- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- Irodát kért, de gyárat kapott Elon Musk a Samsungtól
- Nyílt forráskódú lett a legegyszerűbben használható AI tartalomgeneráló
- Hazavághatja a MicroSD memóriakártyák piacát a Biwin-féle Mini SSD
- 3D nyomtatás
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- Hővezető paszták
- Apple asztali gépek
- Rogyásig pakolható a Cooler Master Cosmos szériás csúcsháza
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Google Home/Nest
- Samsung LCD és LED TV-k
- Powerbank topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ted_tris
tag
válasz
#65675776
#45
üzenetére
Miért lenne tré?
Hajtómű.
Hajt valamit. A mű meg gondolom a műszer szó.
Ne nyaljuk már az angolt ennyire.
Nekik még sokkal nagyobb faszságok vannak nyelvükben.
Amugy meg az engine inkább gépet jelent.
Engineer az gépesz és nem motorász vagy hajtóműász.
Ha jobban belegondolunk sokkal primitívebb az angol.
Amúgy meg a motor szó létezik angolban is .
Mi szerintem a németből vettük át. -
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
#65675776
#36
üzenetére
Mondjuk a vitrola pont nem alakít semmilyen más fajta energiát mechanikus energiává, mint mondjuk egy benzinmotor, csak felhasználja a levegő mechanikus energiáját, hogy egy másféle mechanikus energiát adhasson át a hajótesnek. Lényegében a modern vitorlázat ugyanazon az elven működik, mint egy repülő szárnya, márpedig a repülőnél sem a szárnyat szokták engine-nek hívni, hanem ami alatta lóg. De annyira sosem voltam penge azért fizikából, hogy ezt az állításom szakértők előtt is saját nevemmel vállaljam.

-
Remus389
veterán
válasz
#65675776
#57
üzenetére
A repülőgép azért repülőgép mert repül.
A Wright testvérek előtt is rengeteg "repülőgépet" építettek, csak azzal az aprócska bibivel hogy nem bírtak felszállni. Azok nem repülőgépek.
Williamgrant A gear-t úgy mondják hogy gír, nem pedíg dzsír. Tehát ez sem jött be.
Ajánlhatok egy jó nyelviskolát? -
Remus389
veterán
válasz
#65675776
#54
üzenetére
Az első sugárhajtású repülőgépet Henri Coandă építette és emelte levegőbe 1911-ben. Én is tudtam erről. Én is vitatom. Sőt azt is mondják hogy nem a Wright testvérek voltak az elsők.
930-ban Secondo Campini épített egy hasonló elven működő gépet, bár csak 1940-ben repült vele először. Na ennek utánanéztem, de ez is elkésett
Az első a He 178 volt.
-
Remus389
veterán
válasz
#65675776
#49
üzenetére
Szerintem mi németből vettük át a (Düsen)Triebwerk (sugár) hajtómű és a Motor szavakat.
Mivel a németek csináltak előszőr sugárhajtóműves gépet (He 178), talán nem is a legrosszabb helyről. Sőt először autót is.
Csak a gyengébbek kedvéért.
Egyébként ami mondtál az olyan hogy az autót nem a motor hajtja, hanem a kerék. Evidens.
janeszgol Kedvencem a "Jaws" fordítása "Állkapcsok" lenne, de lett helyette "Cápa". Angolban jól, magyarul hülyén hangzana a tükörfordítás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 64GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4082, 90% Akksi
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone Air Space Black 256 GB Használt, újszerű 100% akku / 7 ciklus Garancia 2026.
- Készpénzes / Utalásos Számítógép felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


Ajánlhatok egy jó nyelviskolát?
Teszi ezt magas gépigény árán. A többi motorhoz képest elég erőforrásigényes, bár az új verzióhoz még nem volt szerencsém.


