- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
Megpróbálkozom még egy nehéz kérdéssel, mit látunk a képen?
-
Cypresss
senior tag
-
Cypresss
senior tag
válasz
Kbhont #14289 üzenetére
Miért lett pl ilyen feszültség ill frekvenciára kitalálva az egész?
Az egyenáram gondolom világos, azért kell, mert erről üzemelnek az üzemanyag pumpák, a hidraulikus rendszer, a flight control rendszer valamennyi eleme.
A három fázisú konstans frekvenciájú 400Hz és 115 Voltos váltóáramú rendszert a Boeing vezette be a 707-essel, azóta gyakorlatilag ez az iparági standard. Úgy tudom azért ezt választották, mert így csökkenthették a legnagyobb mértékben a vezetékezést, így a gép súlyát.
A két rendszer működtetéséhez kell az IDG.
A többit pedig leírta aviator. Egyébként ha érdekel van erről a témáról egy 45 perces angol nyelvű oktató videóm.
Más: itt egy brutál nehéz kérdés. Mi ez és milyen gépen van?
-
válasz
aviator #14288 üzenetére
Ez valóban bővebben így lehet definiálni, de azt is tudod, hogy miért így van megoldva?
Mert ha bele gondolunk a mezei generátoroknál a forgórész gerjesztését szabályozzák és így az állórészen létrejövő áram feszültsége viszonylagosan stabil...
Persze ez egyen áram, de hasonló meghajtással váltakozó áramot is lehet generálni.
Itt miért alkalmaznak egy ilyen bonyolult megoldást?
Gondolok itt a mechanikus dolgokra, aminek a kenése, hűtése külön macera...
Miért lett pl ilyen feszültség ill frekvenciára kitalálva az egész?
A jó megoldásért TIBI csoki jár! -
aviator
tag
válasz
Kbhont #14286 üzenetére
Kicsit pontosítanék: Az IDG ahogy te is írtad integrated drive generator, mint ahogy a neve is mutatja maga a generátor. Mivel az elektromos rendszer ellátásához konstans frekvenciájú váltakozó áram kell, ezért ezt is kell tudnia. Úgy oldja meg a dolgot, hogy van benne egy folyamatosan változó áttétel (ettől integrated drive egyébként), olyasmi mint a CVT a robogókban, csak fordítva működik, változó behajtó fordulatszámból állít elő állandó kihajtó fordulatszámot.
-
sheep
addikt
Üdv,
bár nem tartozik szorosan a fórumhoz, de lenne egy kérdésem:
nézegetek repülős videókat a yt-on, és találtam egyet amiben egy A340-es egyik hajtóművét le kell állítani a túl magas olaj hőmérséklet miatt.
Ez lenne az ha vkit érdekel:
[link]
Nem ismerem a szakszavakat, el tudná vki röviden magyarázni mi az az IDG amit lekapcsolnak? Azt látom hogy lekapcsolják a generátort, visszaveszik a teljesítményt, kieresztik az üzemanyagot, de nem értem mi az az IDG ami a generátorhoz kapcsolódik.Köszi !
-
LWhite
tag
Milyen jól megoldja orrfutó nélkül!
VIDEÓ -
Cypresss
senior tag
Egy nagyon kényes témát feszeget ez a [videó], a végén egy jó kis [indoklással].
-
Cypresss
senior tag
válasz
wolruf #14273 üzenetére
Próbálkozhatsz mondjuk [ITT] vagy ha Alaszkába mennél, akkor [ITT]
(#14274) Korcsii: Ez a Csanád blogja, akit én is megemlítettem a cikkben, de már hazajött úgy tudom.
(#14276) Rudi50: Szia Rudi, teljesen jogos az észrevétel. Mindig a vezető szerkesztő dönti el, hogy mikor kerüljön ki egy anyag. Az én cikkeim általában hétvégén élesednek, de mivel mostanában hiány van magazinos hangvételű anyagokból, előbbre hozták a megjelenést. Próbáltam többször beszélni a szerkesztőkkel arról is, hogy legyen több repülős témájú cikk, de azt mondják, hogy a szerkesztőségen belül senkit nem érdekel a téma max csak addig, amíg kiposztolnak egy-egy izgalmasabb YouTube videót.
(#14277) Razor18: Tudomásom szerint ez egy ügyvéd szleng, de kösz az észrevételt.
#14279) LWhite: Egy ilyen tabletes navi csak akkor jó, ha folyamatosan frissíted, az meg nem kevés pénz. Én úgy tudom, hogy ha lehet, azt csinálják, hogy a pilóta adja a hardvert, a társaság meg a szoftvert és a frissítést, ha utóbbira nincs pénz, akkor a pilóta csak hagyományos eszközöket használ a repülés során.
-
LWhite
tag
válasz
Korcsii #14278 üzenetére
Remek videó (jó volt ez reggeli mellé is
)!
Cypresss: a modern bozótpilóták legalább már ilyen -tablet alapú/szerű- navigációt nem használnak, mint ami ebben a vitorlázó gépben is van, ha a gépnek nincs is fejlett navigációja? Vagy a rutinosabbak már nem foglalkoznak efféle dolgokkal?
Egy ilyennel azért már jelenősen jobbak -lehetnek- az esélyek a balesetek elkerülésére.
-
Korcsii
őstag
Kivételesen nem egy zenés montázs, hanem egy hosszabb verzió a vitorlázó pilóta szemszögéből. Elalvás előtt mennyei.
-
Đusty
addikt
válasz
Cypresss #14270 üzenetére
Egyetlen egy dolog:
Az ilyen cikkeket vasárnap reggelre kell időzíteni, hogy a reggeli közben nyugodtan olvasgassa az ember és mivel akkor uborkaszezon van tovább kinn is marad a címlapon.(Kivéve mondjuk ha közbe forma 1 van de az a ritkább eset.)
Sokkal jobban esik olyankor, próbáljátok ki! A kommentek is jobbak lesznek :-) -
Korcsii
őstag
válasz
wolruf #14273 üzenetére
Jó pár éve a zindex fórumon még azt lehetett olvasni, hogy óragyűjtögetésre nincs sok mód, lehet menni bozótpilótának... és valamelyik magyar csinált is erről egy tartalmas blogot, de most nem találom...
szerk: talán ez: [link] (angolul, de magyar piéóta)
Amúgy tartalmas cikk ismét!
-
Cypresss
senior tag
Kérném szépen a tisztelt grénumot, hogy véleményezze hogyan sikerült a cikk. Ha valami nagy hülyeséget találtok, ne kíméljetek, nyugodtan jöhetnek a fosozó kommentek. Előre is köszi!
-
válasz
m.zmrzlina #14263 üzenetére
Én legutóbb használtan vettem 3 Logitech Force 3D Pro Darabja 5 és 8 között volt. Nagyon jó a forceos joy flight simhez, csak kell hozzá a kiegészítő driver (FS Force), hogy jól kezelje, a gyári beépített force kezelés nagyon béna.
-
válasz
m.zmrzlina #14265 üzenetére
Én nagyon sokáig ilyennel nyomtam!
Egyébként szerintem egy nagyon jó darab, de a Saitek yokehoz nem lehet hasonlítani!
Ja és ilyet már tényleg 5-6 ezer FT-ért lehet kapni itt a PH-n!Most is van!
[link] -
wolruf
őstag
válasz
m.zmrzlina #14265 üzenetére
Nos, ettől ne félj, mert ez egy csúcs logitech volt anno (digitális, stb, stb...). Nemrég találtam meg dobozában a régi lakásban, gondoltam elhozom
Most meg csak a helyet foglalja. Feltettem ide apróba fillérekért, hogy akár gyűjtőnek is jó lehet, de nem repültek rá
-
-
wolruf
őstag
válasz
m.zmrzlina #14263 üzenetére
Nem. Nevetni fogsz, én speciel (használtan, de egész jó állapotban) kb. 5000-ért vettem
De ha force sem kell és van egy gameportod (vagy gameport USB átalakítód), adok neked ingyen egy Logitech Wingman Interceptort pesten. -
wolruf
őstag
válasz
m.zmrzlina #14261 üzenetére
Hát nézd, én vettem egy force-os Saiteket nemrég használtan pont azért, hogy ne kelljen előbányászni a teljes szettet, ha épp' repkednék kicsit. Nos, azóta sem használtam kb. azt sem, főleg mert a yoke után egy nagyon egyszerű viccnek hat. Helikopterekre egy fokkal jobb, mint a yoke, de repülőkhöz már nem tetszik (max. a Mustanghoz).
-
wolruf
őstag
válasz
m.zmrzlina #14259 üzenetére
eBayen is nézelődj, én volt olyan műszer, amit majdnem ott vettem, de közben kaptam ajándékba
Most a szettemben van a yoke (és a gázkar) még egy gázkar-szett (4 hajtómű jeee), pedálok, Radio Panel, Switch Panel, Multi Panel, Instrument Panel. Nagyon szeretem
-
m.zmrzlina
senior tag
válasz
wolruf #14257 üzenetére
Itt pl. 50 000.-ért
van... ja nincs. -
Nyugis
senior tag
válasz
m.zmrzlina #14256 üzenetére
az de komoly!
nem is tudtam,hogy egyáltalán létezik ilyesmi is!
döbbenet!! -
wolruf
őstag
válasz
m.zmrzlina #14256 üzenetére
De jól felmentek az árak :-/ Akkor ez jó befektetés volt
-
m.zmrzlina
senior tag
válasz
Kbhont #14255 üzenetére
Akkor figyelem. Jelenleg ezt látom most legolcsóbbnak.
-
válasz
m.zmrzlina #14254 üzenetére
Akkor meg joyal ne is kísérletez...!
Nekem nagy feladat volt annak idején a joyről hozzászokni a szarvhoz!
Rossz beidegződést nehéz volt javítani!
Használtba ki lehet fogni 20k körül! -
wolruf
őstag
válasz
m.zmrzlina #14251 üzenetére
Pedig ez durván jó cucc, az enyém már közel 3 éve áll a szekrényben
Hogy on is legyek, én azt sugallnám, keress ebből használtat, mert nagyon nagy fíling -
válasz
m.zmrzlina #14251 üzenetére
Milyen gépel szeretsz repülni?
(mi az amit a legtöbbet használsz)
Egyébként szerintem ez az első vezérlő, ami ár érték arányban ér valamit...
VFR-hez szerintem a legjobb! -
m.zmrzlina
senior tag
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Milyen vezérlőt érdemes használni ha nem szeretnék költeni erre de nagyobb pontosságot és jobb kezelhetőséget szeretnék egy párezer forintos nyolcgombos Logitech joysticknél.
Tudok guglizni inkább gyakorlati tapasztalatok érdekelnének. (akár konkrét tipussal is)
Előre is köszi.
-
RCH663
aktív tag
-
Cypresss
senior tag
Mára befejeztem.
-
Cypresss
senior tag
Beszabehu: [link]
-
Cypresss
senior tag
Bármi jó lehet, csak időben egyeztessünk. Amit tudni kell, hogy a december általában teltház egészen Karácsonyig, január picit nyugodtabb, de akkor meg az ajándékkuponosok jönnek.
(#14241) Korcsii: Egyszer bejössz hozzánk és kipróbálod milyen, mert a buszban le kellett cserélni eredeti stickekre a régieket. Egyébként nem vészes, de approach közben - ahogy közelítesz a pályához - elég durvákat kell rajta rángatni.
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss #14240 üzenetére
Ez jó, még nem találkoztam velük.
ui: Kéne egy like gomb de, mert nem szeretek feleslegesen üzit írni, pedig sokszor lájkolnám a hozzászólásokat.
ui2: Megint egy laza -34fpm egy hónap kihagyás után EGCC 09R A320 P3D - végre itthonról, joystikkel, aminek a legtöbb funkcióját sikerült működésre bírni, csak épp a gázkart nem szereti még az Aerosoft busza, semmilyen formában. Az ini-ben átírtam duálra mindent, de se FSUIPC-n keresztül, se a sima beállításoknál nem akarja bevenni, mintha konstans nullát/középállást kaphatna, legalábbis néha elrángatta CL-ről egy-két fokozattal (F2-F3) lejjebb.
ui3: Jut eszembe, a valóságban mennyire kemény egy sidestick ellenállása? Mintha úgy rémlene, hogy abszolút nincs "force feedback" a valódi buszokon. Ehhez képest most már gondolkodtam az adapter kihúzásán (avagy a force feedback kikapcsolásán). Mintha FSX-en valamilyen progival megbuheráltam volna anno, csak így 4 év után már a fene se emlékszik ilyenekre.
Avagy miért nem akartam sosem reinstallálni.... -
Cypresss
senior tag
Csinálok egy anyagot a bozótpilótákról és ennek kapcsán találtam egy pilóta szleng szótárra:
Néhány zseniális szöveg:
- Egg Beater – Helikopter
- Flathatting – Olyan nem engedélyezett ultraalacsony repülés, ahol a pilóta rátermettségét bizonyítja. Az esetek egy részében ez a mutatvány halálos balesettel végződik.
- George – Robotpilóta
- Get the Roller Skates Up or Down – Futómű ki vagy behúzása
- Bambi Bucket – olyan víztartály, amit az erdőtűzek eloltására használnak
- Bear Insurance #1: Fegyver használata a vadonban, az üldöző vadállattal szemben.
- Bear Insurance #2: Fuss gyorsabban, mint a téged üldöző állat.
- Big Empty – Alaszka elnevezése
- Combat Dump – elmész szarni a felszállás előtt
- Down – sérült vagy nem repülő pilóta (bozót pilóták soha nem használják a beteg – sick – szót)
- Storymap – Repülési terv
- Uncontrolled Landing – lezuhant, összetört gép -
Cypresss
senior tag
Jorus a nyertes (itt mondanám el, hogy volt már olyan pilótanövendék, akinek fogalma sem volt róla, hogy mi ez...
) lsz számolja mindenki magának a helyes válaszokat, aki elsőként éri el az öt helyes választ, az jelezze és kap fél óra ajándék repülést a Pilotsban.
-
Cypresss
senior tag
[Bétába fordult a PMDG 747, megjelenés elvileg jövő március]
Újabb kérdés: mi ez a szárnyakhoz hasonló jelölés a műhorizonton és milyen célt szolgál? (csak pontos választ tudok elfogadni)
-
Cypresss
senior tag
Ja, hogy ez ennyi volt? Legközelebb egy brutál bonyulult leszállási vektor kiszámítása lesz a feladat.
Azt tudja valaki, hogy kinek mennyi helyes válasza van? Mintha még Schawo vezetne, vagy nem?
-
Cypresss
senior tag
Folytatódik a játék. Milyen gépet látunk a képen?
-
RCH663
aktív tag
-
Cypresss
senior tag
Hoppá!
New Features
Oculus Rift runtime 1.7 support
HTC Vive supportHa ez egy tényleg működő natív támogatás lesz,, akkor a monitorok kukázhatók.
-
válasz
eriktoth #14221 üzenetére
Ez bizonyos keretek között normális, persze kérdés, mi az a "teljesen másik irány". A forgalmi viszonyokat szimulálja az FSX az ATC-vel, ahogy az az életben is sokszor megtörténik, tehát elvektorál vmerre az ATC, aztán jelzik, hogy fordulj adott irányba, és folytasd az útvonalad.
-
eriktoth
tag
Üdv!
Hosszú idő után újra elővetem az FSX-t, de felmerült egy olyan probléma, hogy készítek egy saját útvonalat két reptér között, néhány waitpointal. Mikor elkezdem repülni az útvonalat az ATC egy idő után mindig elnavigál az útvonalról egy teljesen másik irányba. Esetleg valakinek valami ötlet? Előre üs köszönöm :-) -
Korcsii
őstag
Meg is lepődtem pár éve, hogy abbahagyták a G940 gyártását. Eddig a Saitek elég hasonló hotas-t kínált. Lehet már akkor tervben volt az akvizíció? Vagy csak nem tudták rárakni a márkanévhez illő hasznot? (Nem mintha nem lennék megelégedve vele.) Kíváncsi leszek mit hoz a jövő, de tartok tőle, hogy a hotas igazi konkurencia hiányában nem leszolcsóbb.
-
Korcsii
őstag
Az megvan, hogy a Logitech megvette a Saiteket 13 millió dollárért? Mellesleg 2007-ben még dupla ennyiért cserélt gazdát.
-
LWhite
tag
Szia!
UIAutomationCore hibajelenséget megszüntetted?
Eseménynaplóban is érdemes megnézni, hogy mi okoz problémát. -
md11
újonc
Sziasztok Tisztelt Szimulátorosok!
Szeretnék segítséget kérni.Az FSX friss telepítés után kb 10 perc vagy kevesebb idő alatt lefagy.
Eredeti a program,csak a Budapest,és a PMDG md 11 van fenn.Ezek is eredetiek.
Config.:i7 4770k. 8 gb -ram .Gtx 770 Nvidia vga 120 GB SSD. 450 W-os Gigabyte táp.
Ha tudnátok javaslatokat köszönném szépen.Sziasztok! -
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Remélem mindenkinek kiválóan telt a nyár, hamarosan beköszöntenek az unalmas őszi esték, ahol rommá repülhetjük magunkat.
Úgyhogy ezennel el is indítanám az őszi újdonságok felsorolását. Megjelent az FSLabs A320. [link]
Nagyon kidolgozott, nagyon komplex......nagyon drága, egyelőre FSX/FSX SE-hez.
Jön majd P3D-hez is, 110 dollár körüli áron, amivel jócskán túlszárnyalják a PMDG árképzését is.A korábbi játékról sem feledkeztem meg, csak nem volt még időm új kérdéseket kitalálni, kis türelmet.
-
csiben1
tag
Üdv!
Tudja valaki, hogy sok repülőterén miért csinálják meg úgy a kifutópályákat, hogy keresztezzék egymást? Sok kifutópálya esetén (3felett) még érteném is, de vannak 2-3 kifutópályásak is amik így épülnek.
Ez csak úgy eszembe jutott több mint 150 Air crash investigation rész után. -
LSGS -hez nem hallottatok valami scenery féleségről...?
(Az Aerosoftos kivételével.) -
Cypresss
senior tag
Valószínű hiányzik az AS Connect az FSX könyvtárából, vagy nincs engedélyezve az elérése.
Így kell kinéznie a dll-nek, ha mégis megtalálnád:
<Launch.Addon>
<Name>as_connect</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<Path>as_srv\as_btstrp.dll</Path>
</Launch.Addon>Fontos még, hogy írás/olvasási jogosultságot is adni kell a fájlhoz.
FSUIPC is kell a WX radarhoz. Az van? Ha igen a LUA script fájl (itt találod: FSX\Modules) így néz ki?
WXRadar.lua
WXRadar.mcro
WXRadar.FSQ(#14199) czakof1946: Halvány fogalmam sincs mi lehet a hiba oka, olyan régen használtam a beépített Map funkciót, hogy teljesen elfelejtettem azt is hogy van. Elnézést, ebben én nem fogok tudni segíteni.
Más:
Mától mindent tudok a buszról (vagy nem). -
Korcsii
őstag
válasz
czakof1946 #14199 üzenetére
Gőzünk sincs, hogy mi okozhatja a problémátokat, azért nincs válasz.
A mapot már jó ideje nem használtam, lehet ezért nem találkozta még ezzel a problémával. Első ránézésre sok minden lehet, időjárás kiegészítő vagy akár VGA (driver vagy ahogyan az FSX kezeli) probléma is. Esetleg ha a shader model módosítva van. Vagy csak simán a win 7/8/10, aero felület, akármi.
Gudi esetében lehet a tűzfal a ludas, de lehet egy ASN újratelepítés lenne megoldás (Steam könyvrátban eltávolítás majd telepítés, vagy mintha lenne valahol integritás ellenőrzés/ellenőrzés funkció is). Nincs 777-esem, így érdemben passzolom. A gépen belül a WXR-t kapcsolgatva esetleg produkál valami visszajelzést? Az időjárást megfelelően frissíti?
Amúgy valóban nyár van, részemről külföldi gyakorlat, no meg lejárt az egy havi P3D fejlesztői változat, úgyhogy most nincs is mivel. Mondjuk a BAVirtualnál kéne már repülni, mert fogynak a szabadnapok. Csak annyira meleg van, hogy leginkább csak vegetálok otthon. Majd a hosszú téli estéken szimulátorozunk eleget, most élvezzük a nyarat!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 - 16" WQXGA 165Hz - i5 14500HX - 32GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged