- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz Tigerclaw #47199 üzenetére
Ugyan így vagyok vele én is (olyan szervizt fogok keresni, ahol végig ott állhatok mellette). Ha nem eredeti dobozos 5W30-as olaj kerül bele, képes leszek azonnal kiszívni és Eneos Premium Hyper 5W-30-ra lecserélni (remélem, hogy jót néztem ki a típust, nekem a szervizben állandóan a 0W20-at, meg a 0W16-ot emlegetik). Amennyiben nem találok megfelelő szervizt, meggondolom, hogy lemondok a 3+7év garanciáról (éves szinten "megspórolok" 20-30 ezer forintot). 1 év bejáratás után mi rossz történhet?
Egyébként az eladásoknál hirdetett "végig Suzuki márkaszervizben szervizelt" címszó ezek után csak hátrány, úgy gondolom.
TommyY -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47200 üzenetére
olyan szervizt kell választani, ahol normálisak... kritizálni nem hagynak, az tény,de azt sehol sem... te sem örülnél ha vmi vasárnapi autós (mondjuk én ) beüllnék melléd és osztanám az észt, hogy "itt nem mehetsz ennyivel...", "hogyan váltasz, 3-asba rakjad...", "két kézzel fogjuk a kormányt..." hamar kivágnál, na az autószerelő sem szereti ha érzi a tarkóján az ügyfél leheletét, aki közben még baromságokat is kérdez...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz TommyY2 #47203 üzenetére
Ezért is viszem a szerelő haverhoz. Gyakorlatilag együtt csináljuk a szervízt, ő csak számláz, én meg fizetek neki (céges autó ugye). Csak szeretek ilyesmivel babratolni. Plusz ugye ilyenkor meg tudom rángatni alulról az autó alkatrészeit, és látom ha gond van, de ezt a srác is mindig megcsinálja, nagyon alapos, precíz, rutinos ember.
Amúgy enyém swift, itt nem volt szó 3+7 év gariról, de a 30 ezres szervíz már nem a márkaszervízben történt, egyéb okokból, mikor rájöttem(tünk), h a hajamra kenhetem a garit.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz ncc1701 #47204 üzenetére
Nem tudom, hogy megtennék-e, hogy hozott olajat töltenének bele, illetve nem szűnne-e meg attól a garancia?
Neked mi volt, amit nem javítottak garanciában (egyébként mindig sok múlik a szerviz jóindulatán, esetleg egy kis kenőpénzzel el lehet esetleg intézni)?
TommyY[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz TommyY2 #47208 üzenetére
Ha megfelel a gyári előírásoknak, akkor miért ne borítanák bele?
Télen rohadtul nyüszögött a jobb hátsó futómű, elhajtottak a vérbe. Csáposon alá néztünk szerelő havernál, igazából faék egyszerű egy darab szilent lehet a hibás. Ha télen megint előjön, akkor kicseréljük. De lehet egy jó adag szilikon spré megoldotta.
De a szerelp haver mesélt már sokkal cifrább dolgokat is, a szervizek szeretnek kibújni a gari alól, de sokan vannak, akik nem tudják megvárni egy pereskedés végét (1-2 év), és inkább megcsináltatják az autót, mert munkaeszköz.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47209 üzenetére
"a szervizek szeretnek kibújni a gari alól, de sokan vannak, akik nem tudják megvárni egy pereskedés végét (1-2 év), és inkább megcsináltatják az autót, mert munkaeszköz." Sokan ezt képesek egy koccanás után is eljátszani, hogy nem vállalják a felelősséget és mire bírósági ítélet lesz belőle addig évek telnek el, az ügyvédek fellépi díjáról már nem is beszélve... neked meg nincsen autód évekig, és inkább elviszed Te a balhét hogy minél hamarabb újra tudd használni...
De sok márkafüggetlen szervíz garanciás javításával is ez van, beperled, aztán évekig nincsen autód mire a bíró kimondja az ítéletet h tényleg igazad van, addig meg etesd úgy a családodat ahogyan akarod meg fizesd a számláidat abból amiből akarod, jah meg ugye a perköltségeket is hitelezd meg pár óvodás miatt... erre gyúrnak, hogy úgysem fogod mindezt bevállalni, az az igen kevés eset, aki meg áll elébe, azoknak majd kifizetik a kártérítést aztán meg na bumm, évi 1-2 belefér a 300-400 helyett... jah és mindezért semmilyen retorzió nem jár...
(önbecsülés néküli hazánkban munkanélkülinek bejegyzett hontalan "állampolgárok")"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
M_AND_Ms
addikt
válasz ncc1701 #47200 üzenetére
Az igazság, hogy azért nem illik ott téblábolni, hanem mert a szervizesek nem tudnak és nem is akarnak felelősséget vállalni azért, hogy az érdeklődő tulaj beleesik az aknába, felborítja a frissen leengedett fáradt olajos tálat, beveri a fejét az emelőn álló autóba, pofára esik a fékpadon, stb, stb...a műhely, az egy balesetveszélyes hely
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz M_AND_Ms #47214 üzenetére
...és mindezzel a kedves tulajnak nem is lenne semmi gondja, ha azt az olajat öntenék bele, amit én viszek be (vagy legalább ami ki van számlázva), ha a 3,8-as feltöltési mennyiség ellenére nem 4,2 szerepelne a számlán, ha nem csak ki lenne számlázva a légszűrőcsere, amit nem cserélnek, ha nem csak kifújnák a pollenszűrőt, hanem tényleg kicserélnék, ha nem utángyártott alkatrész kerülne be a kiszámlázott gyári helyett, soroljam még!? (OFF márka vidéki szervíz)
Tisztelet a ritka kivételnek, akik nem így dolgoznak és akkor sem rebben a szemük sem ha csak ott akarok állni mellette, hanem még széket is hoznak... (szándékosan nem nevesítem őket)
Márkafüggetlen autószervízből is van korrekt, akik emberi áron dogloznak, és még a kiszerelt alkatrészt is odaadják/megmutatják, a beszerltről a számlát, részletesen elmondják mit szedtek szét és hogyan, stb.
Hogy a saját példám is álljon itt: Műszakizni volt a corolla, olyan meleg volt hogy majdnem megfulladtam a villamoson amíg mentem a kocsiért, leszálltam 1 megállóval hamarabb, mert nem bírtam. 6 szerelő srác dolgozik ott a főnökkel együtt, megláttam egy "kisboltot", vettem a hűtőből 6 üveg hideg sört, azzal mentem a kocsiért, kifizettem a műszakit és letettem a 6 üveg hideg sört: "Meló után igyátok meg!"
Szerinted amikor a kuplunggal gondom volt és soron kívül kellett volna cserélni elhajtottak? Szombaton záráskor otthagytam, kedden délelőtt telefonáltak hogy kész, lehet vinni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47194 üzenetére
Ne is mond. Ezért vettem én is tavaly az Astrara 4 évszakos gumit. Nem is bántam meg! Télen, esőben, melegben, esőben mindenhol nagyon megvoltam elégedve vele eddig! Ha máskor kell gumit vennem ugyan ilyet fogok venni akkor is!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Chereiose
addikt
Sziasztok!
Swift 2005-ben a kuplung kiegyenlítő tartály az vajon hol található? Kuplung probléma jött elő, hogy nem nagyon akarja bevenni az 1-est, igaz mivel 2 éve cserélték a váltót így eleve nehezen vette eddig is. Valaki tippre a kiegyenlítő tartályt mondta, hogy nézzünk rá, meg talán okozhatja a váltó olaj is, meg nyilván a maga a kuplung de mivel azt cserélték 2 eve így talán nem az a gond. Jól sejtem, hogy ez a kiegyenlítő tartály csak némi megbontás után látható /hozzáférhetó?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #47218 üzenetére
Ha emlékeim nem csalnak akkor a fékfolyadék tartály lesz amit keresel...
Ha nem állsz a féken kuplungolás előtt, akkor is nehezen veszi? Sík úton próbálod? Kuplung szettet cseréltek vagy csak tárcsát? A kinyomó szokott ilyet csinálni ha haldoklik, nem ad kinyomott kuplungnál fura kerregő hangot?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
válasz 2ozzmexy #47219 üzenetére
Az a helyzet, hogy barátnőméké a kocsi aztán ma reggel produkált nekik ilyet, hogy alig vette az egyest meg mintha 2 fokozat között berreggett volna és erős kuplung szagot árasztott. Én is mondtam neki a kinyomó csapágyat, szerintem is az a valószínűbb, jó lenne minél előbb szerelőhöz vinni. Hogy mit cserélték és mit nem azt pontosan nem tudom, de a váltót 2 éve tuti és szerintem ahhoz akkor kuplung szettet is.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #47220 üzenetére
Mindent is értek...
Hagyjuk a sztereotípiákat, az autószerelők azt nem qrják át, akit nem akarnak/nem áll érdekükben...
Ezzel nem érdemes játszani, elmesélem az én példámat, hátha fényt gyújt néhány ember fejében:
A régi autómat kuplungozták egy koccanás után, mert állításuk szerint nem tudtak felállni az emelőre úgy csúszott benne a kuplung... ekkor volt az autóban százhuszonixezer km, számlával stimmelő méretű Aisin kuplungszettel, potom 120ezer magyar forintért.
Időugrás, eltellik ca. 50ezer km BP-en és 6 év:
Egy ideje már fura kerregő fémes hangot ad kinyomáskor, de bentről nem is hallatszik semmi, amíg fent van az ablak. Bevásárolok a Lidl-ben, beteszem hátra a fiam meg nejem, kiállok a parkolóhelyről, elindulok ki a parkolóból, majd váltanék kettőbe és érzem a boton hogy a motor ereje tartja egyesben... az autó gurul, megállítani no way, család hátul, előttem banyatankos nyuggerek keresztben kasul kolbászolnak, mint a vakborjú... oké, pánik indul, gyújtás le, kézifék be és megállunk. Ha nem jár a motor, kijön a bot némi izommunkával... királyság... újrabeindít, elindul, megint ugyanaz, 1-esbe nagy nehezen bemegy, de ki már nem jön pedig a hűtőben a bal lábam... megint leállít, kitép a váltó, üresben odébb toltam, mégse az útban legyek, szerelő hív, próbáljak szervófolyadékot utántölteni, hátha. Beleöntöm, jobb lett, de a fémes hang nem múlt el és váltani lehet, de nehezen jár. Családot hazavittem, irány a szerelő, kijönnek meghallgatni. Beindítottam, lerugoma kuplungot már mondta h ne, állítsam le, elkezdett a kinyomó beleszakadni a szerkezetbe... mondom fasza, csak 50ezerrel ezelőtt került bele egy Aisin szett... okés, de ez tuti az, hagyjam itt, csörögnek mennyi a kár, kell e váltót csapágyazni stb. (szombat, soron kívül, #tegnaprakelleneazautó)
Hívnak kedden h kész, a váltó túlélte, de van némi gond...
Tettek bele egy Valeo szettet 85ezerért mindennel együtt... és kivettek egy szem Valeo tárcsát, kinyomó és szerkezet gyári... Szerinted, mennyire vettek le az előző szerelők!?Úgyhogy a 2 éves a kuplung ennyit jelent... mivel azt nem látod, a nők meg ritkábban hobbi autószerelők, nincsen kicsukva h csak tárcsát cseréltek, vagy még azt sem... 2 év után (gondolom számla nélkül) garit érvényesíteni... hát sok sikert, ha sikerül Tom Cruise elbújhat mellettetek.
Szerelőkhöz el és szólni h valami nem kerek, ők szétszedik mert van idejük, gépparkjuk, szerszámuk, szaktudásuk, tapasztalatuk, és ők megmondják a tutit, de ez nem 1 óra lesz, alhangon 1-2 nap. De a teljesség igénye nélkül lehet szinkrongyűrű, csapágy, váltószilent, egy akadó kábel, bármi... kinyomóra tippelek, de így látatlanban passz, ehhez szakember kell, vagy állj az autó mellé és kérd meg a csajod hogy nyomja ki a kuplungot és tartsa lent, ha surrogó hangot ad, akkor igazunk van.
Ez nem játék, mert ha ugyanez egy 50kg-os pálcika lánnyal fordul elő 140-nél az autópályán, annak nem szokott jó vége lenni, ha leállítod se szervó, se fékrásegítés... kenyérszervó és olyan lesz a fék mint a Ladában..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47221 üzenetére
De "jó" kis story.
2007 Sx4 80e km-rel....Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #47223 üzenetére
hetek óta nézem a Sx4-t. 1.5 alatt nem szokott értelmes lenni belőlük. Jazz nem tetszik.
Tessék ez olcsó. Furcsán olcsó.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #47224 üzenetére
Pár kiegészítő/módosítás, és máris tetszetősebb.
A belseje meg szerintem eleve kellemesebb látvány, mint az SX4-é.Na jó, elég lesz az önpromóból.
(#47226): A műanyag legalább ápol és eltakar. Nélküle...
[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #47227 üzenetére
Műanyag nélkülit veszek csak. Az tuti.
csaba1203 Én vele veszek autót. Profi a srác! Nagyon!Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mvkly
senior tag
Sziasztok!
Új Ignisbe milyen trükkös indításgátlót ajánlotok? A régi 1 kapcsolós úgy tudom már csak nehezen, vagy sehogy sem beépíthető.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47235 üzenetére
Akkor adok neked tippet 20 év japán autós múlttal a hátam mögött: a furcsán olcsónak elvitte a 6:20as az elejét, honnan tudom? Japán kormány olyan ronda kormány illesztessel!? Ha felnyitnad az elejét te is rögtön rajonnel.. (zarhid színe)
A drága jó lehet, de készülj fel rá hogyha valós a futás az olajat is csak 4szer cseréltek...Az elsőt felemeltetnem ott ha már markaszervizben van. mellesleg szerény használtautós tapasztalatom alapján a márkakereskedésben jobb állapotú példányok szoktak lenni, azok jobban rendbe vannak rakva és csak a karbantartott peldanyokat számítják be piaci áron, azt amelyiket ismerik... A neppernek nyernie is kell a bulin, ellenben egy márkakereskedésben nem ez a fő profil, tehát kisebb az árrés.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47237 üzenetére
Látom azt a hatalmas hézagot a kormányon!
Köszi a tippet de egyelőre csak nézegetem őket. Ha minden jól megy következő hónapból indul be a keresés. De minden tippet/tanácsot szívesen veszek!
Amúgy én is szívesebben vennék nagyobb/jobb kereskedésből autót.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mvkly
senior tag
Akkor ezt gondolom nekem szántad. Casco is lesz, nem ezen fogok spórolni.
Anno benzinpumpa kapcsolóval oldottuk meg, amit meg lehet kerülni, csak az nem 5 perces munka. Viszont ez asszem a maiaknál már nem kivitelezhető. Ezért kérdeztem, van-e valakinek tapasztalata ezzel.
[például ez][ Szerkesztve ]
-
BBke
tag
Alap védelemnek jó. Általánosságban elmondható, hogy az autó értékének SAJNOS a 10%-át rá kell költeni a védelemre. A casco jó dolog ha van, de a lopás ellen nem véd. A megelőzésen van a hangsúly. Sz@r dolog lehet, ha mondjuk külföldön lopják el az autót, például nyaralás alatt. Főleg ha családdal, gyerekkel van az ember.
-
mvkly
senior tag
2020-as Ignis GL+. A Pajzs szerű védelmekről más fórumon nem olvastam sok jót, túlbonyolított és az árához képest nem elégséges. Nem az ár miatt gondoltam valami egyszerűbbre, de egy fizikai kapcsoló vagy kapcsolási lánc megkerüléséhez még ma is bontani kellene az autót vagy hosszasan kutakodni benne (utcán állna). Ennél többet szerintem ma sem lehet elvárni.
-
őstag
Biztos egyedi vagyok, de nekem az üzemanyag megszakító mikro kapcsoló maga ment tönkre... Mivel már vagy két éve nem használtam csak trailerezés után otthon ugrott be (magamat is többször megszívattam azzal hogy elfelejtettem, 20 méter után éppen nagy útra kihajtás közben...). Szóval óvatosan (parkolás után lett rossz, menet közben durvább lett volna, motor nélkül a kormány és a fék gyakorlatilag használhatatlan az scrossban, trailerre fel és lemenet megtapasztaltam).
-
TommyY2
tag
Engem is érdekelne egy valóban jó és normálisan beszerelhető lopásgátló, ha esetleg van valakinek valami jó ötlete.
Visszatérve a korábbi motorolaj témára, várom a véleményeket, hogy a 0w20, vagy 0w16 olaj miért nem jó az 1.4T S-Cross autóba (én is úgy gondolom, hogy nem megfelelő, mivel az a szívó motorokhoz való, de nálunk a márkaszervizben nem használnak 5w30-at). Nem tudok mit tenni, legfeljebb elviszem majd másik városba még 2 alkalommal, aztán lehet, hogy lemondok a +7 év garanciáról.
TommyY[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz TommyY2 #47249 üzenetére
Kb kígyó, vagy valami vadállat a kocsiban. Amit akarnak, azt úgyis elviszik.
Nekem tuti nem kellene kulcs nélküli indítás, azzal könnyen elviszik a vasat, plusz talán valami rejtett valamit tennék bele, de sokat nem költenék rá. A lényeg, h pár perc keresgélés után adja fel, és menjen a következő suzukihoz. Valami mágneses rejtett kapcsoló elég jó lehet, az kívülről nem látszik, nem tudja kitapogatni.
-
AMD Power
titán
válasz TommyY2 #47252 üzenetére
Szerintem nem butaság. Főleg ha nem rutinos a tolvaj akkor úgyis a lekönnyebbül ellopható autót akarja elvinni. Inkább tovább áll. A rejtett kapcsoló sem rossz, de tény ,hogy a mikrókapcsoló ha megdöglik az elég kellemetlen tus lenni. Nekem pl van az autóban, de kb 3-4 éve nem is használom. Nem mintha valaki egy F Astrat akarna ellopni.
Én meg olyan autóra nem költenék x ezer ft rablásgátló rendszert amin amúgy is van Casco.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
csaba1203
addikt
-
AMD Power
titán
válasz csaba1203 #47254 üzenetére
Ebben is van valami. De ha szervizkönyves, miért ne lehetne akkor akár lehetséges az évi 1x csere. De mint írtad jó magyar szokás szerint ez nem jellemző. Sok első generációs i30 és Ceed is azért kuka 10 évesen mert a barom gyártó gyárilag írta elő a 30e km olajcserét. Vicc. Persze azóta rájöttek ,hogy öngyilkosság.
Az Sc4 láncos vezérlésű, gondolom!?Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz ncc1701 #47255 üzenetére
Nekem ezért is van kormányzár az autóban. Legális védelem!
A 47254 reagálva sajnos igen. Szépen lassan felgyülemlik a sok apróság majd ez hatványozódik és már megvannak a komolyabb bajok. Meg persze az autó szidása és idegesség stb.
vacs Már elnézést de akkor ennyi erővel a kulcsot is benne kéne hagyni. Az ,hogy több ember használja egy háztartásban a kocsit , nem magyarázat arra ,hogy benne kell hagyni a forgalmit. Ha meg valakinek úgy viszik ez az autóját az meg is érdemli!
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
csaba1203
addikt
válasz ncc1701 #47256 üzenetére
Akármilyen hihetetlen de sok a műszaki analfabéta is és ha egy ilyentől sikerül autót venned na, akkor imádkozz igazán....
Ez a típus a beül és vezet és eljut a-ból b-be és ha szerencséje is van a kocsija se hullik ki alóla de a következő tulajnak viszont szopó roller lesz. -
nagyúr
válasz AMD Power #47226 üzenetére
Ezt én így nem merném kijelenteni... ha lehet inkább alá kell nézni, mert alapból jó ha ott a műanyag... én már láttam nem egy kocsit ahol nem volt hátul és pont amiatt kezdett el rohadni, mert minden szar beragadt a kis zegzugokba, meg lemezperem mögé, amit nem tudsz egyszerűen kimosni semmivel, ahol meg van jól fedő gyár műanyag ott nem, mert könnyebben ki is mosható.
Szóval ez nem egyértelmű.
Én preferálom a műanyagot, mert előnyös... ha karban van tartva, de ez mindkét esetre igaz...
Persze választhatod azt is hogy nincs, és akkor valami alvázvédővel oldod meg a problémát hosszútávon magadnak.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekünk az összes autónkban, most a Vitaraban nincsen, de vmi trükk indítást én tennék bele..
Ha rám hallgatsz akkor valtozar+trükk indítás + egy uvegkarra is fizető casco.
@ncc1701: egy nagy lopompolot fogadja el a süni, még a vezerigazgatoi meghatalamzasbol is eredeti kell nekik... Különben 10k helyszíni, ha csak forgalmi maradt otthon, ha mindkettő akkor eloallit...
@AMD Power: láncos, iridium gyertyas, gyujtotrafos, ha nem volt törve nem szabad rozsdanak lennie, de az alját ütni kell kalapáccsal és atszurni csavarhúzóval, más nagy baja nem lehet... A többi csak apróság, ha együtt tudsz élni ezekkel akkor akár folyamatában is javítható... Én így csinálnám...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
mvkly
senior tag
válasz 2ozzmexy #47266 üzenetére
Ma voltam szalonban, teljes körű Casco lesz és 55e-ért rakathatok bele mágneskártyás indításgátlót. Utóbbit még nem döntöttem el, próbálok utánanézni, mennyire megbízható és árarányos ez a gyári megoldás. Annyiban jó lehet, hogy nem buzerál bele a garanciába és ha gond lesz vele, tudják majd orvosolni. A váltózár jó ötlet, minél több apróság, annál nagyobb biztonság, talán.
Egyébként 15"-os mankókerék készletet adnának 110-ért. Sumo-ban 37e a kerék+emelő. (de valahogy így is az van bennem, ha lúd, legyen kövér)[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A Vitarara 120 alatt nem volt ajánlat, az 55 élhető. Sumotol rendelj mankókereket és kapsz egy gratis kompresszort. A valtozar látszik, ha áll a közelben egy valtozar nélkül inkább azt viszik...
Ami fontosabb h olyan legyen a színe ami nem ordit a parkoloban, tehát beleolvad a többi közé.
A pajzsnal jobb a skyguard, de drágább is... Ha utcán állsz és sok a fa akkor az elemi kárt meg az uvegkart érdemes bejelolni...@ncc1701: ha vinni akarják viszik, ezért kell a casco, tudni kell mérlegelni, ha kitepnek az autóból amikor viszem a kölyköt mert másképp nem tudja ellopni, akkor inkább éjjel vigyék el a ház elől...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
M_AND_Ms
addikt
válasz 2ozzmexy #47270 üzenetére
"olyan legyen a színe ami nem ordit a parkoloban, tehát beleolvad a többi közé."
Aha! Ha épp.sok világos autó áll a parkolóban, akkor a sötét autó a feltűnő. Ha meg sok sötét, akkor meg a világos. Amúgy, biztos jó a tipp![ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
mvkly
senior tag
válasz 2ozzmexy #47270 üzenetére
Amit adna a szalon, az kb. egy sima transzponderes védelem, amit bármelyik villamossági alapcsomagként kínál, igaz?
A váltózár... látja a tolvaj, de látom én is. Ne forgácsolják az utasteret 0km-esen. Ami nagyobb baj vele, ha jót olvastam, az Ignis motorteréből könnyen elérhető a váltó bowden, amivel simán megkerülik a zárat.
A Pajzsról talán az egyetlen negatívum, ha lehal az aksi, sz*rban vagyok.
Még 2 hét, mire kézbe kapom a kulcsokat, addig csak kitalálok valamit. -
AMD Power
titán
válasz FollowTheORI #47265 üzenetére
Alvázvédelem lesz rajta. Egy lakatos ismersösöm baráti alapon megcsinálná.
2ozzmexy Ez jól hangzik! Alja szokott amúgy inkább problémás lenni? Ami a rozsdát illeti!?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
dReFiX
senior tag
Vitara és Sx4 150k áremelés szeptembertől. Aki esetleg tervezi a vásárlást ne várja meg.
-
eami
addikt
ha már mindenképp pajzs akkor én ezt rakatnám bele:
https://www.pajzs.hu/pajzs-radar
vigyék, aztán perceken belül pontosan megvan hogy hova vitték és még szét sem kellett barmolni hozzá az autót, hogy elvigyék.
-
TommyY2
tag
Éppen most értünk haza, először használtam a világítást. Amennyiben jól olvastam, az SX4 S-Cross-ban automata magasság állítás van a tompított fényszóróhoz. Nekem úgy tűnik, hogy nagyon alacsonyan világít. Tudja esetleg valaki, hogy hogyan lehetne állítani rajt?
TommyY -
dethroner
veterán
válasz TommyY2 #47278 üzenetére
Ha automata, akkor valószínű sehogy. Nekem a swiftben is automata a ledes lámpa, terheltség alapján állítja magát, nincs hozzáférésem. De nekem nincs vele bajom, szerintem jó.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
TommyY2
tag
Gondolom, azért van rajt valami csavar, amivel a gyárban behangolják, vagy szoftveresen történik az előbeállítás?
[ Szerkesztve ]
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #47282 üzenetére
Általában a gyárban berakják a lámpát és annyi. Azt hiszik, hogy az már be van állítva, de nagyon nincsen. Rá van írva a lámpára egy %-os érték, ami azt jelenti, hogy mondjuk szembeállsz egy fallal az autóval mondjuk 1m-el, akkor a megvilágítási magasságnak (halogén esetében a vízszintes vonalnak, LED esetében az alacsonyabban lévő vízszintes vonalnak) hány cm-el alacsonyabban kéne lennie, mint a lámpa középvonala. LED esetében általában úgy van megtervezve, hogy a felső vizszintes vonal egyvonalban van a lámpa középvonalával és ezt az 1,2%-os ejtést pedig már gyárilag kialakították az alsó vonalnál.
Ezzel szemben amikor megkaptuk a szalonból az autókat 8m-től távolabb nem láttunk semmit. Ami azt jelentette, hogy nem csak 1,2%-os volt a lejtése, hanem vagy 10-12 is lehetett. Ez szerintem veszélyesen alacsonyan van beállítva. Mihelyst beállítottuk a megfelelő értékre máris el lehetett látni 20-25m-e is könnyedén tompítottal, láttuk az út szélét és a szembejövőt se vakította el egyáltalán (mert végülis a legmagasabb vonal után már semmi fényt nem ad ki a lámpa, így ha az a szembejövőnek csak a lámpa magasságáig is ér fel, az embernek a szemmagassága még további 30-50 centivel feljebb van)
A lényeg, hogy a LED-es lámpa esetében a felső vonalnak meg kell egyeznie a lámpa középvonalával, alatta lehet, de fölötte semmiféleképpen, mert akkor minél távolabbra világít annál magasabbra, így biztos, hogy bevilágít a szembejövő szemébe. Sok Scross-nál ez gyárilag így van beállítva, hogy magasabbra világít, mint kéne neki, látni is, hogy majdnem a holdat világítja meg ha ködös időben nézed oldalról.[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz gyenesmartin #47284 üzenetére
Teljes mértékben így van. Minden autómon behangoltam eddig, a tompított nem vakít, kivétel, ha észnélkül van beállítva.
TommyY -
szivacs1987
aktív tag
válasz gyenesmartin #47287 üzenetére
A Mega-s az becsomagolt, így lehet a mérete majdnem a fele. Én azt szedném le és csomagolnám ki.
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
gyenesmartin
őstag
válasz szivacs1987 #47288 üzenetére
Hogyan kell feltenni így?
Kicsomagoltam, van egy fő mappa amiben benne vannak a fájlok, de nem csinál semmit. -
szivacs1987
aktív tag
válasz gyenesmartin #47289 üzenetére
[https://prohardver.hu/tema/suzuki_a_mi_autonk/hsz_46301-46350.html#msg46313]
A (#46313) blakey hozzászólástól kezd el olvasgatni.
Összefoglalva: FAT32-re formázott SD kártyára/pendrive-ra (kapásból a gyökérbe, nem mappába) fel kell másolni a letöltött/kicsomagolt fileoka. Én úgy szoktam, hogy kucs betétel előtt bedugom a pendrive-ot vagy az SD kártyát, és minden mást kihúzok belőle, majd beteszem a kucsot és egyet kapcsolok rajta (amikor már bekapcsol a rádió, de még nincs gyújtáson). Sokan elindítják az autót és úgy járatják, míg nem végez a frissítéssel. A frissítés ideje 15-50 perc. Ment erről diskurzus a fórumon, hogy járó motorral vagy az én általam választott módszerrel csinálják. Keress rá.[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
gyenesmartin
őstag
válasz szivacs1987 #47290 üzenetére
Na sikerült. 1860 volt rajta, de nem vettem különbséget észre egyáltalán.
Motort nem járattam. -
dethroner
veterán
Tett már valaki kijelzővédőt a fejegységre?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz szivacs1987 #47290 üzenetére
Óóó, az lehet gond, hogy én a kicsomagolt mappát raktam a gyökérbe, nem a fájlokat?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
csaba1203
addikt
Mivel gyárilag nem adnak a japók csak a kárpiton tud pihenni a bal lábam kérdezném, hogy valaki rakott-e fel taposót utólagosan és milyet?
Neten ezt találtam:
- [link]
Vagy esetleg van más megoldás?
Félek ha csavarozva lesz nem kezdi-e meg az alját ha megfúrom? -
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #47293 üzenetére
Igen, de ez valószínűleg az én hibám, nem fogalmaztam egyértelműen.
Valakinek volt már olyan gondja a 1880-al hogy egyszercsak összeveszett a telefonnal és többet nem csatlakozott hozzá AA-Val!? Leállítás se oldotta meg, telefon ujrainditas sem...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szivacs1987
aktív tag
válasz SyMbioTe #47293 üzenetére
Igen, az probléma.
(#47297) 2ozzmexy
Nekem volt ilyen probléma azt hiszem a 1860-al. Nekem úgy működött újra, hogy leállítottam az autót, kivettem a kulcsot, vártam 15 percet és újból jó lett. Valamenyi ideig a fejegység csak ilyen készenlti módba mehet el a kocsi leállítása, kulcs kivétele után(ugye ekkor pillanat alatt elindul, ha újra bekapcsoljuk).Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Mit tudtok arról, hogy mennyire komoly az SX4 S-Cross lopás elleni védelme?
Mennyire gyengíti a kulcsnélküli indítás lehetősége?
Érdemes lehet kiegészíteni valami mechanikus védelemmel (váltó, vagy kormányzár, stb.)?
Tudom, riasztó van benne, de ugye az nem riaszt el senkit, inkább valami komoly blokkolás kellene.
TommyY -
mvkly
senior tag
Szerintetek melyik a jobb:
Pajzs Mini Vémár vagy Diamond Lock váltózár+OBD tiltás+trükkös indítás, rablásgátló? -
mvkly
senior tag
pjen, dnelb:
Casco az természetesen lesz és akkor talán Pajzs is. Én is utóbbi felé hajlok, de kicsit tartok az akkulemerüléstől (itt-ott írják) és így a motorháztető nyithatatlanságától.
-
TommyY2
tag
A Diamond Lock valtó zárról éppen most olvastam egy szörnyű cikket: [link]
Nekem speciel cascom van, de azért nem szeretném, ha ellopnák.
Én a 125 ezres pajzs csomagon gondolkodom, szerintem nem kell belső térvédelem, arra ott a gyárilag bent lévő riasztó. Az ár AFA nélküli, nem tudom, hogy mindenképpen ki kell-e fizetni?
Ezen kívül láttam még a Gorilla S10 rendszert is, érdemes megnézni.
TommyY[ Szerkesztve ]
-
válasz TommyY2 #47299 üzenetére
Én egy kormány vagy váltózáron gondolkodom, már csak azért is, mert ha az rajta van, már az egy visszatartó erő és inkább másikat keresnek.
(#47297) 2ozzmexy, (#47298) szivacs1987
Akkor holnap ismét próba.
Köszi„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
Igen, az ujjak nem karcolnak. De a telefonok kijelzője is mindig karcos valamiért
Női kéz hajtja, vannak gyűrűk, ki tudja mikor ér hozzá valami kulcs, telefon, pendrive vagy bármi más tárgy, véletlenül mi akad bele, hullik rá. Az élet nem válogat az eszközökben. Van a neten rá kijelzővédő, csak gondoltam megkérdezem van-e valakinek konkrét tapasztalata valamelyik típussal.
A tél még messze és ha gond lenne vele, még mindig le lehet kapni egy mozdulattal. Meg hát általában a kormányon lévő gombok elegendőek a működtetéséhez.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
eami
addikt
válasz dethroner #47308 üzenetére
az a baj hogy nem emlékszem tisztán, de. pont vmi olyan rémlik hogy nem tudták elkapni olyan könnyen.
azért egy teló, zsebben, táskában, itt ott megfordul az autóban nem pakolgatod odébb a kijelzot. karc miatt szerintem felesleges, max tükröződés csökkentés miatt lehet értelme, de engem meg nem zavart az annyira.
[ Szerkesztve ]
-
-
dnelb
veterán
attól hogy lemerül, még te tudsz áramot adni neki, szóval olyan nincs hogy nem tudod kinyitni.. nekem 3 autómban volt, 0 probléma.
Mint mondtam, 10m alatti autókat nem fognak emelgetni. Ez azoknak az érve akik csórók rendes védelmet rakatni, és így nyugtatjak magukat hogy elég a kis megszakítás kapcsoló stb filleres szarok.. Nem. Ha meg ettől félünk blue16, abban van emelés érzékelő is.
Tipik ugyanaz mint felni lopásos posztok alatt kerekor volt e kérdésre, jönnek az okosok minek az szart sem ér stb. Láttam vagy 100 ilyen lopásos posztot, de olyat mégsem láttam hogy volt őr, és úgy vitték el.[ Szerkesztve ]
-
Najo.
Nem, nem róla lett mintázva„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szivacs1987 #47298 üzenetére
Köszi, majd megpróbálom...
Leírom akkor kb a jelenséget:
Pár hete frissítettem pendrive-al 1870-ről 1880-ra a 2019 novemberi 1,4T GL+ Vitara fejegységét, a wazze és hangvezérlés "bogármentesítése" végett..
Közvetlenül utána szépen ment minden a telefonnal (persze a wazze GPS locker nélkül fos maradt, a hangvezérlést pedig hagyjuk...).
Tegnap begurultam a sárga M betűs étterem drive-in részébe, amikoris rájöttem hogy nem dugtam rá a telefont a fejegységre, pedig vártam egy hívást. No sebaj, majd most itt a sorban araszolva, rá is dugtam erre semmi, mintha rá se dugtam volna semmit sem, de BlueTooth se semmi. Kiálltam a parkolóba a fizetés után hogy megcsinálom, hát tesznek egymásra magasról (telefon és fejegység), akkor leállít, vár 30 másdopercet, újrabeindít és a helyzet változatlan...
Ezért mérgemben tegnap este letöröltem az AA-t és újrafelraktam a telefonra, de még nem próbáltam ki, talán ma este lejutok a kocsihoz és kipróbálom, hátha szeretni fogják egymást...
(Xperia XA2 2018-as modell Android 8 talán, legújabb AA-val)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az a helyzet hogy a telefonomat kikapcsolva töltöm éjjel, szóval minden nap újra van indítva ha így nézzük...
A kihangosító sem találta meg a párosított telefont, és a telefon sem a Suzuki fejegységet...
pedig a listában ott vol mindkét oldalon mint párosított eszköz...Sebaj, majd ma megpróbálom életre rugdosni, tegnap a hangvezérlés működött asztalra helyezett telefonnal AA nélkül... remélem a kocsiban a kormányon lévő gombbal is aktiválhatom és működni fog.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Böhomke
újonc
Sziasztok!
Nekem a váltózárat raktak be és UV gravírozták.
Ki sem kellett mozdultam itthonról, mert házhoz jött a szaki és áram is csak azért kellett, hogy kiporszívózhassa az autót ne maradjon benne fém forgács.
Én megvoltam elégedve a munkájával.Casco is van a hitvesi béke miatt.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Böhomke #47319 üzenetére
A váltózár szerintem addig izgalmas amíg van másik a közelben váltózár nélkül.
Én a trükkindítást azért szerettem, mert legalább nem vitte el harmadik nekifutásra sem, túl időigényes lehetett... csak akit ismerek és van ilyenje (akár az előző tulaj rakatta bele) és meg is próbálták megbugázni, ők mind arról számoltak be hogy miközben "próbálkozott a tolvaj" több százezres kárt csinált...
Annak nem látom értelmét hogy feltöri majd (a valahány sikertelen kísérlet után) otthagyja az utcán a nyitott autót, szabad prédául csöveseknek, alkalmi botcsinálta autóbontóknak, fosztogatóknak vagy csak "party-mámorban úszó" fiataloknak, mert ezekre bizony a casco sem fizet...Véleményem szerint vagy bele se kezdjen vagy legyen casco és fizessen.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
Sajnos a volt kollégám visszamondta az autóvásárlást. Így nem tudja elvinni az Astrat. Melóhelyen a változások amit ma bejelentettek nem igazán azt hozták amit várt.
Igy most nem tudom mi tévő legyek. Novemberben lejár a vizsgája. Kérdés ,hogy vizsga előtt el lehet e adni, ha igen mennyiért stb. Ha meg még megtartom erre az évre akkor meg már csak jövő év elején adom el.
Igy most nem tudom ,hogy az Sx4 mi legyen.... lehet ,hogy letojom az egészet és jövő hónapban megveszem az Sx4 és utána eladom az Astart.....Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
A joautok.hu látom ugyan az az autó 100e Ft drágább.
Sx4 1.580.000Ft.
Sx4 1.680.000FtEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47321 üzenetére
Nem számítanák be az Astrát?
Amúgy ez jónak tűnik (amit linkeltél), eleje és az oldala ködölve volt, viszont a bal hátulja telibe van fújva... 13 év alatt némi utcai harc tuti volt, összességében nem tűnik rossznak így képek alapján nem igazán tudok belekötni.Klímára tuti rá kell majd tölteni, szűrők, folyadékok, szíjjak, fékeket biztosan kell generálozni lassan (tárcsák, betétek, hátul dobok), az akku nem mai csirke, úgyhogy azt is cserélném a helyedben instant, a csomagtér műanyagjai inkább vizuálisan rontják az összeképet.
Felemelés után megnézni: rugók, szilentek, gátlók, csapágyak, mert ha ennyit használták (muhahaha ) futóművét utoljára Esztergomban állították be és a magyar utak... főleg BP-en... szóval érted.
Rozsda is izgi lehet 13 éves korában már. Azt a 20rongyot tessék elkölteni egy általad választott autószerelőnél állapotfelmérésre és ha ők is azt mondják hogy a futómű jó és nem rohad az alja, akkor minden okés."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Na, alakul a dolog a frissítés elindult. Viszint 15 perce megállt ezen a ponton, eddig jó?
[kép]
Kiírja hogy System is shutting down, nekem kéne csinálni valamit, vagy majd folytatja?„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47324 üzenetére
Huh, látom gondban vagy, segítek rajtad:
Én is így vettem a Vitarát, hogy tovább nem akartam várni, de két autót fenntartani sem futotta...
A megoldás: A régit forgalomból ideiglenesen vonasd ki, a KGFB bónuszod nem szabadul fel, de nem is kell rá fizetned sem kötelezőt sem súlyadót és állhat közterületen amíg van rajt rendszám. Mindez 2300 jó erős magyar forintodba kerül és 6 hónapig él, utána ha nem hosszabbítod meg, automatikusan visszakerül forgalomba. De ezalatt nem kell hogy érvényes műszaki vizsgája legyen, csak ugye használni sem tudod...
Ennek a hátránya, hogy az SX4 kötelezőjét A00-ból kell indítanod és párhuzamos üzemeltetés lesz, de így akkor is lesz "új" autód, ha még nem ment el az Astra...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #47327 üzenetére
Eszembe sincs hozzányúlni, csak csináljon valamit.
Azjóaz, ez 36 percnél tart.
10. Perc körül felugrott 23/100ra, azóta írja ki, hogy "insert update media and remove others", meg "system is shutting down. "[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
2003-as swifthez tudok olyan ablakmosó fúvókát venni, ami porlasztja a folyadékot vagy legalábbis nem csak két pontban nyomja az ablakra mint a gyári?
Ha igen, hol keressek ilyet?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47323 üzenetére
Amúgy van ebből egy másik! Ugyan ott. Szintén 100e difivel a hahu és a joautok.hu között.
Amire alapból készül az ember a olaj + szűrők, klíma tisztítás + töltés ha kell, futómü és a fékek átnézése. Váltóolaj és a fékolaj csere + hűtővízcsere.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
válasz 2ozzmexy #47327 üzenetére
Mikor kezdjek aggódni?
67 perce megy a frissítés, azóta is ugyanott tart, csak az idő telik.
Se bt, se semmi nincs rákapcsolva.Plusz nekem lassan mennem is kéne el.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
válasz 2ozzmexy #47333 üzenetére
Hát en egy óra után üresbe raktam és leállítottam, ugye ilyenkor nem kapcsol ki a fejegység. 1 óra múlva érek haza kb, meglátjuk folytatta e.
Időt én se mértem, jobb alsó sarokban számolja.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
blakey
titán
válasz SyMbioTe #47335 üzenetére
USB üres? SD-ről frissítesz? Oda van írva, hogy kéri a frissítő mappát. Jó anyagot másoltál át? 1870-ről 1880-ra kb. 25 perc a frissítés és minden információt kiír, tehát tőled kért egy frissítő anyagot és megkért, hogy távolíts el minden eszközt. Elméletileg ilyet nem kér, 1x újraindul és kész.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
válasz blakey #47336 üzenetére
Üres, igen.
Az van rámásolva amit itt a többiek is letöltöttek. Bár mostmár le fogom ellenőrizni, mert le volt töltve egy a bosch oldaláról is, csak ugye az hiányos, utána szedtem le a Mega linkről.
Semmi nincs rajta, csak ez.
Tekintve hogy csak a másolásnál tart, szerintem ki lehet húzni vagy hogy érdemes eltávolítani a pendriveot?Értettem mit írt, azért furcsálltam és kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Hát hazaérek meglátom hogy folytatta-e, de szeribtem nem.
Ha nem, akkor szerintem kihúzom pendriveot. Esetleg előtte kikapcsolom a fejegységet.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
M_AND_Ms
addikt
válasz SyMbioTe #47337 üzenetére
"le volt töltve egy a bosch oldaláról is,"
Nincs semmi olyan, a Bosch gyári oldalon, amivel frissíteni lehetne a fejegységet!Tessék ezt megérteni! Nincs publikusan kiadva a frissítés, csak kiszivárgott anyag van, amit magánúton terjesztenek. Ezt kell beszerezni!
Vagy el lehet menni a márkaszervizbe, ahol megcsinálják. (jobb szervizekben ingyen, esetleg az éves szerviz részeként).
A cucc tartalmát ki kell bontani a pendrive, vagy az sd kártya gyökerébe. Nem baj, ha van rajta más is. Az adathordozót bedugva egy percen belül el kell kezdődnie a frissítésnek, ami 20-50 percen belül be szokott fejeződni.
Az alap, 850-től kezdve kiadott 3 vagy 4 verziót végigfissítettem. Volt, hogy visszafelé, volt, hogy pendriveról, volt hogy sd kártyáról, volt, hogy véletlenül egymás után kétszer is. Soha semmi gond nem volt. És a motort se járattam.
Az egész úgy van kitalálva, hogy a félbeazakadt művelet esetén is a régi verzióval marad a rendszer. De annyira minimum műkődőképes marad, hogy egy újabb frissítés el tudjon indulni (az a rész nem a futó, frissítendő rendszer része, az a rutin egy olyan részen tárolódik, amit így nem lehet módosítani, tehát elrontani sem).
Kvázi, hülyebiztos a réndszerAki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
válasz M_AND_Ms #47340 üzenetére
Na, az úgy volt, hogy ugye letöltöttem a Bosch oldalról, mert valaki linkelte. Aztán utána nem sokkal írták is itt a srácok, hogy az nem lesz jó, mert az csak egy megnyirbált változat. Ezután töltöttem le a MEGA linkről a rendes 1880-as frissítést. (EZT)
Szóval, hazaértem kb. 1,5 óra után, ugyanúgy nem mozdult semmi, szóval pendrive ki, gyújtás le, kocsi bezár, a fejegység egyszer újraindult, ismét bedobta a frissítő ablakot, aztán kiírta, hogy x mp múlva kikapcsol, akkor kikapcsolt. Megnéztem, jó fájlokat másoltam rá a pendrive-ra.
Aztán, találtam itthon egy 16-os MicroSD-t + hozzá való adaptert. Fogtam, leformáztam, rámásoltam a fájlokat. SD bedug, gyújtás, utána fejegység bekapcsológomb hosszú nyomására bekapcsolt, ismét feljött a frissítés ablak, megtalálta az SD kártyát, és 15-20perc alatt pikk-pakk lefrissítette.
Szóval röviden: Fejegység újra működik, 1880-as szoftverrel, MicroSD + adapter kombóval nem volt baja.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #47341 üzenetére
Nah, akkor sikerült... fura mert nekem ez pendrive-al ment ugyanígy, csak lassabb volt.
Én nem akartam kivenni a fedkamból a kártyát csak ezért, otthon meg csak 2GB-os SD kártyák vannak, mert a digit képkeretbe bőven elég, a melóhelyem meg nem rendel nagyobbakat...Viszont nem értem nálad miért nem működött.
Lassan lehet csinálok egy magyar tutorial videót róla és fellövöm youtube-ra... (csak kellene még néhány autó hozzá... )
Én arra tippelek hogy összekeveredtek a fájlok valahogyan és ez okozhatta a problémát.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #47342 üzenetére
Én sem értem miért nem ment, de fő az, hogy most működik. Fájlok ugyanazok voltak, pendrive se lehetett hibás mert használatban van.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47345 üzenetére
Vezérműlánc feszítőgörgő szettel fillérb***óéknál anyagicsődöt jelent...
Jön a nagyszervíze, amit korábban is írtam, fékek, futómű, vezérlés, szíjjak, generátor, vízpumpa, kuplung, ezekből a gyárik kb ekkoriban szoktak elkezdeni kihalni.
Na ezért ilyen olcsó... vagy a rongyosra patkázott felniktől... amit most elmondtam az anyagárban több százezer, akkor - ha valami műszakianalfabéta a tulaj - erre még a munkadíj... szóval foglalkozós autó."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47346 üzenetére
Változott a rendszáma 1x. Nem azzal a rendszámmal volt a a 2012 vizsgán mint ami most rajta van. (KSM849 volt akkor rajta képeken). Sőt az akkori képeken nem volt rajta gyárilag ködlámpa. Az újakon már van.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #47347 üzenetére
Naná, csak a többség ilyenekre tesz magasról, tudok olyan emberről nem is egyről aki azt sem tudja hogy fékfolyadékot cserélni kell pár évente, még mindig a gyárival autózik 16 éve, vagy a gyári tárcsákkal (limit alá vállasodva), gyári vezérműláncban már 300ezer van, de nincsen hangja, úgyhogy nem kell cserélni...
Futóműbeállítás csak úri huncutság meg a téligumi, szóval ne feszegessük, maradjunk annyiban hogy akkor cserélnek valamit ha megbukik miatta műszakin vagy tönkremegy.
Sosem járt az autó alatt, olajat is 3 évente cserél, mert megy évi 3ezret... érted már?Azért nem veszik meg, mert nem akarnak vacakolni ilyesmivel, költeni rá meg főleg nem, nekik az autó használati tárgy, beteszik a kulcsot és vezetnek, nagyritkán tankolnak, aztán ennyi, az autó ami nem ilyen az nekik egy fos és rozsdakupac bontószökevény. Amelyik közeledik a 200ezerhez az nekik anyagi csőd, bontóbavaló, de ha visszahúzod nekik 120-ra akkor boldogan furikáznak vele és fizetnek is érte 4-500ezer forinttal is többet, csak ne szólja már le a szomszéd hogy valami leharcolt szart vett és ne kelljen olajban fetrengeni minden hétvégén, az autószerelőnek meg műszakin és olajcserén kívül az utcájába se kelljen befordulnia, mert szerinte már az is 20ezer és hát ugye annyi pénze manapság kinek van... (szerinte csak a politikusnak meg a vállalkozónak)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
Beszéltem az eladóval. Kereskedő. Nem tudja miért volt a rendszám cserélve, miért volt 3 év alatt 3x műszakin az autó..... stb..... vicc. Amúgy lehet ,hogy taxi volt és azért.
Ezt még megnézni sem érdemes. Pedig most ráérnék.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47353 üzenetére
A kor és a futott km nem elég indok?
Plusz amiben ennyi van, abban hamarosan megjön a "lánchang"... (látom nem érzed át ezt a proletár kispolgári életérzést ) "Vezérműlánc feszítőgörgő szettel fillérb***óéknál anyagicsődöt jelent...""...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47356 üzenetére
Látom az irónia nem ment át...
Persze hogy nem, hamarabb fog a nyelestengelycsapágy elfáradni benne meg a karosszéria korrózióvédelme felett győzni a vasoxid, én is tudom, de szemellenzős mr. és mrs. népítélet ennyit tud a vezérműláncról, hogy "180 és 200ezer között cserélni kell és bazi drága". Az ilyen emberekkel nem tudsz mit kezdeni, a saját hülyesége a racionalizmust felülírja. és ugye közgáz I-ben megtanultuk hogy kereslet-kínálat görbe alapján, az az autó amiben legalább 180ezer km van, az egy roncs a magyar használtautó vásárlónak, mert neki az álom kell, a tekertórás nyugdíjas doktornő megkímélt autója, 17 évesen maximum 140ezerrel az órájában tele minden földi jóval, amit csak autóba lehet vagy lehetett építeni, hogy az egész falu tudja lássa hallja ki az élet császára...Úgyhogy AMD Power azért aggódott, mert túl olcsó, igen a neppernek ami több mint egy hete a telepen áll, annak csökkenteni kell az árát, neki az a jó ha forog a készlet, fajlagos profit, tudod... lehet hogy láncot kell cserélni, lehet h nem, de jó ha tudja és figyeli. Ha 13 év alatt 176k km ment bele, akkor azt nem az autópályán tette meg...
A futása miatt a többség el sem ment megnézni... így már érthetőbb?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
Lement az 1 eves szerviz. Baleno 1.2 (KC12)
Kicsit fura volt, hogy 2500km utan eleg sotet olaj jott ki a motorbol. Milyen lenne 15000km utan?Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47359 üzenetére
Túlbecsülöd ezt a szemellenzős népséget, nem tudnak olvasni, a szövegértési képességeik is hiányosak, hogy dolgok mögöttes összefüggéseit meglássák...
Karbantartási terv szerint mikor is kell cserélni?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz csaba1203 #47365 üzenetére
Eleve csak olyan 5 ezret terveztem elso evre, de kozbejott a virus. Home office, stb. Csak en hasznalom, nincs csalad. A nyaralas is elmaradt iden, meg a betervezett 1-2 tura a Tatraba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
eami
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Brogyi #47369 üzenetére
Itt a helyi Suzuki szervizben, ahol vettem az autot is. Hordobol pumpalta ki, ahogy lattam 0w-20 -as Ecstar volt, amit a kezikonyv is javasol. Mondjuk elotte ra is kerdeztem...hogy tudja, hogy tudom :-) Mast nem is cserelt. A legszuro hofeher volt, a klima szuroje is olyan 90%-os, ezt ki is fujta kicsit levegovel.
Amugy 34k HUF volt, amin kicsit csodalkoztam is. A falra ki volt teve melyik autonak mennyibe kerulnek a kotelezo szervizei, evre, tipusra lebontva es ott 39k volt az autom mellett. Lehet hogy kaptam valami kedvezmenyt, mivel ott vettem az autot...vagy most covid akcio van naluk?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz tboldi #47373 üzenetére
Abbol van egyebkent olyan kompatibilis szuro, ami nem csak port szur, hanem van benne mondjuk szenszuro is?
Ha lenne gomba, bakterium az gondolom a hocserelon tanyazna, vagyis ha csereltek volna a szurot, akkor se oldana meg azt a gondot.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #47372 üzenetére
Rönómba az én szerelőm se szeret légszűrőt cserélni, azt mondja nem földúton járok, csak fújjuk ki. Én meg ragaszkodom a cseréhez, nem az a 2000 forint fog kihúzni a sárból.
Viszont a klímaszűrőt én feltétlenül cseréltetném a helyedben, az ha elkezd bedohosodni, nagyon büdös lesz és vírusok, gombák tenyésztelepe lesz.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #47377 üzenetére
Nekem ranezett, de tenyleg szo szerint hofeher volt a levegoszuro. Milyen is lenne 2500km utan? Szerencsere nyugodtam maszkalhattam, nezelodhettem. Olajat is csak azert cserelt, mert azt kotelezo cserelni, amugy 15k eseten cserelnenek elvileg.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz ncc1701 #47378 üzenetére
Kicsit tenyleg dohos, de naluk ahogy lattam, csak sima szuro van a klimahoz. Meg az se biztos hogy a szuro cserevel javulna. A karokozok a hutobordan, viztalcan telepednek meg, ahol van viz. Talan nezek valami speci szurot, pl. hatha van HEPA-s, szenszuros kombo.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bb71
őstag
válasz ncc1701 #47378 üzenetére
Lehet, hogy nem gyártanak kis autókhoz aktív szenes pollenszűrőt: pl. Kia Picanto, Hyundai Getzhez nem találtam.
Ignis Celerio...? Szerintem ezekhez sincs!Új Válasz 2020-08-11 20:21:27 (#47372) Tigerclaw
Nem tudom miért, de alap előírás a 0W16 lenne, de szerintem SEHOL az országban nem tesznek bele olyat! Ismerős utánaolvasott - új Jimnyje van -, hogy a gyűrűk miatt kell a 0W16, de ezt letolják a márkaszervizekben... Pedig ott figyel a polcon a 0W16, csak éppen flakonos és nem hordós... gondolom a pénz áll a háttérben, csak nem értem hogy.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tigerclaw #47375 üzenetére
Létezik szénszűrős, csak drágább... (sima fehér papír 3-4000, aktívszenes 6-8000)
Egyébként a pollenszűrő pont az a szűrő amit nem km-re kell cserélni, hanem időre... mivel azon keresztül szellőzik a komplett utastér...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47383 üzenetére
ellenben valahol olvastam (tudom, korrekt a forrásmegjelölés de most nem találom), hogy a levegőszűrő periódusának felezése indokolatlan, mivel néhány 1000 km használat után lesz a legjobb a hatásfoka. Szóval extrém kevés futás esetén nem feltétlen indokolt.. persze én is mindig cseréltetni szoktam: 2-3k-s tétel, 10k km (10-11 hónap) után mondta már a szerelő, hogy kifújja, és még bőven maradhat egy körre; de úgy voltam vele, hogy ha már megvettem, akkor menjen bele az új..
"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pető bá' #47385 üzenetére
A levegőszűrő csereperiódusát felezni valóban indokolatlan, én itt az utastér pollenszűrőjére gondoltam, bár meg lehet hogy elbeszélünk egymás mellett megint.
Légszűrős gyakorlat nálam: Minden második olajcserénél cserélem ha 6 havonta cserélek olajat és olajszűrőt, ellenkező esetben légszűrőt is cserélek az olajjal és az olajszűrővel.
Pollenszűrő: Nem fújkálom ki, nem mosom ki, 12 hónap után megy a kukába, ezt életkorra cserélem, mivel amíg áll az autó, addig is azon keresztül szellőzik az utastér, a levegőszűrővel ellentétben, ami csak akkor van használva ha jár a motor...
Viszont hogy ne csak okoskodjak, adok egy tippet:
Ha magadnak gombátlanítod tavasszal a klímát az autóban, akkor úgy érdemes csinálni, hogy kicseréled a pollenszűrőt, majd közvetlenül utána gombátlanítasz, így könnyebben átjárja a "gáz" a légjáratokat, tehát hatékonyabban tud fertőtleníteni is. (ami csak illatosít az nem ér semmit)Én a nyári kerék felrakásával szoktam egybekötni (mert a téliknek száradnia kell és beszívni a gumiápoló habot, addig ráérek bíbelődni a szűrővel meg a "bombával"), olyankor kap egy porszívózást, gumiszőnyegmosást, belső ablakpucolást és műanyagápolást az utastér, folyadékszintek ellenőrzése, stb.
Ha kellemesen meleg az idő, akkor egy külső mosást is alvázmosással.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47386 üzenetére
nem beszélünk el, a levegőszűrőre gondoltam; a pollent nyilván érdemes mindig, csak ha már a szűrőkről volt szó, gondoltam megemlítem
a klímatisztító bombát én pollenszűrő nélkül szoktam megejteni, az újat akkor teszem be, amikor megvolt a tisztítás
"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pető bá' #47387 üzenetére
Oh, igen, így már értem amit írtál.
Igaz, akad amelyikre rá is van írva hogy anélkül tudja csak kifejteni a hatását, csak van néhány autó (talán a Splash ilyen), aminek a pollenszűrőjére rá van fröccsöntve a zárófedél, így anélkül nem zárt a rendszer... régi autómban volt egy műanyag takarófedél, amit vissza lehetett rakni pollenszűrő nélkül is, de van amelyikben nincsen, a swiftben van azt tudom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Én ilyen szűrőt használok, évente cserélem egy ózonos tisztítással egybekötve. Nem olcsó, 13k Ft*, de ez egy év után sem büdösödik be, nem úgy, mint a sima papír pár hónap alatt.
Nem tudom, hogy Balenóhoz létezik-e ilyen, az én Jazzemhez nem dobja ki a katalógus, viszont kinyomoztam, hogy a Suzuki SX4-be és a Toyobaru BRZ86-ba pontosan ugyanekkora betét való, ezekhez meg van (FP1827), úgyhogy...
Faszán illeszkedik ahhoz képest, hogy nem is ehhez való.*Egy Golfhoz bezzeg csak ~6k Ft ugyanez a típus.
[ Szerkesztve ]
-
laca891
aktív tag
Autó műszerfalról, hogy lehet karcot eltávolítani. Rá csíptettem egy telefontartót és megkarcolta. Van valamilyen spray?
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
beef
őstag
Valaki cserélte már a 2000-es évekből ránk maradt tabletet használhatóbbra?
Pl: valami ilyenre
-
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #47386 üzenetére
Azért pontosítsunk. A pollenszűrő a külső beáramló levegőt szűri. Én pl. városban csak belső keringetésen használom, a pollenszűrő nem játszik szerepet, teljesen tiszta marad. A klíma tisztításnál is belső keringetésen kell járatni a rendszert, a pollenszűrő itt sem releváns.
Amit érdemes megtenni, az annyi, hogy célba érés előtt az utolsó pár percben kikapcsolni a klímát és átrakni külső keringetésre, így a hőcserélő kiszárad és kevésbé telepednek meg a a baktériumok. -
dethroner
veterán
válasz Pist@bácsi #47396 üzenetére
Tud ám mocskos nagy párát képezni ha lezárod szellőzőt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #47391 üzenetére
Én az éves kötelező szerviznél "mindent" cserélek. Olaj, benzin, légszűrő, pollenszűrő..... Van mindenre amúgy is 40% kedvezményem így ez nem is kérdéses.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html