Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz PeliScan #1 üzenetére

    Csá

    Az akkuelemek elég bajos téma, nagyón sok baj van velük. A mobil akkukkal meg pláne, de ez részben köszönhető a telefonok töltési mechanizmusának is, gyakorlatilag mindíg gyorstöltenek és a régi példányokon és egy-két újabb modellen kívül a többi nem végez kisütést a már kimerült telepen, pedig akkor abban még van bőven árom, csak a feszültsége alacsony már a készülékek normál üzeméhez.
    Tehát, Van jó és rossz taőasztalatom is a NiMh akkukról. Állítólag mindenben jobbak, mint az elődeik, a NiCd akkuk, de én nem osztom ezt a véleményt. A legelső - és ha valakinek van egy multimétere, meg is mérheti - a fémhidridek egyszerre kevesebb áromot tudnak leadni, mint a kadmiumosok. Állítólag kevesebb az emlékezőtehetségük, mint a kadmiumosoknak, tehát a nem teljes lemerítésre és a rátöltésre kevésbé kellene érzékenynek lenniük, de a gyakorlatban ezeket is érdemes, ha lehet, minden töltés előtt teljesen kimeríteni, ízzóval vagy megfelelő ellenállással sorba kötve. A standard töltésük az akkuknak rendszerint a kapacitásuk 16h szokott lenni a kapacitásuk tizedével (ráírt mAh/10).
    Vannak olyan 500mAh-s NiCd akkuim, amik vagy 10 évesek és feltöltött állapotban a mérőműszerem 20A-es méréshatárárt túlhaladják, míg a félvéves 2200mAh-s NiMh akkuim csak 16A áromot adnak le egyszerre. De igaz, hogy azt igen tartósan. Persze az ilyen mértékü terhelés nehány másodpercnél nem lehet több, mert az már komoly károsodásokat okoz az akkuban, sőt fel is robbanhat. Ugyanez a helyzet a tartós rövidzárlattal is. Én nekem az ANSMANN NiMh akkukkal van eddig jó tapasztalatom, a digitális fényképezőt nagyon jó viszik, de az MP3 lejátszót is. A GP és hasonló egyéb márkákat nem ajánlom, van olyanom is, kb. 5 töltési ciklus után már legfeljebb csak a kapacitása felét teljesíti. A töltőkről annyit, hogy a jobb kompjuteres töltők elvileg inteligensen meg tudják határozni a cellák kapacitását és a használat során bekövetkező kapacitás csökkenést is figyelembe véve töltik a legmegfelelőbben az akkukat. Sőt ezek még kisütést is végeznek töltés előtt, és a régen nem használt, úgynevezett passzív állapotba került cellák regenerálását is el tudják végezni, többszöri kisütés feltöltési ciklussal (ált. 6 ciklus). Persze ezeknek áruk is van, olyan 15-20eFt körül vannak. Hogy az egyes márkákon belül az egyes termékek is mennyire nem egyformák arra jó példa a sajátom, az ANSMANN 1100mAh-s NiCd akku, amiből megvettem 4-et is, gyengébben teljesített, mint a 10 éves 500 mAh-saim. Ugyan volt benne árom, de igen keveset tudott egyszerre produkálni, ami pedi a korábban felsorolt két nagyfogyasztásu eszköznél előfeltétel. Külömben azzal állunk szemben, hogy feszültség szerint feltöltöttek az akkuk, de a keszülék csak legfeljebb egy fél órát képes menni róluk, viszont kisebb fogyasztásu és nem feszültségérzékeny eszközöket pl. zseblámpát még akár orákig is működtet lassú feszülséeséssel.
    Egszóval igen nhézügy, nagyon zavaros a piac.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Cső

    Bocsi, nem figyeltem, hogy amire válaszoltam, az az elsö üzenet volt, most meg már a 128-adiknal járunk. A DVD-s rovattól tévedtem ide, de otthon vagyok ezene a területen, ugyhogy van nemi tapasztalatom, olvastam is sokmindenről már és próbálgattam saját magam is mindenféle dolgot, kísérleteket (Almaelem, Volta elem, stb.)

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Szalma #130 üzenetére

    Csá
    Kösz a kioktatást az elem és az akku fogalmáról, azért van némi, nem is kevés ismeretem a belső felépítésükről, nagyon jól tudom, hogy működnek és azt is, hogy az akkumulátorelemek nem elemek, nem is tölhető elemek, ahogy szintén szokták emlegetni, hanem kül. felépítésü lúgos akkumulátorok, csak elem formájuak, innen az elnevezésem és ez nem csak az én definícióm.
    Erről ennyit!

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Valóban, ezt a véleményt osztom, a független csatornás töltők a legjobbak, amelyek minden akkut külön töltenek, akár még inteligensen, a kapacitásukat is figyelembe véve (kompjuteres töltők). Ellenben - mint már nyilatkoztam - a GP akkukról, legalábbis a hosszú mikroelem változatban (LAAA) igen rossz a tapasztalatom. Ismételten tudom ajánlani ceruzaakkuban az ANSMANN NiMh változatot.
    Ha valaki viszont egyszerübb töltőt használ, vagy házi mödszerrel tölti az akkukat, akkor a csoportokat (2,4 esetleg 3) érdemes eggyütt használni és tölteni is, bár ha vakinek van egy multimétere és meg tudja mind az áromerősséget és a feszültséget mérni, akkor aszerint is össze lehet válogatni a cellákat. Ha némi használat után külömbség van köztük, akkor érdemes a leghasonlóbb értékkel rendelkezőket egy csoportba tenni.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz gettin #126 üzenetére

    Csövi

    Reagálok a feljebb megjelent válasz kiegészítése miatt is. A nitrohígító ki van zárva a buliból, mivel az ugyanúgy apoláris, mint a benzin és kizárt, hogy elősegítse a benzin és víz keveredésést. Az aceton ugyan összekeverhető vizzel tehát poláris és benzinnel tehát apoláris anyagokkal is korlátlanul, de a kettő ''összekötésére'' nem használható, mert mert csak tiszta vagy kb. 5%-ig kevert állapotában képes összekeveredni bármelyik anyaggal. Az 5% alatt az ellentétes polaritásu anyagtartalmat értem , ahoz képest, amivel nagyobb mennyiségben keverjük, de még lehet, hogy így szétválás történik. Az olaj is képes kb. 0.5% vizet magában oldatban tartani, de többet nem.
    Ha jól emlékszem, a Felkínálom címü műsorban volt erről szó, ahol egy bizonyos harmadik komponens hozzáadásával akár 40%-ig tudtak gazolajjal, vagy benzinnel vizet keverni és kb. 17%-nál volt a jelentős teljesítménynövekedés. De ez az anyag nem egy egyszerű, közforgalomban kapható vegyület, hanem egy vegyületkomplex, amit kókuszolajból állítottak elő a műsorban megszólaló feltalálói. De persze többet nem árultak el róla, csak annyit, hogy kókuszolaj származék. Ha valaki ilyennel próbálkozik, akkor járhat esetleg valami sikerrel, ha a víz és a benzin/gázolaj polaritáskülömbsége között egy sorozatot hoz létre egyik és másik főkomponens közötti eltérő polarítású anyagokból. Tehát az apoláristól foly. jutunk el átmeneteken keresztül a polárisig. De találja ki valaki, hogy mik ezek az anyagok és szerezze be őket. . . , nem egyszerű.
    Eygébként van a Molnak egy jó terméke, valami porlasztótisztítóként lehet kapni pl. Mol kutaknál, amelyből egy kevés hozzáadásával nő a motorteljesítmény, elméletileg tisztább és tökéletesebb égéssel párosítva. Legalábbis gázolajhoz ez jó.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Hi

    Nem valami aktív ez a rovat, persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden hülyeséget kell írni.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz yerico #141 üzenetére

    Szevasz

    Végre egy értelmes hozzászólás! Bár sokan azt mondják, hogy nincs memóriaeffektusa a NiMh akkuknak, de szerintem is van és ami még rosszabb, hogy 5-6 töltés után gyakran igen nagy teljesítménycsökkenés következik be. Én mindíg ügy töltöm a az akkuimat (NiMh, NiCd), hogy teljesen kimerítem és a kapacitásuk tizedével 16 órán át töltöm, Sajnos ennek ellenére is jelentkezik a teljesítménycsökkenés és nem igazán lehet javítani rajta. Eddig frissen vett NiCd akkukon sikerült 2-3 teljes töltés és lemerítéssel növelni a kapacitást, mert eredeti állapotában a töredékét nem teljesítette a ráírthoz képest. Most sem az igazik, de jobbak. ezen előbbiek 1100mAh-sak és van nekem 4 db, kb 10 éves 500mAh-s, szintén NiCd akkum, amik vagy két évig azt sem tudtam, hol vannak, ezért lemerülve álltak, ami pedig igen rossz, de még így is lepipálják az egyszerre leadott áromerőben az előbbieket. Az 1100-asok 16A körül mozognak frissen töltve, az 500-asok pedig túlmennek a műszerem 20A-es méréhatárán. Bár rövidebb idő alatt merülnek ki, de addig kifogástalanul visznek akármilyen nagy fogyasztású eszközt( MP3 lejátszó, digitális fényképező). Ezek az IGAZI akkuk, így kellene mindnek viselkednie, pedig ezek abszolút márkátlanok, FIF vagy FIFA feliratúak.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Helló

    Ha egyáltalán olvassa még valaki ezt a rovatot, írnék pár dolgot. A Li-ion akkukat ugyanúgy ajánlott megformázni, ezt minden telefonnál írják is. Az más dolog, hogy mivel ennek van egy kis áromköre is, az beleszol a dolgokba. A multkor ellenállással merítettem a telefonom akkuját tovább és amikor pár óra mulva megnéztem, stabilan 0V volt a feszültsége. Ez nyilván az áromkör műve, nem engedi túlmerülni. Viszont a plusz merítésre szükség van időnként, pláne az elején, mert a mai telefonok nem merítik az akkut külön funkcióval és amikor már kikapcsolnak, mert a kevés a töltöttség, akkor még valójában sok árom van az akkuban, csak a feszültsége tul alacsony már ahoz, hogy a készülék tudjon vele működni. Egy 22 ohmos 5W-os ellenállással ez megoldható. Az ellenállás nem feszültség függö, azzal rendesen ki tud merülni. A Nokiáknál van valami kód, amire reagálnak valamit az akku állapotával kapcsolatban. Tudja e ezt valaki???

    Más: Lehetne egy elektronikai rovat is, ahol egyszerübb áromköri megoldásokat megoszthatnán egymással!

    Üdv mindenkinek:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Szevasztok

    KIcsit olvasgattam visszafele a hozzászólásokat, ha már előrefele nincsen. Kár, hogy ennyire halott ez a rovat, mert voltak értelmesebb hozzászólások is. De lehet, hogy egyes link, kötözködő emberkék miatt ezen emberek elpártoltak innen. Bízom a visszatérésükben !!!.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Ludovicus #145 üzenetére

    Szevasz

    Azt kell megnézni a töltő papírjában, vagy rajta, hogy hány mA-rel megy a töltés, vagy ha ezt nem lehet megtudni, akkor egy multiméterrel le kell mérni áromerő mérésben, hogy mennyit ad a töltő, a mért érték felét vaszik kb. fel az elemek. Ha 240 mA van ráírva, vagy 480mA körüli értéket tudsz mérni, akkor 16 órán át kell tölteni, ha 720mA körüli a ráírt vagy kb. ennek a dupláját sikerül mérned, akkor kb. 5 óra a töltési idő, ha pedig 480mA körüli a ráírt érték vagy ennek a kb. a dupláját méred, akkor 10-11 óra körüli a töltési idő, de ez az érték kevésbé valószínü.
    Az mindenképpen lényeg, hogy legalább az első három töltés teljes legyen és előtte rendesen ki legyen merítve mindegyik akku.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Ludovicus #147 üzenetére

    Szevasz

    Igen, a prospektusnak igaza van, 6 óra a töltési idő ilyen áromerő mellett. Ha az akku kapacitását (2400mA/h) elosztod a töltőárommal (400mA), amit kapsz, az az érték a töltési idő órában (h), mivel a miliamperrel (ha még emlékszel kicsit a fizikára és a matekra) egyszerüsiteni lehet, mert benne van mindkét értékben. Egyébként ha langyosodnak az akkuk, akkor akárhány órája is megy a töltés, már fel van töltve, legalábbis amennyire lehet.
    Azok a lapos akkuk, amiket említettél, mint korábbi akkukat, beépített gyári akkuk voltak? Mert ilyeneket csak gyári teleoekben találni. És hogy tudtál a helyére berakni hengeres normál ceruzaelem méretüt?
    Nekem is van MP3 lejátszóm, de abba eleve AA méret való.
    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz wave* #148 üzenetére

    Szevasz

    Kitettél magadért a hosszú hozzászólásoddal! lenne több észrevételem is, nem feltétlen negatív, de nincs most időm!
    Csak egyet kérdezek most: ahoz mit szólsz, hogy a digitális fényképezőgépem aljára AA alkáli, AA NiMh, NiCd mellett szerepel az AA Litium is! Azt tudom, hogy a Li elemek 3V-ot adnak cellánként, a Li akkuk 3.6-3.7V-ot produkálnak névlegesen cellánként, de ha AA elemről beszélünk, akkor vagy 1.5V-ot adó változat is van, vagy a fényképező bírja a 6V-ot is, amit nem hiszek, mivel még az adapter csatlakozása is 3V-os.
    Erre mi a válasz???
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz plömplöm #153 üzenetére

    Hi

    Abban igazad van, hogy melegedhetnek az akkuk, de azt főként csak a végén teszik, amikor már elég áromot vettek fel, egyébként a 400mA egy 2400mAh-s akkunak még nem olyan sok, hogy jelentősen melegedjen, pláne nem 50 fokig. Legfeljebb 30 körül a végén. Egyébként ha abból indulok ki, hogy 240mA-rel 16 órán át kell tölteni, akkor tényleg 10 óra időtartam jön ki eredményül, ez igaz! De ez már biztos hogy megtölti rendesen.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz duke #157 üzenetére

    Szevasz

    Szerintem sem olyan problémás a Li akku. Az áromköre tényleg csak a töltés megfelelő folyamatára ügyel. Nekem is van olyan Li akkum, aminek szétment az áromköre és vagy egy ellenállással, vagy direktben bekötöttem a telefonba és azzal feltöltöttem. Rendesen lement a töltés és még csak nem is melegedett!
    Az tény, hogy ilyen kezeléssel lehet, hogy hamar tönkremegy, de ennek már ugyis mindegy.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz duke #156 üzenetére

    Szevasz

    Én már jártam úgy, hogy vettem 3db NiMh GP AAA akkuelemet telefonba akkupaknak. Elvileg 850mAh-sak voltak, az első 3 négy töltés után még még jól is működött vele a telefon, de aztán már ezzel is vacakolt, mint a vagy 3 éves ugyanilyen 750mAh-s eredeti akkukkal. És tényleg az egyszerre leadott áromereje igen kevés más NiMh akkukhoz mérve.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Szevasztok

    Az tény hogy a Li-ion akku valóban igen nagy áromot képes leadni. A cellán mértem közvetlenül az áromot kiváncsiságból és azonnal kivágta a 20A-es méréshatárát a müszernek. Ezt csak a jó NiCd akkuk közelitik meg.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Szevasz(tok)

    Előszőr is, nem szándékosan játszottam a Li-ion akkuval, csak kíváncsi voltam, másrészt még nem voltam bírtokában ezen információknak, melyeket több ízben is megosztottál velünk!
    A Li elemekben és akkuklban is valószínüleg éter van, mivel a Li, mint fém, a levegővel is hevesen reagál, hasanlóan, mint a nátrium, vagy kálium, azt sem lehet levegőn tartani, hanem petróleumban szokták tárolni. Lényeg az, hogy levegőtől elzáró anyagban kell tárolni. Az éter egyrészt 37 celziuszfokon már forr, másrészt minden bizonnyal igen gyúlékony. Éppen ezért egyből gázként jön ki belőle.
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz duke #168 üzenetére

    Szevasz

    Érdekes információk!

    Modjuk azt, hogy miért van olyan áromkör, ami akár 4.65V-ig engedi a feszültséget, azt nem igazán tudom, mert a szokásos akkuk is csak 4.4V-ig hivatottak tölteni. Tapasztalataim szerint a NiMH cellánként kb. 1.47V max. (3db.-nál 4.42V töltőárom határ), NiCd-nál pedig 1.45V max. cellánkánt (3db.-nál 4.35V töltőárom határ). Éppen most készültem el egy ilyen kis töltő tápegységgel, amin töltés vége után is nyugodtan rajta lehet hagyni az akkukat, mert az áromfelvétele az akkuknak ilyen feszültségértékek beállítása mellett, teljesen töltött állapotban 1-3 mA körül mozog. Egyébként meg nyomja beléjük az áromot, bár ha nem akarok annyira gyorsan tölteni, elé teszik egy nehány ohmos ellenállást, az korlátozza az áromot (amúgy is van benne egy 0.47 ohmos).
    Üdv:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz loszerafin #170 üzenetére

    Szevasz

    Most az ünnepek utáni ''uborkaszezonról'' visszatérve válaszolok a kérdéseidre, (nem mintha névszerint nekem szólt volna).
    Az ólomakkukat, ahogy te is olvastad, a kapacitásuk 1/10-edével kell tölteni és 14.5V a max. feszültség, amit feltöltött állapotban, a rákapcsolt töltővel együtt elérhet. Mindeképpen 14-14.2 felett, ha már lényegesen nem változik és intenzív a buborékképzés, akkor már fel van töltve és nem is szabad tovább nyúzni. Ilyenkor már melegszik is, és károsdhat a további töltéstől.
    Én az az ólomakkukat 44-96Ah-ig egy 45 illetve a másik vég fele egy 60W-os ízzón keresztül töltőm, szintén egy orosz, kétfelé tekerhető, 6 állásu kapcsolos töltőről. Egy 45W-os (40/45W fényszóróízzó) ízzón keresztül, ezzel a töltővel kb. kezdeti 2-2.5A-es töltőárommal, olyan 24 óra alatt tölt fel teljesen az akku, ha előzőleg eléggé ki volt merülve és éri el a max. kb. 14.43V feszültséget. Ha nem kötök be a körbe ízzót, akkor az akku kezdeti áromfelvétele 10A körül mozog, ha nagyon kimerült, akkor még többet. Ez igen hamar tönkre tenné!
    Kb. olyan 66Ah-tól már egy 55-60W-os ízzóval érdemes próbálkozni. A töltő kapcsolóját általában csak a harmadik fokozatig szoktam legfeljbb felkapcsolni az elején, aztán a végefelé a minimumon megy. De ha végig a minimumon van, akkor sem lehet baj. Ez a módszer ugyan nem a kapacitás tizedével tölti az akkut, de tapasztalatom szerint jó eredményü, ha nem is a leggyorsabb.
    A folyadékszint mellett a töltés előtt a savsűrűséget sem árt ellenőrizni, ebből is lehet jól következtetni az akku állapotára (kimerültség, öregedés). 1:20-as, 1:18-as savsűrűségnél gyakorlatilag teljesen ki van merülve az akku. 1:25 körül kb. félig töltöttek a cellák. 1:30, új akkuknál akár 1:32 nél teljesen fel van töltve. Ja és a cellák közti eltéréseket és a ZÁRLATOS cellákat is nagyon jól mutatja!
    Ha a cellák közel hasonlóan fel van töltve, de egy esetleg két cella sűrűsége sokkal alacsonyabb a többinél, akkor az a cella zárlatos, azzal már nem igen lehet mit csinálni és ilyenkor már az egész akkuval sem, mivel nem fogja tartani a névleges 12V-ját feltöltve sem használat közben a kiesett cella hiányzó feszültsége miatt. A zárlatot még úgy is ki lehet mutatni egy akkuban, ha nagyobb terhelést (100-300W) ráteszünk és figyeljük a cellák pezsgését. Amelyik nagyon pezseg, az a kakukktojás.
    Azt ugyan nem tudom, hogy neked mekkora teljesítményü az akkud, de ha Trabantba kell, már ha az kétütemű, 12V-os példány, akkor abban 35Ah-s akku szokott lenni. Azt lehet tölteni egy 40W-os ízzón keresztül, a fentebb feírt módon.
    Ha csak után akarod tölteni az akkut, egyébként nincs nagyon kimerülve, akkor nem kell 24 óra. Ha később este, mondjuk 11 körül elkezded a töltést, akkor másnap délelőtt esetleg délután már meg is lesz töltve és figyelemmel tudod kísérni a folyamatot.
    Jó töltést!
    Üdv. és mindenkinek BUÉK:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    .... Behalt a topik.!?
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Hali

    Nemrégiben vettem 4 darab KORACELL 2500mAh-ás ceruzaakkut, háromésfélezer forint körüli áron. Asszem ez igen jónak számít, remélem, az akku is lesz ilyen jó. Egyenlőre nincsen semmi baj vele, de még csak most fogom harmadjára tölteni. Jelenleg nagyon jó teljesítményük van és tényleg kimerülnek feszültségben is, amikor már azt jelzi a készülék.
    Üdv az olvasóknak!

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Zolee11 #190 üzenetére

    Szevasz

    Milyen típusuak/márkájuak azok az 185mAh-ás akksiajid?
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Flashy #184 üzenetére

    Szevasz

    A HAMAról nekem elég rossz tapasztalataim vannak nem akku, hanem más téren, akkut már nem is mertem Hamában venni.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Hi mindenkinek


    Többen írtátok itt, hogy van jó, már sokszor használt akkutok és nem vesztek észre teljesítmény csökkenést. Nos, ha nagyfogyasztású, feszültség rézékeny készülékben használjátok, mondjuk digitális fényképező, vagy MP3 lejátszó (bár ezek már jóvl kevesebbet vesznek fel), tényleg addig bírják e az akkuk, mint eredetileg és amikor a készülék kimerültnek tekinti az akkukat, valóban 1.20 vagy alatta van e a feszültségük. Ha ennél jóval több (1.22 - 1.25) akkor már nem képes elég áramot leadni az akku - legalábbis az adott készülék áramfelvételéhez mérten!
    Mérjétek meg és kíváncsi vagyok a fejleményekre, írjátok meg!
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Zolee11 #199 üzenetére

    Szevasz

    Ez az utóbbi érték már más, ez előbbire igen rácsodálkoztam.
    Ez nagyon jó értkék !!! :R
    Ezek szerint - legalábbis AA típusban - ezek elég jól bírjak. A dolgot csak az rontja, hogy nekem is volt és van is energizer akkum, egy ''9V''-os telep formájában, de az bizony nehány töltés és kb. a tizedére esett visza a teljesítménye. Lehet, hogy épp egy selejteset fogtam ki. Emlékeim szerint az egyszerre leadott áromerő, új korában kb. 1.6-1.8A volt, most meg teljes, normál (1/10, 16h) töltés uán is csak 220mA körül produkál. Van egy varta ilyen blokk is, az is már sok töltésen van tul, de az most is lead több, mint 1A-t és teljesen stabilan viselkedik.
    Ezeket az energizer akkuidat, mivel töltöd, illetve leginkább arra vagyok kiváncsi, hogy mik a paraméterei a töltésnek?
    Kösz a választ! :)
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Zolee11 #201 üzenetére

    Hi

    Természetsen én sem órákig mérem az áromerőt, csak 2-3 másodpercre, amíg beáll a műszer, az még nem igazán árthat neki. Legalábbis más akkuknak semmi bajuk.
    A ''9V''-os akksit olyan helyeken használom, ahol kb. 30-80mA terhelés van max., az akku meg elvileg 150mAh-ás.
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Hi

    Apropó, van e valakinek 170-250mAh-ás ''9V''-os akkuja és mi a tapsztalata.
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #204 üzenetére

    Szevasz

    Mehet annyi idő alatt is, de az biztos, hogy nem tökéletes megoldás és az így töltött akkuk, lényegesen hamarabb mennek tönkre, mint lassabb töltésnél. Ez már az extra gyors kategória, egy óra alatt, amikor a standard 14-16 óra lenne. A Vartának is van egy 15 perces töltője, hozzá való akkukkal, de ott már ventillátorok hűtik a cellákat, mert olyan a melegedés, belátható könnyen, hogy a károsodás mértéke is nagy.
    Tehát, ha nem észveszejtően sürgös, hogy legyen töltött akkud, akkor inkább minimum 2-3 órás, inteligens (processzoros) töltőt használjál.
    Egyébként a 2500 -as akkuk jók.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz #57764352 #213 üzenetére

    Szevasz

    Ahogy néztem a megadott linket. az a bizonyos 16 órás GP töltő (már a feljebblevő, mivel kettő is vanbelőle ugyanazzal a számmal az oldalon) 1300 (AA) és 600(AAA) mAh-ás akkuknak készült, illetőleg azoknál van meg a standard (alap) 14-16 óra töltésidőhöz tartozó, az akku kapacitásának 1/10 töltőárom, vagyis 130 és 60 mA.
    Minden más akku, amit ezzel töltesz vagy kevesebb, mint 16 óra (a megadottnál kisebb kapacitás esetében), vagy több mint 16 óra (a megadottnál nagyobb kapacitás esetében) a töltési idő. Ezta kapacitás külömbségek arányában az idő arányos csökkentése, vagy növelésével tudod kiszámolni..
    Az első linknél a 16órás töltő (első példány) 100 illetve 45 mA-rel tölt, vagyis ha a kapacitás tizedét, vagyis az alaptöltést nézem, akkor ez 1000 és 450mAh-ás akkuknak jó. Minden más kapacitásnál az eltérés mértékében az időt is korrigálni kell.
    Példa: 2000mAh-ás akku (AA), kb 32 óra töltés
    De ez már nem igazán ideális.
    Kicsit bonyolultlett a leírásom, remélem érted a lényeget! ;]
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #209 üzenetére

    Szevasz

    Kisütési feszültség: ha üresjáratban terhelés nélkül méred a feszültséget, akkor 1.20V alatt már kisütöttnek vehető, de ha nagy kapőacitású és viszonylag kis fogysztású eszközben használtad, akkor lemehet akár 1.10-1.14V körülre is. Ha kisütjük szándékosan ellenállással, vagy ízzóval, akkor lényeg az, hogy kb 0.7-0.8V (/cella) alá nem szabad, hogy menjen a feszültség (egy dióda ezt jól tudja korlátozni).
    Lényeg, ha nincs 1.20 alatt a feszültség, akkor még van áram az akkuban, csak az adott készüléknek az már nem elég (a fellépő feszültség esés miatt) és kikapcsol.
    Elvileg, ha mérjük töltés közben a feszültséget, akkor megtudhatjuk, hogy mikor van feltöltve a cella (én is ezt szoktam tenni), mivel azt lehet tudni, hogy a NiCd cellák, frissen töltött max. feszöltsége (mikor éppen kivetted a töltőből)1.44-1.45V a NiMh celláké pedig 1.45-1.47V. Ez töltővel együtt (tehát amikor még a töltőáromot is kapja), akkor NiCd celláknál 1.48-1.50V és NiMh celláknál pedig 1.50-1.55V. Ha kicsit állnak/pihennek az akkuk, akkor kb. 1.38V-ra szokott visszaesni a feszültségük, ez a normál töltött érték.
    A töltők esetében is ennek a figyelése a támpont, és a beállított feszültség elérésekor lekapcsoplják a töltőáramot, vagy átkapcsolnak csepptöltésre. DE ezek a beállított feszültségértékek rendszerint alacsonyabbak, mint amiket én megadtam, azok a maximum értékek, és csak standard/alap töltésre vonatkoznak (feszültség max. korlátozása nélkül, amikor a cella maga szabja megaz értéket), gyorstöltésnél már korlátozni kell a max. elérhető feszültséget, azzal, hogy ott kapcsolja le a töltő az áramot.
    Sokmindent lehetne még írni, van még nehány tapasztalatom, de elég a szófacsarásból. :Y Ha van még kérdés, tedd fel!
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #226 üzenetére

    Szevasz

    Igen, az már kimerültnek tekintendő. DE vigyázni kell az ízzós merítéssel, mert az a 0-ig viheti a feszültséget, mivel nem feszültségfüggő fogyasztó ! És ha sorosan merítessz több akkut - mivel mindíg vannak külömbségek közöttük - akkor egyes cellák olyan feszültséget érhetnek el (amelyek gyengébbek és hamarabb merülnek), amely már káros lehet, vagy , ahogy And is írta, át is fordulhatnak ellenkező polaritásba, az végképp káros. Viszont ha a fogyasztó ízzó val sorbakötsz egy diódát (mondjuk 1N 4007) akkor már a feszültség 0.7V alá nem mehet, mert a dióda, mint félvezető a minimális nyitófeszültségi érték miatt már azt nem engedi. Ha több akkut sorba kötve merítessz, akkor annyi diódát kell sorba kötnöd, ahány cellád (akkuelemed) van sorbakötve. A teljes utómerítést (miután már valamilyen eszköz nagyjából kihasználta az akkukat) érdemes nem túl nagy terheléssel (ízzó, ellenállás) végezni, ha több akku van sorba kötve, mert akkor nem mutatkoznak meg az egyes cellák közötti külömbségek és esetleges káros hatások.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz #57764352 #227 üzenetére

    Hi

    Ahogy néztem azokat a belinkelt leírásokat, egyiknél sem láttam csepptöltés funkciót, és kisütő funkciót sem. Csepptölteni valszeg már csak a bonyolultabb processzoros töltők tudnak, de a gyorstöltőknek is kellene, mert gyorstöltés esetén a folyamatos töltés csak kb. 75-80%-ig tölti fel, a maradékot a csepptöltés adja, de lehet hogy némely gyorstöltők telepumpálják elsőre, bár ez nem túl kíméletes, ezt nem tudom.
    Igen a digi gépekhez legalább jó minőségű 2000mAh-ás akku kell, de még jobb a 2200-2500mAh-ás, ezt a digi géppel kisütött állapotú akkukon mérhető feszültség is alátámasztja, inkább ezek a nagyok valóak hozzá !
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #234 üzenetére

    Hi

    Nagyrészben egyetértek azzal, amit And kollegánk mondott. De véleményem szerint - a sok, amúgy is meglehetősen gyenge példányokat (sok ilyen van) - mégjobban szétszedi. Sok akkunál már normál töltés esetén is kb. az 5-6. töltés után észrevehető gyengülés van és ez az 50. környékén már még erőteljesebb lehet, amennyiben rendszeresen ''megfőzi'' egy gyorstöltő. Bár van nekem is olyan NiCd akkum, ami már mindenféle töltésen és kétéves üres álláson is ment keresztül, egyébkén már több mint 10 éves, de most is rendesen teljesít és a töltést tartósan tartja, de csak 500mAh-ásak eredetileg is. Számításaim alapján egy 400-430mAh teljesítménye lehet most. Egy teljesen ismeretlen márka: FIF. Persze az is lehet, hopgy régen igaz, hogy még kisebb volt a kapacitás, de rendesebb, tartósabb akkukat készítettek.
    Egyszóval (na jó, több szóval) nem tudom neked pontosan megmondani, hogy mennyivel csökkenti a gyorstöltés az élettartamot. Meglátásaim szerint az valóban nem feltétlenül rossz, ha az akkukat 3-4órás gyorstöltővel töltjük, pláne ha néha egy standard 14-16 órás töltés is be van iktatva (persze a kapacitás 1/10-ével). Azt viszont egyértelműen kerülendőnek és károsnak ítélem, ha a töltési idő 1 óra alatt van, pláne nagyobb kapacitású akkuknál (1000mAh felett).
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #237 üzenetére

    Hi


    Nem vagy fárasztó, mi is azért firkálunk, mert szeretjük a témát és vannak megosztható gondolataink!
    A krédésedre, hiába is feszegeted, nem lehet egyértelmű választ adni, csak reménykedni, hogy tényleg sokáig bírja. Pláne mivel ezek a töltők nem túl régiek, így túl sok tapasztalat sem igen van róluk.
    Az én véleményem továbbra is az, hogy amúgy sem teljesítik messze a megadott 1000X-es értéket az akkuk többsége, de a százat sem biztos. Jó, normál töltéssel, a jobbak azért ki kellen bírjanak 200-250 töltést szerintem, jelentősebb kapacitás csökkenés nélkül, de az extrém gyorstöltés biztos hogy csökkent ezen a számon, ugyhogy a 100-at talán megéri. Talán manapság a jobb minőségű, kifejezetten gyorstöltéshez gyártott akkuk esetleg már hasonlóan bírják, mint a régebbiek 2-3X lasabb töltéssel.
    Bízzál és használd egészséggel !
    (Természetesen ha van további kérdés, akkor . . .)
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Batman2 #238 üzenetére

    Ui.:

    A GP-t nem tartom nagyon jó akkunak, nekem személyszerint rossz tapasztalataim vannak róla, de a duracelleről egyelőre nem is hallottam és nem is tapasztaltam rosszat, bár nekem csak elemem volt DURACELL, akkum még nem.
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #242 üzenetére

    Szia

    A ponos kémiai folyamatot nem ismerem. Lényeg, hogy van két elektród (valamilyen vezető (fém)), amelyek elektrolitba merülnek (ez egy savas, vagy lúgos, esetleg sóoldat (nem konyhasó!)). Az elektrolit és az elektrodok, illetve azok felülete közöt folyik a kémiai reakcó. Ennek során valamilyen anyag ki is válhat valamely elekród felületére, de az elekrtód anyaga is kerülhet oldatba. Lényeg az, hogy e folyamat során töltés(potenciál)külömbség keletkezik a két elekród között és ha a kettő között kapcsolat létesül (mondjuk egy fogyasztó által), akkor elektron áramlás indul meg akettő között, hogy a fennálló töltéskülömbség kiegyenlítődjön. Ha ez a kiegyenlítődés teljesen megtörtént, akkor megszünt a két elektród közötti potenciál(töltés)külömbség és az elektron áramlás is leállt. Ekkor van az elem/akku kimerülve. A külömbség az az elem és az akku között, hogy az akkuban ez a folyamat jórészt visszafordítható azzal, hogy töltést adunk neki (feltöltjük), tehát megint kialakítjuk az elektródok között a potenciálkülömbséget. A másik külömbség egy elem és egy akku között, hogy az elem az elkotóelemei (elektródok+elektrolit) összeépítése után azonnal polarizálódik a beindult kémiai folyamat során és így ramot ad, ha fogyasztót teszünk rá, az akku viszont az összeépítése után nincsen polarizált állapotban, nem tud áramot adni. Ehez először fel kell tölteni, ekkor megy végbe egy kémiai folyamat, amely során kialakul a polarizálódás a cellán belül(az elektródok között).
    Egy fémhidrid akku belsejében spirális formában van feltekerve hengerbe a két elektród (fémlemez) és a kettőt egy szövetes anyag választja el, amibe be van itatva az elektrolit. Ebben, lúgos elektrolit van, ha jól tudom kálium-hidroxid oldat.
    Az akku két kivezetéséhez az egyik, illetve a másik elektrolit van hozzákötve.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz And #244 üzenetére

    Szevasz

    Bár nem konkrétan nekem szóltak a linkek, de én is köszönöm, az interneten Te jóval tájékézottabb vagy :R.
    Az nem túl jó dolog, amit az utolsó, vagy előtti linken olvastam, hogy az általános fémhidridek kb 30 napig tartják egy bizonyos szinten meg a töltöttségüket. Ez részben megmagyarázza azokat a jelenségeket, amiket én is megfigyeltem, hogy ha kicsit állnak az akkuk, egy v. két hetet, utána jóval hamarabb mondja azt a készülék rájuk, amiben használom (MP3 lejátszó, vagy digigép), hogy az akku kimerült és az ilyenkor, kimerült állapotban mérhető üresjárati feszültség is jóval magasabb, ebből is látszik, hogy már kisebb volt a kapacitásuk, ugy viselkedtek, mint egy kisebb kapacitású akku, ami érthetően kevésbé bírja hajtani az adott eszközt és hamarabb feladja, habár még van benne valamennyi áram, de a nagymértékű feszültségesés miatt már nem megy vele a feszültségfüggő készülék.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    Mglátásom szerint a NiCd akkuk hoszabb ideig megtartják töltöttségüket, legalábbis a régi 500mAh-ás akkuaim mindeképpen ezt mutatják, bár az új 1100mAh-ás ANSMANNok már ezt nem igazolják, bár azok eleve mindenestől vacakabbak, nem úgy viselkednek, mint egy igazi kadmiumos, inkább, mint egy fémhidrides.
    Mégyszer üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #247 üzenetére

    Szevasz

    A válaszom kb. ugyanaz, mint Andnek. Ha egy egyszerű régi NiCd-s korszakból való töltőd van, akkor azzal semmi probléma nem lehet akkor sem ha fémhidridet töltesz vele, csak a töltőáram lehet túl kicsi. Ha egy olyan toltőd, van, ami a kadmiumos akkukat közepesen gyorsan töltötte, akkor az már jobb lesz a fémhidridhez is. Például nekünk is van egy régi ilyen töltőnk. Azt 500mAh-ás NiCd akkukkal adták annak idején, bár azok az akkuk még ma is jól működnek. De ennek is csak 60 mA körüli a töltőárama, úgyhogy még egy 1100mAh-ás akkut is vagy 24-26 óra alatt töltene fel, egy 2000mAh, vagy a felettit, meg már szerintem nem is tudna, mert annyi áramot már lehet hogy elnyel a cella, az már fenntartó töltésnek is megfelel. Tudtommal a fenntartó töltés, ami a töltés befejeztével szinten tartja az akkukat a kapacitása 1/20-a körül kell legyen. Egy ilyen töltő lehet, hogy még annak is kevés. Szóval egy 1100-1300mAh-ás fémhidridet még fel tud tölteni vagy 1 és fél nap alatt.
    A kompjúteres töltőnél valóban az lehet a gond, hogy nem fogja érzékelni az akku feltülöltött állapotát.

    Én az akkujaimat egy saját készíésű egszerű töltőről töltöm, ami tartalmaz jelen pillanatban 5 ellenállást, amivel 5 féle töltőáramot lehet beállítani külömböző akkukhoz egy tolókapcsolósorral (500, 750, 1100, 2200, 2500mAh-áshoz), és van egy átkapcsoló is rajta, amivel töltésről kisütésre lehet kapcsolni, igaz ott csak egyféle ellenállás van, ami akkora terhelést jelent, hogy a leggyengébb akkut sem károsítja és egy két dióda is sorba van még kötve az ellenállással, így nem következik be túlmerítés sem, mivel két két elemet, két kettes elemtartóban töltök egyszerre, de lehet csak az egyik elemtartóban kettőt is tölteni. Az egészet egy eredetileg 500mA-es, 3-12V-os tápról üzemeltetem, 3V-os állásban, amiben a diódákat kicseréltem, így akár 1.4A-t is le tud adni. Lehetne természetesen ezt sokkal profibbra is megcsinálni, van egy-két 5letem rá, de így is jó.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Totyi #253 üzenetére

    Szevasz

    Mondjuk egy gyorstöltőnél az is előfordulhat, hogy a melegedés miatt az akkuk több áramot vesznek fel, legalábbis azt tudom, hogy melegen az akkuk könnyen túltölthetőek, tehát ha arra vigyázunk, akkor lehet hogy egy kis melegedés az még pozitív hatással jár és többlettöltés az eredménye.

    Az viszont biztos, hogy sajnos minden akku érzékeny a hőmérsékletre, ezek az elem formájú (NiCd és NiMh) akkuk meg különösen, sokszor tapasztaltam már, hogy például egy digi gép már kimerültet jelez, de ha melegngetem kézben egy pár percet az akkukat, akkor még akár fél óra órát is lehet vele fotózni, vagy több tíz percet videózni.
    Ez a hőmérséklet függés (különösen télen) sajnos nagyon rossz tulajdonságuk !!!
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz drowthru #255 üzenetére

    Szevasz

    Az a töltő 120mA-rel kb 9-10 órán keresztül töltheti. Egyébként nem tudom, hogy lehet standard töltésnek megadva 65mA egy 850mAh-ás akksinak. Annak normálisan 85mA, ha a kapacitás 10-edével számolunk. Ezen tul jól csináltad a dolgot és jól is tuttad kifüzni a hozzászólásokból.
    A másik kérdésed kicsit fogósabb! Láttam valahol egy könyvben régebben ilyen táblázatot, ahol elemek kapacitása volt megadva. Emlékeim szerint egy nem tartós elem van kb. 600-800mA-h-nál. Egy tartós kb. 2000-4000mAh lehet, de nem is igazán ez a lényeg, ha azt akarjuk összehasonlítani, hogy melyik meddig bírja.
    A mai készülékekben a legfontosabb momentum, hogy igen nagy fogyazstásúak általában nézve (digi gép, MP+ lejátszó) és ezen tul, ami még léynegesebb, impulzus szerűen jelentkezik a terhelés a táp fele. Tehát van egy legalább 200mA-es állandó fogyasztás egy digi gépnél és ezen felül impulzusokban 500-800mA-re de esetleg 1A is ugorhat a fogyasztás. Minél magasabb az áramfelvétel, annál nagyobb a terhelés következtében bekövetkezett feszültségesés, így a feszültség egyre közelebb kerül ahoz a minimális szinthez, aminél a még az adott digitális eszköz működőképes. Az ilyen impulzus szerű, a másodperc töredékéig tartós terheléseket az elemek nehezen viselik, mivel nem tudnak hirtelen egy bizonyos értéknél többet leadni, no, ez az, ami az akkuknál jóval magasabb (még akkor is, ha egyébként kisebb a kapacitása és hamarabb merül). Tehát, az egyébként már kimerült elemeket még alacsonyabb fogysztású eszközökben használva még tökéletesen mennek, akkor is, ha a digitális gép már rég kimerültet jelez. Az elemekre a folyamatos merülés és feszültségcsökkenés jellemző, az akkura pedig az, hogy a névleges feszültségüket igyekeznek megtartani, amig még van töltöttségük, tehát sokkal jobban ki lehet használni a töltésüket ilyen esetben, mint egy elemnek.
    Másik dolog, hogy pláne egy tartós elem sokkal hosszabb ideig megtartja a töltöttségét (évek), alacsony használat, vagy használaton kivüli állapotban, míg egy akku 20-30 napig, utána már észrevehető a töltöttségbeli csökkenés.
    Így az alkamazásnak megfeleően nem célszerü kisfogyasztású állandóan, hosszúideig hsználni kívánt eszközben (pl. óra) akkut használni, mert ott biztosan az elem bírja tovább.
    Persze ha időnkénti töltés is lehetséges, akkor már szóba jöhet az akku is (pufferakkumulátorok régebbi sz.gépekben, stb.)
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz vati #256 üzenetére

    Hi

    Mivel a régi akkud kisebb kapacitású volt, így feltehetően, még ha azt gyorsan is töltötte, kisebb a töltőáram is, ami elvileg nem kellene károsítsa az új akkudat. DE, mivel ez valószinüleg egy elektronikus töltő, a töltőáramot lehet, hogy az akkun mért értékek alapján adja, ami már lehet jóval magasabb, mint a réginél. Ráadásul ebben az esetben a feltöltött állpot érzékelés is a régi szerint megy (NiCd) az pedig nem felel meg az NiMh jellemzőinek. Viszafele menne a dolog, de így általában nem. A fémhidridek, hamarabb, magasabb feszültséget tudnak elérni ez zavarja a feltöltött állapot érzékelését, a visszahajló ág is kisebb, amit érzékelht a töltő. A töltőáramra viszatérve a cellák belső ellenállása is eltérő, a töltőáram ezért is lehet esetlegesen extrém magas. Szóval nem ajállanám, hogy továbbra is azzal töltsd. Ha a töltő egy hagyományos lenne, fox töltőárammal, azzal nem lenne gond, mert csak tovább töltené, de ezt a gondolatot (hogy ilyen a töltőd) a rövid töltési idő is elveti.
    Mi van akkor, ha csinálsz neki egy egyszerü töltőt adapterből, meg megfelelő ellenállásból ! Igaz, hogy akkor jóval hoszabb a töltési időd, de legalább nem kell vacakolni vele és az akku sem károsodik garantált.
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz vati #260 üzenetére

    Szevasz

    Igen, így meg lehet oldani valamilyen szinten mindenképpen a dolgot. Ki kell ''kukózni'' azt a készüléket, legalábbis a töltő részét és az ellenállást kell betenni helyette. Ha Ellenelásson keresztül akarod a töltést megvalósítani, akkor kb 6V egyenáram tápfszültségre lesz szükséged. Ezt veheted egy valkmanekhez, stb.-hez készített adapterből, amit lehet kapni elektro boltokban. Ebben az esetben számításaim szerint, a normál töltéshez kb. 12.5 ohmos és legalább 3W-os ellenállásra lesz szükséged. Így 14-16 órán át kell töltened a teljes töltéshez. Ha ennél gyorsabb töltést akarsz, akkor még beépíthetsz egy 6 ohmos legalább 6W-os ellenállást - ahogy írtad - kapcsolóval, ekkor kb fele lesz a töltési idő (7-8 óra). Ennnél gyorsabb töltést nem igazán ajánlok ellenállásos módszerrel.
    Ha persze mindezt a készüléked tápjáról akarod véghezvinni, akkor tudnom kell, hogy az hány voltot szolgáltat ! :F
    Üdv.:

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz drowthru #261 üzenetére

    Szevasz

    Igen, a lényeget jól értetted !

    Elvileg hosszabb valamivel a töltési idő 65mA-rel, de a tul kicsi áram sem jó tartósan, Nyilván nem károsít annyit, mint bármi más eltérés, de nem tölti már fel eléggé az akkut, mert lassan az önkisülés és belső ellenállás felemészti a töltőáramot, ahogy megyünk egyre kisebb értékek felé.
    Üdv.:

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz drowthru #261 üzenetére

    Hi

    Az OFF részhez:
    Nem csak akkor ugrik meg a fogysztás egy digitális eszköznél, ha bekapcsol pl. a háttérvilágítás, hanem folyamatosan ilyen impulzusszerű, állandóan változó áramfelvétel jellemzi. Ezt a digitális kapuk működési módja okozza. Amikor billennek eygik állapotból a másikba, akkor van egy impulzus szerű nagy áramfelvétel, ezen tul csak jóval alacsonyabb, kapufajtától függő folyamatos áramfolyás. A memóriára is ugyanez vonatkozik, az is amikor éppen végrehajt egy feladatot (egy olvasási, vagy rási ciklus), akkor ugrászserű áramfelvétel növekedése lesz, egyébként alapállapotban csak egy készenléti áramfolyás van rajta.
    Üdv.:



    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz drowthru #269 üzenetére

    Hi

    Örülök neki, ha tudtam segíteni ! ;):B

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz vati #277 üzenetére

    Hi

    A 6V 1200mA az elég nagy töltőáram, kb. a 2-2.5 órának megfelelő.
    Az akkuk nem különösebben érzékenyek a szaggatott egyenáramra, sőt jó is lehet nekik a pulzálás és nem folyamatos töltés. A mobiltelegrács töltők is impulzusosan töltenek, persze az impulzusnyi időre nagyobb árammal, sőt az impulzusok hosszával lehet is szabályozni az idő egység alatt figyelembe vett össz töltőáramot.

    [Szerkesztve]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

  • Batman2

    őstag

    válasz Batman #284 üzenetére

    Hi Batman

    Én viszont már rádbukkantam valameyik topicban !

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák