- Everest / AIDA64 topik
- Hővezető paszták
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Egy nap a TCL-nél: érkeznek az új tévék!
- OLED monitor topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
Mr Bond 007 #10398 üzenetére
Más eszközzel nem próbáltad esetleg?
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
-Solt- #10397 üzenetére
A termékszavatosság nem azt jelenti, hogy onnantól a gyártóhoz kell fordulnia, amúgy szürkeimport esetén az a magyarországi forgalomba hozót jelenti, nem a Samsungot. Annyi hogy a forgalomba hozóhoz is lehet menni szavatossági igénnyel, a bolthoz is a jótállás lejárta után, de a szavatossági eljárás megkezdése előtt fontos ellenőrizni, hogy a bizonyítási teher melyik félen van.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
HUN]Repa #10395 üzenetére
Csak az egyikkel rossz. Azt bármelyik slotba tettem sehol se ismerte fel (bios/efi-ig se jutott el) a másikat meg gond nélkül. (pedig mind2 ugyanaz és ugyanakkor vettem)
Próbáltam először cserélni, de ha a "rossz" modul bent volt, akkor sehogy se bootolt. Ha a másik volt csak benne akkor simán működött és órákig memtestelt is probléma mentesen. Elvileg el lett küldve iponon keresztül és ott jónak ítélték szóval nem értem komolyan hogy miért lehetséges ilyen 2db tök egyforma modullal.Olyannal már találkoztam hogy bizonyos gépek nem szerettek bizonyos ramokat(pl apple gépeknél), de olyannal még sohase hogy 2 egyforma modulból csak az egyiket ették meg.
-
-Solt-
veterán
válasz
HUN]Repa #10388 üzenetére
És olyankor mi van, ha valaki megvesz egy szürke importos Samsung SSD-t 1 év kiskereskedői garanciával (jótállással) , majd az 1,5 évesen tönkremegy? Elvileg a kötelező termékszavatosság 2 év, tehát a második évben a Samsunghoz mint gyártóhoz kéne fordulnia... Ha az számít gyártónak aki forgalomba hozza, akkor a magyarországi Samsung képviselet nem jöhet szóba, hiszen a szürke importos SSD-t nem ők hozták forgalomba. Marad a Samsung Wordwide?
Az EVGA példás ügyintézését a magánszemélyek felé értettem...
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
Mr Bond 007 #10337 üzenetére
Egyszerre egyet a kettőből, vagy az egyikkel konstans rossz?
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
Darth_Revan #10347 üzenetére
Ez többek között a termékek állapotától függ.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
Oliverda #10363 üzenetére
A régi rendszer sajnos már egy tákolmány volt, bármit kockázatos volt benne változtatni, mivel a programozók, akik kb 10 éven át írták cserélődtek. Folyamatosan javítjuk a hibákat, és természetesen dolgozunk azon is, hogy minden fontos funkció visszakerüljön ahogy lehet.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
magmakocka #10379 üzenetére
A futár a csomagolás épségéért felel, tehát az legyen sérülésmentes, ha nem az, akkor jegyzőkönyv, vagy ne vedd át.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
-Solt- #10386 üzenetére
Magyarországon az számít gyártónak, aki a terméket forgalomba hozza. Ha a disztribútor, akkor az a Samsung magyarországi képviseletéhez tartozik, a többi szürke importos pedig azon a kereskedelmi láncon visszafelé, ahogy bejött az országba. Az csak egy bónusz, hogy 1 évig a Samsung intézi ezeknek a garanciáját is, ezt törvény nem írja elő.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz
tomgabor #10382 üzenetére
Rég voltam erre...
Egyrészt: fontos, hogy a Magyarországon kapott JÓTÁLLÁS nem egyezik meg a külföldön adott KORLÁTOZOTT GARANCIÁval, amit a gyártók a disztribútoraink felé is adnak egyébként, így ők eldöntik, hogy ebből mennyi jótállást vállalnak be.
Ha neked megfelel a korlátozott garancia, tehát többek között az, hogy a gyártótól kapott 3 (vagy több, ez esetleg regisztrációhoz kötött) év garancia nem indul újra csere esetén sem, és az, hogy saját költségeden kell külföldre szállíttatnod a terméket, akkor lehet, érdemes a gyártótól közvetlen rendelned.
Másrészt: Attól hogy a terméket tőlünk vetted, a gyártói garanciát - esetleg regisztráció után - ugyanúgy igénybe veheted, ha erre adnak módot (Sapphire tudtommal nem).
Harmadrészt: pont az EVGA cseszte el sajnos, a honlapon található garanciával kapcsolatos információk csak végfelhasználók felé érvényesek (és ezt csak hosszas levelezés után vallották be, ugyanis nem értik, hogy a boltnak is intéznie kell a garit). Egy ügyfél visszahozta 2 év x hónap után a 3 év EVGA garos kártyáját hozzánk - ehhez ugye joga van - a beszállítótól viszont már nem fogadták el, a fentiekre hivatkozva. Az ügyfél nem kötelezhető arra, hogy a gyártóhoz küldje a kártyát, a disztribútortól, és bolttól (hiába hivatalos partner) meg nem veszik át, a boltok felé csak 2 év van. Hát ez tényleg példás ügyintézés az EVGA-tól, végül megoldódott úgy, hogy OK most az egyszer átveszik. Megjegyzem ha cégesen regisztrálom be a kártyát, akkor is észreveszik és szólnak, hogy nem a fogyasztó van a regben, javítsuk ki... -
-Solt-
veterán
-
bul07
nagyúr
válasz
-Solt- #10384 üzenetére
Most meg nem mondom itt a PH-n írta valaki valamilyen számítógép alkatrészre hogy nem adja meg a gyártó a plusz garanciát amit ő kínálna ha bolt ahonnan veszi az ember nem adja meg a adott évet
Pontos márkára termékre nem emlékszek csakhogy mondjuk ha bolt nem adja 3évet akkor a gyártó nem adja meg a plusz 2-őt hogy meglegyen az 5év
Ilyenek is érdemes utánanézni -
-Solt-
veterán
válasz
tomgabor #10382 üzenetére
Tudtommal mindig az elérhető legolcsóbb nagykert listázzák... a vevők többségénél az ár fontosabb mint a garancia.
Ettől függetlenül a minimum 2 év termékszavatosság mindenre jár! Annyi a különbség, hogy ilyen esetben az 1 év jótállás (garancia) letelte után a gyártóhoz kell fordulnod. Az EVGA esetében például mindegy, hogy hol veszed, a számlával tudsz regisztrálni az oldalukon és megkapod a 3 év garanciát. Ráadásul az ő garancia intézésük példás, tuti, hogy hamar megoldják a gondod.
Amennyiben nem szeretnél adott esetben külföldre postázni, xy gyártóval levelezni akkor mindenképpen olyan magyar kiskereskedőt keress aki annyi garanciával kínálja az adott terméket mint a gyártó. Ebben az esetben a garancia teljes időtartama alatt a kiskerhez kell fordulnod gond esetén.
-
tomgabor
őstag
Volna egy olyan problémám(lenne több is) hogy a legtöbb videókártyára kevesebb garancia van mint amit a gyártó mond. Például ha evga.eu-ról rendelek akkor 3 év garanciát kapok, de az iponnál csak 2évet. kb ugyan annyiba kerül mind a két helyen.
iPon azt mondja hogy a beszállító a "hibás" és 1év a kötelező garancia a többi meg plusz, örülni kell ha van. Most ha én rendelek az evga-tól akkor akár 10év garanciám is lehet, közben az iponnál 1-2 évvel(márkától függ) akarják kiszúrni a szemem.
Régebben normális garancia volt mindenre, a Sapphire RX460-omra még minding van garancia amit több mint 2 éve vettem. Közben most örülni kell hogy van rá valami. Gondolom a beszállító nem akar foglalkoznia a kártyák külföldre való küldözgetésével és így akar több pénzt kaszálni.
Sapphire nekem ezt mondta:
Dear SirThanks for your mail. Some of reseller take lower price with limited warranty cover, that's why. Still suggest you contact other reseller too. Here's our authorize reseller from your region: ramiris.hu, expert.hu, asbis.hu
Érdekelne hogy mennyivel kerülne minden többe ha normális beszállítótól rendelne az ipon aki annyi garanciát vállal rá mint amennyit a gyártó ad.
-
magmakocka
aktív tag
Értem! Köszönöm a sok segítséget!
Gondolkodtam az összerakósban is, de rendelkezek táppal, videókártyát meg majd szeptemberben veszek. Igaz, most egy HD7790 van, majd azzal tesztelem a konfigot. Azon gondolkodtam, mindent felveszek és hanganyagot is.
Tényleg köszönöm a sok segítségeteket!
Köszönettel Bata Roland!
UI: Most veszem észre, hogy van egy sörnyitó a listámon. Ez, olyan ajándék? -
bul07
nagyúr
válasz
magmakocka #10379 üzenetére
Mivel te kifizetted
Első hogy nézd meg alaposan míg alá nem írod az átvételt, míg alá nem írod nem engedi felbontani
Aláírással igazolod a sértetlenséget
Persze ha bemész és kibontod és gond van akkor sincs semmi veszve, írni kell az ipon email címéreEsetleg telefonnal felveheted a kibontást bizonyíték gyanánt, hátha kell alapon
Amúgy ha egy egész gépre való alkatrészt rendeltél, jobban jártál volna ha összeszerelést is kérsz, lehet hogy még utólag is le tudod levelezni
Most nem tudom a pontos árát
Gépösszerakón keresztül 1905Ft -
bul07
nagyúr
válasz
magmakocka #10377 üzenetére
Igen hogy van e látható sérülés, dobozon beszakadás, meg ilyenek.
Jegyzőkönyvet a futárral kell íratni hogyha sérült a cucc, persze ha tényleg sérült.Nincs ezzel gond mindenkinél volt hogy elsőnek rendelt valamit.
Amúgy ajánlom a Tékozló Homár blogot [link], mások hibáiból, tapasztalataiból is lehet tanulni.
-
bul07
nagyúr
válasz
magmakocka #10375 üzenetére
Kínából rendelt dolgok esetén van olyan hogyha át nem vett cucc esetén nem állja a visszaszállítás díját a feladó akkor bezúzzák
ipon az magyar cég, annak ellenére hogy Romániában is jelen vannak [link]
Tanács, mai világban főleg nagy értékben sose utalunk előre, nálam kb 10e Ft az előre utalás határa és csak akkor ha kedvezmény van e miatt vagy ha utánvét összege túl nagy a rendelt értékhez viszonyítva
Ha megjön a cucc a futár jelenlétében alaposan vizsgáld át a csomagot(mielőtt aláírod) nincs e látható sérülés, ha kicsi gyanú is felmerül hogy sérült a áru akkor jegyzőkönyv és nem átvenni
-
h1mpi
félisten
válasz
magmakocka #10369 üzenetére
Miért b@szt@d volna ki? Kifizetted (magadtól előre) és majd megkapod amikorra visszaigazolták. Ha nem tetszik utánvétest kell választani és akkor nincs izgulás. Néha csodálkozok, hogy 2018-ban még emberek nem tudnak neten vásárolni...
-
bul07
nagyúr
válasz
magmakocka #10371 üzenetére
Úgy értette hogy küld el neki privátba, mert ott dolgozik és rá tud nézni
-
-
subaruwrc
félisten
válasz
magmakocka #10369 üzenetére
Mi az hogy 21-re rendelted ? Ha 23-an érkezik be az alkatrész külső nagykerből akkor nem fogod 21 megkapni. Rendelési számod?
Igen amúgy az az igazoló Email amin rajta van a rendelési számod
-
magmakocka
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap este 21:34 perckor rendeltem 6 számítógép alkatrészt 21.-re. Visszaigazoló levelet nem kaptam, vagy a visszaigazoló levél az, amin rajta van a vásárlási azonosítóm és a megrendelt áruk?
Valamint lejegyezték, hogy 21-23.-ig hozzák, de direkt 21-.t jelöltem be, mert csak akkor leszek otthon, így az árut sehogyan sem tudnám átvenni, 22.-én és 23.-án!
Mit csináljak? A pénzemet már megkapták, de az áru még nincsen a kezemben! Írtam egy levelet az Iponnak.
Telefonos elérhetőségük nincsen? A google-n találtam egyet, de nem vette fel senki, csak kicsöngött...
Vagy várjak hétfőig? Nagyon aggódok, hogy 128k-t kibasztam az ablakon... :'( -
-
válasz
subaruwrc #10366 üzenetére
Most hogyan történik a garanciás ügyintézés?
Asus ügyszám a leírásból kimaradt, de külön lapon már szerepel (mellékeltem a többi dokuval). Megint megy ki a kártya a Csehekhez? Ha igen és a régi (eredeti kártyám, doboz szerinti SN) meg volna, lehet tudnék intézni velük cserét (vissza) / biztos le van már javítva. Az ilyen hiba jelenségeket nem produkált.MD
L -
subaruwrc
félisten
válasz
MaxxDamage #10365 üzenetére
megjegyzésbe belefér.
-
Jött ma a mail, (VGA ügyében) hogy a termék megérkezett/átvették és a garanciális ügyintézés megkezdődött. Hiba leírás (amit én adtam meg) és a végen: "Megjegyzés: W: csavarok elnyírtak, csavarzáró címke nincs rajta."
Mondom jah, ez egy általuk intézett (Cseh Asus által javított csere darab) a Magyar Asus tudja/rendszerbe vissza nézhető és azt mondták, javított kártyán nincs címke már.
Na kíváncsi vagyok mi fog kisülni ebből.
Én a hibáról is küldtem 2 db nyomtatott képet. (hogy nem a levegőbe beszélek) és az összes dokumentum másolatát is csatoltam, bele értve a csere kártya iPon által kiállított dokumentumát is.MD
L -
Oliverda
titán
Jól látom, hogy az új dizájnon már nem tudom megnézni a rendeléseimet, illetve a termékfigyelő is eltűnt?
-
bul07
nagyúr
Töröltem egy ár figyelő értesítőt erre most meg nem tudom visszaállítani egy másik értékre
Hol van az árfigyelő értesítő beállításának a lehetősége?
-
Rick3D
senior tag
Sziasztok,
Mivel nem jeleníti meg a téma összefoglalót , elnézést ha túl alap kérdést teszek fel. Elállási szándékkal szeretnék élni , most először. Letöltöttem és kinyomtattam az elállási nyilatkozatot , elég ha kitöltöm - küldöm emailben és következő munkanapon küldöm vissza a csomagot ? (Hétfőn) -> Erre a címre : 1143 Budapest,Francia út 40/b ? Illetve mennyi idő mire visszatérítik a vételárat ?
-
gozso
őstag
az előfordulhat, hogy ma leadott rendelésnél nincs visszaigazoló mail?
mintha mostanában kicsit akadozna a dolog -
tlac
nagyúr
az ezelőtti oldaluk sem volt olyan jó, az is széjjel volt fikázva, mikor bevezették
ráadásul mobilon, tableten teljesen használhatatlan volt, és az már akkor is gáz volt, mikor kihozták, hát még a mai világban
szóval értem én, hogy mielőbb le akarták cserélni, bár az valóban fura, hogy miért engedték ki úgy, hogy alap dolgok hiányoznak -
bul07
nagyúr
Nem a vásárlásról meg a kiszállításról és a problémás ügyek kezeléséről van itt szó
Hanem hogy egy jól használható oldal volt a "újítás" előtt
Erre élesítettek egy félkész valamit, ami azóta is félkész vagy inkább már 60% állapotban van
Ezt nem így kelet volnaÉn jól picsán rúgnám azt aki készítette meg azt is aki így engedte élesíteni
-
bul07
nagyúr
válasz
subaruwrc #10350 üzenetére
Akkor jól rémlett hogy múlthéten(vagy előtte) még Google keresővel kellett valamit megkeresnem az ipon oldalán
Amúgy van ajándék utalvány is csak ép nincs menüpontja, kereső végre kidobja de régebben még azt is Google keresőjével kerestem meg
Én régen naponta többször is nézegettem az oldalt, olvasgattam, de mostanra jó ha hettente egyszer felnézek, meg ha jön árfigyelő értesítés
-
bul07
nagyúr
Hát a honlap az így ragadt szerintem
Nem értem fejlesztésnek eladni egyértelmű visszalépést hát
Ezeregy dolog hiányzikRendelések visszanézése
Kereső is sz@rabb lett, egyszerűen nem jegyzi meg hogy inaktív dolgokba is keressenKíváncsi lennék hogy milyen mértékben eset az oldal látogatottsága a rettentő fejlesztésnek köszönhetően
-
Darth_Revan
veterán
Sziasztok!
Sajnos hibás termékek kerültek teljesítesre és e miatt elallassal éltem .
Azt mondták 2 héten belül visszautaljak az osszeget, de mi a tapasztalat?
Lehet már pár nap múlva fizetnek vagy kivárják és csak a 14. Napon utalnak ? -
zseko
veterán
válasz
Toyota Supra #10340 üzenetére
'ne egy olyan helyen, ahol a tapasztalatok szerint, érdemi segítségnyújtás történik'
bah
-
tlac
nagyúr
válasz
Kean_Sorbo #10343 üzenetére
sehol
-
Kean_Sorbo
őstag
Sziasztok!
Lehet csak én nem találom, de hol tudom megnézni a rendeléseimet? Eddig a profilnál volt a lista, de most egyszerűen eltűnt.
-
lafaty80
addikt
válasz
Toyota Supra #10340 üzenetére
Biztos érzelmi alapon jött
de ennyi
Nekem is van egy nyitott pontom lassan nem is nézem mióta... (#9912) és bár némán de várnám azóta is a választ.
így csak ennyit tudok hozzáfűzni: L4mie + 1
-
L4mie
veterán
válasz
Toyota Supra #10340 üzenetére
Érdemi segítségről eléggé eltérőek az elképzeléseink itt fórumon belül.
-
válasz
WildSeven #10339 üzenetére
😂😂
Ez aztán remekbeszabott, építő jellegű kritika-hozzászólás!😂
Gondolom egész hétvége alatt ezen agyaltál, és ezt mind sikerült kreálnod😂😂😂
Esetleg valami konkrétumot adhatnál, hogy mi a problémád?
Én nem vagyok itt rég óta, leginkább csak olvasgatok, de más oldalakon (amit biztos nem reklámozok, de valszeg többen ismeritek és jártok oda innen, mint ahogy gondolnátok😉😋) saját topikom van.
Én ott nem annyira szeretem az ilyen hangvitelű megnyilvánulást. Ha szar volt a hétvégéd, akkor a főnöködön verd le, ne egy olyan helyen, ahol a tapasztalatok szerint, érdemi segítségnyújtás történik a az arra jogosultaknak...(meg az arra nem jogosultaknak is, de ez egy másik hozzószólás lesz😋)
Szép hetet mindenkinek! -
WildSeven
tag
Jól vannak még az ipon bérencek? Igen? Szuper, akkor visszanézek pár hónappal később, hátha addigra bezáratják ezt a balkáni hangulatú kereskedelmi csoportosulásnak csúfolható valamit.
-
h1mpi
félisten
válasz
Mr Bond 007 #10337 üzenetére
Eladod aprón és veszel egy újat
-
Mr Bond 007
őstag
Vásároltam kb 2 hónapja 2db tökéletesen egyforma ram modult, de valami furcsa okból kifolyólag csak az egyiket eszi meg a nasom amibe bedobtam. Először azt hittem hibásat küldtek, ment vissza gariba és ott elvileg 80 óra memtestet hibátlanul teljesített. Sajnos mivel ddr3l-es ramok, ezeket másba nem tudom használni. Ilyenkor mit lehet tenni? Szerintetek le lehet cseréltetni másikra (akár ráfizetéssel)? Nem pénzt akarok vissza, hanem használható ramot.
-
stLhee
csendes tag
Leírtam az okokat itt is és magánban is, amik alapján döntöttem. Mindamellett többen azt tanácsolták, hogy várjak még (pl. itt a prohardveren), valamint nem biztos, hogy belefért volna munka mellett a hatósághoz való rohangálás (és koránt sem biztos, hogy hajlandó lett volna a bolt végrehajtani a döntésüket). Szóval döntöttem úgy, ahogy. Ennyi. Lehet nem egyetérteni vele, de tényleg zárjuk le a témát, eleget pofoztuk már a pofozhatatlant.
"Ha egy termék javítható, akkor el kell fogadnod a javítást"
Úgy tudom, hogy ha harminc napig nem sikerül a javítást elvégezni, akkor kérhető csere is attól függetlenül, hogy amúgy javítható lenne-e a termék. De javítsatok ki, légyszíves, ha tévednék.
(Egyébként részben innen jön az általam említett 30 napos kivárás, ill. onnan is, hogy az Ipon 15 munkanapot kért az ügyintézésre, utána meg jött az év vége.)A RAM egyébként ez volt: klikk. Itt lehet látni, mennyire elérhető.
-
-Solt-
veterán
Aki így tesz, az nem fog utána elmenni egy fórumba és lehúzni az adott üzletet... Persze csavarhatod addig amíg úgy érzed neked lesz igazad, csak ez a tényeken nem változtat. Vannak fogyasztóvédelmi törvények, van békéltetőtestület, megfelelően védve vannak az érdekeink. Amennyiben ezekkel tisztában vagyunk, akkor nem kell fél évet várni a semmire... ha nem vagyunk vele tisztában, akkor lehet várakozni, de akkor mi is hibásak vagyunk benne.
Részemről a téma lezárva, nem nagyon van mit ezen ragozni már.
-
-
-Solt-
veterán
Mennyit nem ér? Egy kérelem leadását nem éri meg? Ha megfelelne neki a várakozás, akkor nyilván nem jött volna ide elmondani a panaszát. A várakozás egy kényszer megoldás, mert nem tudta érvényesíteni a jogait.
Nem is volt soha 30 nap... 15 nap van és a törekednie kell rá, de a 30. nap után a bírói gyakorlat alapján már a te javadra ítélnek, ezért van a 30 nap emlegetve.
Szóval megfelelően védve vannak az érdekeink, csak picit utána kell járni...
-
bul07
nagyúr
válasz
-Solt- #10329 üzenetére
Hát tudod van akinek nem ér ennyit és kivár, miért lenne ebben hibás
Ha neki így is megfelel akkor megMi ez a 30 napozás? Máshol is olvastam de sehol nincs már 30nap
Ha jól tudom 15nap van említve meg hogy törekednie kell a leghamarabbi ügyintézésre
Ha a 30 nap környékén rákérdez a nagykernél hogy mi van az már törekedés, és ez így mehet a végtelenségig, és nem szeg szabályt, persze ez már kirívó eset és senkinek se jó -
-Solt-
veterán
válasz
Shad0w #10327 üzenetére
Jelen esetben lejárt a 30 nap, felajánlották neki a pénz visszafizetését amit nem köteles elfogadni, ha az általa leadott termék elérhető a cég kínálatában. Ha nem, akkor viszont vagy vár amíg lesz, vagy ha nem lesz...
A törvényi szabályozás szerint javítás -> csere -> pénz. Ha egy termék javítható, akkor el kell fogadnod a javítást, ha nem javítható és elérhető azonos típus akkor el kell fogadnod a cserét, ha ezek egyike sem áll fenn, akkor kérheted vissza a pénzt. Fontos, hogy azonos típus... tehát másik hasonló tudású és árú termék elfogadása csak egy opció, erre nem vagy kötelezhető.
-
-
-Solt-
veterán
Nem tisztem védeni őket és nem is teszem, de a garanciális ügyintézés oroszlánrésze a nagykeren és vagy a gyártón múlik. Ha alaposan megnézed, akkor az összes online áruházra van bőven panasz a garanciális ügyintézést tekintve ami pontosan ebből fakad. Egyértelmű, könnyen reprodukálható hiba esetén az esetek többségében nincs gond, a problémák akkor kezdődnek amikor nem sikerül a hibát reprodukálni...
Nem érzem magam elfogultnak, csak tisztában vagyok vele, hogy ekkora volumenben benne van a porszem a gépezetben... nekem két hete húzódik a visszautalásom pedig még ismeretségem is van.
Az pedig, hogy itt egy alkalmazottuk igyekszik segíteni az elakadt ügyekben, tudtommal egyedülálló, szóval ezt igenis korrekt dolognak tartom!
Aki meg engedi, hogy hónapokig húzódjon az ügye, az így járt...
-
Shad0w
senior tag
válasz
-Solt- #10319 üzenetére
Nem szeretnék egyik oldalra sem állni és ehhez a konkrét esethez sem szeretnék hozzá szólni. Csupán azért nyomtam a válaszra mert picit témába vág, és mert ezt írtad: "A fogyasztói jog jelen esetben elég egyértelműen a te oldaladon áll". Szal biztos többet tudsz a témáról, mint én...
Szóval tényleg ennyire a vásárló oldalán van a törvényi szabályozás? A legtöbb számtech terméknél az a tendencia, hogy az idővel csökkennek az árak, ezért sokszor a vásárló azért veri a pultot, hogy visszakapja az eredeti vételárat garanciás esetben, vagyis visszaálljon a vásárlás előtti állapot.
Aztán vannak a szezonális termékek (most éppen vidkari és memória, de a HDD-k is átestek már ezen) amik valamilyen oknál fogva, nem hogy tartják az árukat de durván meg is drágulnak. Ilyenkor a vásárló azért szokta a pultot verni, hogy cseréljék és egyáltalán nem elfogadható a vásárlás előtti állapot visszaállítása.Ez nekem kettősmércének tűnik.
-
bul07
nagyúr
Na álljunk meg
Szerintem stLhee nem hibás semmibe, leadta garanciáztatni amit a nagyker nem igazán akar cserélni, mert gondolom az ipon nem fogja tartogatni ha neki is cserélik
Az árát meg nem kéri mert soha nem fog már olyan áron vásárolni memóriát, hiába is várjuk az áresést
Ő dolga hogy kivár, és neki így kényelmesAz meg hogy itt egy nyilvános fórumon nem adja meg a RMA számot érthető mert akár visszaélésre is adhat lehetőséget
Azt meg hogy Subaruwrc kérését [link] a RMA szám irányába nem értette. Miért az ő hibája?
Honnan is kellene tudnia hogy Subaruwrc az ipon-nál dolgozik és segíteni akarstLhee küld el a RMA számot privátba Subaruwrc-nak és ránéz a dologra.
-
-Solt-
veterán
válasz
stLhee #10323 üzenetére
Nem kell hazudni, elég csak kizárólag a saját nézőpontodból előadni a történetet és máris torzul a "valóság"... Nem szeretném én ezt túlragozni, csupán annyit kell eldöntened, hogy megoldást szeretnél, vagy elég annyi, hogy "lehúztad" őket egy fórumon. Az rma számot meg nyilván azért kérte, hogy segítsen ha módjában áll... ez elég korrekt hozzáállás tőle is, és az iPon-tól is... szerintem.
Részemről itt befejeztem.
-
stLhee
csendes tag
válasz
-Solt- #10322 üzenetére
Küldtem privát üzenetet (ami ugye a tartalma miatt privát...).
Itt csak annyit, hogy kikérem magamnak az utalgatást, hogy hazudnék. Az RMA-t meg nem titkolom, megadom szívesen, ha annyira érdekel. De mivel tudomásom szerint harmadik féllel nem oszthatom meg, így csak egy Iponos kollégának tudom megadni. Csak szvsz ezek után sem fog semmi változni az ügy tekintetében.
Peace és részemről folyt. köv holnap
-
-Solt-
veterán
válasz
stLhee #10320 üzenetére
Pedig nem! Tisztán értem amit leírtál, szimplán hülyeségnek tartom a kreált indokokat. Ahelyett, hogy érvényesítenéd a jogaidat vagy elfogadnád az itt felajánlott segítséget, játszod a mártírt mert csak.
A történetben pedig igenis hibás vagy, mivel hagytad idáig elfajulni. Nyilván könnyebb a fél világot hibáztatni a nyűgöd miatt, de eredményre vezetőbb lenne ha erre a magas lóra akkor ültél volna fel amikor ki kell állni az érdekeidért. Már ha valós a történet és nincs kerekítve a sértettségből fakadóan... kezdem azt hinni, hogy nem véletlenül nem mondasz rma számot.
De ne érts félre, nekem hulla mindegy, hogy mi lesz a végeredmény, szimplán csak viszketek az ilyen vásárlói magatartástól.
-
Zoltn
senior tag
válasz
stLhee #10313 üzenetére
Én majdnem ugyan így jártam egy SSD-vel. Gariztatáskor sokkal többe került mint mikor vettem. Nyilván minden áron a pénzemet akarták visszaadni. Fogyasztóvédelem levelére nagy nehezen kaptam egy ugyan olyan specifikációjú, de más márkáju terméket. Ez több hónap levelezés volt...
A VGA-mat pl azért adtam el mert ipon gari volt hozzá! -
stLhee
csendes tag
válasz
-Solt- #10319 üzenetére
"Én úgy látom nem a mi szövegértésünkkel van itt a gond... "
Pedig de. Elég világosan leírtam az okokat, miért döntöttem így. Sajnálom, hogy nem érted. Irigyellek...
A véleményed elolvastam, megértettem, tudomásul vettem, köszönöm. Biztos voltam benne, hogy hibás leszek az ügyben (pl. amikor a TOF futárra kellett egy hétig várni minden infó nélkül, s mind a futár, mind a cége elérhetetlen volt mind telefonon, mind emailben).
Ugorjunk szerintem. Peace. -
-Solt-
veterán
válasz
stLhee #10318 üzenetére
Én úgy látom nem a mi szövegértésünkkel van itt a gond...
Egyrészt persze, hogy nem cseréli jóváhagyás nélkül, mivel ha a gyártó / annak képviselője elutasítja, akkor bukták az adott összeget. Felajánlották, hogy visszakapod az árát, ha ez nem tetszett és nem akarod elfogadni akkor felvetetsz róla egy jegyzőkönyvet, megbizonyosodsz róla, hogy az adott termék kapható és szépen elballagsz a békéltető testülethez. A fogyasztói jog jelen esetben elég egyértelműen a te oldaladon áll, tehát nem leszel meghurcolva és sárral dobálva, ellenben nem kell fél évet várnod a semmire...
Szóval amellett, hogy az iPon is ludas ebben az ügyben (már, ha úgy igaz minden ahogy előadod), te is legalább olyan hibás vagy abban, hogy ez idáig fajult. Szóval nem azon megy a lamentálás, hogy veszni hagyod a húszezer forintot (te bajod), hanem azon, ahogy az ügyet kezeled. Egyáltalán nem úgy néz ki a történet, mintha pontot akarnál tenni a végére, az elhangzott érvek a bírósággal kapcsolatban pedig finoman szólva is viccesek. Arról már nem is beszélve, hogy pár hozzászólással korábban rákérdeztek az RMA számodra... nyilván segíteni akartak az ügyedben, de láthatóan az sem érdekel! Ezek után jól értem, hogy a lényeg csak annyi, hogy az iPon / Corsair és a futárcég szar?
-
stLhee
csendes tag
Jaj, srácok, nem igaz, hogy ennyire rossz a szövegértés
Hibás kitet - amíg a Corsair nem bólint rá - az Ipon nem hajlandó saját költségén cserélni (kb. 20e HUF), én meg nem fogadom el a felajánlott vásárláskori eredeti árat (kb. 10e HUF), mert nem kapok érte még hasonlót sem. Patthelyzet. Fél éve.
Bíróságra meg nem megyek, hogy sárral dobáljanak és rámenjen az egészségem (maradéka), annyit nem ér az egész. S ha majd az Iponnál méltóztatnak úgy gondolni, hogy mégis méltónak tartanak arra, hogy cseréljék a hibás terméküket, akkor majd jelentkeznek (ebben állapodtunk meg az utolsó levélben). De ennél többet nem teszek. Ennyit jelent a 'lezártam az ügyet' kifejezés.S itt meg szerintem nem azon kellene lamentálni, hogy mennyire vagyok hülye, hogy veszni hagyok húszezer forintot (mert valljuk be, maguktól soha nem fogják cserélni), hanem, hogy egy ilyesfajta cég (beleértve a zsák-a-foltját kedvenc TOF futárcégüket is) hogy lehet még jelen a piacon.
Egy normális kereskedő egy hónap után igenis kicseréli a kis értékű hibás terméket akár a saját költségére is, hogy a vásárló továbbra is nála költse el a pénzét. De hiába, ezt nem értik itt meg a pannon puma földjén.
Azt meg már meg se merem kérdezni, hogy a boltban milyen kupleráj lehet, hogy senkinek nem tűnt fel egy fél éve lezáratlan garanciakezeléses ügy? -
stLhee
csendes tag
válasz
subaruwrc #10314 üzenetére
Szia!
Köszönöm. Nem segítségért jöttem, csak a tapasztalataim és véleményem megosztása végett.
Mint említettem volt, az ügyet lezártnak tekintem. Egyszer már megfizettem a tanulópénzt, az Ipon nyert. Nem szeretném újranyitni a parttalan vitát, nem éri meg az a 180-as vérnyomás. Remélem megérted. -
stLhee
csendes tag
Sziasztok!
Óva szeretnék inteni mindenkit, hogy az Iponnál vásároljon, a cég garanciakezelése és ügyfelekkel való kapcsolattartása kritikán aluli. Számomra egy szintre kerültek az ED és Ready jellegű ultragagyi műintézményekkel. (És ez egy vélemény, ami jelenleg még szabad, még nálunk is).
Novemberben adtam le nekik egy Corsair kitet gariztatni, amit továbbítottak javításra. Harminc nap elteltével - mivel nem tudták megmondani, hogy mikorra lesz kész a javítás - jeleztem, hogy kérem a termék cseréjét. Ezt ők ilyen-olyan humbug indokokkal megtagadták: vagy várjak, vagy visszafizetik az eredeti árat. Mivel ez az aktuális ár nagyjából fele, így számomra nem volt elfogadható, mert a terméket használni szerettem volna, nem még ráfizetni is. Esetleg még mehettem volna perre is szerintük akár az EU-ig is, de akkor én arra jutottam, hogy nekem nem éri meg az ügy az idegeskedést vagy egy agyvérzést.
Most már több, mint fél évnél járunk, továbbra sincs semmi infó a gariról.
És 'tök mindegy, hogy a Corsair ül még rajta, a nagyker vagy az Ipon a hibás, ez így felháborító és teljességgel elfogadhatatlan, már pr-szempontból is, mind a Corsairnak, mind az Iponnak. De egyiküket sem érdekli semennyire sem. Csak a profit a fontos, akár emberéletek árán is.
Én meg fél év után betegség miatt inkább elengedem, fő a nyugalom. Őket meg boldogítsa a tudat, hogy megint megszívattak egy régi visszatérő vásárlót. Húszezer forintért. Biztos megérte. Jóval többet buktak azon, hogy azóta máshol vásárolok. Gratulálok.A részemről soha többet Ipont és soha többet Corsairt. Az ügyet ezennel lezártnak tekintem. További választ nem várok. Köszönöm, hogy elmondhattam.
-
kory24
őstag
Sziasztok!
Ha az info@info.hu email címem keresztül megbeszélek valamit, akkor ők azt kötelesek is ugye betartani?
Emailben megígérnek valamit, akkor azt be is tartják, pl vegyek meg másik termék és ami már úton azt visszahivjak, árát majd visszautaljak.
Így cserélve ki, amit vettem másikra. -
bul07
nagyúr
válasz
Fehercsoki #10309 üzenetére
Kérdez rá a
info@ipon.hu
az a biztos mert minden megeshet , attól függ hogy milyen nagykerből veszik -
-Solt-
veterán
válasz
Fehercsoki #10309 üzenetére
Szerintem csak elírás... én is jártam így egy T300-l. Írj nekik...
-
Fehercsoki
aktív tag
i7 8700k-t szeretnék rendelni (más egyéb alkatrészek mellett), azonban feltűnt, hogy csak 1 év garancia van rá, ez elírás vagy később lesz 3 év garival is? (nem szívesen venném meg kevesebb garanciával)
-
zseko
veterán
válasz
Toyota Supra #10292 üzenetére
Ha (egy boltnak, akármelyik boltnak) nincs raktárkészlete, hogy vehetek át valamit már aznap, vagy másnap?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Everest / AIDA64 topik
- EA Sports WRC '23
- Autós topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Hővezető paszták
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Linux kezdőknek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Samsung Galaxy A52s 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged