- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Androidos fejegységek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Ati Crossfire: [link] Ha régebbi kártyád van, akkor érdemes elolvasni!
AMD Crossfire:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Whit3Rav3n
senior tag
A CPU limit és mikroszaggatás összefüggését úgy lehet elképzelni hogy a cpu dolgozik egy frame-en egy bizonyos ideig aztán továbadja a gpu-nak, Utána azonnal elkezdi a következö frame-et és továbbadj a másik gpu-nak. Innentöl egyszerü latni a problémát hogy ha a cpu sokkal gyorsabban dolgozik mint a gpu-k akkor egymás után kiad gyorsan 2 frame-et a gpu-knak aztán egy hosszabb várakozási ideje van amikor a gpu-kra vár. Ezzel meg is kapjuk az ismert egy rövid frametime egy hossu frametime mintát ami tipikus 2 gpu.nál. Itt egy képletes ábrázolás:
Ha viszont a gpu-knak kell a cpu-ra várnia más a helyzet hiszen ott nincs afr-hez hasonlßo munkamegosztás, a cpu viszonylag egyenletes idökben lesz kész azonos helyzetben. Itt egy ábra a cpu limites helyzetröl:
Itt a frametime-ok megint egyenletesek mert a cpu lassúsága miatt nem tudja elöbb átadni a feladatot a gpu-nak így nincs a váltakozó hosszú és rövid frametime. Szóval ennek bizonyítására az ember azt várja el hogy lassú cpu-val csökkenjen a mikroszaggatás. Erre több userteszt készült underclockolt meg oc-s proci összehasonlítással ugyanabban a game-ben ugyanzon a helyszínen ahol gyors cpu-val gpu limit van:
A mérések igazolják a feltevést.
Viszont nem kell cpu limit ahhoz hogy az ember ilyen módon eltüntesse a mikroszaggatást hiszen egy frame limiter megcsinálja ugyanezt a lassú cpu hátrányai nélkül.
A helyzet itt ugyanaz mint cpu limitnél a limiter nem engedi hamarabb elkezdeni a második kártyát számolni (amennyiben azok a limit fölötti fps-t produkálnának) így megijntcsak megszünik a mikroszaggatást okozó frametime váltakozás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Gyúrósok ide!
- Battlefield 2042
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Nintendo Switch 2
- Robotporszívók
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
- Fedezd fel az erőt és stabilitást, ami forradalmasítja a PC világát!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest