- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi belépő szinten
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schuby
aktív tag
Madarak fotózásához telekonverterben gondolkodom. A 300 as tele soxor kevésnek bizonyul. Nézegettem de nem tudom melyiket érdemes megvenni, vagy érdemes e egyáltalán, mert sok helyen olvasom rontják a képminőséget. kérdés mennyire, ha valakinek lenne tapasztalata netán képei azt szivesen venném. még azt sem tudom 1.4, 1.7 vagy 2x kell nekem. talán a 2x már sok na nem nagyításban hanem fényveszteségben. Melyik lenne megfelelő mert láttam olyat ami egy obi árával vetekszik. Valami jó ár érték arányú darab, akár használtan is.
x230, N53SN, D7200, BV6000S
-
torzo
Ármester
válasz Schuby #20501 üzenetére
Én is ilyen projektben vagyok éppen. Elég egybehangzóak a természetfotós vélemények, hogy a kétszerező márkától függetlenül sokat ront, 1.4 és 1.7 még vállalható, ha jó, fényerős optikád van, szóval 2.8.
A Nikon 70-200/4 konverterezhetőségéről is kerestem adatot, de nem találtam. A 70-200/2.8 jól használható, az biztos. Sajnos, ezek nem valami kétfilléres megoldások.Ropi a Kenkot dicséri.
[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
Gondold végig...
600/6,3 vs. 400/5,6(70-200*2x)
Itt vannak 5d3-as képek vele:
[link]
Az látszik, hogy 5-600mm-en már a 22MP FF-en sem túl éles, ami valószínűleg azt is jelenti, hogy nagy felbontású DX vázon a magasabb pixel sűrűség miatt még kevésbé tűnne élesnek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
imyourfriend
őstag
[link] Még annó szeva000 linkelte 70-200 2.8 vr2+ TC 20E III ha jól tudom és 50% crop, na szerintem ilyent se az 50-500 120-400 vagy 150-500 sőt a 150-600 sem tud.. Igaz hogy nem olcsó se az obi se a converter, sőt még egy d600 van mögötte de valahol itt kezdődik a dolog lényege.
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz forceberg #20506 üzenetére
A fényerőveszteség az OK, de a DOF nem változik a konverterezéssel, nem? Magyarán egy megduplázott 2.8-cal úgy mos 5.6-on, mint 2.8-on. A plusz lencsetag persze nem jön jól a konverterezésben, ebben az említett 150-600-aknak bizotsan nem kicsi az előnyük. Viszont a dx a képszéli ragyát úgy sem látja.
-
forceberg
veterán
válasz imyourfriend #20507 üzenetére
LOL...
50% crop, leméretezve FullHD-ra. Nem túl éles kép.Ilyet 100% nézetben tud azért az a Tamron 600mm-en, nem leméretezve...
[link](#20508) torzo: 5.6 az konverterrel is 5.6, nincs csalás vagy ámítás
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz Schuby #20512 üzenetére
Jó TC, nagy odafigyelés(manuál fókusz, állvány ajánlott) és jó fény kell hozzá, akkor ehető képeket lehet elérni. Nem lesz csúcsminőség, de ehető.
Ezt most lőttem próbából:
55-300VR@300mmF5,6 + 1,7x : [link]
FHD-ra leméretezve.Ráadásul az 55-300VR meg ugye itt, 300mm F5,6-on a leggyengébb.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Schuby
aktív tag
válasz forceberg #20513 üzenetére
Számomra ez teljesen elfogadható. Megkérdezhetem neked milyen van? Vagy milyet érdemes venni?
amiket találtam és nem a 10 forintos kategória, az Soligor, Kenko, Sigma, Nikon. Ez utobbi mondjuk horror áron van, de a sigma teljesen elérhető. 1,4x ben gondolkodtam, de most kedvet csináltál az 1,7 hezx230, N53SN, D7200, BV6000S
-
Chapel
addikt
Egyenlőre én spec úgy látom (legyen ez szigorúan magánvélemény) hogy nehéz eldönteni hogy:
a, nagy a szórás a Tamron 150-600-ak között mint sok 3party gyártónál.
b, sok a béna felhasználó.Ha megnézem itt a tesztképeket, van ahol bitang éles, még közel a véghez is és van ami totálisan használhatatlan.
Valószínüleg mindkettő lehet....kivárok, de nagyon viszket a kezem alatt az egér a tamron 150-600 után
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Chapel
addikt
válasz forceberg #20518 üzenetére
Nem tudom, de érdemes lesz lesni a dolgot. Bár ha valóban van szórás akkor meg kb. mindegy, mert lehet egy jobbat tesztelek és egy gyengébbet veszek...mondjuk van több bolt is ahol kipróbálhatom pesten komoly szándék esetén. Jó párszor tettem ezt
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
torzo
Ármester
válasz Chapel #20519 üzenetére
A fotoexpon felcsavartam egyet, fény alig volt, mégis pontosan és karcosan lőtt 600-on is kézből. Persze az nyilván válogatott példány volt. Ugyanezt tapasztaltam a Sigma 50-500-zal is.
Mely boltokban volt ilyen tapasztalatod? A baj, hogy ezekből azért általában nincs 3-4 a polcon.
[ Szerkesztve ]
-
Sage83
aktív tag
Helló!
Tokina 17-35mm f/4-el van valakinek valami tapasztalata?
Válaszokat előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Digger
senior tag
Lassan lecserélődnek a mezítlábas (kit) objektívjeim!
A dupla kitobi helyett sikerült beszerezni egy Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asp és egy Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD objektívet!
Mindkettőnek van modellszáma is, nevesen a A16 és A005 és ez rajta is van az oldalukon.
A Lightromot használom és amikor az objektív profilját szeretném beállítani, látom, hogy mindkét obiból több változatot is ki tudok választani. Általában mindegyik Tamron objektívhez létezik a modellszám után E, N, P, S betűtoldalék.
Valaki tud erről valamit? Mik ezek a betűk a modellszámban? -
imyourfriend
őstag
Kaptam kölcsönbe fórumtárstól egy 105/2.8VR objektívet, kérdésem az hogy ugye PZ-n csak DX-re van tesztelve és ott F/4-en a legélesebb, igaz lehet ez FX-re is? Illetve sokat vesztek az élességből ha F/8 vagy F/10-re rekeszelem?
-
forceberg
veterán
válasz imyourfriend #20524 üzenetére
Szerintem egy sörös rekeszbe állítsd, de a zöld és nem a barna üvegek közé!
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
.DLL
veterán
válasz masterful87 #20527 üzenetére
P - Program automatice
A - Aperture prioritázs
S - Speeeed
M - mmmm!nehogy rossz példát mutassak: S - Shutter p.
Ennél joban nem tudom kiszürkíteni :'(
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Sage83
aktív tag
Senki nem használ Tokina objektívet?
-
#40935168
törölt tag
válasz imyourfriend #20524 üzenetére
f/5.6-on a legélesebb, vesztesz valamennyit tovább rekeszelve, de közeli makróhoz úgyis rekeszel az ember észnélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Digger
senior tag
válasz masterful87 #20527 üzenetére
Hasonlóra gondoltam, de mivel a C hiányzott a sorból, elvetettem!
Mindenesetre én ráérzésből az N-et választottam!
De miből jön ki az E betű a Canonnak?
Amúgy vajon miért van szükség az eltérő bajonettek miatt más profilra?
A Sony-t még megértem, mert ott nincs benne stabi. De a többi? Optikailag is különböznek egymástól az azonos modellszámú de eltérő bajonettel szerelt objektívek? -
imyourfriend
őstag
válasz #40935168 #20531 üzenetére
Köszönöm, van amúgy 36mpx-es RAW teszképed belőle? Holnap kimegyek tesztelgetem egyet ha jó idő lesz, ma csak udvarban voltam és meglepő volt hogy mennyire penge és pontos üveg. Ráadásul karcol igaz hamar f/3 és f/3.2 lesz, erről még nem olvastam neten azt hittem valami baj hogy f/4.8-ig felmegy a rekesz magától. De gondolom ez konstrukciós dolog.
-
cOxeR
Ármester
válasz imyourfriend #20537 üzenetére
Mi ez hőmérő? Magától felmegy?
-
Real_Necro
veterán
Nem, ez Micro Nikkor 105mm f/2,8. Viszont az f/2,8 végtelen tárgytávolságra vonatkozik.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
gab.m
senior tag
válasz Real_Necro #20539 üzenetére
Szerintem ezzel Coxer tokeletesen tisztaban van
-- Eladó cuccok: Világítástechnikai szett, Slik állvány Giottos fejjel, Dell U2312HM IPS monitor --
-
titán
Makró objektív. Gyakorlatilag beépített, változtatható közgyűrű (kis korrekciókkal). Egyébként rekeszértéke fizikailag nem változik, hiszen a gyútáv állandó, a rekesznyílás szintén nem szűkül, és ez a kettő együtt adja a rekeszértéket. Gyakorlatban viszont a nagyítás miatt az objektív egyre nagyobb képkört rajzol (ennek jó része le van zárva az objektíven belül, hogy ne okozzon kontrasztesést), nagyobbat, mint a szenzor, emiatt a szenzorra a beeső fény csak kis része érkezik meg, csökkentve a képalkotásban résztvevő fénymennyiségét, mintha a rekeszérték változott volna.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#40935168
törölt tag
Van itt sok rejtély. A Tami 90-esem például fizikailag is húzta összébb a rekeszt 2.8-ról kisebbre, ahogy végtelenből tekertem visszafele a fókuszgyűrűt a közelpont irányába. A közelpont előtt többször is hallani, ahogy kattan a rekesz összébb. Modern obi lévén ez lehet utólagos korrekció is, nem pedig oka a "fényfogyásnak" .. akár .. nem tudom..
-
ocsi19
senior tag
Sziasztok!
A következőben kérném a segítségeteket:
- 50D+18-135 IS STM-ről van szóAz elkészített képet a monitoromon sokkal sötétebbnek látom, mint a fényképező kijelzőjén. Miért?
- a fényképező kijelzőjének fényereje 7-es állásból a 2. max 3.-on van, tehát nem túl világos, de ahhoz képest is sötétek az elkészített képek(a kijelzőn megfelelő világosságúak a képek),
- nincs expozíció eltolás,
- a monitorom sem sötét,
- kinti és benti fotózásnál is ugyanezt tapasztalom.Ha expozíció eltolást alkalmaznék, akkor nagyon lecsökkenne a záridő, a jelenlegi záridők reálisak!
előre is köszi.
üdv.: Péter
[ Szerkesztve ]
-
ccs2929
senior tag
válasz ocsi19 #20549 üzenetére
Emeld az iso-t, és ugyanazt a záridőt tudod tartani, nem kell expo korrekciót alkalmazni. A kukkerban, és az lcd-n is elvileg van egy expozíciós skála, ami mutatja, hogy az adott beállítások/fényviszonyok mellett az elkészült képed alexpós, túlexpó, vagy helyesen exponált lesz, inkább arra hagyatkozz, és ne arra, hogy az lcd-n milyen az elkészült képed
szerk.: nálam az evf és az lcd között van ilyen eltérés, és, ha az evf-re hagyatkozva készítem a képet, nem nézve a skálát, akkor túl világos képeim készülnek, mert az evf-em "sötétebb", mint a kijelző, és ezalatt nem a háttérvilágításának a fényerejére gondolok
[ Szerkesztve ]
Flickr: http://goo.gl/V53ntj Ha korrekt volt az üzlet,akkor várom az értékelést!