- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- 15+ Windows TIPP, amit eddig SENKI nem mutatott meg!
- Milyen videókártyát?
- PLC programozás
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
"Nem lehetne erre epitve jobb es szabvanyos hangrendszert csinalni peldaul"
Ezt mar 20 evvel ezelott megcsinaltak, volt is olyan hardver, ami elegendo volt hozza (joval kevesebb eroforras kell mint fenysugarakat szamolgatni). Aureal volt a ceg neve, A3D(1,2,3) a technologia. Creativenak nem tetszett, tonkretette a ceget, majd a Microsoft az egesz hangeffekt bizniszt.
De azota ott van GPU-ra a True Audio Next, ami azota a steambe is bekerult, azaz kvazi szabvany, de kutya nem hasznalja, mert szinten nincs benne penz. -
Cathulhu
addikt
Megvalaszoltad, amikor az egyszeri user azt fogja latni, hogy a csudalatos uj raytrace engine jatek 2 fps-sel megy, akkor majd rohan uj videokartyat venni. Az nem fogja erdekelni, hogy latvanyban nem kap semmilyen elorelepest. Ha a fizikaert lehetne ujabbnal ujabb hardvert eladni, az is hirtelen fontos lenne.
-
ddekany
veterán
válasz
kikikirly #44 üzenetére
Persze itt nem konkrétan a játék fejlesztő programozókról van szó, hanem azokról, akik a fizetést adják nekik... Kimatekozták, hogy a többség pénztárcája erre nyílik (látványosság). Még az is lehet, hogy benézik, de amúgy én simán el tudom képzelni, hogy nem. Lebutulnak a legnagyobb közönség igénytelenségére.
-
kikikirly
senior tag
Fejlettebb fizikára nincs igény a fejlesztők részéről,erre a baromságra meg van??Most megmondom hogy ez az egész Raytracing Zéró mértékbe növeli a játék élményt.Lövöldözős játékba kit fog érdekelni a beszűrődő meg tükröződő-csillogó fény?Mincecraft-ba vagy stratégiai játékba kit fog érdekelni?De legalább a gépigényt növeli rendesen...
Shooter játékba törmelék hullás sokat hozzáad az akcióhoz. Kreatív játékokba ugyanúgy helye lenne fizikának.
Rombolható környezethez nem ragaszkodom, viszont a hulló törmelékkel nagyszerűen lehet imitálni a rombolást(Mafia 2 Physx-es törmeléket imádtam).Mai fejlesztőknek fogalmuk sincs játékosok igényeiről, állandóan a szebb leképzőre rej*solnak, ez a ray tracing is csak erre jó,semmi másra.Fizika, animáció stb meg megrekedt a 2005-ös F.E.A.R. szintjén, láthatóan nem zavar senkit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az igényeket a fejlesztők szabják meg. A gyártók csak előállnak bizonyos újításokkal, ezekbe ölnek némi pénzt, pár játékba bekerülnek, de ha nincs igazi igény rájuk, akkor nem jutnak el a 2.0-s verzióba, mert kiveszik belőlük a pénzt, így leragadnak az alapvető szinten. Szóval erről messze nem ízlés szerint döntenek, hanem azt mérlegelik, hogy a partnereik számára az adott újítás hasznos-e vagy sem. Ha azt mondja a partner, hogy igenis ez számukra értékes, akkor lesz belőle 2.0-s, 3.0-s, 4.0-s, stb. verzió. Ha azt mondja, hogy nem értékes, akkor hiába fejlesztenék tovább, akkor sem használnák a játékfejlesztők, tehát inkább kiveszik belőle belőle a pénzt, és oda csoportosítják, amit esetleg később használni is fognak.
A TressFX azért tart a 4.0-s verziónál, mert megéri ebbe invesztálni. Ha nem kellene senkinek, akkor ebből is kivennék a zsetont és kész, jutott ameddig jutott. Ez egy gyártó számára nem téma, ezer és egy kutatás várja azt a pénzt a háttérben. Az NV-nek is hiába nyomatta a PhsyX-et elfogyott az érdeklődés, a fejlesztők manapság inkább távolodnak a fizikai middleware-ektől. Esetleg megtehetik azt, hogy odaadják a Khronos Groupnak, vagy keresnek egy olyan céget, akinek le tudják passzolni az egész technológiát, ahogy az Intel is eladta a Microsoftnak a Havokot. Úgy nincs értelme ezekbe a fizikai middleware-ekbe rakni a pénzt, hogy a fejlesztők nem kérik. Eldobják és elköltik a zsetont hasznosabb technológiákra, amit a fejlesztők kérnek is.Hangot pedig lehet csinálni. Ott a Steam Audio SDK-ban az ingyenes TrueAudio Next API. [link]
Akinek ugyanez kell GeForce-ra, az licencelhet VRWorks Audiót. Nem drága egy nagyobb projekt költségvetéséhez viszonyítva.(#40) Raysen623: Az AMD-nek, az Intelnek és az NV-nek csak az a fontos, hogy a játékfejlesztőknek mik az igényeik. Azt nem különösebben nézik, hogy a játékosok mit akarnak, mert végeredményben a játékfejlesztők határozzák meg, hogy mi jut el hozzájuk.
-
arn
félisten
szerintem nagyobb igeny lenne vmi jo general modellezesre, mint a hajfx otezredik verziojara a hitmanben. nehany dologban mintha visszafele mennenk... pl a 3ds hangok a 2000es evek kornyeken is sokkal utosebbek voltak, mint a mai lapos szar hangzas, vagy amikor az nvidia jobban nyomta physxet a 2000es evek vegen, volt par cim effektekkel, ami igazan utos volt geforceon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raysen623 #38 üzenetére
És ha az Ageia marad a tulajdonos mi történik? Nem érdekli a fejlesztőket a külön fizikai middleware, ezért adta el a Havokot az Intel, a PhysX gyorsítást használó módja pedig jó ideje nem hallatott magáról semmit. Mindegy kinél van az adott fizikai middleware, nem a tulajdonos miatt álltak a földbe, hanem azért, mert nincs rájuk valós fejlesztői igény.
-
Raysen623
addikt
Ez az egész így parasztvakításnak jó, amivel valószínűleg el fognak tudni adni további EA sútereket (újabb számozott részeket nem ám valami teljesen új eget rengető alkotást) és még pár remasztered gammát. Egyéb értelmét nem látom.
Többen mondták, hogy inkább a fizikára kellene gyúrni már jó ideje és én is ezt az elképzelést támogatnám. Sajnos a physx zsákutcának tűnik ennyi év után, sokkal jobban jártunk volna ha az Ageia megmarad önálló cégként és az akkor elképzelés egy közös keretrendszerré alakul, amit bármilyen hardveren lehetett volna használni. Jelenleg talán a Havoc lehetne egy közös platform a fizikára, amit én integrálnék valamilyen módon a Vulkan és DX12 fejlesztésekbe, ezzel valódi versenyt teremtve a Physx-nek is.
-
con_di_B
tag
Nem biztos, hogy csak es kizarolag grafikara jo ez a vonal. Nem lehetne erre epitve jobb es szabvanyos hangrendszert csinalni peldaul, esetleg utkeresest is gyorsitani az AI-nak, stb?
Azt latom, hogy a marketingje ugyan nem errol szol, de alapvetoen szerintem ez tenyleg jo hir, valahol el kell kezdeni mar behozni a mainstreambe, a tovabbi fejlodesnek ez is egy lehetseges katalizatora. Hardveresen gyorsitott es evtizedekig optimalizalt raszterizacio a "szoftver-emulalt" raytrace megoldasok ellen nem teljesen fair play azert.
Aszimptotikusan nezve viszont: a raszterizacio koltsege inkabb a polygonszamtol fugg, a raytraceing meg inkabb a felbontassal skalazodik. Es akkor a ketto kozul melyik a nagyobb problema manapsag, hogy nem birnak 4K-t meghajtani rendesen, vagy az, h nincs eleg poligon?..
-
Kansas
addikt
Nem feltétlenül a számítási mód változására gondoltam, de pl. lehetne egy egyre növekvő küszöbérték, aminél kisebb objektumokra nem számol(mármint azokon kívül, amik a LOD/látótáv miatt amúgy is eltűnnének). Gondolom emellett még jó pár ray-tracing specifikus paraméterrel lehetne babrálni, de nem értek hozzá eléggé hogy pontosabbat mondjak, csak úgy common sense alapján gondolom, hogy biztos léteznek ilyenek...
-
R̲e̲m̲
senior tag
mintha real-time iray-t szeretnének egy átlagos hardware-en....
-
ZnVjaw0K
tag
"Ez a feltétel gyakorlatilag minden olyan hardvernél teljesül, amelyet ma meg lehet vásárolni a boltokban."
Már amikor meg lehet vásárolni...
-
"Az NVIDIA szerint erre mindegyik régebbi hardver képes lesz, de játszható sebességet egyiktől sem érdemes várni."
Vagyis perpill nagyjából parasztvakítás.
#25 Duracellm...:"Ahogy többen is írták: általánosan használható fizikai motort kellene ekkora erőbedobással fejleszteni, nem a cukrot szórni szemekbe."
+1
-
Blazs120gl
aktív tag
A videojáték fejlesztők még a jelenleg elérhető technológia csúcsát (1080 Ti szint) sem feltételezhetik a mostani VGA-piacon (legalábbis a rig-eken kívül). Nemhogy valamit,
* Ami a még ki sem jött hardverre lesz jó
* Garantálható, hogy a kint levő hardvereken sokkal lassabb és esélytelen, hogy egy konzolba belátható időn belül megérkezne.A játékipar érdeklődését a cikkben leírt teljesítmény igény alapján nem értem. Mivel ilyen kártyája (de még gyengébb, régebbi se) nem lesz sokunknak egyhamar, így erre fícsör támogatást fejleszteni pénzkidobás.
A többség méregdrágáért vett közepes kártyákat, azt várják el, hogy a fejlesztők erre fejlesszenek még jópár évig.Egy ilyen technológia jelenleg két dologra jó az NV szemszögéből (már ha a fejlesztők adoptálják):
1. Belekényszeríteni az AMD-t és az intel-t egy raytrace versenybe a NV hazai pályáján
2. Értéktelenné tenni a jelenleg piacon lévő ütőképes (Vega-k, 1080-asok és fölötte) VGA kártyákat, ezzel a használt bányász kínálat értékét leverni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt nem tudni, ez a SEED cucca, és ők az EA kísérletezéssel foglalkozó részlege. Ellenben van a Claybook, ami tényleges játék, és sok szempontból hasonló.
(#22) antikomcsi: Igen, de a probléma a sugárkövetésnél mindig az volt, hogy jött valami technika, ami relatíve jól megoldotta raszterizációval is, miközben a minőség elfogadható volt. Itt gyakorlatilag képkocka szintjén alkalmazott trükkök kerülnek át jelenetszintre. Hasonló az AO problémájához: képkockaszintű vs. jelenetszintű. A jelenetszintű jobb, de vajon megéri-e azt, hogy kvázi megfelezze a sebességet, vagy jó lesz a képkockaszintű, ami csak 5-10%-os lassulást okoz. Ugyanez a kérdés egy effekt raytracingre írásánál. Már a DXR előtt is meg jelentett ezt csinálni, a kérdés, hogy megéri-e.
Igazán minőségi sugárkövetést pedig a mai GPU-k is perceking számolnak, tehát ami biztosan megéri az még évekre van. Marad tehát a hibrid megoldás, és kiértékelni az előnyeit/hátrányait. -
#16939776
törölt tag
Tényleg közel valósághű a világítás, de egy magára hagyott helyen nincs kifényezve a lámpabura, nem por/szösz mentes a víztócsa felülete, hogy ilyen mértékben vissza tükrözzék a fényt, szóval lenne 1-2 apró dolog amit nem vesz figyelembe a számítás, nincs ilyen input, és ettől lesz illúzióromboló az összhatás.
Ahogy többen is írták: általánosan használható fizikai motort kellene ekkora erőbedobással fejleszteni, nem a cukrot szórni szemekbe .
-
nofene
aktív tag
Kivancsi vagyok a mai hardverekkel hany sugarral kepes 30 fps-t hozni milyen geometriai reszletesseg mellett.
Szerintem bizonyos effekteknel eleg lenne ray marching is ray casting helyett, de nagyon tetszik az egesz.Vigyázó szemetek a GDC-re vessétek!
-
Durván úgy 10 éve már halottam erről a dologról, és emlékeim szerint nagyon ígéretesnek tartották, de aztán valahogy szinte feledésbe merült nálam. Most újra láthatok egy életjelet róla, szuper. De ha ez ilyen ütemben halad, terjed, fejlődik, akkor szerintem nekünk nem kell új polcot venni, amire feltehetjük az ezt használó játékokat.
-
-
csongi
veterán
A jatekokban az atvezeto videokba vagy elozetesekben jol fog mutatni. Mas megjelenst szerintem nem fogunk latni, a hardwerek nem fogjak elbirni szerintem.
-
A Raytracinggel az elsődleges probléma nem a hardver, hanem a szoftver hiánya. Az eddigi fix grafikai futószalagok nem alkalmasak rá, akkor sem ha meggányolod. Abu a linkelt cikkben már a DX11 után már szoftverrendert (nincs fix grafikai futószalag) jósolt, de sajnos ez nem jött be, a DX12 marad a futószalag a régi fix valami. A DirectX Raytracing ezen változtat, így végre van komolyabb, használható a szoftveres háttér, mert nem raszteres, hanem raytracing grafikára tervezett a futószalag.
-
Z10N
veterán
Remek, akkor a Remedy csinalhatna is egy Bladerunner jatekot, mert a hangulatot eltalaltak.
-
ddekany
veterán
Ez a demo ez valós idejű? Miféle vason? Mert most OK, hogy statikus jelenet, meg vannak vele esztétikai gondok, de valós idejűnek akkor is durva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #3 üzenetére
A Microsoft nem említette meg őket a partnerek listáján. Ők lehet, hogy csak kész kóddal dolgoznak.
(#13) b. : A GDC-n mondták. Működik GTX 1080 Ti-n is, de diavetítés. Keressetek rá a Seed demonstrációjára. Pica-pica vagy micsoda, az nem statikus jelenet, hanem animáció is van benne. Az minőségi szint egy Volta GPU-n 30-40 fps között volt.
-
"Az NVIDIA szerint erre mindegyik régebbi hardver képes lesz, de játszható sebességet egyiktől sem érdemes várni."
meh? Ezt hol írják?
-
UnknownNoob
tag
Össze kéne vonni a beégetett világítással. UE4 pl. nagyon szép, csak azt ugye nem lehet változtatni. Arrébb húzod az asztalt, de a beégetett árnyék ott marad. Na ilyenkor lehetne raytracinggel új beégetett világítást létrehozni csak az arrébb mozgatott tárgy körül. Kisebb interakciók (nem atombombát robbantunk) esetén töredéke lenne a számítási költség a teljes raytracingnek, de kb ugyanúgy nézne ki.
-
-
Cathulhu
addikt
Meh.
Inkabb rendes fizikat epitenenek mar a jatekokba ne csak ilyen gimmick szinten.
Demo alapjan a raytracing meg mindig evekre van az elvezheto szinttol, majd az AMD meg az nVidia next-next architekturajat mar megeri erre optimalizalni. De egy rendes, hiheto, lelegzo vilagot maig nem lehet latni. -
kikikirly
senior tag
Nem akarok kötözködni,de amíg egy épkézláb Particle fizika nem kerül be a játékokba nem izgat ez a dolog.
Nvidia PhysX-es játékokokba elég királyul meg van csinálva, jó lenne szabványos formába is bevonni a GPU-kat fizika számolásába, CPU-s mókába láthatóan nincs további potenciál.És Fluid meg egyéb fizikáról még nem is beszéltünk.Amennyire értek hozzá, ha be is jön GPU-s Particle fizika, processzornak akkor is lesz dolga, törmelék darabokhoz procinak ki kell adnia a rajzolási parancsokat.B megoldás hogy 5-10 sec múlva eltűnik a törmelék,de ez elég szar megoldás.
Dinamikus fényekről annyit hogy jó ideje ki lehet lőni a fényforrásokat, am folyóson kilőtt plazma lövedék megvilágítja a falakat is, szóval nem igazán van hiány érzetem.Árnyékokkal dettó.
Mindent lehet jobb minőségbe csinálni, prioritással van gondom. -
Kansas
addikt
Csak szerintem tolták túl az effekteket a videóban?
Értem én, hogy techdemó, de akkor már mindennek sziporkáznia kell, mint művámpírnak a napon?Nagyon remélem, hogy valós felhasználásban nem így fog kinézni... az NV mintaképeket látva talán nem alaptalanul.
(#4) ribizly: én már 60fps-sel kiegyeznék... akinek valóban jól jön a 100fps, annak amúgy sincs ideje a fényeffekteket bámulni. Amúgy sincs sok értelme nagy területre full részletességgel alkalmazni, inkább LOD-fázishoz kötve a textúrával együtt butítani.
@Abu, szerinted nem lehetséges, hogy ez "összeakadna"(artifactokat produkálna) a tesszellációval?
-
Kristof93
senior tag
A demo meg egy zart, statikus jelenettel is nagyon zajos volt. Egy nagysagrend elorelepes kell meg ide. A Crytek fele SVOGI-ban latok fantaziat jelenlegi hw-el, az nagyon szepen mukodik a Kingdom Come-ban. Egyedul az arnyekokat nem tudja biztositani.
-
ribizly
veterán
Érdekes téma ez. Tulajdonképpen a közelítő megoldások ma majdnem hozzák a szintet. Látszik, hogy ez előrelépés lenne a képi minőséget tekintve, de az a fura, hogy még a mai napig sincs olyan hardver, ami ezt a számítást meg tudná oldani valós időben 100fps-el egy nagyon területre, pedig a hardverek nem kicsit fejlődtek. Pedig ezt várom már vagy 15 éve.
-
huskydog17
addikt
A cikk végén az NVIDIA partnerei közül valamiért lemaradt a 4A Games, pedig a hivatalos sajtóanyagban is szerepel.
Amúgy a cikkben említett fejlesztők mind NVIDIA partnerként szállnak be ebbe, vagyis mindegyikük NV hardverre fogják írni a ray tracing kódot.
Jó esély van rá, hogy az új Metro (Exodus) játék már használni fogja a technikát.
-
atok666
őstag
Hurra?
Atok
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az újdonság egyfajta kiegészítése lesz a DirectX 12-nek, amely minden compute shadert futtató hardveren üzemképes.
- GIGABYTE GeForce RTX 2080 TURBO OC 8GB GDDR6 videokártya (használt)
- GeForce RT X 3080 Gaming x TRIO 10 G
- MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X E 12G OC
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, 5db Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről BOMBA ÁRON!
- 3 hónapos Sapphire Pulse AMD Radeon Rx 7900 XTX 24 GB, 33 hó garanciával!!
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest