Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p06
senior tag
Sziasztok!
Most vettem egy Tokina 11-16/F2.8 AT-X Pro DX II Nikon D7100-ra.
És azt vettem, észre, hogy 13mm fellett iszonyatosan lágy a kép és min 2-3 fényértékkel felélő. Addig vizsgálódtam míg rájöttem, hogy nem rekeszel fotó előtt.
Vagyis csak akkor lesz"rekeszelt" a kép ha megnyomtam a Pv gombot (ami a rekesz előnézet ha jól tudom) és úgy fotóztam.Majd miután levettem az objektívet a kis pöcök ami a lamellákat mozgatja az út feléig meg sem mozdítja a lamellákat, csak utána megy a mozgás.
Ez lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
-
A Zéé
addikt
ne találgass, vidd vissza. Valami ott nincs a helyén. Lehet, hogy csak az olajozás hiánya miatt ragad kicsit, lehet, hogy más baj van. Ha picit mozgatod a pöcköt, mozognia kell a lamelláknak. Olyan hideg nem volt még idén, hogy amiatt bármi gond lehessen.
Just a simple Lineman...
-
.DLL
veterán
Nekünk Pentaks K200D + Sigma 30mm/1.4 csinál ilyet, de nem össze vissza, hanem konstansan. F/2-ig nem mozdul a rekesz. Aztán, hogy az a fizikai rekesznyílás ami f/2 beállításra történik, az valójában f/1.6, f/1.8 vagy f/2 azt nem tudom... Expozícióval meg amúgy is vannak bajok a csupán 16 zónás fénymérés miatt.
(P.H.)
-
LamaCube
addikt
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata erről az obiról?
Nagyon gondolkodom egy ilyen fix obin.HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
Alx.Mercer
aktív tag
válasz LamaCube #21063 üzenetére
Szerintem hasonló képminőségre mint a 40 STM, de mivel ez EF-S a 40-es meg EF, így örök bizakodó énem azt mondaná, hogy APS-n talán élesebb a 24-es... vagy nem. Konkrét tapasztalatom nincs róla, de mivel a 40-est sokan dicsérik, így szerintem ezzel se lehet baj. (a 40-es pl rekeszelve is szépen elmossa a hátteret, nem lesz szögletes a "boké")
Eladó termékek (OneDrive galéria): https://1drv.ms/f/s!AhX-flNWpGw-hRUMHUQiLjQHjw5W
-
LamaCube
addikt
válasz Alx.Mercer #21064 üzenetére
Köszönöm! Én sem hiszem, hogy nagyon mellé lehetne trafálni ezzel az obival.
HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
szp1
addikt
válasz LamaCube #21065 üzenetére
Én is tervezem megvenni. Ha beszereznéd, légyszi írd meg a tapasztalatokat !
( Ha olyan minőségű, mint a 40-es palacsinta, akkor gond nem lehet )Az erőszak a gyengék végső menedéke. (Isaac Asimov : Alapítvány), "Az ember okos, de nagy tömegben buta és hisztérikus állattá válik. ( MiB, K ügynök )
-
szp1
addikt
-
-
LamaCube
addikt
Mindenképpen! De profi fotókra ne számítsatok, mert még amatőr szinten sem vagyok.
HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
masterful87
senior tag
Lenne egy kérdésem!
A kereső ezt dobta, valami ilyesmire gondoltam, de ez a szakmai angol nekem kínai!
Mindig beszélünk az ekvivalens gyutávról! Ezt elfogadom, még ha nem is teljesen értem miért függ össze a képátmérővel, mindegy!
De ha a gyutávot átváltjuk ekv.-re, akkor ugye az f-értéket is át kéne???És ha ez igaz, akkor az sok mindent megmagyaráz:
- azért az FF a király, mert annál lehet a legkisebb DoF-t elérni, hiszen ott f1.4=f1.4, míg croppon az f1.4=f1.4*1,5 (és ugye az f-érték igen szorosan összefügg a mélységélességgel)
- egy kompakt ekv. 336mm-en egy kivilágított uszodában egy vízilabda meccsen f5.6, és ISO500 mellett, képstabival 1/20-at dobott a helyes expóhoz! nem teszteltem, de úgy gondolom, hogy tükrössel ekv. 300mm-en, f5.6-on, ISO100 mellett biztosan rövidebb záridőt dobna a fénymérő! (egyből megmagyarázná a dolgot, ha a kompakt f5.6-ja egyáltalán nem egyenlő a kroppos tükrös f5.6-jával)Szóval lenne valaki olyan kedves, hogy így ünnepek alatt felvilágosítana?
-
zserbox
őstag
válasz masterful87 #21074 üzenetére
F értéket nem váltunk, a gyuutav 1.5-1.6 szorzója miatt kisebb a mélységélesség fullframen
-
DemonDani
addikt
Ilyesfajta közgyűrűsor megfelelő már szerintetek? Sajnos műanyagok, de a bajonett fém.
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
.DLL
veterán
válasz masterful87 #21074 üzenetére
A rekeszértéket ez esetben nem kell átváltani, mert tételezzük fel, hogy az objektív a beeső fények csak a felét engedi át, akkor az vetített kép bármely pontján feleakkora lesz a fénymennyiség, ha csak egy 5x5mm-es területet nézünk, azon belül is feleannyi lesz, tehát a kisebb képméret nem változtatja az obi fényerejét. Az más kérdés, hogy a kompakt gépekhez olyan lencserendszert terveznek, ami eleve csak akkora képkört vetít, amekkora kell, tehát nem pazarolja a fényt a fényképezőgép belsejének megvilágítására, csak az érzékelőre koncentrál, de arra ugyan úgy a beeső fény 1/valahanyad részét engedi rá.
Az érzékenységet is azért találták ki, hogy egységesítsék a történetet, mindegy mekkora az érzékelő/film/ mérete.
Ha csak annyi fény van az uszodában, hogy ISO500 érzékenységű filmre f/5,6-os objektívvel 1/20-ad másodpercig kell világítani, akkor ugyan ez érvényes kompaktra is, FF-re is és pl. Mamiyára is. Ami változik az a mélységélesség, és a zajmennyiség, mivel a nagy érzékelőknek meg sem kottyan az az érzékenység, melyen a fél körömnyi szenzorok már véreznek.
(P.H.)
-
titán
válasz masterful87 #21074 üzenetére
- egy kompakt ekv. 336mm-en egy kivilágított uszodában egy vízilabda meccsen f5.6, és ISO500 mellett, képstabival 1/20-at dobott a helyes expóhoz! nem teszteltem, de úgy gondolom, hogy tükrössel ekv. 300mm-en, f5.6-on, ISO100 mellett biztosan rövidebb záridőt dobna a fénymérő! (egyből megmagyarázná a dolgot, ha a kompakt f5.6-ja egyáltalán nem egyenlő a kroppos tükrös f5.6-jával)
Nos, ez nem így van. Az iso100 és az iso500 aránya 1/5, iso100-on ennyivel hosszabb (!!!) záridő kell, mint iso500-on, tehát 1/4s. Ha pont fordítva írtad volna (tükrösön iso500, kompakton iso100), akkor jött volna ki a tükrös előnye.
Ha ezzel kapcsolatban is szertnél ekvivalenciát számolni, legalább gondoltam, akkor érdemes a zajból kiindulni. Ha azonos szenzortechnológiát feltételezünk, akkor állíthatjuk, hogy azonos mértékű látható zajhoz a képméret arány a négyzeten értékkel kell osztani az iso értékét. Tehát a példádnál maradva, ha egy 1/1.7"-os szenzornál van f/5.6-unk van, összehasonlítva egy APS-C szenzorú géppel nagyobb isot várunk a tükröstől azonos rekeszértéken, azonos látható zajmennyiség mellett. A különbség mértéke kiszámítható a szenzorátlók arányának négyzetével osztva.
1/1.7": 9.5mm
aps-c: 26.8mm
26.8/9.5 = 2.82
iso-érték arány: 2.82^2 = 8Tehát ami zaj várható egy kisszenzoros kompakttól iso500-on 1/20 záridő mellett, ugyanaz várható egy kroppos tükröstől iso4000-en 1/160 záridőnél (azonos rekeszérték mellett).
Ez az számítási módszer (ellentétben a dof-fal) viszont nem szentírás, sok dolog torzítja. Egyszer, hogy a szenzortechnológiák nem feltétlenül azonosak. Másodszor nagyobb felbontáson a pixeleket elválasztó, arányosan több haszontalan szenzorfelület miatt a nagyobb felbontás több zajt produkál leméretezve is. Harmadszor a szenzort kísérő kiolvasó elektronika is befolyásoló tényező. Negyedszer a képfeldolgozó elektronika, és/vagy a jpeg motor is komoly különbségeket szülhet. Ötödször pedig a használt objektív tényleges fényáteresztő képessége is beleszól.
Ha mindegyik tényező csak 1/3 fényértékben befolyásol, akkor is kijöhet majd 2 fényérték különbség a elvárthoz képest. Márpedig tudjuk, hogy szenzortechnológiában még tök új gépeknél is néha több, mint egy egész fényérték benne marad (gyártótól függően). És a felbontás is képes hatalmas különbségeket szülni (lásd Sony A7s). Szóval ez az átszámítás csak elméleti, nem biztos, hogy a gyakorlat igazolja.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
ROBOTER
addikt
válasz masterful87 #21074 üzenetére
"Ezt elfogadom, még ha nem is teljesen értem miért függ össze a képátmérővel, mindegy!"
Egyrészt nem átmérő, hanem átló. Az egyenérték keresése az azonos képszögre vonatkozik.
53 fokos átlós képszöget FullFrame vázon a 43mm-es objektív ad (ez a normálobjektív), ez ettől 1,6-szor kisebb átlójú Canon APS-C szenzoron a pontosan 1,6-szor kisebb gyújtótávolságú, 27mm-es objektív adja ugyanezt a képszöget, azaz ugyanazt az alapvető látványt, kivágást az előtted álló térből.
A helyes expozíció szempontjából a rekeszszámmal semmit nem kell tenni, nem kell átváltani. Az egy viszonyszám az expozíció szempontjából, nincs rá hatással a képméret.
Ha azt szeretnéd megtudni, ugyanazt a mélységélességet mekkora FullFrame rendszeren tudnád elérni, akkor igen, azt is be kell szorozni.
Ha pedig feltételezzük, hogy az érzékelő felülete és az elérhető jel/zaj viszony között nagyjából lineáris (tehát 4-szeres felület esetén 4-szer akkor ISO adja ugyanazt a zajt) a kapcsolat, akkor a képminőség szempontjából is az előző, azaz a szorzás ad egy támpontot, hogy FullFrame rendszeren milyen objektívvel érheted el azt a képminőséget.
"- egy kompakt ekv. 336mm-en egy kivilágított uszodában egy vízilabda meccsen f5.6, és ISO500 mellett, képstabival 1/20-at dobott a helyes expóhoz! nem teszteltem, de úgy gondolom, hogy tükrössel ekv. 300mm-en, f5.6-on, ISO100 mellett biztosan rövidebb záridőt dobna a fénymérő! (egyből megmagyarázná a dolgot, ha a kompakt f5.6-ja egyáltalán nem egyenlő a kroppos tükrös f5.6-jával)"
Nem, ha nem térnek el jelentősen a kamera értékei a szabványoktól, akkor nem fog jelentősen más expozíciós adat kijönni. A tükörreflex nem csoda, ugyanúgy a fizikai törvények vonatkoznak rá. Mesterséges megvilágításnál f/5.6 mellett az ISO100 és sportfotóra alkalmas rövid záridő kb. a asztro-show kategóriája.
[ Szerkesztve ]
-
masterful87
senior tag
Köszönöm a válaszaitokat! Még ha kicsit csalódtam is... már úgy belelovaltam magam, hogy az 1/2,3"-os szenzor miatt az f-értéket is meg kell szorozni kábé 5,6-tal, mint a gyutávot, és így rögtön kijönne a tükrös előnye, és elmondhatnám, hogy a kompaktok csak liba hajigálásra valók.
Az is újdonság volt, hogy az ISO szabványos, tehát minden gépen ugyanazt az értéket jelenti az ISO100! Csak a képzaj mértékében lehet különbség az eltérő technológiák, és a szenzorok méretéből adódóan
Tehát hasonló ekv. gyutávon (336 vs. 300) és hasonló beállításokkal (ISO100) a kis kompakt és a kroppos gép is ugyanazt a záridőt fogja dobni a helyes expozícióhoz. Értem.
ROBOTER írta le a tutit:
A tükörreflex nem csoda, ugyanúgy a fizikai törvények vonatkoznak rá.
Én mondjuk azt hittem, hogy a tükrös jobban "kitud tolni" a fizikával, mint a kompakt! Azt hittem, hogy nagy szenzor, hatalmas objektív, akkora mint egy kályhacső, nem igaz, hogy ugyanazokkal az értékekkel tudok fotózni, mint a 200 grammos, és 3 centi vastag kompakt.
Még nem próbáltam a két kategóriát egymás mellett, de egyre valószínűbb, hogy kipróbálom élesbe, hogy lássam mindezt a saját szememmel! -
ROBOTER
addikt
válasz masterful87 #21080 üzenetére
Nem egészen pontosan látod.
Az APS-C nem csoda, az expozíciós adatok szempontjából.
Azaz ha minden helyes, és senki sem csal, a rekeszszám, záridő, ISO azonos, ha azonosak a körülmények.
De ehhez teljesen más képminőségi paraméterek tartoznak.
Igen, sajnos kell az nagy szenzor és az óriási obi, ha képminőséget szeretnél.
Ugyanis egy FullFrame váz ISO1600-on is jobb eredményt fog adni, mint az 1/2,3''-os kompaktod ISO100-on.
Azaz a képminőségi előny felhasználásának eloszlásáról te döntesz: egy részét a záridő csökkentésére fordítod, egy részét a képminőség javítására. Azaz ha 10-szer kisebb a zaj, akkor ezt úgy osztod meg, hogy kétszer kisebb zaj mellett ötször kisebb záridőt használhatsz.
[ Szerkesztve ]
-
k!nG
aktív tag
Az ilyen tipusu olcso pancake obik brutal szarok? Fokent videora lenne hasznalva, meg taj es streetfotora neha. Igazabol a kepminosege erdekelne, meg a lehetseges negativumai.
[ Szerkesztve ]
https://www.behance.net/vargadom
-
titán
A Sigma 19-es egyáltalán nem rossz objektív. Streetfotóra használható. A linkből ítélve MFT-re keresel objektívet. Mert akkor opciónak ott a Panasonic 20/1.7, ami egy hasonló látószögű, de sokkal fényerősebb, és kicsit élesebb, jobb rajzú, és számottevően kisebb darab. Használtan 65-70-ért szokott lenni. De a Sigma sem rossz az áráért.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
k!nG
aktív tag
válasz schawo #21084 üzenetére
Koszonom a segitsegeteket!
Es meg annyi, hogy videonal ilyen furcsa ugralasokat csinal az obi fokuszalas kozben. Ez egy Pana GH2 eseteben eleg latvanyos volt. Ezt a GH3 valamennyire korrigalhatja, vagy videos tevekenysegekhez inkabb a 30-ast valasszam?
https://www.behance.net/vargadom
-
barrasz
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni,hogy jelenleg egy Olympus E-PL5 gépet használok és kaptam egy Minolta MD50/1.7 fix objektívet adapterrel együtt. Kérdésem az lenne hogy a Minolta és a Sony objektívek csatlakozása egyforma vagy különböző?
Előre is köszönöm a válaszokat. -
ccs2929
senior tag
válasz mazsi70 #21087 üzenetére
Nem egyforma, az md/mc bajonettes obik csatlakozása az nem olyan, mint a Sony A bajonetteseké.
Csak az AF-es Minolták csatlakozása A-mountos, de van a Sonynál E-mount is, ami a tükörnélküli gépeknél van, olyan bajonettes Minolta obi viszont nincs. Amúgy, ha jól tudom, létezik m43-ra A, és E-mountos adapter is, csak nem mindegy milyen adapterhez, milyen obit nézel .[ Szerkesztve ]
Flickr: http://goo.gl/V53ntj Ha korrekt volt az üzlet,akkor várom az értékelést!
-
Obladee
csendes tag
Sziasztok!
Első tükörreflexes gépem vásárlása előtt állok, fényképezési tapasztalat nélkül, minimális/alapszintű fényképezési ismeretekkel (látványtervező programokat használok, ahonnan az ISO, f-stop és záridő fogalmáról, kapcsolatukról van némi ismeretem, de gyakorlatban fényképezőgépen még nem használtam).
A keret, amit a vázra és az objektívre tudok költeni ~150k. Váznak már kiválasztottam a Nikon d3200at, most az obi kiválasztásában szeretném a segítségeteket kérni.
Így első körben elég sok mindenre szeretném használni a gépet. Főleg épületfotóra és tájfotóra, de érdekel a makro és a portréfotó is, ebből kifolyólag egy nagy átfogású obiban gondolkozom (az enyhe/közép tele végét azt gondolom épületfotók esetében tudnám kihasználni, magas épületek megközelíthetetlen részleteinek fotózásánál).
Keresgélésem során nekem a Nikon AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 DX VR tűnt a legalkalmasabbnak a célra, a kérdésem az, hasonló árkategóriában ki lehet e hozni többet a dologból? Gondolok itt nagyobb átfogásra, több fényre (amit végig tudna?). Esetleg Sigma 18-200mm f/3,5-6,3 DC OS HSM II?
-
Real_Necro
veterán
válasz Obladee #21093 üzenetére
Szerintem elsőre tökéletes választás a 18-105. Utána rá fogsz érezni milyen obira lesz még szükséged.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Throme
veterán
válasz imyourfriend #21098 üzenetére
Nézd, ha valaki nem akar cserélgetni és mindig magánál akarja tudni ezt az átfogást, akkor ilyen obit fog venni.
Ha már ez az átfogás, akkor én nikkort javaslok.
Igen, drága, kb 210-215k huf most egy ilyen obi (árgép szerint).
Egy 18-105 + 70-300 obi páros kb 70k + 150k huf. Valóban kompromisszumos a 18-300, de aki ilyen lencséket használ, annak sztem elfogadható a minősége.Meg kell várni egy black friday-t ha új, vagy egy használtat, ha van....
Árzuhanás pedig nem szokott előfordulni obiknál sűrűn... -
barrasz
aktív tag
Szeretném megkérdezni,hogy kaptam 3 ajánlatot és véleményt kérnék,hogy melyik lenne jobb portré és esetleg épületfotózásra.
Minolta MD 4/200
Minolta MD 135 1:3,5
Minolta MD 2.8/135Előre is köszönöm a válaszokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- RC modell földön, vízen, levegőben
- World of Tanks - MMO
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Automata kávégépek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Robot fűnyírók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...