- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit ne hagyj ki!
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- PLC programozás
- Androidos tablet topic
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Azonnali fotós kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
namaste
tag
Olyan MMU nincs a mai GPU-kban, amivel a shader processzorok meg tudják címezni a CPU memóriáját, csak helyi VRAM címeket használnak. Másoláshoz (VRAM-ba feltöltéshez, VRAM-ból olvasáshoz) van MMU.
Kepler MMU mit tud? NVIDIAnak van x86 licence (legalább a virtuális címfordításhoz)? Úgy tudom, csak fizikailag összefüggő memória területet tud másolni a VRAM-ba/ból.
-
namaste
tag
Az IOMMU csak a CPU felől nézve hasznos, segítségével a VRAM-ot virtuális címtérebe lehet helyezni, de a GPU ezen keresztül sem látja a CPU memóriáját. A dGPU-k és a mai APU-k csak a saját memóriájukat tudják megcímezni, az új generációs konzolok és a Kaveri (és az újabb mobil GPU-k) ugyanazt a memóriát érik el mint a CPU.
A Radeon 7970 tudja a hardveres megatextúrázást, de nincs benne MMU, nincs közös memória a CPU-val. Nem is kell hozzá, a hardveres megatextúrához hardveres laptábla kell, ami csak VRAM-on belüli címekkel dolgozik. #63-ban ezért írtam, hogy nem jó ha MMU-nak nevezed.
Tier 2-höz kell a hardveres laptábla (nem kell MMU), a Tier 1 szoftveres.
CPU-GPU közös memóriánál nincs értelme VRAM-ról beszélni, ott a megatextúra streamelés a háttértár és a közös memória között értelmes. Xbox One esetén a memória és az ESRAM között is lehet streamelni.
Köszi hogy javítod, ettől nem lesz bonyolultabb a leírás. A mozaikok bitmélységtől, tömörítéstől függően 32x32 - 512x256 texel méretűek, de mindig 64KB-osak.
-
namaste
tag
Milyen MMU-ra gondolsz? Ami a CPU-GPU közös címtérhez kell?
Nekem az jött le, hogy a VRAM-ban is 64KB méretű csempék vannak, a CPU a szükséges csempéket tölti fel a VRAM-ba. Átfogalmazva: a leképezéshez szükséges texeleket tartalmazó csempék tartózkodnak a VRAM-ban. Ehhez kell a laptábla, hogy lehessen tudni melyik csempe hol van, illetve nincs benne a VRAM-ban. Ha texelenként töltenéd fel a textúrát, ahhoz hatalmas címfordító tábla lenne szükséges, lehet nagyobb lenne mint maga a textúra.
Forrás: AMD pps,
Matt Sandy előadása 9:50-től. -
namaste
tag
A hardveres megatextúrázáshoz nem kell MMU, hardveres laptábla kell hozzá, amely VRAM-beli címekkel dolgozik. Ez az laptábla/MMU nem azonos a processzor-GPU közös címtérhez szükséges MMU-val, zavaró ha MMU-nak nevezed.
A nevében benne van (tiled), hogy csempékkel dolgozik, de ezt a cikkben nem hangsúlyozod ki. Egy csempe a megatextúra négyzet/téglalap alakú része, AMD-nél 64 KB méretű. Ha a szükséges csempe nincs a VRAM-ban, akkor jelzi és a CPU tölti fel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Microsoft az igényeket látva opcionális támogatással állt elő a hardveres megatextúrázásra vonatkozóan.
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest