Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Remus389 #51 üzenetére

    "Mivel a németek csináltak előszőr sugárhajtóműves gépet, talán nem is a legrosszabb helyről."

    Erről a németek nagyon durván lemaradtak. Az első sugárhajtású repülőgépet Henri Coandă építette és emelte levegőbe 1911-ben. Bár ezt sokan vitatják. 1930-ban Secondo Campini épített egy hasonló elven működő gépet, bár csak 1940-ben repült vele először.

    Egyébként a rakétahajtómű is sugárhajtómű. Rakétát sem a németek építettek először, erről egy pár évezreddel lemaradtak. Ahogy az első sugárhajtómű megépítéséről is ugyanennyivel.

    Az mellékesen semmit sem jelent, hogy ki épített először valamit. Attól még nem biztos, hogy ők lesznek azok, akik a legjobbak is benne.

    A reaktív hajtás és a surlódásos hajtás között azért egészen jól elkülöníthető határvonal van. Utóbbi közvetlenül adja át a mechanikus energiát a felületnek, míg előbbi nem. Emiatt a reaktív hajtásnál nagyrészt értelmezhetetlen ugyanaz, ami a surlódásosnál. Egyébként magában az Otto- és Diesel-motorban is van hajtómű integráltan, mert egyik sem közvetlenül az égés hőenergiájával hajtja a főtengelyt. Maga a hajtókar már egy nyomatékátviteli és mozgásátalakító. Aztán ott van a kettő között a légcsavar/hajócsavar, de azt ha betokozod már kapásból sugárhajtómű lesz az is.

Új hozzászólás Aktív témák