Hirdetés
- Milyen asztali médialejátszót?
- A legjobb gaming monitor 300 ezer alatt? - LORGAR 27MP1
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mini-ITX
- A Chieftec továbbra sem hanyagolja a klasszikus felépítésű házak piacát
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Új hozzászólás Aktív témák
-
csibe1
addikt
Itt azt írják, hogy csak nemzetközi áruszállításnál kell: [link]
"Csak a nemzetközi szállításra vonatkozik
A furgonos szállítókra egységes szabályt alkotni azért nehéz feladat, mert ez a kategória nem egységes. Könnyen belenyúlhatunk vele a privát felhasználók világába is, hiszen nagyon sok ilyen jármű magánszemélyek üzemeltetésében működik, magáncélokra használják őket. Az EU ezért úgy határozta meg az érintett kategóriát, hogy a rendelkezések a következő járművekre és az őket üzemeltető vállalkozásokra lesznek érvényesek:– 3,5 tonna alatti, de 2,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű jármű, amelyet
– árufuvarozásra használnak és
– nemzetközi fuvarozásban vesz részt.
Tehát NEM tartozik a jövőben sem az 561-es sem a 1071-es rendelet hatálya alá a 3,5 tonna alatti furgon, ha azt
– magánszemély saját céljaira használja
– bármilyen vállalkozás bármilyen célra, de belföldi szállításban használja
– bármilyen vállalkozás nem bérfuvarozásra, hanem saját céljaira használja
– személyszállításra használják.
A furgonos teherszállítókat érintő változás részben az eddigi szabályok kiterjesztését jelenti, de lesznek kifejezetten erre a kategóriára érvényes, új előírások is. Például ha fuvarozóként kizárólag 2,5-3,5 tonna közötti járművekkel dolgozunk, akkor fuvarozói engedélyt kell majd kiváltani, amihez egy kisebb összegű vagyoni biztosítékot is le kell tenni."
"Vezetési és pihenőidők: csak 2026 második felétől kell betartani
A vezetési és pihenőidőkre vonatkozó általános szabályok betartására kisáruszállítóként több év haladékot kaptunk: az 561-es rendelet előírásait a 2,5 tonnát meghaladó járművek sofőrjeinek 2026. július elsejétől kell betartani. Figyelem! Ahogy korábban írtuk, csak akkor vonatkozik ránk a rendelet, ha a nemzetközi szállítás bérmunkában vagy díjazás ellenében történik. Tehát az előírások nem vonatkoznak a belföldi, a saját számlás és a magáncélú szállításokra sem.Tachográf
A tachográf használatára való kötelezettséget az 561-es rendelet állapítja meg. A 3,5 tonna alatti, nemzetközi áruszállítást végző furgonokba 2026. július elsejéig kell a menetírókat beszereltetni."
Új hozzászólás Aktív témák
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z370 i5 8600K 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700 10GB InWin 301 Corsair 650W
- Tapasztald meg a Ryzen 7 5700g erejét!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 12400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest