- Házimozi belépő szinten
- Autós kamerák
- Egér probléma
- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Apple asztali gépek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
roberto211 #18049 üzenetére
Alapvetően mindenkinek 0 vagy 5w-t javasolnék, 10 vagy 15w helyett. Ennek a legfőbb oka, hogy mondjuk az 5w40 szintetikus olaj hideg oldali viszkozitása sokkal jobb mint egy 10w40-es olajé. A meleg oldal ugyan olyan, üzemmeleg állapotban megegyezik a két olaj vastagsága, de hidegjárat alatt sokkal jobb egy 0 vagy 5w olaj kenése, kevésbé kopik a motor. Azt ugye érdemes tudni, hogy a motor a kopásának 90%-át hidegindítás és hidegjárat alatt szenvedi el, ergo az a cél, hogy a kritikus időszakban minél gyorsabban biztosítani tudjuk a megfelelő kenést a motornak, amire a könnyen szivattyúzható 5w teljesen megfelelő (és amire egy 10w olaj sajnos nem jó).
A probléma azzal szokott lenni, hogy mivel sok autó az első pillanattól fogva 10-15w-t kap, azért hidegjárat alatt szépen kopik a motor és amire beletesznek 150k km-t addigra már azt is csipegetni fogja. Ilyenkor jönnek azzal, hogy egy 10 éves autóba nem lehet 0 vagy 5w-t rakni, merthogy' az már régi és eszi az olajat. Hát azért eszi mert szar olaj volt beletöltve vagy nem időben lett lecserélve... Aztán ha már a 10w-ből is 1L fogy 1000 km alatt akkor meg 15w megy bele, mert az "vastagabb és akkor tuti jobb"
Lol
Én azt mondanám 5w40-et rakj bele, de ha eddig 10w volt benne lehet csipegetni fogja, a kérdés az, hogy melyik a jobb ha tovább romlik a motor állapota vagy ha eszi az olajat...
Persze a 10w olajnak is megvan a maga helye, ott van a motul 300v 10w versenyolaj, tökéletes pályázásra, ahol melegen üzemel a legtöbbet a motor és kevés a hidegindítás.
Eneos, motul, castrol, shell hyper, total mehet bele
A 14 éves hondám 10.000 km alatt kb. 3-5dl-t eszik az 5w40 eneos sustinából ami a specifikációk alapján viszkozitásban inkább közelebb áll egy 0w20-as olajhoz.
-
Tomics
addikt
Lassan viszem a kocsit (2014 swift) a 30e kmes szerzvíre. Olaj, szűrők, meg elvileg váltóolaj cserét is előír a szervízkönyv. Kíváncsi vagyok mennyiből fog kijönni. Eddig jól szuperál a gép, a fogyasztása szépen beállt 5,5-6 L körül vegyesben ( kevés pályázás, 50% város, maradék országút)
-
tboldi
nagyúr
válasz
LuckyL #18041 üzenetére
Szia!
Én igen, méghozzá egy benzines GL+-t, összkerék nélkül. Nemigen vezettem (utaztam) még hasonló kategóriájú autót(/ban), valahogy eddig csak kisebb, meg nagyobb kocsikkal volt dolgom. Jobbára csak édesapám WagonR-jéhez tudok hasonlítani. Hát, annál minden tekintetben nagyobb és jobb.
Én a 194 centimmel bőven elfértem elől, patentul be tudtam állítani a kormányt és az ülést is. Magam mögött már neccesebb, ha normálisan ülök, akkor a fejem épp hogy hozzáér a tetőkárpithoz, de egy kicsit "lazábban ülve" szerintem simán kibírnék néhányszáz kilométert. Ha nálam alacsonyabb lenne az előttem ülő, akkor nem is lenne probléma. Pár hónappal ezelőtt vezettem az S-Cross-t is, hiába rövidebb a Vitara, nem vettem észre nagy különbséget a komfortban. Nekem kényelmes volt, minden kézre áll. Főleg a váltót imádtam kapcsolgatni, tipikusan japánosra sikerült és jó helyen is van. Tetszik, hogy az első üléseknek van oldaltartása is. Egyedül a könyöklő hiányzott, de mint kiderült, 75000 pénzért van gyári megoldás. A középkonzol váltó utáni részét cserélik le, ha a vevő kéri. Illetve a GL+-ba lehet kérni órát is, ha valakit zavar a műanyag dugó, de ennek elfelejtettem megkérdezni az árát.
Vezetni határozottan jó volt. Érződik az a ~200 kg, amennyivel kevesebbet kell mozgatnia a motornak az S-Cross-hoz képest. A sebességérzet másabb a WgR-hez viszonyítva, mintha a Vitara lassabb lenne, valójában meg nem az. Szerintem ez a sokkal merevebb karosszériának, a jobb futóműnek és a hosszabb fokozatoknak köszönhető. Mondhatnám úgy is, hogy a WgR-ben nagyobb a félelem-faktor.Nem veszett ki belőle a "szuzukisság", ha pörgeted, nagyon élénk is tud lenni. Az úthibákat szépen veszi, nem is dülöngél annyira, mint gondolná az ember egy ilyen magasabb építésű autótól. Nem sportautó, de - szerintem - lehet élvezetesen közlekedni vele.
Szóval, én csak dicsérni tudom. Ha valamire még kíváncsi(ak) vagy(tok), akkor kérdezz(etek) nyugodtan.
-
ki próbálta már az új vitarát?
mekkora belül egy középkategóriás autóhoz, mondjuk egy golfhoz képest?
jó vezetni?
tesztet olvastam csak kiváncsi vagyok más véleményére is -
albiosz
őstag
Ilyen cuccra gondolok. Ecsetelő és lakk készletben. Ebből gondolom az ecsetelő valami extra cucc lehet, de javítsatok ki, ha tévedek. Van egy giga rohadás a bal hátsó ajtón. Arra gondoltam lecsiszolom csiszolópapírral, utána ecsetelem és lakkozom. Ha nem jó ötlet, szóljatok!
-
zedok
őstag
Amúgy klímára mi a tippetek.
Mielőtt vettem fel volt töltve több héten át működőképes jó időt fújt, majd amikor elkerült szerelőhöz, a kipuff miatt, 1 hétig..utána már nem működött egyáltalán a klíma. Hiába kapcsolom be, semmi hideg fújás. Kifogyott a töltőgáz? Vagy valahol ereszt a mennyei tartály?
-
-
dioka7
senior tag
Üdv!
Én is 1 hónapja vettem 300-ért egy suzukit. '98, 1.3 3 ajtó+klíma. Sajnos nem értek hozzá, bár a családban már volt összesen 11db suzuki, tehát nagyjából sejtem h kell kinéznie, milyen hangja kell h legyen stb. A hangja jó volt, látszólag semmi baja, nem füstöl, kicsi olaj volt a motorban, de az csak egy tömítés, klíma jeges, 10 fokos levegőt fúj. Ez volt a látszat. Az autó azóta 2 szerelőnél volt, az egyik régi ismerős: mind a 2 fejenként 70 k-t kért el, bár hozzáteszem, hogy ebben már egy riasztó beszerelés is benne van. Na de akkor is! 300 k-s autóra pluszban 140 k-t rákölteni?! Az első fékeket előző tulaj szerint most cserélték, gyakorlatilag tárcsa felszabályzott, fékpofákból a jobb keréknél a belső ferodol fele leszakadva, beszorulva és folyamatosan "fékez". A bal hátsó fék úgy be volt rohadva, azt mondta a szerelő, hogy '98 óta nem-igen nyúltak hozzá, szintén folyamatosan fékezett. Féltengely gumiharang kiszakadva a jobb oldali. Gyertyákat cserélni kellett+a vezérlést is (amit az előző tulaj állítólag 5000km-el ezelőtt cserélt.) A váltónak így is fura (surrogó) hangja van, de azt mondták, hogy ki vannak vmi tömítések kopva, de attól baja nem lesz, 4 szilentet kellett cserélni, elosztófedél el volt repedve, és a kipufogó is lyukas, de azt már meg sem csináltattam. Hozzá kell tennem, hogy kívülről szinte makulátlan, pár lökös-húzás kivételével. Most egy életre megtanultam, hogy ha kocsit veszek 200k-t meg kell tartani, hogy legyen miből az előző tulaj hanyagságait rendbe hozni. Persze logikus, hogy a legtöbben nem úgy adják el a kocsit, hogy előtte 1 havi fizut ráköltenek. Viszont ha tényleg csak 300-ad van kocsira, 200 és 250 között nézelődj, mert ebben a "korosztályban" már kell rá költeni. Persze ha megcsináltatod a hibáit, akkor jó pár évig kiszolgál, mert mégiscsak suzuki
-
mdk01
addikt
Leírom az elmúlt 3 havi történetem, ha már erről van szó.
Suzuki 2001 1,3 GLXJanuár: Kocsi nem indul, kiderül injektor hiba: 44k
Március eleje: Kuplung + bowden + egy kis olaj folyás megszüntetés :75k
Március vége: Olaj + olajszűrő + légszűrő + hátsó teleszkóp : 20k
Március vége: Feszültség ingadozás, mint kiderült generátor: Egyik helyen megijesztettek hogy állórész 33k, egy másik helyen kiderítették egészen pontosan, hogy csak egy dióda a generátorba így okosba csak 7k volt az egész.
Április eleje: Műszaki 24k
Adjátok össze.
A kocsi meg ér 300k-t talán és a fentiek csak belső javítások, külsőleg meg van vele gond bőven. -
Tigi
őstag
válasz
roberto211 #18027 üzenetére
Csak úgy csináld, hogy a következő gazdája elégedett legyen.
Egyébként alig van magánszemélyes hirdetés.
Tegnap felhívtam egy másik 1.0 GS-t áruló emberkét és tőle is megkérdeztem, hogy az ő tulajdona a kocsi, erre azt mondja, hogy viszonteladó. -
batai15
félisten
válasz
roberto211 #18024 üzenetére
150? enyém 300 volt és eddig: hátsó fékek, lakatolás az alján, full ujj kuplung, kötelező szervíz volt.
pár egő . Fék még jó, de műszakira újj kellesz szvsz, meg most kopog kicsit valameik futó mű.
310 körül vettem ha a törtést nem számolom akkor vagy 500 körül van...
150 be frédi padló lemez van, homokos motor, meg még ki tudja mi. -
roberto211
őstag
-
eddie17
addikt
válasz
roberto211 #18024 üzenetére
120 volt a fél tip top, 45-ből rendbe rakattam motorikusan, minden cserélve ami kell. 40 az átirás, 21 volt a bizti. A műszaki friss.
És ez az autó 3 évig legalább probléma mentes. Na jó tél előtt egy apró lakat munka kell, de csak megelőzés.
Jó ehhez szerencse kell és ígérem többet nem írom le. -
batai15
félisten
válasz
roberto211 #18022 üzenetére
Inkább erre van pénz. Utána meg szerviz nuku és ki hajtják a lelkét.
-
batai15
félisten
válasz
roberto211 #18020 üzenetére
Azé itt is. De kezdenek a suzura ramenni.
-
zedok
őstag
Hát...nekem is szerencsém volt amikor megvettem Tóbiást (1.3 GLX - '98as).
Nagypapa használta, de már a kora miatt nem tudta, aztán átvette tőle a lánya. Telefonon egyeztettünk, nagyon rendesek voltak, de mondták, hogy előttem már van 3-4 jelentkező. Hát szuper, erről lekéstem..de mondtam, ha netán úgy alakul és még lehet róla szó, akkor megnézném / megvenném. Fél nap múlva hívott, hogy a többi mind nepper volt aki meg akarta venni, én szimpatikus voltam, hát menjek nézzem meg. Első látásra szerelem.
Ára jó volt, most kapott friss gumikat. Lassan 3/4 éve van nálam. Ezalatt volt egy kipuff hegesztés, illetve egy tartófül hegesztés (szintén kipuff). Illetve egy kontaktos elektromos ablak kábel csere.
Mindent összevetve, amit kifizettem érte, az bőven megérte az árát.
Más:
Mannol olajokról milyen véleményekkel vagytok?
-
batai15
félisten
Nehogy azt hidd. Kopik a vetra meg astra és a lada, kevés van már. Suzukit meg 150 ér kap már.
-
meroly
veterán
válasz
roberto211 #18008 üzenetére
Marha jó a matrica
-
eddie17
addikt
Amúgy a zene probléma megoldódott. Az ISO csati előtt volt két saru felcserélve.
Most már emlékszik és bekapcsol. -
Tigi
őstag
válasz
roberto211 #18008 üzenetére
Hali
Ja, de annyira elment a kedvem, hogy elfelejtettelek.
Privibe megírhatnád, hogy Pesten hol és mikor lehet megnézni.üdv.
-
roberto211
őstag
Itt voltál Érden es nem nézted meg a swiftem?
pont most hirdetem megint 350be oda adnám. 50el drágább de fillért nem kell ra költened.
Ő az : https://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.0_gls-8861051
Bocsi telorol vagyok most nem tudok linkelni.
Egyedül az a problem de meg nem zavaró hogy nálam is szinten Swift betegség ugye h a ajtó kicsit lóg de meg nem annyira vészes igy nem csereltettem zsanert illetve idővel majd hátsó fekpofakat kell valszeg de semmi komoly. Ha érdekel írj.
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Kezdem feladni a használt Swift keresést.
Ma is voltam Érden, hogy megnézzek egy 2002-es 3 ajtós GS-t, előtte persze egyeztettem a tulajjal.
Az volt az első kérdésem, hogy magánszemély (nevén van e az autó) vagy kereskedő?
Kedves női hang mondja, hogy az ő tulajdona, mondom oké végre egy talán megbízható "magánszemély".
Hát, sajnos ugyanazzal a problémával kellett szembesülnöm mint a múltkori Turai útnál.
Nem tartom magam rasszistának, de megint sikerült beléjük futnom a mai Érdi utam során.
Ezzel nem is lenne baj, de a hirdetésnek csak részben felelt meg a kocsi.
Az első amikor gyanakodni kezdtem, hogy a hirdetésben a 84LE-s 16V motor volt írva, de a géptető felnyitása után azonnal láttam, hogy az a 68LE 8V változat, na már akkor elment a kedvem a kocsitól, de azért körbenéztem.
A következő ami feltűnt, hogy a hirdetésben 90.000 km volt írva, hogy annyi van a kocsiban, de amikor kinyitottam a vezető oldali ajtót, hogy megnézzem a lógását, hát kicsit elcsodálkoztam, minimum 4 cm lógása volt ami ugye valószínűsíti, hogy inkább 190 vagy 290 ezer km van a kocsiban.
A csajt meg folyamatosan hívogatták mobilon (szerintem bentről a lakásból), hogy jönnek a kocsiért.
Ezeken kívül még sok gyanús dolog volt a kocsin (pl., hogy nem is 2002-es hanem 2001-es), de annyira elment a kedvem, hogy ott hagytam.
Ja, és 300-ért hirdette, de én a végén 250-et mondtam neki, erre azt mondta, hogy annyiért nem adja, de miután elindultam haza két perc múlva hívott, hogy beszélt a párjával (akiről elég hamar kiderült, hogy kereskedő), hogy menjek vissza, és megbeszéljük a 250-et, de mondtam, hogy most már nem érdekel.Remélem, hogy nem lett nagyon hosszú a hsz.
Annyi lenne a kérésem hozzátok, hogyha valaki tud egy megbízható eladótól egy jó állapotú Swift-et max. 300-ért, ha lehet akkor légzsákkal és 1000-es mocival az keressen meg privátban.
Köszi.
Jó éjszakát. -
eddie17
addikt
válasz
roberto211 #18005 üzenetére
Nálunk meg pont fordítva.
Enyém szerencsére nem zajos 90-nél sem.
Anno kipróbáltam egy
új Swift-et űrtechnika volt a golfhoz képest. -
roberto211
őstag
válasz
eddie17 #18004 üzenetére
Jaaaa
Nem tudom nekem régen muter 94 swiftjehez kepest (szinten 1.0) az en 2000' 1.0 swiftem megy sokkal jobban. Halkabb mint az övé, jobban bírja a sebességet , 90nél nem suketulok meg ami neki volt abba meg igen. Tehat mas volt
mondjuk övé sima gl felszereltség volt gondolom abba meg annyi szigetelést se tettek mint a 2000 folottiekbe. Tehat Swift es Swift között is van különbség
Most Swift II 2006 1.5 vvt van neki legmagasabb felszereltséggel . Ahhoz kepest eg es föld a ketto
itt 140-50folott kezdem hallani a hangokat.
. 175 fölött kicsivel mar volt hangja ( a nemet autopalyan
) de csak egyszer próbáltam ki.
-
eddie17
addikt
válasz
roberto211 #18003 üzenetére
Ugyanaz a bivaly 993 ccm.
Csak ez 95-ös papír jaguár.
Nézelődök, csak gondoltam itt is megkérdezem. -
eddie17
addikt
Sziasztok.
Esetleg nem tudtok egy jó helyet ahol régi swiftre van lemezfelni nyár gumival. Nem feltétlen új kell 90%-os jó minőségű gumik is jöhetnek. Vagy ha van ismerősötök.
Amúgy kész lett a kötelező nagy szerviz az autón, megy mint a golyó. Legalább is barátnőm 2000-es ezreséhez képest. Meg is lepődött. -
Bandus99
őstag
Talaltam egy autoszerelot aki hajlando volt ranezni aknabol.
Szerencsemre csak kicsuszott a patent alol a muanyag, semmi nem tort semmi nem repedt. Szepen kiszedte a patentot helyretette a muanyagot patent vissza. Tobb ideig tartott aknara allni mint a muvelet. Kert 500ft-ot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G1 - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A15, 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest