- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 3050 / 3050 Ti (GA107)
- Házimozi belépő szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- ASUS ROG Ally
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz adalbert1 #90596 üzenetére
Nem túl szélsőséges mindent a pénz felől megközelíteni? Szerelme nem lehet valakinek?
(#90597) bigmasterg: ugyan azt a kocsit nem lehet 2x kgfb-ani. Pláne hogy nem fogsz tudni biztosítási történetet felmutatni. A Netrisk ELUA-jat nézd át mit mondanak a felelősségkizárásról. Ha van benne lik lehet rájuk küldeni az ügyvédet.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #90599 üzenetére
HI!
tesekmindai a uszerfalroljecsapok logtak v. estleg egesz meleg volt???
udv
neduddki
mod: Qru: semmi gond a motul a5vel, ugys ehajtod annyira:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
gaborbol
őstag
Nem talalom azt a hszt amit egy 16 szelepes 1.4 es 2000-es 0 kilometers m1 rol irtam anno pedig az kizarolag markaszervizbe lett hordva ahol a minimalberes hozza nem erto szerelok gyogyitgattak rendszeresen.
pedig probaltam rakereseni a doglodo trafokra amit nem ismertek eleloszor tipishibanak aztan lejart az 1 ev gar vagy az 1+1 ev gar a taltosrol es 76k-nal elszallt a vezerles, eltort a hatso lengescsillapto es felig atszurta a hatso ulest ugy hogy hatul soha nem ult benne senki a legnagyobb suly amit valaha vitt az egy laptoptaska volt. Kb 1.1 milla lett rakoltve es el sem erte a 100k-t mikor verge eladtak. A fogyasztasa neha kimagasloan jo volt, megcsinalta a Pecs- Esztergom tavot csont nelkul haza mar a treleren jott, kovetkezo heten megint.
Egy autbol nem kell sok kovetkezteztetest levonni, de az enyem hasonlo mint a cikkben irott, kifogtunk egy szart te meg egy jot.
-
Dany007
veterán
Persze. De ez a probléma onnan adódik, hogy az eddigi tapasztalatok alapján ide azért a tanultabb, racionálisabb emberek járnak. És a szakmai topikokat alapul véve elég nagy a hozzáértő réted (mondjuk ezt most konkrétan informatikai részre értem).
És mivel ide úgy jövök, hogy én nem értek hozzá, nyilván a nálam tapasztaltabb emberekre bízom magam. Hiszen részben ez a közösségi oldalak lényege, a közösség ereje a kollektív tudás felhasználása. Persze mostmár látom, hogy semmi értelme a kollektív tudásnak ha annak fele A-t másik fele B-t mond.De a plusz-mínusz 1 liter nem igazán érdekel. Mint mondtam nem a konkrét fogyasztás érdekelne, hanem az, hogy nagyságrendileg van-e különbség. Illetve mindez pénzben kifejezve. De ez is csak akkor releváns ha tényleg "jót tesz" a motornak a prémium benzin. Ha nem akkor pont le..rom az egészet. Az autónak "akarnék jót". És ha ugyanabból a pénzből 20-30km-es difivel ugyanannyit megyek mindkét benzinnel akkor nyilván azt fogom választani amelyik "jobbat" tesz a motornak. Mert az az 1l difi nem olyan jelentős ha van értelme. Értelme csak akkor van ha "jót tesz a motornak" - amiről fogalmam sincs mit jelent .
De ha hihetünk az előzőeknek és ennek a típusú motornak kb tökmindegy, hogy prémium vagy sima 95-öst kap, akkor én se fogok ezen rugózni.Azzal amúgy teljesen tisztában voltam / vagyok, hogy a "mérési" módszerem rendkívül pontatlan. Nem véletlen, hogy a "teszt" szót is minden hsz-emben idézőjelbe tettem.
"6 decivel kevesebbet eszik belőle a kocsid, akkor pontosan annyiért autózol vele, mint a sima 95-tel. "
Így van. De nekem az se gond ha kicsit többet eszik belőle. Feltéve ha van értelme... pozitív hozadéka. Ha nincs más pozitívuma a dolognak, mint 0,2 sec-kel jobb a gyorsulás akkor az nem ér semmit.
Lehet egyébként - ahogy Defranco mondta - csak a dízeleknél számít a prémium üzemanyag a motor szempontjából és ennél a benzinesnél nem. De megint ott tartunk, hogy ezt én nem tudom megítélni. Ezért is "kérdezem" a fórumon ahol sokkal nagyobb a tapasztalat. Aztán látjuk az eredményt. -
giigz
veterán
válasz gaborbol #90605 üzenetére
Érdekes ez a vezérléses dolog, én az ismerősi körben de a Renault topicban sem találkoztam olyannal, akinek a vezérlés szakadt volna, viszont a cikk is ezt írja (egyedüli ) figyelni való dolognak, és most te is...
1.1 millióban mi volt benne?
Én nem fogtam ki jót... Lehet nem ismered a storymat, de amiket felsoroltam a hozzászólásban, kb. már nálam mind cserés volt. Törzsvendég voltam a szerelőknél, lapátoltam is rá a pénzt... Viszont én még félmilliót sem költöttem szervizbe, ebben már benne van 2 vadi új szett Vredestein gumi, féktárcsák, 2 olajcsere, új akku, gyertyák, 1-2 apróbb dolog, meg még jópár dolog... Most pedig vezérléscserém lesz, utána már műszakilag több dolgot nem tudok rajta kicserélni, minden új
A karosszérián is megcsináltattam a rozsdát, lefényeztettem, ami a továbbiakban hátra lesz még, az egy középső kartámasz és a kormány bőrözése, ablakfólia is megvolt már, szóval ha ezek meglesznek, akkor utána olyan állapotban lesz a kocsi, hogy joggal remélhetem, nem lesz probléma vele 2-3 évig...Aztán jön egy másik kategória...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #90607 üzenetére
"De ez is csak akkor releváns ha tényleg "jót tesz" a motornak a prémium benzin."
Ez érdekes dolog... Nekem pl. halkabban jár a motor, alul jobban húz, tehát könnyebben gyorsít, így én azt mondom, hogy jobb a motornak. Viszont én nem járok vele olyan sokat, hogy az a +10-30 Ft lényeges legyen, alapból úgy vagyok vele, hogy amennyiben az autó van, ha +100 Ft lenne a benzin, az se érdekelne... Ígyis úgyis kurvasok...
Tehát ha használod az autót még 3 évig, mész vele 80k km-t, most van benne 200k, akkor lesz benne 280k, ezt a sima 95-össel is ki fogja bírni a motor, és ilyen távon jelentéktelennek lehet nevezni a prémiumból adódó előnyt. Lehet, hogy 10 év múlva és 500k km-nél kellene egy nagy generál a motornak, míg prémiummal csak 500-550k km-nél... Ezt nem lehet tudni.
Akkor tankolj prémiumot, ha kevesebbet fogyaszt vele, vagy érzésre jobban jár vele a motor, halkabb, erősebb, szebb a járása... Ha ezek közül egyik sincs, akkor nyilván fölösleges a drágábbat tankolni. Nekem ezek közül van ami jelentkezik, ezért tankolom az EVO-t.
"Lehet egyébként - ahogy Defranco mondta - csak a dízeleknél számít a prémium üzemanyag a motor szempontjából és ennél a benzinesnél nem."
Erre meg annyit tudok írni, hogy minden autónak más benzin a jó, pl. kornelka azt írta hogy semmi különbséget nem vesz észre se fogyasztásban se a motor járásában, járásbeli különbséget mi sem vettünk észre a Focus-nál, viszont fogyiban mérhetően kevesebb volt, nekem pedig járásban sokat jelent, fogyasztást még nem mértem úgy, hogy következtetést lehessen levonni.
Persze egy jó állapotú szívó 1.8-nak mint ami neked van, nem lesz olyan nagy jelentősége a sima vs prémiumnak, mint pl. egy arra kényes motornál lenne, vagy olyannál, ami alapból 98+ oktánra van fejlesztve...
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
EQMontoya
veterán
válasz adalbert1 #90596 üzenetére
Hát jah, ez nem olyan sok. Nézzük akkor az IS-t:
Novemberben lesz nálam két éve, addig tegyük fel, hogy megy még bele pár ezer km hiba nélkül.
Addigra kb. 40.000km lesz benne, mióta nálam van. Akkor a költségek:400*9l benzin, átlag 420-as áron számolva 1.512.000 Ft
Kfb, súlyadó: 140.000 Ft
Egy szett nyári és egy szett téligumi költsége két évre (számoljunk 5 szezont kibíró gumikkal): 80.000 Ft
Ezen a távon illendő 3x olajat és szűrőket (lég-, olaj-, pollen-) cserélni: 100.000 Ft (magamnak csináltam meg, ez csak az anyagköltség)
Két évente egy műszaki: 20.000 Ft
Karbantartás, javítás: egy futóműállítás, egy kiégett izzó: 7000 Ft
Amortizáció: mivel az IS-ek piszok jól tartják az árukat, legyen 250.000 Ft
Jőjjön még egy véleményes költség: át kell iratni és megvétel után jópár dolgot illik cserélni. Ez ugyan egyszeri költség, mondjuk 150.000Ft. (átírás, összes olaj (váltó, difi is!) cseréje, szűrők, stb). Ha öt évente cserélek autót, akkor ez erre a két évre vetítve 60.000Ft
Kb. 5 évente (90.000km) kell egy vezérléscsere: 100.000Ft. Erre a két évre: 40.000 FtEz összesen ~2.200.000 Ft. Ami 55 Ft/km, és havi ~90.000 Ft.
Továbbá a fentiekből az is látszik, hogy 9l helyett 6l-es fogyasztás esetén nagyjából 22%-kal csökkentek volna a költségeim. Ugyanakkor az az autó, ami ezt a teljesítményt és megbízhatóságot tudja hozni 6 literes fogyasztással hasonló méretű kasztniban, nem létezik ennyi pénzért.És asszem, ez a fentebbi számítás válasz arra is, hogy lehet-e 150-200.000 Ft-os fizetésből prémiumautóval járni? Nem, egyértelműen nem.
Ajánlom az átgondolást mindenkinek, aki autóvásárláson gondolkodik. A topikban BMW vételen gondolkodóknak kétszer is!Same rules apply!
-
ReSeTer
senior tag
Azért ez nem éppen az átlag magyarhoz illő számítási mód.
A magyar megveszi az autóját mondjuk 1 milkáért, aztán ott még rálocsol 100-ast mert vezérlés stb..
Aztán használja az autót 10 évig. Addig meg csak az üzemanyagra költ meg a motorolajra, meg a kötelező biztosításra adóra.
Ezek azért nem tesznek ki ilyen durva árakat. Ilyen téli nyári gumiszett 5 évre? Nem hiszem, hogy délen meg keleten így gondolkoznak.
Vesznek 3 éves használtat, majd használják 5 évig azt. Ja és vagy nyárit, vagy télit.Tehát arra akarok kilyukadni, hogy amit fentebb számoltatok, az kb a gondos nyugati tulajdonos csinálja meg.
Átlag magyar nem.havi 90....ugyan már, erre 2 literes régi autókkal járkálnak nettó 80 ezres fizetésből, ami bőven megeszi a 9-et, és mégis megélnek. Akkor meg tuti nem nyomnak az autóba 90k-et havonta.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz ReSeTer #90614 üzenetére
A két szett gumin felül szerintem nem írtam semmi extrém (hö-hö) költekezést. De azt a 40 ropit kiveheted belőle, 2%.
Igen, járnak 2 literes autókkal, és a benzinár sem számít: úgy is 5000-ért tankolnak. Persze, ez viccesen hangzik, de nem az. Megállok a kúton és látom az emberek tankolni, 5000-6 ropiért, néha 8-10-ért. Ebből egy dolog következik: nem mennek sokat a kocsival, csak amennyit muszáj.
Azt pedig szintén tegyük hozzá, hogy egy családban, amelyben van 2 normális kereset, havi 80 azért elviselhető. Az újonnan vett Fabia az első 6 évben biztosan drágább. Ha hitelre vették, akkor bontóig.
Same rules apply!
-
gaborbol
őstag
Markaszervizben lett minden csinaltatva, nem emlekszem minden reszletre, mert 2000-tol volt meg a kocsi az az 14 eve, a trafokat nem csereltek meg extra garba az egy vagy ket eves Renault gar viszont mar lejart.
20-30k volt darabja, es jottek egyesevel. A motor javitasara talan a Renault Kaposszegcso adta a legjobb ajanlatot, meg nekik volt a legjobb hiruk anno a kornyeken, valami 500k korul volt.
Volt felso holtponti jelado, lengescsillapto parban, banat tudja mi, semmi olajcsere, vagy gumi vagy ilyesmi, nem volt ebbe benne ez csak a be nem tervezett javitasra ment el.A szijszakadas meg szinten megvolt a 2000-es evjaratu dci Clion 90k-nal ott allitolag a gorgo szorult meg aztan ez miatt mi is attertunk a 80k maximum es vezerlescserere.
Az az igazsag, hogy a Megan sokkal jobb volt mint az 1.4-es Thaliak, azok nem mentek csak ha utotted vagtad oket, be is vertek a 10 litert vegyesbe, billegtek az uton, 90-nel elfogyott az erejuk, szar volt veluk elozni, viszont soha nem szartak be. Abba remenykedtunk ,hogy majd csak szethullanak, es akkor majd lesz masik, de az istennek nem szartak be.
A Megan szepen ment, eljart 9 literrel vegyesbe, egy hatalmas ugras volt a thaleszhez kepest, csak eppen minden beszart rajta, sokat volt trelerezve.
[ Szerkesztve ]
-
Snooker
senior tag
-
Bdanyy
addikt
válasz EQMontoya #90613 üzenetére
"Továbbá a fentiekből az is látszik, hogy 9l helyett 6l-es fogyasztás esetén nagyjából 22%-kal csökkentek volna a költségeim. Ugyanakkor az az autó, ami ezt a teljesítményt és megbízhatóságot tudja hozni 6 literes fogyasztással hasonló méretű kasztniban, nem létezik ennyi pénzért."
S60 D5?
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
#42667776
törölt tag
válasz bigmasterg #90597 üzenetére
Üdv!
Union24 szereti elfelejteni, hogy már nem náluk van a biztosítás! Netrisk-el vedd fel a kapcsolatot, mikor továbbították a felmondásod? Ők kaptak tőled egy megbízást amiért felelősséget kell vállalniuk!Az egyik rokonunknak "eladtunk" egy autót üzembentartóival, a másolatát elküldtem az Union-nak és felmondtam a biztosítást, visszaigazolták, hogy megkapták, de törlésértesítőt nem küldtek. Idén az az két évre rá küldtek egy csekket az adott autóra az éves esedékes biztosítási díjról, felhívtam az ügyfélszolgálatot, utána nézett a gépben és közölte, hogy tévedés történt tekintsem semmisnek a kiküldött csekket.
-
-
nagyúr
én a netrisktől kaptam egy felmondási formanyomtatványt amit ki kellet nyomtatnom, aláírnom és nekem elküldenem a biztosítónak.
A felmondást közvetlenül kell intézni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bigmasterg
addikt
válasz Dluinet #90622 üzenetére
Akkor ez az email mi volt?
-
giigz
veterán
válasz gaborbol #90616 üzenetére
Erdekes szamok ezek, pl. a Beru gyujtotrafo darabja 8,5k, a 4 darab annyi mint amit te 1 db-ra irtal, es otthon is kicserelheto szaktudas nelkul... Persze ha a trelerrel vittek szervizbe a kocsit, az mas...
A motorra miert kellett 500k-t kolteni? Persze ha mar elfelejtetted annyi, csak elkepzelni sem tudom, hogy jott ossze az 1,1 milla, de ugy tunik nekem, hogy inkabb at lettetek verve, vagy ha ugy nezzuk a tipikus markaszervizes story...
A 9 literes vegyes fogyasztas is tobb mint sok, nekunk 6,5 volt a vegyes, orszaguton 5-5,5, csak varosban talan 7,5-8 korul, de 9-et soha nem tudtunk vele megetetni az biztos... 1.4 16V volt a mienk, ujonnan vettuk, gyujtotrafo gond jott elo nekunk is, de miutan kicsereltuk, szerintem azota is jo...
Na szoval eszmeletlen sok amit leirtal... Csunyan megjartatok...
-
nagyúr
válasz bigmasterg #90623 üzenetére
nem
a formanyomtatványt PDF-ben kaptam, kinyomtattam, aláírtam, faxoltam (biztosítónak), felhívtam őket (hívását rögzítik) és kikerestettem a nővel a faxomat és megkérdeztem hogy rendben van-e
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Pitu
aktív tag
-
raczger
őstag
Nekem még nem sikerült autót találnom, de közben jött egy újabb projekt, anyám szeretné lecserélni a 28 éves jettát, a keret kb 400-500k lenne (magára az autóra), a kritérium kb annyi, hogy ne legyen túl drága a fenntartása, nem kell nagy autó, de pl egy corsa már kicsi lenne, ja és persze csak benzines jöhet szóba (suzukit meg ne írjon senki).
Eddig részemről G Astra 1.6 16V-t tartanám a legesélyesebbnek, ahogy nézem ki lehet még fogni ennyiért egy értelmes darabot. Más ötlet van-e?Most így gyorsba átnézve ezt találtam, ezeket az autókat nyugodtan meg lehet venni 200k km felett is (mert ugye vannak típusok, ahol pl 170k-200k között jön elő egy halom elöregedő, elkopó alkatrész amit cserélni kell)? [link]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
DeFranco
nagyúr
válasz raczger #90636 üzenetére
Az egy dolog, hogy csipegeti, hordasz magaddal és tankolásonként ellenőrzöd az olajszintet, 1-2 liternél úgy tudom nem eszik többet két olajcsere között. Más autó meg megeszik egy év alatt ugyanennyi értékű kutyacsontot, a harmadik meg izzót. Ismert és kezelhető jelenség, nem vészes.
Viszont szerintem gasztrából nagyjából gondozásmentes nem lesz 400-500 körül, valamivel magasabb áron mennek a megkímélt példányok, cserébe természetesen rengeteg belőle a céges.
Futás meg... hát tudod, annyi kilométert írnak bele amennyit akarnak, a motor nem fog belefáradni a 300-400-ba sem, a több meg vagy meghótt már vagy meg fog. (kompjuta, hűtőventi, kuplung, váltó, vízpumpa) Egy 400-500-asnál inkább meg fog.
Nem értek nagyon a típushoz, csak véleményem van, de szeretem a gasztrát, szoktam azért figyelni, hogy mi van vele, én is azt akartam venni.
[ Szerkesztve ]
-
Verbat
csendes tag
válasz raczger #90632 üzenetére
Ez hogy tetszene a kedves mamának?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_viva-8093935
-
Bdanyy
addikt
válasz EQMontoya #90643 üzenetére
Rokonoknak kombiban 3 gyerekkel ez volt a céges kocsi (élmény lehetett megpakolva nyaralni menni), örültek utána a dízel zafiranak
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
nagyúr
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bigmasterg
addikt
válasz bigmasterg #90623 üzenetére
Fejlemény az ügyben.
Beszéltem a Netrisk-el. Ők elküldték a felmondást az unionnak május31.én (és igen, ők intézik a felmondást).
Felveszik az unionnal a kapcsolatot és ha kell, akkor elküldik az igazolást arról, hogy már felmondták. Ha ez megvan, akkor az union megszünteti szerződést.
Azt mondta a csóka, hogy néha megesik. -
-
nagyúr
Szaisztok!
olyankor mi van, ha veszek egy kocsit, de egy másik is van a nevemen, mert még nem adtam el?
Akkor az új kocsira ugyanolyan bonus-malus rendszerben köthetek biztosítást, mint a régire, vagy nulláról kell, hogy induljon?
Vagy hogy van ez?[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest