Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Autós kamerák
- Egér probléma
- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Apple asztali gépek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
dudika10
veterán
válasz
batai15 #19041 üzenetére
A fogyasztás az egy dolog (bár a fél liter az kb. +10%, 10k kilométerenként ~20 000 forint), de a lomhaság na meg még inkább az úton való pattogás szerintem nagyon észrevehető.
És akkor még mindig csak arról vitatkozunk, hogy a nehezebb kerék mennyivel rosszabb, szó sem esett a nagyobb felni + peresebb gumi hátrányairól.szerk.:
Nézd mit találtam, csupa "szépet és jót" írnak a hasonló beavatkozásokról.
[link] -
roberto211
őstag
válasz
tboy93 #19045 üzenetére
Hat de nem is kevés dolgok ezek amit leírtál
Amúgy igen. 14 eves kor fölött mar sokminden elképzelhető ezért akarom enyémet is lecserélni minél előbb hiába h olcsobb enyémhez minden meg javítható de az idegesség akkor se tuntetheto el par alkatrésszel.
Stift 2-n egyszer csereltetek csapagyat valami jobbra es akkor itt véget is ert a móka
De ez a csapagyas story se mindegyikre jellemző.
-
batai15
félisten
válasz
roberto211 #19044 üzenetére
Nem Swift 2 hanem mk4. Az első Swift kocka volt. Ez mindig irritál mikor így nevezik.
Egyébként váltó csapágy ami nem olyan fasza az újabb swiftbe.50 ezer km? Évente megyek 10 k km kb.. Az 5 év. Addig lehet meg se lesz.. -
válasz
roberto211 #19042 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy darabokba volt az auto es azert kellett ra ennyit kolteni
Jobb elso gatlo kapott egy utest es folyt belole az olaj, igy az elso ket gatlo instant csere. Hatso ket gatlo 27%-os volt, igy csereltem azt is. Ezen kivul uj rugok, 1 stabpalca, 2 szilent. Meg persze uj csavarok a kiflexelt helyett (csak gyari van), munkadij, futomuallitas. Toronycsapagyak, gombfejek, feltengelyek stb. mind rendbe voltak. 14 eves autonal neha kolteni kell par dologra azt alairom
Nalam a "gond" az nem itt kezdodik, hanem ha reggel kimegyek es random nem indul az auto, vagy zabalja az olajat stb
Stift2-n majd valtot cserelsz 50k km-enkent
-
roberto211
őstag
-
batai15
félisten
válasz
roberto211 #19042 üzenetére
Ennyi. Egyébként ha normálisan cseréli az ember az alkatrészt akkor azt se kell sűrven cserélni. Lehet nem 2 évig bírja hanem picivel kevesebbet. De ha szar benne már a futó mű akkor meg mindegy hogy gyári v nem.
-
roberto211
őstag
válasz
tboy93 #19038 üzenetére
En is hallottam meg olvastam anno ezt a "csapágyattönkrebasszaanagyobbfelni" történetet.
Erre annyit tudok mondani ,hogy regi stiften csomó embernek van 15ös alufelnie, amin ugye gyárilag nem 14 hanem 13 colos kerekek vannak.Tehat ez is tul van drámázva. Ismerek 1-2 Swift II tunnert 16-17es alufelnikkel,porrá ültetve a stiftjük s semmi baja nincsen. 1.3 vvt meg azert nem annyira lomha h belehalna egy 17 es kerekekbe. Nyilván megfogja valamennyire mint minden hasonlo autót de azert nem annyira
Az hogy meg te igy jártál hondaval h rakoltottel 200k-t futóműre. Mit mondjak erre,? Azt mondjak nem szokott gond lenni hondaval tiéddel megis volt ami eleg sok anyagi költséget vonzott maga utan. Lehet h a 3/5 ajtosok jobbak mint sedaneok v nem tudom. De en speciel nem hallottam meg azt senkitől h nagyobb kerek tönkrevágta a stift II -n a csapagyat vagy valami futómű alkatrészt
-
batai15
félisten
válasz
tboy93 #19038 üzenetére
Figyu akinek kocsi van annak néha illik rá költeni. Annyival hamarabb nem megy tönkre mint gondolnád. Ha vigyázol rá és cserélsz rajta dolgokat akkor nem a felni fogja meg határozni . Szóval azt akarom mondani aki le szarja a kocsit úgyse cseréli, aki még foglalkozik rá annak meg úgyis utána jó darabig nincs rá gondja.
-
dudika10
veterán
válasz
batai15 #19034 üzenetére
A régi swiftemen akkora különbség volt a gyári könnyűfém és az acél felnik közt (azonos méret, azonos gumik), hogy kinézet ide vagy oda, a könnyűfémet eladtam a fenébe.
Az anyósülésen az 50 kilót nagyon könnyedén meg lehet érezni egyébként a régi swiftben (és valszeg az újbbakban is, azokkal nincs elég tapasztalatom). Hát még kerekeken pár kilót?!
-
válasz
batai15 #19037 üzenetére
Figyu ha van penz csere alkatreszekre es nem zavar a macera, ha neha valamit cserelni kell akkor csinald
En amiota atestem a hondan egy komolyabb futomufelujitason (200k) azota mas szemmel nezem a dolgokat
De hazudnek ha azt mondanam, hogy nekem nem tetszik! Nagyon bejon a nagy felni + ultetett auto stilus, de se penzem, se turelmem nincs hozza.
-
batai15
félisten
Nem egy ember használja. Ha ott leszek és futja rá én h döntésem legyen már hogy hogy tetszik nekem a kocsi. Ezt nem vita témának szántam. Olvastam anno az említett cikket. De nem hat meg.
-
batai15
félisten
válasz
tboy93 #19033 üzenetére
20 kiló plusz mi? Semmi. Nyilván volt ilyened ha ennyire tudod. Kerék csapágy élet tartama inkább minőség és a felni et száma határozza meg. Ha hiszed ha nem a swift sport sok ezen része egyezik. Igen jobban át adja a peres gumi az út rezgéseket. De lényegtelen mert így a szép és roszabb úton amúgy is óvatosan kell vele menni.
-
válasz
batai15 #19032 üzenetére
Az oke hogy valtomeret, de egy 15 es egy 17 colos felni sulyban nagyon nem ugyanaz
Ha csak nem valami szuperkonnyu japan versenyfelnit veszel 200k-ert akkor 3-5kg-al tuti nehezebb lesz a felni + a gumi is nehezebb, mert minel peresebb, annal tobb merevites van benne. A kerekcsapagyaid hamar fel fogjak adni a harcot, az amugy sem rakata 1.3 meg szepen el fog lustulni. Persze te tudod mit csinalsz
-
batai15
félisten
-
Thome
veterán
Na meglett a szekér, eléggé elvolt hanyagolva, 1 refi és két első helyzetjelző nem égett, ezt kicseréltük, ma letakarítottam, ez még tegnap esti kép. Semmi más hibája nincs, nem volt törve, karosszériással ellenőriztettem. De jó hogy nem VW Polo IV-t vettem, full ugyanazt a komfortot ez is visszaadja, még jobb is.
-
roberto211
őstag
Na ma cserélik a lengőcsikarcsimat
Sztem délre kész lesz.Utana meg napokban futóműállítás. Remelem nem megy el annyira h nem tudok egyenesen menni.
-
Doze
aktív tag
válasz
lolka1980 #19022 üzenetére
A csatlakozó felületeknek ugyanolyannak kell lenni, a szűrő hosszában lehetnek különbségek, de mivel ezek felcsavarhatóak 5-10mm nem számít a hosszban.
A márkás szűrők pont azért márkásak, mert bediktálod az autód típusát, évjáratát és a motor fajtát és 110%-ban megfelelő szűrőt kapsz. A méretpontos, minőségi anyagokból készült szűrőkért fizetsz többet. (tehát ez esetben igaz az a feltétel hogy a drágább jobb) Lehetőleg kerüld 500 forintos szűrőket.
Az olajtéma is érdekes. De full szintetikusat vegyél. Jó a 10w40 de azok csak általában fél szintetikusak. 5w40 szerintem régi 1.0 stiftbe pont jó.
olta Az a baj papíron az olcsón is ilyen menet van meg stb. Csak épp a valóságban nem
-
olta
aktív tag
-
lolka1980
aktív tag
Köszönöm.
Érdekes,hogy olajakról találok mindenféle leírást,hogy pl ez meg az ajánlott és ennek ez a pontos tulajdonsága,neve,típusa 10w30 API besorolása,sae40 gl-4 szóval ilyesmi.
De olajszűrőról sehol nem találok semmit,hogy pl:
"hgt3534526" számú kell bele ami midtudomén anyagból van.
Csak mutat egy képet ír egy márkát oszt jól van.
Sehol egy adat,hogy ennyi a széllesség,ennyi a hossz,menet,gumigyűrű,stb.
Vagy csak a Googli nem akar a haverom lenniBiztos van különbség mert mint írtam annó nekem kisebbet adtak a boltban mint ami rajta volt.A gumitömítés zárt rendesen de nem azon az íven futott amit még előtte a márkaszerviz rakott bele.Most nem szeretnék ebbe a hibába esni megint.
Gyárilag egyáltalán milyet tesznek bele? -
Doze
aktív tag
válasz
lolka1980 #19019 üzenetére
Ez inkább olyan mende-moda, nem állítom hogy nem igaz, de neten/hírekben stb soha nem láttam egy konkrét fényképet, hogy igen "ITT" a hamis termék..
Váltóolaj: API GL-4... GL-5 nem jó
Bolt: ajánlom figyelmedbe a ZS+U kft.-t Megbízható/olcsó cég a legszélesebb választékkal
Szűrő: Kerüld a gagyit a "Motoroil szűrővel jártam egyszer úgy" ez márka??? Mert ilyen kb nincs... Ashika az alap, jobb: mann, mahle, jakoparts stb..
-
roberto211
őstag
-
lolka1980
aktív tag
válasz
roberto211 #19018 üzenetére
Köszönöm.
Váltóba találtam ezt,szerintem ok.Motoroil szűrővel jártam egyszer úgy annó hogy kisebb volt mint az eredeti,pedig azt a méretet is ajánlották.
Olajakhoz még egy kérdés: Hol vegyem?
Sajnos azt hallottam,hogy Magyarországon igen sok a hamis termék. -
roberto211
őstag
válasz
lolka1980 #19017 üzenetére
olaj 10w40 vagy 5w40. Markában castrol-eneos-esetleg total. Ha nem eszi nyugodtan mehet 5w40.
Szűrő mann esetleg nipparts/jakoparts. Többit nem ismerem.
Valtoolaj meg 75w90 az előírt. Ebből meg amilyet találsz kb mert nem sok helyen szokott lenni ahogy nézegettem múltkor.
-
lolka1980
aktív tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt állok.Érdeklődnék pontosan milyen típust kellene vásárolnom.
Ezen fölül érdekelne mely márkát ajánlanátok.2001 Suzuki swift 1.0 145000
-Motorolaj +szűrő
-Váltóolaj -
Mercutio_
félisten
válasz
roberto211 #19006 üzenetére
Pár éve napi szinten olvasom a topicot, az pedig, hogy naponta ideköhög valaki 10 hsz-t még nem pótolja a tapasztalatot.
Aziírott szöveg értelmezésével se nekem van problémám, így itt le is zárhatjuk a "beszélgetést "
-
Thome
veterán
Okosodok. Mi az a progresszív, és milyen más fajtái vannak ezeknek a rugóknak?
-
válasz
roberto211 #19008 üzenetére
Vogtland, eibach jó
Nekem most eibach pro kit van a kocsi alatt, kellemes, keményebb mint a gyári, de még nem az a gokart style.
-
Doze
aktív tag
válasz
batai15 #19005 üzenetére
Nem akarok túl okos lenni de sehogy nem jó a vágott hernyó.
Van olyan hogy rugóállandó, meg menetszám. A rugó végéről még nem is beszéltem, amit úgy kell megcsinálni hogy a rugótányérba beleüljön...
Ha meg olyan a gyári rugó, hogy progresszív, ki is dobhatod a francba ha belevágsz.
Eibach 60K. Valahol ott kezdődik a normális. Mégsem kemény, mert csak bizonyos összenyomódás után keményedik, pont a progresszív volta miatt. (összeülnek a menetek)
-
Kornel
veterán
na peace srácok.
egy tény, vezettem már sok mindent, négykörlámpás ezerötös ladától kezdve ezres swiften át elég sok suzukit, meg mást is
de nem is ez a lényeg, hanem hogy nyugodtan megbeszéljük a felmerült dolgokat.rúgókra visszatérve, nem is tudom milyen gagyi megoldás lehet a vágott, mikor a noname ültetők is gagyik, pl. FK, stb... vogtland még oké, de inkább egy eibach vagy h&r, lehetőleg progresszív legyen, aki vezetett már ilyet, tudja mi a különbség.
-
roberto211
őstag
válasz
Mercutio_ #19004 üzenetére
Ki mondja a tutit?
S hogy kerül szóba a vezetés ? Ha csak félig meddig olvasol bele akkor ne mondjal mar fullra nem ide illő dolgokat. Egy kocsiról beszélgetünk.
Neki nem tetszik ,nekem igen. Nem mindenkinek tetszhet.Ő a nagy családi kocsikat szereti én meg a kissebbeket ...
Nem a vezetésről volt szó de valószínűleg nem ment át neked amiről en nem tehetek sajnos de akkor nem is kene itt beleokoskodni.
Megjelensz egy hónapban egyszer de megakarod mondani mindig a tutit ami kevésbé sikerul.
Batai: Én sem hiszek a vágott rugókban. Nem olyanok sztem mint a rendes ültetőrugók.
-
Mercutio_
félisten
válasz
roberto211 #19001 üzenetére
Elég vicces, hogy te mondod a tutit kornelkanak
nem ártana néha visszaolvasni, lehet egy év alatt többet vezetett mint te mióta jogsid van...
-
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #19001 üzenetére
ez nem gti, csak egy sima swift fűzött motorral leültetve, ahogy korrektül le is írja.
gyorsnak gyors, de ne gondold, hogy olyan atomstabil lenne, annyi, hogy le van ültetve, felmész a suzuki fb oldalra, és pár ezresért veszel egy ültetőrúgót, meg 2*7500-ért testreszabottan belövöd a 2 gátlót
vagy simán levágod a rúgót, ahogy a sok suhanc csinálja -
roberto211
őstag
válasz
Kornel #19000 üzenetére
Mert ha vesz az ember egy gti t az egyenlő azzal ,hogy mindig üvegelve menjen az ember tiltásáról tiltasig nem ?
És normálisan ezek szerint akkor nem is lehet vele menni.Lehet h jo volt az ezresed,de stabilitásra meg egyéb dolgokban soha nem lett volna olyan mint ez a gti
Amúgy nyilván ha az ember mellett ül valaki akkor alapból nem megy ugy mint mikor egyedül.
Ha pld jon velem muter vagy noverem nyilván nem rugom el 6500ig meg nyilván nem padlozok vele.
De pld ha lenne gti m pályán és elzárt helyeken rendezvényeken gyorsulási versenyeken(legális ) lehetne vele aratni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest