- Androidos tablet topic
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Melyik tápegységet vegyem?
Aktív témák
-
birrbert
tag
Sziasztok!
Előre jelezni szeretném, hogy nagyon kezdő vagyok a témában, viszont szerencsémre gyorsan tanulok.

Arról lenne szó, hogy nekifogtam építeni egy mini ITX alapú home server-t. A célom vele az, hogy wireless router-ként, letöltő központként és fájlszerverként működjön majd. Egyelőre ott tartok, hogy sikerült telepíteni az rtorrentet, Brogyi leírása alapján, és a rendszer stabilan működik. Következik majd a wireless funkciók beállítása, de még várnom kell pár hetet a kártyára. Ezen a ponton szeretnék biztonsági mentést készíteni az egészről annak érdekében, hogy ha később elqrok valamit, akkor egy-két parancs kiadásával vissza tudjak térni a stabil állapotba. Milyen megoldásokat ajánlotok?
A wireless beállítása után következne egy újabb nagyon fontos lépés, éspedig a rendszer biztonságossá tétele. A szerver az Internet-re közvetlenül fog csatlakozni, nem lesz eldugva router vagy tűzfal mögé, így hát erre vonatkozóan is kérnék szépen iránymutatást.
Jelenleg csak annyit csináltam, hogy megváltoztattam az alap SSH portot, mert a robotok már próbálkoztak belépni mindenféle buta felhasználónévvel, az auth.log-ból ennyit ki tudtam bogarászni.Fotóalbum és konfiguráció: ITT és ITT.
Köszönettel,
birrbert
Aktív témák
- Vírusirtó, Antivirus, VPN kulcsok GARANCIÁVAL!
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- The Elder Scrolls Online Imperial Collector s Edition
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Adobe Előfizetések - Adobe Creative Cloud All Apps - 12 Hónap - 15% AKCIÓ