- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Nem tudom ez az új padlólemezük ennek szellemében készült-e de sanszos, hogy nem ha csak ennyire kesőn vezetik be. Ugy eleve a hátsó difi sok helyet vesz el ezért olyan kicsik (kategórián belül) a csomagtartóik. Már pedig ha nem padlóba süllyeszthető az akksipakk akkor az amúgy is kicsi csomagtérből venné el a helyet.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Milyen típusról van szó?
H4-esben lehet gyertyát cserélni simán, Qruék is megoldották. H6-ban macerásabb, de természetesen ott sem kell kivenni ehhez a blokkot.
Nem tudok olyan közelező szervizről, aminél kiszednék a blokkot, kivéve, ha cserélik a vezérlést nyilván, de az csak szíjasnál kötelező, láncosnál opcionális, nem kötelező cserélni, ha nincs vele gond.
Izzócsere Outbackben simán megoldható otthon, házilag, hátul kényelmesebb szerelni, ha kiveszed a lámpatestet, elöl pedig hozzá lehet férni a motortér felől, csak az egyik oldalon ki kell szedni az akksit, a másikon a légszűrőházat, hogy hozzá lehessen férni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Gyertya oldalról hozzáférhető még a 2.5-nél is a 2.0 meg keskenyebb... Akksit kell kiszedni hozzá az egyik oldalon a másikon meg a légszűrőházat. Haverral ketten kb 1 óra alatt végeztünk vele úgy, hogy életünkben elősször cserétlünk Subaruban gyertyát.
mod:
outsiders: Igen ezért kérdeztem, mert 3 éve fent van a gumi aztán azóta csak nyomást ellenőriztem benne és kész. De akkor tavaszra megcserélem, haverom gumis átcseréli sec-perc alatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
-
HÁZIGAZDA
ez nálam a kiemelkedően jó vétel, és oké, igen, ez valóban 3m ft fölött lenne. a saját kocsim is ilyen vétel volt, azért is ugrottam rá azonnal, és én is 10 évre vettem, csak közben közepesen zavar, hogy a keret nélküli ablakokkal erős a szélzaj pályán, valamint, hogy nekem nem a legkényelmesebb az ülés
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
ja, értelek. a tökéletes ls400-asom tíz év alatt egyszer sem volt motorpucolva. nem lett semmi baja. de megértelek, ha szeretsz gyönyörködni benne, és tény, hogy akkor jobb egy tisztát nézni
de azért trollkodok is: az alváz és a lengőkarok is a kocsi része, azt is polírozod?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Én is szeretem a tisztaságot, ahogy írtam is, a motortakaró elemet és az elérhető dolgokat meg is fogom, törölgetni. De mosásig nem mennék, a fent leírtak miatt.
Parci szúrta ki, hogy a motorház szigetelést valami nyestféle megkezdte (majd lefényképezem, ha a tisztításhoz értem délután) Szerencsére mifelénk nincs ilyesmi (eddig nem láttam), így a folytatás elmarad.
Délután kicserélem a kerekeket a nyárira - időszerű, és a gördülési zaj is kisebb lesz.
(#2971) Qru: Tudtam én, hogy megtudom, mi az, köszönöm az infót!
Megnyugtató, hogy az enyémben rendben volt cserélve a fékfolyadék (legutóbb pont 120e km -nél).
A képet majd meglátom, csinálok róla jobbakat, csak itt az udvaron csúnya a háttér (a szomszéd házat két éve szigetelik - de nem tudom, befejezik -e valaha ) Kiviszem valami szebb helyre, megérdemli
Az SI -Drive még nem nagyon volt tekergetve - egyelőre ízlelgetem az autót, a finom falatokat későbbre hagyom
A bőrápolásra megvan a technika, a Volvo fél- az Avensis full bőr volt. Ez az Autoglym cucc nagyon jó, szépen tisztít és igen finom lesz tőle a bőr, no meg komoly bőrszagot is ad. Évente három - négy alkalom elég, és nagyon hosszú ideig szép marad a bőr. A nyúlással, hullámosodással nem fogok tudni mit kezdeni, az a bőr anyagától függ - no meg én is megütöm a mázsát
A hanggal kapcsolatban én is a szellőzésre gyanakszom, ma lesz időm kapcsolgatni kicsit, hogy megpróbáljam megkeresni az okát.
(#2972) Parci: Kb kélt hónapja néztem egy 2012 -es C Mercit, ugyanilyen vajbőrrel. Konkrétan ki volt keményedve a bőr - nem sok kezelést kaphatott szegény. Pedig a bőrnek halála, ha elhanyagolják.
(#2974) Parci: Nem nagyon akarod elengedni Anno sok típust néztem én is a Litván piacon, de ugyanez volt a gondom, ismeretlen előélet, és túl messze van megszemlézni - nagy rizikó. De ez természetesen szubjektív.
(#2977) Qru: Hmm, ekkora difi lenne a hirdetett és valós érték között? Az enyémért mennyi lehetett volna a reális, ha 4,5 -ben volt hirdetve? (Félreértés ne essék, én nem sajnálom, amit kiadtam érte, sőt, teljesen elégedett vagyok ) -
mmcc02
tag
Nem az én motorterem, random képek a netről
Az én motorterem koszos, itt-ott még sós is. Holnap, ha minden jól megy, kicsit áttörölgetem. Most ~71000 van benne. Május óta mentem 12000 km-t, akkor szép tiszta volt.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
HÁZIGAZDA
hát nem tudom... szerintem is sok a 10m+. más is marha drága, persze, de az új rav4 is ígéretes, a hajtása is. a subaru felárát akkor végképp nem tartom indokoltnak, ha nem tartós. azért a forester 2.0dit hirdetésekben a "74e-nél motorcsere, 95e-nél katalizátor, 104e-nél kutyafüle" tételek a legütősebb vw verdákat idézik, az én szememben ez bárhány forintért megengedhetetlen.
sosem vennék új autót, pláne nem ilyen összegért, de ettől függetlenül szerintem is nagyon gondolkodni kell. ha nem is újonnan, de kellően új rx450h-t is kapni ennyiért, még a nem undorító dizájnúból, és az azért sok tekintetben jóval komolyabb (a hajtása meg, hacsak nem erdőben kened állandóan, elég).
az xv-ben mióta van közvetlen befecsi?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Csak közvetlen vagy vegyes? Elég régen jelen vannak a közvetlen befecskendezéses motorok, a kokszosodási hajlamukkal együtt. Amennyire tudom, több gyártó már a vegyes (egy közvetlen, egy szívócső) befecskendezésre készít motorokat, ezzel megoldva a szelep oldali öblítés, így a kokszképződés problémáját. Fura lenne, ha ennyi előzetes tapasztalat és ismeret birtokában most egy mára már lassan korszerűtlennek mondható technológiát kihozni
-
-
Qru
MODERÁTOR
Az elején én sem értettem mit villantanak meg integetnek. Kiscsalád vagyunk.
Bár ma már egyre ritkábban szokás...
mod:
outsiders: Nekem tetszik ebben a piros színben is.
Mondjuk a 4wd nem kapcsolható benne, nem sport futóműves, nincs benne hátul oldal légzsák, azt viszont nem írta bele hogy van felező és EBD. Komolyan akinek nincs típus ismerete az azt sem tudja mit is vesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Közepes részterhelésen talán kevesebbet de alacsony és magas terhelésnél biztos, hogy többet eszik az otto üzemű mint a attkinson ciklusú még akkor is ha fel van töltve.
Nem hülyék a gyártók, ha megnézed senki sem alkalmaz turbós motort hibridrendszerhez a Porsche-t kivéve. De az ugye nem is köznapi felhasználásra van tervezve.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az is inkább élvezeti cikk mint közlekedő edény de igazad van.
Sajnos a turbó sokat eszik ha taposod. Nekem volt 1.8 TSI-m többet evett mint a szívó 2,5-ös motor városban pl. Országúton részterhelésen mondjuk kevesebbet a nagyobb hatásfok miatt.
mod:
Parci: Tőlem mehetünk. Moderálni onnan is tudok.
outsiders: A Vezzess.hu után az Origo is lehozta a Subaru tech day bemutatóját: [link]
dethroner: Ez a VW féle 2.0 CR TDI egész jó konstrukció. Bár ezzel is úgy vagyok mint a zsiráffal az állatkerben: jó pofa jó pofa de otthonra azért nem kéne.
Így, hogy nem én szervizelem (céges) oké, nem nekem fáj amikor 500k-ért kell DPF-et cserélni meg EGR-t és lassan jön a DMF csere ami megint 300k-s tétel lesz alhangon. Azért ennyi pénzből elég sok benzint lehet venni...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
gányolni nem fogok egyébként, sosem szoktam, akkor sem, ha drága az alternatíva. az viszont önmagában nem ördögtől való, hogy egy szintszabályzós, bonyolult gátló helyett az ember berak egy jót, fixen. ahogy azt sem szóltam meg, aki légrugókat cserélt normál rugókra.
ami a subaruságot illeti, a fene tudja, hogy mi az pontosan, de én ezt az autót nem igazán szeretem. félig igen, de nekem kényelmetlen és ez minden alkalommal zavar, amikor megyünk. ezért akarom eladni.
és igen, már nézem a lex ls-eket is
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Szubjektív, erről kár vitáznia a cikk írónak. Nekem pl tetszik meg az új STi is közben a TC annak a formáját is nagyon kutyázta.
Petester: Őszintén? Nem lep meg...
Ha csak az újabb motorokat nézzük és kivesszük a képletből a szar turbós EJ25 és EE20-as motorokat (plusz hallani pár hengerfejes EZ30-asról, is ugye… ) az új FA20 és FB20 eszi az olajat (szar lehúzó gyűrű) és hajlamos hengerfejesedni + sorra halnak meg benne a katalizátorok, plusz a futómű gyengeségek is vannak...
Sajnos ez már messze nem az az agyonüthetetlen technika amit az EJ20-al megalapozott a Subaru...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kitalaltnev
csendes újonc
4, ahogy mondják. Olyan komótos, lomha, az elmúlt bő két hónapban annyira hozzá akklimatizálódott a kellemes vidéki tötymörgéshez h. úgy kellett combból rugdosni a pályán előzés előtt, h. visszaváltson. De persze már összeszoktunk, imádom a kis ósdi öreget. Egyúttal szedi a lábát ez az autó ezzel a turbós boxerrel. Az meg igazán fickós, ahogy pl. lámpánál meg tudni indulni négy kerékről egy gumi-nyikkanás nélkül. Ezt a csalóka komótos fürgeségét (mert érzetre korántsem mutatja magát annak) meg még mindig nem tudtam megszokni, de jóóó.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Jó ez a gyári szatén fehér szín, az enyémnek is jól áll.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mind a kettő lehetséges (akár egyszerre is az új TSI motoroknál). Ez csak azt jelöli, hogy nem egy központi befecskendező injektor van, hanem hengerenként egy.
a: központi befecsis (SPI)
b: hengerenkénti szívócső befecsi (MPI)
c: hengerenkénti közvetlen befecsi (MPI/FSI)
mod:
Háát aki így pucolja a szívósort az leginkább oroszrulettezik. A leoldott koksz darabok átmennek az égéstéren, ami egyenlő azzal mintha egy sörtéssel belelőnél. Kitudja milyen sérülések (bemaródások keletkeznek a hüvelyen.. Aztán jön az eszi az olajat a gép (a sérülésben megül az olaj, a lehúzógyűrű nem tudja a mélyedésből lehúzni), meg füstöl... durvább esetben kompersszió vesztés is lesz. Aztán lehet felfúrni és perselyezni a dugattyú hüvelyeket ami nem 2 fillér... és már nem is lesz gyári a motor. Ki tudja milyen illesztéssel készül így a motorgenerál. Eszi-e majd az olajat... Egyáltalán azonos keverékű alu a persely mint a motor többi rész? Azonos lesz a hőtágulása?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi