- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
Nem, csak nem vagyok hajlandó eltűrni az alpári stílusod és nem szeretnék a stílusodban reagálni, másból meg úgy látszik nem értesz. De nyugodtan tetézd csak a helyzetet, legalább egyértelműbb lesz.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Dvix
senior tag
válasz dethroner #47101 üzenetére
A képmutató ami vagy ember. Ezt a moderátoroknak írod, hogy tettesd még az áldozat szerepét egy darabig ugye? Sok sikert hozzá. Én, ezután 100% hogy figyelmen kívül hagylak, nem érdekelnek az emberek akik beszólnak valamit és utána elfogy az energiájuk ha valaki nevén nevezi a dolgot, és dedós módjára mástól kérnek segítséget. De tényleg ezután egy szót se feléd.
És elnézést fórum társaimtól, hogy ezt itt rendeztük.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Fejezzétek be a civakodást, erre senki sem kíváncsi itt.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Nincsen valakinek fotója a Vitara hátsó rendszámtáblájának rögzítéséről?
Piszokul zörög minden becsukásnál/kátyús úton (amit BP-en nem is találni ) és a kétoldalú nem igazán fogja meg... félek h leveri a fényezést. Nem lehetne beletenni még 1-2 csavart hogy az alja ne a levegőben legyen!?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
spsalvia
csendes tag
Sziasztok!
Gondolkozunk egy új S-Cross megvételén és lenne egy láma kérdésem.
Általában napi 2*6km-et mennénk az autóval településen belül. Viszont heti kétszer lenne összesen 80km-es oda-vissza úra használva, ami 70% országút, 30% város.
A kérdésem az lenne, hogy a részecskeszűrő egy ilyen úton regenerálódik, vagy kellene autópályáznom vele? Egyáltalán jelzi valami, hogy most szükség lenne a részecskeszűrő karbantartására?
Eddig csak sima szívó benzines autóim voltam, nem tudom ez hogyan működik. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz spsalvia #47105 üzenetére
Nincsen láma kérdés, ezt én nem definiálom, mert hogy klasszikust idézzek: "csókolom nem tudom hogy mit nem tudok..."
Első körben, tegyük helyre a fogalmakat, amennyire tudok segítek, noha nekem Vitarám van, de már részecskeszűrős...
Én városban használom (BP), lassan 2000km van benne és nem nyavalyog a részecskeszűrő miatt, de jó ha tudod hogy van visszajelző lámpája a műszerfalon. Nem kell tőle félni, mert ez nem olyan mint a dízeleké, a dízel autókra azért kellett annó, hogy ne kormoljanak (ott nincsen szegénykeverék, gondolj a TDI Mk3 Golf-okra/ chip-elt PDTDI Leon-okra, nyomtál egy padlót és füstfelhő), de ugye a benzines ha kormol az már régen rossz... (akkor már 1:1-ben fogy a benzin az olajjal )
Másfelől ez egy turbó motor közvetlen befecskendezéssel és "vizes turbóval" Start/Stop-al.
Nem árt leállítás előtt hagyni ketyegni picit (Start-Stop OFF!), hogy le tudjon hűlni a turbó és beindítás után sem érdemes terhelni azonnal... főleg országút után hagyni kell neki 2-3 percet h lehűljön.Igazán kitisztítani magát a részecskeszűrő nem tudja, ahhoz tartósan (1-2 óra) folyamatos emelt fordulaton nagy sebességgel közelekedés kell, tehát autópálya és nyomni neki vagy 140-150-el óraszerint, ha csak 100-110-el gurulgatsz 6-odikban a pályán, az kevés...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #47104 üzenetére
Ha a sarkokhoz öntapadó korongot (csúszásgátló) teszel akkor nem fogja bántani a fényezést. A zörgés ereje is csökken. Nekem hungarocell szerű anyagból van a négy sarkánál felragasztva, kb. 5 mm vastagságú és teljesen jó.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
sike!
tag
Hello, szerintetek a videón hallható hang normális (főleg 25. másodperc környékétől hallható kopogás-szerű)?
2017-es Baleno, 1,2 benzines.
-
spsalvia
csendes tag
válasz 2ozzmexy #47106 üzenetére
Köszi szépen!
Ezek szerint bírja a túlnyomórészt városozást, nem kell különösebben foglalkozni vele, ez jó hír.
A turbó részével tisztában voltam, ezt tesztvezetésen el is mondták. Igaz, ez tavaly volt, amikor még lehetett részecskeszűrő nélkülit, csak sajnos, akkor nem tudtam megvenni. Illetve vacilláltam a használt és új között, de úgy látom használtban is elég szépen elszálltak az árak... -
2ozzmexy
aktív tag
Fém a fémhez verődés hang, mintha valamelyik klíma cső nekiverődne a hűtőnek, lehet csak elengedte a kapocs csavarja... nézesd meg szakszervízben, mert így tuti nem fog menni és ha lehet ne használd, mert bármi is lehet, majd ők megkeresik mi adja ki.
@blakey: Köszi, csak ilyen icipici filckorongom van, amit a székek aljára tettem fel hogy ne barmolja össze vele mindenki a lamináltpadlót a nappaliban... az a gyerek dolga műanyagmotorral driftelve...
@spsalvia: Igen, a turbóra figyelni kell, fogy e a víz, olajat csipegeti e ilyesmi. A Start/Stop-ot én reflexből nyomom ki, kb a biztonsági öv bekötésével egyidejűleg...
Használt vs. Új témát kiveséztük, olvasgass vissza kicsit, jelenleg azt mondom hogyha elég neked egy S-Cross,a kkor inkább azt mint 3M körüli használt nagyobb kategóriás kombi, mert 5 éven belül ugyanott leszel anyagilag... (magánvélemény, ne vedd készpénznek)
Azért évente 1-2 alkalommal vidd ki a pályára, menjetek le a Balatonra, vagy nyaralni Horvátországba hogy azért tisztuljon néha és annyi.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Hego
tag
Új swift/ignis tulajoktól kérdezném, hogy elinduláskor nektek is szokott enyhén rángatni az autó? Gondolom azért van, mert nyomatékszegény az 1.2-es benzines, meg az euro6 miatt is vissza van fojtva. Engem nem zavar, de barátnőm elég sűrűn lefullad emiatt. Szervízben tudnak ezzel a problémával kezdeni valamit?
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
Tigerclaw
nagyúr
Nekem Baleno van azzal a motorral, es en is belefutottam mar hasonloba, de nalam inkabb rant, mint rangat, vagyis egyesben nem tudom olyan szepen csusztatni a kuplungot, mint amit megszoktam mas kocsiban. Nekem tul ugros az egyes. Lehet hogy emiatt nem mer o se nagyobb gazzal indulni. Persze ez csak tipp. Talan tenyleg kicsit hosszu az egyes attetele. Az biztos hogy magasabb fordulatszamon jon meg a nyomatek is, ezert jobban kell porgetni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #47106 üzenetére
Lassan nem tudom kinek hogy szabad szólni már
Szóval azért óvatosan az olyan kijelentésekkel mint hogy
tartósan (1-2 óra) folyamatos emelt fordulaton nagy sebességgel közelekedés kell, tehát autópálya és nyomni neki vagy 140-150-el óraszerint, ha csak 100-110-el gurulgatsz 6-odikban a pályán, az kevés...
Ezt túlzásnak gondolom. Igaz, nincs a kezemben a gépkönyv, de inkább abból idézz és azt kéne mérvadónak tekinteni, hiszen olyat sose fognak írni hogy 1-2 órán keresztül szabálysértést kövess el.
Nekünk volt egy boxerdizel subaru, abban 2 liter TD motor volt, ott azt írta a gépkönyv, hogy ha kigyullad a részecskeszűrő lámpa, akkor nagyjából 20 percig hajtsak legalább 60km/h sebességgel. Tehát nem lehülyézek senkit, de azért inkább a könyvét olvasd el hogy javasol a gyártó, mielőtt városi legendákat adsz tovább
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz dethroner #47118 üzenetére
"Ezt túlzásnak gondolom. Igaz, nincs a kezemben a gépkönyv, de inkább abból idézz és azt kéne mérvadónak tekinteni, hiszen olyat sose fognak írni hogy 1-2 órán keresztül szabálysértést kövess el."
Kiruccan Németországba.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz SyMbioTe #47119 üzenetére
Azért ott vannak olyan torlódások, hogy néha csak lépésben lehet menni. Jobb megoldás lenne kibérelni egy fékpadot és ott nyomni neki
De hogy tartalom is legyen, bemásolom a gyártó utasítását.
A gyújtáskapcsoló „ON” helyzetbe fordításakor, illetve a gyújtást a motorindító kapcsolóval bekapcsolva a benzin-részecskeszűrő (GPF) figyelmeztető lámpa néhány másodpercig világít, így jelezve, hogy működőképes. A lámpa menet közbeni ki-gyulladása a GPF szinte teljes eltömődését jelzi. Ahhoz, hogy kialudjon a figyelmeztető lámpa, a járműnek a regeneráció befejeztéig mozgásban kell maradnia. A folyamat általában mintegy 25 percet vesz igénybe. A folyamat optimális hatékonysága 50 km/h-nál (31 mph) nagyobb sebességgel és 2000 ford./percnél nagyobb motor fordulatszámmal haladva biztosítható.Ha járművével a lámpa kialvásáig közlekedik, a GPF tisztítása teljesen befejeződik.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #47118 üzenetére
2 dolog a vitátokhoz:
- én nem vagyok olyan sértődős, erre már rájöhettél, max nem reagálok
- valóban beleléptél a lelkébe, fordított szituban Te is túlreagáltad volna... mindennek ellenére ez Suzuki topik, várható volt h lesz valaki aki lefosozza, én ezért sem formáltam véleményt...Valóban, az szabalysertes, de ne legyünk álszentek már... A Vitara 6-osban 130-nal oraszerint forog 3ezret, szóval nem akkora okorseg mint elsőre hangzik. Ha a gépkönyv ezt írja akkor az a mervado, de az én módszerem reálisabb és ami fontos, sokkal szórakoztatóbb.
A városi autó paradoxon, legalább akkora mint a városi terepjaro vagy az alkoholmentes sör, egyik sem létezik, egyetlen autó sem szereti ha egész életét a városban tölti, nagyban megroviditi az élettartamát, tehát ki kell őket vinni, legalább néha "mozogni" mert nem azért találták fel az autót hogy azzal járjanak menozni a templomba meg a szatocshoz...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #47121 üzenetére
Nem reagáltam volna úgy, mivel az autó nekem egy tárgy, egy közlekedőedény és nem pedig szívszerelem. Ami szar, az szar. A háromhenger, literes motor, nagy bádogbódéval szar kombináció, szerintem. Ahogy ugyanezt mondom a literes vitara scross duóra is. Swift még elbírná ilyen kicsi motorral, de a 3 henger ott is fájna.
Nekünk a Subaru 2500-at forgot 130-nál, mégis úgy találta a japán hogy elég ha kb 60-nal megy az autó. De sebességfokozatra már nem emlékszem, lehet kettesben kellett volna tolni nekiA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BBke
tag
Ez a 3 henger, turbóval mind a kőrnyezetvédelmi normák miatt van, mert a gyártók máshogy nem tudnák teljesíteni az egyre szigorodó normákat. Tény, hogy a 3 henger, ezres motorral, és turbóval egy vicc.
Sok DPF hibás autóval találkozom, igaz a többsége városban használja. A motorolaj felhígul, mert nem tud regenerálni. Ha nem veszik időben észre, kész a motorkár. Ezek dízel autók egytől egyig. A DPF szűrőnek van egy kilométer élettartama, ami ha cserélni kell, fájni fog a tulajnak, nem kevés költség. Persze a DPF halálát az eltömödés okozza, amkor motorolaj kerül bele, vagy nem üzemszerűen használhák, 2-3 kilométetes távok, gyakori elindulás és leállítás, például futárok. Lehet tisztîttatni ezeket, de csak ideig, óráig lesznek jók. Látattok már szerviz regeneráló autót? Olyankor menekülés van a környékrôl, olyan büdös, nesze neked környezet védelem. -
őstag
Én mindig kérdeztem és valaki ezeken a fórumkon valaki hihetően el is magyarázott nekem valamit hogy a benzinesek esetén nem olyan "rossz" a helyzet DPF ügyileg. De az igazán durva ebben ha jól értem az hogy ok hogy az autónak regenerálni kell és emiatt szükséges hosszabb üzem, de az nem feltétlenül akkor lesz amikor a user heti egyszer hosszabb útra megy. Az meg teljesen életszerűtlen hogy reggel mész dolgozni, kigyullad a regenerálás visszajelző (ha van ilyen, már ez is egy dolog), és te akkor még fél órát autózol. Főnök meg ügyfelek várnak egy kicsit... Kellene valami pontosabb visszajelzés és kontroll (a DPF 60%-ig tele pl, és regenerálás indítás manuálisan amikor az ember kirándulni megy).
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #47123 üzenetére
Ezért vettem az 1.2 alap motorral a swiftet. A 3 henger, kösz, nem, én még vezettem ~10 évesen wartburgot a keresztapám ölében, akkor élmény volt, ma már inkább kihagyós. De elhiszem, h jobban megy az 1.0T, még azt is elhiszem, h nem érezni, nekem csak elvből nem kell.
Az 1.4T viszont mókás lenne a kocsiban.Időnként rákeresek a hahun az 5500ccm feletti benzinesekre. Kéne valami buta nagy amcsi vas játszós autónak, de szerencsére még nem gurult egy a bogyó ennyire.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #47125 üzenetére
Igen, BBke leírta, én meg elmagyaráztam neked többek közreműködésével, hogy nem fekete és fehér a világ.
Induljunk el akkor a kályhától még egyszer utoljára, mert már több fórumon leírtam és kezdem papagájnak érezni magamat:
- Részecskeszűrő = Anyagicsőd (igaz vagy hamis?) Egy nagy lópömpölőt, igen, igaz akkor ha lekokszolódik a dízelben az EGR és elkezdené nyomni a kormot, de minden más esetben ilyen nincsen, benzines lekokszolja a Waste-Gate-t? Nem, mert nem termel kormot, szegény keverék esetén sem, míg a dízelnél nincsen szegény keverék, ott a befecskendező önti be a nyálat a turbó meg tolja be a levegőt, de a benzinesben van légtömegmérő, mert a beszívott/töltött levegőhöz adagolja a benzin mennyiségét és nem fordítva. Így érthetőbb?
A lényeg, hogy ne higyj el minden butaságot amit a neten olvasol és nem kell mindent "kőmagyarra" visszafordítani. A turbótól is fosnak mint a tűztől, de turbó és turbó között is van különbség, van változógeometriás, állandó sűrítési arányú, változtatható sűrítési arányú stb. ezerféle van de a magyarnak minden turbó és mindegyik drága és tönkremegy... persze, ami nincsen a kocsiban az nem megy tönkre, Murphy, de ha abból indulsz ki hogy a gyári nyáriguminak ami rajta van 45k huf darabja, plusz a gyári TPMS szelep is 12k/db, akkor némi matekkal belátható hogy felgumizni is 250k durván, és akkor fosunk egy 300k-s turbógenerálozástól 10 évente!?@ncc1701: "Az 1.4T viszont mókás lenne a kocsiban. " Swiftben nem tudom milyen, de az 1140kg-os Vitarában is szedi a kaucsukot rendesen...
@BBke: De azok dízelek, nem? Nem a multijet-ekre gondolsz? mert azoknak folyton "véres a torka" talán a DPF vele még a legkisebb gond, az 1,6DDiS is állítólag Fiat motor és szeret átugrani a vezérlése, de lehet csak urban legend...
@dethroner: Igen, nos én ilyen beteg ember vagyok, hogy 4ütemű motornál a hengerek száma 4-el osztható legyen maradék nélkül... Nem minősítem a járművet, Dvix biztosan szereti és örül neki, nem veszem el az örömét, ha rossz döntést hozott úgysem fogja elmondani, ha jót akkor meg tenni fog ránk magasról...
Én is néztem, de nekem az túl "Nivás" volt, ha terepjárót akarnék, akkor egy Defender-t vettem volna vagy egy Land Cruiser-t V8-al, hogy tudják lássák hallják van pénz lóvéra. De nekem egy családi kombi is megtette volna 5M körül... csak nem volt semmi értelmesből... MCV, Astra, Focus, Octavia, aztán kifújt, mindegyik alapmotorral, de köszönöm azokból nem kérek, egyébként is, ellentmond az alapelvemnek: alapmotorral és alapfelszereltséggel nem veszek új autót.A másik témához:
Igen forgatni kell, de azt én az injektorok miatt gondoltam, nem a GPF miatt... mivel a waste-gate állítókarja piszok hosszú és eléggé vékony, én inkább attól félek hogy az hajlamos lesz majd a felakadásra és abból fognak inkább problémák adódni meg a közvetlen befecsi miatt. Amennyire tudom már most vannak gondok, mivel az E10 nem pucolja annyira, ezért előfordul hogy 4000 körül megtorpannak, de ezt csak az M16A-ról hallottam még, a K14C/D és K10C/D motorok kapcsán nem olvastam ilyet, ámbár szemmel tartom a fórumokat.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47129 üzenetére
Mondjuk odáig eljutottam hogy a turbótól annyira nem félek Most a jelenlegi életszakaszomban ezektől a technikai dolgoktól nem annyira a 250-300k miatt félek hanem a ne hagyjon az út szélén/ ne kapcsoljon vész üzemmódban előzés közben rész miatt. Mondjuk megint a nemsokára érkező hibrid toyotákat nézegettem (alapvetően azért a sok városi km miatt)...
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #47130 üzenetére
"hanem a ne hagyjon az út szélén/ ne kapcsoljon vész üzemmódban előzés közben rész miatt"
Ezt most nem értem...
Előzés közben letilt, akkor fék és húzódunk vissza, beleborítom a parasztot az árokba ha nem enged vissza, főleg ha jönnek szemből... KRESZ... "törekedni kell a balesetek elkerülésére", hiába nekem volt gondom ha ő nem akart segíteni a karambol elkerülésében, magára vessen... volt már ilyen velem az i30-al, hogy rá kellett húznom a szabályosan közlekedőre mert jöttek szemből... megálltunk, elnézést kértem, megbeszéltük, ittunk egy vizet a stresszre, egyik autónak sem lett baja, tovább mentünk. Ott hagyni nem fog, max "szívó módban" jössz haza, amúgy meg ott az Assistance, ha lejár utána is kihívhatod, csak pénzbe kerül.
Városba egyik sem jobb a másiknál, ezek a kamu hybrid-ek meg többet vesznek el mint amit adnak...
7,45 alá nem tudom bevinni a Vitarát sem a K14C motorral, szóval...@Hego: Úgy tudtam Fiat, de a "kisoroszlán" sem jobb... HDI-k?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #47132 üzenetére
Papa velem már játszotta el előzés közben (60-al ment főúton 90-es táblánál). Kimentem mellé, és mikor észrevette, h előzöm, elkezdte neki nyomni, szemből meg jöttek, hát nem volt egy vidám élmény. Nem álltam meg neki utána, mert sejtettem, h 8 napon túl gyógyult volna az öreg.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47132 üzenetére
Azért az erő vesztés menet közben az veszély. Nevezhetjük bárminek a mellettünk lévőt, de ha már 2 sofőr (vagy 3...) kell a veszély elhárításához az nyilván problémásabb. Lehet hogy nem paraszt, csak bamba. Vagy éppen a holterében vagy amikor elmegy a kraft, és tudja hogy jössz csak nem érti miért nem érkezel. De nyilván szerencsére ez nagyrészt elméleti kérdés, de a közlekedés veszélyes üzem.
Az i30-as esetben (nekem is az volt ) ha jól értem amit leírtál, én is maximálisan segítettelek volna (önérdekből is, és tudva hogy mindenkinek a saját élete a fontosabb), de a bocsánatkérésed utána elég keményen elküldtelek volna melegebb éghajlatra (ha közben bűnbánóan bólogatsz akkor utána otthagylak, ha visszaszólsz akkor megpróbálom jogászként hivatalos úton ha tudok bizonyítani).
Ha veszek valamit az nem kamu hibrid lesz hanem "rendes" (most ez szerintem még kb = toyota, mondjuk működési elvében a renault e tech is tetszik de ott még adnék egy pár évet neki hogy más letesztelje a megbízhatóságot ).
Nekem 8,2-es átlagot "vall be" a kocsi (és arra még rátehetsz +0,5-öt kb, ez utóbbi 40k+ km). Automata, allgrip 1.4t Scross Zuglói lakosként, start stop permanensen kinyomva. És városban ha nagyobb családdal (2 vagy több autóval) megyünk véletlenül egy helyre mindig elég nagy előnnyel érkezem. Nem gyors hajtok, csak jelentősen gyorsabban érek el a megengedett sebességig mint az átlag (és szívből utálom a zöld lámpánál lassan reagálókat, de nem dudálok csak magamban "dicsérem" őket).
Szerk: Ncc10701 ilyen esetben kb. jogos védelem ha máshogy nem megy mint hogy ráhúzod (olyan barom is van aki amikor feladod az előzést akkor lassít)
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #47133 üzenetére
Ilyenbe én is belefutottam párba már, de kedvesen dudáltam neki és előre engedett, majd utána elengedtem a gázt amikor láttam h jönnek szemből és vörösödött a feje vastagon, majd amikor elkezdett előzni akkor én is beleléptem... ha utolért akkor mindig megkérdeztem: "ugye milyen köcsög dolog!?" nem volt válasz általában... igen, amikor ők kerülnek a szerszám rosszabbik végére akkor általában bekapcsol az empátia...
@Tom1939: ne bambuljon, figyeljen, ha bambul az veszélyes, ezért sem szeretem az idősebb korosztályt (65+) az úton, romlik a helyzetfelismerő képességük, lassabban pörög az agyuk, ezért nő a reakcióidejük... általában ezért is mennek lassabban, mazsolákra ugyanez igaz, "nyomd neki, maradj le vagy állj félre" mivel én visszaeső relatívgyorshajtó vagyok, nem szeretem ha sétakocsikáznak előttem, ha a nem tudja felvenni a forgalom ritmusát akkor nem való az útra.
Abban az előzésben nekem elkezdett megindulni majd egyszercsak power elmegy, és 40km/h max, volt némi pánik, dudálás, húzódás, vészvillogó, szemből meg jött a Scania felirat 90-el... nem volt opcionális hogy segít e vagy a kamion frontálisan vagy őt szorítom le, de inkább kifizetem egy személyautó két oldalát, minthogy frontálisan találkozzak 40tonnával...
Amelyik lassít az már szórakozik veled (előre megfontolt szándékú közúti veszélyeztetés vétsége, azt már években mérik), olyankor szoktam jobbra húzni, max repülnek a tükrök, akkor legalább megáll és rá tudom rúgni a lábára az ajtót amikor ki akar szállni emberkedni... csak fontos h te legyél a gyorsabbb, törött sípcsonttal már nem lesz kemény, ne aggódj. aztán lehet betétlapot tölteni... csak azt tudnám hogy az ilyennek mi baja van a világgal, hogy nem egyedül él a bolygón? vagy kicsi a férfiassága és így kompenzál?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47135 üzenetére
A ne bambuljon résszel egyetértek, de sajna mindenki hibázik. Én is szoktam néha, pedig alapban azért figyelek és haladok.
A power elmegy kategória szerintem elfogadhatatlan aránylag új autótól (bár előbbi estre ha bocsánatkérést ezzel kezded akkor én is iszok veled egyet és örülök hogy megúsztuk, erre tényleg nem hepciáznék). Bármelyik autó tenné velem menne eladósorba. Már a nem indul kategóriát is nehezen tűröm (akksi meghalt felmentő tényező, meg legutóbb ami történt velem az scrossban hogy a "védelmi" benzinelzáró mikro kapcsoló ment tönkre, ki is hajítottam az autóból hogy ilyen jól dolgozik és még magamtól is megvéd).
-
beef
őstag
válasz 2ozzmexy #47135 üzenetére
"ha a nem tudja felvenni a forgalom ritmusát akkor nem való az útra."
Ah régi szép élmények Bukarest felé, amikor még csak bemutatóban volt némi autópályájuk.
Ott beálltál a kamion mőgé ami lakott területen kívűl 70, belül 70-et jelentett, más opció nem létezett és reménykedtél, hogy nem téged vesz ki a román rendőr a kilométeres sorból. -
ncc1701
veterán
Tudom, ilyenkor rá kell húzni a jobb oldalira, mert jobb mint a frontál puszi, én is azt csináltam.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #47136 üzenetére
Nem adhatom el, céges lízing, de valószínűleg szériahibás lesz, a márkaszervízben felajánlották hogy adnak helyette i40 kombit, de a lízing cég hallani sem akar róla...
H mennyire jó is az autó: Megérkezem, ügyfélparkoló, belépek és mint amikor általánosban bejött a tanárnéni, akkorát köszönnek... kisétálok a szervízbe, fiúkkal pacsi, névről ismerem az összes szerelőt, megy a "Helló, hogy vannak a gyerekek meg a zasszony...", méricskélnek, káromkodunk, berhelünk rajta vmit 4-en, majd elviszem és két hét múlva ugyanazokkal az arcokkal ugyanott állunk és kezdjük előről. A főnököm újabban köszönés nélkül úgy veszi fel a telefont, hogy trélert küldjek vagy hazajön lábon... de vannak jó pontjai, szerethető autó, jó vezetni, kényelmes, csak folyton vészüzembe valamiért...Nem a bambulás a gondom, hanem az hogy nem tudok rá számítani, és ez sajnos egy társasjáték... mintha a BlackJack-nél nem tudna számolni az osztó...
A legjobbat kihagytátok, a megelőz hogy feltartson:
Mész a kis autóddal 100-110-el, fütyörészed hogy "méd in hungária...", majd látod a tükörben hogy megjön menőjenő vagy 150-el, rádáll szélárnyékba kihúzódik, megelőz, majd besorol eléd és visszalassít 85-re... megelőzöd, de amint beálltál elé 100-110-el megint megelőz és vissza 85-re. Ha magadra ismersz haver áruld már el hogy ez miért jó neked!?@beef: oh, a régi szép idők, amikor a szerpentinen Biharfüredre minden kanyarban jött szembe egy 1410-es... a kedvencem a Bukarest Konstanca "autópálya" volt, amin átvágtatott előttem egyszer egy lovasszekér keresztben... A király-hágót is imádtam felfelé, lefelé meg öngyilkossági kísérlet volt... De máig kedvenc túrám: Nagyvárad-Torda-Marosvásárhely-Kolozsvár-Brassó-Bukarest-Mamaya, mikor hazajöttem nagyon sok ezrest dobtam a templomi perselybe... A román rendőrök szerencsére viszonylag korruptak voltak akkoriban, de máig élénken él bennem hogy a benzinkúton úgy tankoltam, hogy szigszalaggal volt a kijelző mögé ragasztva: "x1000 Lei"
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #47139 üzenetére
Hát részvétem, az én régi (2007-es, 1.4-es) i30-am 10,5 év alatt ilyet nem csinált. Egyszer elhasználódott a kuplung és éppen rossz helyen voltam (nyaralás), de arról valószínűleg én is tehetek (láma vagyok nem ismertem fel a jeleket).
Romániában Brassóban egyszer voltam kocsival (éppen az új Scrossal), azaz kétszer mert először és utoljára... Biztos csak pechem volt de annyi nyers agresszióval (utakon kis dacia ha felfelé le is marad, de lefelé legalább 1 centire jön a hátsódban a keskeny rossz úton), és rosszindulattal (akkor sem vált a kis bolt aprót ha vásárolok, mert tudja hogy kell a parkoláshoz, nem ad kávét sem csak ha apróm van és nem a legnagyobb címlettel próbálkoztam közel sem).
-
válasz 2ozzmexy #46273 üzenetére
Nakérem, nem felejtettem el, ma volt meg az 1 éves szerviz.
~46ezerbe fájt, mindennel együtt, Győrben történt, ahol vettük a kocsit. Olajcsere (ECStar, flakont mondjuk nem láttam, csak egy töltőpisztolyt. ), szűrőket cseréltek, féket tisztították ki, meg ajándékba egy ózonos klímatisztítás. Kb 1 óra volt.
[kép]„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47129 üzenetére
Pár javítás röviden, mert nekem nincs kedvem ennyit pötyögni.
- De igen, a benzinesek is tudnak kormolni, főleg a közvetlen befecsis motorok (pl. VW TSI vagy akár a saját Honda Jazzem, pedig ez szívócsőves );
- Egy egyszerű, fix geometriás turbó felújítása szerintem megvan 100-150k-ből, de biztosan 200k alatt, 300-ból már új darabot is vehetsz;
- És az 5 vagy 6 hengeresekkel mi van?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #47141 üzenetére
Köszönöm az infót és hogy nem felejtetted el!
Majd megírom novemberben mennyi volt a Vitara, mert már előre félek...
Azért az a ~2300forintos olajszűrő meg a ~4300 forintos pollenszűrő nálam még mindig kiveri a biztosítékot... mondjuk a 15k-s rezsióradíj sem semmi...
Légszűrőt nem is cserélték?@tboldi: Én munkadíjjal számolok szervizköltséget default, tehát 300k az kiszerelés, felújítás, beszerelés, olajcsere, hűtővíz csere tokkal vonóval, tehát otthagyok egy döglött turbós vasat a szervízben és hozok egy felújított turbósat.
5 vagy 6 hengeres, az nem a fűnyíró traktorod? sor4, V8, V12, a többi csak vmi csettegő.
Persze hogy kormol, de az arányok fontosabbak, egy dízel autóé így néz ki 20ezer km város után... nem tökéletes az égés, de arányaiban nézve egy GPF fényéveket elmegy a DPF-hez képest... meg merem kockáztatni hogy hamarabb fossa el magát a befecskendező...
Ezért is írtam korábban hogy paradoxon, az autót azért találták fel hogy nagy távolságokat gyorsabban megtegyenek mint lóháton vagy gőzmozdonnyal... az elektromoson kívül egyik sem szereti a várost, ki kell vinni néha és megzavarni, mert ha egész életében 3500 alatt él, akkor ez történik ami a képen látszik... ha mindenki 3500-5000-ig használná nem tudna lekokszolódni, csak akkor meg ámokfutás lenne az utakon... mégsem járhatunk 2-es padlógázon 50-el a városban... plusz ugye akkor már nem is 6lityit hörpint fel 100-on... és feldughatja az EU a normáit oda ahova nem süt be a Nap... mert onnantól a CO2 az egekben, fogyasztás dettó, igaz legalább nem tömődik el a részecskeszűrő, a szívósor, az injektor fej...
Ami ki akar jönni onnan az ki fog, hacsak nem egy tartályba gyűjti és szervízkor kiborítják a fiúk mint a porszívóból."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nagyúr
-
válasz 2ozzmexy #47143 üzenetére
Ez van, a 15k-n én is néztem egyet, dehát lenyelem, hogy ennyi és cserébe remélhetőleg tankolni kell csak az autót, és nem fog váratlanul behalni semmi komoly alaktrész.
Légszűrőt azt mondták nem volt szükséges, ezért nem cserélték. 6000km van benne.
Szűrő az szoszo, ha megrendelném az eredetit meg otthon cserélném, nekem se jönne ki sokkal olcsóbbra, szerintem az nem vészes.[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
vacs
veterán
Sziasztok.
2019.02 havi Vitarán szeretnék alváz és üregvédelmet csináltatni, csak azt nem tudom, hogy marad, vagy bukom-e a garanciát!
Email-ben megkérdeztem az ügyfélszolgálatot, annyit válaszoltak, hogy:
"A pontos ügyintézés érdekében kérjük, adja meg a gépjárművéhez tartozó alvázszámot."Tapasztalata valakinek esetleg?
(^)(>.<)(^)
-
TommyY2
tag
válasz SyMbioTe #47141 üzenetére
Szia! Nálunk (nem akarom a helyszínt megnevezni) valami oknál fogva mindenáron az ECStar 0w16-os olajat akarják beletölteni az 1.4T motorba (van egy Splash autónk is, abba is 0w20-at akartak tenni, de akkor ragaszkodtam az 5w40-hez). Hiába mondtam, hogy a szervízkönyv az 1.4T esetében 5w30-at ír (látom, neked is 5w30 lett beletéve), nem akarják elfogadni.
Akkor most mi az igazság? Más fórumon is írták, hogy tilos más olajat beletölteni, csak 5w30-at (akkor már miért nem 5w40, ami magasabb hőfokot bír?).
TommyY[ Szerkesztve ]
-
válasz TommyY2 #47147 üzenetére
Már csak a garancia miatt sem engedném, hogy másmilyet töltsenek bele.
Mi az, hogy nem fogadják el amit a használati utasítás ír?Máshova nem tudod vinni? Esetleg kérj egy emailban egy állásfoglalást a Suzukitól, hátha tudnak segíteni valamit.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47143 üzenetére
Én is azzal együtt gondoltam, de nem vagyok annyira képben az árakkal. Mindenesetre nekem a 300k egy sima felújításért soknak tűnik.
Az 5 hengereseknek nagyon funky hangjuk van, én imádom.
De a 6 henger is szépen tud szólni.(#47144) Napfénysüti: Hehh, nekem a Hondába 13k volt a Mann Frecious Plus, apum WagonR-ébe viszont 900 Ft-ért (igen, kilencszáz) rendeltem sima papírt.
(#47147) TommyY2: akkor már miért nem 5w40, ami magasabb hőfokot bír?
Ez így ebben a formában nem teljesen igaz.[ Szerkesztve ]
-
válasz tboldi #47149 üzenetére
Az Audinak az 5 hengeres turbója, ahh, az ma is nagyon szépen morog
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Új hozzászólás Aktív témák
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC