- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
namaste
tag
A hardveres megatextúrázáshoz nem kell MMU, hardveres laptábla kell hozzá, amely VRAM-beli címekkel dolgozik. Ez az laptábla/MMU nem azonos a processzor-GPU közös címtérhez szükséges MMU-val, zavaró ha MMU-nak nevezed.
A nevében benne van (tiled), hogy csempékkel dolgozik, de ezt a cikkben nem hangsúlyozod ki. Egy csempe a megatextúra négyzet/téglalap alakú része, AMD-nél 64 KB méretű. Ha a szükséges csempe nincs a VRAM-ban, akkor jelzi és a CPU tölti fel.
-
namaste
tag
Milyen MMU-ra gondolsz? Ami a CPU-GPU közös címtérhez kell?
Nekem az jött le, hogy a VRAM-ban is 64KB méretű csempék vannak, a CPU a szükséges csempéket tölti fel a VRAM-ba. Átfogalmazva: a leképezéshez szükséges texeleket tartalmazó csempék tartózkodnak a VRAM-ban. Ehhez kell a laptábla, hogy lehessen tudni melyik csempe hol van, illetve nincs benne a VRAM-ban. Ha texelenként töltenéd fel a textúrát, ahhoz hatalmas címfordító tábla lenne szükséges, lehet nagyobb lenne mint maga a textúra.
Forrás: AMD pps,
Matt Sandy előadása 9:50-től. -
namaste
tag
Az IOMMU csak a CPU felől nézve hasznos, segítségével a VRAM-ot virtuális címtérebe lehet helyezni, de a GPU ezen keresztül sem látja a CPU memóriáját. A dGPU-k és a mai APU-k csak a saját memóriájukat tudják megcímezni, az új generációs konzolok és a Kaveri (és az újabb mobil GPU-k) ugyanazt a memóriát érik el mint a CPU.
A Radeon 7970 tudja a hardveres megatextúrázást, de nincs benne MMU, nincs közös memória a CPU-val. Nem is kell hozzá, a hardveres megatextúrához hardveres laptábla kell, ami csak VRAM-on belüli címekkel dolgozik. #63-ban ezért írtam, hogy nem jó ha MMU-nak nevezed.
Tier 2-höz kell a hardveres laptábla (nem kell MMU), a Tier 1 szoftveres.
CPU-GPU közös memóriánál nincs értelme VRAM-ról beszélni, ott a megatextúra streamelés a háttértár és a közös memória között értelmes. Xbox One esetén a memória és az ESRAM között is lehet streamelni.
Köszi hogy javítod, ettől nem lesz bonyolultabb a leírás. A mozaikok bitmélységtől, tömörítéstől függően 32x32 - 512x256 texel méretűek, de mindig 64KB-osak.
-
namaste
tag
Olyan MMU nincs a mai GPU-kban, amivel a shader processzorok meg tudják címezni a CPU memóriáját, csak helyi VRAM címeket használnak. Másoláshoz (VRAM-ba feltöltéshez, VRAM-ból olvasáshoz) van MMU.
Kepler MMU mit tud? NVIDIAnak van x86 licence (legalább a virtuális címfordításhoz)? Úgy tudom, csak fizikailag összefüggő memória területet tud másolni a VRAM-ba/ból.