Hirdetés
- Ilyen videokártyát választana a DOOM Slayer
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- A készülő legújabb node-ján is kerüli a legmodernebb EUV berendezéseket a TSMC
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Micro Four Thirds
- Milyen egeret válasszak?
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
Aktív témák
-
Integra
titán
-
TayRol
nagyúr
Az egyetlen Harley, ami nagyon kellene!!
-
Integra
titán
válasz
Topiccsendőr #24293 üzenetére
suzinak van most igazi v2 sportmotorja mint a dukinak vagy csak 'koca' v2 van?
-
[lAyCsI]
addikt
válasz
Topiccsendőr #24288 üzenetére
biztos nem volt megfelelő a gázkarkezelésed
egy olyan patent vason... -
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #24288 üzenetére
az igen
es hogy erzed? jo koroket mentel? engem a 2-es, kifele dolo kanyar legeloszor megtrefalt, kicsit lecsusztam az ivrol. -
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #24286 üzenetére
akkor lehet nagyobb volt a hang mint a sebesseg
tobb csoportra voltatok osztva? -
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #24284 üzenetére
TL 1000S-t lattam, es bar nem tudtam, hogy te vagy, de ott mindenki foldonkivulikent ment.
.
R6-on nem lattalak. talan mert fekete es nem tunik ki a tomegbol. a Dukisokra felfigyeltem, meg az SV1000-s csakora, de a tobbiek sem voltak kutyak. -
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #24281 üzenetére
vaa, allatok voltatok, ahogy ott mentetek.
en meg eppen jarni tanultam hozzatok kepest.
-
[lAyCsI]
addikt
válasz
Topiccsendőr #24275 üzenetére
tenkk
hátha van valami hulladék bilincse is külön... -
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #24277 üzenetére
voltal szombaton? nem lattalak...
-
válasz
Topiccsendőr #24275 üzenetére
Kosz persu, ez jo info.
-
ALI_G
veterán
válasz
bajnokpityu #24260 üzenetére
na jó, nekem mind1, mert tetszik a motorom, az erő nagyon lineárisan jön elő. Egy szerméllyel 6-8000-en már barátian lehet előzni, 5-6 sebességekeket már ki se használom.
F3 után már csak F4 van ami az injektoros? Mert akkor az enyém is biztos F3 mert karbis vagyok.
-
[lAyCsI]
addikt
válasz
Topiccsendőr #24271 üzenetére
hűdejó, nem tudod konkrétan a nevét?
az pont itt van mellettünk... -
[lAyCsI]
addikt
Szombaton elkísértem nővérem egy lájtos karikára,
hazafelé külön jöttünk szal tudtam én is kicsit tempózni,
és legeslegnagyob meglepetésemre a Tatától hazafelé vezető utakat
végig befoltozták...nem várt fejlemény! szal most már csak pattogás
volt, de nem volt para lukba beesés..más:a kipuffdobom bilincse viszont megen kezd széthajolni, asszem a múltkori
hatalmas ütés kissé megtörte a szett integritásátasszem megpróbálom még
egy plussz furat+csavarral összefogatni, de lehet be kell szerezni valahonnan egy
másik ovál bilincset... szerintetek valamelyik kisipari cégtől lehet csak bilincset is külön vásárolni -
Gaboman
nagyúr
válasz
bajnokpityu #24232 üzenetére
Szerintem erről ennyi is meggyőző!
Back-to-back on the Dynojet dyno at My Garage in Ventura, California, the FZ6 wins the peak rear-wheel horsepower contest, with 90.5 at about 11,800 rpm, vs. 83.6 at 11,700 from the 599 and 73.4 at 8,800 in the SV650. The Suzuki wins the peak torque award, however, with 47.2 lb-ft at 7,000 vs. about 43 lb-ft at 8,500-9,000 in the other two bikes. But get this: the SV650 makes significantly more torque and horsepower than the 599 or FZ6 from idle up to about 9,000 rpm—in other words, it has more power in the most usable part of the powerband. At just 436 pounds wet it’s also the lightest by 11-22 pounds, so it’s no surprise that it stomps the other two in roll-on contests at legal speeds.
-
Dj.Mike
senior tag
szasztok ez lehet hogy hülye kérdés lesz de nagyon érdekel: tudni kell hogy nem olyan régóta motorozok így nem tudok pár dolgot. Többször is tapasztaltam már motorozás közben hogy mikor összetalálkoztam más motorosokkal azok intettek de én nem tudtam mire vélni a dolgot. Ez amolyan szokás a motorosok közt vagy csak én gondolom rosszul? Bocs a hülye kérdésért de tényleg kíváncsi vagyok.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Boci_83 #24245 üzenetére
mátra szarabbik utjain voltunk anno haverral 954+F2es CBRel túrázni.én mentem elől F2vel,hogy 954 majd követ.hát a szarabb utakhoz érkezvén a túrás F2 átváltozott krosszmotorba,és elhuztam a francba.tükörben csak ennyit láttam,954 bukdácsol,fényszóró fel-le dobálja magát.
-
bajnokpityu
félisten
no,én úgy tudom,hogy az 1-2 éve bevezetett uj injektoros RR blokkos CBF és CB-n kivül minden addigi hornet,és CBF karbis,és F3as blokkos.és alapvetően ugyanazok a blokkok voltak mindkét motorban a kezdetektől fogva..
de nem értem miért nem tetszik nektek ez a régi blokk.a régi CBR mondjuk olyan volt,h 8ezer alatt mintha félig behuzva maradt volna a fék,kb annyi benne a mehetnék.de ezen kivül király gépek voltak.de elvileg a CBFet meg a CBt kissé áthangolták,h ez ne igy legyen. -
Integra
titán
haha, hát ki ez a fiatalember?
-
Ma ketten elcsusztak az orrom elott Esztergomban. Ugy tunt, hogy az elso hirtelen fekezett, es megcsuszott, mire a mogotte levo kenytelen volt satuzni, igy szinten elcsuszott. Utobbi srac gyonyoru allapotu GSX-F 750-nel jott...
Persze egy autos megallt egy pillanatra, hogy kiuvoltse: 'Na ezert kellett sietni, hulyegyerek?".
-
SzalaiG
addikt
Ki mivel védi - ápolja a teló-szárat?
-
Boci_83
őstag
Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.
Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.
Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennieMost a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.
Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.
Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.
Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.
Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.
Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.
Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.
Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alattHa tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnálRemélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.
Jó szórakozást ;-)
-
Boci_83
őstag
Na megjöttem. Mentünk egy laza 320-as kört. Eger a 24-esen, Lilafüred, meg mit tudom én. Vittek olyan utakra hogy majd felrobbantam, még le is csesztek akikkel mentem motorozni hogy miért vagyok én ilyen nyápic, nem is voltak annyira rosszak azok az utak.
Persze könnyen beszélnek ők, ( mint utóbb kiderült ) mert ők túra motorokkal voltak. Egy Vfr750, meg egy XX. Még majdnem el is szégyeltem magam, de mikor hazaértünk kerültem egy kört mind a két motorral. Hát gondoltam is hogy b@szzátok meg! Azok a motorok kisimítják az utat az enyémhez képest. Meg nincs bennük teljesítmény lyuk mint az enyémben. Mindkettő folyamatosan tol alulról, az XX meg megy is rendesen, a Vfr kicsit gyenge az enyémhez képest. Jah igen hazafelé is a Mátrán jöttünk tök jót jöttem, élveztem a kanyarokat persze a túrásak kicsit le is maradtak... -
válasz
bajnokpityu #24241 üzenetére
Igazad van, akkor csak siman injektorosat csinaltak belole..?
-
ALI_G
veterán
pontosan utas kapaszkodó bizbasz
CBF-en két oldalt van, horneten csak egy van leghátul. Utóbbi sztem jobb megoldás, igaz előbbi meg túrázós gép, naked-eket meg tépik rendesen (én nem
).
bajnokpityu: Most nem akarom kikeresni, de sztem a 2001-esben régebbi blokknak kéne legyen mint az enyémben. Legalább is úgy hittem
-
Jaja, ki tudom szamolni, 4 evvel oregebb
Azert elvileg sok a hasonlosag a 2001-es Hornet meg a CBF kozott, a blokk pl. ugyanugy a CBR F3 blokkja, a tiedben mar az F4 blokkja van, ha minden igaz. De joval erosebbnek tunt, mint az enyem, a fejidom (=szelvedelem) hianya is rajatszhatott erre, de a +2500 fordulat azert szamit.
Mijaza majrevas?
-
-
Mai nap tanulsaga: a 2001-es Hornet az en meretemhez / jelenlegi stilusomhoz sokkal kevesbe passzolo motor, mint a CBF, orulok, hogy az utobbi lett. A CBF-nek jobbak a fekei, puhabb a valtoja, kenyelmesebb az ulese, stabilabb az egesz motor. A Hornet rendkivul pici nekem, alig ferek el rajta, a terdem a tank kiallo reszet verdesi, alig latom a muszereket. Cserebe jobban huz.
-
ALI_G
veterán
válasz
bajnokpityu #24232 üzenetére
Csak a rosszat látja, még csak nem is bízik abban, hogy jól is elsülhet.
-
cochy
tag
válasz
runner 125 #24230 üzenetére
Nekem a VTR-1000-es kb 7L-t eszik. ez átlagos használat mellett értendő, 7-8K ig pörgetem max.
-
Integra
titán
válasz
bajnokpityu #24233 üzenetére
bottal se piszkálnám meg az új fézert, szerintem ipari hulladék. hiába a talán jobb futómű. (az ezresé semmiképpen sem jobb utcára)
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bajnokpityu #24232 üzenetére
keresem azt a weblapot,ahol találtam a dynokat,de rittig olyat találtam,ahol bizony a TL jobb volt.laza 10%al
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Integra #24216 üzenetére
természetesen 600as.végig ezekről volt szó.
hát nem hiszem,h az SV futóműve partiban lenne akár a CBRF-el,akár az uj fészerrel.ez csak tippelgetés.ár miatt ezen szoktak először spórolni a gyártók.emvy
laj,szelep,rugó cserékkel.és a komplett hátsó rugóstag cseréjével.sokszor az ilyen futómű jobb lehet,mint a gyári állitgatható. de ehhez szerencse kell,és pénz.
-
jasszer
őstag
válasz
runner 125 #24230 üzenetére
Öö... ez nekem új. Ha jobban tol alul akkor miért enne többet ha nem pörgeted?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
runner 125 #24228 üzenetére
A motor karakterikája jobb az SV-nek a V2 végett.
Már alul is jól tol,nyomatékos lentről is egészen a leszabályzásig,mellette sokkal jobb súlyelosztású mint a Fazer.
Sőt nem csak a súlyelosztás hanem a tömege is jóval kevesebb. -
TayRol
nagyúr
válasz
runner 125 #24226 üzenetére
reszben. illetven nekem nem tettszik az uj fazer.
(pontosabban olyan semmilyen, az sv legalabb v2)
de barmit veszel, leld oromod benne! -
TayRol
nagyúr
válasz
runner 125 #24224 üzenetére
inkabb egy uj sv mint egy uj fazer.
de ez szigoruan maganvelemeny. persze akinek a sor4-jobban fekszik, annak nem kerdes, hogy melyiket.
mod: nekem is sor4-em van.
-
runner 125
nagyúr
válasz
bajnokpityu #24213 üzenetére
Nyilván magasabb felépítésű mint a CBR-F.
Dobot egyelőre nem cserélnék - vagy olyat vennék amin már cseréltek.
Olcsónak hat?!
Félre értés ne essék, nem szeretnék megbántani senkit, de erről nekem mindig az SV-k jutnak eszembe. -
runner 125
nagyúr
válasz
Integra #24214 üzenetére
Régit?
Kicsit konkretizáld légy szíves.
..és miért?
Megmondom őszintén a 2005 utániknak nagyon szép a fejidomuk, azért is tetszett meg.
..meg nyilván mérlegeltem mire kell nekem, városban szaladgálni -ez a ritkább és túrázni.
Túrázni a Fazer meg kényelmesebb. Egyenesebb az üléspozíció is -pl.
Ugyanakkor ha elkap a gépszíj lehet vele tempózni is.Köszi.
mod. Jah és 600-as kategória.
-
Integra
titán
én minek tekergessem? gyári beállítással és nulla vagyok..
-
ALI_G
veterán
válasz
Boci_83 #24217 üzenetére
Hátul a rugóstag előfeszítését tudod állítani ilyen körmös kulccsal, amit ha szerencséd van, adott az előző tulaj, mert hogy nekem pl járt ilyen gyárilag. Meg szerelési könyvecske is, de neked olyan nincs ha jól emlékszem.
Na azzal a kulccsal egyértelműen a jelzésnek megfelelően tudsz keményíteni és gyengíteni. Jó utakra célszerű keményíteni, pályára nyugodtan mehet a legkeményebb beállítás, de szerintem neked alapból majdnem a legkeményebben lesz.
Az első telódat nem tudom, hogy állítható-e.emvy: pityu arra mondta, hogy nem állítható,hogy elől nem (már ha nem értettem én félre). Nekem is csak (meg neked is) hátul állítható mindössze. Persze utcára elég is.
-
válasz
bajnokpityu #24215 üzenetére
Egyebkent egy nem allithato futomuvet hogy lehet megis allitani? Nem mintha kulonosebb problemaim lennenek a CBF-fel, de nehanyan azt mondtak, palya elott celszeru lenne esetleg beallitani a sulyomhoz.
-
Boci_83
őstag
Futómű beállításhoz van valakinek valami köze? Tudja mit hol, hogy kell állítani?
-
Integra
titán
válasz
bajnokpityu #24215 üzenetére
600-as vagy 1000-res?
-
Integra
titán
válasz
runner 125 #24207 üzenetére
fazer-ből csakis régit!!
-
bajnokpityu
félisten
válasz
runner 125 #24207 üzenetére
haveroméval mentem kicsit a fejidomossal.futóműve,fékje kicsit jobb,kényelmesebb is.de magas a súlypontja,olcsónak hat,vagyon rá egy dob.és az utast fűti a kipuff.
-
FABRICIUSZ
tag
Kaloring
-
runner 125
nagyúr
válasz
bajnokpityu #24169 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Közben elbizonytalanodtam motor ügyben, a 2005 körüli Fazer-ek is tetszenek.
-
ALI_G
veterán
Nem akarunk közösen befizetni a full-gas-hoz klubbtagságiért? 20 % kedvezményt adnak 6x00 Ft-ért / év mindenre amit ők forgalmaznak (yoshimura, bódis, ruhák stb)?
legalább is ha jól értettem ennyit adnak: [link]
Tegnap esett Dodor Hring 2-es kanyarjában:
frankón szétszedte a sisakot...
-
Integra
titán
ehh, de mocsok idő volt ma este szentendrénél
-
ALI_G
veterán
Aktív témák
Hirdetés
- Update 04.29. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 512GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest