- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
honeker
őstag
Olvastam egy ciket mi van ha a távezérlöben le merül az elem a puszta közepén…..távezéllöben van kulcs az ajto nyitásához de hogy inditom be
-
válasz
honeker #20997 üzenetére
Nekem van, de még soha nem kellett, szóval ki tudja. Nálunk kb idők kezdete óta úgy van hogy az én autómban van, a feleségemében meg nincs. Mondjuk nekem van egy normális makita kompresszor a kocsiban, mert a kicsit ereszt a gumi egy csavartól, adjunk neki egy kis nyomást aztán gumis már volt többször. Abban az a szivargyújtós bénázás főleg este sokkal kellemetlenebb (makita meg akkus+kis lámpa is van benne egyben, mondjuk én mániákus vagyok rendes led lámpa is van a kocsimban)
-
honeker
őstag
Rav4 hez hol érdemes manko kereket emelöt venni 18”
……kompreszort meg defekt javito fojadékot adtak
-
c0dered
csendes tag
Ahogy lent is írták, operatív lízingről van szó (ALD). Márkaszervizbe tudom csak vinni, legjobb tudomásom szerint. Gumisoknál konkrétan egy, azaz 1 db partner van, ahova vinni lehet az autót (mondjuk több telephellyel).
Szóval vissza az eredeti kérdésemhez: tudtok ajánlani márkaszervizt, ahol tudnak futóműállítást is csinálni Észak-Buda v Észak-Pest körzetében?
-
No.01
addikt
válasz
polonic #20985 üzenetére
Nalunk (2021 Nov 2.0 TS) ezekbol semmi sem jelentkezett.
Nekem a szervizbe azt mondta, h a lengescsillapitok szoktak idejekoran elhalalozni. Azota a beszallito is mas. (kerdes, h itt mennyire jatszanak kozre a magyar utak es a sofor)En 90%-ban videken es kulfoldon jarok ahol az utak lenyegesen jobbak. Ez is biztos szamit valamit.
A rozsdasodasrol meg nem tudok, de az biztos, h az osztrakoknal durva dolgok tortennek. (a nemeteknel ez szignifikansan jobb)
Egyebkent en lattam 9 vagy 10 honapos Mazdat ami nem jart az osztrakoknal (2021-es gyartas votl ha jol emlekszem) Na azon azert sokan meglepodtek volna...A lizing temakorhoz meg azert jobb elolvasni a reszleteket. En tudok olyanrol ahol elo van irva, h mely partnerhez lehet vinni. Es csak oda kulonben siman felmondhatjak a szerzodest. (kulfoldon erre peldat is tudok, bar itthon ez azert tan nem ennyire gazos tema meg. Egyebkent valahol meg tudom erteni ha csak abba belegondolok, h mekkor kulonbsegekkel talalkozom meg BP-en is nemhogy itt videken a gumismuhelyeket illetoen)
-
polonic
félisten
Pár info a FB E210 csoportból a teljesség igénye nélkül. Pár dolog, amit észrevettem:
- stabilizátor rúd elég korán meghal
- kormánymű csere az új se jobb
- féltengelyt gömbcsuklót is említették
- nyikorgó, mozgó oldalablakok, csere után sem lett jobb
- rohadó csomagtérajtó bekötés is volt, kombinál
Egy elég komoly eset volt:
A kétszínű fényezésből a fekete elkezdett lejönni egy autómosás után, csomagtérajtónál lekapta. Lehet, hogy a fekete szín fólia, nem is festés.
Aztán az ajtón mindenhol rozsdapöttyök megjelentek, alulról nagyon rohad az autó. És a féktárcsák is rohadnak, a peremüknél málik szét a tárcsa, esnek le a darabok róla.
Képek is vannak ezekről.
Annyit hozzá kell tenni, hogy osztrák autó. De ez a szintű rozsda azért durva egy éves autótól. Az osztrák/német autók sem szoktak 1 éves korukra ennyire rohadni. Inkább 6-8 év. -
Dare2Live
félisten
válasz
honeker #20972 üzenetére
Dobsz egy linket? 50Kt megérne egy új mert ami most van az kuka.
Kábelgate vonalon Toyota (ha lassan is) de nem ismerte el a hibát és gariba nem cseréli? És ugye itt jön be a "magyar probléma" hogy nálunk nem 10+év a gari hanem 3.
@polonic Szerintem az van, hogy meg kell nézni új autónál is, hogy mit veszel van e nyüge... és ez tényleg nehéz, sok idő... és persze új tipusoknál évek mire kiderül a "kábelgate" és tsai. Rav4nél legalább tudjuk, hogy a 2.5es hibrid jó, váltó jó... kabelből meg vagy nem awd vagy új. Ez alól tőlünk nyra van feloldozás Toyotanal a 10+év garival ha azt korrektül csinálják. (A Kia, Hyundai 7/5év gari pl egy jó nagy átverés.)
-
No.01
addikt
válasz
honeker #20972 üzenetére
Az egeszen barati, ha valoban jo anyagbol van. En tavasszal lattam hasonlot az ennel tobbe volt (70e) de olyan szinten minosegi volt, h csak amultam.
GalaHU:
Ha nekunk osszejon akkor lesz alvazvedelem is. Igaz a szervizbol nem kaptam egyertelmu valaszt, h ok mit szolnak hozza. (regebben az volt az okolszabaly, h rendben, mehet a dolog, de csak a gariidon utan) -
No.01
addikt
válasz
honeker #20969 üzenetére
Rav4 GTI?
Egeszen igenyesnek tunikGalaHU:
Nem lehet elebe menni. Meg mi alapjan is mondanal barmit ugy, h a problema meg nem is jelentkezik? A kupak lett cserelve. Itt latszik, h mirol is van szo konkretan. Fentrol szepen belefolyik a viz es para is. Ha a hole ami meg sozott is az csak tovabb ront a dolgokon. Volt akinek 2 ev sem kellett hozza. (igaz Canada) -
válasz
GalaHU #20968 üzenetére
Elébe menni nem nagyon tudsz, annyi hogy talán 22-es évjárattól kicsit más a fedő hogy a bekerült trutyi ki tudjon folyni. Az hogy bizonyos emberek még kenegetnek ott valamivel az messze túl van az én technikai tudásomon hogy megítéljem hogy használ vagy árt. Konkrét linket nem tudok mert erre már millió találatot ad a google (rav4 cable gate) és így 3 év távlatából már egyik sem ismerős.
-
honeker
őstag
-
Awd és én az érdekes kérdés. Zuglóban lakom, hegyekbe nem járok, magyarrul nem igazán kell. De scross allgrip olyan jó volt hogy minden autómba lesz ahol opció és "rendes" awd. Mostani rav4-be nem kérném utólag sem mert a cable gate megoldása számomra nem teljesen meggyőző, illetve messze van egy teljes értékű awd-től. De ha vontatnom kellene valami könnyebbet gyakran vagy hegyen laknék, akkor is lehet hogy rav4-em lenne és akkor lenne AWD, bármilyen plusz jó ide alapon. Ezzel aztán gondolom sokat segítettem a kérdésen
Galahu: bizonyos körülmények között állítólag kevesebbet is tud enni az awd hybrid (több regeneráció). A szállítási időket most nagyon nem tudom (Awd hamarabb jön e), már több mint 2 éve megvan és egy darabig még megtartom ha nincs valami baleset...
-
No.01
addikt
válasz
GalaHU #20963 üzenetére
Azt nem tudom, h hamarabb jon e meg csak irtam, h ha azt mondtak volna akkro elgondolkodunk.
A felszereltseg es szin kombot mondtak ami jelentosen elorebb vagy hatrebb tudja sorolni az erkezes datumat... Egyebkent a "normal" Exe-hez viszonyitva a JBL+Skyview is mar nehezitett palya. -
GalaHU
addikt
-
polonic
félisten
Okés. Akkor, ha legközelebb ránézek fb-re és a csoportra, akkor igyekszem gyűjteni pár infót.
Nem szoktam szerencsére naponta bújni. -
No.01
addikt
válasz
dragon1993 #20960 üzenetére
Nincs FB-om igy ez engem is erdekelne.
...bar ismereve az internetet mindent is lehet olvasni.
-
polonic
félisten
Oksa.
Az nekem sem. Előtte Renault volt. Azt hozzá kell tenni, hogy a mostani reanult-k már nem olyanok, mint amelyekről rossz hírük született. De én ennek ellenére oda jutottam, hogy szarfrancia.
A toyota megbízhatóságában még bízom. De amúgy ők is kb ugyanolyanok, mint a többi a hírek hallatán.
És egyébként FB csoportokban lehet ám érdekességeket olvasni az E210-ről. -
No.01
addikt
válasz
polonic #20956 üzenetére
Tudom, h te nem irtad, engem viszont erdekel a dolog tobb szempontbol is.
A sogorom nagyon nemet parti annak ellenere, h az elmult idoszakban a javitasokra mar tobbet koltottek, mint mi a szervizre es a benzinre egyuttveve.
Ettol fuggetlenul nem akarjuk atallitani egymast a masik oldalra, de nekem az a bosszusag nem ferne bele. Sem idoben, sem anyagilag.Tom1939:
Utolag ha lehetne valasztanad az AWD opciot?
Nekunk a felara sem tetszett a fogyi is tobb es szuksegunk sincs ra. A cablegate mar csak hab volt a tortan.
**Igaz ha azt mondjak, h AWD fele annyi ido alatt erkezik meg akkro lehet aludtunk volna ra egyet. -
válasz
GalaHU #20952 üzenetére
Hát nem akarlak elkeseríteni, az is plusz érv volt a cable gate mellett hogy azért a toyota hybrid awd azért közel sem ugyanaz mint pl egy subaru fizikai hátsó meghajtással. Azaz segít de ha egy subaru 10 egy elsőkerekes meg 1 akkor én max 3-4-re tenném (meg kell nézni a hátsó elektromotor teljesítményeket, van ahol 7 lovacska, de mondjuk az nem a rav4).
Úgy mondom hogy előző autóm scross allgrip volt, és az összkerék része kifejezetten hiányzik (és a vicc benne hogy árukapcsolásként lett allgrip mert akkor csak úgy adott automatát suzuki, amíg megvolt nem éreztem nagy különbséget, de ahogy visszaültem FWD-be rögtön éreztem, szóval a jót könnyű megszokni, a visszalépést bármiben nehezebb). -
dragon1993
őstag
Szerintem rég nem létezik a "japán" megölhetetlen technika.
Egyrészt ugyan azoktól a beszállítóktól veszik a dolgokat mint az összes többi.
Náluk is a marketing + pénzügy hozza a döntéseket.Nekem fura, hogy a tükör behajtó gomb elpusztult kollégánál.
A Corolla 2024 JBL hangszóró másik kollégám szerint kb szarul van rögzítve.(hangtechnikával foglalkozik, így elhiszem neki)
Nekem 10000km után kirepedezett a váltó gomb, a 16 éves golf v manuálon kopás mentes a váltó gombom.A hajtáslánc biztos golyóállóbb mint egy 4 túrbós BMW, de azért ezek se az örökéletnek készültek.
-
No.01
addikt
válasz
polonic #20953 üzenetére
Nem akarok hazabeszelni, de olvasgass kicsit a temaban, h mikent csinalnak a nemeteknel egy kis koltsegoptimalizalas cimszoval.
Egyebkent en ugy olvastam, h ez a cablegate dolgonak nincs koze a telhes/sozashoz. Eleg neki a viz es a para. Allitolag mar van ra megoldas, de a konstrukcio vegett en azert kisse szkeptikus vagyok.
-
polonic
félisten
válasz
Tom1939 #20951 üzenetére
Húú, azért ez elég elszomorító. Volt a Daihatsu ügy is, meg akkor a biztonsági merevítések is. Ez így megrendíti a bizalmat.
Azt hinné az ember, hogy a Toyota más egy picit. És hogy előadják magukat is, hogy ilyen vállalati filozófia meg tökömtudja még mi. Bullshit ezerrel, tucatgyártó leszarok a pénzen kívül mindent hozzáállás itt is. -
GalaHU
addikt
-
válasz
polonic #20950 üzenetére
Rosszul vezették/szigetelték/ fedték le végülis mindegy a hátsó hajtást jelentő elektromotorhoz vezető kábelt. Ami durván sózott utaknál szépen elrohad akár 2-3 év után és először lapítottak mint a hal hogy nem garis ügy. Azóta cserélik sok helyen és próbáltak a konstrukción is javítani. De egy 5-6 ezer amerikai dolláros ügyecske, azzal ha beüt a ménykű az autó se lesz igazán mükődő képes. Nekem is ezért van fwd, 21 őszén már lehetett tudni róla.
-
c0dered
csendes tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani hivatalos Toyota márkaszervizt Észak-Budán v Észak-Pesten? Olyat, amelyiknek épp nincs elszaródva a futóműállító padja (a Sakuránál állítólag nem megy).Illetve: aki mostanában rendelt RAV4-et, mikorra ígértek szállítást?
-
Dare2Live
félisten
Azért az a gáz csak elment vhol.
De a Mayernél az én tapasztalataim alapján is nagyon lelkesen cserélnek.
...."Mayer 5éve nálam fékbetét+tárcsát akart cserélni de mondtam most nem jó.... aztán megnéztem jónak tűnt, jó is volt, hangja se volt... elfelejtettem... azóta ugyanavval a betét+tárcsával elment az autó ~30.000kmet
annak túlnyomó részét városban...
Amikor 1éve műszakin kérdeztem azt mondták még jó....
"
-
gorgo
őstag
Ma reggel voltam autó klímásnál (Bosch szervíz) úgy, hogy tegnap délután hívtam fel őket, hogy van-e még időpontjuk a hétre...
35k-ból feltöltötték a hűtőközeget. 125ml volt a gyári 475 ml helyett. Elmondták azt is, hogy a klímahűtő állapota jó, átlagos feletti. Na ezt a Mayer komplett cseréltetni akarja, a baj, hogy elfogadtam és már megrendelték az alkatrészt.
(Háttér: 135k szervizen "átnézték" a klímát egyebek mellett. Majd rá 2 hétre mikor beütött a hőhullám, az én klímám letérdelt (vagy már addig is féltérden volt, csak nem derülhetett ki) viszont legalább 3 hétre adtak időpontot. Akkor átnézték, és hűha, 10 éves autó, a hűtője már nincs jó állapotban, tele van tömődve, csereérett, ez normális. Megrendeljék az alkatrészt? CSak mert aug.20 után lesz belőle valami...
Én viszont menjek telekocsival 1 hétre horvátba klíma nélkül.Az lesz, hogy hazajövök, meglássuk megtartja-e a gázt, és ha aug.20 után is szépen hűt, akkor köszönöm bemegyek, kifizetem az alkatrészt és átveszem hogy majd visszajövök X év múlva beszereltetni...
-
És ez még nem az én számlám hanem az előttem 2 héttel menő kollégáé (enyém munkával együtt már 240 volt, övé még 235
). Mondjuk én kikértem a "sima" üveg árát amit kivettek az is 145 összesen szóval "csak" kb 50%-al drágább...
3 pattentet rögtön sejtettem mert átnéztem még helyben és kicsit kajla volt az egyik oldal. Azért hagytam annyiba mert ment utána a többi hangszigetelésre, ott úgyis levette a kolléga és a pattentot is cserélte. Ez az én autómról készült képek.
És a legnehezebb rész a wow faktor. Szerintem jelentősen halkabb lett, a hifi meg sokkal jobb. De azért még hallom a futóművet és a szélzajt is. De valószínűleg velem van gond már, mert egy 10 éves plug-in brutál q7-el mentem (vittek) tegnap és az sem volt halkabb mint az enyém (az ereje más tészta, az más liga). Mondjuk arról meg Corsa kollégával filózofáltunk privátban hogy mennyivel hangosabb egy 10 éves gép mint egy új (én általában zörgéseket hallok idő múlásával de ebben nem hallottam, mondjuk a nyomaték hegyek próbálása közben a sikolyok elnyomják ezeket
).
-
No.01
addikt
válasz
Tom1939 #20926 üzenetére
Ez igy vegeul egy elegge szep szamla lett... bar annyira meglepodve nem vagyok mert latatlanban vakon is 200e koruli osszeget tippeltem volna.
Legalabb volt WOW erzes miutan telepitettek? Ha ert valamit akkor ennek azert legalabb kicsit fel kellett, h tunjon.BTW a 3 torott pattent h derult ki?
Paxker315:
Valami kell, h legyen a kodban, de h melyik szam vagy betu az az azert kerdeses.
Egyebkent a felirat szerintem teljesen mindegy. H avan lehetoseged 2cm-t leengedni azonnal latni lehet, h dupla e az adott uveg vagy sem. -
ncc1701
veterán
válasz
qnadam #20930 üzenetére
Ha nem látszik a szivárgás helye, akkor megtettél mindent, és nem hiszem, h 3 év alatt akkor ez kifúj belőle.
Bocs, csak nem bírom a balkáni környezetszennyező mentalitást, rühellem az ilyen felfogású embereket. Ezek miatt van mindenhol szemét hegy, ezek miatt van minden bokorban eldobott műanyag. Qrva egyszerű lenne ezeket a helyükre tenni (eleve meg sem kellene venni, mert káros műanyagból inni), de utána a mikroműanyagokat már lehetetlen összeszedni, a levegőből a klíma gázt sem egyszerű. Mindezt fillérbaszásból. Ha nincs pénze megcsináltatni, akkor ne autózzon, ott a bkv. -
válasz
ncc1701 #20929 üzenetére
abban egyetértünk, hogy öregszenek a dolgok, és költeni kell. de ha gyengül a hideg, elviszem szakemberhez, nem látszik a szivárgás helye, tölt bele gázt + festéket, és utána még 3 év múlva is hibátlanul működik, akkor mit kellene tenni?
csak ezért mondom, hogy helyzetfüggő.
-
ncc1701
veterán
válasz
qnadam #20922 üzenetére
Pont ez az, ahogy az autó idősödik, úgy fáradnak a tömítések. Yarisomnál ez kb 8 éves korában jött elő. Nem is vacakoltam, elvittem szakihoz, megnézték, kicserélték, feltöltötték. Nem fogom a klíma gázzal szennyezni a környezetet. Ez csak pénz, és nem is sok. Az autó ezzel jár, néha költeni kell rá. Elv kérdése.
-
Paxker315
veterán
-
gorgo
őstag
válasz
ncc1701 #20916 üzenetére
Ez átmeneti vészmegoldás, hátha segít. Nem eladás előtt van a kocsi, hanem horvát út előtt. Nem sokra megyek vele hogy miután megjöttem a nyaralásból majd megcsinálja szervíz amúgy is, mikor már kevéssé fáj ,meg aug.20 után már nem kritikus, nincs hőség.
Egy ilyen rátöltés mennyibe fáj kb?
-
KubanitoS
veterán
Itt mire gondolt a költő?
-
ncc1701
veterán
válasz
OCTAMD #20915 üzenetére
Aha, persze...Eladás elötti magyaros megoldás.
Ha kevés benne a gáz, akkor jó esetben valahol valami tömítés el van fáradva, azt orvosolni érdemes.
A benne levő olaj, vagy gáz (már nem emlékszem) nagyon szívja a levegőből a párát, ami meg tönkreteszi a kompresszort. Azaz egy sima tömítés (?) cserét felváltod egy későbbi kompresszor cserével. Nem túl okos dolog, h finoman fogalmazzak. -
_drk
addikt
válasz
ncc1701 #20907 üzenetére
Két véglet van, van aki belefog és bedől mert nincs munka és lehet hely ismeretség vagy annyira nem ügyes.
Akinek meg megy az nagyon megy.
Nekem a kis maszek szerviz akik egész jól csinálják, legalább 1 hónap, olaj cserét lehet hamarabb bezsúfolják.
De mindig rengeteg autó áll ott, bármikor ott vagyok 2-3 van a műhelyben.Múltkor kicsit tovább ott voltam, az egyik azzal kínlódott, hogy a kerékőr leszedő nem volt a kocsiban...
-
gorgo
őstag
válasz
OCTAMD #20908 üzenetére
Condenser assembly with receiver, meg 2 o-gyűrű.
De már megrendeltettem az alkatrészeket.
Nem teljesen halott, de ha beüt egy 35 fok, akkor kb nem sokat érezni belőle. Odafelé reggel indulunk, talán megússzuk, vissza esélyes hogy nem.
De a legszebb az egészben hogy nincs 2 hónapja hogy rutin kisszervízt kapott, klíma fertőtlenítéssel és akkor nem látszott? Akkor is majd 10 éves volt, nem egy út alatt ment tönkre utána. -
No.01
addikt
Ne vedd magadra, de nincs itt semmi latnivalo kerem.
Videken ugyszinten klima (lakas) lehallt (a nagy melegek elso napjan) mar akkor azt mondtak, h ha ki is jonnek nem lesz gyors megoldas ra. Ugy is lett majd 5 het.
Es kulfoldon sem sokkal jobb am a helyzet. (az alkatreszek teren azert jobban allnak, de ott is vannakam meredek vallalasok meg hataridok.Ha delre mesz es meg csalad is van akkor esetleg csereauto? (mi nyomtunk egyszer egy olasz tura szeptemberben klima nelkul. Szenvedos volt, de nem lehozhatatlan)
-
gorgo
őstag
A klíma kálváriám kimenete:
3 hete kiderült hogy letérdelt
kértem időpontot mára kaptam (3 hétre!)
diagnózis: hát ez biza csere, "már 9.5 éves, ilyenkor már halódnak, ez természetes"
csere mikor lehet? Hát azt nem tudja, nincs raktáron, rendelni kell. B+!
Az egész szar másfél hónapig fog tartani, mikor máskor mint a nyár derekán a kurva hőség közepedte. Mehetek délre nyaralni klíma nélkül, mert se kapacitás se alkatrész se semmi ebben a büdös orszában!
Cserébe nyár végére mikorra már nem létkérdés, majd megjavítják 245k, hát kösz... -
-szabi-
addikt
Ma reggeli és délutáni autóhasználati adatok megjelentek a myToyota alkalmazásban.
Viszont a július 27 és mai nap közötti adatok nem jelentek meg.
Ebből arra tippelek azok elvesztek.
Az autó média továbbra is azt írja, hogy nincs összekapcsolva a profil a fiókommal, de ezzel nem erőlködök tovább mert ez a rész akarja a myT alkalmazást.
Kicsit ciki, hogy ez csak úgy benne maradt a menüben.
Indításkor rögtön kapcsolódik a BT szóval nincs csúnya kék képernyő.
A megoldás elég triviális volt, újraindítottam a telefont.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Vicces képek
- Bluetooth hangszórók
- Alkoholista nevelde
- Wise (ex-TransferWise)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Watch 5 Pro LTE 45mm, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Samsung ME46B 46" LED Monitor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ASUS ROG GL552VW - 15.6"FHD IPS - i7 i7-6700HQ - 8GB - 128GB SSD + 1TB HDD - GTX 960 4GB -
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest