- Azonnali VGA-s kérdések órája
- E-book olvasók
- OLED TV topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
NvidiaRTX
őstag
Nem tudom mi köze van egy xaros internetes nick névnek bármihez is.
Ha Trump25 lenne a nevem akkor azt feltételeznéd, hogy Trump imádó vagyok?
Ott van maci74 is aki gondolom nem egy 74 éves medve lehet a valóságban.
Ejj Ricsi Ricsi.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
válasz
NvidiaRTX #68 üzenetére
Most én is egy kb. DOOM2 grafkájú filmjelenettek összemosott játékot tolok (Tesla Effect), miközben azt nézegetem, hogy ideje lenne-e már cserélni az RTX3080-at.
A Talos Principle-t is imádtam, de nem tudom, hogy én lettem butább, vagy a puzzleök lettek nehezebbek a Talos 2-ben, valamiért félbehagytam, pedig ez volt az első játék, ami elvileg érdekelt, és amihez alig elég a 3080 (mert kvázi kötelező bekapcsolni a Lumen RT-t, hisz anélkül ramatyul néz ki, nem figyeltek igazán a "legacy mode" minőségére, csak a Lumen-es látványra).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
hapakj
őstag
válasz
NvidiaRTX #68 üzenetére
Én még simán 1080 Ti-t nyúzok. Mai napig kitart a játékaimmal 1440p-ben high / ultra beállításokkal. S nem igazán érdekel, hogy néha leesik 40 Fps-re.
De az igazat megvalva a Gamer monitor segít. hogy alacsony Fps mellett is smooth legyen, s egyes játékokban ha bírja a 100-120 fps is nagyon látványos.
Hja de tényleg vicces, hogy egyesek 4080-al a bírtokukban szétsírják a fórumokat, hogy az 5080 milyen drága és nem éri meg cserélni. Én meg nézek, hogy lol wut?
-
NvidiaRTX
őstag
"Offline single-player játéknál egész jól hozzá lehetett szokni a VSync laghoz"
Pont erre gondoltam én is, hogy amint beléptem anno egy játékba az első dolog az volt, hogy kapcsoltam be a V-Sync-et és milyen érdekes minden játékot végig lehetett vinni vele.Milyen durván változott a világ.. régen nem érdekelt szinte senkit a miliszekundum-os késés és társai örültünk annak, hogy hozzájutottunk egy játékhoz CD-n, DVD-n, de a DOS korszakba inkább floppy-n.
Sokkal jobban élveztem akkor a játékokat mint most. Emlékszem a Duke Nukem 3D-vel vagy a Blood-al napokat, heteket eljátszogattam.
Ó de a StarCraft 1 / WarCraft 2-vel is hónapokat elpöcsöltem saját pályát építgetve.Most van olyan csúcsszuper játék ami támogat minden modern fícsört aztán 20 percet van a gépen mert élvezhetetlen mocsok ami a nyakadba zúdít az első 5 percben mindent te meg azt sem tudod melyik gombot nyomd meg...
Nem gondoltam volna soha hogy egyszer a Horizon Forbidden West grafikai szintű világban visszasírom a DOS korszakot.
Nemrég megvettem a StarCraft Remasteredet hát kajak órákat elprüttyögettem vele.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
-
McW1
tag
"két valóban kiszámolt képkocka közé generál a rendszer egy köztest"
Nem értem, most akkor ez az új 50xx szériás FG, csak ez a fantázia neve?
Mi a különbség a régi FG között? Az MFG meg több (2-3) köztest generál, igaz?
Azt hiszed, hogy mit gondolsz?
-
válasz
NvidiaRTX #63 üzenetére
Offline single-player játéknál egész jól hozzá lehetett szokni a VSync laghoz. Tudtad, hogy mindig a mozgásirány elé kell húzni a célkeresztet a klikkelés előtt. Online ez már kicsit bonyolultabb volt, mikor 60 Hz felett számolt a server, és volt, aki több fps-el játszott, mint te.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
NvidiaRTX
őstag
Amúgy egy kis érdekesség, hogy nemrég előjött a VRR flickering téma az OLED-nél és miközben kerestem rá a megoldást döbbentem rá, hogy mennyire nem tudunk már létezni a G / FreeSync nélkül.
Ha nincs Sync kapcsolva akkor törik a kép mint az állat főleg akkor ha nagyon mozog az FPS egy játékban.
Ha van kapcsolva V-Sync akkor iszonyat input lag lesz és hiába van 120FPS közel sem olyan smooth a játék.
Adaptive Sync esetén nekem szintén törik a kép mert nem támogatja a TV-m és a videó alapján nem a legjobb megoldás másra sem.
Az Aura Sync az meg nem az.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
Lehet, de elég durva problémák jöhetnek elő miatta. Egyszer azt hittem, hogy örökre kinyírtam a laptop kijelzmet, mikor kerestem a legtetejét, és túlmentem rajta. De szép lassan helyrevergődött (áramtalanítás nem volt elég, járatni kellett piros-zöld-kék videóval hosszú órákon át, hogy "felébredjen" a "fagyás" után).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Igen, de azok Gsync -monitorok dedikált Gsync modullal ellátva. 1 Hz-tól működik amúgy azokban a gsync. Kompatibilitással nem engedélyezte szerintem,de lehet tévedek.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hapakj
őstag
Nekem is van egy 4k 48-60Hz ranges monitorom
Amikor bekapcsoltam rajta a G-Sync-et elkezdett vibrálni a kép
Jóhátna nem G-Sync compatilbe. Régebbi, mint nVidia engedélyezte volna ezt.
Meg kipróbáltam és sikerült túl hajtani ~70 Hz-re
Ez annyira vicces hogy monitorokat is lehet "tunningolni".
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Na ja, ez nem is annyira nekünk mezei usereknek gond, mint inkább a szélső értékeknek:
- 48-60Hz FreeSync budget 4K monitorok tulajainak(egy ideig én is köztük voltam, míg véletlenül ki nym nyírtam a monitort egy billentyűzet rápattintásával) akiknek emellett budget vagy midrange VGA-juk van, mert dolgozni/filmezni kell első sorban a 4K, és hát az a 48-60 elég szűlös tartomány...
- esport warrioroknak, akik 165/240/360Hz-es monitoron hajtják a CS-t és társait 5-600+ fps-sel...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
hapakj
őstag
hja igen, arra gondoltam, ha a tartományon belül dolgoznak. Amúgy ilyen monitor esetén szerintem érdemes a tartományon belül tartani a tartós teljesítményt egy játéknál, s inkább a beállításokat lejjebb venni.
nekem még sok éves géppel sem igazán okozott problémát belőne, hogy a min 48 fps kb mindig meglegyen.
-
Kansas
addikt
Mert a monitor a VGA-val csak a FreeSync/GSync intervallumban tud együtt dolgozni, felette nem, illetve ha nincs LFC akkor alatta sem.
Erre van a FastSync/EnhancedSync/SpeedSync(csak megtaláltam végül az Intelest) technológia az NV/AMD/Intel hardverek esetén.
Nem mind működik pont ugyanúgy, vagy tudja pont ugyanazt, de a végcél azonos: a teljes fps tartományon belül a lehető legjobb játékélményt nyújtani, és egyensúlyozni a stutter/tear/inputlag közt a lehetőségek szerint.
Valahol láttam anno egy hosszabb részletes magyarázatot ezek működésére, de most nem találom sajna...... csak ezt a rövid szösszenetet.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Mármint úgy érted, VSync nincs, ugye...?
Amúgy de, van, akkor nincs, ha azt állítod be. Ehhez az NV kártyáknál a FastSync settinget kell bekapcsolni, az AMD oldalon az EnhancedSync-et(fentebb nyilván rosszul írtam, a VESA féle szabvány neve az Adaptive Sync), Intelnél nem tudom, van-e saját technológia az AdaptiveSync és a VSync összehangolására... de ha van, akkor azt.
Alapértelmezetten tudtommal mindegyik gyártónál kikapcsolt állapotban vannak ezek.#47 janos666 és #50 PuMbA : LFC-hez tudtommal az is kell, hogy a szinkronizáció által támogatott tartomány felső határa minimum 120Hz legyen, tehát az ilyen 60/75/90/100Hz-es monitoroknál az LFC felejtős mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
Nekem anno volt LFC VSync nélkül Freesync-kel. A monitorom frissítési frekvencia kiírásán megnéztem
Azóta viszont nem néztem, mert nem állítok be olyan grafikai beállítást játékokba, hogy 50 fps alá essek, így nem fontos.
NvidiaRTX: Ja, jobb mindent kikapcsolni, mint be, bár nekem önmagában a Reflex ahogy írtam sem okozott problémát
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
Akár hogy is tesztelgetem PuMbA, még mindig akkor látom a legszmútabbnak a Horizon Forbidden-t, ha minden low latency-t meg reflex-et kikapcsolok.
De pl egy Cyberpánk-ban semmi különbséget nem látok reflex on / off között.
Amúgy sem vágom mire ez a nagy felhajtás a reflex-el... eddig 13ms-os TV-vel toltam az is jó volt mindenre, most ez már 1ms-es lett hála az OLED-nek.
Sőt én úgy vittem anno végig az új Avatar játékot (és a Starfield-et is), hogy Geforce Now-n keresztül ahol tudniillik, hogy a legnagyobb a válaszidő.
Kajak nem tudnak engem ilyen reflex meg ehhez hasonló baromságokkal megvenni.
Meg nem úgy volt hogy ehhez olyan monitor is kell ami támogatja ezt hardveresen mint anno az első Asus ROG G-Sync monitorok?
Mindenesetre érdekes hogy először még hardveres támogatás kellett ezekhez, most már az sem...S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
hapakj
őstag
válasz
Predatorr #45 üzenetére
Nem nem ugyanaz a hatás G-Sync, (freesync, adaptive sync) esetén amíg a monitor tud alkalmazkodni a videókártya teljesítményéhez addig nincs szinkronizálás. Ez elég széles spektrum is lehet, pl 40-től 144Hz-ig.
Ha a játék ilyen sebesség tartományban fut, akkor nincs szinkronizálás.
-
Ha kikapcsolja a VSync-et, akkor nem lesz LFC, mikor leesik az fps a VRR range alá.
Ha kikapcsolja az fps limitert, akkor szakadhat (VS OFF), vagy megnő a késés (VS ON).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Kansas
addikt
válasz
Predatorr #45 üzenetére
Nem ugyanaz.
A VSYNC esetén a PC(VGA) alkalmazkodik a monitorhoz, a FreeSync/GSync/EnhancedSync/HDMI(2.1) VRR esetén a monitor/TV alkalmazkodik a PC-hez(nyilván a támogatott frekvencia tartományon belül).
Annyi a hasonlóság, hogy mindkettő a képtörés ellen van, semmi több.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
válasz
NvidiaRTX #43 üzenetére
Persze értelek, de ez a nem minden játékban okoz gondot még mindig nem megnyugtató szerintem
Nálam semelyik játékban nem volt gond, de a te eseted ugye tényleg más, mert TV-d van és nem monitorod, így én se tudok többet segíteni.
Predatorr: A hatása nem ugyanaz, hiszen a V-Sync-nek input lagja van, a G-Sync / Freesync-hez képest
Nem véletlenül akart az ipar megszabadulni tőle, mert a V-Sync negatív hatásait a 2000-res évek eleje óta ismerjük.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
De az előző TV-men nem is volt ilyen opció még is ugyan úgy tört a kép ha nem volt V-Sync kapcsolva.
FPS drop meg azért van mert f.s a játékok optimalizálása semmi köze hozzá a Sync-eknek meg a Latency-knek.
A Reflex-es cucc amivel indult az egész sem okozott FPS drop-ot csak úgy nézett ki tőle a 120FPS mintha csak 60 lenne.
Nehéz ezt így mind leírni mert ezt látni kell élőben és mint mondtam nem minden játékban okozott gondot.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
NvidiaRTX
őstag
Az kb olyan mint a driver-es Low Latency dolog csak ez hárdveres.
Ki - Be - Erősítés.
Minél feljebb rakod annál kevesebb az input lag."Setting it to 'Boost' reduces the input lag by 2–3 ms with no noticeable change in picture quality or processing."
Forrás: [link][ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
NvidiaRTX
őstag
Hát pedig:
Akkor még egyszer leírom nálam ez hogy néz ki:
1) Ha a Monitortechnológia G-Sync a driver-ben akkor a V-Sync bekapcsolása nem okoz input lag-ot.2) Ha a Monitortechnológia Rögzített frissítés a driver-ben akkor a V-Sync input lag-ot okoz.
A TV-n minden helyesen van bekapcsolva hisz ha nem úgy lenne akkor alapból sem működne a VRR.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
PuMbA
titán
válasz
NvidiaRTX #37 üzenetére
Nekem nincs állandó fps-em
A különbség szerintem ott lehet, hogy neked egy TV-d van HDMI-n, nekem pedig Displayport-on egy támogatott monitor. Ugye neked valamiért azt írja az NVIDIA vezérlőpult a beszúrt képeden látszik, hogy a TV-d nincs G-Sync kompatibilisnek minősítve. Esetleg lehet TV beállítási probléma is, olvasd el, hogy a leírásában mit írnak a G-Sync-re.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
Alapból van több olyan játék is ahol nincs Fullscreen csak Borderless és ott is működik a G-Sync mert így van beállítva nálam ez:
A TV-m egy 120Hz-es G-Sync kompatibilis LG B4 OLED, de az előző Samu Q80T is ugyan így viselkedett.Nem azért nincs nálad törés mert állandó FPS-ed van?
Mert ha a Horizon Forbidden West-be ha kikapcsolok minden nemű Sync-et akkor nálam sem törik a kép mivel folyamat 119FPS-em van.
De egy Stalker 2 már más tészta mivel rengeteg az FPS drop.[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
PuMbA
titán
válasz
NvidiaRTX #35 üzenetére
Állíts vissza mindent az NVIDIA Control Panel-ban alapértelmezett beállításra, mert működnie kell a G-Sync-nek V-Sync nélkül és képtörés nélkül.
Ezt is ellenőrizd, hogy így néz ki:
De hány fps-ed van, hogy törik a kép? Milyen TV-d van? Full screen módban megy a játék? Mert windowed vagy borderless windowed nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
Tehát azt mondod ha nincs semmi V-Sync-ed kapcsolva sehol sem akkor neked működik a G-Sync / Freesync-ed?
Mert nekem nem.
Mint ahogy fent is írtam akkor törik a kép.
Ha V-Sync-et kapcsolsz akkor ha Monitortechnológia G-Sync akkor nem a V-Sync működik hanem a G-Sync és nincs semmiféle input lag.A maximális képkockasebesség meg azért 119 mert ha nem korlátozom 120 alá akkor szintén törik a kép, de ez inkább a TV hibája.
#36 PuMbA:
Most próbáltam ki már minden alapon van és törik a kép ha nincs V-Sync kapcsolva.
Nincs input lag-om ha megy a V-Sync mert olyankor a helyét a G-Sync váltja fel.
De nehogy már erről videót keljen csinálnom.[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
PuMbA
titán
válasz
Predatorr #33 üzenetére
Nem, a kettő más
A G-Sync meg a Freesync az az, hogy a monitor állandóan és dinamikusan állítja a frissítési frekvenciáját, tehát ha 67 fps-ed van, akkor 67Hz-en működik, ha 90fps-ed, akkor 90Hz-en. Ezzel elkerülve a képtörést.
A V-Sync azt jelenti, hogy a monitor egy képkockát csak akkor jelenít meg, amikor a frissítési frekvencia megtörténik, tehát például 60Hz esetén csak szigorúan 60-szor jelenít meg mást, ami azzal jár, hogy ha egy képkocka elkészül rövidebb idő alatt, mondjuk 5 ms alatt, akkor ugyanúgy megvárja, míg letelik két frissítési időköz alatti a 16ms idő (60Hz esetén) és akkor rakja ki a képet. Ez okozza az input lag növekedést.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
És a V-Sync-ről mit gondoltok hol érdemes használni?
A játékban vagy a driver-ben? Vagy teljesen mind1?
Esetemben persze ez G-Sync-et jelent.Én most jelenleg úgy használom, hogy Globálisban van bekapcsolva és a játékokban kikapcsolva.
Ha kikapcsolok minden nemű V-Sync-et akkor G-Sync-em sincs és törik a kép.
[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
válasz
NvidiaRTX #25 üzenetére
RTSS-el lehet Reflex-et kényszeríteni (legalább is részben), és én azt nyomtam aktívra globálban (ha a játékban van Reflex, akkor azt ott kikapcsolom), így lényegében mindig megy a Reflex (így vagy úgy).
Emellé mindig ON (nem Ultra!) volt nálam a Low Latency, szintén globálra (Reflex-es játékhoz sem kapcsoltam ki, mert csak az Ultra kényszerít fps limitet).
Ez nem okozott eddig semmi gondot nálam.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
gejala
őstag
válasz
NvidiaRTX #19 üzenetére
A 100 GB túlzás, de vannak játékok, amik problémásak, ha nincs legalább 10 GB beállítva. Hiába nem foglal ennyi helyet a shader cache, akkor is igénylik a beállítást.
A textúraszűrésnél a "Minőség" beállítás célszerű, mai játékoknál ezt veszik figyelembe. A "Magas minőség" vagy nem csinál semmit (legfeljebb bugokat) vagy néha ugyan tényleg javít kicsit a minőségen, de cserébe lesz jó kis shimmering is.
A Low Latency "Ki" módban 3 képkockát tartalékol, ami ugyan tényleg megelőzi a beszaggatásokat, de cserébe érezhetően növeli az input lagot is. "Be" módban 1 képkockát tartalékol, ami minimálisan növeli input lagot, ezt érdemes használni. Az ultra mód valós időben tolja ki a képkockákat, emiatt nincs input lag, de erős proci kell hozzá, különben jönnek a beszaggatások.
A negatív részletességi szint az érdekes téma. Erősen vitatott, hogy csinál-e bármit is Fermi óta, de DLSS-hez érdemes "Engedélyezve" módba tenni a biztonság kedvéért.
[ Szerkesztve ]
-
Ez érdekes, mert nálam ON a Low Latency, és az RTSS erőltetett injektálja a Reflex marker-eket ott, ahol nincs beépített Reflex (pl. régi, vagy "ocssó" játék), és nincs ebből semmi gond.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz
NvidiaRTX #22 üzenetére
A legegyszerűbb, ha Unlimited-en hagyod, vagyis hogy nincs korlátja, akkor tuti minden belefér. De reálisan nézve nincs különbség pl. 25 és 100 GB közt, mert normál felhasználóknál úgysem hízik 1-2 GB-nél többre, legfeljebb azoknál, akik 20-30 játékot tesztelnek rendszeresen.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
NvidiaRTX
őstag
Én általában magam szokom tesztelni ezeket, hogy valamit átállítok aztán megnézem, hogy változik-e valami a játékokban.
A legtöbb beállítás tényleg semmit nem ér.
Viszont a Hogwartc Legászi idején váltig állították, hogy akinek a shader leképzésnél kifagy a játék vagy valami anomália van az az árnyékoló gyorsítótárat állítsa legalább 10GB-ra, de inkább többre.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
huskydog17
addikt
Kivéve az AC Odyssey-t, ott a Low Latency mód Ultra fokozat az egyetlen megoldás a performance problémákra 60 fps felett. Fix 60-nál nincs rá szükség, de magasabb sebességnél már igen. Saját tapasztalat (illetve sok más játékos tapasztalata is).
Csak egyfajta érdekességképp említettem meg, hogy van egy ilyen érdekes kivétel. Egyelőre ez az egyetlen játék, ahol ezt be kellett kapcsoljam.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
válasz
NvidiaRTX #19 üzenetére
Tudom. Az ellentmondásos videók a bizonyíték, hogy fogalmuk sincs, hogy miről beszélnek. Jobb kiindulási alap az NVIDIA saját leírása és ajánlása. Az árnyékoló gyorsítótárat is biztos hülyeség 100GB-ra állítani. Lehetetlen, hogy annyit fogaljon el, hiszen játékonként pár tíz MB-ról beszélünk....ha valaki már látott ilyen fájlokat
Ezekhez a beállításokhoz a legjobb nem nyúlni és az alapértelmezett értékeket használni, az okozza a legkevesebb hibát / problémát és a legjobb képminőséget.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
Az árnyékoló gyorsítótár a nagy kérdés még azt a legtöbb helyen úgy láttam, hogy legalább 100GB-ra érdemes beállítani.
De sokan a textúraszűrés minőségét is nagy teljesítményre teszik.
Aztán a másik videóban meg azt ecsetelik, hogy ezeknek a beállításoknak a zöme a modern játékokban semmi változást nem okoz.
Az a baj nincs két egyforma videó erről a dologról.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
PuMbA
titán
válasz
NvidiaRTX #17 üzenetére
Ez így van, nem értenek hozzá
A Low Latency mód csomó hibát okozhat, ezt az NVIDIA is megmondja a leírásában, hogy akadozásokhoz és fps beesésekhez vezethet. Nem véletlenül van alapértelmezetten kikapcsolva, hogy csóri hozzá nem értő felhasználóknak jó élménye legyen a játékokban.
Kapcsold ki és nézd meg, hogy a Reflex tökéletesen fog működni minden játékban. Illetve ha valami mást is átállítottál, akkor azt is rakd alapértelmezettre.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
Akkor elég sok neves YT csatorna nem ért hozzá mert szinte mindenhol azt látom, hogy a Low Latency Mode-ot a driver-ben Be kell kapcsolni a Globális beállításokban a legjobb teljesítmény érdekében.
Nem minden játékban jön elő az általam leírt jelenség amúgy.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
PuMbA
titán
válasz
NvidiaRTX #15 üzenetére
Reflex-szel semmi baj nincs, hiszen napi szinten használják milliók esport játékokban és bajnokságokon és fps-t sem vesz el, legalábbis nálam nem vett Cyberpunk 2077 alatt
Baj akkor van, ha Boost módban használja valaki vagy az NVIDIA Control Panelban valami hozzá kapcsolódó beállítást megbirizgált, mert az hiszi, hogy ért hozzá pl. Low Latency Mode.
[ Szerkesztve ]
-
NvidiaRTX
őstag
Reflex:
Kapcsoltam is ki amikor láttam mit művel bizonyos játékokkal.
Azzal tisztában voltam, hogy vesz el pár FPS-t a játékból, de azzal nem, hogy pl a Horizon Forbidden West-be hiába van folyamat 115FPS-em még is amikor forgatom a kamerát olyan mintha 60FPS-em lenne tehát szakadozik a kép vagy mi. (próbáljátok ki)
Amint kikapcsolom tiszta smooth lesz minden ahogy annak lennie kell ennyi FPS mellett.
Szóval tök jó, hogy vannak ilyen fícsörök ha semmire nem jók.
Szóval számomra soha többé Reflex.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
NvidiaRTX
őstag
Nem kell ezen semmit követni sztem.
Amit a játékban be lehet kapcsolni azt ott kapcsol be az ember, amit nem azt meg a driver-ben próbálja ha lehet.
Ha nem lehet akkor nem támogatja a VGA-d aztán kész.
Mondjuk elég nagy mocsokság már megint az a dolog, hogy csak az új széria tud ezt azt.. nyilván nem várom el, hogy egy 2080 is tudja a DLSS4-et, de azért na.. az előző széria azért jó lenne ha megkapna minden új fícsört bár akkor meg ki venné az új karikat főleg úgy, hogy az 5070 erősebb lesz mint a 4090.Aki ezt meg el is hitte jó nagy hülye.
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
ricsip
addikt
Jöhetne lassan egy aktualizált cikk (figyeltek ph-sok?) h. így 2025 Q1-ben a 2 nagy (+1 kicsi) playernek milyen
a) felbontástrükközési ill.
b) milyen képkocka-kamuzóalgoritmusai és egyéb trükkjei vannak. Egy összefoglaló support matrix jellegű táblázattal, h. melyik gpu ezek közül melyiket támogatja és melyiket nem.
Mert èn sem bírom követni mik vannak élesben már kint ezek közül.-
-
-
-
De más a kettő. Az egyik két képkocka közé interpolál egyet anélkül, hogy megnézné merre mozdult közben az egered, a másik pedig extrapolál egyet a korábbi képkockából annak függvényében, hogy merre mozgott az egér.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Predatorr
őstag
Attól is lezuhan majd az vPS, mint a kényszerített DLSS-től?
Mindenesetre ettől sem teszem föl az nV appot, főleg, mert ennyire akarják.Tök értelmetlen az 50x0 sorozat, csak lehúzás.
Fizetett AMD hirdetések (a.k.a. kiszivárgott tesztek) a 9070XT majd alázza az 5080-at."Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
core i7
addikt
GTX Titánnal nem jó az új driver ment vissza régi az időnkénti feket villodzás miatt Chromeban
-
Low Noise
senior tag
Mit csinál a Smooth Motion, és, hogy kell bekapcsolni?
Pont most játszom az Alan Wake 2-őt. -
mcs
veterán
Az előző 566.36 által okozott fura mikro akadásaim megszűntek ugyan, de a control panel stabilitása rosszabb lett. Akárhányszor kipipálom, és alkalmazom a g-sync kijelző specifikus üzemmódot, fekete képernyőt kapok. Valójában aktiválódik rendesen és működik is, csak újraindítást követően jön vissza a kép. Egyszer pipálás után is lefagyott és bezáródott magától a panel.
[ Szerkesztve ]
-
Yodafon
senior tag
ennel az Nvidia app-nal csak nekem nem mukodik a bejelentkezes? Azt irja probaljam meg kesobb. VPN miatt lehetseges ez? Be lehet allitani proxyt neki valahol?
Tovabba a drivert se engedi benne letolteni, csak csinalj es csinalja de 0 byteot ir. Ez is a VPN miatt lenne?
Tovabba a jatekokat se ismeri fel, az nvbackend-el van baja mikor szkennelnem.
Tovabba amikor a fokepernyon ranyomok hogy overlay akkor kiirja hogy firssitsem a kartyam driveret habar a legfrissebb driver van rajta. Habar maga az overlay mukodik.
I'm gangsta!
-
PuMbA
titán
Az NVIDIA már jelzett, hogy 4000-res szériára is lesz Smooth Motion
Új hozzászólás Aktív témák
ph A WHQL minősítésű, 572.16-os eszközillesztő egyéb újításokkal is készült.
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest