Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!
    Gondolkozok, hogy begyűjtsek-e még két játszós manuált. EM5 van sok natív obival, de inkább széles oldalon, mivel arra használom legtöbbször (tájkép, városkép, ez-az), tele jelenleg csak zoomból van natív. Telének viszont szeretem használni a régi filmes Minolta XG1-em 50 f2-es obiját.

    Mit tudnátok ajánlani, ami:
    1.)
    - 75-135 közötti fix tele (gondolom leginkább 85 vagy 100 lesz)
    - f2.8 vagy alatta
    - lehetőleg Minolta MD (SR), esetleg M42
    - nyitva is elfogadható élességű
    - nem túl nagy
    - nem túl drága

    2.)
    - hosszú (250+) fix, de nem tükrös
    - lehetőleg gyors (gyútávtól is függ, hogy mi számít annak)
    - már f8 alatt elérjen értékelhető élességet
    - kezelhető méret és tömeg
    - nem túl drága

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #4992 üzenetére

    Nem ekv. értékre gondoltam - nehéz akkora gyútávon belenagyított manuálfókuszálni, de nem lehetetlen. Főleg az EM5 stabijával, nagyon jól jön manuálfókuszálásnál.
    Amúgy igen, többnyire valahogy megtámasztva. Természet, város, meg az egy-két obligát Hold-kép :DDD

    Chris: ez tök jó, azt hittem, hogy nagyobbak. Az eddig látott 135-ösökkel is az volt a gondom, hogy azok már kicsit nagyok. Ha jól sejtem, OM?
    Közben találtam ezt az oldalt is, aranybánya: Minolta manual lens list. A 85 f2 is csak 17mm-rel hosszabb, mint az 50 f2-m (igaz, tömegben már +130/135 g...)

    P_Adam: kösz! Igen, az OM-ről is már sok jót hallottam, főleg a teléikről.
    Szuper-tele: értem én, nincsenek irreális elvárásaim, sőt. Esélyes, hogy csak egy páralkalmas játszóobi lesz. Egy akkora (méret + tömeg) darab vasat nem hinném, hogy sokat cipelném magammal.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz p_adam #5004 üzenetére

    Egy 85 / 100 (ekv. 170 / 200) még valamennyire életszerű, de egy 200 / 400 már elég speciális ahhoz, hogy csak néhány alkalommal kelljen, tehát a méret ennél kevésbé számít. Másrészt egy ekv. 400 még kevés a Holdhoz, ekv. 300-zal már próbáltam.
    Bár... hmm... *evil genius grin* lehet, hogy arra a pár Hold-képre kikölcsönzöm az Oly 75-300 tesztobit, ugyan f6.7 kezdő ekv 600-on, de ingyé' van és legalább nem nálam fog a pár kép után porosodni ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Mr.Csizmás #5016 üzenetére

    Így van, ennyire elvetemült nem vagyok :))
    De valszeg az obligát hold-képet a kikölcsönözhető 75-300-assal letudom, az ekv. 600 már talán elég lesz, s akkor csak egy 85-100 körüli kell. Na halljátok, alaposan elszálltak ezek az árak. Ebayen 150-200k+ HUF :Y Lehet, hogy bolhapiacon kéne körbenézni...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Benji21th #5018 üzenetére

    Sztem ez bázistáv-gond lesz.

    Szerk: úgy látom szintén erre jutottál.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rii #5065 üzenetére

    Mint a Mórickás vicc, "a válasz téves, de a logikáját értékelem" :))
    Idén ~5000 képet lőttem, ebből néhány száz manuálisan, viszont kereken 0 volt vakuval. Utóbbi két vázamon (na jó, ebből egyik 3k kép után gariba lett cserélve) még nem is volt vaku...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Szasztok!
    100-150 közötti tartományban, f2.8 kezdő fényértékkel, minél kisebb-kompaktabb méretben (bázistávot is beleszámolva) mit ajánlanátok, ami
    - max kicsit rekeszelve szép éles (saroktól sarokig)
    - sok / kerekített lamella, hogy rekeszelve boké ne legyen darabos
    - kellemes színek
    - időnként felbukkan, ne legyen irreális az árazása

    Eddig OM 100 f2.8 tűnik szimpatikusnak, van esetleg még más?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz fattyu #6253 üzenetére

    De azt viszont írtam, hogy kisebb-kompaktabb méretben :P

    Kamilyon, köszi, az is nagyon jónak ígérkezik, felvéve a figyelő-listára :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Ah, szinte el is felejtettem, hogy ez a topic is van... akkor jövök ide boldogítani titeket :)

    Szóval röviden összefoglalva: elsősorban tájképelek. Az A7-esek árának csökkenésével úgy gondoltam én is kipróbálok egyet, az addig főgép EM5 vörös csatornája sajnos elég könnyen kiég, és szerettem volna egy kicsit nagyobb dinamikát, jobban húzható rawt, jobb magas ISOt, egy kicsivel több játékot a mélységélességgel, stb. (ezeknek végül csak egy része teljesült). De nem akartam fejest ugrani a rendszerbe, és megpróbálom a költségvetésben is visszafogni magam, így leginkább régi manuál fixekkel fogom használni, amiből Minoltára volt is egy sorom, 28 (Tokina RMC f2.), 50 (MD-III f2) és 135 (MC Tele-PF f2.8). Miután meglett a váz, még szereztem egy Samyang-párost: 14 f2.8 és 85 f1.4 (EF).

    Ez így elméletben jónak tűnt, gyakorlatban már annyira nem. A 14, 85 és 135 elég nagy és nehéz (a legkönnyebb is bő félkilós), én viszont jobban szeretek egy aránylag kompakt járkálós kitet; jók ezek is, csak nem cipelném mindig magammal, hanem inkább speciális helyzetekre valónak gondolom.
    - A terv a kistelére egy könnyebb és kompaktabb 85~105, f2~f2.8 obi (ha már Minolta, akkor MD 85 f2, 100 f2.5; vagy Pentax 100 f2.8, Oly OM 100 f2.8, vagy FD 100 f2.8 - 80hun? :DDD).
    - Következő lépésként valami 20~21. A 14 volt az egyik érv a FF mellett, mert asztrofotóra nagyon jó, és elég érdekes látószög, de egyben elég extrém és így ritkán használatos is, és nagy közte és a 28 között a szakadék. Minolta, Canon nFD, vagy Nikon AI 20 f2.8, vagy a palacsinta Voigtländer 20 f3.5, ide ezeket gondolom jelöltnek?
    - Gondolkozom még a Tokina 28 leváltásán is, mert bár élességre jó, de flare és coma terén elég csehül áll. Minolta 28 f2.8?
    - Vagy a 20~21 és 28 helyett legyen egy 24, és akkor 24-50-100 felállással 3 obira tudom redukálni? Azonban OMD-n a 9-18-cal az ekv. 18-at használtam messze legtöbbet, a 24-et és 28-at ritkán, afelett pedig a 20-ast (40) csavartam fel... Ezesetben a nFD 24 f2.8-ról hallottam jókat; s ha 24 és 100 is FD, akkor egy +50-essel full-FD setup és kevesebb adapter...
    - Kicsit hiányzik egy 35-ös is, leginkább ez áll közel hozzám - Minolta 35 f2.8-ra vadászok
    - Az 50 f2-t szeretem, mert kicsi, könnyű, kontrasztos és saroktól sarokig éles már minimális rekeszeléssel is; hátránya csak az f2 és kicsit ideges boke, igaz ezt az MD 50 f1.4-re is mondják, esetleg egy nFD 50 f1.4-et megnézek még majd.

    A fentiekre vélemény, vagy tippek, ha kihagytam valamit? Köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Matska #11278 üzenetére

    Gondolom elrettentett a wall of text :DDD
    A Samyang 24 f1.4 is egy 700 g-os monstrum, pont ezt akarom elkerülni, ~300 g-ban akarom maximalizálni a járkálós obik tömegét, és most ebbe a halmazba keresek új elemeket. A 14 f2.8 és 85 f1.4 megmarad speciális helyzetekre.
    A 100 nem a 85 fölé, hanem helyére kerülne: ha kifejezetten portrézni mennék, akkor a 85 f1.4; de napi járkálósnak egy 100 f2.5~2.8 közel fele tömeggel jobban hangzik.
    A 85 vs 100 témában a 85-ösök többségét portréra optimalizálták, tehát nyitva lágyabb, rekeszelni kell a saroktól-sarokig élességhez. Ez alól kivétel az MD 85 f2, ami a rendszer egyik legélesebb obija volt; csak elég ritka már ez is, meg en bloc az egész "éles, kontrasztos, kompakt és könnyű 85 vagy 100" kategória. A könnyebben beszerezhető 85 f2-es Jupiterek minősége sajnos eléggé orosz rulett, és nyitva elég lágyak és alacsony kontrasztúak.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Mr.Csizmás #11280 üzenetére

    Van néhány érdekes darabjuk, a 7.5 f2 m4/3-ra kíváncsi leszek, amint megjelenik. A 15 f2 is ígéretes, és 15 f4 is jó lenne, nekem nem is annyira a makró, hanem a shift fícsörje tetszik nagyon (igaz azt mondják FF-en kicsit izzadtságszagú, mert shiftelve nem rajzolja ki az obit); de a 14 f2.8 már megvan, annak is elég kicsi az MFD-je még ha nem is makró, és messze olcsóbb náluk.

    M39... A Leica obik kicsit drágábbak, mint amit ki lennék hajlandó adni értük :)
    Ami az oroszokat illeti, Jupi-8 50 f2 kicsi és aranyos, kicsit gondolkodom is rajta, de optikailag az MD 50 f2 kenterbe veri, méretben az is egészen kompakt, és az már megvan. A Jupi-3 50 f1.5 eléggé orosz rulett hírében áll, és a -8-nál is kevésbé éles és kontrasztos. A Jupi-12 35 f2.8 is cukker, de csak középen éles, a széle sosem lesz az. A Jupi-9 85 f2 sem túl éles és kontrasztos nyitva, méretben és tömegben viszont az MD 85 f2 is hasonló, és az pengeéles és kontrasztos.
    Szóval bár aranyosan kicsik, de inkább választom a náluk csak pár tíz grammal több, de SLR-mércével még mindig könnyű és kompakt Minolta MD-III, Canon nFD, Olympus OM vagy Pentax K obikat, klasszisokkal jobb élességgel és kontraszttal.

    Chris: igen, benne is van a fenti 85~105-ös listámban :K Úgy hallom azok közül mind jóféle, a kérdés csak az, hogy melyiket sikerül találni, a 100-asok eleve nem voltak túl gyakori darabok... aztán még az állapot, ár...
    Ez a 40 f2 is nagyon cuki... tetszene is, de gondolom elég ritka, most hallok róla először. MD-re is van 45 f2, szintén pöttöm és éles, pár fokkal gyakoribb (az egyik boltban láttam is egyet, vázsapka helyett :) ). MD 35 f2.8 is optikailag elég jó darab hírében áll, olyat is találtam boltban, csak sajnos karcos volt...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jmakk #11283 üzenetére

    Hupsz, látom közben jöttek még válaszok, a szerk. idő pedig lejárt...

    Kinek mi, én szívesen eljátszok manuálokkal, és a széles oldalon nem zavar túlzottan az AF hiánya.
    Jókat hallottam és olvastam a 16-35-ről, a tartomány is nagyon jól jönne, csak a német aprókon 1000 EUR-os ára visszatartott. 700 GBP / 800 EUR már jobban hangzik, csak annyiért még nem láttam...

    Chris: 600 USD a 40 f2? :Y felejtős :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz GyureX #11287 üzenetére

    Phillip Reeve oldalán a lens guides szerintem jó kiindulópont, Minolta SR és Canon FD részletesebben, valamint összefoglaló ajánlások ezekkel plusz natívok és pár ajánlottabb C/Y, Zeiss, Pentax obival (pl. ~100 USD alattiak illetve ~500 USD alattiak).
    Pentaxokról és Pentax-mountra is gyártott 3rd party obiról bővebben a Pentaxforums lens reviews oldalán.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz KawaBazsy #11306 üzenetére

    Azzal remélem tisztában vagy, hogy egy 135-ös APS-C-n már kb. 200-nak megfelelő látószög, és
    - egyrészt az kézből, a fókuszt belenagyítással ellenőrizve már eléggé felnagyítja a kézremegést és fókusz-tekerésből eredő mozgatást (tehát eléggé megnehezíti a dolgot)
    - másrészt ahhoz stabi nélkül már 1/200 vagy inkább 1/250 és rövidebb záridő kell, plusz élességért legalább egyet rekeszelni fogsz rajta, ami a legtöbbnél már egyből f4, szóval nappal és jó fény kell hozzá; akár már egy felhős-borús időben enyhén árnyékos részbe lövésnél is már az ISO-t kell tolni (méghozzá A-módban kézzel, mert ha az obiról nem tudja, hogy tele, akkor by default 1/60-nál kezdi csak emelni az ISOt, ami itt már régen rossz; vagy S-mód vagy M-mód)

    Én is azt mondom, hogy telének inkább egy használt 55-210 kit telezoomot vegyél, a végei kivételével élességre elfogadható, kicsi, könnyű (egy 135 f2.8-hoz képest); nem drága, van benne AF és OSS, ami rengeteg frusztrációtól fog megkímélni; és vele az a6000 egyik fő erősségét, az AF-képességeit is ki lehet használni. Manuállal ismerkedni kényelmesebb a normál és kistele tartományban, és jó és olcsó 50-esekkel Dunát lehet rekeszteni (ha éleset keresel olcsón, akkor pl. Minolta MD 50 f2, 5k vagy alatta találni, olcsó 50-esek között kiemelkedő élességével kompenzálja kevésbé fényerősségét és gyengébb bokéját).

    Nekem meg ZX6R 600JJ papíros váz kell nem heroin-árban (ebayen láttam már 360k-ért :Y ), hogy a Ninját újra összerakjam -- erre tipp? :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz KawaBazsy #11315 üzenetére

    Szinte mindegyik japán 135 f3.5~4 jó, akár azt is mondhatjuk :) én csak leírtam, hogy milyen hátránya van egy ilyen hosszú manuálnak APS-C-n. Az előnyöket-hátrányokat már neked kell mérlegelned.
    Manuál kipróbálására továbbra is inkább egy 50-est javasolnék, az olcsó, jó, kisebb, könnyebb, és azzal fókuszálni sokkal barátságosabb, mint egy ekv. 200-as obival.

    A kit 16-50 optikailag sokkal gyengébb (főleg 16-18-on borzalmas), mint az 55-210. Sötét és fényerőtlen, bokehban gyenge, ez a legnagyobb gondja, de élességre, torzításra egész okés kitobi létére, főleg szokatlan módon jó képszélen a tele végén.

    Tudom, hogy nehéz eset, már egy éve vadászok vázat vagy motorhibás donort. A váz megroggyant, a teljes eleje a blokkig kuka. De hát a szerelem nem racionális, mégiscsak ez volt az első és a kedvenc, amibe 50k-t beletekertem :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Hali!
    Beszopatott egy FD :DDD Pár napja a m4/3 után feltettem az E adapterre, az a csere még simán ment, de most nem hajlandó lejönni róla. Az ezüst rögzítő gyűrű meg se moccan. Azon kívül, hogy ez mostantól FEFD, mit lehet még vele csinálni? Belül két csúszkát látok, mindkettő a rekeszhez kapcsolódik, valamint egy nagyobb és két kisebb fém pöcköt, ez talán valami pozícionáló volt? Az ezüst gyűrűn két kis csavar, a rekeszgyűrűn szintén, más hozzáférhető csavart nem látok.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Régi manuáloknál fókuszgyűrűről leváló gumiburkolatot mivel érdemes / szokás visszaragasztani?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Szasztok!
    Nemrég jöttem vissza egy hosszú útról, hátizsákkal bejárós, hegyremászós, ottkempelős fajtából, ami arra sarkallt, hogy a felszerelés észszerűsítésén is gondolkozzak, legalábbis ezekre a túrákra. Pl. cipeltem magammal 70-300-at a maga majd' 800 g-jával, de alig használtam, a képek kb 1%-ánál, ott is többnyire csak 85-135 között (70-300 alatt 24-70 f4 volt, 85-öst most nem vittem, csak 50-est), és csak pár képnél kellett ennél hosszabb. S még csak nem is voltak kapkodós témák (elsősorban táj- és városkép), tehát kézi fókusz is belefért volna.

    100~135 f3.5~f4-re van valami jó, azaz éles, kontrasztos, jó színű, nem túl CA-s, aránylag kicsi és könnyű távmérős obira tipp?
    Amiket találtam:
    Jupiter 11 / 11A 135 f4: van, aki nagyon dicséri, más (pl. Phillip Reeve oldalán Bastian) kevésbé, nem tudom, hogy csak az ő példányával volt-e valami gond (gyanúsan sok flare). Pedig szimpatikus lenne a kis méret és mindössze 260 g tömeg.
    Bastian inkább a Leica Elmar 135 f4-et preferálta vele szemben, ami már jóval drágább (bár Leica mércével olcsó).
    Jupiter 37 / 37A 135 f3.5: ez tudtommal döntően M42-ben készült, nagyobb és nehezebb
    CZJ Sonnar 135 verziók (f3.5, f4, MC, non-MC, zebra, fekete, electric, stb) - nagyon jókat hallani róluk, ha szembejön, megnézem, de sajnos drágábbak is.
    Canon, Nikon és Minolta is gyártott régen távmérős obikat, bár ezek itthon elég ritkák és emiatt drágák.

    Vagy esetleg nem távmérős, hanem Nikon F-re, ha már az FTZ megvan, de úgy tűnik azok már nagyobbak-nehezebbek. Legalábbis a Minolta 135 f2.8-asom kifejezetten nehéz, nem tudom voltak-e nem távmérős, mégis kompakt és könnyű 135-ösök.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz MrChris #13941 üzenetére

    Köszi, igen, arról hallottam a mezőnyből a legjobbakat, bár a többiek se tűnnek rossznak, főleg nem élességben, inkább csak kontraszt és flare a különbség.

    Köszi, ilyen szórás mellett ez úgyis leginkább a kifogott példánytól függ :)
    Mivel leginkább túrázáshoz vinném, egyelőre a J11 a mindössze 260 g-jával érdekel leginkább...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jmakk #13943 üzenetére

    Köszi! Akkor vehetek még egy FD adapter, mert még mindig rá van szorulva a 200 f4-re :DDD
    Lehet, hogy csak az őszi/deres képek miatt, de nekem a szín és kontraszt nem tűnik olyan jónak. Van egy nFD 100 f2.8-am, amit szintén emiatt nem használok, nem tetszenek a színei, kontrasztja, inkább cipeltem a 85 f1.4-es Samyangot.
    A másik, hogy bár keskeny és könnyű, de a Jupi11 még kisebb és könnyebb (már az obi is 65 g-mal, plusz az adapter is kb harmada), és most kifejezetten súlycsökkentés céllal keresek obit. Optikailag viszont ez esélyes, hogy lemossa, főleg flare terén. Hmm...
    Na majd figyelek, hogy melyiket látom.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz tvamos #13945 üzenetére

    Köszi, hasonló méretben és tömegben az nFD 100 f2.8-asomhoz, remélem jobb nála színben és kontrasztban; legalább az adapter tömegét megspórolom vele, ha Nikont viszek. A gond csak az, hogy ritka, még a sokkal gyakoribb Series E 50-essel is csak párszor találkoztam élőben, ez meg még annál is ritkább...
    Series E 135-ösből úgy látom sajnos csak f2.8-as készült, ami meg már 400g.

    Jobban belegondolva: a 24-70-est szinte biztos viszem, a 70 -> 100 kivágással 24Mpx-ből még marad 4k+ szélesség, ami még elég. Ezért jobb lenne valami 100-nál hosszabb, mondjuk 120~150, ebből a tartományból a 135-ön kívüliek elég ritkák, 135-ösökből viszont rengeteg van.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz tvamos #13947 üzenetére

    Z-re nincs (még) telekonverter. A 24-70-essel pedig kétlem, hogy kompatibilis lenne valaha is, annyira közel van a hátsó lencsetag, a telekonverterek pedig általában belógnak az obiba.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz fclub #13951 üzenetére

    "ez a mostani tükrös kínálatból milyen foglalattal kompatibilis?"

    A kihalóban lévő Sony A bajonettel.
    Nem érdemes vele vesződni, az úgyis egy alsó-kategóriás olcsó obi volt. Add el, nehogy ez alapján válassz rendszert

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz fclub #13956 üzenetére

    "Ebben az esetben vagy manuál beállításokat kell választanom, vagy rekesz előválasztást, ugye? Ezen kívül kell valamit állítani a gépen?"

    Választhatod bármelyik módot, csak az S effektíve ugyanúgy fog működni, mint az M.
    Olyn úgy emlékszem nem kell semmit állítani, talán a Fujin sem, vagy ha mégis, valami Release without Lens vagy ilyesmit kell keresni néhány gépen.
    Olyn (és bármelyik vázstabis gépen) vagy kapcsold ki a stabit ha nem kell, vagy állítsd be manuálisan a gyútávnak megfelelőt

    "Az alap obi mellé tervezek venni nagylátót és telét. [...] Fix obi, manuál fókusszal!"

    A tele könnyű lesz, van bőven filmes 50 és 135 olcsón, illetve modern koreai (Samyang) és kínai (Meike, 7Artisans / TT Artisans, Viltrox), na de nagylátót... Gondolom nem is sima széleslátószögre (ekv. 40~45-től 28~24-ig) gondolsz, hanem ultraszélesre (24 és szélesebb). APS-C-n ez 16 és szélesebb, m4/3-on 12 és szélesebb - filmesre ilyen széles (nem-halszem) obik nem is léteztek.
    A Samyang csinál egy baráti árú (használtan 70k körül) 12 f2-est, ez APS-C-n UWA (18), m4/3-on UWA-WA határa (24); m4/3-ra még a Laowa 7.5 f2-ese van (15), de az már jóval drágább (500 USD?).
    Vagy: m4/3-ra ott van a régi Oly 9-18, használtan 100k körül ki lehet fogni.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák