Új hozzászólás Aktív témák
-
tylerddd
veterán
Üdv! Kicsit naivnak tűnhet a kérdés, kérem kíméletes reakcióitokat!
2017 decemberében, újan vásárolt Vitarát minden év decemberében vittem a márkaszervizbe, tavaly dec. 15-én (31e Km). A dátumnak főleg a 3 év garancia miatt volt jelentősége, de ez már lejárt, rendben is volt minden.
Az idén is vittem volna, de már nincs hely. Én szeretném, ha a szervízkönyv rendben lenne, de így, ha januárban viszem, le fogják ugyanúgy pecsételni? Most ugye a 75/100e Km (60 hónap)-es blokk jönne a könyvben, 40e párszász van az utóban. Hívtam őket telón, de nagyon kiforgatva beszélt velem az értékesítő ...
Nem tudom érthető-e a probléma? Köszönöm a válaszokat! -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kolondrum #64041 üzenetére
Nem lehet hogy hűtőfolyadékot kellene cserélnie? (csupán megfigyelés hogy az öregedő folyadék nem tudja ellátni már teljeskörűen a hűtést)
Amúgy attól függ, ha 4000 rpm-en engedte lefelé 55-60 km/h-val gázadás nélkül, akkor nem biztos. Olyankor is dolgozik a motor, "akkor körbe-körbe forog, csak szív meg sürít meg gyújt meg kipufog..."
. Bocsánat a csapongásért, szóval olyankor is dolgozik, melegszik, a megtermelt hőt el kell vezetnie, a motorfék hatást a dugattyúgyűrűk hengerfalhoz történő súrlódása adja (meg még pár dolog) és mint ahogyan megtanultuk fizikából, a súrlódás hőt termel. Hogy a termosztát nyit e, vagy mindig nyitva van azt igen gyorsan ki lehet deríteni, ha álló helyzetben üzemmelegen kikapcsolt ventilátorral is elindul a venti a hűtőn, akkor a termosztát valószínűleg jó. Addig kell pörögnie amíg a hűtőközeg vissza nem hül, ezt egy OBDII olvasóval meg egy ingyenes android appal frankón lehet nézni.
Ha reggel jéghidegen nem megy egyik venti sem, akkor a termosztát zárva van. Némi időt igényel, de könnyű tesztelni ezt az elméletet. -
Tartós motorfék alatt vissza tud hűlni a víz nem? Sztem igen. Tesóm szerint rossz a termosztátja.
-
KubanitoS
veterán
válasz
Tigerclaw #64039 üzenetére
Attól, hogy nem ismertek, még lehetnek jók. Itt van pl a Teyes CC3, nagyon komoly supporttal rendelkezik, prémium minőségű kijelzője van és saját beépítőkerettel rendelkezik a kiválasztott modellekhez. Jó pár videó van róla YouTube-on és nem csak Tajvanról. Kínaiba csak ezt a kategóriát venném, ez konkrétan 150 ezer. Az olcsó cuccokat kerülném, mert ott se gari, se support, se semmi nincs.
Ha ez semmiképpen sem opció, akkor be kell menni egy random hifis boltba és ajánlatot kell kérni Kenwoodra, vagy valami ismert márkára. -
Tigerclaw
nagyúr
Balenohoz... de lehet hogy az újabb Swift és Ignis is ugyanaz, tett be utólag valaki a CD-s gyári helyett Infotainment rendszert, amit tud ajánlani?
Illetve az utólag beszerelt rendszerek csak multimédiára és navigációra képesek, vagy az autó rendszereit is el tudják érni valahogy?
-
dethroner
veterán
válasz
ncc1701 #64029 üzenetére
Te egész évben 175-üs gumin gurulsz?
Én nem azt mondtam hogy annál a méretnél keskenyebbet, hanem hogy aki a gyári 185/55 R16 méretet kapta, mint mi is, az télre felrakhatja a 175/65 R15 gumit, ahogy mi isKeskenyebb gumi, kisebb gördülés ellenállás, kisebb fogyasztást eredményezhet. Vagy legalábbis nem nővekszik.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Gyöször #64031 üzenetére
Vagy ha nem ezek, akkor beállt Dunaújban a mol kútra buggyogóra lapult kerekekkel, ott ki van írva, hogy pumpáld fel, mert évente x litert spórolsz. Így ő nyerte idén a spórolási versenyt, a kutasok lejelentették az unió meg felhívta, hogy deccvádájmtolkinabáut.
De sajnos úgy értette, hogy deszarbenzinttankoltáleddig.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Kolondrum #64010 üzenetére
Tehát a harmadfokú egyenlet megoldóképlete:
Tudós olvasó elindul fejérből, Donaunojstadtnál rápisil 10 litert majd elmegy 20-30 kilométert és Békéscsabán tankol megint? Szerintem egy féreglyukon át utazott a téridő kontínoumban és azt már próbáltam az zabálja a bendzint, de nem kicsit.Jó most rosszul dekódoltam direkt a szöveges feladatot. Lényeg, hogy az asszonynak nem akarta bevallani, hogy elment a kedvenc örömlányához és míg zajlott az entyem addig bónuszba még levámolták a madamék a bengát, mert nekik is kell járni valamivel. Ha nagyot hazudsz senki nem gondolja hamis az állítás, persze hogy a benzin a trágya.
Különben észrevennéd, 10 literrel 20 kilcsit menni atyaég úgy csörögne mint álat, a kopogás érzékelő azt mondaná, hogy inkább gyalog megy. A Rába Steiger eszik annyit.
Jelzem ez a szennylap állította égre földre, hogy a nyáron nem lesz benzin a Balatonnál. 'Oszt lett, csak megtankoltuk, várni se kellett.
Szerk ja most jutott eszembe, hogy úgyse látja, le vagyok bannolva. Nembaj.
-
ncc1701
veterán
-
AMD Power
titán
válasz
mefistofeles #64024 üzenetére
A gumitól biztos nem, de amúgy nem sokkal több mint nyáron. Kb 0.5 liter átlagosan.
-
-
A Splash is többet eszik ilyenkor, igaz elenyésző a különbség. A nyári 5-5.2l helyett most 5.5-5.7l, viszont az is lehet, h az üza xar mostanság.
-
-
Nekem már a nyári alatt is többet evett ahogyan hűlt az idő, na de mióta fent a téli és hidegebb van, azóta ha 7L alá megy az már annyit jelent max símogatom a gázt. Szumma lett sok, fél L vagy felette.
-
dethroner
veterán
válasz
ncc1701 #64019 üzenetére
Lehet az a téli gumi -fél liter is, ha az ember hallgat a józan észre, és télre 1 mérettel kisebb, keskenyebb gumit rak fel. Ami a téli fogyasztást megemeli, szerintem inkább a megváltozott útviszony, hőmérséklet és felhasználási mód. Vagyis inkább emberi tényező, mint gumi.
-
válasz
Qtya123 #64017 üzenetére
Különösebben engem sem érdekel és tudom, hogy nem is túl pontos adat de én néha lenullázom. A gumi annyit nem számíthat, amennyivel többet evett pl. a régi swiftem. Az újnál esetleg de mikor felraktam és még jobb idő volt, nem ment annyira fel. Persze a rendszeres dugóban araszolás többet nyom a latban mint a hőmérséklet.
-
Qtya123
őstag
válasz
mefistofeles #64011 üzenetére
Meg sokan azt is kihagyják a képletből, hogy télen másik gumiabroncs van fent sokaknál. Az is okozhat némi fogyi eltérést.
Nekem fogalmam sincs, hogy változott-e télen. Az átlag fogyi 6.8-ra van beállva a computer szerint már jó ideje és sosem nullázom. Szerintem hülyeség egyébként, biztos vagyok benne, hogy több, de nem szoktam nagyon számolgatni, maximum pályázásnál telitől-teli tankig.
Janakbacsi: A suzuminn foglalkozik kifejezetten váltókkal, esetleg egy próbát megér velük felvenni a kapcsolatot: [link]
Saját tapasztalatom nincs a szervizükkel. -
AMD Power
titán
Ahhoz képest ,hogy milyen hüvős van + nyomtam a klimát a pára miatt 8 literre sem jött a fogyasztásom.
-
-
ncc1701
veterán
válasz
janakbacsi #64012 üzenetére
Nyelestengely? Időnként nem ártana váltó olajat is cserélni.
-
ncc1701
veterán
válasz
mefistofeles #64011 üzenetére
Ne is mond, már volt, h 4.4 volt a fogyasztás. Lehet meg kéne nézetnem.
-
janakbacsi
őstag
1.3 benzines, kézi váltós swiften eltűnt a második sebességi fokozat, nem kapcsolható. 120 000 km-t futott. állítólag típus hiba. tudna valaki javasolni egy szerelőt budapesten aki meg tudná csinálni? mennyi lehet kb. a javítási költség? 100-150 ezer forint?
-
-
ncc1701
veterán
válasz
Brogyi #64005 üzenetére
A mol-nak a 480ft-os üzemanyagon olyan haszna volt, h két fél évben is olyan rekordot döntött a bevétele, h duplázta-triplázta az előző évi foorgalmát. Szóval szeretnék én is ilyen "áldozatot" hozni. A mol semmiféle veszteséget nem vállalt be, a veszteséget magyarosan a kutakra verték, miözben a molnál elképesztő profit termelődött.
Másrészt. Saját autómba szinte csak prémiumot tankolok, az sosem volt 480ft, hanem inkább 800+. Másrészt a céges autómba hónapok óta piaci áron tankolok. Ez kicsit mellé ment.
Ja, sajátba shellnél szoktam tankolni, vpower dízelt, a céges valóban mol, mert velük szerződött a cég. De ahogy nézem, a főnök is kezd morcos lenni, lehet elkezdem nyomatni, h inkább az ömv-vel kellene szerződnünk. -
blakey
titán
válasz
hemaka #64003 üzenetére
Nincs semmi érdekes, az üzemanyag-szállítás általában minden nap éjszaka történik. Az elmúlt napok idióta birkáinak hála elfogyott,eltörölték az árstoppot és egy gombnyomásra a MOL-on kívül az import is beindult, ennyi a történet, gyakorlatilag startvonalon álltak, ilyen a piacgazdaság, én is azonnal indítottam volna a szolgáltatást. Nem kell mindig , mindenben összesküvéselméleteket látni, csak csínnyával, mindenben lehet valami, de tovább kell gondolkodni a dolgokon.
-
hemaka
nagyúr
Miskolc és környékén egy éjszaka alatt hirtelen lett benzin minden kúton, felettébb érdekes...
-
ncc1701
veterán
Sarki omv-hez kimentem, volt benga. Nehet el fog guruni a bogyesz, és innen már csak azért is omv-nél fogok tankolni, hátha később nem a molhoz megy a pénzem. Kb bekaphatják.
-
blakey
titán
válasz
ncc1701 #64000 üzenetére
Bp-en nagyon sok kút van, van ahol még nincs, viszont pl. ott, ahol kedden nem tudtam tankolni, most van, szóval szép lassan azért helyreáll a rend. A folyamatos politikai célzásokat hagyjátok a f@szba, anélkül is lehet diskurálni, értem, hogy b@ssza a csőröd, nekem sem a szívem csücske, de hagyd ki a szövegből.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Milyen notebookot vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Házimozi belépő szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Megszellőztette az új EPYC generációt az AMD
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- Gamer Laptop, Gamer Monitor és Konzol Felvásárlás Magas Áron, Gyorsan és Egyszerűen!
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest