- Adobe Creative Cloud előfizetést kínál az NVIDIA App
- Gyárilag csendes mechanikus klaviatúra jön az MCHOSE-tól, nagy akkuval
- Hamarosan kapható a Helegaly linuxos handheld gépe
- Újabb variáns érkezett a Cooler Master legfelkapottabb Mini-ITX-es házából
- Donald Trump azt mondja, hogy megtalálta a TikTok vevőjét
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gyárilag csendes mechanikus klaviatúra jön az MCHOSE-tól, nagy akkuval
- Micro Four Thirds
- Újabb variáns érkezett a Cooler Master legfelkapottabb Mini-ITX-es házából
- Dell notebook topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- Házimozi haladó szinten
- Hardverkemping június végén
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komcsi
tag
Megoldottam. CD-ről feltoltam a chip drivert azt szvsz
-
hoboka
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e. Ha igen, bocsi
Most raktam fel a Win7 Prof-ot, de valamilyen társprocesszor illesztőprogram hiányzik :S
Mit csináljak? Ilyen hibával még nem találkoztam :SAZ alaplapom: Asus M3N-HT Deluxe/HDMI
A videókártyám Msi 9800GT T2D512Előre is köszi a segítséget
-
Dr. Akula
félisten
Most még mit vársz tőle, ez fizikát gyorsít, nem olyasmit ami a mai játékokban erőltetve van. Majd ha meglesz a hardver, akkor ki is fogják használni. Ha a mostani játékok komoly fizikát használnának, akkor az lenne a baj hogy miért szaggat annyira. Most itt a szabad kapacitás, amit el lehet kezdeni kihasználni, de nyilván idő míg lesz is rá program (1-2-3 év 1 játékfejlesztés). Ami most támogatja a physx-et az csak hozzá van gányolva, 1-2 +effekt hogy el lehessen mondani valamit csinál is a kártya, de egyik sincs úgy megírva hogy valóban hasznát is vegye.
-
Fercinator
csendes tag
Sziasztok!
Lehet, hogy ostobaságot kérdezek, de AGP mellett is működik? -
CriticalHit
addikt
[link] Egyetértünk.
-
PPSH
őstag
fog ez a videokartyaba integralt fizikai egyseg valami gyorsulast hozni,vagy csak arban lesz verhetetlen.
-
CriticalHit
addikt
Szerintem hamarosan fuccs a különálló fizikai procinak.
[link]
Havoc lenyeli vagy 3dfx sors. -
Ribi
nagyúr
Raintegralva nemhiszem hogy lesz barmireis, mivel egyaltalan nem letfontossagu cucc. Kicsit tobb fust meg tuz jajdejo. Mint valamelyik tesztben is irtak ez eleinte jolnezki, de utana mar csak uncsi. Amigy emberek nagyresze nem bir megvenni egy olyan vga-t amivel max grafon mennek a jatekok addig ertelmetlen a megtobb lassito tenyezo. Az igazi fanatikusok meg ugyis leveszik a kulonfele efekteket, mert azoktol csak nem lehet latni a ellenfelet. Mig valakinel marhajolnezki a robbanas es a gomolygo fust es nemlatja a tuloldalon allo emberket, addig a csoves grafikaval nyomulo egyen mar reg a fejedet celozza
-
Kain
senior tag
Szerény véleményem : először tanulják meg kihasználni a 2.ik CPU-tés utána álljanak neki fejleszteni valami oylan cuccot,aminek jelenleg semmi keresnivalója.Már ezt ti is elmondtátok,de az emberek 99% addig nem fog iylet venni mig nem lesz integrálva,vga-ra,alaplapra,akármire.
-
gerus1981
csendes tag
Nagyker árlistából számolt bruttó kisker ára:
ASUS PhysX P1 128MB GDDR3,AGEIA PhysX,PCI - 68.210 Ft -
Savage5
senior tag
Sztem ennek akkor lett volna igazán értelme, amikor még nem jelentek meg a DualCore-os processzorok, meg a mostani VGA-k (SLI, Crossfire). AGP-nél hogy jeleskedik, erre én is kíváncsi vagyok. Az, hogy ''nemsokára'' jön a DX10 és a Vista, szvsz eléggé fel fogja borítani a fizikát (márcsak azért is, mert könnyebb lesz a pénztárca) és lehet, hogy tényleg semmi értelme nem lesz egy ilyen hardvert betenni még plusszba zajforrásnak vagy melegedni a gépbe. Mindenesetre lehet, hogy pont ez a cucc fog valami irányt mutatni a későbbiek számára, szóval eltemetni sem kell, idővel, mint mindennek, leesik az ára (és akkor talán egy 7800 GS mellé beszerválok egy ilyet, megnézni, hogy megy a ''régi busszal'')
.
-
sw4r3z
tag
Hehe, itt PH!-n máris lehet venni a BFG 128megás verzióját! Cool
-
siklo85
csendes tag
Hali mindenkinek nekem csak egy kissé fúra kérdésem lenne a physix kártyát be lehet tenni agps rendszer mellé pl 6800 gt/u v 7800gs ha vki válaszolna azt köszöném.THX
-
sw4r3z
tag
válasz
Rover623 #123 üzenetére
3DMark06 szvsz a prociteszten megtáltosodott volna
(legalábbis gondolom ez a fizikai teszt, külön csak fizikát még nem teszteltem vele...)
Tuning nélkül az én procim (A64 4000+) spec. nem tud többet 970nél, az kb 1,25 fps-t jelent menet közben (ha jól emléxem), ezzel a kártyával sztem lazán felmegy 1500ig, vagy talán a két másik teszt szintjéig is (persze kérdés hogy milyen videokártyával). Nekem tetszik a kártya, csak nem tudnám mivel kihasználni -
rudi
nagyúr
válasz
Komplikato #120 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy az 1000-es DrawPrim() hívási limit megmaradt-e még. Tudtommal ez éppen a túl magas owerhead miatt volt, ami DX10-zel csökken.
A fizikai modellezésnek, úgy mint bármi másnak az égadta világon vannak szintjei. 3D modellből sem lehet 3 millió polygonosat transzformálni, de egyszerűbbet igen. Valamivel több min félmillió poligon/frame még kezelhető 3-4 fényforrással de többhöz már a komolyabb VGA-k is kevesek. Éretelmszerű, hogy az ennél igényesebb rendszerek fizikáját hiába tudjuk kiszámolni, semmire sem negyünk veke. Talán pont ez akasztja meg a Cell Factort is egy-egy nagyobb robbanás után, ahol 1 millió fölé ugrik a vertexek száma. Egyszerűen meg kell találni az értelmes arányokat, ami viszont távolról sem egyszerű dolog, és letart egy ideig. -
Rover623
félisten
A technológia lényege, hogy a szilárd, cseppfolyós, vagy akár légnemű testek modelljeinek fizikai mozgását számolja ki, mindezt a kártyán megtalálható 128 MB-i GDDR3 memóriachipek segítségével.
Az OHS által épített számítógép rendszerek tapasztalt informatikusok és piacelemzők szakmai kutatásainak eredményei,...
Szvsz a (pénzügyi) piacelemzők vannak többségben a cégen belül... -
Komplikato
veterán
Másik fórumban egyik jóember írta, hogy anno ők foglalkoztak fizikai modellezéssel, a gond az volt, hogy még a mostani GPU-k SE bírnak el ennyi objektumot.
''Tudtommal ez a DX ajalnas meg mindig el, hogy lehetoleg frame-enkent ne legyen 1000- nel tobb DrawPrim() call..''
Szóval ha minden igaz, amit az Ageia állít a PhysX-ről, attól még lehet megakasztótó a mostani GPU-k és a DirectX felépítése.
(Ez olyan mint a VR sisak. Anno nem azért tünt el, mert betonnehéz volt, vagy mert 180e volt az ára, csak még nem voltak 3D kártyák és a 486/Pentium1 korszakban a proci nem bírt érdemi 3D-t kiizzadni.) -
Volkov
senior tag
www.physx.hu
[link]
Nem csak a játékok tudják kihasználni, hanem egyéb profi progik is.
és én várom a Cell Faktor-t és au UT -t full verizóban -
rudi
nagyúr
válasz
EchoNorbi #111 üzenetére
Nem használják ki? Akkor a Cell Factor mi? Eddig hány gameben lehetett így lerobbantani a környezetet, hány fps-ben lehetett ilyen stílusban kihasználni a tereptárgyakat? Esetleges Cell Facrot reklámszlogen: ''úgy beterítelek hulladékkal, hogy azt sem fogd látni, melyik oldalról csavartam le a töködet
''
-
rudi
nagyúr
Kicsit tereljük értelmesebb mederbe a vitát.
Mi is kell ahhoz, hogy a részecskék számát 60-ról 6000-re emeljük (a 800 000 mocskosul nagyon nagy túlzás)?
Ugyanaz a kód kell, egy kicsit ráerősített számolórésszel, és már meg is vagyunk vele - ergo egyszerű megcsinálni, mert semmi forradalmi nincs benne, csak a ez eddig lézezőt kell izmosítani. Ebben nagyszerűek a GPU-k mert seregnyi párhuzamos számolóka kell hozzájuk
Mi is kell ahhoz, hogy korrektebb animációt vagy deformációs modelleket használjunk? Gyökeresen új algoritmusok, vagy olyanok amiket eddig különálló demokban láttunk, ahol csak az az egyetlen hatás volt kidolgozva. No, ennek a megcsinálása, és annak a hardvernek a megcsinálása, ami ezt fel tudja futtatni már nem olyan egyszerű dolog. Ehhez kellhet a DX10 meg sok-sok fejlesztés.
Mivel sem a kóder, sem a HW sem az SW gyártó nem saját maga ellensége, inkább választja a könnyebbik utat és költ PR-re, amivel meggyőzi a népet, hogy ez kell neki. Az merészeljen reklamálni, aki hasonló helyzetben másképp cselekedne. -
Rover623
félisten
1. [link]...
2. igazad van...meg a kijelzők felbontásának növelése is felesleges, a PONG ([link]) akár 40x25 kockán is élvezhető...és igazából a procik fejlesztése is értelmetlen ezek után...hogy pl. a nyomtatók felbontásának és sebességének haszontalan felturbózásáról már ne is beszéljünk...
Éljen az abakusz, éljenek a kódexmásoló szerzetesek...kőkorszak rulez...
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
#65675776 #113 üzenetére
Nécci ne tekerd-csavard már! Egyszerűen arról van szó, hogy ELNÉZTEM az órajelet. Igen, ennyire hülye vagyok, de annyira nem, hogy az effektív és valós fogalmát összekeverjem, ráadásul kikérem magamnak, ha valaki erre próbál még csak utani is!!!
Mellesleg az Asus oldalán is badarság van írva, mert a memória nem megy 733 MHz-n de ezt már korábban magyaráztam. -
#65675776
törölt tag
A párhuzam pontosan arra mutatott rá, amiről beszélsz. A cikkben te sem vetted észre a dolgot, de amikor VGA-s párhuzam jött elő, egyből kiszúrtad.
Egyébként az Asus megadja a memóriabusz sávszélességét, abból lehet számolni: [link].
Viszont ez a lövöldözésős flash eléggé szánalmas az oldalon. -
EchoNorbi
tag
Hi!
Hát nem tom. Szerintem az egyik fő gond vele, azon kívül, hogy drága, az, hogy mint neve is mutatja fizikai proceszor, és nem egészen a ''látványért'' felel. A másik, hogy szerintem a mostani játékok, amikről szó volt a tesztben közel sem használják ki a kártya adottságait, is így nem is látjuk rendesen, hoyg mire képes.
Sztem. -
rudi
nagyúr
válasz
Hombár Jenő #107 üzenetére
Filozofikus vonalhoz tessék a ''fáradt gőzben'' keresni (vagy nyitni) topicot.
-
válasz
Hombár Jenő #107 üzenetére
Szerintem egy jól felépített történettel, az is játék. Az más kérdés, hogy manapság elég ritka az ilyen gáma...
-
Hombár Jenő
csendes tag
Öldöklés, robbantás, mint játék? Szánalmas. Alkotni valamit. Az szórakozás. Lehetőleg nem ilyesmit.
-
rudi
nagyúr
válasz
#23196416 #104 üzenetére
Végre valaki észrevette és nem csak a cikk konklúzióját ismételgeti ilyen vagy olyan formában
Szerintem a hardver mostani állapotában egyik gyártónak sem kellhet. Maga az API érdekes lehet, akár a Havok ellen is kiállhat és a hardverfejlesztő szakik is talán érnek valamit. Abból látszik jól, hogy el akarják magukat adni, hogy valami baromira gyors memóriakezelést emlegetnek, amire akár a nagyok is ráharaphatnak.
-
rudi
nagyúr
válasz
#65675776 #102 üzenetére
Ha megfigyelted, nagyon ritkán használunk effektív órajelet a PH cikkekben, ha pedig mégis, akkor jelezzük, hogy effektív. A Te példád az 1080 MHz-n hajtással kissé pontatlan, nincs ott semminek sem 1080 MHz-s órajele, max az effektív annyi, ami egy elvi dolog.
Azért írtam végig 733 MHz-t mert meg voltam róla győződve, hogy az a valós (valószínűleg az egyetlen forrást használtam, ami tévesen adja meg, de amúgy nagyon jó összefoglaló [link]). -
#23196416
törölt tag
Szerintetek az ATI vagy az Nvidia fogja felvásárolni a PPU tervezőjét?
Igazi ''vegyél meg engem'' cég
-
desolator
senior tag
Igazából nagyon remélem, hogy ez a fizikai chip, már a felhasználóknál megfog bukni, ugyanis szerintem a legtöbb gamernek már csak annyira hiányzik egy újabb több tízezres hardver elem a gépbe amit majd lehet megint fejleszteni mint púp a hátára. Mondjuk a HC gamerek tuti, hogy meg veszik majd ha szükség lesz rá a játékokhoz és mivel valamilyen szintem magamat is annak tartom, attól tartók, hogy én is megvenném idővel
-
#65675776
törölt tag
Ezt most pl nem értem. Nem fejtettem ki bővebben a dolgot, de erről szól: van egy 625MHz-et (valós) bíró chiped. Ezt hajtod effektíve 1080MHz-en, de valójában csak 540MHz-en.
Az, hogy nem írtam ki hogy mikor melyikről van szó, az ugyan az, ahogy te a tesztben a 2ns-os, tehát 500MHz-es valós órajelre specifikált chip esetén a 733MHz-es effektív órajelet mondtad túlhúzásnak.
Ah, mindegy... -
afterburner_
őstag
válasz
Winner_hun #79 üzenetére
nem tudom iranyitani béna vagyok
worms 1 rulko:-P
ha a 3D-re mas ertelemben gondoltal, akkor meg megjobb így legalabb nem egy szögből lehet nezni a hianyos ruhazatu neniket
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Azért nem végeztük el, mert mire kiderült, már nem volt nálunk a PhysX kártya és távolról sem tartottuk olyan fontosnak, hogy ezért újból elkérjük a kártyát és kipróbáljuk. Majd ha lesz több PhysX-es játék és esetleg ATI vagy NV fizikai megvalósítás, akkor majd újból elővesszük a témát. Most legyen elég ennyi, technikai bemutató/előzetes.
-
Komplikato
veterán
OFF-topic, de lehet még se annyira:
CellFactor AGEIA Tech Updated Demo - Gamespot - [link]
This tech demo for CellFactor lets you try out the level we have seen in the
past few trailers. This demo for the Reality engine-based FPS works best with
an AGEIA PhysX card and features various weapons to use on tons of barrels.
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
Most ez idáig szép! Szvsz egy két hónap és lejebb mennek az árai. Ami viszont nem tetszik az az, hogy ha játékokat elkezdik erre a megoldásra írni, és elszabadul a szekér, pont olyan lesz mint a vga. Nem lesz mindegy , hogy hány MB-os hány Mhz és még sorolhatnám. Tehát egy újabb hardver amit cserélgatni kell a gépbe.
-
Robaj
addikt
Bár személyesen nem próbáltuk, a fórumban található leírások és mellékelt képek szerint a vizuális élmény és a sebesség nagyobb része is megmaradt. Az Ageia weboldalán kutakodva olyan információra leltünk, hogy a PPU eszközkészletének egy része működik szoftveres emulálással is.
Elolvastam előtte is, pontosan erre gondoltam, hogy Ti miért nem végeztétek el? Ezt hiányoltam.
[Szerkesztve] -
Bgs
senior tag
Nekem olyan mindegy, hogy 60 vagy 120 db üvegszilánkot látok szerteröpülni 2mp alatt
Na ja csak itt nem 60 helyett 120, hanem 60 helyett 800000 uvegszilankrol van szo
Amugy meg nem a szilankok szama a lenyeg az egesz ppu temaban, hanem a valosaghu szimulacio, de az meg eleg gyerekcipoben van sajna... -
Komplikato
veterán
''Nekem olyan mindegy, hogy 60 vagy 120 db üvegszilánkot látok szerteröpülni 2mp alatt''
És itt van a kutya elásva, mert olyanra van kitalálva és olyanra kéne használni, ahol NEM mindegy. Ezek felesleges csicsák. De olyat nem tehetnek (egyenlőre) a játékba, ami a a játékmenetet befolyásolja, pedig az (is) lenne a lényeg. -
Robaj
addikt
Rudi!
PhysX topicban írtam:
Játszottam Cellfaktor demoval. Minden MIN-en!, 800x600, ruha fizikája kikapcs, van kemény 14 FPS-em. Robbantok 1et a csöveknél, kemény 4 FPS-re lemegy.
Vagy nagyon optimalizálatlan a gamé, vagy tényleg kelleni fog a physX kari...
És erre várnék választ, hogy egy ilyen gépen mint az enyém miért volt ilyen lassú?
(a physX karira optimalizáltak volna, vagy gyenge a procim, esetleg csak simán szarul volt optimalizálva a játék?) -
Komplikato
veterán
''csodalkoztam volna is. az a cloth sim ami abban a videoban van, az egy athlonXPvel is elmenne szvsz (legalabbis hasonlot hozott ossze baratom meg tavalyelott)''
Én hiszek neked, de már múltkor is furán jött ki, mikor a Crysis-es arcokat oltottad, hogy ismerősöd mennyivel jobb fizikát és egyebeket írt. ;) Még akkor is, ha kiderült, hogy tényleg ...
[Szerkesztve] -
ody42
senior tag
Hát, aki ezért most pénzt kiad, az megérdemli... minimum olyan szintű fizikát vártam, mint a Red Factorban, ott legalább egy-két helyen lehetett bontani a geometriát, és az egy jóóó régi játék már, mégis meg tudták oldani, hogy kevés számítással látványos geometria bontást lehessen belevinni a játékba. Ez hiányzik manapság, hogy az ilyen dolgokat ötletesen oldják meg, ne pedig mindent erőből, mint a parasztgyerek.
[Szerkesztve] -
Winner_hun
félisten
válasz
afterburner_ #76 üzenetére
Miaz, hogy ritka rossz a 3D? Szerintem nagyon király
-
bbchris
senior tag
Hát szerintem sem egy nagy szám . Főleg hogy olyan egyszervégigvivős játékoknál pláne nem . Ami bosszant az az ára , szerintem ez k*rva sok érte . Maradok a Dual proccnál vagy egy jobb videokarinál szerintem azzal többre jutok majd és szerintem sokmindenkit öbbre jut egy jobb vidkarival .
-
afterburner_
őstag
válasz
Winner_hun #75 üzenetére
nem épp arra gondoltam, de igen ez jó kontra
vegul is a worms mindegyik részében lehetett bontani
bar a 3D ritka rossz, sajnos nem azon nőttem fel hanem még az 1-en és mégsem kell hozzá nagy gep.
megelegednek egy matrix feelingel -
Winner_hun
félisten
válasz
afterburner_ #72 üzenetére
Hmmm Worms3D-ben megnézném, ha lenne, ott a nulláig le tod bontani a környezetet
-
Árpi bá
aktív tag
Szvsz: A kártya jól sikerült, bár csak akkor derűl ki igazán, ha használja is valaki...
Amit én olvasok a sorok mögött, az az, hogy megint valaki ki szeretne venni 1 szeletet a tortából...
Bár elég tehetségesnek tünnek, talán jobb lenne ''szövetséget'' kötni valamelyik nagyobb gyártóval.... különben tényleg megfojtják őket. -
Winner_hun
félisten
válasz
Winner_hun #71 üzenetére
Vagyis feltettem a divx-et, de csak mediaplayerrel próbáltam lejátszani
DivX-el társítva már tom nézni
-
afterburner_
őstag
amíg szinte csak texturak repkednek addig sztem nem sok ertelme van ennek nem? ha mar lehet bontani kőkemenyen a dolgokat akkor inkabb de az meg már iszonyatos munkat ígényel a programozok reszerol..
nalam xviddel hasit mint a szel + mediaplayer
[Szerkesztve] -
Winner_hun
félisten
Hy sry láma kérdés lesz de a videjókat mivel tom megnézni?
DivX6.1, Xvid, Vistás mediaplayer fent van jameg a winamp 5.akármennyi is de nem viszi egyik sem
-
LittleG
tag
''gpu-bol pedig ugyanugy be lehet rakni +1-et a gepbe, mint egy ilyen kartyabol.''
Igen ennek megvan az az előnye is, hogy így lehet variálni hogy fizikát számítson, vagy grafikát nyomjon. De ebből még nincs a piacon semmi.
''raadasul nem hiszem, hogy fp teljesitmenyben mondjuk egy x1600xt nagyon alul maradna a physXhez kepest ''
Nem is állítottam ilyesmit. De azt sem lehet tudni, hogy a ppu mennyire célhardver. Ha csak egy vektorproci akkor esélytelen. De az Aegia prezik között olvastam, hogy különleges a memória menedzsmentje, rendkívül gyorsan képes random kiolvasni a memókból. Ha még a gyakori algoritmusokhoz is hozzásimították, akkor máris más a leányzó fekvése.
''Ja es szamold ki, hogy mondjuk egy kov generacios 4magos proci legalabb. 8x akkora teljesitmenyt biztosit majd, mint amire a Havok Source-ban hasznalt verziojat tervezték.''
Nem tudom, hogy mekkora fp teljesítménye lesz a prociknak, de hogy a Physix-el, vagy egy középkategóriás vga-val nem veszik fel a versenyt abban biztos vagyok. -
orbano
félisten
válasz
PowerBuldog #68 üzenetére
csodalkoztam volna is. az a cloth sim ami abban a videoban van, az egy athlonXPvel is elmenne szvsz (legalabbis hasonlot hozott ossze baratom meg tavalyelott)
-
rudi
nagyúr
A Hardforumosok szerint a Cell Factor PPU-val és dualcore CPU-val is ugyanolyan sebességgel futott. Ez érvényes a szétrobbanó dolgokra, CPU-val viszont nem volt cloth és fluid megjelenítés. Az összes robbanásnál, többszöri felvételnél, figyeltem az átlag-fps-t és a pillanatnyit, és a fogyasztásmérőt is, de nem tapasztaltam lassulást GRAW-ban, és a mérő sem ugrott meg jobban PPU-val mint nélküle, pedig GPU-tesztekben elég alaposan ingadozni szokott a fogyasztásmérő eredménye, ami annyit jelent, hogy meglehetősen gyorsan reagál a fogyasztásváltozásra.
A GPU-val kapcsolatos kijelentésedet kissé erősnek tatrom, most így a DX10 és unified shader előtt pár hónappal. -
Pipó
őstag
Inkább találnának ki olyan óccsó kártyát, ami a dx9 -es drága kártyákat kiegészítve képessé tenné a rendszert dx10-es látvány megjelenítésére hardveresen.
Lehet, hogy most jó nagy marhaságot írtam, már ami a megvalósíthatóságot illeti. -
twollah
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #63 üzenetére
Az nincs, de van egy Ati 3D Rage II PCI a polcon.
-
twollah
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #60 üzenetére
Hetvegen is ritkan jatszom nem, hogy hetkozben.
Ize... ...a passziansz az er? -
orbano
félisten
eyecandynal akkor lesz tobb, ha lesz elterjedt, egyseges api, egysegesen megnovekedett szamitasi kapacitassal.
gpu-bol pedig ugyanugy be lehet rakni +1-et a gepbe, mint egy ilyen kartyabol. raadasul nem hiszem, hogy fp teljesitmenyben mondjuk egy x1600xt nagyon alul maradna a physXhez kepest
Ja es szamold ki, hogy mondjuk egy kov generacios 4magos proci legalabb. 8x akkora teljesitmenyt biztosit majd, mint amire a Havok Source-ban hasznalt verziojat tervezték.
Egyébként szerintem az lenne az okosabb dolog, ha AI gyorsítót hoznának ki, a fizikát pedig a cpuval számoltatnák.
[Szerkesztve] -
twollah
nagyúr
válasz
(Kolombusz) #58 üzenetére
Keveset jatszom igy nekem boven eleg ami van a gepemben.
Inkabb halk legyen, mint villamgyors, es ugy hasznaljam a semmire.
[Szerkesztve] -
twollah
nagyúr
Egyenlore eleg karcsu ez a PPU, es nem is latom nagy jovojet, mert a 2 nagy GPU gyarto egyszeruen megfogja fojtani az egeszet.
-
LittleG
tag
A gpu az éltben nem fog fizikát számolni, el van az a grafikával. Elég ritka az az eset amikor nem a gpu a szűk keresztmetszet. A cpu-nak meg az elkövetkezendő 4 évben nem lesz ekkora fp teljesítménye.
Amivel meg kell majd küzdenie az aegianak az a játékgyártók meggyőzése, hogy ne csak eye candy effecteket alkalmazzannak na ezen fog valószínűleg elbukni. Meg a jelentős késleltetésen.
Apropó Rudi érdekes, hogy ti nem tapasztaltátok ezt. Az összes többi tesztben lassult a kártyával a játék még minimum grafikán is. -
Komplikato
veterán
''Szóval még lassabb is? LOL.''
Nos, mikor az első 3Dfx kártyán mentek az első játékok, azok is lasabbak voltak ... mivel sokkal részletesebb volt a GFX (különben mitől lett volna szebb/jobb?), vagy amikor a GF1 kijött a ''szuper'' T&L-el, akkor egy P3-600 szoftveresen gyorsabb volt nála ...
De aztán fejlődtek a dolgok. -
joshua7
veterán
válasz
Komplikato #48 üzenetére
Szóval még lassabb is? LOL.
-
Komplikato
veterán
NVIDIA to offer triple PCIE Slot GPU/Physics Platform as well [link]
We have heard that MVIDIA will also come out with their triple PCI Express GPU + Physics platform, similar to what ATi demoed in Computex. The platform will offer 2 x16 PCIE and 1 x8 PCIE capability, running off 2 NVIDIA MCPs. The x8 PCIE can be used to run an NVIDIA Graphics Card to process physics calculations. Will that start to make Aegia Physics PPU cards less attractive with both GPU Companies offering their alternatives further down the road? -
(Kolombusz)
veterán
válasz
PowerBuldog #47 üzenetére
Azért egy infrás hőmérővel a ppu hátulját meg lehetne mérni.
-
PowerBuldog
veterán
válasz
(Kolombusz) #44 üzenetére
lehet elkerülte a figyelmedet, de még órajeleket sem lehet mérni ezen a kártyán, nem tartom valószínűnek, hogy hőmérsékletet lehetne mérni
-
D.Orion
veterán
Eddig nem sok értelmét láttam ezeknek a fizikai gyorsítóknak. Most egy kicsit elgondolkodtam, hogy van benne azért valami. Sajnos még nem kiforrott a dolog, ráadásul pont nagy lépés előtt állnak a videókártya gyártók, úgye jön a dx10 meg egyéb apróságok.
Kiváncsi vagyok, hogy utána mi lesz az Ageia-val. Én örülnék ha lenne ilyen kártya, kicsit olcsóbban. Életképes dolognak tartom a dolgott, de olcsóbban és azután, hogy kijön a dx10. A kát nagy cég az Ati és az nV is csinálja a maga kis fizikai gyórsítóját. Ha letisztul a kép valamilyen formában életképes lesz biztosan, lehet integrálva, lehet külön kártyaként. És ezt biza még lehet fejleszteni, jócskán vannak még benne lehetőségek. Ha lenne pénzem és tudnék akkor biza vennék pár részvényt a cégtől. -
(Kolombusz)
veterán
Azt amúgy lehet tudni, hogy milyen hőmérsékleti adatokat produkált a kártya?
Csak azért kérdem, hogy a hűtésén mennyit lehet variálni. -
(Kolombusz)
veterán
Ha lenne zs-m, tuti vennék egyet. Csak úgy, sznobságból.
Nem tartom hülye ötletnek ezt a kártyát, csak drága. Ha fele ennyibe kerülne, akkor szerintem sokkal, sokkal többen megvennék. tehát érdemes lenne rá programozni.
Mondjuk igaz, hogy egy teljes értékű játékot is kapunk mellé, tehát, ha ezt leszámitjuk, akkor ~50k, az meg már elviselhető. -
orbano
félisten
Komolyan nem értem, hogy ebben a kunszt. Már a Source is tud legalább ilyen szintű fizikát a Havokkal, csak kevesebb részecskével. Ha annak a képességeit nézzük, és azt, hogy egy 2ghz körüli A64 elvitte, akkor sejteni lehet hogy egy Core 2 Duo, vagy majd egy négymagos proci mit fog bírni. Vagy éppenséggel egy GPU, ne adj' Isten már USM architektúrával
Az pedig, hogy a komoly fizikát még csak az effektekben látni, és nem a játékmotor szerves részeként, az az elterjedtség miatt van. Ha teljesen integrálnák a magas szintű fizikát a játékokba és arra építenék a játékot, az megkövetelné, hogy minden futtató számítógép rendelkezzen a szükséges hardverrel, ami most még nemigazán áll fenn. egy éven belül valószínűleg már alap dolog lesz a részletes fizika, nem csak a tonnányi debris erejéig...
ámen
ja és hajrá Havok -
Komplikato
veterán
Elvileg megjelent játékok a Rise of Nations c. RTS, valamint a City of villains c. MMORPG(?) ... A Bet on Soldiers nem számítom, mert az ronda és gagyi, a többi 2006 tavaszi ''megjelenésű'' játéknak meg (az Ageia oldalán lévő listán) még kiadója sincsen.
-
Hmmmm.... Kissé Voodoo utóíze van a dolognak.
Aztán majd jön a PhysX 2, aztán a VGA kártyákra (talán később a GPU-kba) integrált PPU. Lassan eltűnik önálló jelenség lenni. Csupán idő kérdése. Szvsz.
És valszeg ha lenne 70e forintom feleslegbe, akkor se erre költeném...
-
xlaci
senior tag
Én ebből a cikkből egy következtetést vontam le:
Ku*va kib***ott gyönyörű a cell faktor -
Winner_hun
félisten
Zárszó és értékelés lőtt még egy dolgot
egy ''e'' betű hiányzik -
Raymond
titán
Ja, mert mas nem volt evekig. Aztan megjott a DX szelesebb korben es a Glide-nak annyi lett. A kulombseg annyi, hogy a DX es az alatta levo bivalyeros vasak mar most itt vannak. Vagy ha a DX10-re varnanak, az ugyanakkor jon amikor az elso PhysX-et kihasznalo jatekok (2007 tavasza).
-
Rover623
félisten
-
BCS CORPS
csendes tag
Semmi olyan nincs itt amit a havokkal ne lehetett volna megoldani, akár sokkal jobban is.
-
darabka
tag
Még korai eltemetni, meg is kell tanulni programozni azt a processzort.
Mikkor anno a Voodoo megjelent, ott sem volt széleskörű támogatás, aztán mégiscsak szabványos API lett a Glide és vitte a vállán jópár évig...
Persze, az is igaz, hogy akkor nem volt semmilyen rivális a láthatáron. -
Raymond
titán
Havok vs. PhysX
Elmeletileg az Ageia azzal ervel hogy:
1) Az Havok csak a latvanyra jo (eye candy) es nem nyujt igazi szimulacios lehetosegeket mint az ovek
2) A Havok-ot 100ezrekbe kerul licenszelni mig az ovek ingyenes
Ezzel van par problema. Megpedig az, hogy az eddigi egyetlen mukodo PhysX implementacio (GRAW) szinten csak latvanyhoz hasznalja es hogy az UT2007 ugyanezt fogja tenni. Azon kivul a Havok-nak mar van elterjedtebb tamogatasa az iparban es ha a grafikuskartya gyartok beepitik a tamogatast a termekeikbe meg konyebb lesz lenyelni a licenszdijat egy AAA jatek eseten. -
horvathkrisz
addikt
Vett már valaki ebben az országban fizxet?
-
Findzs
addikt
upsy dasy
írás közben már be is előztek
nem láttam az indexet
bocs -
Findzs
addikt
''Az első igazán nagy, PhysX-et támogató név, az Unreal Tournament 2007 csak az év végén érkezik''
Sajnos már ez sem igaz. Ugyanis csuszik 2007 márciusára
(utána biztos csuszik tovább és tovább és ...csak el ne essen)
cellfactor is 2007 ben jelenik meg
jövő ilyenkor mondhatjuk majd hogy lehet szükségem lessz egy ilyen karira
enyit erröl -
Raymond
titán
''Az első igazán nagy, PhysX-et támogató név, az Unreal Tournament 2007 csak az év végén érkezik...''
Sot, meg ez is megtortenhet es akkor egy rakat potencialis karacsonyi eladas elmaradhat:
''Unreal Tournament 2007 to arrive in March 07''
[link] -
Obi-1
őstag
Igazából az a meglepő, hogy egy ilyen kicsi, független cég idáig eljutott.
A Voodoo 1 annak idején nagyobb dobás volt? Én nem láttam igazán különséget az S3 Virge és a Voodoo Rush között, szar volt mindkettő. -
rollins
őstag
A Brothers in Arms: Hell's Highway nem tudom használja -e a ppu-t (ha jól tudom nem). [link]
Pl. a Fear látványa fizikai társprocesszor nélkül is jó volt, hát még vele milyen lehetett volna...
[Szerkesztve] -
Ősember
őstag
kérdésedre válaszolva: igen
ott tényleg szinte semmi érdemlegeset nem nyujt a ppu, de a cell factorban egyértelmü mit csinál. különben meg észrevettem, hogy a legtöbb embernek nem az a gondja, hogy van, hanem az, hogy külön kártyán van
az integrált cuccok mindig olcsobbak
-
#00809728
törölt tag
Rudi!
Köcce le a kalappal a cikkről! -
Szlovi
senior tag
Volt itt két közbenső észrevétel a tesztben:
-...utólag odabiggyesztett...
-...utólag rákevert jelleg...
Nem lehet,hogy esetleg tényleg így írták a Ghost Recon-t,hogy utólag rakták rá a PPU által számolt fizikát?
-
Scream007
őstag
Szerintem klassz szépen néz ki vele a kép, más kérdés ennyit nem ér meg.
De majd észreveszik ők is és lejjebb fog menni az ára. -
rudi
nagyúr
Szerinted az nem idegesítő, ha (nem éppen olcsón) veszel egy hardver és csak egyetlen alkalmazás használja ki a képességeit? Majd ha lesz hozzá gam és lemegy az ára, akkor talán érdemes lesz megvenni. Kérdés, hogy addigra az ''aprócska'' MS, Intel, AMD, ATI és Nvidia mira jut...
-
rudi
nagyúr
-
Joco
aktív tag
''Zárszó és értékelés lőtt még egy dolgot'' Fáradt vagyok, de ez feltünt
-
rudi
nagyúr
válasz
Komplikato #5 üzenetére
Az, hogy a Havok most mit tud, és mit fog tudni, amikor lesz unified shader és DX10 két külön dolog. Az valószínűsíthető, hogy cloth és fluid eddig azért nem volt, mert túl megterhelő lenne az SM3.0-nak vagy eddig másra (haszosabbra) koncentráltak (ütközésekre, játműdinamikára, stb.).
Felsorolod nekem azokat a már megjelnet játékokat, amik PhayX-et támogatnak? -
FehérHolló
veterán
Nem kukacoskodni szeretnék, de szerintem a Cell faktoros résznél, amikor a gravitációs bombát emlegeti rudi bácsi, a ''lag'' szót inkább ''akadás''-ként kéne értelmezni (remélem nem kell leírnom, hogy miért
).
Másrészt a fizikai gyorsítónak szerintem lenne értelme. Az elképzelés jó, de ennyi pénzért én személy szerint semmiképp nem venném meg. Inkább egy új fejlesztési irányt adott/ad, de ennek a kártyának ilyen körülmények és árviszonyok között szerintem nem lesz túl nagy a kereslete. -
tuskooo
addikt
Jó cikk, csak szerintem már idegesítően szokszor szerepel, hogy csak egy játék támogatja jelenleg (lezárásban minek kétszer?).
-
Szerintem, most /pillanat lenne meg talan ertelme a dolognak, viszont: mar ugye vannak 2 magos procik, amik lassan elerheto aron lesznek (sot intelbol mar van egeszen olcso is), ezeknek a masodik magja siman szamolhat fizikat. Mire pedig odaig jutunk, hogy a jatekok zome is hasznot tud huzni a tobb magbol, addigra megjelennek a 4 magos CPU-k is, itt meg mar lesz felesleges teljesitmeny fizika szamolasra.Na, sztem itt veszti ertelmet a PPU, legalabbis akkor, ha tovabbra is ilyen aron szeretnek ranksozni.
Persze, gondolom a PPU-t is majd tovabb fejlesztik, viszont akkor elbukik az az allitasuk hogy idotallo befektetes lenne -
Ádyka
őstag
A vas lehet, hogy nagyszerű dolgokra képes, és őszintén remélem, hogy ez csak egy icipici része volt a valódi képességeinek.
Ahogy eltűnnek a roncsok a robbanások után? Ez ultra gagyi.
Eddig legalább nem voltak olyan feltűnő széthullások, talán ezért nem volt annyira feltűnő az eltűnés sem.
Arra még kiváncsi lettem vona, hogy ugyanazt a dolgot töbször felrobbantani. Persze előtte menteni. És megnézni, hogy a széthullás mindíg ugyanolyan, vagy van azért benne egy kis spontanitás is?
Nem hiszem el, hogy ezt ne lehetne élvezhető sebességgel futtatni egy 7900 GT szintű kártyán. Az más kérdés, hogy nem fogják engedni, hogy fusson rajta, különben nem sok létjogosultsága lenne a cuccnak
''szövetek fizikai szimulációját'': Ezt megpróbáltátok többször is szétlőni? Mindíg máshogy szakadt le? -
Komplikato
veterán
Azért nem csak a GRAW és a CellFactor támogatja, csak a többi ''támogató'' játékban még annyit se látsz belőle, mint a GRAW-ban. (Pl. az egyik játék ami használja/ná egy RTS, ahol a madártávlatból nem sokat látni a fizikából szvsz.)
A BFG OEM meg ugyan ólcsobb, de ha beszámítjuk a GRAW árát, akkor meg mindegy.
A GRAW-hoz egyébként a Havok (is) lett liszencelve, a konzolos változatokban állítólag az is megy, de a PC verzióból kiszedték és maradt az Ageia.
Az viszont, hogy milyen lett a GRAW-ban a ''fizika'', az nagyrészt az útólagops kuttyafuttában való beépítés miatt lehet inkább. Meg elég gáz, hogy látványelemre mentek, nem igazi fizikai szimulációra ...
Ráadásul már most tudni, hogy az UT2K7 is csak látvány effektekre használja majd (robbanás és particle effektek), mert nem akarják, hogy multiplayerben hátrányba kerüljön bárki is.
(Igaz, nem jelenti azt, hogy az UE3-ra épülő játékok is ilyen primitív fizikát használnak csak, de azért bosszantó.)
Majd meglátjuk, hogy a DX10-ben milyen API lesz beépítve, és mennyire fogja támogatni a PhysX.
U.I. Lehet rosszul tudom, de a Havok ''kisebb'' gépigényének egik oka nem az, hogy sokkal kevesebbet tud? Egy darab szövet vagy folyadékszimulációs demót nem láttam még tőlük. -
Sztem érdemes lenne megvárni a DX10-et és a második generációs DX10-es VGAkat, amik már optimalizálva vannak és azokkal összehasonlítani ezzel a fizikai gyorsítóval. Most tényelg, kapunk plussz 20-30 részecskét, amikor robban vmi... ez 70 rongy? LOL inkább veszek egy erősebb procit.
-
ftc
nagyúr
Hát így amit a cikkben leírtak...hogy csak az robban amit eltaláltunk a szomszédos cuccoknak semmi baja sem lesz olyan félmegoldásnak tűnik.Ha nem megy le az ára nem sok reményt látok a fizikai gyorsítónak..
-
HERR Z
veterán
Mért nem került a cikk végére egy olyan szokásos ''ajánlott'' kép csak ''nem ajánlott'' felirattal???
amúgy meg a 733MHz a 2ns-os samsung rambóllazás
ettől függetlenül ennek az egésznek semmi értelme, inkább teszek majd egy x1600pro-t a gépembe hogy számoljon az fizikát, és még majd tudom tuningolni is
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OTP Bank topic
- Azonnali mobilos kérdések órája
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Könyvajánló
- Gyárilag csendes mechanikus klaviatúra jön az MCHOSE-tól, nagy akkuval
- Gyúrósok ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mass Effect
- Opel topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest