- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mini-ITX
- 3DMark (2013) eredmények
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 3DMark 11 eredmények
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 7 / 5 2***(X) "Pinnacle Ridge" (AM4)
- 3DMark Vantage eredmények
- Asztrofotózás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
gp A PC-s kiadás crossplay és trófea támogatással érkezik hamarosan.
-
Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
it Nem várnak tovább a nemzetközi megoldásra, a nagy tech cégekre 2024-től digitális szolgáltatási adót vetnek ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#94529552
törölt tag
válasz Primary92 #138963 üzenetére
Nem érdemes gázosítani, ahhoz rengeteget kell használni, hogy visszajöjjön az ára. Találtam egy Megane2 kombit, bár ezeket nem nagyon ismerem. Viszont egy ilyen 530D már nekem is jobban tetszene .
elistvan Ismerős pár éve ilyen 1.2 HTP-s motorral szereltet vett 90 ezer km-el, a normál karbantartás, és kopóalkatrészeken felül egy vezérlés csere volt nála össz-vissz(ez a fő nyűgje állítólag), amit a többi autóknál is meg kell tenni vétel után. Most van benne kb 147 ezer km. Azt mondják alig fogyaszt benzint.
-
stickermajom
addikt
válasz #94529552 #139002 üzenetére
egy vezérlés csere volt nála össz-vissz(ez a fő nyűgje állítólag), amit a többi autóknál is meg kell tenni vétel után.
Láncosoknál nem feltétlenül.
Egy haver apja használt ilyet cégesnek, harmincpárezer km-nél vette át, most 120k-nál cserélték neki. Különösebb baja nem volt vele, bár ő extra óvatos.
-
Qru
MODERÁTOR
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #138998 üzenetére
Nekem volt 100 lovas fabiam, nem vennek megegyszer. A gazpedal akkorat kesik hogy barmikor lefulladsz vele. A belsejet meg az uleseket mar nem is irom....
(#138997) elistvan
Vegyel inkabb egy Focust, vagy Leon1/Toledo2-t esetleg Corollat. (inkabb az 1.6-ot keresd)[ Szerkesztve ]
-
GeneraL_XTX
veterán
Srácok erről a kocsiról vélemény? Első autónak lenne, friss jogsival (kert)városi közlekedésre. Nekem eddig ez az egyetlen ami úgy igazán bejött, de hátha átsiklok valami felett
-
#03969024
törölt tag
válasz Declare #138968 üzenetére
Kellően tágas: Lehetőség szerint elférjek magam mögött. 192 cm magas vagyok, hosszú lábakkal, s ez a kritérium sok autónál elbukik. ezért esett ki pl. az S60. Ja, hogy sohasem fogok hátul ülni? Én nem, de mondjuk az idős szüleim időnként, s nem mindegy, mekkora helyre kell beszállniuk.
Sokat szegelni: Pl. ne legyen hírhedten gyenge futóművük, mint egyes francia autóknak.
Nyomaték: Lehet, hogy a mostani dízelek nagyobb maximális nyomatékúak, de a régebbi szívó-, vagy éppenhogy feltöltött motorok szép lapos nyomatékgörbével rendelkeztek, így kényelmesebb vezetni.
Hátsókerékhajtás: Tudom, hogy ott az elektronika, de valahogy mégsincs bizalmam. Lehet, hogy véletlen, de télen szinte kizárólag BMW-t látok az árokban...
Nők:
Egyben válasz (#138999) SaNyEe hozzászólásához is, s persze jó lenne, ha nem röhögne a fél (egész?) topik rajtam. Nem, nem akarok autóval csajozni. Viszont, amit a Lancer miatt már kaptam, abból elegem van. Ismerkedéskor ez a második benyomás, s rögtön a csóró kategóriába kerülök, még akkor is, amikor kiderül, hogy akár két Ilyen is kijönne a házam értékéből. Sajnos, ilyen világot élünk. Tudnék mesélni... Legyen elég annyi, hogy érdekes, ha a céges Boxerrel megyek mondjuk az M0-n a belső sávban 110-el, akkor mindenki nyugis mögöttem. Ha ugyanezt az öreg Lancerrel teszem, akkor 5 percenként villog le valaki, pedig előttem is vannak, nem is tudnék gyorsabban menni. Nekem azt leszámítva, hogy nincs légkondi, illetve légzsákok az öreg szekérben, bőven megfelelne, hiszen csak egy közlekedési eszköz, s mióta céges autóval járok hétköznap, a sajátra alig van szükség. Van is egy régi mondás, miszerint "Ha horgászni mégy, ne túrós csuszát tégy a horogra, amit te szeretsz, hanem gilisztát, amit a halak szeretnek!"
Ó, és nem szeretnék hangos, feltűnő autót, már csak azért is, mert lassan közeledem az 5. x-hez... -
#16514048
törölt tag
válasz elistvan #139020 üzenetére
Akkor más szakma után kéne néznie, autószerelőtől kicsit erős a 3F szabály.
Bővebben: nincs olyan, hogy minden francia rossz, vagy minden japán/német jó. Még egy márkán belül sem szabad általánosítani, sőt, egy adott modell is lehet teljesen jó, vagy betegágy motorváltozattól, évjárattól, stb függően.
Az 1.6-os mk1 Focus például pont az egyik legjobban ajánlott autó ebben a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz #03969024 #139019 üzenetére
Ha rogton csoro kategoriaba kerulsz ... Akinel az a szempont, hogy meghatarozza auto alapjan ki tudod-e tartani, ra tudsz-e kolteni havi 6-8 deakot csak a staferozasara, azert nem is kar. Amint kicsit felremegy az eleted, mashol vagja kette a labat..., hogy ki legyenek elegitve a szepitkezesi igenyei.
Az erdemi reszere valaszolva:
- 2.0 commonrail td .. Mienkbe 320 nyulmokus szorult 1700 fordulaton mar, gondolom a tobbi is hasonlot minimum tud, 150 loval varosban, autopalyan egyarant dinamikusnak hat, ugy is, hogy 1560 kilo a gep amit vonnia kell. Akarhol meglatok egy autonyi helyet be tudok vele oda "ugrani"Rwd-nel annyi a gazsag, hogy tulkormanyzotta valhat es az furi az atlag usernek, plane ha fwd-bol ul at.
Merethez meg ja, be kell ulni mindbe es megnezni mi nyujt. Ebbol a szempontbol a bombik csalodast okoznak, leginkabb a harmas szeria.
Az alsokozepes lacettim amin fel eve adtunk tul akkora volt belul, hogy egy felsokozepes auto elszegyelte volna magat.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
rbalint88
addikt
no, ez gyors vót. el is ment az asztma
-
#94529552
törölt tag
válasz alázógyík #139007 üzenetére
Vannak az említett 2 márkánál szervizes ismerőseim, és jókat röhögnek az ilyen betegágyas jellemzéseken.
B-L-A-C-K Tudom, csak írtam, hogy jól néz ki, de nem venném meg az 530D-t. Rokonnak volt ilyen, aztán 535D-re cserélte, mert még erősebbet akart, de egyéb más dolgok miatt már ezt is eladta. Voltam vele egy hosszabb úton, hát bejönne azért, na.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Primary92 #139018 üzenetére
Nincs benne, de már írtam drága a komplett vezérlés csere ~100k körül. Meg a kettős tömegű előbb megadja magát mint a 2.0 dízel esetén, de DPF legalább nincs benne.
Ha van a zsebben 200-300k akkor vegyél ilyet, mert ahogy említettem a vezérlés 100k-t azonnal elvisz megvétel után, mert ugye használt autónál illik cserélni...de ha ezt megcsináltatod rajta, akkor 200e km-ig le van a gond róla. A kuplung csere ha elkopik kb 200k a cseréje.
Ezekkel számolj és mérlegelj fogyasztása jó meg viszonylag jól is megy.
-
#94529552
törölt tag
válasz alázógyík #139040 üzenetére
Vicces, ennyi erővel senki ne vegyen autót a földön, mert mindegyikről tud valaki rosszat mondani, hogy xy-nak volt problémája az adott típussal. Mondtam, hogy a Renault-t nem ismerem, de egy keveset futott Fabia-t bármikor bevállalnék. Inkább ez kéne nekem, mint az 1.4 16V-s, vagy az 1.4 8V-s ős Skoda motoros. De Polo is jöhet.
-
8th
addikt
válasz #94529552 #139002 üzenetére
Nem érdemes gázosítani, ahhoz rengeteget kell használni, hogy visszajöjjön az ára.
4hengeres motor gázosítása tokkal vonóval friss vizsgával negyedmillió körüli összeg. Az sok? Mennyibe is kerül random dízelbe az új részecskeszűrő márkaszervíz óradíjjal? Vagy egy kettőstömegű csere? Vagy egy turbó felújítás/csere? Netán egy jó kis üzemanyag vagy befecskendezőrendszer hiba elhárítása? Ezek már rég nem kamrás dízelek amibe beleborítod a vasárnapi rántott hús + sült krumpli kombó alól a használt étolajat és kellemes illatfelhőben úszva elgurulsz a naplementébe. Ha bármi összeszarja magát abban a bmw-ben amit linkeltél úgy röpködnek a százezrek, hogy csak úgy kapkodod a fejed. Ezzel szemben ha az ember vesz valami 2.0-2.5 szívóbenzinest 250k-ért beledobatja a gázt és máris annyiból eljár vele mint egy dízellel. És nem kell odafigyelni hogyan hajtod, nem csörömpöl, nem szennyez, és persze nyugodtan alszol mert relatív olcsón cseréltethető javíttatható a motorjában minden ha beütne a gebasz. Ez egyetlen ezredforduló után készült dízelről sem mondható el. Ha belenyúlsz egy lelakott visszapörgetett alaposan kiglancolt dízelbe (kb. minden harmadik ilyen) garantáltan inged gatyád rámegy tökmindegy milyen gyártmányról van szó. Benzinessel nem tudsz úgy árnyékra vetődni na meg rendszerint olcsóbbak is mint a dízelmotoros társaik. Ha meg eleve gázos kocsit keres valaki kapásból nulla pluszköltséggel bele tud ülni.
-
#03969024
törölt tag
-
#94529552
törölt tag
Negyedmillió mindenestül? Majd ha járok a beszerelő műhelynél, megkérdezem én is. Amúgy nem szeretem a gáz szagot, mert az van nekik, és a csomagtartóba rakott tartályt se, neked ezek biztos nem számítanak. Még a parkolás is lehet problémás, a szervizekbe se viheted bármelyikbe, szóval azért van gond vele. Ha használtan vennéd, akkor tuti, hogy millió km-t futott már.
lancerboy Erről beszéltünk, mindenre van példa, és az ellenkezőjére is. Hát, hogy egy Swift nekem nem volt felüdülés, amikor vezettem, az biztos. De másnak lehet élmény bármi, akár még egy ős Swift is.