Hirdetés
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jozsi252
veterán
válasz
kisza25 #40646 üzenetére
Igen nagyon nagy részt csak egyedül használom a kocsit. Bár a kicsivel 100kg fölötti súlyom majdnem 2 embert is kitesz.
Amúgy mi a különbség a
- Continental EcoContact 6
- Continental ContiEcoContact 6között? Keresgélem a gumikat hogyha mégis vennem kellene. Sajnos 175/65 R15 méretbe nincs Hankook VP3, mert tuti azt vennék. Mondeo-nál nálunk nagyon jól bevált 205/55 R16 méretben. Ha veszek akkor inkább Continentalt szeretnék, de túl nagy lehetőségeim nincsenek ennél a márkánál.
A sima EcoContact 2020.01 óta van a piacon, a ContiEcoContact pedig 2018.01 óta.Qru
Remélem hétfőn a végére fogunk járni, mert addig el nem jövök a szervizből amíg nem tudom hogy mi van. Nyilván ha kizárják a csapágyakat, meg a futómű alkatrészei hibátlanok, illetve a futómű beállítása is jó akkor csak a gumi lehet. De még ezek után is talán megcsináltatok annyit hogy rakják fel a télit, mert ha már kiadok 90k-t egy új gumira akkor biztos akarok benne lenni hogy az a szar.Amúgy a Hankook Kingery Eco nem tudom milyen gumi lehet.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #40047 üzenetére
Chip és chip között van difi, meg van eco chip is, de ez vmi "okosito" doboz lehetett... (bocs Qru, befejeztem)
Nem értem igazán a kérdést, miért kellene lassabban menni vele? Inkább ésszel kell menni ért ugye más a minta 4-bol egy kereken...
@tboldi: mások a nyomás értékek, úgy, ez nem volvo/alfa motor...
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #39994 üzenetére
Az ilyet este szeretem kisebb párezer lelkes településeken, ahol a közvilágítás is olyan gyér, hogy csak az önkormányzat villanyszámláját gyarapítja...
Aztán csodálkoznak ha kiordítok hogy "legalább a balszélső gyújtana rá...", és fel vannak háborodva amikor a román kamionos áthúz rajtuk 40tonnát...Legutóbb egy bácsinak szóltam, hogyha már be van b***va, akkor egy viharlámpát akasszon a szerszámra miközben a kígyót kergeti a felezőn...
Amúgy ennél az extrémebb sport, az a Rákóczi úton a buszsávban robogózó pizzafutár/hajtáspajtás fixi-vel... csodálom hogy még élnek...
A golfoshoz: Az ilyen autósokat olyan szivesen felültetném pár évre motorra, hogy érezzék milyen király amikor sehallselátdömötör kirakja eléd az ajtót vagy kifordul eléd...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #39990 üzenetére
Akkor lehet mégsem lesz olyan rossz vétel?1. Az a fővárosban is divatos, csak egyirányúban, műanyag motorral/bébimobillal/pótkerekes cangával úgy hogy mindkét oldalon parkolnak, menekülnöd sincsen hova... (és értelemszerűleg ő nem fog betétlapot adni
)
2. Én nem akarom az indulatokat szítani, de az ilyen embernek a jogsiját is elvenném ott helyszínen... és soha többet nem kapja vissza... kb a 2000-es évek óta van minden autóban (akár utólag belekendácsolt) pótféklámpa, ha belenézek a középső tükörbe és rálépek a fékre, akkor látom a fényét... (igen még nappal is!) nem hiszem el hogy nem tűnt fel neki...
Mondjuk furcsálom hogy sok autó egy kifogyott ablakmosótól otthagy az út szélén, de egy 5-ös golf tesz rá magasról h egyik féklámpád sem működik....!? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #39936 üzenetére
Szerintem már nem lesz sokáig az az ugrás 16"-ról 17"-ra az árakban, mivel egyre több autót szerelnek gyárilag 17"-os könnyűfém keréktárcsával...
De hogy ez 2-3 vagy 5-6 év... de én már nagyon várom, mert horror hogy egy prémium gumi 215/55R17 méretben 45k/db-ról indul plusz ugye az újabban kötelező TPMS szelep, amit illik a garnitúrával együtt cserélni...
Beszéltünk mi már erről!?Valahonnan dereng...
@tboldi:
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #39697 üzenetére
Ezt a "kiegyensúlyozási segédletet" én is
ismertemhallottam, ez főleg azért izgalmasabb, mert van ahol gép csinálja a gumi felnire szerelését és kiegyensúlyozását, azok a gépek ezeket a pöttyöket keresik.
Amikor még bejáratos voltam Dunaújvárosban a Hankook-hoz, akkor mondták hogy azok hibákat is jelölhetnek, ahol javítani kellett vmit az abroncson... de ha jól tudom ez gyártófüggő, a Continental-nál nem tudom hogyan van ez... ha jelölik egyáltalán. -
-
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25 #39601 üzenetére
Sokkal.
Habár ezen a képen elég nagynak látszanak a bordák, pedig ekkorra már kb. 1 mm-t koptak (~6,5 mm a kezdeti 7,X helyett). Direkt ezt a koszos képet kerestem, így feltűnőbb.
-
MasterMark
titán
válasz
kisza25 #39549 üzenetére
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Ez jó számolgató szerintem.
Felni szélességet és ET-t is állíts be, akkor látszik mennyivel nagyobb/kisebb hogy áll az eredetihez képest.
-
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #39540 üzenetére
Nem csak elol lehet am gond
Ha olyan a futomu kialakitasa, a lengescsillapito testebe es a rugotanyerba is beleerhet. Nem
szivatasbol irtam oda azt is, hogy es menj vele egy kort
Ha online rendelted, akkor meg le tudod mondani + van 14 nap elallasi jogod is, de gondolom ezt tudod. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #39527 üzenetére
A típusengedély egy publikus adat/dokumentum bárki lekérheti, ezenkívül a biztosító által használt adatbázisban is benne vannak az engedélyezett méretek. Nem minden esetben tagadják meg de ha igen... legalább a bónuszod nem megy le.
Amúgy valószínűleg soha nem fogja nézni senki. Nálunk a cégesekre is az olcsóbb méret megy (215/55R16 helyett a 205/55R16).stvnppp: Ha nincs se matricán ,se a manualban akkor a típusengedélyben kell megnézni, vagy megkérdezni az importőrt és/vagy bármelyik márkakert (ez a legegyszerűbb szvsz).
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #39532 üzenetére
Az azért lehet, mert a típusengedélyben nem szerepel, ennek két oka lehet:
1, Nem ajánlja a gyártó (erre igen sok oka a lehet, többségében hátsó takargatás)
2, Nem volt olyan felszereltség forgalomba helyezve itthon, ami azzal a mérettel lett volna gyárilag szerelve.Hogy műszakin belekötnek e, az kétesélyes, nekem sosem kötözködtek, de mondom, itt van konkurencia, mondhatom hogy "máshova viszem inkább a pénzem", szóval elnézőbbek vmivel, nem érdekük na. Kis helyen ahol 30-40km-en belül nincsen vizsgaállomás már szőrszálhasogatóbbak (főleg ha várják a jattot), mert csak oda viheted vagy több km-el arrébb ami neked plusz macera, üzemanyag, idő és ezt ki is használják pofátlanul. (tisztelet az igen ritka kivételnek, de azok meg folyton be vannak táblázva)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25 #39527 üzenetére
Persze hogy nem nézik, ha nagyon pénzéhesek vagy kötekedni akarnak, akkor utána néznek, vagy ha vmi nagyon elmebeteg méret (hogy "pimpesebb legyen"), max akkor.
Én 8 évig műszakiztattam BP-en a corollát nemhogy gyári, nem is váltóméretű gumival. 185/65R14 helyett 185/60R14 (nyári) vagy 185/55R14 (téli) méretekkel és sosem szóltak érte... pedig itt van konkurencia bőven, szóval ha sokat szőröznek odébb gurul a zügyfél két utcával és máris 10%-al olcsóbban letudják számla nélkül. (A többséget úgyis csak az érdekli h van e rajta műszaki, mert ha nincs azért büntetnek, de még egy műszaki állomásról sem hallottam amit azért zártak be, mert átengedett vmi hulladékot)Szerinted tényleg meg fognak vágni (itt mutyisztánban) azért egy autót műszakin, mert 20% nyomásesésnél nem jelez be a TPMS!? Majd azt fogják mondani hogy KRESZ szabály a napi első elinduláskori ellenőrzés és kész. (Max még egy pont amiért el lehet várni a jattot)
A többség majd akkor fog pofára esni amikor cseréltetni kell 5-6 év után a gumival a szelepet is 10k+ /db áron, na akkor majd indulnak a "kijátszós jútyúb vidik" meg az "így cserélj benne elemet" blogpost-ok.Azért itthon (főleg fillérb***óéknak) nagy érvágás hogy 120 helyett 160ból tudja csak felgumizni a verdát. (és ez csak egy garnitúra...) Már várom amúgy hogy a rendőr ezt is nézze mint a check-engine-t és kapják érte a delikvensek az 50k-s sárgacsekket.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #39524 üzenetére
Csak aztán nehogy több be legyen a leves mint a hús...
Egyrészt ha kárt okozol a biztosító megtagadhatja a kifizetést (tehát neked kell kártalanítanod a károsultat), illetve a gumigyártók nem vállalnak garanciát ha nem gyári homológ méretet teszel fel (ez ugyanis nem rendeltetésszerű használatnak minősül). -
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #39516 üzenetére
A maxxis tunik nyariasabb mintanak, viszont a nexen nedves fekezesi cimkeje jobb egy kategoriaval, valamint halkabb is. Szerintem oruletes kulonbseg nincs a ket gumi tudasa kozott, en csak a halkabb mivolta miatt szavazok a nexenre, mert kisautod van, ott jobban bejon a gordulesi zaj altalaban.
-
válasz
kisza25 #39472 üzenetére
Én jól bevált, jó minőségű, kanyargós-dombós, egyirányú, egysávos útszakaszon szoktam megnézni, hogy ugyanazokon a részeken milyen sebességnél kezd megcsúszni az autó és hogyan. Konkrétan itt, végig emelkedős, kanyargós út, szemből sem jöhet senki, bringás, gyalogos, vad szintén nem keveredik arra. A téli-nyári csere előtt még a télivel mentem egyet ezen a szakaszon, az már 100 alatt elkezdett nyalódni, finoman darálva csúszni (UHP tesztgyőztes téli), aztán csere után a nyárival még nem is túl melegben (19-20 fok) már 120 fölött kezdett csak megcsúszni, de nagyon szépen, hangtalanul, kontrolláltan (szintén UHP tesztgyőztes nyári). A fenti útszakaszon az első alagút után 3-as teligázzal kiadja nyárival. Kigyorsításokkal nem nagyon lehet tesztelni, mert 3-asban 60-nál teligázra még csak az ESP villog.
-
2ozzmexy
senior tag
-
MasterMark
titán
válasz
kisza25 #39296 üzenetére
Én pont most cseréltem a régi nyárikat:
Dunlop SP Sport Maxx TT 215/45 ZR17 91Y XL DOT 0515 Made in Japan
Ránézésre nem volt baja, ez se volt elkopva. De érzésre meg túl kemény volt. Belül ilyen üveges hangot lehetett hallani amikor mentem.
Képek alapján ez már ránézésre is keménynek tűnik, belül nem túl zajos? A futófelületen is látok repedezést a mintában.
Szerintem cseréld le.
-
kisza25
félisten
válasz
kisza25 #38953 üzenetére
Na itt 32 keresek tovább, de lehet várok, hogy lejjebb megy az euro/ elmúlik az újdonság ereje
Ez ugyanaz, vagy ez másik?
Kornel: azt vágod, hogy most 351 az euro?
95*350=33250 -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #38923 üzenetére
Hankook: ez az oldschool recept, amikor a gumi egyik fele télies a másik fele nyárias mintájú. Ha megnézed ennek a külső oldala télies sűrűbben lamellázott, a belső fele ritkábban/nyárias. Nem feltétlenül 50-50% (sőt ez a ritka) arányában, attól függ, hogy a nyárias vagy a télies tulajdonságra akarnak inkább rágyúrni.
Pl a Vredi új 4S gumijánál a futófelület 60%-a télies, 40% nyárias minta ami úgy van elosztva, hogy a nyárias van kívül mert kanyarodáskor ugye oda terhel az autó. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #38921 üzenetére
Jaj ez nem teszt, csak annak látszik. Olvass vissza volt szó erről a tesztről már itt korábban. Elhiszed, hogy egy használt nyári gumi fékútja megegyezik egy használt téli fékútjával nyári körülmények között? Én elég nehezen...
Ha ez így lenne senki nem használna nyári gumit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #38915 üzenetére
Hány fokban készült a teszt kb? Ha nem a nyári hőmérséklet tartományban akkor nem mérvadó a teszt nyári körülmények között, mert nem derül ki melegben mit tud a gumi.
Általában nem melegben tesztelik a 4S gumikat, pont azért mert a legtöbb télies és elvéreznének csúnyán.Klébert megnézed ott középen sok apró lamella van, azokkal kapaszkodik a gumi a hóban. A Conti ehhez képest meg sokkal simább felületű az 1-1 bevágásnyi mintaárokkal.
-
tutis
őstag
válasz
kisza25 #38716 üzenetére
goodyear vector 4seasons gen-2, tesztgyőztes pár helyen és ajánlott gumi..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest