Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #70852 üzenetére
Szerintem próbáld ki melyik jön be. Csak emiatt ne exponálj felül, könnyen elbukhatod. Én jobb szeretem ha nem ég ki legfőképp az arcon nehogy fehér foltok maradjanak, az az elsődleges, majd húzok amennyi tetszik. A sötétebb részeken lehet hogy több lesz így a zaj, pár éve letojom ezt, meg így nyerhetek záridőt. De alapban legtöbb esetben a középre mért fény praktikus és alulról-felülről legtöbb esetben még van miből dolgozni Lr-ban.
-
Lassú Víz
addikt
válasz Haugland #70852 üzenetére
Leginkább helyesen. Az a tapasztalatom, hogy Olympusnál a kiégett részek nem igazán menthetők, míg a sötétben több a tartalék. Persze a zaj is. Javaslom az expozíció sorozatot, derítő vakuzást inkább.
Egyébként ha kicsit felülexponálod, és a dinamikatartomány bírja, akkor utólag visszahúzva jobb lesz a jel/zaj viszonyod.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Haugland #69442 üzenetére
Igen, érdemes egy nagyot venni és közgyűrűzni, én is ezt csináltam Azért nézz utánna a közgyűrűknek, van-e belőlük megfelelő méret. De ha fotóra kéne, akkor tényleg érdemesebb lehet fix nd-t választani, olcsóbbak és még jobb minőségűek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Haugland #69439 üzenetére
"Ebay és a kínai noname cuccok itt (is) felejtősek?"
Polárral nincs tapasztalatom, de varind-ből biztos, a legolcsóbb ami már jó, szerintem az a hoya varind, de nd300-nd400 között már ez is foltosodik... inkább videóra ajánlanám én, fotóra jó az olcsóbb fix nd is, sőt.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
#04230330
törölt tag
válasz Haugland #68096 üzenetére
Nem tudom erre milyen egzakt szabály van, de ugye akármilyen stabilizátorról beszélünk, az előidéz egy folyamatos rezgést. Ugye alapszabály, hogy állványon nem használunk stabit, mert ott ront a képen a stabi remegése.
Ha meg van a kellően gyors záridő, én azt tapasztaltam, hogy jobbak a képek, mint stabival. Tehát fényes nappal ahol gond nélkül van mindig 1/500-1/4000 ig a záridő, sosem stabizok. Persze tesztelni kell, obi és obi válogatja. Azért a teleobjektívelnél ez gondolom nem ilyen egyszerű
-
.mf
veterán
válasz Haugland #67948 üzenetére
Ha csak jpg, akkor Panák helyett Oly.
Kutyus: "Kis offként nyeltem egy nagyot "
Jó cucc, én is szoktam nagyokat nyelni, főleg az árán. A7 ugyan már csak 1000 EUR újan, de egy fokkal jobb lenne egy A7m2, ami meg már 1500 EUR, az igazi viszont mégiscsak egy A7R2, csakhogy az 3500 EUR... A legjobb ár-érték arányú sor, 28, 55, 85, még 2500 EUR. Kéne egy UWA- és egy telezoom is, még 1100 + 1300 EUR. S ott tartunk, hogy 8400 EUR, bő kétésfélmilla, s van egy vázunk s hozzá 3 db fixünk és 2 db f4 zoomunk.
Remélem, hogy hamarosan kijön egy A7m3 javított ergonómiával (tárcsák), az R2 AF-jének továbbfejlesztésével, s végre kidobnák belőle azt a redves AA-szűrőt, esetleg frissítenék a szenzorát is. Egy A7m árszintjét még nagy nehezen lenyelem, de egy A7R2 túl sok egyszerű hobbistának.Jeni, Anoka: EM5 +e-shutter +wifi +live-compo +jobbevf -időjárás-állóság -akkusmarcsa.
Az EM1m2 remélem érdekesebb lesz.Jeah: "Szerintem valamelyik 43rumors-os srác a hugira ráizgult "
Szerintem a többiek is így vannak vele, nem csak én, hogy egyszer-kétszer már majdnem beírtam, hogy a 43r admin annyira rá van indulva a húgodra, hogy bármi kép a húgodról bárki által insta-bekerül
Schanyee: "- Az összecsukódó mechanikája (az a kis zár) borzasztó, a Pana 12-32 fényévekkel jobb"
Szinte mindenki nyavalyog rá, de attól még nem fog mágikusan megváltozni. Egyszerűbb, ha elfogadod olyannak, amilyen, és inkább élvezed a használatát, kis méretének előnyeit.
"- A széles látószög városnézésre nagyon bejött, szinte belefér a képbe amit látok
- A széles látószög a képek visszanézésekor nagyon ritkán tetszett, minden olyan kicsi, hogy hiába van minden a képben, igazából semmi se látszik. Csak azoknál a képeknél jött be ahol kevés dolog van és azok jó nagyok. Különben a végeredmény még TV-n nézve is élvezhetetlenül kicsi.
- Embereket nagyon zavaróan torzítja a nagylátószög "Nem mindenben értek egyet Ken Rockwell-lel, de ezt nekem is be kellett látnom:
"Ultrawide lenses are the most difficult lenses to use well. Ultrawides are not for "getting it all in." Ultrawides are for getting yourself, and therefore the viewer, right smack into the middle of something. Ultrawides are for putting next to the muzzle of Dirty Harry's revolver to put it in your face. If you can't or won't get close, leave the ultrawide at home.Ultrawides rub the viewer's nose in your subject. Properly used, ultrawides grab your viewer and yank him into the middle of your situation.
Ultrawide lenses are for getting close and bringing the viewer into the photo, not for fitting a subject into a photo."
Jeah: "Váá, addig dugtam felismerte Problem solved!
ANOka: csak ma hisztizett, eddig nem volt gond"
Minden sora arany Szóval a dugás mindenre megoldás
Warter: elsőre azt hittem, ff, olyan szürke Hol van ez?
Scarabeus: hát ez kár Velem pár országot beutazott, eddig még bírja, igaz manapság már csak otthon van, a 9-18, 20, 45 hármas mellé már nem érzem nagy szükségét.
Erről az "életem egyik legjobb gömbpanoráma helyszíné"-ről majd kérünk infókat és képeketHibavissza: "nekem ez a stabi dolog is olyan, hogy jól mutat a tesztekben, de a való életben nem elég megbízható. Én az ISO emelésben jobban bízom. Mondjuk csak Canon-Pana vonalon mozogtam eddig."
Igen, ebből látszik, hogy OMD-vel még nem volt dolgod Az magic.
Jeni: ha a képminőség a fontos, akkor 20-as és 45-ös
Oly olcsó kit alapzoomok közül 14-42-II-R > 14-42 EZ ~ 12-50
A kettő mondjuk nem is igazán egy kategória, az egyik pöttöm, a másik lónagy mivel hossza nem változik zoomoláskor, cserébe időjárásálló.Hibavissza + Jeah: Glidecam, és múltkor már írtam, amikor Jeah gimbalokat nézett. Hasonló passzívokat elég sok filmesnél láttam már, és ha nézel behind-the-scenes videókat, gyakoriak bizonyos feladatokra. DIY verzióban nemhogy 30k, de pár k-ból ki lehet hozni.
Motoros gimbalt is ki lehet olcsóbban hozni, ahogy írtam már: DIY, Hobbykingnél fél kiteket (karbon váz) és többi szükséges alaktrészt (motorok, vezérlő, akku) egyhelyben mind kapni nálunk.MrChris: ehhez képest ennek (MadMax Gokart) a behind-the-scenes-jében is feltűnik szerintem pont az a darab, amit Hibavissza linkelt, rajta egy RED kamerával, sőt, úgy tűnik, hogy a kamerás nagyon is szereti, mert többet van ezen, mint motoros gimbalon.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Haugland #67950 üzenetére
Ki mondta, hogy a rawot nem lehet visszanézni? Persze nem tv-n, de windows pc-n simán... Én is így nézegetem végig mindíg, ami rosszul sikerült megy a kukába, ami meg jól, csak azt importálom és dolgozom fel
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rbalint88
addikt
válasz Haugland #67948 üzenetére
Érdemes lehet, GX7 már azért használható jpeg-onlyban is. Bár a GH3 épp nagyobb, mint a GX7, én arra is ránéznék. Nincs túl nagy különbség közöttük árban.
G6-ért szerintem 70 körül reális kérni, aztán ha mégse, akkor a piac áraz úgyis.Amúgy érdemes rawozni, egy képen néhány percnyi munkával óriásit lehet javítani.
-
Marseille199
senior tag
válasz Haugland #62594 üzenetére
Érdemes tényleg ránézni élőben a Sun-Sniper cuccokra, vagy a hozzá hasonlókra.
Nekem is a steel van, az lehet kicsit erős lenne a kisgépekhez, előbb fordul el a vállpánt, mint a gép.
De egyszer kell megvenni, baromi jó dolog a csillapítása és "lelophatatlan"Ui: De figyelni kell rá, ha támadó kutya elől ugrasz át a kerítésen, valahogy fixáld az övedhez, mert ha nem, akkor odaverődik a C 24-70/2.8 L II (tetszőleges behelyettesítendő) a betonhoz, és hiába van rajta szűrő, drága lesz a szerviz
Épp ezen izzadok, csak azért, lassan időszerűvé válna egy új váz magamnak, de lehet nem kell mostanában ezen kattognom majd.[ Szerkesztve ]
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
.mf
veterán
válasz Haugland #62594 üzenetére
A lapszűrők erőssége inkább az átmenetesek, szerintem.
Van egy sorom ebayről (grad-nd2, grad-nd4, grad-kék, grad-narancs, nd2, nd8, ha jól emlékszem - nincs rájuk írva, pedig hasznos lenne), csupa kb legolcsóbb. Ha csak 1-1 db-ot raksz fel, még nem észrevehető a részlet-veszteség (átmeneteseknél meg az égen úgyis kevesebb részlet van), színezést se nagyon láttam nd-knél. Ha már többet (grad-nd4+nd2+nd8), akkor már lilul.Homer: EM10 105-ért s nekünk nem szóltál
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
hegyimorc
senior tag
válasz Haugland #62573 üzenetére
"széles, kényelmes nyakpántot jó ár/érték aránnyal?"
Nikon D300-on egy Lowepro Voyagert használtam, de a mostani gépeimhez túlzásnak tartom, csak a fiókban áll.
Az X100s egy Manfrotto Pro Light pánton lóg (ami annyira megtetszett, hogy vettem belőle egy másodikat is amíg pofátlanul olcsó volt. (szerintem félreárazták )
Em5 és GM1 a gyári pántokon fityegnek.
Illetve van még egy csuklópántom amit ez EM5-tel kaptam, de szerintem ez pánt-dolog tipikusan olyan, hogy amikor kell, körbenézel és a hatszázmillióból ami épp akkor kapható, kiválasztod ami tetszik.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Studi
veterán
válasz Haugland #58908 üzenetére
De hát az EVF-be is, meg ebbe is egy szemmel nézel bele, semmi különbség. Vagy úgy gondolod, hogy 90 fokkal elfordított fejjel, egyik szemeddel az LCD viewfinderbe, másikkal az EVF-be nézel? Egyrész kényelmetlen lesz, másrész az EVF előrébb van sokkal, szóval nem lesz jó. Ha meg kiegyenesíted a nyakad, akkor álló formátumú videód lesz, ami khm... furcsa...
-
jmakk
őstag
válasz Haugland #58908 üzenetére
Arra van olcsóbb megoldás is.
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #58642 üzenetére
Lightroom 5 kezeli közvetlen a G6 rawjait, de az ingyenes adobe dng konverterrel érdemes átkonvertálni .dng-be (adobe raw formátuma) mert azokkal sokkal gyorsabban működik a katalógusa, mert csak katalogizált fájlt enged szerkeszteni. LR 4-el meg csak a .dng-t lehet megnyitni az még nem ismerte a G6-ot.
Sajnos az Adobe elég mostohán kezeli a pana rawjait, nincsenek rendes színprofilok se és sokat kell csuszkázni mire használható képet kapsz. Bőrszínek meg egyenesen küszködősek pláne ha van összehasonlítási alapod ugyanarról egy Oly jpg-vel.Másik alternatíva a Silkypix ami a hivatalosnak mondható pana raw konverter. Aszem olvassa a .dng-t is.
Capture One érdekes lenne, csak az meg szarik a G6 bad/death pixelekre és telerakja fekete pixelekkel a képet. Legalábbis tavaj tavasszal még ez volt a helyzet.
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #58638 üzenetére
valahol meg van nekem a gyári cd, majd megkeresem. Mit használnál róla, mert azon a silky 3 van ami hát... A silky6pro viszont nekem bevált.
Csak simán routeren keresztül a pc-re küldöm a képeket ez nemtom miben térhet el egy NAS-tól. Az tény hogy nem egy informatív a beállítása és pl jelszó nélküli gépre nem akart felmenni.
-
Studi
veterán
válasz Haugland #57192 üzenetére
Igen, A módban volt. Próbáltam balanszírozni a rekesszel, hogy minél több legyen éles a kocsikból, persze a lehető legkevesebb bemozdulással. Fotós szempontból szerencse volt, hogy egy marha nagy gödör miatt elóvatoskodták azt a kanyart, ahol álltunk. Így nem mentek túl gyorsan, elég közel merészkedtünk. A következő kanyar meg elég messze volt sajnos, nem sétáltunk már át.
A hőmérséklet adatokat még én sem figyeltem meg az exifben.
szerk: viszont utána is volt egy hosszú egyenes, amivel szembe állva végig hallottuk az Octavia WRC szívet melengető durrogását!
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Haugland #56457 üzenetére
szerintem az olcsó obik közül helios 44-2, helios 44-3, zuiko 50mm F1.8 vagy bármelyik 50mm F1.7 (minolta, rikenon, mamiya stb.)... a helios-ok előnye, hogy szebben, jobban mossák a hátteret, cserébe kopottabbak, életlenebbek picit és kevésbé bírják az ellenfényt. zuiko meg 50/1.7-ek kontrasztosabbak, élesebbek, jobban bírják az ellenfényt, cserébe kevésbé mossák a hátteret, rekeszelve a bokeh szögletes. cctv üvegekből csak a 25-öst ajánlom de csak és kizárólag akkor, ha nem érdekel a képminőség, hanem játszani, perverzkedni akarsz ilyen célra én is nyúzok egyet: [link]
szerk: amúgy nekem a csomagok német ebay eladóktól 3 nap alatt meg szoktak jönni, szal ha most rendelsz valamit, jövő héten sztem már nyúzhatod is a cuccot
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #56451 üzenetére
akkor rosszul közelítetted, értelmezed... Azzal a hi8-as zoommal biztos kidobnál az ablakon egy halom pénzt és alig tudnád tovább adni. Ennyiből már egy jó minőségű 1.4/ 50mm-est tudnál venni adapterrel és még maradnia is kell. Nagyobb szerencsével még egy 135/2.8-3.5-t.
De fontos kipróbálni, hogy nyitva és egyet rekeszelve milyen. Ha nem felel meg akkor pl nekem felejtős, nem nyerek vele a kithez képest... -
HollyBoni
veterán
válasz Haugland #56310 üzenetére
Íbéj. Olyat kell nézni ami megegyezik a G6 kijelzőjének méretével, oldalarányával.
Ahogy írták ezt egy öntapadós mágneses keretre rakod fel, ami az LCD-n van. Hogyha ezt felragasztod nem tudod behajtani tőle a kijelzőt. Na meg G6 kijelzője érintős. Én nem ajánlanám ezt a megoldást.
A meglévő keresőre kéne valami nagyobb eyecup, erről fogalmam sincs van e.
(#56313) jjeahh:
Lehet velem van valami nagy baj de az AWB képek közül jobban tetszik a Pana, manuális WB-nél meg szinte ugyanaz mindkettő. Mintha az Oly kevésbé lenne ott szaturált.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53043 üzenetére
Ha van a közeledben egy egyenes útszakasz, meg egy barát, aki hajlandó neked egy kicsit autózni, akkor kipróbálhatod a beállításokat. A lényeg, hogy ne csak az út mellett tudj állni, és hogy a kocsi állandó sebességgel menjen. 40-es tempótól már kellemes bemozdult hátteres képet készülhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
S-AF lassabra vett sorozattal sokkal pontosabban követi le az autó mozgását nálam, mint a folyamatos követő autófókusz. Ha követed a kocsit, akkor a vízszintes stabilizálást ki kell kapcsolni, de a függőleges maradhat. A tempótól és az adott pozíciótól is függ, hogy mekkora záridőt választhatsz, de 250-320 körül érdemes elkezdeni a kisérletezést.
-
-
Mercutio_
félisten
válasz Haugland #53008 üzenetére
Ha eg ykonkrét ponton lévő autót fotóznál, akkor simán egy fix tereptárgyra/aszfaltcsíkra/bármire félig lenyomott expógombbal beállítod a fókuszt, és várod, hogy oda érjen a járgány.
A gyors fókuszálás AF-S-re értendő, folyamatos fókusz a technológia miatt nem erőssége a milc-eknek.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
ROBOTER
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
Szigorúan szét kell választani az egyszeri fókusz (S-AF) és a követő (tracking) autófókuszt (C-AF és változatai).
Előbbiben az m4/3 nagyon jó. Utóbbiban a béka segge.
Hogy őszinte legyek, az E-M1 + MMF-3 + 50-200 SWD lényegesen szarabb, mint a szintén Olympus, de DSLR E-3 + 50-200 SWD. Pedig az előbbi is PDAF (fáziskülönbséges).
[ Szerkesztve ]
-
szaby_gyerek
tag
válasz Haugland #53008 üzenetére
Egyszer próbáltam ki m43-ot tereprally fotózásra, de korábban évekig használtam 43-ot ugyanerre. Saját tapasztalat:
- követő af felejtős (pontosabban hibrid AF-es vázzal gondolom okés, de anélkül nem)
- széles látószögnél simán mehet a "zónázós AF", tudod hogy 5 méterre lesz tőled, akkor keresel valamit 5 méterre és odafókuszálsz majd Manuálra kapcsolod, vagy rögzíted
- záridőelőválasztás: nyilván az a legfontosabb hogy mi legyen kimerevítve és mi mozduljon be 1/100-tól 1/400-ig szoktam. A nagyon gyors záridővel az a gond, hogy a kereket is megállítja...
- a legfontosabb, hogy ismerd az adott pályaszakaszt, kanyart, tudd, hogy hogyan fogják bevenni és mennyire fordítják be a gépet
Ha gondolod tudok többet is mondani, csak kérdezz. -
gorgo
őstag
válasz Haugland #52830 üzenetére
Átlagos felhasználásra bőven jó, a színhelyessége meg a Panának jobb a többi MILC-nél (pont ezért nem szeretik sokan :-/ ). Ha valami konkrétabb kérdésed lenne, arra még kapnál is választ, de arra mire számítasz hogy "mit érdemes tudni?".
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #50820 üzenetére
Másik elérési lehetőség ugyanennek a funkciónak a 4irányú tárcsagomb balra. Nekem ezt könnyebb benyomni mint a sima tárcsát, az elég harapósan jár. De persze legjobb lenne, ha az expógomb félig lenyomására is lenne belenagyítás. Amíg volt MMF-2 adapterem és arra tettem az MF obikat azzal ezt el lehetett játszani, igaz kb 1 másodpercig utána visszaugrott és ismételni kellett.
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #49950 üzenetére
Azért ezeknél a kameráknál lehet már emelni az ISO szintet, én a 3200-as iso-t simán bevállaltam a 2-3 éves G3-nál, az újabb vázaknál 6400 is bőven van olyan jó. Persze van aki már az 1600-at is soknak tartja. Egy fényerős objektívvel beltérben ennek sokáig elégnek kell lennie. Azért este én is inkább vakuzok persze, de napközben beltérben már nem létszükséglet.
-
.mf
veterán
válasz Haugland #49931 üzenetére
Nem, mert egy használható vaku ott kezdődik, hogy dönthető.
Ha újat veszel, akkor az EM10-ben van vaku, wifi, live composite, stb. Ha akkor kijött volna, amikor gépet vettem, én is ezt vettem volna. De az EM5 is jó választás, főleg a mostani nyomott használt ára mellett.Szerk: demekkora pörgés van itt tényleg
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Dolphin
tag
válasz Haugland #49944 üzenetére
Nekem G5-öm és G3-am volt. Szerintem AF-ben MINDEN téren jobb/sokkal jobb az EM5-nél. Tény, hogy a Pana AF-jei a legjobbak, az Oly rengetegszer találgat, emiatt bizonytalan, lassú, és sokszor melléfókuszál. Panánál szerintem 100-ból ha 1-szer előfordult ilyen. Ráadásul ahogy előttem is írták, sötétebb helyeken vérzik az Oly AF-e, Panánál semmi gond, főleg az új vázakon. Nekem legalábbis eddig ez a tapasztalatom.
-
gorgo
őstag
válasz Haugland #49944 üzenetére
Höhöhö, na, rátapintottál ami eddig kimaradt. Kicsivel jobb a pana AF, bár ezzel sokan vitatkoznak, és azt mondják, hogy ~egy kutya. Nagy difi nincs, de ha ez kritikus vmi miatt, akkor pana. Videóban sokkal jobb a pana. Továbbá em5-ben nincs e-shutter sem.
Alap igazság: fogdosd meg mindkettőt, bármelyik is lesz a befutó! Az em5 valóban nem az ergonómiáról híres, de van akit ez pl. nem zavar. Ha fontos a vaku, akkor valóban idegesítő a különálló vaku az em5-höz, de egyébként van hozzá alapból (épp csak 3 műanyag fedlap fel/le helyezésével kell szopni).
(Em5-öm van nekem is, G6 nincs)."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #49944 üzenetére
Az AF szerintem nem jobb semmivel se. Mindkettő nagyon jó. Pana sötétben jobb, míg az Oly hajszállal gyorsabb lehet világosban, de óriási különbségek nincsenek. A sorozatnál papíron az Oly jobb ha fix fókuszt választasz és max felbontást (9 vs 7 kép/mp), a Pana jobb ha fókuszt is akarsz (5 vs 4 kép/mp). A panának van pluszba csökkentett felbontással 40kép/mp-es sorozata is, ami ivós party gifek készítésére tapasztalat, hogy nagyon jó (vagy motoros autós eseményeken ha farolást fotózol), de azért sok másra nem ideális. A buffer méretét nem tudom, amit találtam az Pana jpg esetén 18-20 kép, raw esetén 9 kép után lassul be, Oly 16 kép után lassul be mindkét esetben. (leggyorsabb sorozat, teljes felbontáson)
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #49931 üzenetére
ha fotózol és a video különösebben nem érdekel, akkor e-m5. Nekem G6 van, mindent tud, videóban jobb mint bármelyik oly, de azért színekben, magasabb iso-n az em5 "jobban teljesít" meg dizájnban, anyagminőségben, kevesebb/nincs utómunka amivel rengeteg időt monitorgúvadást megspórolhatsz. Én (az áron kívül ) csak a video miatt választottam em5 helyett a G6-ot.
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #49931 üzenetére
Nincs se G6, se EM5 vázam. Ha a vaku az elsődleges problémád az EM5-tel, akkor ott az EM10, ami mondjuk kisebb és nem is időjárásálló, de van vakuja. Cserébe oly jpg képeket ad, és ott van benne a sony szenzor is. A jpg olyan, hogy pl én kezdőként vettem egy pár évvel korábbi Pana modellt és nekem alapból nincs különösebb bajom a jpg-vel, de vannak akik meg egyáltalán nem szeretik. A drágább objektívek annyira nem általános, a fixekben amúgy sincs stabi, az alap kit objektívek kb azonos áron vannak. Igazából ha a szenzor hasonlóan jó lenne a G6-ban, én gondolkodás nélkül azt választanám, annak ellenére, hogy az Oly stabija verhetetlen jelenleg. Én Pana fan vagyok, G3-am van, nagyon meg vagyok vele elégedve, de elvileg a napokban jön meg az Oly E-P5-öm. Nincs azért olyan óriási különbség, 2 egyszerűbb mód a döntéshez, az egyik, hogy elmondod mikre használnád, mert van amire az egyik, van amire a másik jobb. A másik, hogy azért olyan óriási különbség nincs a vázak között, megnézed alaposan mindkettőt, és amelyiket szívesebben használnád, azt veszed.
Szerk.:
Úgy látszik pörög mindenhol a munka, mire leírtam már lett egy pár válasz[ Szerkesztve ]
-
#04230330
törölt tag
válasz Haugland #49931 üzenetére
Itt aki Oly fan, szinte mindenkinek volt Pana gépe is előtte, vagy párhuzamosan most is van mellette valamilyen indok miatt. Illetve vannak rendszeres találkozók, ahol az oly fanok tapizhatnak pana gépeket, szóval nem megalapozatlan az álláspontjuk.
A G6 fogása tényleg nagyon eltalált, jó anyag, nem izzad oda a tenyered nyáron sem.
EM5 mellé van gyárilag vaku, nem kell megvenni. Gondolom egy kis táskában hordja az ember az ilyen gépét, nem a nyakában lóg egész nap tok vagy táska nélkül, tehát abban könnyen találni helyet egy ilyen kis kütyünek.
Hasznos a dönthető kijelző, de a panáét én is jobban szeretem.
Ha neked fontos a távvezérlés, akkor nincs kérdés, G6... vagy nézz rá az EM10-re .
Nem kijelenthető, hogy drágábbak a stabis obik. 14-150 vs 14-140 is hasonló árban van. Kitobik is hasonló árban vannak.
Más a 2 gép színvilága, kinek mi tetszik. Lehet hogy neked a pana. Az EM5 kiköpött képei inkább a Sony szenzor miatt jobbak.
-
Studi
veterán
válasz Haugland #49931 üzenetére
A G6 fogása valóban sokkal jobb, inkább az E-M1-el vetekszik. Építési minőségben viszont az E-M5 jár előrébb.
Az E-M5-nél nem kell külön megvenni a vakut! Adják hozzá, benne van a dobozban, egy helyes fekete kis szütyőben, csak hordani/felpattintani kell szükség esetén.
A WIFI/forgatható kijelző/ár valóban a G6 mellett szólnak, másik oldalon viszont ott van az időjárásállóság, a jobb érzékelő, és a nagyszerű képstabi. Nem könnyű döntés, mert ár/érték arányban hasonlóan jó amúgy mindkettő.
-
szaby_gyerek
tag
válasz Haugland #49667 üzenetére
Nincs különösebb jelentősége. Régebben az objektívbe épített stabiknak volt egy egyértelmű lépéselőnye. Most már csak tele tartományban jobbak. Ettől nem különösebben drágább egy objektív se szerintem, viszont méretbeli különbség tapasztalható. Oly komolyan gondolja ezt a kicsi szenzor, kicsi gép, kicsi objektív dolgot. Két külön cég régen két külön lóra szállt fel, még ha most azonos egy ösvényen is haladnak... annyi, hogy vásárolgatásnál figyelni kell rá.
-
Mercutio_
félisten
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #48945 üzenetére
90-110 között.
Mikor eladtam a PL2-t annál is ezt kérdezték, én se értem, inkább nehezíteni szokták az egyedi elnevezések, ki nem férő szövegek... A G5 30/60p-s? Nem hiszem hogy magyarítanák, a forgalmazók nem szeretik a külföldi árút. A világgaranciát se.
Amúgy én a GH2-t tartanám meg Még ha egy 10-essel engedni kellene az árból akkor is. Tapasztaltál képminőségbeli különbséget a két gép között? -
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #48868 üzenetére
Szerintem abszolút reális annyi, de igazából fogalmam sincs, hogy annyiért meddig hirdeted és mikor lesz rá vevő, én annyiért legalább hirdetném. Az utódját a G6-ot (csak váz obi nélkül) épp 90 fölött látok eladót, bár az már fent van egy ideje és az eladó csökkentette is az árát párszor. Azon pl még mikor drágábban hirdette el is gondolkodtam (a drágább árán), mert épp lett volna rá keretem és tetszett a váz, azt én reálisnak tartom, aztán mégsem viszik el úgy látom.Az árak nyilván a piacon múlnak, hogy mit mennyiért visznek el, nekem ha akarnék G5-öt venni kitben, annyit simán megérne.
MrChris: Utánanéztem, igazad van, az még egy másik. Megzavart, hogy a G3-ban volt a GH2 mellett először 16Mpixeles szenzor, ami azért furcsa, hogy akkor a G3-ban lévő szenzort nem sok másik gépben használták, gyakorlatilag egy mellékvágány volt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest