- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Abból indulnék ki, h ki idézte elő a balesetet.
A kamion előtt haladó autó nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett, megcsúszott (aminek persze lehet más oka is - rosszullét, stb.), és pont szerencsétlenül a videóst megelőző autót is meglökte, ami telibeverte a nyergest. Hab a tortán h még a videós (teherautó? Elég magasnak tűnik a videó perspekívája) is belerohant az egészbe.
mod.
Jah h ő bepánikolt az előző autótól és azért rántotta el a kormányt?! Jajj. Közel sem volt ez alap esetben annyira veszélyes szituáció, h egy gázelvétel / enyhe fékezés ne lett volna neki elegendő. Simán befért volna az előző autó.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DeFranco
nagyúr
aki balról bekúszik előzve
miatta váltott irányt - menekült - a szembe jövő, hogy elkerülje a frontális karambolt, számolva azzal, hogy a mögötte jövő húsztonnás tütü valószínűleg májkrémet csinálna belőle meg az utastársaiból.
és mivel az előző fél késztette hirtelen irányváltásra a szabályosan közlekedőt, ő a hibás.
(és rajta kívül mindenki a sztoriban, mert mindenki relatív gyorshajtott és nem tudott megállni a kellő időn és távolságon belül )
@runner 125: ránézésre ez tükörjég. nem értek a fizikához és az extrém körülmények közötti vezetéshez, de a tök fejemmel el tudok képzelni olyat, hogy abs nélkül kis-közepes fékezésre is beblokkol a kerék és keresztbe fordul a kasztni. persze akkor nem kellett volna ennyivel menni, világos, de mögötte meg a kamion gondolom tolta erősen, letérni meg nem volt mód. mögötted is ment már gondolom ukrán-orosz kamionos, tudod milyenek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #91504 üzenetére
ööö... szerintem tök reális, hogy megijed ha mögötte kamion szembe meg repeszt egy barom a tükörjégen. senki sem terminátor, hogy koppra bemérje, hogy épp még befér vagy nem fér, esetleg be van drogozva a szembe jövő és felnyársaltatja a húsztonnással.
neki inkább joga van beijedni egy ilyen helyzetben és elrántani a kormányt, mint az előzőnek ezt a helyzetet előidézni. a tegnapi audisnak is majdnem kiadta... mentsük fel akkor azt is.
-
EQMontoya
veterán
válasz DeFranco #91505 üzenetére
Egyetértek annyiban, hogy nyilván hibás az előzést végrehajtó is, csupán azt próbáltam leírni, hogy szerintem a másik fél kellően túlreagálta és rossz döntést hozott. Még ha neccesnek is érzi, inkább finom fék + motorfék, hogy ne a falba csapja a kocsit...
Same rules apply!
-
runner 125
nagyúr
válasz DeFranco #91505 üzenetére
Pánikhelyzetben ha szembeelőznek, átrántod a másik sávba a kormányt? Főleg úgy, h egyértelműen látod, az előző autó épp egy kamiont előz, ami mögötted is jön szóval ha az előzőt nem is, a kamiont tuti telibekapnád?
Szerintem teljesen evidens, h egy általános közlekedési szituációban, ahol az út mindkét felén van menekülőútvonal (értsd nincs szalagkorlát, enyhe árok, netán szélesebb a padka) jobbra húzódik / rántja el a kormányt az ember. Persze sok múlik a rutinon, helyzetfelismerésen, de továbbra is úgy gondolom h indokolatlan volt a pánikolás és rosszul cselekedett h berántotta balra, eleve szalagkorlát volt az út ezen szakaszán és ugyanúgy egy kamion jött szembe 2.-ként. Padka viszont jelen helyzetben bőven elegendő menekülési teret jelentett volna valós pánikhelyzetben, de ismétlem, szerintem ez közel sem volt az."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #91508 üzenetére
hibás döntést hozott, ez ok (bár szerintem ebben a helyzetben védhető) a kérdés viszont az volt, hogy ki volt a hibás, ki miatt alakult ki a baleset. és ez szerintem az volt, aki előzött. hibázni kb. mindenki hibázott.
a kamiont csak sejted, nem látod, és azt sem látni, hogy mi miatt sodródott így ki, lehet pont azért mert fékezni akart, vagy jobbra rántotta a kormányt, csak megcsúszott, és túlkorrigált balra, ettől sodródott át. sok tényező van, amit nem látunk, csak sejtünk, viszont az biztos, hogy nem alakult volna ki a szituáció, ha nem ment volna bele a necces előzésbe a szembe jövő.
@Typhoon47: lásd ez a hsz. (amúgy meggyőződésem, hogy 10-ből 9 ember innen a fórumról is elcseszte volna ezt a szitut, így vagy máshogy. nagyon necc egy ilyenbe belekerülni, a gurulós forgószékből háromszor megnézve triviál, de ott a többség blokkolna keményen.)
[ Szerkesztve ]
-
-
TaaT
veterán
Passz, nem találtam beszámolót róla, csak orosz oldalakat dobott fel.
bitpork:
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #91495 üzenetére
Mert az emberek többsége jobban tudja kezelni egy esetleges megcsúszásnál ha az autó alulkormányzott mint ha túlkormányzott. Ezért érdemes inkább hátra tenni a jobb állapotú/jobban tapadó gumit attól függetlenül hol hajt az ótó.
#nincsbennetarcsi
-
ReSeTer
senior tag
Mi a véleményetek a 10. gen (2008?) corolláról? Mondjuk egy benzin 1.6-tal?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Nyilván, ebben az orszában mindenki Fittipaldi, határon kanyarodik és gumimelegítő nélkül nem hagyja el a garázst.
Abból indulok ki h, mindig a hajtott kerék van kitéve nagyobb terhelésnek, az kopik hamarabb, azt kell előbb cserélni. Persze, ha a nem hajtott hátsó gumik valamiért jobban kopnak, mondjuk 30%-osak, oda raknám én is az új szettet - aztán másnap rendelnék előre is kettő ugyanolyan újat. De, nem hiszem el, h van olyan közlekedési helyzet, amikor egy 70-80%-os használt hátsógumi ne tapadna úgy, mint az új és pont ezen a 20-30% kopásszinten múlna bármi is...
Azt hol írták le, h az alulkormányozott autót jobban kezeli az emberek többsége? Szerintem meg pont ott megy a pánik, ha megindul az eleje kifelé. Elkezdik össze vissza tekergetni a kormányt, fékkel kombinálva, míg a hátsó megcsúszás egy kis gázelvétellel, komolyabb megindulás esetén ellenkormányozással megfogható, korrigálható."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #91520 üzenetére
Elég egy vízrefelfutás, vagy egy elmért kanyar ahol pl szárazon simán átmész vizes aszfalton már lehet nem. Kicsapja a hátát az ótó aztán pisloghatsz az árok széléről a rommá tört kocsidból.
Ha Fittipaldi vagy akkor mehet hátra a rosszabb gumi ha nem akkor meg a jobb.Haver muterja így törte rommá a Puntóját. Meglepődött mikor hirtelen kellett (volna) kitérő manővert tenni. Kitört a segge és rommá törte a kocsit.
#nincsbennetarcsi
-
neduddki
nagyúr
válasz runner 125 #91520 üzenetére
HI!
najo ezt a setitseg ijjen hangoztatasat mar nembitrom /moast marertem mije votlneked bonyolult 3gomb kezelese a aeg msogaton:- )))/
guggolelsolinkeamgvezetesi treniganyag: "Az alulkormányzottságot a gyártók szinte beépítik az autókba, különösen oly módon, hogy a legtöbb személyautó elsőkerék-hajtású. Ha egy ilyen autóval megtapasztaljuk az alulkormányzottságot, nincs okunk különös zsonglőrködésre, elég kicsit nyitni a kormányszögön, ezzel egy időben elvenni a gázt, esetleg kicsit fékezni, és az autó pillanatokon belül visszatér az ívre, mivel a leírt mozdulatokkal visszahoztuk a tapadást az első kerekekre, ami alapfeltétele az irányítás visszaszerzésének. Nagyobb gondot okozhat a túlkormányzottság, főként, mivel ez a ritkább és nehezebben kivédhető jelenség." from
dfe hasonlot talalhacca bmw-tol is
neha elgondolkodm Te vezecc egyaltaln? voltal Tevezetesitrningen? probagattad maraz otot csuszos-havas-jeges uton hatarhejejzetbenhogyhogyan reagal? nembajha nemdelaeg ne hngoztasd a HUJJESEGETudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
tomiii.
aktív tag
én maradok az előre a jobb gumi dolognál, elég parás ha az ember kanyarodna a kocsi eleje meg egyenesen megy, pl vizes aszfalton, de a vizet lehet porral, vagy hóval is helyettesíteni. egy megúszott seggű autót még mindig könnyebb irányítani, mint egy irányíthatatlanná vált autót, bár lehet csak én szoktam hozzá nagyon a hátsókerekes autókhoz
-
neduddki
nagyúr
válasz tomiii. #91524 üzenetére
HI!
az hogy az emberbegyakorolta hogymitkezdjena tulkormanyzostaggal az mas teszta, ez nem tobb mint 5%, de megezisoptimista
Juliacsak utan 3 napigtanultam a pozsoval,hogymit kezgyek veleudv
neduddki
mod: kornelka:tudo mndeki bearazza magatmegacsaladjat...
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz Dluinet #91529 üzenetére
HI!
felvagtokittena teligummira meg a mindenfekl oaljokra lofax stomil diagonaltelnynyaronnicnsis annal jobb meg a 15w40es olajisjobarmibe*
udv
neduddki
p.s. kmhhhhhhhmmmmmm
mod:foleg pdpassatba a legocsobb, me atutjasokalja otobotosajnlasat mert csak learjanyuni:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
rgqjx
aktív tag
válasz neduddki #91523 üzenetére
Ha ilyen stílusban/hangnemben próbálod felvilágosítani a fórumtársat a véleménye helyességéről, akkor gondolom te sem veszed rossz néven, ha hasonlóképp kapsz néha emlékeztetőt arról, hogy milyen hatást fejt ki irományod szándékos eltorzítása, amivel megnehezíted a fórumot olvasók dolgát.
-
-
neduddki
nagyúr
válasz runner 125 #91532 üzenetére
HI'
a jbbelésomajdajobb hatso,. tehatz akkorjobb oldalrakel rakni a jobbgumiket???
udv
neduddki
mod: Dluinet:igazadvammegyek es klassikusocsoh0mkt szoropka femener:- ) /amugycsakoitthondrakat kintocson hozzalehtjutni.../
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #91532 üzenetére
Rükvercben? Nyilván az első de akkor is cseszheted ha a kitör a segge és nem tudod megfogni. A tény ettől tény marad. Az emberek többség jobban tud korrigálni ha az orrát tolja a kocsi mintha a seggét.
kornelka: Ha arra használod amire tervezve lett akkor élhető bőven. Nyilván az alpoknak télen ne indulj neki vele de így városban ahol takarítják az utakat télen is rendesen, használható. Nyilván nem lesz olyan rövid fékutad így sem mint egy lágy téli keverékkel de a nyárihoz képest nagyságrendekkel jobb.
Szóval hétvégi autósnak aki nem megy sokat nyáron és télen se indul el ha rendes hó van annak nem rossz választás.Látod én is azzal nyomom és még élek...
#nincsbennetarcsi
-
giigz
veterán
Amikor még a 10-12 éves 3 mm-es Kormoran télivel jártam, egyetlen egyszer sem akart elmenni a hátulja, viszont előre kellett volna tapadás, vízen fékezéskor kerekek blokkoltak, vízen kanyarban azonnal tolta az orrát... Jó párszor volt ilyen, viszont seggkitörés egyszer sem
-
-
válasz Dluinet #91529 üzenetére
Ja, meg gyerekülés se volt, mégis mind felnőttünk, sőt, hátsó (de néha még első) biztonsági öv sem volt, nemhogy légzsák, meg ABS, meg ESR, meg gyűrődőzónák.
Kisvárosunkban gyerekkoromban volt talán 100 autó összesen, nem csoda, hogy állandóan az utcán fociztunk, most csak a mi utcánkban van vagy 15 az itt lakó 12 családra, pedig hármat kell kanyarodni a főútról, mire egyáltalán idejutsz, és a célforgalmon kívül nem jár erre szinte senki.
Gyerekként a főutakon biciklizgettünk csak úgy hobbiból 20-30 km-eket egyik városból a másikba, alig volt forgalom, most ha nincs bicikliút, gyakorlatilag öngyilkosság kimerészkedni lakott területről.
70-es, 80-as években a magyar utakon 100 LE már jóformán versenyautónak számított, az autók gyorsulása, dinamikája, mérete, ereje is teljesen más volt, 100-120 már bőven autópályatempó volt, és gyakorlatilag végsebesség egy ladával, trabanttal, wartburggal, daciaval.
Egy Bp-i út innét a világ végéről egy napos program volt, és még csak nem is oda-vissza útról beszélek. Most beülök a kocsiba, és a megengedett legnagyobb sebességeket betartva is 2-2,5 óra alatt háztól házig fent vagyok valamelyik belső kerületben.
Szóval lehet jönni azzal, hogy minek kell ez a sok frinc-franc, csak azóta egysmás azért változott körülöttünk - és főleg mi magunk is változtunk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-v-
addikt
válasz runner 125 #91520 üzenetére
Épp ellenkezőleg, ha az elejét tolja az az ösztönös reakció, hogy elveszed a gázt, ami a jó reakció is, ez megy mindenkinek... és nem pördülsz meg. Túlkormányozottságot az agy picit másképp érzékeli, mivel mögötted történik nem előtted, ezért ijesztőbb is és ott ösztönösen nagyon sokan nem tudják ám mit kell csinálni, megpördülsz árok/szembe sáv szevasz. És ha tudod mit kell csinálni se biztos, hogy meg tudod fogni. Nézd meg vezetéstechnikai tréningen akik szemetebb alattomosabb autóval vannak, még úgy hogy azért vannak ott hogy ezt gyakorolják, meg tudják mit kell csinálni se mindig fogják meg ...
-
ReSeTer
senior tag
melyik átlag fittipaldi tudja, hogy első tengely megcsúszásakor, vissza kell egyenesbe vágni a kormányt és gázt elvenni? Aki látja, hogy az autó eleje elindul egy jobbkanyarban, és elkezd a szembe sávba menni az autó, nem fogja egyenesbe rántani, hanem még jobban bekormányoz, amivel ugyanúgy csúszni fog, ja és padlófék, ami megint nem feltétlen segít.
Nézzük a hátsó kerekes történetet:
Ugyanúgy jobbos kanyar, átúszik a hátulja szembe sávba, de talán van annyi lélekjelenléte az illetőnek, hogy valamennyire átcsapja az ellenkező irányba a kormányt, amivel még az autó eleje a saját sávjában marad, így ha jönnének szembe, max az autó hátulját csapja el, míg az első kerekes csúszásnál már a fülke van a szembe sávba. Na melyik a jobb?
Egyébként ez nem feltétlen általános jelenség, mert meglehet úgy is csúszni hátsóval, hogy átmegy az eleje is, de látod, első kerekes csúszásnál nincs idő korrigálni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz parandroid #91540 üzenetére
Első: szmájli van az off hozzáoszlásomban
második: MunezXBK: Fater Suzukiján 4 évszakos van (én csak az apja "hangja" voltam, mármint miként érvel az apja a fiának, ebben az esetben MunezXBK-nak )
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
ReSeTer
senior tag
-
neduddki
nagyúr
válasz ReSeTer #91542 üzenetére
HI
de ugyis atterhelk elore es ez ,meg megnoivelt kornmeyszog esetenis segit, az pedig hoy egy eltag osfor elsokerek csuszasnal jobbna tud korrigalnimint hatsonal az a szakmavla foglkaozokm mar oelg regen tugyak
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Villanyszerelés
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- DIGI kábel TV
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron