- Azonnali alaplapos kérdések órája
- OLED TV topic
- iPad topik
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- DUNE médialejátszók topicja
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Milyen egeret válasszak?
- Melyik tápegységet vegyem?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azok a kódoló és dekódoló kiegészítők nem 100%-ban ASIC-ok, hanem csak részben azok. Főleg Tensilica vagy Ceva DSP-kről van szó, amik köré az egyes gyártók építettek egy megfelelő körítést. Az órajelük ma már viszonylag magas is lehet, akár GHz-es szint.
-
mzso
veterán
"Hardveres gyorsítás ≠ GPGPU a cpu helyett."
Kijavítottam neked.
"Egyéb, sokezer mhz-en működő célhardver tudtommal nincs"
A videó dekódereknek már egy jó ideje van saját ASIC-ja a GPU-khoz csatolva. Kétlem, hogy az 1-2 Mhz-en menne. Nem mint ha nem lenne mindegy. Az a lényeg, hogy működik. -
Jack@l
veterán
Laza 10-12 éve "hardveresen" gyorsítják a raytracinget. Hardveres gyorsítás = GPGPU a cpu helyett.
Egyéb, sokezer mhz-en működő célhardver tudtommal nincs(nem is nagyon lenne értelme).
De ha az amd is próbált felzárkózni az utóbbi két évben, akkor biztos valami forradalmi áttörésről fognak beszámolni hamarosan, cikkekben. -
mzso
veterán
Remélem ez már annak az előjele, hogy a következő konzolgenerációval beindul a valós idejű Global Illumination-re (van ennek magyar kifejezése) támaszkodó grafika. Nagy ugrás lenne a realisztikus számítógépi grafika szempontjából.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább döntetlent mondanék.
Azért a full PBR-es cuccok már lelépték a Crysis 3-at. Bár persze abban igaza volt az EA-nek sokszor, hogy rossz tartalmakkal a PBR sem ér semmit. Itt minden bizonnyal arról van szó, hogy az A4 Games anyagi keretei messze nem érnek fel az EA/Ubisoft/Bethesda szintjére, így nem is igazán tudják ugyanazt a minőségű tartalmat hozni. Hiába tudna esetleg legalább annyit a motor, mint a Frostbite, a Dunia, a Snowdrop, vagy az id tech. Ebből a szempontból egyébként a kisebb stúdiók tényleg nagy hátrányban vannak. A tartalom előállítása egyre drágább, amit nem tudnak finanszírozni.Szerk.: Akkor visszavontam.
-
Nem erről van szó, ma már ez rendszeres, hogy lebutítják a címeket, elég a most érkező Detroit: Become Human játékot nézni, pedig az kizárólag egy hardverre érkezik. Arra válaszoltam, hogy azért ez nem 5 éves grafikai minőség koránt sem, mint ahogy írtad ,még az oriic által betett videó alapján sem.
Jelenleg kár erről kijelentő módban nyilatkozni, lehetséges hogy az első videó valóban az újabb konzolokon és PC-n elérhető minőséget takar míg a második egy alap PS4 vagy éppen xbox one verzió.
Egyre inkább előjön a fél generációváltás grafikailag a játékokban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó. Pre-render videóval nyilván. De amit most közzétettek, az valóban renderelt.
(#83) b. : És elhitted?
Az van, hogy az E3-ra az assettek igazából nincsenek véglegesítve. Amit készítettek addig a pontig azt benyomják egy videóra. Aztán a fejlesztés további szakaszaiban látják a motor limitációit, közelebb kerülnek ahhoz, hogy melyik gépen mit lehet kihozni, és aszerint alkalmazzák a tartalmat. Ergo visszavehetnek a minőségből, esetleg az eredeti leképező valami újdonsággal nem kompatibilis, és onnan ugye az már nem alkalmazható, stb. Ez történt a Witcher 3-mal is, ami az E3-on nagyon jó volt, de az a leképező nem volt tökéletesen optimalizált, és nem is volt reális lehetőség, hogy a megjelenésig az legyen, így maradt a b-terv, ami egy forward+ leképező volt. Ezek előfordulnak, mert nehéz megmutatni másfél évvel a játék megjelenése előtt a végleges játékot. Sokan ezt downgrade-nek hívják, valójában nem pont erről van szó, hanem az előzetes tervektől való eltéréstől.
-
Raymond
titán
Egy YT komment az egyik temaba vago video alol:
"I cant wait till Chris Roberts says this is going into Star Citizen and then they delay the game another 10 years to implement it."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a raytracing pár effekten segít, jelenetszintű AO/visszaverődés. Azzal nem tud mit kezdeni, hogy a textúrák felbontása és az objektomok részletessége öt éves szint. Ezen jobb minőségű tartalommal lehet javítani, nem sugárkövetéssel.
Igazából a látottak alapján nem vagyok benne biztos, hogy ez a motor teljes PBR pipeline-t használ, ez nyilván sokkal erősebben rányomja a bélyeget a látványra, mint az AO vagy a reflection, ami egyébként lenne sugárkövetés nélkül is. Valószínűleg az is bele van kalkulálva az egészbe, hogy itt sugárkövetés mellett is észszerű sebességet kell adni, így magából az általános grafikai minőségből is visszavesznek, hogy legyen elég erőforrás/memória a raytracing számítására.
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
huskydog17
addikt
"A Microsoft ugyan az A4 Games néven ismert stúdiót nem jegyzi, de az NVIDIA szerint ők is támogatni fogják az új lehetőségeket."
Konkrétan ők fogják szállítani az első RTX-t használó játékot.
-
Hajdi
senior tag
Én annak örülnék, ha pl: multi alatt nem akadna el minden második fűszálban a karakterem, vagy mondjuk hegyen felfelé ne zerge üzemmódban kelljen ugrálni a semmin, hanem görnyedjen meg a karakter és másszon... stb.
Amíg a talajon való mozgás teljesen ellentmond a racionalitásnak, addig számomra a látvány csak másodlagos.
-
Dißnäëß
nagyúr
Srácoknak beégett a Blade Runner 2049 úgy látom..
Hangulat ötös, részletgazdagság kettes, van még mit csiszolni. Nekem nembegyere ez a "maszat" effekt a tárgyakon, egy szép csilivili video-t várnék, nem egy olyat, ami úgy néz ki, mint a Battlefield mikor kiteszem a tv-re 4K-ban és lehúzom a resolution scale-t a felére.
De amúgy jó..
-
bigwhite
csendes tag
Lószar ez, nem ray trace, 1:35-nél ha ray trace lenne, akkor a borosüveg átlátszó lenne és törné a fényt.
Már Amigán a LightWave kirenderelte faszán az üveget, igaz ott 2 napig tartott
Ez meg fekete...
Bullshit -
Cathulhu
addikt
Továbbra se estem hanyatt. Egy-két csinos tükröződésért feláldozni ekkora teljesítményt, felesleges. Ennél sokkal komolyabb dolgokkal lehetne feldobni játékokat, de ezzel lehet rávenni Vér Istvánt, hogy vegyen új titánokat.
UE demo dettó. Máskor is láttunk mar lélegzetelállító demókat, raytracing nélkül is. Hány játék is néz ki úgy?
-
Ragnar_
addikt
-
Jack@l
veterán
-
válasz
kikikirly #65 üzenetére
Pedig elég lenyűgöző , ha teljes erőbedobással működik. nézd meg az Új 3D mark videót. Single játékokban szinte új szintre emelné a látvány.
nagyon el tudnám képzelni, egy jó kis horror játékban vagy például Bioshock játékban mit tudna hozzátenni, a tengerrel meg az egésszel. -
kikikirly
senior tag
Nagyon szépen tükröződik minden, ledes oszlopok feliratai is a padlón.
Am, akkor is azt mondom hogy ráér bőven. Othorside Felan mondja mindig hogy a mostani játékok költségvetését is nehezen tudják visszahozni, ezért kell a DLC/Season pass mellé most már a mikró tranzakció is.Ha rendes fizikát is tennének a játékba, még inkább megnőne a fejlesztési költség.Gondolom ez a sugárkövetéses móka is növeli a fejlesztési költséget.Lentebb Abu részletezi hogy ha csak 10 képkockánként frissítik a jelenetet, akkor is van gépigénye bőven.Videóba nagyon látványos,de mikor irtom az ellent, vagy várost építek RTS-be, inkább tegyenek be több animációt, néhány épületnek lássak be a belsejébe,legyen több objektum, stb. Számomra továbbra se ad hozzá semmit a játék élményhez.Ha valamit ki kell hagyni a játékokból, ez legyen az. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
GodGamer5 #62 üzenetére
Az ötlet szintjén ugyanezt csinálta, csak nem kellett senkinek. Nagyon fontos, hogy a sugárkövetés még ilyen korlátozott formában is rendkívül megterhelő. Bár számos dolgot nem tudsz megvalósítani raszterizációval, de összképet tekintve elérsz azért annyira hasonló eredményt, hogy inkább azt nézed, hogy a rasztericáiós megoldás 5-6-szor gyorsabban is fut. Ez volt igazából a baj az Imagination esetében is. Na meg az, hogy maga a sugárkövetés extrém módon érzékeny a pixelterhelésre, így nem tett jót az Imagination ötletének, hogy megnőttek a telefonok felbontásai, illetve erős zajt generál ez a hibrid megoldás a raszterizációs pipeline mellett, ami látszik is a most kiadott videókon. Azokkal még nem tudunk mit kezdeni. Ötlet van már, hogy mit lehet ellene tenni, de módosítani kellene a DirectX 12 pipeline-t hozzá.
A teljesítményigénnyel sem tudunk igazából mit kezdeni. A cikkben szereplő Remedy demó három Titan V-t használ, és így is csak Full HD-ben tudott 30 fps-t adni. A 4K-hoz 12 Titan V kellene, de ennyit be se tudsz kötni.
Magának a koncepciónak egyébként van értelme, de pont ma lesz róla szó a GDC-n, hogy legtöbb játékfejlesztő nem a minden frame-ben számolok a sugárkövetéssel irányt favorizálja, hanem a kvázi valós idejűt. Ezzel elég sok teljesítményt nyersz, mert elég 5-10 frame-enként építeni rá, és nem vesztesz sok minőséget. Ezzel a 4K is célozható egy otthonra is megépíthető PC-n.
-
Jack@l
veterán
válasz
GodGamer5 #62 üzenetére
Techdemo volt kb, nem kártya volt, csak egy arm-es proci. Azóta már egy jobb telefon is túllépi sebességben. (nem volt benne semmi extra, butított raytracinget futtatott opencl-el)
Más: aki kételkedne, hogy ez jó lesz-e a játékosoknak
http://www.guru3d.com/news-story/futuremark-directx-raytracing-tech-demo.html -
GodGamer5
addikt
Az Imagination is csinált valami társkártyás Ray Tracinget. Azzal mi a helyzet???
-
Ezt a kialakult témához, nem pont neked:
Szomorú ha nem veszitek észre, nem a játékok butultak el, hanem ti lettetek öregebbek.
Két cím: Need For Speed, Call of Duty.
Egyik játék sem volt jobb régen, ezt csak beképzelitek. Az egyik egy arcade autóverseny volt, amit azóta telepumpáltak szteroiddal amitől szebb lett és "változatosabb". Én ugyanolyan jól szórakoztam a Payback-kel, mint az első Hot Pursuit-tel vagy a 3. résszel.
A másik pedig egy cső FPS, ami régen sem volt tartalmasabb, vagy kidolgozottabb. lásd: Call of Duty 2 vs Modern Warfare 2.
Régen pedig mindenki imádta ezeket a játékokat, amik azóta sem akarnak többek lenni ennél, de divat lett a fikázásuk.
Miért várjátok el ezektől a játékoktól, hogy a kocsikat törhessük, vagy a környezet rombolható legyen?
Nem tenne hozzá a verseny élményhez, vagy a sztorihoz, amit előre megírnak.
És miért is változtatnának a bevált sémán? Millióan teszt nélkül rendelik elő a játékokat mint az agyhalott zombik, aztán meg sírnak, hogy nem azt kapták.. amit? Mit is? Ugyan azt kaptad. Miért mire számítottál? És miért számítottál másra?Ha meg másra vágysz, akkor tessék más játékot keresni. A moba pedig nem lenyomta az RTS-t, hanem megjelent mellette, és az RTS-sel szemben fent is maradt, mert erre vágynak az emberek. Bevallom őszintén én óriási RTS fan voltam 15 éve, de ma már vágyom ilyesmire, nincs kedvem 2-3-4-5 órát ülni egy map fölött. Az online játékok viszont nem nekem valók, inkább a split screen és hasonló megoldások, de ezekből sajnos kevés van PC-n.
-
Ragnar_
addikt
Hiszen el kell majd adni a 16 Gb Vramos 400k-s kártyákat is valahogy... Ja nem, a bányászok megvesznek minden VGA-t, IGP-re meg tök fölösleges a RayTracing
-
Raysen623
addikt
Tény, hogy sok játék egyszerűbb lett a kisgyerekek miatt, de továbbra is akad bőven olyan, amit én nem tudnék nyugodt szívvel gyerek kezébe adni. Abba bele sem akarok menni, hogy a legtöbb szülő engedi a gyereket lövöldözős játékkal játszani. Én ezt meg sem engedném a sajátomnak adott életkor alatt. Láttam nem egy elrettentő példát, mennyire növeli az agressziót. Tehát az összes ilyen COD, BF, sőt a PUBG játékokat felemelném 16-os karikára! De ez én vagyok.
Fentiek helyett inkább a fantáziadúsabb és csapatjátékra ösztönző játékokat helyezném előtérbe. A mai fps-ek világa sajnos erre biztosan nem nevel. -
ne essünk át a ló másik oldalára, ma is vannak igényes , tartalmas játékok. Az hogy a tudatos vásárlás háttérbe szorult és sokan nem használják az eszüket a tájékozódásra, mielőtt vásárolnak az saját maguk hibája, nem a piacé, vagy a gerjesztett elvárásoké.
Minden platformon jelent meg tavaly is nem egy és nem kettő olyan tartalmas játék amit minden egyes fillért és percet megért. Igényesnek kell lennünk magunk fele,okosan kell vásárolni, ennyi a lényege a dolognak. -
Pxs
aktív tag
válasz
Raysen623 #54 üzenetére
Évek alatt szépen lehúzták a játékokat a 12 éves kölykök szintjére (elnézést az értelmes 12 éves kölyköktől), a játékélmény meg senkit nem érdekelt. Pedig bármikor elő lehet kaparni olyan 15-20 éves játékokat, aminek a grafikája a mai szemmel nézve nudli, viszont valódi és tartós élményt kapott, aki leült elé. Utána kellett nézni, érteni kellett a működését (nem csak a komolyabb szimulátoroknál), agyalni rajta...hány ilyen van mostanság? Az "ide mindent nekem, de azonnal" mentalitás lett úrrá a játékiparon, és főleg annak játékosain (tisztelet a kevés kivételnek).
Itt vannak pl. a MOBA-k. Egy normális RTS nem készül mostanság, mert ezek lenyomták őket, a "menjél és gyakjál" szemlélettel. Gyártani és tervezni? Minek? Az bonyolult, időigényes, hát az akció a lényeg!
1000 %-ban biztos vagyok benne, hogy se a C&C, se az Age of Empires sorozat nem lett volna olyan sikeres, ha a micromanagement részt kihagyják belőle.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raysen623 #54 üzenetére
Most ne tégy úgy, mintha meglepődnél. Akarsz évente új COD-ot? Vagy új DICE játékot a kész Battlefield vázára felhúzva? Mindezt 50-70 dollárért, 30 dollárnyi DLC-vel, 150 dolláros gyűjtőivel? No offense, de ezek nem valós, hanem gerjesztett igények a játékosoknál, amit ügyes marketinggel elérnek.
-
Raysen623
addikt
HA nem fontos mit akarnak a játékosok, akkor kinek készítik a játékot? Saját maguk lelki megnyugvására? Ez komoly?!
Vagy annyira igénytelen a játékosok nagy része, hogy a csili-vili grafikával bármilyen szart le lehet tolni a torkukon lassan 80 ajróért induló áron? Köszönöm, ebből nem kérek. Ezzel a hozzáállással szépen megölik a PC gaminget. Lehet pont ez a céljuk?
-
exedoc
senior tag
Én látok ebben potenciált, de nem most hanem majd 5-10 év múlva. Jelenleg sem a hardverek, sem pedig a game engine-ek nem adottak ehhez, vagy csak nagyon kemény vassal alápakolva. Viszont szerintem az irány jó. Meg lehet nézni jelenleg hol tart az Unreal Engine, sokan real-time renderelőként használják látványtervekhez, pedig 6-7 éve ez még elképzelhetetlen volt. Működik, most az egy dolog, hogy a deferred renderelője szanaszét van állítva az ini-ben, és 5-8-10 órás renderidőkkel érik el, és az egész jelenet statikus, és az árnyékok előre számoltak. El tudnám képzelni a ray tracing számítást camera distance függvényében, hasonlóan ahogy most is működik a Distance Field Ambient Occlusion, és a Distance Field Soft Shadows a motorban. Átmenet állítható, stb.
-
kikikirly
senior tag
Hardver vásárlásnak nem sok köze van ehhez.Törmelékből csinálok én neked annyit hogy a processzorod összeszarja magát a sok rajzolási parancstól, vagy csinálok olyan fizikát hogy a GPU nem győzi kiszámolni.
A gond abból gyökerezik hogy a fejlesztők nem játszanak a játékaikkal, teljesen úrrá lett a mérnöki szemlélet.
Nem soká megjeleneik a Crew 2. része, törésmodell megmaradt az első rész szintjén(karcolódás azt csókolom), pedig Arcade utcai versenyzős rendőrös üldözéssel.Ilyen játékba azért nem ártana ilyesmi.Leképző már az első részbe is gyönyörű volt.Erre mit csinálnak?A leképzőt még szebbre csinálják, a törésmodellhez meg hozzá se nyúlnak. Fuck Logic. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Fizikai motorra van igény, de látni lehet, hogy mindenki eltávolodott a middleware-ektől, mert ezek teljesítménye egyszerűen túl korlátozott. A legtöbben vettek egy teljes Havok licencet, és a kapott forráskód alapján fejlesztik a mára integrált rendszert. Ezzel ugyan a fizikai motor még Havok, de már erősen módosítva, ami azt mutatja, hogy mindenki maga akarja ezt megoldani, mélyen integrált technológiával. Az ok is egyértelmű, ez sokkal gyorsabb, mint bedobni egy külső middleware-t. Emiatt utóbbiak fejlesztése eléggé lelassult, mert nincs kinek eladni őket.
A hajlobogtatás azért speciális, mert borzalmasan nehéz gyorsra megcsinálni egy ilyen effektet, emiatt a legtöbben nem akarnak belekezdeni sem a kutatásába, viszont egy gyártó számára ez nem túl nagy költség, ha leosztják azt az igények alapján. -
Cathulhu
addikt
"Nem lehetne erre epitve jobb es szabvanyos hangrendszert csinalni peldaul"
Ezt mar 20 evvel ezelott megcsinaltak, volt is olyan hardver, ami elegendo volt hozza (joval kevesebb eroforras kell mint fenysugarakat szamolgatni). Aureal volt a ceg neve, A3D(1,2,3) a technologia. Creativenak nem tetszett, tonkretette a ceget, majd a Microsoft az egesz hangeffekt bizniszt.
De azota ott van GPU-ra a True Audio Next, ami azota a steambe is bekerult, azaz kvazi szabvany, de kutya nem hasznalja, mert szinten nincs benne penz. -
Cathulhu
addikt
Megvalaszoltad, amikor az egyszeri user azt fogja latni, hogy a csudalatos uj raytrace engine jatek 2 fps-sel megy, akkor majd rohan uj videokartyat venni. Az nem fogja erdekelni, hogy latvanyban nem kap semmilyen elorelepest. Ha a fizikaert lehetne ujabbnal ujabb hardvert eladni, az is hirtelen fontos lenne.
-
ddekany
veterán
válasz
kikikirly #44 üzenetére
Persze itt nem konkrétan a játék fejlesztő programozókról van szó, hanem azokról, akik a fizetést adják nekik... Kimatekozták, hogy a többség pénztárcája erre nyílik (látványosság). Még az is lehet, hogy benézik, de amúgy én simán el tudom képzelni, hogy nem. Lebutulnak a legnagyobb közönség igénytelenségére.
-
kikikirly
senior tag
Fejlettebb fizikára nincs igény a fejlesztők részéről,erre a baromságra meg van??Most megmondom hogy ez az egész Raytracing Zéró mértékbe növeli a játék élményt.Lövöldözős játékba kit fog érdekelni a beszűrődő meg tükröződő-csillogó fény?Mincecraft-ba vagy stratégiai játékba kit fog érdekelni?De legalább a gépigényt növeli rendesen...
Shooter játékba törmelék hullás sokat hozzáad az akcióhoz. Kreatív játékokba ugyanúgy helye lenne fizikának.
Rombolható környezethez nem ragaszkodom, viszont a hulló törmelékkel nagyszerűen lehet imitálni a rombolást(Mafia 2 Physx-es törmeléket imádtam).Mai fejlesztőknek fogalmuk sincs játékosok igényeiről, állandóan a szebb leképzőre rej*solnak, ez a ray tracing is csak erre jó,semmi másra.Fizika, animáció stb meg megrekedt a 2005-ös F.E.A.R. szintjén, láthatóan nem zavar senkit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az igényeket a fejlesztők szabják meg. A gyártók csak előállnak bizonyos újításokkal, ezekbe ölnek némi pénzt, pár játékba bekerülnek, de ha nincs igazi igény rájuk, akkor nem jutnak el a 2.0-s verzióba, mert kiveszik belőlük a pénzt, így leragadnak az alapvető szinten. Szóval erről messze nem ízlés szerint döntenek, hanem azt mérlegelik, hogy a partnereik számára az adott újítás hasznos-e vagy sem. Ha azt mondja a partner, hogy igenis ez számukra értékes, akkor lesz belőle 2.0-s, 3.0-s, 4.0-s, stb. verzió. Ha azt mondja, hogy nem értékes, akkor hiába fejlesztenék tovább, akkor sem használnák a játékfejlesztők, tehát inkább kiveszik belőle belőle a pénzt, és oda csoportosítják, amit esetleg később használni is fognak.
A TressFX azért tart a 4.0-s verziónál, mert megéri ebbe invesztálni. Ha nem kellene senkinek, akkor ebből is kivennék a zsetont és kész, jutott ameddig jutott. Ez egy gyártó számára nem téma, ezer és egy kutatás várja azt a pénzt a háttérben. Az NV-nek is hiába nyomatta a PhsyX-et elfogyott az érdeklődés, a fejlesztők manapság inkább távolodnak a fizikai middleware-ektől. Esetleg megtehetik azt, hogy odaadják a Khronos Groupnak, vagy keresnek egy olyan céget, akinek le tudják passzolni az egész technológiát, ahogy az Intel is eladta a Microsoftnak a Havokot. Úgy nincs értelme ezekbe a fizikai middleware-ekbe rakni a pénzt, hogy a fejlesztők nem kérik. Eldobják és elköltik a zsetont hasznosabb technológiákra, amit a fejlesztők kérnek is.Hangot pedig lehet csinálni. Ott a Steam Audio SDK-ban az ingyenes TrueAudio Next API. [link]
Akinek ugyanez kell GeForce-ra, az licencelhet VRWorks Audiót. Nem drága egy nagyobb projekt költségvetéséhez viszonyítva.(#40) Raysen623: Az AMD-nek, az Intelnek és az NV-nek csak az a fontos, hogy a játékfejlesztőknek mik az igényeik. Azt nem különösebben nézik, hogy a játékosok mit akarnak, mert végeredményben a játékfejlesztők határozzák meg, hogy mi jut el hozzájuk.
-
arn
félisten
szerintem nagyobb igeny lenne vmi jo general modellezesre, mint a hajfx otezredik verziojara a hitmanben. nehany dologban mintha visszafele mennenk... pl a 3ds hangok a 2000es evek kornyeken is sokkal utosebbek voltak, mint a mai lapos szar hangzas, vagy amikor az nvidia jobban nyomta physxet a 2000es evek vegen, volt par cim effektekkel, ami igazan utos volt geforceon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raysen623 #38 üzenetére
És ha az Ageia marad a tulajdonos mi történik? Nem érdekli a fejlesztőket a külön fizikai middleware, ezért adta el a Havokot az Intel, a PhysX gyorsítást használó módja pedig jó ideje nem hallatott magáról semmit. Mindegy kinél van az adott fizikai middleware, nem a tulajdonos miatt álltak a földbe, hanem azért, mert nincs rájuk valós fejlesztői igény.
-
Raysen623
addikt
Ez az egész így parasztvakításnak jó, amivel valószínűleg el fognak tudni adni további EA sútereket (újabb számozott részeket nem ám valami teljesen új eget rengető alkotást) és még pár remasztered gammát. Egyéb értelmét nem látom.
Többen mondták, hogy inkább a fizikára kellene gyúrni már jó ideje és én is ezt az elképzelést támogatnám. Sajnos a physx zsákutcának tűnik ennyi év után, sokkal jobban jártunk volna ha az Ageia megmarad önálló cégként és az akkor elképzelés egy közös keretrendszerré alakul, amit bármilyen hardveren lehetett volna használni. Jelenleg talán a Havoc lehetne egy közös platform a fizikára, amit én integrálnék valamilyen módon a Vulkan és DX12 fejlesztésekbe, ezzel valódi versenyt teremtve a Physx-nek is.
-
con_di_B
tag
Nem biztos, hogy csak es kizarolag grafikara jo ez a vonal. Nem lehetne erre epitve jobb es szabvanyos hangrendszert csinalni peldaul, esetleg utkeresest is gyorsitani az AI-nak, stb?
Azt latom, hogy a marketingje ugyan nem errol szol, de alapvetoen szerintem ez tenyleg jo hir, valahol el kell kezdeni mar behozni a mainstreambe, a tovabbi fejlodesnek ez is egy lehetseges katalizatora. Hardveresen gyorsitott es evtizedekig optimalizalt raszterizacio a "szoftver-emulalt" raytrace megoldasok ellen nem teljesen fair play azert.
Aszimptotikusan nezve viszont: a raszterizacio koltsege inkabb a polygonszamtol fugg, a raytraceing meg inkabb a felbontassal skalazodik. Es akkor a ketto kozul melyik a nagyobb problema manapsag, hogy nem birnak 4K-t meghajtani rendesen, vagy az, h nincs eleg poligon?..
-
Kansas
addikt
Nem feltétlenül a számítási mód változására gondoltam, de pl. lehetne egy egyre növekvő küszöbérték, aminél kisebb objektumokra nem számol(mármint azokon kívül, amik a LOD/látótáv miatt amúgy is eltűnnének). Gondolom emellett még jó pár ray-tracing specifikus paraméterrel lehetne babrálni, de nem értek hozzá eléggé hogy pontosabbat mondjak, csak úgy common sense alapján gondolom, hogy biztos léteznek ilyenek...
-
R̲e̲m̲
senior tag
mintha real-time iray-t szeretnének egy átlagos hardware-en....
-
ZnVjaw0K
tag
"Ez a feltétel gyakorlatilag minden olyan hardvernél teljesül, amelyet ma meg lehet vásárolni a boltokban."
Már amikor meg lehet vásárolni...
-
"Az NVIDIA szerint erre mindegyik régebbi hardver képes lesz, de játszható sebességet egyiktől sem érdemes várni."
Vagyis perpill nagyjából parasztvakítás.
#25 Duracellm...:"Ahogy többen is írták: általánosan használható fizikai motort kellene ekkora erőbedobással fejleszteni, nem a cukrot szórni szemekbe."
+1
-
Blazs120gl
aktív tag
A videojáték fejlesztők még a jelenleg elérhető technológia csúcsát (1080 Ti szint) sem feltételezhetik a mostani VGA-piacon (legalábbis a rig-eken kívül). Nemhogy valamit,
* Ami a még ki sem jött hardverre lesz jó
* Garantálható, hogy a kint levő hardvereken sokkal lassabb és esélytelen, hogy egy konzolba belátható időn belül megérkezne.A játékipar érdeklődését a cikkben leírt teljesítmény igény alapján nem értem. Mivel ilyen kártyája (de még gyengébb, régebbi se) nem lesz sokunknak egyhamar, így erre fícsör támogatást fejleszteni pénzkidobás.
A többség méregdrágáért vett közepes kártyákat, azt várják el, hogy a fejlesztők erre fejlesszenek még jópár évig.Egy ilyen technológia jelenleg két dologra jó az NV szemszögéből (már ha a fejlesztők adoptálják):
1. Belekényszeríteni az AMD-t és az intel-t egy raytrace versenybe a NV hazai pályáján
2. Értéktelenné tenni a jelenleg piacon lévő ütőképes (Vega-k, 1080-asok és fölötte) VGA kártyákat, ezzel a használt bányász kínálat értékét leverni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt nem tudni, ez a SEED cucca, és ők az EA kísérletezéssel foglalkozó részlege. Ellenben van a Claybook, ami tényleges játék, és sok szempontból hasonló.
(#22) antikomcsi: Igen, de a probléma a sugárkövetésnél mindig az volt, hogy jött valami technika, ami relatíve jól megoldotta raszterizációval is, miközben a minőség elfogadható volt. Itt gyakorlatilag képkocka szintjén alkalmazott trükkök kerülnek át jelenetszintre. Hasonló az AO problémájához: képkockaszintű vs. jelenetszintű. A jelenetszintű jobb, de vajon megéri-e azt, hogy kvázi megfelezze a sebességet, vagy jó lesz a képkockaszintű, ami csak 5-10%-os lassulást okoz. Ugyanez a kérdés egy effekt raytracingre írásánál. Már a DXR előtt is meg jelentett ezt csinálni, a kérdés, hogy megéri-e.
Igazán minőségi sugárkövetést pedig a mai GPU-k is perceking számolnak, tehát ami biztosan megéri az még évekre van. Marad tehát a hibrid megoldás, és kiértékelni az előnyeit/hátrányait. -
#16939776
törölt tag
Tényleg közel valósághű a világítás, de egy magára hagyott helyen nincs kifényezve a lámpabura, nem por/szösz mentes a víztócsa felülete, hogy ilyen mértékben vissza tükrözzék a fényt, szóval lenne 1-2 apró dolog amit nem vesz figyelembe a számítás, nincs ilyen input, és ettől lesz illúzióromboló az összhatás.
Ahogy többen is írták: általánosan használható fizikai motort kellene ekkora erőbedobással fejleszteni, nem a cukrot szórni szemekbe .
-
nofene
aktív tag
Kivancsi vagyok a mai hardverekkel hany sugarral kepes 30 fps-t hozni milyen geometriai reszletesseg mellett.
Szerintem bizonyos effekteknel eleg lenne ray marching is ray casting helyett, de nagyon tetszik az egesz.Vigyázó szemetek a GDC-re vessétek!
-
Durván úgy 10 éve már halottam erről a dologról, és emlékeim szerint nagyon ígéretesnek tartották, de aztán valahogy szinte feledésbe merült nálam. Most újra láthatok egy életjelet róla, szuper. De ha ez ilyen ütemben halad, terjed, fejlődik, akkor szerintem nekünk nem kell új polcot venni, amire feltehetjük az ezt használó játékokat.
-
-
csongi
veterán
A jatekokban az atvezeto videokba vagy elozetesekben jol fog mutatni. Mas megjelenst szerintem nem fogunk latni, a hardwerek nem fogjak elbirni szerintem.
-
A Raytracinggel az elsődleges probléma nem a hardver, hanem a szoftver hiánya. Az eddigi fix grafikai futószalagok nem alkalmasak rá, akkor sem ha meggányolod. Abu a linkelt cikkben már a DX11 után már szoftverrendert (nincs fix grafikai futószalag) jósolt, de sajnos ez nem jött be, a DX12 marad a futószalag a régi fix valami. A DirectX Raytracing ezen változtat, így végre van komolyabb, használható a szoftveres háttér, mert nem raszteres, hanem raytracing grafikára tervezett a futószalag.
-
Z10N
veterán
Remek, akkor a Remedy csinalhatna is egy Bladerunner jatekot, mert a hangulatot eltalaltak.
-
ddekany
veterán
Ez a demo ez valós idejű? Miféle vason? Mert most OK, hogy statikus jelenet, meg vannak vele esztétikai gondok, de valós idejűnek akkor is durva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #3 üzenetére
A Microsoft nem említette meg őket a partnerek listáján. Ők lehet, hogy csak kész kóddal dolgoznak.
(#13) b. : A GDC-n mondták. Működik GTX 1080 Ti-n is, de diavetítés. Keressetek rá a Seed demonstrációjára. Pica-pica vagy micsoda, az nem statikus jelenet, hanem animáció is van benne. Az minőségi szint egy Volta GPU-n 30-40 fps között volt.
-
"Az NVIDIA szerint erre mindegyik régebbi hardver képes lesz, de játszható sebességet egyiktől sem érdemes várni."
meh? Ezt hol írják?
-
UnknownNoob
tag
Össze kéne vonni a beégetett világítással. UE4 pl. nagyon szép, csak azt ugye nem lehet változtatni. Arrébb húzod az asztalt, de a beégetett árnyék ott marad. Na ilyenkor lehetne raytracinggel új beégetett világítást létrehozni csak az arrébb mozgatott tárgy körül. Kisebb interakciók (nem atombombát robbantunk) esetén töredéke lenne a számítási költség a teljes raytracingnek, de kb ugyanúgy nézne ki.
-
-
Cathulhu
addikt
Meh.
Inkabb rendes fizikat epitenenek mar a jatekokba ne csak ilyen gimmick szinten.
Demo alapjan a raytracing meg mindig evekre van az elvezheto szinttol, majd az AMD meg az nVidia next-next architekturajat mar megeri erre optimalizalni. De egy rendes, hiheto, lelegzo vilagot maig nem lehet latni. -
kikikirly
senior tag
Nem akarok kötözködni,de amíg egy épkézláb Particle fizika nem kerül be a játékokba nem izgat ez a dolog.
Nvidia PhysX-es játékokokba elég királyul meg van csinálva, jó lenne szabványos formába is bevonni a GPU-kat fizika számolásába, CPU-s mókába láthatóan nincs további potenciál.És Fluid meg egyéb fizikáról még nem is beszéltünk.Amennyire értek hozzá, ha be is jön GPU-s Particle fizika, processzornak akkor is lesz dolga, törmelék darabokhoz procinak ki kell adnia a rajzolási parancsokat.B megoldás hogy 5-10 sec múlva eltűnik a törmelék,de ez elég szar megoldás.
Dinamikus fényekről annyit hogy jó ideje ki lehet lőni a fényforrásokat, am folyóson kilőtt plazma lövedék megvilágítja a falakat is, szóval nem igazán van hiány érzetem.Árnyékokkal dettó.
Mindent lehet jobb minőségbe csinálni, prioritással van gondom. -
Kansas
addikt
Csak szerintem tolták túl az effekteket a videóban?
Értem én, hogy techdemó, de akkor már mindennek sziporkáznia kell, mint művámpírnak a napon?Nagyon remélem, hogy valós felhasználásban nem így fog kinézni... az NV mintaképeket látva talán nem alaptalanul.
(#4) ribizly: én már 60fps-sel kiegyeznék... akinek valóban jól jön a 100fps, annak amúgy sincs ideje a fényeffekteket bámulni. Amúgy sincs sok értelme nagy területre full részletességgel alkalmazni, inkább LOD-fázishoz kötve a textúrával együtt butítani.
@Abu, szerinted nem lehetséges, hogy ez "összeakadna"(artifactokat produkálna) a tesszellációval?
-
Kristof93
senior tag
A demo meg egy zart, statikus jelenettel is nagyon zajos volt. Egy nagysagrend elorelepes kell meg ide. A Crytek fele SVOGI-ban latok fantaziat jelenlegi hw-el, az nagyon szepen mukodik a Kingdom Come-ban. Egyedul az arnyekokat nem tudja biztositani.
-
ribizly
veterán
Érdekes téma ez. Tulajdonképpen a közelítő megoldások ma majdnem hozzák a szintet. Látszik, hogy ez előrelépés lenne a képi minőséget tekintve, de az a fura, hogy még a mai napig sincs olyan hardver, ami ezt a számítást meg tudná oldani valós időben 100fps-el egy nagyon területre, pedig a hardverek nem kicsit fejlődtek. Pedig ezt várom már vagy 15 éve.
-
huskydog17
addikt
A cikk végén az NVIDIA partnerei közül valamiért lemaradt a 4A Games, pedig a hivatalos sajtóanyagban is szerepel.
Amúgy a cikkben említett fejlesztők mind NVIDIA partnerként szállnak be ebbe, vagyis mindegyikük NV hardverre fogják írni a ray tracing kódot.
Jó esély van rá, hogy az új Metro (Exodus) játék már használni fogja a technikát.
-
atok666
őstag
Hurra?
Atok
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Az újdonság egyfajta kiegészítése lesz a DirectX 12-nek, amely minden compute shadert futtató hardveren üzemképes.
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- OLED TV topic
- Autós topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Politika
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4060Ti 8GB GDDR6X Videokártya
- Garanciális GIGABYTE GeForce RTX 4060 AERO OC 8G Videokártya
- ASRock Radeon RX 6900 XT Formula OC 16GB GDDR6 256bit
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- GIGABYTE GeForce RTX 2080 TURBO OC 8GB GDDR6 videokártya (használt)
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest