- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Billentyűzet gondom van
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
M3Ny3'T
senior tag
válasz
Killerbeat #216 üzenetére
"Nem azért de nekem mióta AMD megvette ATI azóta valahogy nem áll jól szénájuk.
Nézzetek meg 1 drivert mióta AMD adja ki felteszed és kékhalálal vagy csak szimplán ujraindul a gép.Nvdia legalább tud drivert irni ."He? Én ilyennel SOHA nem találkoztam, pedig vagy 12 éve ATI/AMD kártyáim vannak.
Cikkhez: Már értem, miért ment statikus 100% terheléssel a GPU úgy, hogy az 5850-esemet az 5870 sebessége fölé tupíroztam. És persze úgy is néha 15 FPS-t kaptam.
1 pixelig etesszelláltak? Ráadásul 2x?
Te jó ég...csak azt kilövik valahogy driveresen (patchben már nem is reménykedem), már vagy 30%-ot fog dobni az FPS-eken.
Az, hogy a város alatt számolódik a hüdecsicsás víz, az meg egy újabb vicc.De legalább a Crysis visszatért a gyökerekhez: összességében mindentverő grafika, de atomerőmű még némi plussz látványért.
-
proci985
MODERÁTOR
-
Kr/\toS
senior tag
válasz
killerjohn #72 üzenetére
Biztos hogy ezzel a játékkal játszottál?
-
atti_2010
nagyúr
-
proci985
MODERÁTOR
Crysis 1nél very highoz DX10es VGA kellett a vista mellett. nem csak a grafikához, pl a hanghoz is, amit semmi esetre sem a vga számoltat.
kicseréltem az X800GTOt egy 3870esre, és mindjárt engedte a program a very high hangot is. ja, hogy előtte miért nem engedte az akkor piacon lévő legjobb "gamer" hangkártyával a very high beállítást? vagy a húzott négymagossal a very high fizikát?
szóval nem a WDDMről volt ott szó, egészen más indokok voltak.
bacsis: 272re: hm, textúraméreteket visszavették első részhez képest?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Mr.Csizmás #281 üzenetére
Igen. Ott sok ilyen volt. Ez csak egy elbaszott geometriai váz egy sima felületre szabott textúrával.
-
eight
senior tag
Köszi a cikket
Ilyenkor hol vannak az gerinckék meg az okoskák akik akkor trolloltak amikor ezt bizonygattam a metro-val kapcsolatban sok-sok hónappal ezelőtt
Jó mondjuk az tény hogy én azt hittem, hogy csak tehetségtelenek, de aki ért hozzá annak egyértelmű hogy milyen sebességgel mit kéne tudni kirakni a mai hardware-eknek
-
kasa85
őstag
Azzal teljesen tisztában vagyok.
Ha figyelmesebben el olvastad volna a hsz akkor láthatnád,hogy kamu DX10 et írtam amit DX9 ként is lehetett futtatni XP alatt pár módosítás után,így nem kellet DX10es kártya,és Wista az elérhető opciókért.
Amúgy volt egy két hülyeség az biztos mikor ki adták For Windows XP DX10packot
Csak a DX könyvtárban lévő DX9 es feliratot módosította DX10 re a sok felhasználó meg bekajálta,így van egy pár tapasztalatom ez ügyben. -
Boxi88
őstag
Sejtettem, hogy bűzlik valami a dx11 patch körül, sokáig kellett várni rá...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGA-gyártók nyerhetnek vele, hogy a feleslegesen erős VGA-ikat el tudják adni. Itt arról van szó, hogy a program futtatásához nem kellene annyira erős gép, ha nem lenne mesterségesen rajzoltatva számos felesleges felület. Következésképpen talán az is tudná maxon futtatni a játékot, akinek neagyisten csak 200 dolláros VGA-ra futotta. Ne mond, hogy ez olyan nagy elvárás lenne?
Komolyan mondom, nem értem, hogy miért a multicégek pártját fogod, amikor a mi érdekünk az, hogy a játék vagy az érkező patch a lehető legkisebb gépigénnyel jelenjen meg. Ha ennek valaki nem tesz elegen, sőt konkrétan olyan eljárásokat alkalmaz, ami konkrétan nulla vizuális extra mellett növeli a gépigényt, akkor az szerintem nem megengedhető. De aki szerint igen, nyugodtan írja le, hogy nekünk miért is jó ez. Világos, hogy a VGA-gyártóknak, miért jó, de én arra vagyok kíváncsi, hogy nekünk, miért az? -
Youri
veterán
Max akkor lehetne valami, ha valahol lenne egy szerződés, vagy megbízás, amibe ez bele van írva. Mert az, hogy szakik leírják, hogy 2x számol, meg ilyenek, hát, majd azt mondják, hogy "jaaj, há bugzik, maj javiccsuk" Ez nem bűn, sem megtévesztés, semmi. Csak egy marketing fogás. Gerinctelen? Igen. De szerintem nem ütközik semmilyen szabályozásba, hogy egy gamenek nagy gépigénye legyen, még akkor sem, ha ezt nem indokolja semmi
-
Chaser
legenda
Én csak 1280-ban néztem athlon2-vel meg ddr3-as 5570-nel, de egész korrekt. Előtte azért az 5770-nel jobb volt
w7, nem tudom alapból dx9 v10? Láttam a dx11 verziót, mondom beruházok egy olcsó 5830-ra megint meg egy x4-re...hát úgy látom nem kell. Külön köszönet a crytek-nek, hogy vigyáznak a pénzemre, amúgy meg monnyanak' le ha ez tényleg igaz
-
bacsis
Közösségépítő
na mondom mostmár én is kipróbálom, 4,3-ra húzott 4 magos Phenom II meg szénné húzott 5850 azt akad mint répa
, pedig "csak" 1680-as felbontás van belőve, persze DX9be meg úgy száguld hogy hihetetlen
-
arn
félisten
nem rossz, hanyag vagy mittomen - legyegtelen... mi ertelme? mit nyer vele barki is? mar senkit sem erdekel a crysis2, max benchmarkolnak egyet az uj patch oromere. ha nagyon keresztbe akartak volna tenni, akkor a jatek megjelenesekor tettek volna. akinek meg lassu, max nem hasznalja. szerintem kicsit tulkombinaljatok az osszeeskuves elmeletet, ill megjegyeznem, hogy megint nem veletlenul fulladt ati/nv flamebe a forum, a cikkben kodolva volt.
-
Z86
őstag
Lehet, hogy így lenne, viszont ebből az ügyből (vagy más hasonló esetekből) lehetne csinálni egy olyan precedenst, ami után egy cég kétszer is meggondolná, hogy érdemes-e ilyet tennie. Egy sikeres pernek elég komoly hatása lehetne a játékfejlesztőkre és a VGA gyártókra nézve is. Szerintem érdemes lenne megpróbálni, talán lesz aki meglépi.
-
HartgeH3-2.8
addikt
Ejnye Nvidia..
-
kasa85
őstag
Mondjuk számíthattunk volna erre a mocskosságra mint akkoriban a DX10 opció elérése XP alatti futtatásánál.
Ott a Wista volt előrébb helyezve és a kamu DX10 által futtatott DX10 kártyák,csak hogy arra álljanak át jó vastag zöldhasúval megspékelve a tisztelt vásárlók.
Pár dolgot át kellet írni,és a napfény máris megtört a lapulevelek között
Ezzel jól beégtek,de ami most történt ezzel végérvényesen be írták magukat a legszemetebb játék gyártók könyvébe hatalmas betűkkel.
Amíg ezek meg történnek nem csoda,hogy a PC piac előbb utóbb pofára fog esni ,hogy a büdös életbe nem fog többet fel állni játékok támogatása terén,persze ezzel együtt húzva jó pár pc tulajt.
Majd jön a szép terelés,hogy a sok varez miatt.
Nem védem őket,de ezek után ne mondja nekem senki hogy nem érdemlik meg. -
Helmoras
őstag
Cryteknél a leépítés többek közt azért volt, mivel mostantol a mobil platformra fejleszt a cég(+ az engine) (tabletek) és a magyarországi kirendeltéség igen nagy része pedig nem érintett a témában ezért volt az elbocsájtás... illetve át lett helyezve a részleg más országba
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már ne haragudj, de ez nem rossz optimalizáció. Ha az lenne nem lenne semmi baj, de mint írtam a cikkben (amit mondtam, hogy olvass el), ez a gépigény szándékos emelése. Olyat nekem ne magyarázzon meg senki, hogy egy láthatatlan geometriát számolni kell, majd tudatosan el kell tüntetni a raszterizálás előtt, vagy a tesszellált felületeket kétszer kell kirajzoltatni. A felháborodás szerintem meg jogos. Nem mindenkinek van lehetősége 300 dollárnál drágább VGA-t venni. A piacon nagyon sokan (a JPR adatai szerint egészen pontosan a vásárlók 80%-a) nem vesznek 100 dollárnál drágább GPU-t. Nekik bizony fáj, hogy a rendszer számos dolgot feleslegesen számol. Most legalább tudják, hogy nem a hardverük gyenge a programhoz, hanem a Crytek nem akarta, hogy jól fusson a játék.
Gondolom neked sem esik jól, hogy a játék 30-50%-kal is futhatna gyorsabban, ha mesterségesen nem lenne korlátozva. Ezt a korlátozást egyébként szintén meg kellett írni, tehát nem csak úgy benne volt, vagy véletlen benne maradt.A DirectX futószalagja ok nélkül például nem rajzol ki két felületet. Erre utasítani kell a rendszert programon belül. Persze utasítás esetén kirajzolja, de hát ki az a marha, aki ezt igényli. Ha már ott a felület, akkor minek még egyszer kirajzolni?
-
Z86
őstag
válasz
dízelracer #254 üzenetére
Hát ha ezt így hagynák az valóban durva lenne. Simán el tudom képzelni, hogy valami amerikai bíróság ezért kártérítést ítéljen meg azoknak, akik emiatt hátrányt szenvedtek. Biztosan bele lehetne magyarázni ebbe valami kacifántos jogi sérelmet
-
kpal
nagyúr
Még jó hogy erre játékra nem adtam ki petákot sem ... maradok a régi Crysis játékoknál.
-
#16939776
törölt tag
Nahát ki gondolta volna, hiszem csak KÉT GTX 580/3GB kellett a 60 FPS-hez.
Szánalmas húzás, bosszúból csak 30fps-nél limites konzolportokat (25% gpu MAX) tolok a zöldek sz@rán
meg persze CS 1.6-ot
Az első részét DIREKT Ati Radeon 9600 pro-val játszottam ki MINIMUM beállításon, így most már elfogulatlanul kijelenthetem hagy a játékmenet egy k@l@p k v@k@ volt
-
Killerbeat
tag
válasz
Ł-IceRocK-Ł #249 üzenetére
Mikor és hol írtam ilyet?
Nem én írtam,de válaszolok
1; nekem is volt csomó atikártyám van ami ment egészen 1 bizonyos verziójú catalystig utána visszatettem régit és ment megint.
2;A hw-el és sw vel is volt gondom de ezt gari megoldotta.
3;Igenis voltak jó ati kártyák 9600 9800 as szériával semmi gond nem volt akkori driverrel se és minden játék elment rajta.Akkor de NVDIA geforce 3 is volt az is hatalmas nagy kártya volt és gta vice cyti simán ment vele szaggatás nélkül.Asszem atival meg a Mostwanted ment árnyékkal max grafikán mind1.Mostani kártyák/driverek nem ezt követik,szerintem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
dízelracer #254 üzenetére
Én sem értem, hogy az internet világában, hogyan gondolhatták, hogy ez nem derül ki. Ha valami stikli van, arról előbb-utóbb valaki beszámol.
-
XenHai
senior tag
Csak gratulálni tudok a zöldeknek.....
-
Killerbeat
tag
]Én nem azt irtam mindenesetre ATI csudánál nekem igen is volt problémám jó lehet egyedi.
De asszem pont kérdéses hw okozta azt.10.6os catalystnál.
Az a gond hogy amit leírtál az nem fedte azt nézeted miszerint mindig legfrissebb catalystot érdemes feltenni és megy hiba nélkül.ha 1éve nem frissíted mert jó az dicséretes azért mert AMD jó drivert irt de az nem jelenti azt hogy ennyi kiadást kell csinálni hotfixelni meg ilyenek.
Pláne azt se írhatod hogy 10.6os catalysttal nem dobált kékhalált meg ujraindítást mert láttam 2 szememmel.Nem írtam 1 szóval se hogy hibátlan NVDIA de nem is védem hogy ilyen szarokat csinál.Hál istennek 2-szer leírták fölötte hogy kiégett kárty uj drivertől bravó ügyesek.Kicserélték garanciába és kész szerintem.
Azzal van baj hogy legacy cuccait dobta egyből amint kijött 10es catalyst szar nekem hogy 1 premium 1950XTX en szeretnék jáccani akkori gépen fullosan mentek mostanihoz.Nincs driver vagy ini fájlokat kell moddolnom és még van hogy ugyse megy mivel legacy vendor id nem felel meg és nem telepíti lásd atimodtool is kuka project már.
-
Z86
őstag
Igazán szép történet. Bizonyára most, hogy egyértelművé vált a csalás kijavítják ezeket a dolgokat és mindenki boldog lesz.
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
válasz
Killerbeat #238 üzenetére
Nem ez az első ati kártyám, sohase volt gond a driverrel.
User error? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről nincs infóm, de szerintem nem volt olyan elbocsátás, hogy rögtön kirúgtak egy teljes csapatot. Biztos volt akit elküldtek, de egy cég beolvasztásánál, még nem látszik tisztán az új működési struktúra, majd ha ez kialakul, akkor ki lehet rúgni a felesleges embereket. Addig az a legjobb, ha minden úgy működik tovább, ahogy a felvásárlásig működött.
-
Anubiss
tag
Először a konzolátirat, most meg ez. Vagy direkt vmi összeesküvést szerveznek.
Remélem a STALKER 2-ben nem lesz ilyen, mert az elég kemény érvágás lenne pár embernek. -
zapok
aktív tag
Idézlek: "Driver frissítésnél meg minimum kell valami driver sweeper...ezt mindenki tudja."
Csak én nVidiás nem tudom, hogy minek az a "valami driver sweeper", meg még sokan mások. Senki sem javasolja a használatát, mert nem kell! Nézz szét a topikokban. Én minden nap azt teszem...
-
Polllen
nagyúr
Nem gyenge szégyen... Verték a mellük, hogy PC, aztán egy normális dx11-s modot se tudnak összehozni...
-
jockas
senior tag
válasz
Killerbeat #238 üzenetére
Gondolom a mostani 11.4-es drivert is az ATI adta ki, hogy nem volt vele semmi gondom... Kártya cserénél meg nem kell, de ajánlatos új win-t rakni, főleg ha már régi...
Az mióta gond, hogy egy legalább 1 éves drivert frissíteni kell?
Lehetnek gondok, ez még oké....de sokan úgy állítják be mintha az nV-nél sosem lenne semmi...pedig nálunk sincs kevesebb gond a driverekkel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Killerbeat #238 üzenetére
Az AMD kb. 2006-ban vásárolta fel az ATI-t. A 6.10-es volt az első Catalyst, amit az AMD készített. Abban van először AMD-re írva a cégnév.
-
Killerbeat
tag
válasz
Ł-IceRocK-Ł #236 üzenetére
"Ha pedig jól emlékszem, akkor a 3850-es kártyámmal 10.2-es vagy 10.4-es drivert használtam egészen pár hónappal ezelőttig..miért? mert nem akartam drivert frissíteni és ment vele minden. "jah hát nem szóltam.nem volt vele probléma de azért volt frissítés nem?
ATI Catalyst 10.9 Hotfix még ATI adta ki többit már AMD .gz használd egésséggel.
ui jockas -ra ment! -
Killerbeat
tag
Szerencséd volt tuti win7 fut gépeden és mivel mindig uj vga vettél ahhoz tetted fel a legújabb drivert.reinstallal igy nem is igazán értem miért is nem volt gondod vele írónia on.Talán mert az adott kártyához kiadott drivert raktad fel mindig amikor megjelenik pl intel chipset driver akkor nemondd már hogy az uj driver nem tartalmazza az uj chipset specifikus cuccokat különben miért adnák ki.Te esetedben kb a legfrisseb kártyához hozzá tartozó drivert tettél fel ha akkor lett volna kékhalál/restart akkor arról szolna cikk.
Én xp használtam és ugye kártyám maradt csak drivert frissítettem míg meg nem untam 11.10 es driver után mivel szépen feltettem és ujraindulgatott.azóta legrégebbi catalyst van fenn.Tudom nem jó igy meg ugy de nem változott grafikus hardver
De most akkor AMD nek ez miért is nem volt jó nem javította az eladásait vagy nem értem logikád ugyanugy erősebb HW kell mert az is elhasalt.Nem hiszem crysis2 miatt vesznek NVDIA-t nah de mind1. -
jockas
senior tag
Úgy látom még páran hisznek abban, hogy az ATI-nak szarok a driverei...esetleg még a mikulásban is hisztek?
Vagy hogy játékra csak GF?
Az első Radeon kártyám egy Radeon 7000-es volt és azóta nem volt egyetlen olyan gondom sem, amiről ezek szóbeszédek szólnak... Talán 1-2x volt olyan, hogy egy új játék miatt fel kellett raknom egy újabb drivert (nem tetszett a játéknak az 1 éves driver)...
Ha pedig jól emlékszem, akkor a 3850-es kártyámmal 10.2-es vagy 10.4-es drivert használtam egészen pár hónappal ezelőttig..miért? mert nem akartam drivert frissíteni és ment vele minden.
Szerk.: Ja...és az a 10.x-es driver mintha már 58xx-es kártyákhoz jött volna ki. Driver frissítésnél meg minimum kell valami driver sweeper...ezt mindenki tudja.
Utána viszont nincsen megint gond...
Szóval felejtsétek már el azt a népnek adott nv csalogató dumát, hogy nem jók az ATI driverek...ezzel a szöveggel csak magatokat járatjátok le. Ugyanakkor az sem rémlik, hogy félnem kellett volna olyan drivertől, ami elfüstöli a kártyámat...
-
bozont
veterán
Most akkor én is mondjam, hogy hogy már az XP óta sok Catalyst driver megjárta a gépet, sőt jobbára a hotfixeket használom, no nem azért mert a hivatalos bugos meg xar, hanem mert frissebb mint ugyanazon verziószámú WHQL.
Kicsit már túl van misztifikálva ez a Catalyst dolog, nincs több hiba vele mint Nvidia driverekkel, mindkettőben vannak hibák, néha kritikusabbak is, de véleményem szerint egyik sem jobb a másiknál. Én eddig semmi kritikus hibával nem találkoztam érdekes módon.Igazából én sem lepődtem meg a hír hallatán, de amikor a Crytek bejelentette hogy konzolra is átdolgozza a motort, már akkor tudtam hogy a PC kicsit háttérbe szorul.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
1. A DirectX 11-es módot a Bioware írta, és nem patchben került bele. Melyik driverhiányosságát használták ki? Érdekelne erről a link? Az is érdekelne, hogy az NV miért nem vette észre a teljesítményt, a program monotorozása után, hiszen a Dragon Age 2-vel hirdették a Parallel Nsight programjukat.
2. Igen. Mi a probléma vele, hogy ezt kiemelem? Az AMD is elismerte, hogy ezen a ponton aktiválni kell a driverben a többszálú feldolgozás rutinjait. Szerintem tök világos ebből, hogy az AMD drivere még nem kész a Crysis 2-re.
3. Pontosan ez a baj. Miért kell azokat feleslegesen számolni? Egyetlen DirectX 11-es program sem működik úgy, hogy a tesszellált felületet kétszer rajzoltatja ki. Miért kell a játékba láthatatlan geometria, amit véletlen egy Geometry Shader még a raszterizálás előtt eltüntet. Erre van a DirectX 11-es input assembler, ami még a vertes shader fázis előtt kivágja azokat a felületeket, amelyek nem látszanak. DX9-ben ez működik, DX11-ben ez miért nem opció? Akárhogy ragozzuk, ezek a trükkök a gépigény mesterséges növelése miatt vannak, és ezért a Crytek a felelős. Nem érdekes, hogy kiért, vagy miért, vagy konkrétan mennyiért csinálták. Szépen hátba szúrták a saját vásárlóikat, akik bíztak a cégben.
De az AMD-nek van a legerősebb VGA-ja. Nem is állítottam mást. Nem értem, hogy ez miért jön ide, amikor nem erről szól a cikk.Ne nevettess már mégis melyik program számolja kétszer a geometriát?
A konzolok esetében meg biztos annyi erőforrást lehet pazarolni, hogy kétszer leszámoltatnak mindent a raszterizélás előtt.
-
kasa85
őstag
Hát ez szégyen.
Biztos ha ki jön a következő Konzol generáció azt veszek.
6950CF el olyan szinten szarul megy,hogy csak lestem utána
Sokan e miatt kezdik a DX11 et fikázni eme lejáratós akció miatt,mert minek DX11 ha ennyit eszik mint ez a fostalicska játék.
Nem csodálkozom miért van ez a sok illegális letöltő,mikor az ember megfelelő hardverekkel rendelkezik,és egy menő kocsi árával lassan már vetekszik.
Néha már döntő pillanat mit finanszírozzunk.A játék gyártókat vagy a hardver piacot,mert ahogy elnézem sűrűn kell ezek után félre rakni a malacperselybe,hogy megfelelő Grafikával,és a vele adódó élménnyel játszani lehessen.
2x tesztelállní mi a fenének,ahogy Abu is le írta,hogy az első jelenítődik meg a monitoron a második csak egy felesleges pocsékolás.
Erre nagyon egyszerű a válasz.
A régi generációs DX11 tudású AMD Radeono HD5xxx széria 3-4x volt lassabb a Fermi 4xx képest.
Most valamelyest javult a helyzet a HD6xxx szériánál,de akkor sem olyan mennyiségben amivel be lehetett volna fogni az Nvidia DX11 számítási teljesítményét.
Gondolom mivel ki számolták,hogy az adott játék GTX580 as kártyán meggy 60fps 1x es tesztelállással a Radeonon 40FPS el 1x es tesztelállással,szépen rá húzták a 2x tesztelállást,így ki számítva az előzőleg 60FPS el menő Nvidiás hulladék 30fps el megy,és a Radeonon cirka 20fps tud felmutatni.
Nem más mint Marketing.Crytec 2x jól jár,mert nem kellett emiatt törődni a foltozással,hogy jobban fusson,illetve kapta a kenő pénzt emiatt duplán az Nvidiától.
Így szegény Atin nem csoda hogy egy megfelelően futtatható játék ennyire fosul megy.
Amúgy egy valamit nem értek.Ha az Ati duplán nyereséges mint az Nvidia ,köszönhetően hogy az AMD is be kebelezte az Atit,mi a fenéért nem tudnak egy kis koszt pénzt adni ezeknek a szerencsétleneknek,és hasonlóan mocskos dologgal megszorongatni a zöldeket
Itt nem az ATI ws Nvidia a hibás,hanem az aki meg írja olyan módon a programokat ,hogy ilyen mocskos előnyben részesítse a hardver piacot.
Pfujj remélem Crysis 3 a fejlesztő csapattal a kukában landol,mint az emiatt eladott megannyi hardvereink. -
juzer78
tag
válasz
Killerbeat #216 üzenetére
"Nézzetek meg 1 drivert mióta AMD adja ki felteszed és kékhalálal vagy csak szimplán ujraindul a gép.Nvdia legalább tud drivert irni ."
Milyen drivert tud írni az nvidia? Olyat ami megfőzi a kártyáikat??? Na beszélj marhaságot!
Nekem még Radeonnal nem volt kékhalálom! de geforceokkal rendszeresek voltak!
GTX590, jó hogy említed, kiadták, majd kiadtak hozzá egy drivert ami kinyírta! Hajrá nvidia!
-
atti_2010
nagyúr
válasz
Killerbeat #216 üzenetére
Én ATI, AMD kártyákat használok 2006 óta még soha sem volt driver gondom, pedig 2 gépem van igencsak cserélgetem a hardvereket, + jó párat raktam össze de senki sem panaszkodott.
-
Youri
veterán
VGA csere miatt még nem húztam újra wint
Ja és ahogy a kolléga írta, "minden driver után"
sose volt bajom velük, valóban most volt egy elbaxott driver - kb 10-ből fél ilyen - de, mivel azt nem telepítettem fel, ezért azzal sem volt bajom, a most kijött hotfix pedig jó
De nem is tudom, melyik csúcskártyánál (GTX 590) mondta, nem is tudom melyik gyártó (nVidia), hogy ezt és ezt a drivert ne tedd fel, mert elfüstöl a kari. Hmm....
-
juzer78
tag
"Még jó, hogy fordítottja nem fordult elő Gaming Evolved játékoknál, ahol az AMD által készített DX11 patch fura mód NV driver hiányosságokat használt ki. Dragon Age 2. Na most annyi történt, hogy a Crysis 2 DX11 patch meg AMD hiányosságot használ ki."
Ez nem hiányosság kihasználása, hanem 1-1 részegység szándékos túlterhelése, a vezérlő lassításának érdekében! Az nvidia csak a DX11 szigorúan előírt kötelező részeit támogatja, nem a teljes DX11 elvárásait. A Dragon Age esetében pedig használnak olyat ami nem tartozik a szigorú előírások közé.
Nem véletlen hogy az nvidia mindenkit pénzel akit csak ér, mert ha a teljes DX11-re írt alkalmazást kellene futtatnia, ott szarná magát a fermi csuda össze vissza magát!
Szándékosan túlterhelik a rop egységeket, pl ami borzalmas lassulást okoz.
Amúgy Gamineg Evolved játék a DiRT 2, DiRT 3 és érdekes módon jobban fut nvidián.
Mielőtt faszságokat írsz, bármennyire is nehéz, gondolkozz!
-
BaLee
addikt
Egy 5770es videókártyával játszom a játékot FullHD felbontásban. Fogalmam sincs milyen grafikai beállításokkal megy, nem néztem bele, de jól néz ki és nem is akad.
Ez a VGA jelenleg egy 20-asba kerül. Aki vagyonokért vesz ilyen játékokra új VGA-t az meg is érdemli.
-
zapok
aktív tag
Tévedésbe azért ne essél!
Mióta Win7 van a gépen (1 jó éve) azóta nem tettem fel nVidia drivert csak amit a frissítés kínált, aztán még sincs bajom semmilyen gammával legyen az AMD, vagy nVidia pénzelte. Akkor hogy is van ez?!
Előtte (xp van az egyik vinyómon még tartaléknak) 3 éves natív driverekkel toltam az új címeket, mert minek is kellet volna új meghajtó egy 8600 GT-hez...U.I.: BaLee - Ott a pont!
-
smkb
őstag
1. A Dragon Age DX11 patchét az AMD írta maradjunk ennyiben, és az is kiderült hogy az NV melyik driver hiányosságát használták ki.
2. A cikkben kiemeled, hogy 15-20%-al lassabb a Radeonokon és ez a többszálúság hiánya miatt van, elfeljtődött megemlíteni, hogy itt biza az AMD driver a huynó
3. A feleslegesen számolt objektumok mindkét gyártónak pont szopó, az meg ugye tudjuk ökörség azzal takarózni, hogy dehát ez az NV érdeke... hát nem az AMD-nek van a legerősebb VGA-ja?A felesleges terhelésről meg szinte minden játékban ott lesz, ami multiplatformos. Nyilván nem fognak alapoktól újraírni motorokat.
-
Ł-IceRocK-Ł
veterán
Úgylátom ide is elért a trükközgetés. Csodálatos.
-
callmeakos
veterán
A Crytek nem egy kis vállalat hogy egy GPU gyártó így tudja befolyásolni..... Kicsit értetlenül allok most
-
jockas
senior tag
válasz
Killerbeat #216 üzenetére
Érdekes...nálam miért nem volt ilyen gond soha?
Minden Radeon kártya vásárlás után (természetesen újrahúzott win után) driver fel, újraindít és minden rendben. Most nem rég ugyanez a szitu (tehát a megvásárlás után)...driver fel, újraindít és megy.
De lehet, hogy bennem van a hiba, hogy nekem nem volt semmi gondom egyik driverrel sem, ami a gépemen volt az elmúlt 10 évben!
Én inkább az nV-seket sajnálom, hogy kiadnak náluk olyan drivereket is, amik a halálba viszik a kártyákat... -
SzlobiG
félisten
Crytek és Nvidia egymásra talált.
Nem értem, hogy nvidiának ezzel több bevétele lesz-e úgy hogy a cryteket lefizeti bár gondolom megtérül, mert akkor nem csinálnák.
De mobil piacon is amit művelnek, hogy csak tegran mennek a játékok egy része...szerencsére ki lehet kerülni ezt is sgs-en simán megy az összes tegrás gém.
-
Killerbeat
tag
Nem azért de nekem mióta AMD megvette ATI azóta valahogy nem áll jól szénájuk.
Nézzetek meg 1 drivert mióta AMD adja ki felteszed és kékhalálal vagy csak szimplán ujraindul a gép.Nvdia legalább tud drivert irni .
Crysis 1 nél ismerős volt ez szitu nem kijött semmi nem tudta hozni 100fpst-atomerőműt mellé kell csatolni.jah utána jött egy patch és megoldódott.
Crysis2 nél nézzetek meg egy ultra beállításos gameplayt hát nem tudom jó lenne ha minden ilyen kurva szépen és 10-20szor ilyen gyorsan futna 1 ilyen selejt játékban.bf3 codmw3
Én Tudtam előre 2 gtx590 es quados sli gépen fut 80-90fpsel ultrán hát takarodj már. -
csongi
veterán
Ez szánalmas.
Itta fórumban valaki már jól megfogalmazta. A Cryteket a PC emelte a csúcsra. Most meg azokat üti agyon akik eddig emelték. Komolyan szánalmas. Vajon az 1-es engin tisztességes tovább fejlesztése elég lett volna ehhez a látvány elemekhez? Valami azt súgja igen. Egyszerűen szánalom. Amióta kijött a játék csak a gond van vele. A szerverek hemzsegnek a csalóktól stb stb. Végül is magasból lehet jó nagyot esni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Brutálisan nagy luftot lőttél, ugyanis a Dragon Age 2 teljesítményét az NVIDIA szoftverével monitorozták, következésképpen az NVIDIA-nak is tudnia kellett, hogy mennyire fut jól. [link] - Itt a hivatalos anyag erről, nyilván ehhez a méregdrága szoftverhez támogatás is tartozik, azaz programozókat kellett küldeni a Bioware-hez. Amit esetleg el tudok képzelni, hogy a Parallel Nsight homlokegyenest márt mutat, mint a valóság, és ez tréfálta meg az NV-t, de ennek kicsi az esélye, mivel ez a piac legdrágább monitorozó programja, ha szar lenne nem fizetnének érte.
A másik, hogy azt javaslom olvasd el a cikket. Ugyanis az nem arról szól, hogy az NV rosszul optimalizált AMD-re, hanem erről, hogy a Crysis 2 olyan dolgokat számol, amelyek a végső képen nem látszanak, vagy egyes felületeket kétszer is megrajzol.
Szerintem a cikk egy szóval sem említi, hogy a Crytek rosszat tett azzal, hogy a DirectX 11 többszálú feldolgozását kihasználja. Mint írtam, inkább az a baj, hogy láthatatlan geometriák számítása megy a háttérben és a tesszellált felületek kétszer kerülnek kirajzolásra.Egyébként az AMD drivere tudja a többszálú feldolgozást, csak profilból kell engedélyezni (a többi DX11-es játékra engedélyezve van). Az NVIDIA általánosan engedélyezi. Az AMD szerinte ez nem jó, mert az alkalmazások specifikus optimalizálást igényelnek, míg az NV szerint ez jó, mert az optimalizálátst hozzá lehet adni később is.
-
elmelet45
tag
DX10 és dx11 között nincs akkora különbség mint dx 8 és 9 között látványilag, akkor a dx12 megjelenését halasszák 10 évre.
Ahogy fejlődik a grafika egyre kevesebb különbség tapasztalható.
2002-ben adták ki a dx9-et, 2006-ban meg a dx10-et, 2009-ben dx11-et, és így tovább
-
HaZsolt
őstag
Szánalom. Meg az is, hogy a játék megjelenése után jött a DX11-es patch.
-
Petyyyyy
addikt
Napuff...ez egyrészt siralmas, hogy ennyire nem érdekli őket az a rengeteg játékos akinek épp nem 300 dollár feletti vga vagy vga-k csücsülnek a gépében. Bár a fejlődés érezhető, a Crysis 2 minimum grafikán is jobban néz ki az első résznél de ezzel akkor lehetne igazán büszkélkedni ha megoldanák a cikkben szereplő problémákat. Talán nem az Nvidiától kapná a Crytek azt az x összeget, hanem a userek zsebéből akik Végre optimalizálva van, tuti szaladni fog full grafon nálam is! felkiáltással rohannának az üzletbe a játékért....de lássuk be jól járnának...
(#202) Puma K: az a kép nagyon találó -
Helmoras
őstag
Csak hogy legyen egy ilyen is.... nekem speciel bejött a C2 mondjuk én konzolon játszottam//játszom egy ~50k-s konfiggal(360)
de tökéletesen kielégítette az igényeimet, szerintem nagyon magasak az elvárások a játékokkal szemben manapság, és ez csak romlik az idő múltával. Nem rövid a játékmenet, kicsit monoton de szerintem belefér van amikor "rambozok" van amikor "kommandozok", egy átlagos lövöldözős fps szép grafikával és elég jó kis multival, simán játszható, a szar jelző meglehetősen túlzás a véleményem szerint, de ez is csak egy vélemény ami a szar nálam az pl egy black ops :S, de nem akarok ezzel én flamet elinditani csak akartam egy +-t dobni a crysis 2 mellé
Crytek és Nvidia meg benyalhat
. Persze nem ez az első eset más játékoknál is eljátszották már többször mint az előttem felszólalók is irták, ez már csak az utolsó cseppek eggyike, sztem nvidia egyre jobban megutáltatja magát a vásárlók körében...én speciel az ilyenek miatt vagyok ati illetve mostmár amd párti
-
Donvit078
tag
...gyerekek így működik ez a világ ezt jobb ha lenyeli mindenki mocskos ez a világ...
-
smkb
őstag
"A Radeonok nagyjából 15-20%-kal teljesítenek rosszabbul a GeForce-okhoz képest. Az AMD-t már megkérdeztük, hogy ennek mi az oka. A vállalat azt válaszolta, hogy a rajzolási parancsok többszálú feldolgozását kell optimalizálni, mivel az aktuális Catalyst meghajtók ezt csak egy processzorszálon képesek abszolválni."
Még jó, hogy fordítottja nem fordult elő Gaming Evolved játékoknál, ahol az AMD által készített DX11 patch fura mód NV driver hiányosságokat használt ki. Dragon Age 2. Na most annyi történt, hogy a Crysis 2 DX11 patch meg AMD hiányosságot használ ki.
Az AMD ugyanakkora gané cég, mint bármely másik, lehet be kéne már fejezni a nonstop AMD tisztára mosást. Az fel sem merült, hogy a driverük esetleg sz@r?
A DX11-nek nem az volt annó az egyik lényege, hogy TÖBBSZÁLÚ legyen a rajzolási parancsok feldolgozása, és ne csak egy szál kommunikálhasson a driverrel? De. Ez volt az egyik marketingduma. A mai DX11 játékok jó része ezt ki is használja papíron, több Gaming Evolvedes is. Ehhez képest az AMD driver ezt nem tudja? Ja kérem az NVidia tehet róla... ki más... de ha ő nem, akkor tuti valahogy az Intel jönne ki hunyónak, vagy bárki, csak az AMD nem tehet róla... ők semmiről nem tehetnek a drivereik szuperek...
-
Ueda
senior tag
A játék neve önmagáért beszél, csak a krízis van/lesz vele. Ha ez még nem lett volna elég, a zöldeket is rájuk kéne szabadítani az erőforrás/áram pocsékolás miatt. Konteo hívők számára itt a folytatás, a film elején egy nyomtató fog kvázi elromlani : A villanykörte összeesküvés .
-
Puma K
nagyúr
Nem sok köze van a hírhez, de azért belinkelem, mert van némi valóságalapja amúgy.
(Nvidiát szeretem, most AMD van
)
-
zsirfecske
addikt
FÚÚÚÚJ!
de tényleg ez gusztustalan. nem hogy a fogyasztást csökkentenék azonos teljesítmény mellett, még ilyenekkel hajszolják is a népet a pc boltba!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A program ugyanolyan grafikai minőség mellett sokkal gyorsabban is futhatna.
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB Rampage SHIVA SilverStone 700W
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest