- Jobb biztonságot és energiahatékonyságot kínál a Bluetooth 6.1
- Módosította az előző generációs Dimensity csúcslapkáját a MediaTek
- Visszafogva, de még visszatér a GeForce RTX 5090D
- Computex 2025: mindenkinek elérhető AI szuperszámítógépeket vizionál az NVIDIA
- Computex 2025: közeleg az NVIDIA Computex előadása
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple MacBook
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Panasonic LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
barnam_ #40297 üzenetére
OZ alá ne add!
Amúgy én a felgen-online.de-ről rendeltem a Superturismo GT-imet.
-
-
barnam_
nagyúr
Alufelnit melyik webshopról, illetve gyártótól érdemes venni?
16"-os méretben 7" szélességgel. A gondolat egyelőre az, hogy 4 évszakos gumi menne rá, tehát télen is használnám. Első körben a felgenoutlet.com -ot találtam meg, 300€ körül találtam pl. Rial márkából ami tetszett. -
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #40293 üzenetére
Mivel ott a neve és a mérete így mindenki aki autót vezet/használ némileg tájékozott (esetleg elolvassa a kézikönyvet) így egyből felmerül benne, hogy az milyen méret. Tényleg minden oda van írva, zárójelbe még az is, hogy amennyiben rendelkezésre áll. Ha meg semmiképp sem jön rá, hogy az mi akkor beírja a fordítóba, keresőbe, hogy
spare tire
és máris látni fogja, hogy miről van szó. A mai világban másodpercek alatt kiderülhet, hogy mi micsoda. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #40292 üzenetére
És szerinted ezt mindenki tudja h a mankókerék típusszáma?
Ne belőlünk indulj ki, hanem műszakianalfabétákból, akik egy ablakmosó folyadék töltéshez is szakszervízbe mennek, mert ismerek ilyet, nem is egyet, szerinted ő mit fog nézni? Miattuk kell a TPMS, mert nem tűnik fel neki h lapos a kerék... Na pont ők képesek arra h felnyomják a pótkereket 4,2-re, mindegy hogy az milyen...
Félreértés ne essék, nem akartam 4,2-re fújni az enyémet, csak vicces... néha úgy érzem az autógyártók okosabb ügyfeleket képzelnek el mint akik valójában megveszik a termékeiket. -
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #40270 üzenetére
4,2-re próbálj már meg egy pótkereket felfújni kérlek...
Kíváncsi vagyok hányan fogják 2,8-ra nyomni a kúton és hány szálszakadásos gumi lesz használtan... egy kátyú és máris kipúposodik az oldalfala... - a mankókerékre vonatkozik az adat, azért az egy picit más mint a teljes értékű kerék.Oda van írva, hogy Spare tire T135/90D16, ez a mankókerék neve és típusszáma.
-
2ozzmexy
senior tag
Ne haragudj, nem így értettem, de akkor átfogalmazom:
Mivel ebben a méretben egy Kelly vagy egy Goodyear között nüansznyi az árkülönbség, így nem is kérdés, a legjobbat vegye, mert itt pénz nem számíthat, egy garnitúrán spórol 10-20k-t na bumm...Nekem például az árkülönbség egy garnitúrán 80-100k, ott már érdemes megnézni mit veszel a pénzedért, mert kifizethetsz kétszer annyit egy nem kétszer annyit "tudó" gumiért, érted már?
Azért hoztam példának a Bravuris 5 HM-et 26,5k-ért, kétlem hogy tömeggyilkos leszek vele ha nem 46k-ért veszek PC6-t, hanem csak a Barum-ot teszem fel, viszont marad a zsebemben 80k, ami kétévnyi KGFB nekem... de neki nem fog 80k a zsebében maradni ha nem CC+-t vesz pl hanem csak nokiant, értesz már? jó esetben marad a zsebében 15k?
Én ezt éppen a saját káromon tanultam meg annó, de ezt már kifejtettem korábban a használtgumik kapcsán, olvas vissza ha kíváncsi vagy rá. -
kenguru99
senior tag
Lehetetlen azonos körülményeket biztosítani. A hőmérséklet, páratartalom, útburkolat anyaga, mérőműszerek, az eredmények súlyozása mind különbözőek. Érdemes több tesztet megnézni ha van rá lehetőség. Ettől függetlenül azért ritkán fordul elő nagyon ellentétes teszteredmény.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #40285 üzenetére
Mivel a méret is gyakori és viszonylag kicsi, így az árkülönbség sem túl nagy egy Nexen vagy egy Kléber/Vredestein között, tehát ilyen esetben #csakapremium...
Spórolsz pár ezrest vele ha nem egy márkásat veszel hanem valami másod/harmadvonalat, szerintem nem éri meg, az én méretemben egy Barum Bravuris 5HM 26k/db, a Conti PrémiumContact5 meg 46k/db, ott már érdemes gondolkozni, de ilyen kicsi és gyakori méretnél nem, meg kell venni a tesztgyőztest, ár/érték arányban úgyis az lesz a legjobb. -
Chereiose
addikt
válasz
Kornel #40284 üzenetére
Szerintem is, jobbak azok,
viszont elég jó ára van azért ennek a Barumnak.Na mondjuk úgy látom az én méretemben annyi, mint a nexen, így nem kérdés. Zajszint sem mindegy és a nexenünk azért elég csendesen fut. Kleberre ránézek még, gondolom ez a Quadraxer 2 lenne az. Mondjuk az már darabja ismét csak 3-4k val drágább, mint a nexennek -
Chereiose
addikt
Nexen N-blue 4S szerintetek jó választás lenne R15-ben? Golfunkon az van fent másfél éve, nincs vele gond, meg hát 20k alatt jól sejtem, hogy nem nagyon van jobb?
Jelenlegi Nokian Weatherproofom sajnos 25k darabja R15ben.
-
Chereiose
addikt
válasz
molnarpeter #40279 üzenetére
Értem, azért rákérdezek majd ahová viszem
-
Chereiose
addikt
Azt nem tudjátok, hogy a gumiszervizben tudnak-e adni csavart a felnikhez? Nekem nincsen hozzá, ezekhez szintén van gyári ami hozzá való specifikusan?
-
Chereiose
addikt
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
raziel01 #40271 üzenetére
Jaaaahhhh, így már értem... az nincsen odaírva h milyenre.. a kis cselesek... akkor jól tettem h csak 2,8-ig nyomtam a teljesértékűt. Bár ott utazik a kompresszor is a kocsiban, szóval nincsen para ha kevés van benne.
De azért eléggé szánalmas h műszakin bukási lehetőség lesz ha nem jelez a TPMS, de a 253kPa meg a 2,8bar viszonylag távol vannak egymástól... -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #40269 üzenetére
Ott írja, 6Jx15HZ...
6" széles 15" átmérő... ET43
@raziel01: Miért, mennyit kellene írnia!? Ez egy polo, nem focvis "tankja".
Amúgy ez jobb?4,2-re próbálj már meg egy pótkereket felfújni kérlek...
Kíváncsi vagyok hányan fogják 2,8-ra nyomni a kúton és hány szálszakadásos gumi lesz használtan... egy kátyú és máris kipúposodik az oldalfala...
Jah és ha már a nyomásértékek szóbakerültek, akkor varázslatos tudású TPMS, 2,8-ra fújt gumik esetén:
A gyári kompresszor szerint 2,8 bar, a benzinkúton minősített mérő szerint 2,8 bar ő meg ezt mérte... -
raziel01
veterán
válasz
Chereiose #40253 üzenetére
Először is tudni kéne mit ír az üzemanyagbetöltő nyíláson a gyári kerékméretre.
Ha 195/55 R15 akkor biztos, hogy jó lesz a felni is.
Én is most vettem gyári skoda alufelnit. Ha a kerékméretet tuti 195/55 R15 akkor 6 és 6,5 colos szélességű felnik a tökéletesek hozzá. Szerintem a gyári neked is 6 col szóval jó lesz. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kornel #40263 üzenetére
Azt a Vitara is nehezen tűri (1,4T 2WD), 3-asban emelt fordulaton szoktam venni ha megyek Fót/Dunkakeszi felé olyan 45-55 között, ez téli-nyári garnitúrával hozható, gyorsabban már necces, ott is a csúszáshatáron autózom vele, mert érzem h kezd "túlszervózott" lenni.
Pedig a téli sem egy világbajnok... de közlekedni lehet vele, kicsit az az érzésem h ezek a gumik keveset tudnak az autó képességeihez mérten... 4évszakost nem akarok, egyrészt mert szeretem cserélgetni (rámfér a testmozgás) másrészt meg féltem a gyári alufelniket, lemezfelnin meg olyan bután mutat a kocsi... dísztárcsával jobb, anélkül meg fillérb***ónak néz ki...
Ha gyártanának alá szép acélfelnit (nem lemezt!) akkor tuti váltanék arra... -
Kornel
veterán
válasz
2ozzmexy #40262 üzenetére
Nekem egyébként is rossz volt.
Ugyanazzal a futóművel (S-cross FL) a gyári EC5-el m3-M0 felhajtónál a visszafordítónál maximum 50-55 km/H, afelett eldobná. Ezzel a közepes négyévszakossal 60 km/megvan stabilan, szárazon több is, esőben ott van a csúszás határ. Jégen 50 felé nem akartam menni. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #40255 üzenetére
Nem teljesen értelek, valami infó hiányozhat, tehát az elejétől:
Most van Nokian Weatherproof 4db 14"-os méretben (gondolom) lemezfelnin és vettél az autóhoz 15"-os alufelni szettet, ezért szeretnél új 4évszakos gumit az új felnikre?
Tapasztalatból mondom hogy manapság R14-es gumit eladni szinte lehetetlen, kb a kutyának nem kell...
Mentél vele 8k km-t ősz óta, tehát elmész évi 10-12k között, akkor ha nem veszi meg senki, anyagilag érdemes lenne lejárni a mostani R14 szettet, ha úgy érzed már nem az igazi akkor keresni a 15"-os felnikre vmit, vagy nyárit vagy 4évszakost, amelyik szimpatikusabb, de a pótkereket (már ha van) is érdemes megnézni milyen állapotban van, hátha csereérett az is...
Jófogáson ha nem megy el, pár hónap után törli a hirdetést, vagy fizethetsz hogy fennmaradjon...Vatera regisztrációnál már bankszámlaszámot követel, szóval a marketplace még jó lehet, R14-es gumi jó swiftre, yarisra, polora, puntora, c2-re, 206-ra, ezeknek a fórumain is érdemes hirdetni. -
Firstaye
tag
válasz
Chereiose #40253 üzenetére
Sajnos a négyévszakosnak nincs túl nagy ára használtan, esetleg a CC-nek, mert azt simán megveszik nyári guminak a népek, plusz volt és van erős marketingje.
Nem tudom hol hirdeted: a jófogásnak elég ostoba a keresője ott érdemes több módon a címbe írni az adatokat, illetve a facebook marketplace jobban pörög.
-
Chereiose
addikt
Sziasztok!
VW polomra vettem egy R15-ös alufelni szettet, és erre szeretnék új négyévszakos gumikat venni. Kérdésem egyrészt az lenne, hogy pontosan honnan tudhatnám meg, hogy milyen gumi kellene rá? Ez a felni R15-ös elvileg és az ET száma 43, ami a wheelsize oldalon is passzol a gyári R15 mérethez (195/55 R15), tehát elvileg elég valószínű, hogy ilyen méretű gumit kell vegyek, de meg kéne győzödnöm valahogy a felni alapján, hogy biztos jó-e (felni belsejében vannak ugye adatok, de nem tudom mit kellene nézni)
A másik kérdésem, hogy a korábbi lemezfelnire ősszel vettem zsír új Nokian Weatherproof R14 négyévszakost, amivel összesen megtettem kb 8 ezer km-t, mondhatni zsír újak. Szerintetek van esély eladnom normális áron (40k ért feltettem őket), vagy esetleg gumi szerviznek nem számítják be őket? Igaz van egy tippem, hogy nevetséges árakon, elkótyavetyélni meg nem fogom őket full új állapotban
-
sike!
tag
175/65 R15 méretben keresek négy-évszakos gumit. Mindennapokra szaladgálni (pár Km), néha kirándulni/rendezvényekre menni itthon rövidebb távra, 1x-1x évente hosszabb távra külföldre gurulni. Téli időszakban kevesebbet használom az autót. Üzemanyag-takarékossági szempont is számít.
Apollo Alnac 4G All Season jó választás lenne?
-
Kornel
veterán
-
lorcsi
veterán
sziasztok!
mik a tapasztalatok a Michelin Latitude Sport 3-al?
mennyire kopós?(kerestem neten, de nem találtam egyértelműt...)
-
windlord
őstag
válasz
molnarpeter #40241 üzenetére
Pécsiek vagyunk, így van Mecsek.
Síelés nincs, remélem nem is lesz. -
windlord
őstag
16" -bol mi az ajánlott jobbfajta vagy jobbfajtak?
-
windlord
őstag
válasz
molnarpeter #40233 üzenetére
Nem tudom.
Külön kerekszettet adna hozzá 100k -ert.
Gyári alu az is.Lehet külön kellene rá nagyon jókat.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
windlord #40229 üzenetére
Esetleg egy Goodyear Vector megfontolandó lehet, az emlékeim szerint viszonylag télies. Négyévszakosban kb a prémium szokta képviselni a külön szettek középkategóriáját, logisztikát és hulladéktermelést tekintve talán jobb lenne egy drágább szett, mint két külön közepes
-
rbalint88
addikt
válasz
windlord #40231 üzenetére
ha normálisan közlekedsz vele, akkor barum bravuris 5 a belépő kb, hankook ventus prime3 a középosztály és vannak a top brandek a top kategóriában. téliben szintén barum a szükséges minimum (polaris 5), hankook w320 a közepe (ebben a méretben már van az is, inkább mint a w452), bridgestone lm005 a tavalyi tesztgyőztes. nem drága méret, érdemes jót venni belőle. télen meg lesúlyozni kicsit az autó farát, hogy legyen tapadás.
-
windlord
őstag
Lehet veszünk egy BMW e91 dieselt.
Nem megyünk egy évben 10kkm -et.Használok Nexen N blue 4evszakost egy A3 -on.
Nincs bajom vele eddig.Mehet erre is, vagy mást illene?
-
Som@
őstag
-
Som@
őstag
Ma megjöttek külföldről az új papucsok. 😁
Talán jövő héten fel is kerülnek.Beszámoló hamarosan.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
csiga8 #40225 üzenetére
[link] ez 2 éves történet, a többiek biztosan tudnak okosabbat mondani, mint én, mivel ők használnak Vredit is meg Nexen-t is, azóta lehet változott már a tabella is.
Csak azt tudom mondani amit szoktak ők is ajánlgatni...
(én a "kétgarnitúrás bandába" tartozom több autóval is, de ez csak én vagyok, az én szubjektív véleményem ne tévesszen meg senkit, nem vagyok expert)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
csiga8 #40223 üzenetére
[link] Itt néhányan elmondták a témával kapcsolatban a véleményüket, voltak akik elsőkézből írták, voltak akik nem, de a lényeg h sok szempontból meg lett világítva a téma és ha olvasol a sorok között akkor rájössz hogy mindkét tábornak igaza is van meg nincs is.
Amúgy ha kicsit többet is hajlandó vagy "elszórni" a 4évszakos szettre, akkor [link] vagy [link] vagy [link] , az utolsó kettő igen jók, szerintem egy másodvonalas téli/nyári gumi szintet hoznak, az árkülönbség pedig elenyésző...
Ha teheted rendeled meg valahonnan és felrakatod a saját gumisoddal új szelepekkel. (azért méretet ellenőrizd, mert csak tippeltem)+1: A pótkereket is nézd meg, egyrészt hogy van e másrészt h mennyire csereérett, mert a többség akkor többen rá h gatya a pótkerék, amikor fel akarja rakni.
-
csiga8
senior tag
válasz
2ozzmexy #40222 üzenetére
itt a fórumon még nem olvastam vissza, netes (teszt) keresési eredményem eddig jó.
Bár magam mindig is tél/nyári gumi párti vagyok, ( többi autón így van, külön felnin) ez most azért tetszik.
Egy moszkvai őr kutyus ( és egyéb minden ganés cucc, fűkasza, láncfűrész, stb) szállítására lenne, rövid távokra, falun belül, esetleg 2 falu közt. Nagyon ritkán kutya találkozóra mennénk vele.
A legalja gumi nem érdekel, azért még erre az autóra sem adok pénzt, de érthető okokból azért a tesztgyőztes sem érdekel.
Szerintem kipróbálom, illetve akkor itt is viszaolvasok.
Köszi a tippet! -
2ozzmexy
senior tag
válasz
csiga8 #40221 üzenetére
Igen, ezért is írtam, hátha erre még nem gondoltál, viszont ha visszaolvasol akkor volt itt egy komolyabb "nézőpont ellentét" a témában, tehát nem mindenkinek jó a 4évszakos gumi, de gondolom ha ilyen autót veszel nem vett fel a pénz, viszont a 4évszakos kb fele időt bír mint a sima nyári/téligumi. (magyarul a 6-8 évre vetett fajlagos költsége ugyanott van)
Ilyenkor azt is érdemes nézni, h 3-4 év alatt sokat változik a piac, jönnek új fejlesztések és lehet hogy a 3-4 évente cserélt 4évszakossal frissebb/biztonságosabb mintán autózol, mint az 6-8 évente cserélt kétszettes konfigurációval.
Ami még mellette szól, hogy nem kell évente kétszer fizetni a cseréért és időpontot kérni, sorbanállni stb.
Ami ellene szól, hogy a legjobb 4évszakos sem utasítja magam mögé a Top3 téli/nyári gumikat, tehát ésszel kell vele közlekedni, ha nem minden kanyart tapadáshatáron akarsz fűzni, akkor érdemes elgondolkodni rajta.
Viszont amennyiben vennél vennél te is ilyen kelly/sailun/infinity/giti gumikat és helyette veszel egy nexen 4évszakost, sokkal biztonságosabb gumit kapsz... -
2ozzmexy
senior tag
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #40218 üzenetére
13", szerintem gyári felni ( még nincs nálam)
Azt tudom, hogy 16 éves gumik vannak rajta
-
csiga8
senior tag
Üdv!
1999-es évjáratú 1.0 Suzukira milyen márkájú, típusú nyári gumit ajánlotok? Nem feltétlen a legdrábábbra gondolok, de a lagalját is kerülném.
-
2ozzmexy
senior tag
[link] Aszem ez a méret kell neked, de már nem vagyok biztos benne.
Ez alá én nem adnám a helyedben.
Íme egy jó példa miért nem kell a túltárolt gumi sem.
De ugye ha az michelin, akkor 10 évig is jó, hiszen megmondták hogy csak az autón öregszik 17-szer gyorsabban, a raktárban nem öregszik egy percet sem, csak a pincében/garázsban meg az autón. -
2ozzmexy
senior tag
Valószínűleg rosszul tárolták őket... (íme egy újabb példa miért ne vegyél használtgumit
)
Én pl. lemosom és gumiápolózom az oldalfalakat minden cserekor.
Ami lejön a kocsiról azt kikavicsozom egy facsavar vagy vmi hegyes tárgy segítségével (közben sérüléseket/idegentárgyakat is keresek), utána kap egy autósamponos melegvizes mosást, majd bő hidegvízzel öblítés, áttörlés száraz ronggyal, utána meg lefektetem és lefújom az oldalfalát gumiápoló habbal, majd ha beszívta akkor újra áttörlöm, megfordítom és a túloldalt is befújom és törlöm. Ha minden száraz akkor lemennek a pincébe a tartóra és rájuk húzom a huzatot, így pihengetnek a következő bevetésre várva.
5 évesen lassan csereérett max egy-két szezon lenne benne ha jó állapotban lennének, de ha kikeményedett, akkor sajnos kuka...
Vannak itt néhányan akik Polaris5-t használnak és elégedettek. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Politika
- Padavan firmware
- Yettel topik
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- Autós topik
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- További aktív témák...
- Intel Core i7-13700K Processzor
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Csere-Beszámítás! Asus Dual RTX 4060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- Update 05.19 Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest