Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz paprobert #48288 üzenetére

    Nem számolják bele a 8+8 MB cache-t, ami kell a működéshez. Erre van tervezve a GPU, hogy azok a cache-ek ott vannak. Az RDNA 3-hoz nem kell ekkora cache. Elég 2 MB.

    Ezen fog változtatni az Xe4, hogy nem kell óriási cache, és nem kell lokalitási elvre optimalizálás, hogy működjön a dizájn. Emiatt közelebb kerül az egész ahhoz, ahogy az AMD és az NV GPU-k működnek.

    A másik jelentős különbség az a GPU-k etetése. Az AMD és az NV még ma is beépíti azokat a fast path módszereket a hardverbe, amelyek szükségesek a DirectX 11-es címek gyors futtatásához. Az Intel ezeket már teljesen kihagyja. Emiatt sokkal egyszerűbb az Arc kontroll logikája, mert el lehet távolítani a specifikusan DirectX 11-re szabott adatutakat. Ennek az előnye, hogy kb. 90%-ot spórolnak kontrol logika szintjén a tranzisztorokkal. A hátránya, hogy régebbi API-kkal nem versenyképes a dizájn, és nagyon sok teljesítmény marad benne bizonyos alkalmazásokban. Ez amúgy előnye az Intelnek, hogy nekik nincs összehasonlítási alapjuk az Arc előttről. Nem fogják felróni nekik, hogy egy régebbi DirectX 11-es cím az új IGP-ken 3-6x lassabb, mint a régin. Az AMD-nek és az NV-nek ezt felrónák. Mert kb. ennyi lassulással kell ezen áramkörök nélkül számolni. Nem véletlen, hogy az Arc meghajtónál 200-300%-os gyorsulásokról voltak hírek egy-egy játéknál, amire írtak direkt támogatást. De kb. van több ezer DirectX 11-es cím, és ebből fehérlistás úgy 100-200. Tehát a többség még mindig emulálva fut.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák