Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _Smooth

    senior tag

    Sziasztok!

    Igyekszem folyamatosan olvasgatni majd a topicot is – amikor időm engedi – de tájékozódás céljából előzetesen azért pár alapinfó begyűjtése érdekében (érdemes-e egyáltalán foglalkoznom a témával) összegyűjteném itt a gondolataim, kérdéseim.
    Megválaszolásuk nem sürgős, de köszönöm mindenkinek előre is, ha tud foglalkozni vele.

    Alapvetően nem égetően szükséges az autóvásárlás. 2010-ben vásárolt autónkat 2016-ban adtam el, mert ez alatt a 6év alatt összesen 30ekm ment bele. Azóta is csak hébe-hóba volt olyan alkalom, mikor tényleg megoldhatatlan (vagy irreálisan komplikált, kényelmetlen) lett volna autó nélkül. Ezeket családon belüli kölcsön járművel, autóbérléssel át tudtuk hidalni.
    Viszont tavalyi év végén beleszaladtam pár videóba, ahol nagyon látványos, mit tud egy Quattro vagy Subaru AWD az összes többivel szemben. Mindig is tudtam, hogy ha összkerék, akkor ez a kettő, és főleg a Subaru mindig is kicsit periférián volt (örök kedvenc az Impreza WRX STI gen2 mk2), de költségeit figyelembe véve sosem volt reális opció.
    Hát most egyrészt ebbe az összekerékmeghajtásba (és nem mellesleg a boxerbe) való teljes beleszerelmesedés, másrészt az év végére tervezett családbővítési projekt miatt kicsit jobban előtérbe kerül ismét egy autó.

    A legszimpatikusabb egy Outback lenne (szeretünk túrázni, kirándulni, imádjuk az őszt, telet, gyakran járunk Spartanra, szóval tetszik a kicsit emeltebb hasmagasság, szabadidősebb kialakítás/kinézet, mégsem hivalkodó terepjáró), de a Legacy is képben van.

    Ami igazán optimális lenne:
    benzines boxer (lehetőleg 2,5 fölött), manuális váltó, kombi, napfénytető

    Ami nem szempont:
    fogyasztás (nyilván nem lenne baj, ha kéne a kutat is vontatni, de a nagyon kis éves futás miatt az összes előnyért cserébe ezt tudom a legkönnyebben beáldozni)

    Aggályaim:
    ahogy eddig olvasgattam, viszonylag problémamentes, megbízható járművek (ami nagyon szuper), de ha valami mégis cseréssé válik, azt elég költségesnek találtam.
    Mivel használtautó lesz, így legalább 1-2 költségesebb szervizbe biztosan bele fogok szaladni. (új autó nálam valszeg 10évig csak olajcserére járna)
    A nagy gond, hogy a fenti optimális megoldást (esetleg a napfénytetőt el tudom engedni) egyszerűen nem lehet kapni 1,5-2millás szegmensben. Egy dolog mindig hibádzik; vagy benzines, de automata, vagy manuális, de diesel, esetleg csak a 2.0 boxer.

    Kérdés az lenne, mik a valós tapasztalatok a fentiekkel kapcsolatban.
    Illetve, mennyire kellene tartanom a dieselektől? (utálom őket, sose vennék, de ez a boxeres egész szimpatikus) Egyetlen hátrányaként talán a porlasztócsúcsot találtam. Ahogy olvastam, a 4db kb 1,5milla(?) O.O és a vacak magyar üzemanyagok eszik.
    Mivel a fogyasztása is alacsonyabb lenne, egyáltalán nem lenne nekem gond a legdrágább üzemanyagot tankolni bele. De az autónak akkor is van egy előélete. Találtam olyan dieselt, amiben vagy 300ekm van, de állítása szerint minden cserélve. Ha ez igaz, akkor egy 5-6évig nálam vígan ellenne, ismét egy 30-40ekm.
    Vagy nézegessem inkább bátran a 2.0 boxert? Tudom, teljesítmény ugyanaz, mint a 2,5-nél, de nyomaték kisebb és fogyasztás se nagyon más.
    Nem tudom, elegendő lenne-e nekem. Alapvetően nem versenyautónak kellene, de szeretem, ha alacsonyabb fordulaton is szépen mozgatja az autót a motorja… ha esetleg kis bakhátakra is fel tud rendesen kapaszkodni.

    Vásárlás igazából majd csak tavasz végén lesz aktuális – addig van még egy nagyobb költségű projekt, majd meglátjuk, abból mennyi marad autóra -, de igyekszem idejében körbejárni a témát. Pláne, ha az jön ki, hogy esélytelen számomra.
    Tetszik az Audi Quattroja is (mint második opció), csak a VAG motorok és a Záudi (mint státusszimbólum) nem szimpatikusak. Nem puccoskodni, felvágni, hivalkodni akarok. Akkor inkább Megane III grantour lesz belőle (ugyanannyiért egy fiatalabb, nem játszós, racionálisabb kombi).

    Köszi még egyszer a válaszokat előre is.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Oh (ha csak kicsit is, de) sajnálom... akkor nem véletlenül van belőlük annyi és olyan olcsón :)

    Akkor, ha nem lesz 2.5, azért a 2.0 (165lovas) élhető, használható? Azért az a 180Nm körüli nyomaték nem tűnik (szívó benzinhez képest) irreálisan alacsonynak - tény, hogy a 230 szimpatikusabb lenne (már egy 1,6 dieselét megközelíti, az meg eddig bőven elég volt - céges autós emlékek).
    Végülis a felező kompenzálhat, nem? :)

    Szerviz/megbízhatóság tekintetében a 2.5 vs 2.0?

    (#1978) Jorus
    Nem kizáró ok, első körben Legacyval szemeztem, az Outback-ek kalandosabb kinézete nagyon megtetszett. De kimondottan terepre valszeg úgyse fogunk menni, inkább csak ilyen földutas dolgok, mélyebb hó stb... azzal talán megbírkózik a legacy is. Igazából pont amiatt kérdeztem a 2.0-s motort. Abból azért találtam pár szebb, ínyemre való példányt.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Nézegetem mind a hármat (néha még impreza is befigyel - abból találtam egy nagyon szimpatikusat; kevés km, kiváló állapot, nem túl magas ár - viszont "csak" 1.5 és nem túl erős csomagtér).
    A sorrend alapvetően: Outback-Legacy-Forester
    Ezek közül jelenleg a legreálisabb a Legacy. De pont amiatt hátrányos kicsit, amit Te is írtál - ha már kicsit huplisabb földúton is elakad, akkor kb értelmét veszíti. Igaz, hogy legnagyobb részben aszfalton használnánk, de ha csak pont azon kisidőben nem tud többet teljesíteni egy FWD-nél, ami miatt ezt venném, akkor... :S
    Nyilván az aszfaltos menettulajdonságai is jobbak az AWD-nek, de ha ugyanúgy felakad enyhe terepen, akkor az asszony kibelez az irracionális vásárlás miatt :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #1982 üzenetére

    Ugyanez a magasság igaz a 4-esre is? Mert inkább azokkal szemezek.

    (#1983) outsiders
    köszi Neked is az infókat. Én is kb ezt tapasztaltam most. Igazából kivárni nem gond, mert mint írtam is, kb csak tavasz vége felé (legkorábban április közepe környékén) lesz esedékes - kivéve, ha valami extrém kihagyhatatlan ajánlatba futnék.

    Közben elkezdtem már nézegetni árban fölfelé is (3-4m környékén), de ennyit azért nem szívesen adnék ki autóért, amit viszonylag ritkán használunk - főleg úgy, hogy azért elég sokat költenék még rá pluszban (szerviz mindegyiken alap, azon kívül szívesen dobnám fel pár reflektorral és egyéb kiegészítővel).

    Foresterből a fiatalabb példányok tetszenek, az idősebbek nagyon puritán, nagyon terepjárós, nagyon japános belsőt kaptak :(
    Persze csábító, hogy nincs kéttömegű, de nem a legnyomósabb érv.
    Most, h végigfutottam a kínálatot, Foresterből találtam szimpatikusabb példányokat, de azokat is inkább 3m körül.

    Nem tudom, hogy váltóból tudok-e engedni kompromisszumként... legalább annyira utálom, mint a dieseleket.

    Bifuel rendszerrel van valami tapasztalat? Találtam ilyen verziót is foresterből.

    Esetleg van valami oldal, ahol részletesebben összegyűjtik a paramétereket? (legfőképp motor terén)
    Találtam egy elég jót, ahol általam ismert/próbált autók többsége fent van, de nem tudom összevetni, mert Subaruból kb semmi.
    Kíváncsi lennék, melyik példány pontosan milyen nyomatékgörbével rendelkezik.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz outsiders #1985 üzenetére

    Nyomós érvek. Elkezdek barátkozni vele.
    Igazából ebből a második generációs foresterből mintha kétféle belsővel láttam volna példányokat (vagy első és második gen. lehetett és nem bírtam még megkülönböztetni őket?).

    Kicsit pimpelgetjük és mindjárt jó lesz ez is ^^

    Bár amire igazán rá vagyok most kattanva, az egy Outback (mérsékelten emelt has), egy szolíd gallytörő, azon 2 hella reflektor, tetőn egy kis nyúlketrec (esetleg ott valami LED reflektor).

    Na meglátjuk, mi jön ki ebből a végén :)

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #1988 üzenetére

    Eeejjj, igen, valami ilyesmi lenne az én szívem vágya is :D
    Pláne 3.0R (manual)...
    Ez a Tied lenne, vagy szintén netes kép a szemléltetés kedvéért? :)

    (#1989) outsiders
    Na erre gondoltam pont...ez már azért abszolút elfogadható. A második generációnak csak ilyen beltere volt? Ami ennél retróbb, az csak 1st gen lehet? (ha jól tudom, akkor 2nd genből is volt phase1 és phase 2 - 2002-2005 és 2005-2008, ha jól tévedek).

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #1992 üzenetére

    Jáááájjj, csak a szívem fájdítod :D
    Már nem a szalmával (Te autód :D), hanem én is bírnék ilyen kis kirándulós, egy éjszakát benne alvós dolgokat ^^ Túrázni, tábortűz az autó mellett. Hinnye!

    Így már a Forester is remekül néz ki (persze most már tényleg egyre inkább terepjárós lesz a kinézete XD).

    (#1991) outsiders
    Remek! Vadászom majd ezeket. Eredetileg is onnan indult az egész, hogy turbós és összkerekes autó kéne :D De aztán a turbó elkopott, mert meglepetésemre Subaruból alig találtam - ésszerűség keretein belül egyáltalán nem.
    Audiból játszana esetleg 1.8TFSI... de azt a márkát a legvégső esetben, már-már kétségbeesés szélén választanám.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Petester #1997 üzenetére

    Hát nyilván örülnék én is egy H6-nak, de az automata váltót nem szívlelem.
    Akkor már egy 2.5-tel is beérném, de lassan azt se bánom, ha csak 2.0.
    Ami költségeket írtál, azért nem épp alacsonyak, de valóban nem vészes... akkor fájna csak igazán, ha olyat találnék, amin kb minden ugyanígy a vásárlás után jönne ki. Utána előbb rohadna szét alattam, minthogy újra kelljen foglalkozni velük :D Viszont aki utánam megveszi, piszok jól járna.
    Egyébként így tervezem én is, becsüccsenek majd amennyibe csak lehet. Eddig még személyesen nem volt szerencsém Subaruhoz :(

    (#1996) Jorus
    Pont ilyeneket szeretnék én is ;)
    Nekem nem az 5csillagos szálloda meg hetekig a tengerparton sütkérezni a kikapcsolódás. És szerencsére ezeket eddig meg is úsztam :D

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2011 üzenetére

    Hát én is valahogy így sejtettem. 2.0 csak azért van szem előtt, mert kb csak azzal látok autót. 3.0 pedig azért hanyagolódik kicsit, mert szinte kizárólag automatát látok belőle. Ezért próbálok jobban a 2.5-re rámenni.
    Igazából hatalmas teljesítményre (végsebességre) nincs szükségem. 140-150es tempónál nem szoktam többet autózni (céges autóval sem a sebességmámor hajtott 200 fölé, hanem, hogy a szombati 800km-es hazautat minél hamarabb letudjam :D). Ami miatt kellene a nagyobb blokk, az a megfelelő tartalék, de még előzésnél sem okoz gondot visszaváltani. AWD-s autóhoz még sosem volt szerencsém, bár olvastam/hallottam már korábban is, hogy azért elvesz a teljesítményből. Előző autónk egy 1.6i (88LE) Xsara coupe volt. Nem egy erőgép, de kényelmesen autózható 2fővel. Cégesből benzines is csak 105LE, TSi meg CRTDi/TDCi példányok voltak csak erősebbek (főleg nyomatékosabbak)... Egy 120-160lovas TSi nyomatéka több, mint elegendő. A 150lovas dieselekét érdemben ki se használtam.
    Szóval ezekhez tudok viszonyítani, és ott a Xsara LE-tömeg aránya adja a köszöböt, egy Golf V variant 1.6 szívó arányban/dinamikáját tekintve számomra ideális/kielégítő volt. Ha egy 2.0 boxer (akár a 137lovas SOHC(?) is) képes ezt hozni az AWD mellett, akkor alaposan kitárul számomra a piac, mert az már tökre elegendő lenne számunkra (kicsit elmarad az élményautózástól, de racionális kompromisszumot nyújt).
    Ezért lettem volna kíváncsi egy táblára, ahol legalább az összes motor alap (max) adatát leírják, esetleg egyes fordulatokon külön részletezve. Így legalább egy kicsivel közelebbi képet kapnék viszonyításként az eddigi néhányszáz autóhoz képest, amihez volt szerencsém. (tudom, csak száraz papír, de már valamivel közelebbi - tömeg-teljesítmény-nyomaték adott fordulaton... persze, a váltó kialakítása és az összkerék is szépen bele tud rontani a képbe, és ezért is szeretnék majd megnézni, kipróbálni párat)

    (#2009) outsiders
    Nagyon kedves Tőled, köszönöm szépen, és ha tényleg komolyan gondoltad, akkor szívesen élnék is a lehetőséggel.
    Bár egyelőre a környékbeli használautótelepekre se nagyon van időm beszaladni, de valamikor csak tudunk keríteni rá időt :)
    15cm kellemesen hangzik, akkor nekem is marad egy 10es :D
    Mondjuk nekem a legtöbb gondot a kormány/ülés táv beállítása szokott gondot okozni. Ezt eddig a Golfban tudtam legoptimálisabban megoldani. Ott rendesen ki tudtam húzni a kormányoszlopot, így nem térdeltem le a kulcsot :D (Xsaraban volt ez a legrosszabb - pedig ott is lehetett mélységében állítani, de alig néhány centit)

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz outsiders #2013 üzenetére

    Ugyan már, nálam ez az átlag... 150ig csak mélység van, nem magasság :D
    Amúgy nem is annyira az szokott a problémám lenni, mennyire lehet az ülést hátra tolni, hanem, hogy a kormányt mennyire lehet közelebb húzni.
    Hogy mögöttem mennyi hely lesz, az a legkevesebb. Ritkán ülnek mögém, akkor is max "mély" emberek :D vagy majd esetleg gyerekülés...
    Akkor egy kis mustrát majd privátban egyeztetünk ;)

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2017 üzenetére

    Ezzel a részével azért tisztában vagyok. Mármint abban biztos vagyok, hogy a 2.5-ös jobban autózható a magasabb nyomaték miatt, ezért keresném alapvetően én is azt :)
    De ha az eddig hajtott szekerekhez képest (a sorosnál - no politics :D - nyomatékosabb boxer) jobban vagy legalább úgy teljesítenek a gyengébb példányok is, akkor nem fog megfeszülni, hogy az amúgy sem túl erős kínálatból nagy mázlival kifogjak egy 2.5-öst (közben elengedve hibátlan 2.0-sokat). De ha a kicsikből (főleg a leggyengébb) tényleg nagyon kevés, akkor teljesen kizárom.

    Mindenestre köszönöm a listát róluk. Érzésre a 187Nm is elég lenne az 1400kg mellé.
    Korábban a kis Xsara 1.6i 8v tudott 88LE@5600RPM és 134Nm@3000. Cseppet se volt izgalmas, de szépen, dinamikusan tudtam azért mozgatni vele az 1100kg-s testét. Ezért is lenne ez az arány a belépő.
    Ha jól tudom, akkor egy elsőkerekes esetén kb 10% veszteséggel lehet kalkulálni (BHP vs WHP), míg AWD esetén akár 20-25% is lehet.
    Vagyis (pusztán papíron) itt kb 80LE jutott a kerekre, míg a 137lovas verzió esetén kb legrosszabb esetben is úgy 100 körül. Ami 20% többlet a megszokotthoz képest, persze önsúlyban is hasonló a difi.
    A legideálisabb a vacak kis golfnál tapasztalt menetdinamika lenne (az mondjuk fele/harmadannyi idős volt, mint a xsara). Az kb 105lovas volt, vagyis durván 95LE a kerekeken. Tehát ez elvileg elég közel lehet a legkisebb 2.0 boxerhez, és ott a súly is kb ugyanaz.
    Ha már 2.0, akkor az SOHC költségeit tekintve szimpatikusabb (nyomatékban nincs horror különbség, teljesítménye meg mindkettőnek elég a 140-150es tempóhoz).

    Tudom, eretnekség a fenti motorokat dinamikus autózással egy mondatban említeni :D
    Azt is tudom, mire képes egy valóban erős autó (250+, nem a 150lovas passat)... de ezeket nem tudnám érdemben kihasználni, azon ritka alkalmakért meg nem racionális döntés. Ügyesen autózva egy ilyen motor is tud némi mókát nyújtani :)
    Szóval a cél továbbra is egy 2.5 lenne, de akkor talán nem vetem el a kisebbeket se. Automatára viszont továbbra se tudom rászánni magam, így a 3.0 kiesik sajna :(

    (#2019) Jorus
    Detto. Én is inkább belehúzom magam kicsit a kormányba, majdnem egyenes háttal. Szépen belátom a környezetem, gyorsabban, biztosabban tudok reagálni az egyes eseményekre. Sokkal inkább érzem így az autót a végtagjaim meghosszabbításaként, mint fetrengősben, folyamatos ficergéssel, hogy mindent rendesen elérjek.
    Biztos van, aki szerint nagypapás, vagy rallys (bár azért messze vagyok egy tapasztal pilótától :D), de nem különösebben szoktam adni így mások véleményére.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Én egy ilyenre kérdés nélkül mozdulnék rá. Ha manuális lenne és legalább 2.5i, saját magamra licitálnék rá :D
    Az a belső egyszerűen brutális.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2038 üzenetére

    Közben megnéztem újra a hirdetést (sasoltam egy párat) - valamiért úgy rémlett, ez volt a kisebbik 2.0... most néztem, h ez H6-os :)
    Így már rendben van.
    Belsőben nem a szín fogott meg, hanem az állapot :D
    Brutál! Totál szalon állapot.
    Automatáknak meg már a hangját se szeretem :(

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Nekem a manual szimpatikus és még a keretbe is beleférne, de forestert már csak az ára miatt vennék (és akkor inkább a második gen.) közben a másik két modell esetén már az automatával is próbálok megbarátkozni a 6hengeres miatt.

    De talán még mindig egy jó állapotú kombi legacy vagy outback lenne a tuti egy 2.5i manualban. Persze már 2.0-val is beérem, ha minden rendben.
    Kicsit az piszkálja az orrom, hogy "csak" ennyim lenne autóra, Subaru esetén meg ez azért elég szűkös.
    2004-2006-os (12-14éves autók O.O) 2milla körül.
    És ez önmagában még nem is lenne gond, de mostanság elég ijesztő költségeket olvastam itt lejjebb.
    Értem én, hogy ritkán igényli a szervizelést, de akkor az baromi költséges - és egy ilyen korú autóval pont ezt szívnám be.
    Ha kb 5-6évre terveznék vele és évi 6ezernél többet valszeg nem futna, akkor kb (valós) 130ekm környéki példányt kéne kifognom, vagy 210 körül, nem? 180-200k környékén esedékes egy igen húzós szerviz.
    Persze ezek csak a tervezett dolgok. Ha közben kirohad alóla a kipu, vagy lengéscsillapító (amiket itt láttam mostanság), az megint vagy félmilla jó esetben. Fékekre is szép összegeket láttam.

    Pedig nagyon bejönnek, de félek, hogy el kell engedjem.

    Végén veszek egy talicska audit (persze quattrot - más miatt nem érdemes) és felmatricázom, hogy "Már majdnem Subaru" XDD
    Így egy kicsit megnyugszik a lelkem :D

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2076 üzenetére

    Jahh, tudom :/

    Közben a németeknél megtaláltam a tökéletes példányt.
    3.0R SpecB (manual) kombi legacy, 119ekm, első tulaj, üvegtető, tempomat, multikormány...
    Maga a beteljesült álom. Már csak az asszonyt kell meggyőzzem, h nem kell gyerek, és kitolhatom a keretet XDD
    €13.000 :O

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2076 üzenetére

    Közben kifutottam a szerkesztési időből is, jól törölte is, amiket írtam :D
    (utálom ezt az oldalt :D)
    Szóval nem is gondoltam komolyan az Audit, akkor inkább elengedem (egyelőre) az AWD-t és egy fiatalabb 3.gen Megane kombi... családi autózásnak elég. Octavia lenne a legracionálisabb, csak nem adták ki használható motorral (kula VAG alkatrészek).
    Azt a félmillát meg csak úgy behasaltam... összesen, nem csak a lengéscsillapítókra. Volt ott még katalizátor, kipu, stb is. És ha jól láttam, ezek részecskeszűrőt, kettőstömegűt is kaptak, úgyhogy lesz hibalehetőség rendesen.
    Persze tudom, kb bármelyik autónál...

    (#2078) Qru
    Ezzel nincs is gond. Én is biztos vagyok benne, hogy legvégső esetben még a 137lovas is elég lenne. Nekem az élményautózást nem a teljesítmény és sebesség jelenti, csak szeretem, ha előzéskor (vagy, ha felidegesítenek :D) megmozdul a jármű. Én az AWD miatt venném a subarut, nekem az jelentené az igazi mókát, hogy nincs út(viszony), időjárás, amin ne vágna keresztül. Imádok extrémkörülmények között autózni (jöhet eső, köd, hó, jég, terep, vaksötét - csak legyen egy megfelelő jármű ezekhez).
    A korábban már sokat emlegetett alulmotorizált járművekkel is kielégítően tudtam autózni (88LE/134Nm és 102LE/147Nm 1-1,4t kasztnihoz), és nagy ritkán, ha meg kellett mozdítani, nem féltem pörgetni ;)

    Sajnos a legtöbb esetben mi városban fogunk mászkálni (nem a legtöbb km-t, csak viszonylag gyakran), de ha vidékre megyünk is, akkor is szinte mindig pályán... ott meg 140-et mindegyik tud. Tehát a teljesítményt szinte sehol nem tudom kihasználni. Viszont már csak a móka kedvéért is, meg amúgy is imádjuk a természetközeli dolgokat, kirándulni stb, ott nagyon jó szolgálatot fog tenni az összkerék - nem durva terep, csak (főleg ősszel/télen, a legszebb évszakokban) sáros, havas, jeges emelkedőkön eljutni a túra kiinduló pontjáig.

    (#2080) Qru
    Hát annyit én adni se tudnék érte... pedig számomra megérne annyit, ha tényleg annyi van benne, amit ér és tényleg odafigyeltek rá, kímélték. Főleg, hogy a manuális váltós H6 ritkább, mint a fehér holló.
    Egyet láttam eddig itthon (azt is elég régóta árulja), 373ekm-rel és szedán. Inkább adok kétszerannyit egy látványosann jobb állapotú, harmadannyit futott kombiért. (tudom, még regadó, hazaszállítani stb)

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Amúgy mi annak az oka, hogy csak az egyik leggyengébb példány motorháztetején van egy kis beömlő? :D
    Marhára tetszik, de tök fura, hogy se a 2.5, se a 3.0 géptetején nincs, pedig főleg utóbbinál gondolnám csak igazán indokoltnak.

    Egyébként marhára tetszik... rendkívül diszkréten meghúzza ott magát, mégis ad egy kis beast érzetet a gépnek.
    "I kill cuz I'm hungry" :D
    persze a 165lóval inkább csak az üzemanyagot falja, nem az aszfaltot XD de ettől még tetszik

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2084 üzenetére

    Azt tudom, hogy eredetileg mi célt szolgálna :D
    Mondjuk ebben a formában inkább árt, mint használ. De akkor is tetszik :D
    Viszont még csak nem is minden 165lovas EJ20ason van... akkor ez valami felszereltségi kérdés lett volna?

    Ez eléggé tetszik, kár, hogy még nem aktuális a vásárlás... előbb egy - remélhetőleg 2,5millánál nem drágább - esküvőn kéne túlesni XD

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2087 üzenetére

    Akkor ezt meg se nézd, mert sírva fakadsz :D
    Pedig elképesztően szép állapotban van ez is. Bár ez már nem kombi és tetőablak sincs...
    Tény, hogy 4-4,5 milla nem csak azért súlyos összeg, mert nincs rá ennyim, de ha egyszer nem kapni ilyeneket, neked meg ez kell... minden annyit ér, amennyit adnak érte.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2089 üzenetére

    Igen-igen, próbálni mindenképp szeretném majd, de egyelőre itt közeli kereskedésekbe sincs igazán időm elmenni, pedig már a város túlsó feléről Outsider kolléga is önzetlenül felajánlott egy megtekintést a sajátjára.
    Egyébként én is úgy vagyok vele, mint Te. Sőt, még a fogyasztás sem érdekel, tehát jöhetne a H6 is... csak az manuálisban még a 2.5nél is ritkább. És ezért írtam, hogy végülis kompromisszumot inkább ezen a téren fogok vállalni, fontosabb szempont az állapot lesz. Ha 137 lovasból találok jó áron közel szalonállapotút, akkor majd egy kis fizikával kompenzálom a teljesítmény hiányát (lendületből előzünk, visszaváltunk, pörgetünk, ha szükséges).
    A teljesítménytöbblettel valós kiaknázásával kicsit úgy vagyok, mint a házimozi projektoromon a 3D-vel. Nagyon ütős, de kb negyedévente egyszer van szükség, hogy beletapadjak az ülésbe egy gázadásnál és azt is többnyire a vendégek lenyűgözésére :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2094 üzenetére

    Ez így van... de amikor ennyi feltételnek kell megfelelni és ennyire szűk a piac, valahol mindenképp engednem kell, különben még ennyi ló se lesz alattam :Đ

    Most egy lagzi, aztán gyerek, pár éven belül egy építkezés... közben ezt vegyem meg, tartsam fenn/karban, menjen is, de legyen csomagtér is. :)
    Ha valahol kompromisszumot kötök, akkor az valószínűleg a teljesítmény lesz.

    Amúgy 150-160lovas TSi és TDCi/CRTDI, vagy akár a 120lovas CRDi esetén is azt éreztem, hogy persze, kellemes az a nyomaték, meg nagyon szépen, dinamikusan mozgatható az autó, de abban a formában egy sima kis szívó benzinessel meg tudtam oldani. Ha oda is kellett lépni néha, kellemes volt a tartalék a turbós autóknál, de a legritkább esetben használtam ki a teljes képességüket, és olyankor se vérzett volna teljesen egy szívó.

    (#2092) Parci
    Automatát kizárólag a H6-osból vennék. Ha foresterből találok véletlenül épp kihagyhatatlan vételt, akkor az is csak manuális lehet.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2096 üzenetére

    Ne is mondd...
    De persze azért nem egyszerre lesz ez program.
    Április esküvő, ezért is tavasz végén terv az autó. Gyerek majd legkorábban csak év végére - vagy ahogy alakul.
    Építkezés meg legkorábban 2év múlva, de akár 5év is lehet belőle.

    Kirándulósnak kirándulósok vagyunk, de autóval csak addig szoktunk felmenni, hogy azért ne a főút mellett kelljen lehányni a verdát, már eleve csendesebb részről tudjunk indulni és az autó se legyen ott az út szélén szem előtt. Eddig szerencsére a korábbi autókkal is meg tudtuk oldani, bár volt pár alkalom, amikor nem merészkedtem tovább a sárban - bár a hasmagasság még nem lett volna gond.
    Első körben az Outback-ek voltak eddig is porondon. Második körben jönne Legacy kombi és csak harmadikként a Forester. Ahogy néztem, Lega és OBK hasmagassága közt nem eget verő a difi, és már a Legacy is magasabb a legtöbb kombinál.
    15cm vs 20cm.
    Egészen szélsőséges esetben ennyit még talán egy Lagcyn is tudnék emelni... vagy ezt felejtsem? :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2103 üzenetére

    Elhiszem, én csak az alábbiakból tudtam kiindulni.
    (és se vitatkozni nem akarok, se a Legacyról győzködni embereket, alapból nekem is az Outback lenne ideális, de a Legacy hasmagassága se használhatatlan, ha abból találok ideális példányt, akkor azzal fogom beérni)


    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2105 üzenetére

    Én is nagyjából így gondolkozom. Nem mondom, egyetértek Jorusszal, jobban is örülnék egy Outbacknek, hozzám közelebb állónak érzem, ráadásul abból sokkal könnyebben meg is barátkozom egy automatával (csak akkor legyen H6 :D). Legacyból viszont még H6 esetén is nehezen tudok megbarátkozni azzal a váltóval.
    Egy CVT-t egyszer kipróbálnék, nem mondom. De nekem - és nevezzetek nyugodtan konzervatívnak - az autózás összenőtt a kuplungolással, kézi váltással. Elektromos autó, vagy egy Prius esetén más a helyzet. Épp ezért tudnék obk esetén is megbarátkozni vele.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2107 üzenetére

    Huzamosabb ideig nem, de használtam már erősebb autót is aut.váltóval.
    Nem azzal van bajom, hogy mennyire és hogyan mozog vele az autó, hanem, hogy az "(élmény)autózáshoz", a vezetéshez, az autó kezeléséhez nekem elengedhetetlen a kézi váltó. Így érzem igazán a végtagjaim meghosszabbításaként az autót. Annyira reflexszerű, természetes számomra a váltás, hogy idegbajt kapok, és a padlót rugdosom bal lábbal, jobb kézzel meg keresem a váltókart. Az outbackben azért hiányolnám kevésbé, amiért egy elektromos vagy hibrid autóban is... másként vezetem, más koncepció szerint. Ott csak beleülök és gurítson el A-ból B-be kényelmesen.
    De egy legacyban nekem hiányozna a váltás. Én ettől érzem autónak az autót. És az autó hangja is egészen más automatával, amit én spec nagyon nem szeretek. Egy halk hibrid esetén vagy néma e.autónál ez abszolút nem érdekes, ott kívánom is az automatát.
    Elfogadom, ha ez mások szerint hülyeség, de nekem így teljes az élmény.
    Amikor hörgésig pörgetem, húz, dolgozik a vas, akkor utána vegyen egy jó mély levegőt :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2114 üzenetére

    Nem a megszokás része a kérdés. Elhiszem, h meg lehet szokni. És nem arról beszélek, amikor megállás előtt reflexszerűen rálépsz félig a szélesebb fékpedálra, mert ki akarod nyomni a kuplungot. Hanem egyszerűen az autózáshoz nekem kell, hogy a bal lábammal kinyomjam a pedált, jobbal behúzzam a kart, pedál fel, és újra taposni a gázt. Mint egy szeánsz.
    Ha ezeket kiveszed és csak a gázt nyomod, az nekem már nem autózás, csak közlekedés...

    Olyan automatát pedig még nem hallottam, amelyik ugyanazt az érzést váltaná ki váltáskor (hangban), mint egy manuális.
    Egyszerűen annyira kihallani, hogy az automat, és annyira zavar, hogy nem fogok tudni vele megbarátkozni soha. És ezért mondtam, h egy halk vagy néma, gazdaságos közlekedési eszköz esetén ezt még igénylem is. De egy AUTÓNÁL legyen meg az a beastes érzés.
    amikor húz, pörög, üvölt (tudom, h ezt csinálja automatánál is), majd kirúgod a kuplungot, kicsit vissza a gáz, váltasz (ezidő alatt hön egy hosszú "hhhőőőőőőőőőőőőőőőŐŐ"), majd kuplung fel, közben gáz megint padlón és újra bőg az egész.
    Egy automatánál felbőg, majd jön "hö" és bőg tovább. Annyira illúzió romboló.
    Nem a hatékonyságát kérdőjelezem meg, hanem az élményt hiányolom.
    És persze, egy outback esetén is hiányzik, de ott kevésbé zavarna már... persze kizárólag csak egy kellően erős (ahogy Te is írtad) H6 mellett. Kisebb motorral még annyira se kéne aut.

    Ugyanígy (bár digóbertát pont nem vennék soha) pl. egy ferka esetén is. Elhiszem, tudom, hogy ezekkel az F1 váltókkal drasztikusan csökken a váltási idő és jelentősen javul a gyorsulás, de ha vennék is a ménesből valamit, az biztos, hogy csak egy manuális váltós 308 GTB lenne. Nem a váltási idő, nem a futamgyőlezem, hanem az életérzés miatt kéne :)
    Érezzem a kezem a alatt az ércesen járó rudazatot, a talpamat rúgja vissza izomból a kuplung, a gázra pedig azonnal reagáljon, nem szabályozza le EUconform elektronika.
    Persze, utcai autózás más tészta, de legalább annyi maradjon meg ebből, amennyi lehetséges.
    Nekem ezért nem pálya egy diesel se.
    Ügyintézgetni, gyereket ovizni, bevásárolni, családot a városban meglátogatni pedig inkább egy kis e.autó.
    Még akkor is, ha kissé paradox a benzinfalóval bőgetni a hegyekben.
    Ahogy visszagondoltam, azért eddig sem a hasmagasságon vérzett el a dolog. A trutymákos, havas/jeges földúton, vagy meredekebb, de sima, csak vizes füves emelkedőkön való felkapaszkodással küzdött meg a jármű. A komolyabb terepviszonyokat bakancsban szeretem élvezni, kint az erdőben, a hegyen már nem hiányzik a benzines haláltusa se :D
    Úgyhogy egy kicsit mégis megfér nekem egymás mellett ez a kettő :)
    Fú, de ez már mennyire offtopic, sorry :(

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2118 üzenetére

    Tudom és köszönöm a segítő infókat :) csak ezért nem ejtettem ki végül teljesen az automatákat - de csak H6 esetén érdekel továbbra is - bár még mindig elsőbbséget élvez egy manual.

    :R

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2120 üzenetére

    Ebbe eddig nem futottam bele, pedig tényleg nem tűnik elvetéltnek. Bőrt annyira nem szeretem, de ha szellőztetik, már jó lehet :)
    255e se tűnik vészesen soknak, már legalább a 200e körüli nagyszervizeken túllehet, amúgy meg a 300ig nekem kb 8év lenne :D
    szerk: minél többet nézem ezt az 1,4millás példányt, annál szimpatikusabb. Kívül semmi problémát nem látok, belül pedig talán csak az első ülések - hátsókra biztosan nem költenék, így 80ból akkor megállhat. +150k megy az államnak XD (már csak a kevésbé látható költségek okozhatnak fejtörést - vajon az automataváltónak lehet-e bármi nyűgje, a motor, hajtás rendben van-e... persze ez mindegyiknél).

    A másik kettőt láttam már, azokon is morfondíroztam, meg ezen - itt a 270-et mondanám már kicsit soknak... érdekes módon a 250 még annyira nem sokkol.
    De sajna áprilisig mindenképp kivárós - mégha kiváló vételt hagyok is ki emiatt :(

    Mennyiért válnál meg amúgy a Tiedtől? :)
    (hopp, várjunk csak, ugye Joruséban szállítottak szalmát? :DD)

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2127 üzenetére

    Hát az én szándékaim komolyak, ha gondolod, megkérem a Te kezed is :Đ
    De majd csak április végétől lesz aktuális....

    Bár ennyire nem terveztem 2milla fölé menni, de ha már 2-2,1 körül találok alamit és arra még legalább 2-300at költeni is kell, idősebb és több km is, akkor inkább a vételárra préselek ki többet. Leírtak alapján ez nálam 10évig autó lenne.

    De persze nem erre alapozok, meg egyelőre még úgyis ismerkedős, keresgélős fázisban járok.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2130 üzenetére

    Én nem is szeretem a nagyon terpeszkedős autókat. Gyakorlatilag Espaceban nőttem fel (2. majd 4.gen grand), az idősebbik példányt még szerettem vezetni, bár engem már az is zavart. De az újabbat nem is szívlelem. Nem a külső méreteivel van gondom, beraktam bárhova gond nélkül... csak szeretem, ha körülvesz az autó és nem azt érzem, mint egy szem kukorica az üres konzervben...
    Családi autónak - méreteit tekintve - eddig az S-max tűnt számunkra a legpraktikusabbnak. Viszont csak dieselben létezik (ami benzinese van, az majdnem felejtősebb, mint a diesele), a kezelőszervektől meg hülyét kapok. Jó az a 2.0TDCi, de évi 5-6000km-re? Na meg a hangja... XD
    Az octaviaval és v. golf kombival is tudnánk azonosulni, de megint a gyér motorválaszték.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2133 üzenetére

    Az tényleg elég jól hangzik. Főleg, ha még kombi is.
    Na majd asszonyt rá kell uszítsam a csoportra :D

    (#2132) Parci
    Azért nem olyan brutál, és maga a műszerfal is kicsit inkább személyautós, mint buszos. De tény, hogy a közepes kombik inkább az én világom. Passzentosabbak :)

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2151 üzenetére

    Uuuuh! Vagány :Y
    Nekem már csak a kiegészítő lámpákat meg a tetőcsomagtartót hiányolja a szemem. Nagyon feldobja... még Legacyra is tervezeket ilyesmit XD (pedig az autó még meg sincs :D)
    De rohadt jól néz ki.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2157 üzenetére

    Pedig még a kis (talán még sportosabb) Imprezának is rendkívül jól áll...

    Szerintem nagyon rendben van, egyáltalán nem zavaró az összhatás. Megültetve tényleg sportosabb, de nekem mégis jobban tetszenek ezek kicsit kiemelve, szabadidősebb felszereléssel.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2159 üzenetére

    Tudom, találkoztam vele neten... nekem kicsi (az impreza is), pedig a toyota-féle plu-in hybrid tetszene.
    Talán 20év múlva, ha lecserélem a még meg se lévő Lega/OBK verziót váltó verziót :D
    (mert már most akkora a szerelem, hogy elképzelhetetlennek tartom, h ne Subaru legyen a következő is. Még nem is ültem benne, de eddig amiket olvasgattam, meg videokat láttam róla... Mintha csak nekem találták volna ki. A legelső Impreza WRX STI-t is imádtam, aztán a második generáció második ráncfelvarrása (2003-2005(?)) volt - és még mai napig is - a kedvenc.)

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2162 üzenetére

    Így van. Ha ugyanarra kattannánk, még ebből a gyér kínálatból is felvásárolnád előlem a nekem való, tuti vételt :P :D
    Egyébként tetszenek az ültetett, sportosabb példányok is, a már majdnem RAT-esített battle wagonok, a durván kiemelt, extrém offroader példányok is, de egy ilyen szolídabb átmenetben érezném magam izgazán jól.

    (#2161) Qru
    Ennek extrém kicsi... egy kesztyűtartó az autó végében. Az előző modelleké is kicsi lenne most Nekünk.
    Szilveszterkor öcsémékkel mentünk romániába - céges kombi Octavia (610l kalaptartóig), hát mi 4 felnőtt csomagjával (meg persze kaja, pia 5napra :D) plafonig pakoltuk... egy zsebkendőt nem tudtam volna már berakni, egy hátizsák így is az utastérbe került. És akkor még babakocsinak meg egyéb szükséges marhaságnak nem is kellett helyet szorítani.
    Ezért is szeretnék majd tetőcsomagtartót, meg valami színre fújt síboxot ^^

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Volt már egyébként itt bárki, akinek szüksége volt láncra? Én akárhány videot láttam eddig, egy esetben se volt fent, és ezek is meg quattrok is autókat/kamionokat húzgáltak el olyan helyen, ahol azok csak helyben pörgették volna a kereket, vagy derékmagas hóbol álltak ki velük.
    (azt persze értem, hogy sok országban kötelező tartozák, nem is a rendőrrel akarnék vitatkozni :D - inkább csak, h valóban volt-e már valaha szükség rá?)

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2176 üzenetére

    Ez megnyugtató. Bár szerencsére eddig nekem se volt még szükségem elsőkeresek esetén láncra...
    Egyes videókon azért elég durván ültetett járművekkel is szépen tolják a mély havat O.O
    Én mondjuk alatt megbújó szilárd akadályok miatt jobban izgulok.

    Egy telek a Mátrában (rönkház a fák között) nekem is nagy vágyam. Egyszer talán az is összejön :D

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2179 üzenetére

    Láttam, már attól is felmenne bennem a pumpa, bár nyilván télire valami szutykolósabb garnitúrát tartanék.
    De ha a gumit csapná szét, vagy a karosszériát, pláne a hűtő/blokk/olajteknő kapna... na akkor nagyon ki tudnék akadni.

    (#2178) Qru
    Eddig nagyon nem mélyültem el a témában, de pont fordítva gondoltam volna... mivel a gerenda több megmunkálást igényel, a rönköt meg "csak" egymásra dobálják.
    Így viszont természetesen egy gerendaház is elegendő lenne :D
    Szt.Istvánon voltunk kétszer abban a kanadai rönkházban - sípályával szemben - szenzációs volt :)

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2182 üzenetére

    Pedig arra is gondoltam, vagy valami olcsóbb, ütött-kopott alu szett (amit nem sajnálnék).
    De persze előbb az autó legyen már meg végre :D

    (#2181) Qru
    Az jó lenne, de minden hétvége betáblázva már április végéig, és hétköznap délutánok is alig vannak szabadon. :(
    Pedig nagyon hiányzik már a hó... a rendes tél. Ezért is mentünk ki szilveszterezni öcsémékkel a hargitára... faház, dézsa, térdig érő hó és -15C... volt előző évben nekik :D
    Most meg 3-5C, "reggeli dér", és dézsa is túl meleg volt ehhez az időhöz. :/
    Na de majd ha meglesz a kis hatcsillagos szekér, lehet csapatni Szlovéniába, Ausztriába, szlovákokhoz fel a Tátrába, és akkor végre egy Winter Spartan is befigyelhet :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Mit fújt ide a szél. Mikor megláttam, h spec.B, tökre megörültem... aztán csak automata :/
    De egész tetszős. A kormány mögötti fülek meg akár dobhatnak is kicsit az élményen.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2194 üzenetére

    De jó kis képek. Az autó is kéne, ha nem lenne ilyen kicsi a csomagtere, de a kerekek és a Thule légterelő mindenképp jöhet *.*

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2199 üzenetére

    Jaja, néztem én is. Csak a kereszt Ł225 (ezüst) - Ł245 (fekete). Boxból a Touring Ł260, a Dynamic Ł640 O.O
    De tetszik a Canyon XT kosár is (Ł310) :/
    Szerencsére nem létszükséglet, főleg az elején... csak baromira tetszenek :)
    Persze tény, hogy sajna csak Thule/Hella/PIAA cuccokból felvértezni kb mégegyszer az autó ára lenne XD

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2229 üzenetére

    Látod, manuális váltó + felező és már nincs para :)
    Mondjuk a 3literes motornak is remek fékhatása lehet ^^
    Amúgy meg Subarura nem hatnak a fizika törvényei :D

    Viszont ma felkínáltak egy új pozíciót a cégnél, melyhez autó is jár :(
    Így már nem racionális vétel egy Subaru :/
    Pedig pont tegnap este találtam hahun egy fekete 3.0 outbacket 2milláért... Második autónak már azért egy kis C-Zero logikusabb lépés lenne... pedig már úgy beleéltem magam, végre asszony se vétózta meg :D
    Na de majd meglátjuk még tavasz végéig.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2232 üzenetére

    :DDD Pont ez volt még az elgondolásom :D
    Csak hazai viszonylatban kicsit tartok tőlük... félek, hogy rendesen széthajtják ezeket :(
    Meg, bár gimi óta nagy szerelmem a 2003-2005 közötti WRX STI, azért az tényleg kicsit "kölyök járgány". Egy Legacy spec.B manuális váltóval lenne manapság sokkal inkább nekem való.
    De lehet, hogy végül egy 2.gen Forester lesz. Ha már van "utcaibb" autó, akkor egy terepesebbet könnyebben elfogadok másodiknak... abból meg már 1millióhoz közel is találtam elég tetszősöket.
    Viszont a fiatalbb Imprezák (ami Neked is van) elég kiábrándítóak. Mármint nem néznek ki rosszul, beltér is tetszik, de, hogy ennyi FWD meg kismotoros példány van belőlük O.O
    2milláért találtam egy kéket 2literes szívó, AWD-t.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2234 üzenetére

    Nem, ezt nem néztem... Imprezát nagyon max 2milláig keresgéltem. Az a kék már el is kelt.
    WRX-ek meg csak jobbkormányosban vannak 2m alatt.
    Úgyhogy marad a Forester-Lega-OBK hármas továbbra is.
    Vagy elnapolom a vásárlást, és néhány év múlva majd egy Levorg (1.6turbo tetszik, CVT kevésbé - mag a technika szimpatikus, de a hangja még annyira se, mint a hagyományos automatáknak).
    Esetleg hibrid XV :)
    Szóval, ha valaki idén tervez venni hibrid XV-t, legyen kedves narancssárgában kérni, és nagyon vigyázni rá, 10év múlva szívesen átveszem piaci ár felett :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2236 üzenetére

    Oh... fura is volt, hogy nem nagyon találtam több infót róla. Valami régebbi cikkben futottam csak bele, és ha jól láttam, Toyota készítette nekik.
    Pedig szimpatikus lett volna.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Parci #2278 üzenetére

    :D Ilyeneken én is szoktam agyalni... bár messze sokkal jobban néz ki egy ilyen 4.gen Legacy/Outback, de praktikum szempontjából az Octavia kombik (főleg a 3.gen) vernek mindenkit a kategóriában.
    Na, külsőre vállalnék kompromisszumot, ha boxer motorral, Subaru AWD-vel kidobnának egy "RS" kombit :D

    (#2279) Petester
    Nekem ezek a Tribecák nem jönnek be :(
    Viszont az a Legacy tényleg brutál szép... és ott van rajta a rendszámtábla kereted is :D
    Azt a járművet megrendelhetnénk közösen... én viszem az autót, Te meg a keretet ;D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Qru #2283 üzenetére

    Nálam a "nagy roller" = méretes jármű :D
    Ha szopórollerra gondoltál, akkor meg azért nem foglalkoztat a kérdés, mert semmilyen műszaki tartalomra nincs szükségem a Skodától. Az általam is vázolt "fantázia keresztezés" esetén csak a csexlovák karosszériára, az autó praktikumára, tágas belterére tartanék igényt. Amúgy a műszaki tartalmat biztosítsa a Subaru :)
    Na nekem ez lenne a (közel) tökéletes - és amúgy unalmas külsejű - gép.

    [ Szerkesztve ]

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    válasz Jorus #2294 üzenetére

    Battlewagon for zombie apocalypse :D

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

  • _Smooth

    senior tag

    Úgy érzem, ez csak akkor lehetne tökéletesebb, ha Legacy vagy Outback lenne.
    Turbós benzines, összkerék, manuális, tetőablak, tempomat...
    És bár kezd tetszeni a Forester is, azért a Legacyk klasszisokkal szebbek.

    # I got bored one day and put everything on a bagel...

Új hozzászólás Aktív témák