Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz DraXoN #2221 üzenetére

    A zen3 tervezésén a Mike Clark vezette, az eredeti zen fejlesztőcsapata dolgozott. Nem tudom, hogy ez jelent-e majd valamit.

    Az L3$ összevonás sztem nem csak multithreadben számít. A userbenchmark CPU tesztben mindig van adatméret függő latency grafikon. Ha ugyanannyi L3$ lesz egy CCDben, mint most, akkor is egy behúzással (kitevővel) arrább kezd el nőni a késleltetés.
    Ez azért párszázalékot biztos számít. 😃

    A legnagyobb hatása a játékokban lesz. Ezt most nem méri a cinebénch. Azt gondolom úgy Lehetne mérni, ha bizonyos tesztekben 4-8 szálat Lehetne használni. Egy 6-8 magos intelnél célszerű új magot használni, amíg van szabad. Ryzennél a ccx miatt nehéz eldönteni, hogy egy 4. Vagy 5. Szálat a másik CCX szabad magjára vagy a terhelt CCX egy mér használt magjának szabad szálára érdemesebb-e terhelni. Mindkettőnek van impactje a végeredményre.

    Azt gobdolom, hogy a victim jellegű cache.hasznosságának vannak limitei. Csökkenő határhaszmosság. Egy bizonyos méret fölött elfogy az az adat, amit, amit egyszeri használat után hasznos cacheben tartani.
    Ezért, meg mivel fepmerült annak lehetősége, hogy tovább növekedhet az L3$ a CCD-ben, én várnék valami prefetcher logikát is, ami használati minták alapján elöbetölt adatot az L3$-be.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák