Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fagy53

    nagyúr

    válasz vzsryl #8294 üzenetére

    A CPU limit problémáját a VGA húzásának a hatásával lehet definiálni. Ha a VGA tuning arányos FPS növekedést okoz, akkor nem korlátoz a proci. A VGA limitnél meg a proci tuning FPS ekre gyakorolt hatásának eredménytelensége jelzi a VGA limit tényét.
    A gyakorlatban, a játékoknál mindkét eset jelen van, váltakozva. ill. megfigyelhetők köztes állapotok is. Igaz tehát a vegyes limites tézis és az, hogy éppen mi határozza meg a játék sebességét, az egy többparaméteres összefüggés.
    A PH! tesztek "ideális CPU/VGA páros" elnevezése nagyon helyes és a lényeget tükrözi. Látható, hogy mennyire értelmetlen a " kihajtja-e a procim az "X" VGA-t?" kérdés. Világos, hogy a minél erősebb proci és a csúcs VGA a legjobb megoldás egy adott konfig esetében, de ez a lehetőség nem mindenki számára elérhető! Nincs is rá szükség a tesztek tanúsága szerint, mert elég jól különválasztható a hatásuk a játék sebességére.
    A játék határozza meg a proci milyenségét, a VGA-nak nemsok köze van hozzá, mivel a képalkotás első fázisát a CPU munkája jellemzi. A többi fázis idejét viszont a VGA teljesítménye határozza meg. Ez a sorrendiség teszi lehetővé a két egység működésének különválasztását. Ha a proci gyenge, vagy a játék nagy terhet ró a procira, akkor hiába a csúcs VGA, hasonló sebességgel fut a játék, mint a gyengébb VGA esetében. Ha nagy felbontásban erős procival dolgozunk és igényes grafikai megjelenítést várunk el, akkor az első fázis ideje hiába kicsi, a VGA a többi fázis idejét jelentősen elnyújtja és így ő határozza meg a képidőt.
    A konkrét WoW példa esetében érdemes a felbontást minimumra venni, a graf beállításokat amelyek a VGA-t terhelik lecsökkenteni és így megnézni a min., max., és átlag FPS-eket. Ezek az értékek megmutatják, hogy elegendő-e a CPU ereje a játékhoz.
    Nagyon sok esetben sem a CPU sem a VGA nem ludas a leeső sebesség előidézésében, sokkal inkább a játék bugjai,a háttérben futó programok, internet kapcsolat, vagy a memóriakapacitás szűkössége az ok.
    Az ArmA2 komoly terhet ró a procira és valóban kevés a 3GHz, arányos FPS növekedést hozott az órajelemelés, tehát cél a 4GHz közelébe kerülni. A 4850 tökéletesen elég, bár javallott az 1GB, mert 600MB feletti a vmem igény.

Új hozzászólás Aktív témák