- Milyen RAM-ot vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Használt VGA / videókártya ajánló
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pokmky
tag
Azt tudom elképzelni, hogy billentyű mellett beállításoktól függetlenül működik a túlkormányzás elleni védelem, vagyis csak addig tekeri a kormányt, amíg van értelme. A különbséget a Beamng.drive-ban lehet észrevenni a többi játékhoz képest, mert abban ilyen nincs, akkor sem, ha billentyűzettel játszol például. Az billentyűvel és kormánnyal is ugyanolyan, csak kormánnyal finomabban tudod irányítani persze.
Amúgy én megvettem a forza motorsport 7-et, amikor vettem a kormányt, mert állítólag jó, de szerény véleményem szerint borzalmasan gagyi az a játék, kibodott 8000Ft-volt, szerintem kár vitatkozni rajta.
-
Ezt a részt viszont én se tudom mire vélni. Esetleg arra tudok gondolni, hogy az FFB érzetet befolyásolja, de maga az autó fizikája változatlan.
Anno így rákérdeztem supportnál:
"Just to make it clear. When using a wheel, only “Simulation” steering will be used, right? “Normal” steering is not available for wheel users in any way. Is that correct?"Válasz:
"Correct, just because of all the various input layers used for "Normal" that could affect how the car performs when driving it with a wheel." -
válasz
Chosen #34446 üzenetére
nagyon-nagyon fura... de nem ez az első placebo, amire ráfutok
(pedig az életemre megesküdtem volna, hogy simu-n egyszerűen nem tudok menni a forzákkal...de vajon régen is így volt? hátha az erősített rá a placebómra, hogy régen tényleg könnyebb volt forzákban a normál.... vagyis.... próbálok kapaszkodót keresni, nem hiszem el, hogy így átvertek (átvertem magam)
)
azért ezt továbbra sem értem: "The Normal steering assist may make FFB feel “sharper” because it influences the yaw inertia of the car to help maintain control during rapid lock-to-lock steering situations. This makes the car somewhat less agile than with Simulation steering, but also more stable." - mostakkor? FFB -> kormányra érti -> mégis "más" a normal?!
-
Ha úgy érzed, hogy segít, az csak placebo. A játék kilövi a háttérben a normal steeringet, ezért írtam, hogy mindegy a menüben mi látszik.
"There are multiple systems layered together to create Normal steering. Simulation Steering turns these systems off. The input layers of these systems are turned off any time you use a wheel, regardless of the steering setting." Forrás: [FH4: Wheel Setup and Tuning]
-
v2
senior tag
Végül is a kormányok is porladnak meg a logi lc módok.
-
válasz
barcalaci84 #34441 üzenetére
Megnéztem most egy full szétszerelést, háttt ezt nem az örökkévalónak építették
Kuplung és a gáz simán a műanyagban fút, a fék van berakva fémbe de az is a műanyagban...
Legalábbis én így értelmeztem a videót hogy az alsó tálca full műanyag.
Így ez alapján inkább veszek Fana CSL Elitet mint ezt.. ha 150 euró lenne akkor is, a legjobb benne hogy ez a műanyag problem nem fél alatt fog problémát okozni gondolom kb ki van talalva gari idő vége és elporlad.... -
-
kozmy
őstag
válasz
zsozsa74 #34426 üzenetére
TH új pedáljáról bővebben
[link] ja és hallsenzoros
-
zsozsa74
őstag
És akkor megjöttek az első rivjúk a TM első loadcelles pedáljáról. A teszter azt mondja, hogy 200 dollár lesz, gondolom itt 200 euró, azaz 70 ezer forint körül. A fullos Fana CSL Elite kerül 230-ba most. 30 euró különbség és a TM ránézésre elég bóvlinak néz ki a sok szép bazári műanyagtól. Persze ettől még lehet jó, de a Fana komolyabbnak tűnik első ránézésre.
-
válasz
Wundar #34419 üzenetére
Kicsit OFF topik, de Forza Horizon 4 supporttal beszéltem anno erről. Kontrolleren és billentyűzeten van egy plusz réteg rásegítés, ami kormány esetében le van tiltva. Akármit csinálsz, nem fognak olyan stabilan menni az autók, mint a másik két beviteli módszerrel. Sajnos ez van és szerintük ez így rendben van...
Billentyűzet és kontroller esetében ez a rásegítés a "Normal" steering. Ha ezt átkapcsolod "Simulation" módra, akkor pont úgy fog csúszni minden, mint kormánnyal. Kormány esetében csak "Simulation" aktív, teljesen mindegy mit ír ki a menü.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Wundar #34419 üzenetére
"Az segített, hogy kivettem szinte minden rásegítő funkciót"
Asszem, a Forza nem kimondottan kormányra, és szimultáror jellegű felhasználásra készült, ezért lehet, hogy nem benned van a hiba, ha nem sikerül normálisan menni vele.
Project Cars, Raceroom, Assetto, ebben probáld meg.
Raceroom azért is jó (azonkívül, hogy szimulátorényben nem rossz), mert az alapja ingyenes, van választék ingyenesen elérhető autókból is. -
Wundar
csendes újonc
válasz
GalaHU #34415 üzenetére
Köszönöm a javaslatokat, a technikámmal nincs nagy gond, az a probléma, hogy amikor nagyon lefékezek és elengedem a féket és gázt is, akkor se fordul rendesen az autó (a Forzában van az ideális ív én csak a fékezős ívet kapcsoltam be, és már teljesen ok amikor lefékeztem), nagyon nehéz bevenni az éles kanyart. Az segített, hogy kivettem szinte minden rásegítő funkciót (function, traction, stability), illetve kis beállítás még a FFB understeer-ben. Így már egész jó, most mát csak gyakorolni kell.
-
barcalaci84
őstag
válasz
h_benjamin #34410 üzenetére
a normális szimekben ha a kormányod max elfordulási szögére (900vagy 1080) állítod driverben és játékban a kormányszöget akkor így tudja a játék beállítani az adott autó valós kormányszögét...tehát így automatikusan állítja a játék pl formula autók jellemzően 360 egy ferrari 458 720 fokos lesz utcaiak 900 ,1080 stb
ha nincs soft lock opció akkor tovább tudod forgatni , de valós hatása nem lesz a kerekekre... -
pokmky
tag
válasz
h_benjamin #34410 üzenetére
Lehet, de gyanítom, hogy a jelenlévők közül versenyautót kevesebben vezetnek, mint valódi civil autót, a megszokás meg nagyúr.
Én 11 évnyi autóvezetés után kezdtem szimulátorozni egy hónapja és, ha valami nagyon nem stimmel, az a versenyjárgányokban az alacsonyabb fordulási szög.
(jaa, meg hogy nem akar annyira középre állni a kormány, mint a valódi járgányban.
)
-
GalaHU
addikt
válasz
h_benjamin #34412 üzenetére
Igazából neked szántam. Ugyanis ha csak az éles kanyarokkal van bajod, akkor valószínűleg ez lesz a megoldás. A lassú kanyarokban max időt veszítenél nagyobb kormányelfordulással, de nem csúsznál túl. Szerintem túlfékezed, a Forza rohadt könnyen blokkol alapbeállításokon. De ha vágod a témát, akkor úgyis tudod...
-
GalaHU
addikt
válasz
h_benjamin #34410 üzenetére
A leírás alapján inkább a vezetéstechnikádon kellene csiszolni.
Kanyarodás előtt fel(jebb) kell engedni a fékpedált (ajánlott irodalom: trail braking) mert az egyenesben történő fékezésnél a gumi teljes tapadóképességét felhasználtad, a súlypont előrelendült,.
Amikor kitekered a kormányt az elérhető tapadás csökkent (megkíméllek a matektól, de jelentősen) és az autó alulkormányozottá vált. Amikor visszább veszel a fékből akkor a tapadási viszonyok normalizálódnak, csökken az alulkormányozottság, jobbal adhatsz egy ki gázt (ugye ballal fékezel?) szűkíteni az ívet.A Forza amúgy is érzékeny erre...
-
pokmky
tag
válasz
Wundar #34406 üzenetére
Meg kell tanulni kormányolni türelmesen.
Én éppen rájöttem, hogy a racerroom-ban is vissza lehet állítani 540°-ról 1080°-ra a kormány szögét (autó beállítások), amivel máris értelmesebben megyek. Nem tudom mennyi idős vagy, vagy, hogy vezetsz-e igazi autót, de nekem nagyon nem adta a kis fordulatra keresztbefordulós kormányszög, a valódi autó után.
-
zsozsa74
őstag
válasz
Wundar #34406 üzenetére
Ez csak egy tipp volt, azt hittem Xbox-on játszod. De pc-n gondolom jóval több lehetőség van állítgatni. Ha viszont már állítottál a dolgokon, én is csak azt tudom mondani, hogy vegyél vissza jobban egy hajtű előtt, azt még egy ilyen árkád cuccban sem lehet 100-al bevenni...
-
Wundar
csendes újonc
válasz
zsozsa74 #34404 üzenetére
Szia! És ez a fordulási fok állítást hogy kell? Mert a játékban van kormányzási érzékenység meg kormányzási linearitás csúszka, de ezek 0-100-ig vannak, alapból 50en egész jó, csak hát ugye élesen nem tudok kanyardoni. Illetve a TM konfigban a windowsban lehet állitani, hogy 0-1080 fokig forduljon a kormány.
-
Wundar
csendes újonc
Sziasztok! Forza Horizon 4et játszok a nem rég vett T150-el (ez az első kormányom) és egyre jobban élvezem. De a nagyon kanyargós, vagy éles kanyarokat nem tudom jól venni. Hiába lassítok, és tekerem a kormányt, egyszerűen nem fordulnak eléggé a kocsik. Valaki tudna segíteni?
-
GalaHU
addikt
válasz
jilian #34400 üzenetére
Összeraktam a HUB-omat, de ilyen hibát nem tapasztaltam...
Azt próbáld meg hogy az XBox-gombbal visszamész a beállítások elejére (azt mutassa hogy "S1") és akkor nyomod a pici fekete gombot. Más tippem nincs, de ha feltöltesz egy videót a hibára hátha okosabbak leszünk...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- PlayStation 5
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- iPhone topik
- Jövőre ismét csak három Galaxy S csúcsmodell lesz?
- További aktív témák...
- Új szintre emelnéd a géped sebességét? Ne várj tovább!
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!)
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB RAM / 1 TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest