- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen nyomtatót vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
Azért legyünk igazságosak, a Sony A6000 a mai napig egy nagyon prímán használható fényképezőgép és 100 ezer forint körüli árával (a fotózás nagy egészéhez képest) egy kifejezetten olcsó belépő.
Egy barátom a sokkal drágább felszerelése mellé vett egyet az egy hónapos dél-amerikai útjához, nem kellett nagyon félteni a vasat legalább.
Néha szembe jön 16-50mm kitobjektívvel 120 körül, nézz hozzá egy Viltrox 33mm f/1.4, Sigma 30mm f/1.4 vagy Sony 35mm f/1.8 OSS objektívet (utóbbiban van képstabi), ezzel már van egy alap zoom objektíved (nem nagy szám), meg egy mindenes fixed amivel lehet gyereket fotózni elmosott háttérrel. Ha így sem fér a keretbe, akkor vagy az igényekből kell leadni vagy gyűjteni még.
-
senior tag
Igen, sajnos ahogy nézegetnék objektívat az egyébként ár-érték-szolgáltatás arányban igenis jónak mondható nx500-hoz (a gépvázra értve) nem találok semmit, a gyári illetve 'alap tele' objektívokat kínálgatják, amik meg gyengék. Ezért is fordulhatott elő az hogy az újkorában drágább nx500 használt idős korára olcsóbb lett mint az újonnan olcsóbb a6000 ami használtan meg drágább lett, illetve jobban tartja az árát.
Érdemes volt ide kérdezni, köszönöm a tanácsokat!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egy mobilban egy csomó szoftveres algoritmus dolgozik azon, hogy kipofozza a csicskagyász szar felvételt valamilyenre (ezért nem lehet egy az egyben összehasonlítani a két műfajt). Nekem is iPhone Pro modellem van, mobilok között ügyes, de egy rendes fényképezőgéphez képest borzalom amit művel, főleg ha embert kell fotózni, olyan viaszbábú fejeket fotóz (pláne ahol erősebben rákapcsol a HDR), hogy hányni szeretnék tőle.
A 80-100 ezer forint szerintem nem elég erre a célra. Egy Sony A6000 amúgy jó választás lehet, de objektíved nem lesz hozzá ennyiből. Samsungot elengedném, nem véletlenül mennek fillérekért, mivel teljesen halott a rendszer, rég lehúzta a rolót a Samsung a fényképezőgépes részlegen.
-
Neck
veterán
A Samsung egy "halott", discontinued rendszer. Nem lesz rá új váz, új objektív, semmi.
A Sony ugyanakkor élő rendszer, Sony E mountra havonta jönnek ki új objektívek (nem feltétlenül mind APSC szenzorméretre, mint az a6000, de akkor is). Részben ez okoz(hat)ja az árkülönbséget. Maga az a6000 régebbi váz, de szerintem egy telefonhoz képest fogod látni a különbséget, az autofókusz is jó, és van keresőd is, az igazi fotózós élményért A nyers fotókat picit megrángatva pedig elkezded majd érteni, hogy miért jó, ha nagy a szenzor
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
senior tag
Köszönöm a véleményt.
Sony a6000 'papíron' eléggé pariban van az NX500-al, több összehasonlító teszten fej-fej melletti pontszámokat kaptak, ugyanakkor az NX500-nál drágább. Egyébként az alap a6000 elérhető 130e Ft környékén és nem is szakadt állapotról van szó.
Amivel többet tud hogy több lencse érhető el hozzá és van elektronikus keresője.
Tanácstalan vagyok, illetve az lettem ezzel..https://cameradecision.com/compare/Samsung-NX500-vs-Sony-Alpha-a6000
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Nem tudja. Onnantól, hogy nem (ekv.24mm) nagylátószögön fotózol, hanem telézni kell, sorozatot kell lőni, kis DoF-fal, úgy, hogy lásd is mit csinálsz, a telefon elvérzik.
Inkább azon gondolkodj, hogy hogyan akarsz 100e forintból gépet venni egy olyan fotótémára (motorsport), amire a legdrágább váz-obi kombókkal szoktak kivonulni Messziről, nagy tempót, gyors záridővel, alacsony isoval, jó fókusszal - ezt 100 ezerből kihozni nem egyszerű.
Nem azt mondom, hogy olcsó cuccal nem lehet lefotózni - mindent le lehet fotózni mindennel. Régi, filmes gépekkel, manuális fókusszal is lehet(ett) motorsportot, meg izgő mozgó gyereket fotózni, a kérdés a találati arány, hogy hány %-át tartod meg a fotóknak, és sikerült-e a legjobb eseményeket megörökíteni.
Ha engem kérdezel, én erre a témára 100e forintból inkább nem vennék semmit.
200e környékén vannak olyan hibrid, jó követő AF-el rendelkező vázak, amire egy jó fix obival, (mondjuk további 60-80 ezer forint) viszonylag értelmezhető képeket tudsz lőni, és érezni fogod a wow hatást egy telefonhoz képest.Példa: a6000 + Sony 50mm f1.8 OSS
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
senior tag
Sziasztok!
Használtan 80 - 100e Ft-ig milyen (kompaktabb méretű) milc gépet ajánlanátok? Pariba állíthatóak ebbe a kategóriába tartozó fényképezők egy modernebb, 'jobb' mobiltelefonnal vagy jobbak is nála? Tudom a lencsén is sok múlik ami még többe is kerülhet mint a váz. Nem egyszerű a célfeladat - izgő-mozgó kisgyereket és motorsport eseményeket kellene fotózgatni, színhelyesen, élesen, fókuszáltan. Tudom hogy ez a legdúrvább 'hardvert' követelné meg, és határ a csillagos ég az árakat tekintve - a bejelölt kategóriában pedig a 10 év körüli gyártmányok tartoznak - így kérdés az is hogy egyáltalán ebben az árkategóriában lehet-e jobb egy milc fényképezőgép pl egy modern pár éves samsung felsőbb kategóriás mobiltelefonnál (S széria).
Pár konkrétabb típus amit találtam:
Sony ILCE-5100L, Samsung NX500, stb.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Anno ezen én is felforraltam az agyvizem (X-T3 tulaj vagyok) és meg lett mondva, hogy annyira szűkre vették a hardvert, hogy konkrétan már nincs annyi kilobájt szabadon, ami elbírna +1 filmszimet. De nem csak az maradt ki, hanem a recept készítéshez egy-két funkció, pedig ugyanaz az X-Trans generáció, mint azok, amik már tudják ezeket.
Ezért jött az X-T30 II frissített hardverrel.
-
Neck
veterán
Értem a differenciálást, ugyanakkor ez azért tényleg genyóság, mivel ez tényleg nem olyan funkció, amihez bármilyen hardverre szükség lenne.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
madgie
titán
válasz vakablak93 #7664 üzenetére
Az X-T30 egy belépő gép, de még a profibbnak szánt, felsőpolcosabb X-T3-ra sem volt hajlandó odaadni a CN-t a Fuji, vegyél X-T4-et, ha az kell.
-
vakablak93
őstag
Így hogy mondod tényleg megszólalásig olyan.. Átcímkézés + meglévő S5 tulajok leszarása lvl99...
#7663 MrChris: én nem tudom mit gondoltak, csak belinkeltem egy cikket
Ez így kicsit olyan mint amikor a Fuji a sokak álltal könyörgött Classic Negativot nem adta ki firmwareban az X-T30-ra hanem kiadott egy
X-T30 II-t egy új kijelzővel meg a CN-el...
Vedd meg mégegyszer ha kellEgyaránt bunkó banda mindkettő.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz vakablak93 #7661 üzenetére
Mire gondolt a
költőgyártó? Úgy látom a lidar támogatás talán az igazán extra amihez 'csak' egy 260e forintos DJI eszközre lesz még szükség. Az S1/h ezt a csatlakoztatási lehetőséget megkapta frissítésnek (ami a reviewkban nagyon látványos), de az S5 nem...[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz vakablak93 #7661 üzenetére
Alapvetően egy S5, megújított firmware-el + egy piros "D" jelvénnyel megspékelve.
[ Szerkesztve ]
-
vakablak93
őstag
A Panasonic közben bemutatta az új
S5D belépő FullFrame kamerát. [link]
Kitben a 18-40 obival, ami elég sötét egyébként f/4,5-6,3, ezzel kitben 1600€.Másik kit a 28-200 f/4-7.1 túristazoomkit, 2100€
Csomó dolog klassz benne, kis jópofa masina, csak a Pana valamiért visszatért a DFD-re meginnt PDAF nélkül...
További érdekesség, hogy csak kitben lehet majd kapni, az obi nélkül a cikk szerint nem.
A többi spec jónak tűnik, de ez érthetetlen, főleg az után hogy, az S5II-be meg olyan jól sikerült AF került.
A cikkben van egy Link is a végén a PetaPixel tesztjéhez.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz vakablak93 #7659 üzenetére
Király, még egy termékkategória, amiből hiány lesz. :/
-
vakablak93
őstag
Hírek szerint jövőre jöhet egy GFX kompakt, amolyan nagyszenzoros X100 [link]
Obi várhatóan 28mm f2.8...
Na erre kíváncsi vagyok, mert elég viccesen hangzik
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #7657 üzenetére
Na ja, könnyen pofázok, ha nekem is harmadik kamera a telefon és tényleg csak akkor nyúlok hozzá, ha konkrétan az kell, vagy úgy érzem, azzal könnyebb valamit megcsinálni (magyarul lusta vagyok ).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Van egy szűk mezsgye amin egy iPhone a jó vagy legalábbis elégséges választás, de sokkal többször limitálna, ha nem lenne mellé rendes videós/fotós cucc is.
Én csak nehezményezem, mikor egy szakmai fórumon is a marketinges BS köszön vissza, hogy “erre ma már egy telefon is képes”, pedig nem képes vagy a képesség ügyes illúziójának ára van. Mindig ára van a fizika meghazudtolásának (bitráta, tone mapping, üzemidő, el kell küldeni a felhőbe, zajszint, agresszív zajszűrés, meg ezek tetszőleges kombinációi).
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #7655 üzenetére
Néha pont előny a nagyobb mélységélesség, neked nyilván nem mondok újdonságot, de normális felhasználási körben ez is csak egy eszköz, ami néha a legjobb választás, de az esetek nagy részében meg messze nem az.
Én szeretem logban amúgy a 15 Pro videós képét, nyilván ehhez az is hozzájárul, hogy a log itt nem csak egy lapos görbét jelent, hanem a kikapcsolt túlélesítést, sokkal kevésbé tone mappelt képet. -
Stauffenberg
Topikgazda
Ez olyan, minthogy egy családi elektormos kombi is le tud gyorsulni egy V8-as Ferrarit az első lámpáig, de lehet le fogsz esni vele az útról Dobogókő felé, mert nem nagy kanyarsebességre találták ki. Ez még nem jelenti, hogy minden aspektusban veri a V8-as Ferrarikat, csak mert találtál egy számot az autós kártyán, ami éppen ott nagyobb.
Bocsánat, de senki nem hiszi el, hogy azért készülnek popsztárok videoklipjei egy iPhone-on, mert az iPhone majd sarokba küldi bőgni az FX3-akat meg Alexákat. Azért készülnek ezzel, mert ennek van divatja, nagyobb nézettséget generál a Tiktokon, esetleg az Apple szponzorálja őket.
A videós topikba is linkelnek néha 15PM-em készült kisfilmeket és meh... sokszor kilóg a lóláb vagy a dinamikával vagy a tone mappinggel, nem tudsz játszani a mélységélességgel és ha nincs hozzá tizenhétmilliós világítástechnikád amit három teherautóval viszel oda egy épített díszletet körbelőni, akkor a szenzor is el fog vérezni a képzajtól.
Az iPhone videós képességei pompásak a telefonok között, de amúgy egy hányadék egy rendes nagyszenzoros gépből kieső képhez képest, akkor is ha vannak ügyes trükkjei, hogy jobbnak tűnjön, mint ami. Mondom ezt úgy, hogy nekem is 14PM van, ami holnapig még egyelőre a "tavalyi high-end csúcsmodell" státuszban van.
-
MODERÁTOR
válasz hibavissza #7653 üzenetére
Teljesen egyetértek. Bár én a mai napig úgy fotózok mint régen filmre, szóval ritka hogy elszalad az expó. De én is észrevettem magamon, hogy nem törlök ki képet ami már egyszer a gépre került, pedig lehetne nyugodtan. Ha valami nagyon félremegy, nem sikerült, azt még a vázban törlöm, de amit átmásoltam a gépre, az már marad.
-
hibavissza
veterán
Tökre megértem.
Sokszor elgondolkozom rajta, hogy a filmes időkben egy tekercsen volt talán pár darab kép amit az ember mutogatni is tudott.
Most hogy végre bátran foshatjom az expót és semmiféle gond nincs abból, ha 36 képből 2 db sikerül, mégsem ezt teszem, hanem minden képet megpróbálok "piacképes" állapotba hozni és úgy elmenteni. Pedig csak törölni kéne basszus. Balatonparti grillsütés emlékét 2 db kép is feleleveníti. Nem kell mind a "36" darab. -
MODERÁTOR
válasz hibavissza #7651 üzenetére
Én PS-t se használok, még csak az kéne.
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #7645 üzenetére
Teljesen értem mit mondasz. A múltkor írtam, hogy hosszabb idő után elővettem a Fuji 23/1.4-et és azzal csináltam pár képet. És először nem tudtam, hogy mi az ami annyira nagyon tetszik a képekben, aztán feltűnt, hogy mennyire elütnek a képek a mobilos képektől. 1.4-2.2 között készült a legtöbb kép aznap, és ahogy a háttérben feloldódtak szinte a falevelek a fákon, nagyon kellemes hatást adott. Meg összességében, volt valami a képekben amitől nem tűnt egy mobilos tucatfotónak egyik se. A mobilos fotók én úgy érzem, hogy túlerőltetetten akarnak élesek-színesek-hdr-ek lenni, amikor nem kell az.
-
vakablak93
őstag
200-ért? Gondolom semmi. Lassan gép sincs annyiért nem, hogy 4K60.
Én alapvetően tisztán fotóra gondoltam, a videó eszembe se jutott, nem videózom.
Én tisztelem azokat akik ilyen elképesztő dolgokat hoznak össze mobillal mint amit írsz, de a szememben ez az ő képességeiket méltatja nem a mobilt. Ugyanis más esetben sehol nem látom ugyanazt az eredményt.
Ha egy szimpla youtuber, ha feltölt egy vidit, és az nem kamerával lett felvéve azt mindig kiszúrtam eddig.Ne értsd félre, például az a szitu, hogy bennt vagy egy szobában, félhomájban, kinnt világos van, és az ablak egy kiégett folt, miközben egy mobil meg megoldja teljesen. Ezt irigyeltem is a mobiloktól.
De közben a kamerám is megoldja már HDR-ben, így én személy szerint nem hiányolok már semmit.(fotóban) -
PuMbA
titán
válasz vakablak93 #7646 üzenetére
A mobilok egyes dolgokban nagyon ászok. Az iPhone-om például tud 1080p 240fps-t végtelen ideig hanggal. A 600 ezerbe kerülő Canon R7-em csak 1080p 120fps-t tud, azt is hang nélkül...pff...
Ugyanígy melyik 200 ezres fényképező tud 4K 60fps-t Dolby Vision-ös HDR-rel felvenni? Egy iPhone ennyiért tud ilyet. Nem véletlenül született jó pár pop sztár videoklipje mostanában iPhone-nal felvéve, mert brutálisak videó ár/ érték arányban.
[ Szerkesztve ]
-
vakablak93
őstag
válasz Stauffenberg #7645 üzenetére
Ez engem is zavar, nekem ezek a pici nagyobb tudású, jobb minőségű hobbigépek bejövősek nagyon.
De sajnos nem tudok mit tenni ellene. Ha ennyit kérnek a gépekért/objektívekért, vagy kifizetem vagy hoppon maradok.Ami a Sonyt illeti az A6700 miért nem jó?
Pont az volt a kritika az A6400-al szemben, hogy dejó hogy végre nem sötétül el, meg hogy a NASA rakétájára rajzolt fejen is leköveti a szemet úton a holdra menet, de hát nincs benne ibis...
Az A6700-ban meg benne van mindkettő.Egyébként azt is emlegetted, hogy régen használt géppel kezdhettek sokan. Most itt egy rakás nemzetközileg is elérhető használtbolt, ami garit is ad. Aki szeretne használtan is beleugorhat. Persze tudom pont kezdesből nem szeretnek sokan használtat venni. Mbp/Rebuy/Asgoodasnew/stb...
Nekem pl. egy DSLR is már vintage, - vagy retró, ahogy tettszik - mert már az alapokat is milcen tanultam.
Konrétan mikor egy-egy ismerősöm mutatja neki milye van, és azt sem értem hogy a fenébe tudnak ők annyi nyűggel a kézben fotózni. Pl. ezt a markolatizét se értettem soha, a kezdetektől kicsi gépeim voltak, mikor kezembeadnak valami nagy CaNikon izét(ha modernet is) legyen az egy 5D akármi vagy legutóbb egy 850D, azt se tudom hogy fogjam meg, hogy ne fájjon. (szószerint)Néha agyalok, hogy amolyan szándékosan szenvedni, akarom mondani "szórakozni" veszek egyet, megtudni mivel kellett szenvedni a milcek előtt.
Lehet hogy primitív vagyok, de nekem pl tettszik amit a Fuji AI címén behozott mint jpg beállítást, gondolok itt pl. a bőrsimításra.
Nem hasonlít a telefonos taknyoláshoz, ennek tettszik a végeredménye. Ha emiatt botnak gondolnál, azt is elfogadom.Ami a mobilokat illeti, gondolom az én fejemmel van a baki, mert bár az okostelefon mint olyan és a mobilos fotózás a középiskolás éveimben jelent meg, engem sosem vonzott.
Az eredményt mindig is valahogy csúnyának találtam. Itt a kezemben a Pixel 7, sokan odáig voltak a kamerájáért, de szerintem hányinger amit kiköp, hogy ez AI vagy valami más engem sose érdekelt (legalábbis amíg nem kapok gumiszobát a véleményemért)Egy időben kihívásként tekintettem arra hogy a haverokat meggyőzzem, és működött is, egy idő után a szombat estéken, játék lett a gép körbeadás. Nem is tudatosult bennük hogy már elő se veszik a telefont. De fokozatosan elhagyták, maguktól.
Amit viszont ki merek jelenteni, hogy szerintem nem gondolják a mai fiatalok hogy a mobilok képe olyan jó lenne. Egy ideje ilyen anime-cosplayer találkozokra járok, a cosplayereket szórakozásból kattingatni, az összes tini akivel beszéltem, mind azt mondja hogy a mobil olyan gyenge és hogy ezért nincsenek képeik. (pedig német gyerekek, értsd: a legújab iphone stb van a kezükben)
Ennek okán az összes 4-8 fős tinitársaságban/csoportban látok legalább egyet, akinél mindig van valami rendes gép.Szóval szerintem még van esély, hogy nem ölték ki az esztétikai érzéket/igényességet az emberekből. Márpedig az AI elterjedesének a rendes fotózásban csak ez szabhat határt, vagyis ha az embereknek nem tettszik annyira, mint az AI mentes képalkotás.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7644 üzenetére
Az alsó házat (amennyiben az E sorozat ide tartozik) mindenki mostohán kezeli. És valóban mondtam már évekkel ezelőtt is, hogy a fotózásba a belépési küszöb egyre feljebb kerül majd azzal, hogy kikopnak ezek a rétegek. Előbb a teljesen entry level fapad gépek tűntek el, majd egyre kevesebb fókusz kerül a "belépő haladó" gépekre és ezt látjuk most (a Sony A6000 is milyen sokáig futott, de az A6400-nak sincs még 5 év után utódja, pedig ezen a szinten gyorsabban szoktak cserélődni a gépek).
Pár éve még el tudtál indulni 800 euróból egy egész korrekt vázzal, ami akkor is kiszolgál még, ha fejlődsz a fotózásban, mára ez lassan megduplázódott.
Én azt is megjósolom, hogy lesz még másodvirágzása a fotóiparnak, de csak akkor ha kitartanak amellett, hogy az AI nem teszi be a lábát a képalkotásba. Az embereknek iszonyúan hányingere lesz az egésztől és vissza fognak vágyódni az AI mentes fotózáshoz (most nem arról beszélek, hogy egy kicsit is okosabb fókuszrendszerre odateszik az AI jelzőt, mert ez most a divat).
A karóra ipar is most újra szárnyal és pont a mechanikus órák mennek nagyot, mert nem basztat az értesítésekkel, lépésszámmal és nem kell naponta tölteni és mégis ad valami "igazi" érzést a digitális világban.
Úgyhogy a fotóiparnak nem az a dolga, hogy jobb AI HDR-t csináljon, mint egy mobiltelefon, azt a versenyt nem kell megnyerni. Arra van szükség, hogy legyen mihez nyúlni, ha organikusan kinéző fotókat akarunk, amiben nincs ott a világ összes fényértéke dinamikában, ha kell zajos, ha kell van kromatikus aberráció és így tovább.
Bár elsőre teljesen lesokkol, hogy a mai 15-20 évesek elkezdtek "vintage fényképezőgép" néven olyan CCD-s kompaktokat összevásárolni, amikkel én is toltam ennyi idősen, lassan közelebb vagyok a 40-hez már, mint a 30-hoz, de azt kell mondanom, hogy értem őket. Ahogy nekem az volt a mániám, hogy a 80-as éveket akarom visszaidézni analóggal és a kicsit idősebbek ezért lesajnáltak, mert ők örültek, hogy végre van jobb, hatékonyabb, modernebb. Nekik ez a 2000-es évek eleje. És azt kell mondanom baromi ügyesek benne. Respect nekik!
-
vakablak93
őstag
válasz Stauffenberg #7643 üzenetére
Vagy úgy, akkor rosszul gondoltam
Hát láthatóan a Fuji nem nagyon frissíti az alsóházat. Az X-T200 is mennyi? 4 éves időközben?Azért az X-T30 és az X-T50 is bőven jobban fel van szerelve kezelőszervekkel, mint az X-E4-es. Nekem az AF-S/AF-C/MF kapcsoló eltüntetése fáj a legjobba
- igen tudom, ennek ellenére mondom, hogy nekem elég lenne. Az a kis kar pl. ha eltűnne még lehet örülnék is. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7640 üzenetére
"Mivel számtalanszor leírtad már, így tudom a mostohán kezelés alatt a megnyírbált kezelőszerveket illeted így kritikával az X-E sorozaton."
Nem a kezelőszerveket értem mostohaság alatt, az egy filozófiaváltás, ami vagy tetszik, vagy nem. Amikor szóba került, hogy megveszem, akkor nem volt Fuji gépem, így egyetlen "főgépnek" nagyon sovány, de a rendesen kidekorált egyszámjegyes T vázak mellé egy remek másodkamera (főleg mert motivál arra, hogy ne mindig a kicsit vigyem magammal mindenhova, hanem felváltva).
Mostohán kezelés alatt azt értem, hogy az E4-et csak másfél évig gyártották, aztán ki is vonták a forgalomból, mert nem volt elég gyártási kapacitás rá és ha jön jövőre az X-E5, akkor azt jelenti, hogy 3 évig egyáltalán nem árult semmilyen E gépet a Fuji.
"Nekem kőegyszerű hobbybolondnak, pont az tettszik, hogy semmi fölös sallang, csak ami kell Nekem nem kéne több mint ami ezeken van."
Azért az X-T30 és az X-T50 is bőven jobban fel van szerelve kezelőszervekkel, mint az X-E4-es. Nekem az AF-S/AF-C/MF kapcsoló eltüntetése fáj a legjobban, mert azt viszont sűrűn kapcsolgatom. A második vezérlótárcsa leradírozása azért nem akkora gond, mert rekeszgyűrűs objektívvel áthidalható.
-
MODERÁTOR
válasz vakablak93 #7640 üzenetére
Egy utazás előtt megrendeltem egyszer egy fuji telét, de nem jött meg időben, és miután hazaértem, még akkor sem, így végül lemondtam a rendelést, utólag nem sajnálom, mert azóta se kellett volna a tele a mostani alkalmat kivéve. De a következő hasonló alkalomnál szerintem veszek valamit, mert a m43 rendszer se hiszem, hogy örökké meglesz.
-
vakablak93
őstag
Erről is lehet végre hallani: X Pro4 [link]
Azt írják, lehet nem is 4 hanem egyből X Pro5
lesz a neve..
Illetve hogy javul a hibrid kereső, na meg megy a csámcsogás rajta hogy vajon okafogyottá vált-e időközben a hibrid megoldás.Ez is csak jövőre várható, előreláthatólag.
-
vakablak93
őstag
A GX80-ban szerintem van valami ami a kicsi Fujikban nincs: hűtés.
Azt a gépet kb lehetetlen túlmelegíteni (meg úgy a panákat álltalában)
Ezzel szemben a T30/T50 úgy ledobja a láncot nyáron hogy az már egyenesen röhej. Igazi mázli hogy komolyabban nem érdekel a videózás.Akkor nincs választásod, vegyél telét fujira, és akkor nem kell legközelebb rawoznod.
Stauffenberg: hát igen, ezt már neked kell tudni hogy mi az ami méretileg-anyagilag belefér.
Mivel számtalanszor leírtad már, így tudom a mostohán kezelés alatt a megnyírbált kezelőszerveket illeted így kritikával az X-E sorozaton.
Nekem kőegyszerű hobbybolondnak, pont az tettszik, hogy semmi fölös sallang, csak ami kell Nekem nem kéne több mint ami ezeken van.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz vakablak93 #7635 üzenetére
Én is pont GX80-ról váltottam Fujira, és épp ma vittem magammal reggel a GX80-at mert csak ahhoz van telém (valami hőlégballon-bajnokság lesz, és szálldosnak reggelente a város fölött, abból akartam lekapni egyet-kettőt), és rácsodálkoztam hogy de nehéz ez a váz. Már jó régóta nem használtam. Én is a raw elkerülése miatt váltottam Fujira, most a biztonság kedvéért raw-on hagytam a GX80-at, és tkp legyintettem, 19 mega egy raw, nem olyan vészes. De ezt állítani kellett utána, ha a Fujit vittem volna akkor egy velvia szimuláció és a jpg is rendben lett volna.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7637 üzenetére
Az X-T30 nálunk is elkezdett beesni 200 ezer alá, de azért még mindig közelebb van az 500 euróhoz. Amúgy nem lenne rossz másodgép, de azért annyira nem sokkal kisebb az egyszámjegyeshez képest.
Az E-sorozat lenne az igazi, ha nem lenne ennyire mostohán kezelve. Ezért fakadtam ki ezen az agyrákon, hogy az X-M5-öt adnák ki helyette, miközben nem véletlenül nem gyárt már senki ilyeneket, kopnak ki a portfólióból mindenhol, miközben az egy éve nem gyártott X-E4-re még most is van kereslet, magasan is tartja az árát. Az emberek megfizetik, de ebből nem a Fujifilm profitál...
Néha azt érzem, hogy a cégeket is emberek irányítják és néha nagyon ostobák.
-
vakablak93
őstag
válasz Stauffenberg #7636 üzenetére
Kérlek ne haragudj, ha félreérthetően fogalmaztam, nem gondoltam hogy támadásnak hat.
Másodlagos kisgépnek drága ez tény. De a konkurens Sony A6700 is ennyi.
Sajnos ez van. Eljutottunk oda amit évekkel ezelőtt jósoltál hogy a mai belépőszint kb ez az 1500 € árkategória.A T30 felénk használtan olyan 400€ körül vannak, nem tudom az megfizethetőnek számít-e, azért amit tud.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7635 üzenetére
Ezért kérdeztem, hogy a méreten kívül van-e más oka neki, nem offenzív kérdés volt. Én is akarok az egyszámjegyű X-T mellé egy kisebb, kompaktabb vázat, mert bár sok helyre hurcolom magammal ezt is, de néha jól jönne.
A sima X-T30-ak kezdenek megfizethetőbbek lenni, de a gyerekbetegségeket kinövő X-T30 II még mindig drága, X-E4 szintén, az X-E3 meg már lassan muzeális technika, mégis 200 ezer pénzeket akarnak érte. Az X-T50-nel meg a fő bajom (tegyük fel nyelek egy nagyot és beleugrok), hogy ha veszek mellé (akár használtan) egy kompaktabb fixet (pl: 23mm f/2 WR vagy a 27mm f/2.8 WR), mert csak fényerősebb és nagyobb objektíveim vannak, akkor már X100VI árnál járok.
-
vakablak93
őstag
válasz Stauffenberg #7634 üzenetére
Nézd, én M4/3 irányból jöttem Fujira, pont mert a legkompaktabb keresős rendszert akartam. Meg jobb szenzort, és a rawozást is utálom.
A T50 még mindig kisebb és könnyebb mint anno a GX80-am, ezt én nem akarom elengendi, amíg létezik ekkora váz (normális tudással, és minőséggel) jó eséllyel felár mellett is ezt választanám.
Ami az árakat illeti, én rakérdeztem a fotós üzleteknél, és többért átveszik a frissen kitből bontott üvegeket mint amennyit a kiten drágítanak. Így mérsékelhetsz az áron kb 1400 a realitás errefelé.
Hidd el tudom hogy mennyi dologban jobb vásár az X-T5, de nekem az összesből csak a kereső mérete jönne át. Mindezt azzal a kompromisszummal hogy sokkal nagyobb és nehezebb.
Emellett nem csak a gép árát néztem. Ha hozzáveszem a cube2-es gyorstöltőmet meg a meglévő akkujaim lecserélését akkor a külömbség még az a nyári pénzvisszatérítéssel együtt is a külömbség már 400€-hoz közelít, nekem ennyit a nagyobb kereső nem ér meg.
Főleg annak fenyében, hogy a T50 sokkal közelebb van a korábbi kétszamjegyűekhez képest a nagytesóhoz.
Gondolok itt olyanokra hogy pl a T30-nál simán felidegelt, hogy olyan lassú kártyaírást/olvasást kapott hogy pl hiába volt ugyanolyan gyors zár/af/proci benne mint a T3-ban, mégis teljesen használhatatlan volt...
Konkrétan 5 fps-el elsötétül, lefagy stb.És ez csak egy példa volt, pedig sorolhatnám egy darabig.
Tökre megértem hogy szerintetek hivatasosak szerint ez egy még játszani is gagyi izé. De én csak egy hobbista vagyok, fenyképezni szeretek nem költeni.
A munkagépek a ti pályátok, nem az enyém.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7633 üzenetére
Én is azt látom, hogy ha nagyon lassan is, de mérséklődnek a Fujifilm használt árak, de még így is vannak modellek, amik annyiért, vagy még mindig kicsit drágábban mennek, mint a néhai bolti ár. Mondjuk csak eleve azok szálltak el, amiket felkaptak a youtuberek, míg a többi gép meg a korának megfelelő áron megy, ami nagyon vicces anomáliákat tud szülni, hogy néha egészen minimális ráfizetéssel mennyivel több fényképezőgépet kapsz ha nem mész fafejű módon az influencer vonat után.
Az X-E5-öt meg nem tudom megvárom-e. Ha megkapja az X-T50 hardverét, akkor sajnos árban is közelíteni fogja, amit én nagyon drágállok.
Amúgy a méreten kívül van bármi egyéb oka annak, hogy nem az X-T5-re mentél rá? Egy-egy akcióban már alig drágább, mint az X-T50 előrendelői ára, használtan, még valamennyi garival pedig még kicsit olcsóbbra is kijöhet.
-
vakablak93
őstag
válasz Stauffenberg #7632 üzenetére
Időközben már (már amerre én lakok) beestek az áraik kb az egykori új áraikra
Szal' ha minimálisan is, de lassan lecsökken az áruk. De még pár hónapja is 1500 körül láttam őket..Most a X-T50 a várakozós errefele sok boltban... Mert valami hülye benyögte youtubeon, hogy ugyanaz a bele mint az X100VI-nak (márli hogy előrendeltem)
Egyebként csessze meg szerintem is a Fuji, anno azért nem X-E3-ra váltottam a GX80-ról, mert akkor jelent meg az X-T30 ami annyival jobb vétel volt, hogy beleugrottam inkább.
Fekete is csak azért lett, mert az antrazitra még 2 hónapot kellett volna várni...Most ugyanez volt, az X-E4 nem kapható/vagy használtan drágább, és klasszisokkal butább az X-T50-nél... Legalább most a szín összejött
Egyébként ugyanezen az oldalon olvastam egy cikket az X-E5 kapcsán is. Azt írták leghamarabb jövőre várható az is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7631 üzenetére
Mint egy falat kenyér úgy hiányzik ez. Nem véletlenül nem gyárt senki (még a Fujifilm sem) már évek óta EVF nélküli belépő gépeket.
Én ebben csak az erőforrások értelmetlen elpazarlását látom, miközben időszerű lenne az X-E5-re ráfordulni, mivel a 4-est már nem gyártják, mivel nem volt gyártósor kapacitás rá. Ma a használt piacon drágábban cserélnek gazdát, mint az újkori ára. Nem tudom mennyi kokaint kell szívni, hogy arra a következtetésre jussanak, hogy az X-E5-re nincs elég igény, de javasolnék nekik egy közgazdaság tankönyvet.
-
vakablak93
őstag
Hírek a készülő kis Fuji XM5-ről, úgy hírlik hogy a kis gepecske hamarosan érkezik és ez is megkapja az X-T50-en látott direkt tárcsát a filmszimulációkhoz. [link]
Kereső nélküli kis belépő gépecske lesz, reméljük jópofa lesz.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz -szabi- #7628 üzenetére
USA-ban biztos nem lesz sokkal drágább, EU-s indulóár szokott több lenni.
A vásárlók jelentős része nem vesz másik objektívet, mint amit a vázhoz adnak, nincs szükségük "komolyabb" rendszerre, de mégsem telefonnal szeretnének fotózni.
Úgy tűnik, hogy az alábbi cikk is pont ezt támasztja alá:
Manufacturers Were Unprepared for the Point And Shoot Camera Revival -
-szabi-
addikt
Ami most vérkomoly idővel középkategória, de lehet igazatok és én várok sokat.
Gondolom drágább lesz, mint Zfc és Z50. Akkor említett gépek árkategóriájába érkezik.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz -szabi- #7625 üzenetére
Egyik sem ilyen árkategória, vélhetően egyszer majd lesz efölött is másik modell (amíg nincs több crop objektív, addig tulajdonképpen felesleges).
vakablak93: Érdekli, csak nem ez a fő vonal, addig meg annyi a szerepe, hogy utazgató hobbisták számára pont elengedő. (aki egyébként sem szeretne többet költeni olyan funkciókra, amit nem használna)[ Szerkesztve ]
-
vakablak93
őstag
válasz -szabi- #7625 üzenetére
Ja igen, ezt elfelejtettem, de a cikkben ez is ott van. Akkor lesz egy új proci is... Talán akkor a gép gyorsulhat valamelyest.
Én nem gondolnám hogy vérkomoly APS-C gépek ellen kéne indulnia, a Z50 és a Zfc se azok ellen ment.
Objektívekről se a Nikon gondoskodott, hanem a Viltrox stb gyártók..
Máskülömben lenne a két db f/sötét kit és ami a Zfc-vel jött aztán annyi.
A Sony a 6700/ X-S20 gépekre meg komoly gyári objektívválaszték van. Ezeket az választja aki komolyan gondolja az Aps-c géppel való fotózást. A Nikont meg, hát nem tudom..
Lehet hogy teljesen hülye vagyok, de a Nikont láthatóan még annyira sem érdekli az APS-C mint anno a tükrös korban.
-
-szabi-
addikt
válasz vakablak93 #7623 üzenetére
Nikon rumor szerint a proci Expeed 7.
Azért remélem abból többet kihoznak, mint a type C és a forgatható kijelző.
X-S20, R7, A6700 ellen kellene lépni de ha ez igaz akkor nagyon kevés. -
vakablak93
őstag
Hírek a talán közelgő Nikon Z50 II-ről [link]
Csak minimál ráncfelvarrásnak tűnik. Valószínűsítik a forgatható kijelzőt, illetve hogy a kijelző maga is új lesz.
A szenzor marad, de a gép kap egy type C csatit.. -
Neck
veterán
válasz vakablak93 #7621 üzenetére
A Sony E mountos Tamron obit adják ki Nikon mountra is.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vakablak93
őstag
Nikon Z-re jelenik meg egy óriás zoom obi a Tamrontól: [link]
-
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #7618 üzenetére
GH6-nál milyen technikai gondok vannak?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #7617 üzenetére
Hibás a link, de amúgy a csúszásnak sokféle oka lehet. Az S-sorozatot sokkal inkább frissítik, mint az MFT-t. Sajnos a GH6-nak nem túl jó a reputációja a technikai gondjai miatt, itt a GH7 behozatala elemi fontosságú volt. Szerintem ez nem jelenti az MFT priorizálását (bár ha nincs szándék belőle kiszállni, akkor nem baj ha arra is figyelnek).
-
vakablak93
őstag
Nem tudom érdekel-e titeket, de a Panasonic úgy tűnik eltolta az elvileg idénre tervezett
S1R II-t 2025-re:
[link]Kár, írják is, hogy így kb csak az S5II és S9 ami érdekes aktuális gép a Pana palettáján.
(mármint L mounton)Nem igazán értem ezt, kijött idén a GH7, az ember azt hinné, hogy inkább az újabb S sorozatot kéne nyomni MFT hejett...
Végre van PDAF náluk, az ember az hinné szépen ezzel lefrissítik a gépeiket minél hamarabb.
Vagy teljesen hülyeséget gondolok?
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Az ikonikus R1 név + a sok fals pletyka miatt túlzott volt az elvárás.
Vártak valami 'game-changer' (főcímbe nagybetűvel véshető) dolgot, ami nincs.
Egyelőre nincs más szenzor, ami tud mechanikus zárnál effektíve gyorsabb, 2.7ms kiolvasást (az eddigiek alapján videó üzemmódban 2x lassabb, ami 5.4ms lenne, ez még mindig sokkal jobb, mint a Nikon Z8/Z9 vagy Sony A1 esetében 4x lassabb 14.5ms vagy 16.6ms), hogy a képminőség (dinamika, zaj) magas szinten marad.
Jelen állás szerint mindig van valami kompromisszum, nem lehet olyat gyártani, ami mindenre egyformán jó.
A célközönség viszont értékelni fogja az alábbi változásokat az R3-hoz képest:
a) CFe + SD - javítva (R5II-nél maradt, kissé kifogásolható, ahogy a CFe type A is Sony esetében, főleg a leggyorsabb módban)
b) micro HDMI - javítva
c) Canon Log 3 - javítva (az extra sebesség egy részét "félretették", hogy elektronikus zárral jobb legyen a képminőség - meg kell várni a méréseket, de biztos jobb)
d) Eltűnő információk video felvétel alatt - bosszantó, még itt sincs javítva, helyet ad egy R5C Mark II-nek, cinema oprendszeren máshogy működik, csak eszi az akksit...
Rengeteg más fejlesztés történt még, de azt sem kell elfelejteni, hogy már így is igen sok dolog benne van a gyengének titulált R3-ban is, ami egy nagyon erős hibrid kamerává teszi. Lehet hogy az R5II-t jobban felkapta a média, de a gyakorlatban a 8K szenzor ugyanúgy hátrány, mint előny. 4K S-RAW a Nikonhoz hasonlóan kb. teljesen felesleges funkció... 6.3ms kiolvasás lényegesen lassabb, ISO + dinamika meg majd kiderül.
Persze a pár hónap múlva esedékes R6 Mark III sokkal érdekesebb lehet. Új akksi, extra processzor és AF fejlesztés biztos, 24MP felbontás borítékolható, és egy lassabb rétegelt szenzorral is jól illeszkedne a termékpalettába.
Talán egyszer érdekes lenne A9III-mal Z6III-mal együtt mind a négy vázat összevetnie valakinek a gyakorlatban (lehetőleg elfogultság nélkül...) és megvizsgálni, hogy a csúcs vázak érnek-e több, mint 2x annyit. Alapvetően nyilván nem, mert nem erről szólnak, hanem arról, hogy szélsőséges körülmények között a legjobbat nyújtsák az adott márkából.
u.i.: Lehet, hogy a Canon és Sony közösen karteleznek, ugyanis 6k120p felvételre mindkét szenzor képes lenne, de egyik 'csúcs' váz se tudja. -
vihartigris
őstag
-
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #7613 üzenetére
Persze, ezt beszéltük is már itt. A szerződés determinálja, hogy melyik cuccal dolgoznak. Persze az se kis idő, mire pár ilyen váz bekúszik a lízing gépparkba szerintem. Na meg rengeteg nagy hírügynökség dolgozik Sony-val, és nem emiatt fognak (akár vissza) váltani. A híres Trump fotó is Sony a1-el készült. Szabadúszókról beszélve pedig továbbra is igaz, amit fentebb leírtam, feltéve, hogy mind a Sony, mind a Nikon rendelkezik olyan support / szerviz háttérrel, ami hunyorítva odatehető a Canon mellé.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Nem tudom, hová szánták ezt."
Ahova a tükrös jogelődöket: Lízing cégeknek és nagy volumenű felhasználóknak (pl: hírügynökségeknek), ahol alapvetően jól kialkudott szerződéseken, szervizháttéren és kapcsolódó szolgáltatásokon áll vagy bukik a történet.
Pár éve a Sony kezdett így beférkőzni a nagyokhoz, amikor nem csak technikailag, de szolgáltatásban is elkezdett felzárkózni. Ezek a felhasználók nem azon fingreszelnek, hogy valami még gyorsabb vagy global shutter van-e benne, hanem van-e a flotta menedzselése mögött megbízható technikai support és mennyi pénzért.
-
Neck
veterán
válasz vihartigris #7610 üzenetére
Nekem egy kicsit beesett a két szék közé. Ha igazán a sebesség számít, és elég a 24MP, akkor ott a a9III global shutterrel, ami gyorsabb.
Ha viszont nem kell a global shutter, akkor meg ott a Nikon, vagy A1 45-50MP-el, hasonló / ugyanilyen sebességgel...
Nem tudom, hová szánták ezt. Az R5 mk2 jobbnak tűnik.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vihartigris #7610 üzenetére
Az egy elég komoly fejlesztés, hogy az AF rendszer már a szenzor teljes területén kereszt típusú PDAF zónákkal van tele. Jó kis igásló lesz ez.
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
p_adam
addikt
Last minute pletykák: "A Nikon Z6 III 24MP rétegelt BSI szenzora Sony-tól származó, az A7S IV is meg fogja kapni, más vázakban nem lesz. Különleges megállapodás gyümölcse, amit a Sony azért engedélyezett, mert a Nikon rendkívül nagy mennyiségben rendel tőlük."
Érdekes fordulat, logikusnak tűnik. Eddig is azt írtam, hogy a Nikon keze meg van kötve, de ezzel jól járhatnak. Ezek után video orientált Panasonic kamerába vajon milyen szenzor kerülhet, ha ehhez nincs elérésük.
Az is érdekes, hogy bár a Z6 III ára jelentősen emelkedik, de csak olcsóbb lesz, mint az A7S IV amellett, hogy 6k60p N-RAW belső felvétel is lesz benne.
A szintén rétegelt szenzoros R5 II után vélhetően az R6 III is hasonló átalakuláson mehet keresztül. Az A7III-mal 6 éve megkezdett 2000$-os középkategóriából drasztikusan feljavított 3000$-os felső-középkategória lesz, de olyan hibrid képességekkel, ami eddig csak felső kategóriás vázakban volt elérhető. -
PuMbA
titán
válasz csacsi77 #7603 üzenetére
Ugyanaz a különbség, mint a gyári vs. többi objektív napellenző esetén, azaz valamivel gyengébb minőség A gyári adapter belső része például el van látva nem csillogó textil szerű anyaggal, míg a többieknél ez nincs.
Én a géppel kaptam a gyári adaptert szerencsére, erre is mentem rá, így kb. semmi plusz pénzbe nem került.
[ Szerkesztve ]
-
csacsi77
senior tag
Ha jól tudom, akkor a Canon EF -> R átalakító csak egy fémdarab drótokkal, ugye?
Vagyis a gyári Canon és a Meike - Andoer stb. gyártmányok között nincs lényegi különbség.?
Vsgy mégis van valami, ami a gyári felé billenti a mércét?[ Szerkesztve ]
Öreg fater megoldja!!!!
-
zsiga_667
tag
Szerintem nem kell neked a cserélhető objektív. Alap turistás felhasználásra egy jó kompakt tökéletes tud lenni. Kicsi, könnyű, nincs vele macera, nem költesz rá egy vagyont feleslegesen mint sok kezdő hobbifotós az első cserélhető objektíves rendszerére.
Képminőségben egy jó kompakt bőven elég az ilyen mindennapi használatra. Keress egy olyat, aminek a zoom átfogása megfelel az igényeidnek, és korrekt az autofókusza. Évekkel ezelőtt a Sonykra mondtak jókat fókusz szempontból, de nem vagyok képben hogy most hol áll a tudomány.
Canon M egyébként felejtős, halott rendszer, zsákutca.
-
still2
tag
Sziasztok,
Nagyon köszönöm a támogató jellegű kérdéseket és hozzászólásokat.
Max összeg 300 000 Ft optikával együtt.
A jelenlegi gépet túrákon és nyaralásokon használom, Tájképek, épületek, virágok, családom tagjai.
A méret és súly fontos a számomra minél kisebbek annál jobb mivel a túrák általában 20-30 km hosszúak.
Nincs szükségem videóra.
Nem ragaszkodom új géphez.
Ami jó lenne egy gyorsabb és pontosabb fókusz.Őszintén szólva én arra gondoltam hogy a nagyobb szenzor jobb képet eredményez. Nem gondoltam át az effektív fényerő kérdést meg mást sem és most úgy látom hogy nem gondolkoztam komplexen. Szóval nem látom egyszerűnek a cserét, de a válaszokból ítélve lehet hogy nem is kell váltanom. Köszönöm hogy megvilágítottátok az elgondolásom buktatóit. Zárójelben jegyzem meg hogy egy Canon M50-et kit objektívvel néztem ki. De egy belső hang azt mondta hogy vásárlás előtt kérjem ki a hozzáértők véleményét.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
- 3D nyomtatás
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Napelem
- További aktív témák...