Hirdetés
- Jobb biztonságot és energiahatékonyságot kínál a Bluetooth 6.1
- Módosította az előző generációs Dimensity csúcslapkáját a MediaTek
- Visszafogva, de még visszatér a GeForce RTX 5090D
- Computex 2025: mindenkinek elérhető AI szuperszámítógépeket vizionál az NVIDIA
- Computex 2025: közeleg az NVIDIA Computex előadása
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
pjen
félisten
üdv. Voltam gumisnál 4 évszakos ügyben. A sebringet ajánlotta, ismeri, használja valaki? Én még nem is hallottam róla.
-
Qtya123
őstag
válasz
Gyöször #66043 üzenetére
Én sem vagyok híve. Az utolsó cseppig úgysem tudja az ember kiengedni és nem akarom, hogy bármennyi is benne maradjon a mosó cuccból.
Ha a szelepfedél alatt a vezérlés rész szép tiszta, lerakódás mentes, akkor szerintem nem érdemes használni. De azért meglepett, hogy a minimálisan bent maradó régi töltet hogy meg tudja színezni az újat is. -
Ma egymás mellett ált a mi Splash-ünk egy másikkal. Azt vettem észre, h a miénk kipufogója fémtiszta, mint egy DPF-es dízelé. Nem így a másiké, tök szutymákos, kormos fekete volt. Vajon mi történhetett szegénnyel??
Eszi az olajat, vagy sok a rövd táv vele? Nem értem.
-
Qtya123
őstag
Olaj témához még egy szösszenet/érdekesség.
Ugye, mikor új olaj kerül bele, akkor a pálcán nézve szép átlátszó és mikor letörlöd, akkor a papírzsebkendőn is világos sárga színű foltot hagy. Az ember azt hinné, hogy aranysárga nedű csörgedezik a motorban. De még leengedéskor is a vékony folyó csík szép színű.
Aztán mikor kicsit egybegyűlik, már nem is olyan világos, mint gondolná az ember.
A kép kicsit csalóka, ha normál fényben van, akkor sötétesbarna.
De 50-60 km-es olaj ilyen: [kép]Mondjuk az az érdekes, hogy a 10-12e km után leengedett olaj sem korom fekete. De valahogy ezt az állapotot hamar eléri, gondolom megszínezni a bent maradt régi olajmaradék. Szűrő cserélve volt természetesen.
-
csaba1203
addikt
Megvolt a csere kiparkoltam mentem 200 m-t és elaludt a figyelmeztető felirat.....
A gumik jók csendesek remélem 5 évet elfutnak majd gond nélkül. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #66035 üzenetére
Nekem sincs gondom, nyomás érték nincs azonnal, picit menni kell, mert csak akkor mér ha forog a kerék (valahol olvastam, vagy itt vagy indexen). Worth Case Scenario-t írtam, volt már akinek gondja volt ezzel szezonális cserekor, minden ősszel és tavasszal örök téma, mint az első fagyok beköszöntével az akku meg a bikazas.
-
-
2ozzmexy
senior tag
-
csaba1203
addikt
Sziasztok!
Holnap cserélik a gyári 4 éves gumikat újra.....
A kérdésem az lenne, hogy a TPMS szenzorok ugye a gumikhoz vannak tanítva vagyis a jobb első nem mehet bal hátra ha jól tudom.
Valaki erősítsen meg ebben, mert nem biztos, hogy ott tudni fogják.
Suzuki Ignis 2019 amiről szó lenne. -
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #66025 üzenetére
Az ötlet nem rossz. Legyen a neve mártogatós olajcsere.
Amúgy végeztem. 1,2 dl mínusz adta ki a maxot. Szóval lényegében feleslegesen dolgoztam.
Plusz a szemmértékemen kívül a memóriámmal is baj van. Mert teljesen elfelejtettem, hogy 1 éve ugyanezen a plusz 1 deci volt a nyűgöm.Szóval szerintem kijelenthető, hogy az 1.6 Crossba, Vitarába mehet a 4 liter, ha egy lusta és kapkodós ember vagy, egyébként meg a precíz a 3.8-3.9 közötti.
-
Qtya123
őstag
válasz
ncc1701 #66011 üzenetére
Kimentem az autóhoz egy tolómérővel, mert idegesített már...
Dob a szemem, az amit én jó fél cm-nek mondtam szemre, az tolómérővel 2.5 mm körül van. Így tippem szerint kb nagyon max 2 deci jöhet le a maxig, de nemsokára kiderül, lekapok belőle ma.De a cső amim van, nem megy le a nívóba, kb felénél megakad, gondolom szűkül, vagy más a forma, ami megvezeti a pálcát, szóval olaj leeresztő csavar csöpögésig lazítás lesz a mutatvány. Ehh, valószínűleg feleslegesen dolgozom vele.
-
Qtya123
őstag
válasz
2ozzmexy #66014 üzenetére
A Swiften én meg úgy, hogy a 4 literből ugye mindig marad. A benne maradt szintet egy vonallal megjelölöm a csere előtt az új olaj flakonján és nem kell mérnem, öntögetni, stb, hanem beöntöm a vonalig és maxon van. Majd ezt a flakont elteszem (később sosem kellett ráönteni, nem eszi az olajat) és következő évben ez a flakon lesz a jelölős mérce.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #66010 üzenetére
Én úgy szoktam hogy leengedés után csavart vissza és kezdésből beleöntök 3litert kb (látod a kanna oldalán úgy 3/4-ét, öntés előtt akár centivel megmérem), aztán ráindítok hadd szívja meg magát minden ami akarja, leállít, hagyom kihülni, szint megnéz, felöntöm maxra, aztán másnap reggel megint és úgy egy hét múlva is megnézem még egyszer, ez működik a bimmerel is meg a Vitarával is.
-
Qtya123
őstag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #66006 üzenetére
Nem is a motorkód volt a lényeg most, hanem hogy erős literrel többet számláznak ki rá, aztán ugye a maradékkal mi lesz? Van aki beleönti, van aki elteszi magának, van aki csak kiszámlázza de a hordóból már csak 3,3-at kér le...
Mondjuk az nem fogja elcsippegetni olyan hamar mint a töltött, ez igaz.
-
ncc1701
veterán
válasz
Qtya123 #66010 üzenetére
Ember, ha cseréltél már valaha olajat, akkor kb tudnád, h a 6mm az minimum fél liter.
A szerelőd meg sztem megnézte kb az autónak az üres motorra vonatkozó olajtöltetét, és beleborította azt. Pedig annyi csak 1x kell bele, mikor szárazon feltöltik.
Vagy nem szarozott, beleborította a 4 literes flakont, mert lesz@rta/sietett/jóvanazúgy. -
Qtya123
őstag
Lecummantok belőle majd a nívón keresztül. Jó amúgy, hogy már egy olajcserét sem bízhat rá az ember másra. Gondolom sietett és nem szórakozott az 1 deci kiméréssel.
Nem márkaszerviz, de Suzuki a fő javítási iránya. A pecsét miatt vittem hozzá, meg azért mert más dolgokat jól megcsinált másik autón. Kérdeztem minek bele az egész, a válasz hogy mindig így csinálja évek óta, mert lényegesen túl kell tölteni ahhoz, hogy probléma legyen. Oké, de szerintem ez akkor sem profi és alapos hozzáállás. Szerintem elengedem a szervizfüzet bélyegzést, úgyis 9 éves az autó, csak eddig szépen vezetve volt és nem akartam megszakítani. Cserélem majd magamnak. Ezt is...
Olajszűrőt cserélt, látok rajta amit vittem. Amúgy szemre mondom a 6 mm-t hogy most pontosan 4,vagy 6, nem tudom. Fél cm körül. Amúgy tuti az van, hogy kb 3.8-nál már maxon van, főleg, ha nem hagyják jól kicsöpögni, ezért a 4-el már max feletti.
IS200-ba 4.2 az előírás, de mindig úgy cseréltem, hogy egy 4 literest öntöttem bele és pont maxon volt.
-
Gyöször
senior tag
Hülye volt aki leírta, felejtsd el nyugodtan az egészet. Szimering nem találkozik olajnyomással, de ha mégis, az ígyis úgyis a csúcson van hidegindításkor, amit a végnyomáshatároló szelep vezet le. Tehát ugyan annyi normál, meg kicsit túltöltött olajjal. Az, van, hogy kicsit magasabban áll a szint a tekknyőben. De nem kalimpálnak a hajtókarok az aljáig.
Mondjuk az nekem sem tűnik reálisnak, hogy 1dl=6mm. Az nem lehet, hogy "elfelejtett" szűrőt cserélni a szerelő?
Mexy: Qtyának 1.6 szívó eskrossza van. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #65999 üzenetére
Úristen, mi lesz most!? A forgattyus tengely bele fog verni az olaj tetejebe és cunamit indít el a forgattyushazban...
Viccet felreteve nem kell foglalkozni vele, mondjuk a 6mm az tényleg durva, de nagy bajt nem csinál. A K14C motoros Vitara cseremennyisege 3,3 liter szűrővel, ehhez képest a hordós olajból 4,2 litert szamlaznak ki.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest