- HTPC (házimozi PC) topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED monitor topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
-
PROHARDVER!
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
addikt
a bányászlázat az olcsó irodai tápgyártók közül az lc power, az akyga, és más európában kevésbé ismert tápgyártók (pl julongfengbao) lovagolták meg, mivel a nagy gyártók elszalasztották a lehetőséget. ez egy csomó profitot hozott nekik, amivel be tudtak lépni a high-endbe. Mondjuk ha már akyga én inkább az 1000w fölöttit venném a helyedben [link] mivel ennek combosabb az 5v ága is.
-
-
cidalain
veterán
-
koko52
nagyúr
-
homerhamm
addikt
-
válasz
frescho #121065 üzenetére
"Ezt is értem, de ne csak tiltsanak, hanem épp eszű alternatívát is adjanak."
Az pénz nélkül nem megy, de hát ezen a vidéken sajnos a tiltás megszokott, fel se tűnik senkinek, hogy másképp is lehetne@szebe : De itt legalább normális tömegközlekedés sincs
A fél város bringával jár, a másik fele autóval ül a dugóban
@BiP : Engem nem az off zavar, csak amikor elkezd a dolog eljutni a valódi okokig, akkor mindig jön a takarítás
-
válasz
cs.zs. #121078 üzenetére
A jelenlegi szabályok szerint, az a bejáró, aki nem a bp-i, vagy valamelyik kiskirályság (kerület) alkalmazottja, nem a budapesti szolgáltatószektorban dolgozik (segít a város és/vagy a lakói fenttartásában, ellátásában) csak költségként jelenik meg a város szempontjából. Használja a közútjait, parkolóit, az önkormányzat által támogatott tömegközlekedést (ez sem önköltségi és az állami támogatás nagyon csekély).
Szóval, de van haszna rövid távon. A hosszú távba meg a politikus nem gondolkodik, neki négy év a biztos szavatossága. -
cs.zs.
veterán
válasz
Cs1csó #121074 üzenetére
Ha konkrétan a dolgozni járót szopatjuk bucira, annak semmi haszna nem lesz, sem rövid- sem hosszútávon.
Valahogy át kell terelni a tömegközlekedés felé, de mint mondtam, ez csak akkor lehet ha az egy normális alternatíva. Pl az autós dugóban araszolás helyett 80-100-120-szal haladna a vonat, stb. (ha lenne hozzá pálya és haladna) -
válasz
qqcqqc #121070 üzenetére
Azt gondolom mind a két vezetést azért választották az emberek, hogy az érdekeinket képviselve dolgozzanak és aki nem így tesz azt nyugodtan lehet kritizálni.
Az egyik vezetés a fővárosért felel. Az ő választóik érdeke az lenne, hogy a városba érkezők lerakják az autót. Ahogy az is, hogy közlekedés fejlesztést hozzanak a városba a nagy képet nézve, akár helyi érdekeket sértve. Például a körvasút építését és hasonló dolgokat támogatva.
A másik pedig azért felelne, hogy akár Érden, Gyömrőn, Vácon, Budaörsön legyen elérhető rendes elővárosi közlekedés, megfelelő parkolási lehetőséggel a MÁV állomásnál. Ha meg valamire sok-sok pénzt tapsolunk el, akkor az érintse az útba eső nagyvárosokat, mondjuk Belgrád felé menet
Sajnos nincs jelenelg aki képes lenne párbeszédre. Szépen párban kellene összekötni őket és bedobni a Dunába, hogy kirostáljuk az együttműködésre képtelenek mind a két oldalról.
-
Addig. amíg a metrók nem mennek ki a városhatárra nem tudsz értelmes helyen P+R parkolót csinálni, mert minden terület vagy be van építve, vagy magántulajdonban van, és max olyan parkólót kapsz, mint amit írtam a BVSC-nél. Szóval ez az út járhatatlannak tűnik. Mit kezdenél egy P+R parkolóval pl Káposztásmegyer külső részén? A 14-es villamossal mennél el a metróig? A P+R kell szöveggel az a baj, hogy jól hangzik, csak ha megkapnák az autósok ott, ahol megvalósítható, azzal az lenne a baj, hogy innen hova és mivel menjünk?
És igen bármelyik megoldáshoz sok pénz kéne, hogy megfelelő legyen. Na ezt nem látom a terveknél, amikről olvastam. Sem a városon kívüli sem a városon belüli közlekedésfejlesztési koncepcióknál. Már ott a gond, hogy külön kezeljük Budapestet és környékét, pedig a problémák megoldásához egyben kéne. Emlékszem hogy indult a HÉV-ek vasútba olvasztása, a vonalon levő települések nem szerettek volna hozzájárulni a vonalak fenntartásához, Budapest meg nem tudta fizetni, na most együtt sz..ik mindenki. Hurrá.
És ez csak egy példa.
A legrosszabb szavazó az ingázó különben, adót ott fizet, ahová csak aludni jár, és már elnézést, de ott követelőzik, ahová nem fizet be semmit. És mondhatod, hogy ott költöd a pénzed, az adó nagyrésze az államé, nem pedig a településé, és jövőre még szarabb lesz az iparűzési adó további elvonásánál.
Akkor kihez fordulj? Azokhoz, akikre szavaztál? A parlamenti képviselőd leszarja, sőt lehet hogy akadályozná a számodra kedvező megoldást, mert nem a választókörzete kapja a fejlesztést. A lakhelyed önkormányzatának mi köze hozzá, miért nem ott dolgozol?Na jó, szerintem ne offoljunk tovább....
A FB-n van egy Hardveraprós csoport, hogy ott mik folyak? Túlárazott GAMER gépek és a hozzászólásokban meg osztják az észt. Valaki követi az ottani fejleményeket.
-
szebe
addikt
válasz
cidalain #121069 üzenetére
Fehérvár is hasonlóan jól árazott, cserébe rendes P+R sincs se a busz, se a vasútállomásnál. Pedig ingázó az van egy pár.
Utóbbinál van 1-2 sóderrel leöntött egykori iparvágány (annak megfelelő állapotban ha mondjuk esik), meg volt egy ideiglenes, amire most épp az egykori gimimet bővítik. Ja, meg van a "másik oldalon" egy 150 parkolóhelyes, de az legalább vállalhatóan néz ki. -
BiP
nagyúr
válasz
qqcqqc #121070 üzenetére
Ennek egyik megoldása a P+R, a másik meg a megfelelő agglomerációs közlekedés.
Utóbbit Te is látod, mennyire jól működik, az előbbin még lehetne javítani.
Az autóval közlekedés egyfelől kényelmi kérdés, másfelől kényszer. És utóbbin témázunk, hogy mennyire lehet(ne) ezen változtatni. -
Az ott termelt GDP-ből nem lát sokat Budapest, szóval az érv nem a legjobb, az sem, hogy régen ott laktak. Nem kötelező kocsival jönni, ez kényelmi kérdés. A megfelelő tömegközlekedés az agglomerációban ha jól tudom Lézer Janó biznisze, és pont most tette viccesen olcsóvá. És tudod, vagy jó, vagy olcsó.... választhatat a kedves közönség.
Sajnos az az életforma, hogy kint laksz és bent dolgozol, és kocsival jársz az már nem lesz sokáig fenttartható. -
Cs1csó
titán
válasz
qqcqqc #121066 üzenetére
Rossz a koncepció. SOHA sem lesz elég parkoló. NEM kell, hogy minden egyes ember egyedül ülve egy autóban ami csak arra kell, hogy bemenjen reggel majd 8 óra időtartamra letegye aztán go home.
Persze ehhez magas minőségű tömegközlekedés kellene.
Jó példa erre az USA-ban az a koncepció, hogy a kimondottan tehetősők akik külvárosokban laknak vonattal mennek be a városba kb. mint itt a HÉV. -
BiP
nagyúr
válasz
qqcqqc #121066 üzenetére
De szerintem azt kérni, hogy olcsón biztosítson a város parkólóhelyet MÁS település lakóinak, az nonszensz.
Más városok lakói, akik BP-en termelik a GDP-t (és jó eséllyel korábban ők maguk is BPen laktak).
És ha nincs P+R , akkor BP levegőjét szennyezik a kocsikkal. Vagy legyen megfelelő tömegközlekedés az agglomerációból. Lehet választani.Az a 18e/hó nem kevés, de nem is vállalhatatlanul sok.
Havi 20-21 munkanappal számolva napi 1 ezres alatt van.
Mondjuk Kelenföld/Őrmező csak 350Ft/nap, az azért kedvezőbb. -
És Bp esetén mennyi lenne az optimális p+r parkoló mennyiség? Az Etele térnél van kb. 500, ez reggel korán betellik. És kész ennyi van. És miért nincs több? Hát nincs sok, a főváros tulajdonában levő telek, amin ki lehet alakítani p+r parkolót. Az M3 bevezetőnél a BVSC csinált parkolót, de drága (1300/nap vagy 18000/hó), de nincs más.
De szerintem azt kérni, hogy olcsón biztosítson a város parkólóhelyet MÁS település lakóinak, az nonszensz. Az állam meg leszarja, azt mondja ez a város problémája. -
Ezt is értem, de ne csak tiltsanak, hanem épp eszű alternatívát is adjanak. Azt gondolom mind a két vezetést azért választották az emberek, hogy az érdekeinket képviselve dolgozzanak és aki nem így tesz azt nyugodtan lehet kritizálni.
opr: Még csak nem is a sebesség a baj, hanem a kiszámíthatatlanság. Az nem működik, hogy az túlzsúfolt járatra szálljon fel még egy adag ember. Ahogy az sem, hogy a szomszéd település autóval a csúcsban 20 perc, tömegközlekedéssel 45-50 és teljesen kiszámíthatatlan. Ha korlátos időre megy az ember, akkor az nem járható, hogy 8-as érkezéshez, 20 perces követési távolság mellett 6:45-kor már a megállóban várjam a buszt. Ami vagy jön, vagy nem, vagy odaér, vagy nem. Ahogy az sem, hogy hóesésnél azt javasolják, hogy a nagyváros érintésével menj, mert úgy le van tisztítva talán az út. Mert meglepte őket idén is a tél!?!
-
-
opr
nagyúr
"De az igazi az lenne, ha létezne rendes P+R hálózat lenne értelmezhető kapacitással. Jelképes áron vagy ingyenesen parkolva, ha van bérlete az embernek."
Na ebben nagyon egyetértünk. Meg tényleg normális tömegközlekedés, télen fűtéssel, nyáron klímával, gyakori járatokkal.
-
-
Ez a Mitsu széria 12-13 kWh körül eszik, pedig az már egy régi cucc. Azokkal az a baj, hogy eleve 14.5kWH-ás akku volt bennük amivel újkorukban mentek el 120km-et. Aztán ez mára 40-60km lett azoknál amikre nem figyeltek oda. Nekem ez már kevés lenne, pénteken fagyoskodtam volna, vagy nem érek haza egy ilyennel. 12-13 éves technológia, a maiak sokkal kevésbé degradálódnak, egy LiFePo4 akkut pedig már szándékosan kell gyilkolni ehhez.
opr: Ha az eredeti kiírást nézzük "ha letezne egy kis, kb smart meretu, ~20kWh-s akkus" Az elmenne még kevesebből, könnyebb bódé, kicsi légellenállás, télen a fűtés is jóval kevesebből megúszható. Egy Smart szerűség modernebb, jobb hatásfokú cuccal kb. 10kWh-át ehetne 100-on. A Dália a low tech cuccával, Indiában összerakva fogyaszt 12 körül. Pedig abban mintha szándékosan nem figyeltek volna dolgokra, vagy inkább az olcsósítás miatt lett olyan amilyen. Az 5 milliós ár Kínában és Indiában ki is jön, de mire ideérvalahogy 50%-kal drágább lesz. De még csak ide sem ér sajnos.
Szóval én értem az indokaid és tényleg van amikor nem jó az elektromos. De sok esetben csak a kényelem és az ár ami dönt. Elég lenne, ha a kis távú anyataxik és az előfalusi ingázók átállnának. Pici autót nem első autónak vesznek legtöbben.
De az igazi az lenne, ha létezne rendes P+R hálózat lenne értelmezhető kapacitással. Jelképes áron vagy ingyenesen parkolva, ha van bérlete az embernek. Mert most megint csak arról van szó, hogy emelik a parkolási díjakat, de milyen értelmes alternatívát mondanak annak aki 20-30-40 km-ről szeretne bejutni a városba értelmes idő alatt? Elővárosi közlekedés? P+R prkoló a vasútnál? Esetleg a metró végállomásnál? Neeeem, előbbi 12 autót fogad be, az utóbbi nincs. Ahol parkolni lehet fizetőssé teszik, mert a lakosok érthető módon panaszkodnak. Így az ember gyermeke ha már úgyis fizetni kell, inkább bemegy a városba.
-
"A panelhuszar meg megis hogy a francba toltse? Minden nap nem tud 30 percet szobrozni toltore varva. "
Miért kéne?
Bevásárolsz, vagy munkahely, pont feltöltődik.
Itt a közelben (panelban lakom) van jópár töltő. Lemész, fedugod, telefonon jelzi, hogy feltöltött, lemész, odébb állsz.Amúgy én pl. 4,5km-re járok dolgozni, anyósékhoz meg 140. Pont elég lenne egy Ioniq.
Azt se látom, hogy nagyon kevés lenne a kis kWh-s akku. Ismerősök között nem egy vett kis Mitsubishi/Citroen C-Zero-t, használtan, nem kevés évvel, és teljesen használható nekik városban.
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #121057 üzenetére
"Ha már van egy 20kWh-ás akku, akkor az egy csöppségnél 150km-re elég még télen is."
Persze, ha mindig 100-rol 0-ra merited. De ha meg nem akarod, hogy megdogoljon benne az akku 5 eves korara, akkor azert minimum 10-90 kozott tartod a toltottseget. Az a 150km hirtelen mindjart csak 120. Azaz ket naponta toltheti szegeny csorikam a kocsit bo fel oran at. Az meg ugy azert finoman szolva nem hasznalhato, ott mar tobb a kompromisszum, mint az auto.
Persze ha valaki kul/kertvarosi reszben lakik, vagy esetleg 15-20km-re a varostol es beingazik, de amugy tud otthon tolteni, akkor tokeletes a cucc, lefedi a napi hasznalatot az esetek 99%-ban. A gond megint az, hogy nem lehet ilyet kapni annyira olcson, hogy kizarolag masodik autonak megerje. Es most nem arrol beszelek, hogy nagy nehezen kihozza magat nullara 10 ev alatt, mert akkor lassan lehet is venni a kovetkezot (ha birta egyaltalan addig a kis pocs akku).
Ezert mondom, hogy az lenne a jo, ha ilyen ugy lenne, hogy ujonnan nagyon max 5 megahuf-ert haza lehet vinni szalonbol. A vicc az, hogy amugy ennek kb semmi akadalyat nem latom, hogy csinaljon valami ilyesmit mondjuk egy dacia/suzuki, aztan valahogy megsincs. Pedig kinaban boven van ra pelda, meg ugy is, ha hozzaadjuk az allami segitseget a dologhoz.Annyi lenne a dolog titka szvsz, hogy nem gondoljak tul a dolgot:
Kapja meg az abszolut minimum biztonsagi lofaszokat, hogy forgalomba kerulhessen az EU-ban, kapjon egy 50-60 lovas villanymotort, egy 20kWh-s akkut, tudjon huteni/futeni, meg ne legyen elviselhetetlenul kenyelmetlen az ulese. Ennyi. Nem kell bele 600"-os tablet meg onvezetes meg isten tudja meg milyen faszsagok, semmi ertelme. Rajtam mulna meg a parkradar/kamera is extra lenne. Legyen egy olcso, abszolut fapad gepjarmu, ami az alap igenyekre eleg, olcso, megbizhato, szvsz vinnek, mint a cukrot.ui.: Toltohalozat-problemakkal amugy egyetertunk, de ez nem magyar sajatossag. En pl London kulvarosaban is egy konkret tolto-sivatagban lakok. Legkozelebbi gyorstolto 20-40p kocsival (forgalomfuggo). Lassu tolto so-so van, de vagy nem lattam mukodni az utobbi ket evben (aruhaz parkoloban tolto egyszer megmurdelt, azota ugy van), vagy folyamatosan foglalt. De a legkozelebbi abbol is bo 15p gyalog a haztol. Es azert en ennel kenyelmesebb vagyok, franc se akarna ugy autot, hogy mindig, mikor bele akarok ulni az extra 30p (15p oda, 15p vissza utazas utan). Szoval jah, kurmanyok nyomjak ezt a hulye vegyel e-autot maszlagot, csak eppen az infrastruktura lofasz hozza.
-
A panel, belvárosi részen élhető tömegközlekedés a valós megoldás. Oda az elektromos autó sem való. Ha már van egy 20kWh-ás akku, akkor az egy csöppségnél 150km-re elég még télen is. Városi közlekedésre használva, az 3 nap. A főváros két távoli pontja oda-vissza kevesebb, mint 50km. Tudom-tudom, lehet keresni valami messzebbit, de inkább kivételkén kezelhetjük a Nagytétény-Kápmegyer napi ingázást. 20kW-os aksit teljesen fel tudod tölteni 30 perc alatt, ezt egy-egy bevásárlás alatti be tudná a töltő lapátolni. Ez az elmélet, a gyarkolattal vannak gondok, főként az emberek fejében. A gond az, hogy nincs elég töltő, még pontosabban elég sokan fölöslegesen foglalják. Másra tekintet nélkül úgy gondolják, hogy töltés nélkül is oda állnak, mert közel van a bejárathoz. Emellett fejben is át kell állni arra, hogy 1-2 nappal előre kell tervezni a 100km feletti utakat, mert ez csak töltött akkuval fog menni egyben.
A kertesházas, elővárosi bejáráshoz ideális, Vácról, Szentendréről simán elég lenne amit felvázoltál, Fehérvárról már csak P+R-ig oda-vissza és ott már kezd előjönni a kényelem faktor is. Nekem kb. egy óra ami után elkezdek mocorogni és ki akarok szállni.
A nagy tankokat sok-sok akkuval nem tudom értelmezni. Egész egyszerűen nagyon drágák, mindig cipelik a túlsúlyt és a töltés is benzin árban van. Egyszerűen nincs érv mellettük. Ha elég a rövid táv akkor fölöslegesek, ha meg sokat kell menni, akkor az otthoni töltés árelőnye is elveszik.
A listád kiegészíteném kettővel:
- Kell egy kis rohangálós autó és nem mész napi 100-150km-nél többet és tudod otthon tölteni vegyél egy UP-ot vagy Dáliát és spórolj
- Ha csattogós falepke után már pedálos Moszkvicsra ültél át, akkor naponta járj az előző pont alapján. Hétvégére meg legyen valami érdekes jószágod. Nem kell 6 henger, lehet az egy 50 éves verda is, ha neked az okoz örömet.Ha guruló esernyő, akkor egy ilyet alakítgatnék át, valahogy hasonlóan dupla motorosra: [link]
-
koby11h
őstag
válasz
Armagedown #121051 üzenetére
Jaj, ezek azok, amik beszorultak két kamion közé...
-
szebe
addikt
válasz
Armagedown #121051 üzenetére
Ezek úgy néznek ki, mintha az alap designt az arányok megtartása nélkül kellően keskenyre összehúzták volna
-
homerhamm
addikt
-
cidalain
veterán
válasz
Armagedown #121051 üzenetére
Ja ha matchboxot akarnék venni közlekedni akkor ilyet vennék
-
opr
nagyúr
válasz
Armagedown #121051 üzenetére
Jogos: autó kell, nem fedett robogó. Más az csalás. -
opr
nagyúr
válasz
Pikari #121049 üzenetére
Jah, az valós alternatíva, és elég király cucc is. Nekem is lenne, ha biciklibarátabb lenne a város, ahol élek. BP nem tudom, milyen ilyen szempontból, egyszer bicikliztem ott, vagy 12 éve, ami úgy nézett ki, hogy felhoztam a cengát Debrecenből, eltekertem a nyugatiból a XI.kerületi panelbe, és inkább eladtam szegény bringát a picsába, mert ezen az egy úton vagy háromszor voltam nettó életveszélyben a barom, figyelmetlen, idegbeteg autósok miatt. Pedig még aztán igencsak udvarias és tudatos sofőr vagyok, mindegy mivel közlekedek. De ezek a faszok meglátták, hogy biciklis, és onnantól célpont vagy. Jobb esetben. Rosszabb esetben meg akkor se veszi észre mi van, ha már átment rajtad.
-
cs.zs.
veterán
Ha az elektromos autózás összköltsége full ugyanannyiba kerül mint a benzines, akkor is jobb választás, hiszen nem is füstöli be a várost, és a zajszennyezés is kisebb.
Eként az én olvasatomban nem kell hogy olcsóbb legyen ahhoz, hogy jobb legyen.
Ugyanannyiért is jobb.
(lokálisan nézve. Globálisan ugyebár kérdéses) -
opr
nagyúr
válasz
cs.zs. #121046 üzenetére
Jogos, a kertvárosi réteg kimaradt. Kérdés, vannak-e annyian, hogy egyedül fenntartsanak egy kategóriát, amit kizárólag második autónak vesznek. Ahogy az eladások alakulnak, az alapján a válasz az, hogy nem. Valszeg ezen sokat segítene, ha olyan árban lennének, hogy több embernek legyenek elérhetőek.
-
cs.zs.
veterán
A felsorolásodból kimaradt pl az a barátom, aki a bp-i agglomerációban kertes házban lakik, és Bp-re bejárva-átjárva napi 40-70km-t autózik, és tökéletes neki a papíron 250, de amúgy csak ~170km hatótávú elektromos kisautó. Este amikor hazaér, konnektorba dugja.
Én pl vidéken faluhelyen élek, 50 km-re van a megyeszékhelyen a munkahelyem, napi 100 km menne bele ha autóznék. Tölthetném konnektorról itthon is, ott is. Ide is megtenné a kisebb hatótávú verzió.
De én vonatozok. -
szebe
addikt
Az "otthon nem tudod tölteni" dologgal szerintem nem a töltő a gond, mert azt mondjuk egy heti bevásárlás alatt megoldod (~fél óra).
Ami húzósabb, hogy amióta letelt a "beetetési időszak", azóta az oszlopoknak olyan ára van, amivel nagyjából annyit költesz üzemanyagra, mint egy belsőégésű esetén (vagy többet). -
opr
nagyúr
válasz
frescho #121035 üzenetére
Megmondom oszinten nekem meg mindig alapvetoen koncepcionalis problemam van az elektromos autokkal, olyan szempontbol, hogy pont oda kene igazan, ahol kb lehetetlen hasznalni. Kifejtem, mert ez igy elsore eleg pejorativ, tipikus buta "e-oto-utalo" dolognak hangzik:
- Imadnam, ha letezne egy kis, kb smart meretu, ~20kWh-s akkus, faek egyszerusegu varosi elektromos auto, piszok olcson. Csak eppen nincs szegenynek ertelme, mert pont, akiknek igazi megvaltas lenne ez, azok nem tudjak hol tolteni. Ennek csak azoknal van ertelme, akik este fel tudjak dugni tolteni, ami a kerteshazas/videki nepekre igaz, ahova meg ennyi hatotav egyszeruen nem eleg. A panelhuszar meg megis hogy a francba toltse? Minden nap nem tud 30 percet szobrozni toltore varva. Szoval ez a koncepcio eletkeptelen.
- Kovetkezo szint, a ~500km-es hatotavu kocsik. De azert 10% ala ne meritsd, 80% felett basz lassan tolt, es az az 500 is igazabol maximum 450, de akkor mar 20 fokban mesz hatszellel 90km/ora alatt. De legyen 450. Ennek a 70%-a 315. Az meg mindig azt jelenti, hogy a varosi ember rohangalhat gyorstolto utan maximum hetente. Csakhat az van, hogy mara a gyorstoltessel etetett elektromos auto igazabol nem olcsobb, mint egy benzines/hibrid.
- Kovetkezo szint, ami meg nem nagyon letezik, de ha minden igaz mar tenyleg mindjart: 1000+km hatotavu elektromos kocsik. Na, ezt meg a budos eletben nem fizetik meg szegeny varoslakok, mert ha van agya, nem fog annyiert autot venni, mint amennyit a csok-os babavaros - szuloi segitseges 2,5 szobas panelje er.Az elektromos auto egy kurva jo dolog, ha sokat mesz, es tudod otthon tolteni. Ha van napelem, akkor meg aztan plane.
Az elektromos auto egy kurva jo dolog lesz mindenkinek, ha elerjuk azt az arszintet, hogy papiron 1000km-es hatotavu autot tudsz venni (mai realarfolyamon) ~10MHUF-ert.Addig meg szerintem az a formula uj autora, hogy:
1) Tudod otthon tolteni: Vegyel valami fasza, nagy hatotavu elektromost.
2) Nem tudod otthon tolteni:
2/a) Altalaban palyazol es hosszu utakra mesz vele? Vegyel dizelt.
2/b) Altalaban varosban hasznalod es csak neha mesz hosszabb utra? Vegyel benyas hibridet.
3) Elejtettek gyerekkent es pont raestel az autos magazinra? Szivobenzin, minimum 6 henger, kezi valto, hatsokerekhajtas, eletbiztositas. -
-
6 literrel számoltam és kiadást nem nézve 5 év jött ki, szóval 5.5-tel is benne vagyok a 6 évben
Ne gondold, hogy az elektromosnál nem lehet meglepetés. Mondjuk valamivel olcsóbb, mint a belsőégésű. Kevésbé eszi a féket, nincs kuplung és olajcsere... De fékfolyadékot cserélni kell, gumit talán kicsit jobban is eszi, elromolhat a töltő vagy az inverter. Van amelyiknél a kihajtás érzékeny stb. Ilyen téren előnyös egy primitív felépítésű Spring vagy e-UP! amiben nincsenek elbonyolítva a dolgok, ezek talán feléből tarthatóak fent, mint egy kis benzines autó. Nézegettem a VW plugin hibrid rendszerét és finoman megfogalmazva nem szeretném a karbantartásait saját zsebből fedezni.
-
válasz
frescho #121039 üzenetére
Ki volt itt korábban, aki írta, hogy 5,5L dízellel eljár per száz km?
"Ha megtérülést nézek, akkor az mindent egybe véve 5-6 év összevetve egy benzines kisautóval. Mivel az előző is 20 éves volt amikor lecseréltük,"
Meg ha nem kell valami komolyan javítást csinálni a 20 év alatt a benzinesen... -
válasz
szebe #121037 üzenetére
Így van. Az autóhoz adott szükség töltő 10A-es, ami kb. 2.3 KW-ot jelent. Egy óra töltés, kis autónál nagyjából 15km-es hatótávot jelent. Tegnap a hóesés miatt tovább tartott amíg átértem a szomszéd településre dolgozni, kb. 2.5-3 óra töltésnek felelt meg az oda-vissza út. Ezt akár munka közben, akár hazaérve be lehet lapátolni az akkuba kényelmesen. De nem kell stresszelni, mert 4 hasonlóra elég bőven az akku anélkül, hogy túlságosan lemeríteném és akkor is egy éjszaka alatt fel lehet tölteni.
Pár érdekes adat: 700 órát töltöttük 1 év alatt az autót, ez 2270kWh-át jelent. Ebből kicsit több, mint 15000km-ert tettünk meg. Kb. 640k benzin számlát váltott fel kb 160k villany számla. Ha megtérülést nézek, akkor az mindent egybe véve 5-6 év összevetve egy benzines kisautóval. Mivel az előző is 20 éves volt amikor lecseréltük, így hosszú távon megéri. De természetesen ez csak akkor igaz, ha nem találnak ki valami extra sarcot rá.
Ahogy írod az "úton vagy" esetében kell a gyorstöltés. Ha mondjuk el szeretnék menni Szegedre és gyorsan vissza, akkor kell a gyorstöltő, hogy ne éjszakázzak ott. Egy kényelmes ebéd alatt fel lehet tölteni az akkut. De akkor is kellene, ha tömegessé akarjuk tenni az elektromos autózást. Egy lakótelepen életszerűbb, hogy 1-1 órát tölti hetente az autót az ember, mint az, hogy kiépítenek sok-sok mért konnektort.
-
cidalain
veterán
válasz
gyulaszu #121033 üzenetére
Azzal az a szivacs, hogy ritka használtan. 18650-es van mindenbe majdnem, ilyet árulnak akik bontogatnak szét halott akkukat.
Újonnan biztos lehet venni, csak úgy meg nem olcsó. Viszont vehetsz kínából műanyag adaptert, beleküldöd a 18650-et, aztán jó (26mm átmérőjű műanyag henger, benne 18mm lyuk, akár még házilag is megcsinálható). Lámpába okés, csak kevesebb ideig fog világítani ha ez belefér.
Bucka a végére: 4-5 mm átmérőjű 2 mm vastag mágnesgomb is megfelelő. -
Az átlag akku méret 50kWh körül mozog, tehát a 100kW-os töltő elvileg végezne a meghatározott 30 perc alatt. Persze a valóságban ez nem igaz, mert ezt a sebességet 20-80% között hozza, azon kívül lassabban tölt, hogy védje az akkut.
Egyetértümk, az áruk eltúlzott. Ezért kellene a verseny, hogy kis autó árban legyen az elektromos kis autó is. Az 5 helyett 6 milliót is elfogadnék. De az nem normális, hogy egy Duster olcsóbb, mint a Spring. Sajna ma egy teljes értékű szürke, átlag Octavia is inkább már 10 millió
-
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #121031 üzenetére
Igen, de ehhez nem 100kW-os tolto kene, hanem 500, hogy 20-30p alatt felnyomja.
Varosi elektromos autok: Ennek akkor lenne ertelme, ha maximum 5millaert tudnak adni. Amugy en nem latok benne raciot, mert 8-10 millaert mar lehet venni teljes erteku autot is azert, meg ujonnan is.
-
Már most is lehet találni 100kW feletti töltőt. Igaz a töltő kábelt külön kell hűteni, de elérhető. Az egy másik kérdés, hogy mennyi ciklus után kezdenek el degradálódni az aksik, de ezt megpróbálják úgy kezelni, hogy már a töltés megkezdése előtt elkezdi az autó visszahűteni az akkut. Az meg egy másik, hogy több állomás esetén mondjuk 2-3 autóig megy ez a sebesség, fölötte már elosztogatja az autók között, mert a betáp nem bírja. Szóval megy a fejlesztés, sorban jönnek az ötletek, hogy ezekből mi válik be hosszútávon azt majd meglátjuk a tömeges béta tesztelők kárán.
Ami már kiforrott, az a lassú töltésű, primitív megoldás LiFePO akkuval párosítva. Futkározós kis kocsikban 200+ km hatótávval városba pont jók. Nem értem, hogy a konkurenciától miért nem jönnek a 25-30kWh-ás kis girnyók szép sorban, olcsó áron a Spring mellé. Ekkora akkuval még a gyengébb 7.2-es töltő is feltölti kényelmesen pár óra alatt, vagy másként számolva 1 óra alatt beleballag 50km hatótáv.
-
opr
nagyúr
válasz
cidalain #121029 üzenetére
Szerintem ha akkorat none a kapacitas, akkor -ha nem is feltetlen egyenes aranyban- none a toltesi sebesseg is, felteve persze, hogy lenne olyan tolto, ami kepes lenne belepumpalni annyi naftat annyi ido alatt. Egy szegeny, maganyos, egyedulallo 18650 cellanal ez persze nem gond, meg meg 5-nel se, de egy kocsinal mar bebaszna. Kizarolag Paks mellett tudnad tolteni...
-
cidalain
veterán
Akkor megnőne a rollerek, bringák, autók hatótávja rendesen.
Mondjuk 4x annyi ideig tartana feltölteni.
Múltkor teszteltem egy 3 cellás laptop akkut cellánként, mert a lapos meghalt. Kb 5 órát ment a csontüres cellák feltöltése 1900-2000 közötti mAh ment beléjük (2100-as a cella a felirat szerint, szóval elég jók még) -
-
cidalain
veterán
Most nézem, tele van a net olcsó 18650-es új cellákkal 9800 mAh, 400 Ft/db. Rá is van írva, a fotón látszik. Aztán rágugliztam, boltba is tudok ilyet venni 1500 körüli darabáron. Az 5000 mAh-os már 1000 alatt is kapható boltból.
Elég szomorú, hogy már üzletszerűen nézik madárnak az embert. Persze ez is lehet olyan, mint a kínaiaknál, hogy szemrebbenés nélkül behazudnák reklamálás ál, hogy jaaaaaa, az nem a kapacitás, hanem a típusnév hogy 9800 mAh. -
-
BiP
nagyúr
Én Touch lux 5-öt kerestem egyszer. (A miénknek megrepedt a kijelzője).
De vagy azonnal elvitték, vagy nem is reagált az eladó.(és közben elvitték. Vagy annyian érdeklődtek nála, hogy az elsőn kívül magasról leszart mindenki mást. Az ilyet mondjuk szájba tudnám kenni...)Hcl: igen, erre a megoldásra nincsenek szavak. Igencsak patkányság.
Leokézés után mégis másnak adni (akár ráígért, akár csak amiatt mert helyben egyszerűbb volt) már alapból az. Sunnyogni miatta meg még durvább. -
válasz
Top cat #121016 üzenetére
E-book, durván olcsón, mert nem tudta használni
De ha valakinek van Pocketbook Lux3 vagy 4 hibás e-bookja, az is jöhet, mert van egy töröttem. (Mondjuk már ehhez se drága a kijelző, csak az a nem érintős, ez meg gyárilag touch-os, érintő nélkül nem sok mindenre jó. Azaz pont arra, amire nekem kell : E-ink okos kijelzőnek
. Gyárilag Sunxi fut rajta...)
E-bookoknak btw brutál ára van.Ehhez ha lenne kijelző, ami érintős is, akkor menne sógornőnek, neki lenne rá igénye.
@Cs1csó : Mondjuk ja, csak ha mondom, hogy megvettem, hova utaljak, az azért na. (Számlaszámot se adott.)
-
-
-
Csak a szokásos. HA-n meglátok egy cumót marha jó áron, Ráírok, 2 órája tette fel, visszaír, jegeli, örül. Melóban voltam, este tudtam volna csak utalni. Na akkor már nem válaszol.
2 nap múlva, hogy ja, elvitték még aznap délben helyben. Hát a f****
Remélem, visszajelez az értékelésre... -
Alusky
senior tag
Ok, említettem neki, hogy 250 fölött is ér. Akkor gondolom belövi majd 310-320-ra, hogy alkuval 300-ért elvigyék.
-
homerhamm
addikt
-
-
koby11h
őstag
válasz
Alusky #120999 üzenetére
Beárazós topikok listája!
Itt tudnak segíteni, de ahhoz persze információk kellenek az összefoglaló szerint
A legelső:
ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Nem fogok minden hardverapró olvasás után új topikot nyitni.Elég gyakran látom másoknál is, hogy kiírják a...
- HTPC (házimozi PC) topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- LED világítás a lakásban
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Yettel topik
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- Intel Core i5 12400F / RTX 4060 / 32GB DDR4 RAM / 1TB SSD konfig eladó jó áron
- Eladó: Synology DS220+ 2+8 GB
- Precision 5570 27% 15.6" 4K+ IPS érintő i7-12800H RTX A1000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- HP 15s-eq2002sf 15.6" FHD IPS Ryzen 5 5500U 16GB 256GB NVMe magyarított (lézerezett) bill gar
- Lenovo Legion 9 16IRX8 16 i9 13980HX RTX4090 2TB SSD
- Razer Blade 18 QHD+ 300Hz mini-LED i9-14900HX 32GB DDR5 RTX 4090 2TB SSD (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- LG UltraGear Gaming Monitorok: ÁRZUHANÁS -30%
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest