- ZIDOO médialejátszók
- Házimozi haladó szinten
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Jó, jó, mechanikus billentyűzetet... de milyet?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
-
PROHARDVER!
Ati Crossfire: [link] Ha régebbi kártyád van, akkor érdemes elolvasni!
AMD Crossfire:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Whit3Rav3n
senior tag
A CPU limit és mikroszaggatás összefüggését úgy lehet elképzelni hogy a cpu dolgozik egy frame-en egy bizonyos ideig aztán továbadja a gpu-nak, Utána azonnal elkezdi a következö frame-et és továbbadj a másik gpu-nak. Innentöl egyszerü latni a problémát hogy ha a cpu sokkal gyorsabban dolgozik mint a gpu-k akkor egymás után kiad gyorsan 2 frame-et a gpu-knak aztán egy hosszabb várakozási ideje van amikor a gpu-kra vár. Ezzel meg is kapjuk az ismert egy rövid frametime egy hossu frametime mintát ami tipikus 2 gpu.nál. Itt egy képletes ábrázolás:
Ha viszont a gpu-knak kell a cpu-ra várnia más a helyzet hiszen ott nincs afr-hez hasonlßo munkamegosztás, a cpu viszonylag egyenletes idökben lesz kész azonos helyzetben. Itt egy ábra a cpu limites helyzetröl:
Itt a frametime-ok megint egyenletesek mert a cpu lassúsága miatt nem tudja elöbb átadni a feladatot a gpu-nak így nincs a váltakozó hosszú és rövid frametime. Szóval ennek bizonyítására az ember azt várja el hogy lassú cpu-val csökkenjen a mikroszaggatás. Erre több userteszt készült underclockolt meg oc-s proci összehasonlítással ugyanabban a game-ben ugyanzon a helyszínen ahol gyors cpu-val gpu limit van:
A mérések igazolják a feltevést.
Viszont nem kell cpu limit ahhoz hogy az ember ilyen módon eltüntesse a mikroszaggatást hiszen egy frame limiter megcsinálja ugyanezt a lassú cpu hátrányai nélkül.
A helyzet itt ugyanaz mint cpu limitnél a limiter nem engedi hamarabb elkezdeni a második kártyát számolni (amennyiben azok a limit fölötti fps-t produkálnának) így megijntcsak megszünik a mikroszaggatást okozó frametime váltakozás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Tápkábelek És Adapterek 12VHPWR Egyedi Harisnya Nvidia
- EVGA RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 92.000.-
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- BESZÁMÍTÁS! EVGA RTX 3080Ti XC3 ULTRA HYBRID 12GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Asus Rogstrix RX570 8Gb
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest