- Az Amazon 54 milliárd dollárt pumpál Nagy-Britanniába
- A Tesla és a Google volt mérnökei AI által írt szövegek után kutatnak
- Nehéz helyzetben az SMIC, régebbi chipet használ az új Huawei laptop
- Itt a legkisebb asztali GeForce RTX 50-es VGA
- A ViewSonic új üzleti monitorai megoldják az online kommunikációt is
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen videókártyát?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- RAM topik
- Milyen monitort vegyek?
- Előrendelhető a OnePlus Pad 3
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azért ez ennyire nem egyszerű. Van különbség mindegyik uarch-ban az FP10 és az FP16 sebességek között, kb. így fest (az első az FP10, a második az FP16):
Textúrázás:
Pascal / Maxwell: 1x / 1x
GCN: 1x / 0.5xPixel fillrate, blending nélkül:
Pascal / Maxwell: 1x / 0.5x
GCN: 1x / 1xPixel fillrate, blendinggel:
Pascal / Maxwell: 0.5x / 0.5x
GCN: 1x / 1x - az FP16-os érték elméleti, mert jellemzően nem tudják tartani, valószínűleg kevés a sávszélesség hozzáMagyarul a GCN-nek textúrázáskor szívás az FP16 (ez talán nem számít annyit), valamint a pixel-műveletekkor blending mellett, de ott nem az uarch tudása a limit, hanem a sávszélesség. Az nVidiának pedig csak a pixelműveleteknél, akkor, amikor nincs blending.
-
feregember
csendes tag
Új megjelenő játékokhoz is felhasználnák a motrot, miközben persze fejlesztenék tovább. A DX11 kompatibilitás maga után von bizonyos megszorításokat, és bonyolultabbá teszi a kódot. Ezzel szemben Vulkan és a DX12 egy tőről fakad, tehát egyszerűsödhet a motor ha lecserélik a DX11-et Vulkanra. Előbbi csak a szükséges rossz volt, amikor sokaknál még nem volt Vulkan a játék kijövetelekor.
Vulkan mindenben jobb választás mint a DX11: az említett kód karbantarhatóság mellett kiterjeszti a motor által lefedett platformokat, így az a Win10,8,7, Android, Linux ötösön egyaránt alkalmazhatóvá válik.
-
ribizly
veterán
Nem teljesen értem, hogy mi értelme egy ilyen game másik, nem DX API-ra portolásának, ha eleve DX12-n van most.
Ha simán DX11-et céloznának meg már meglenne a korábbi windows kompatibilitás, ezért nem kell ennyire "messzire" menni.
Mondom ezt úgy, hogy a DOOM alatt nagyon meggyőző volt a Vulcan. -
.LnB
titán
Má' megint mit indítottam én itt el... (mondjuk az nv vs amd topikba van ennem előzménye, de akkor is)
-
#85552128
törölt tag
A kapuval az a "gond" hogy az DX12 alatt is így néz ki 970-en és 1060-on is:
tehát nem lehet a DX11 miatti "butítás" az oka és ha mindkét API-n ilyen akkor sanszos, hogy ott az RX480 képe hibás.
RX480-ból ugyan nincs kép pont innen, pont DX12-ből, viszont egy másik videóból igen és az engem igazol:A nevetségest az első képre írtam azok olyan apró dolgok amiket egy tömörített videónál kár felhozni a kényszerített motion blur pedig rátesz még egy lapáttal....
Szóval ha valahol grafikai hiba van az pont, hogy az RX480 esete, magához képest is látható a különbség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #24 üzenetére
Van. Kijelöltem a legordítóbbat. A DX11 vs. DX12 összehasonlítás tekintetében egy GeForce-on.
Emellett látható, hogy a DX11 képe általánosan rosszabb, picikét, de rosszabb. FP16->R11G11B10 csere?
Radeon és GeForce között is van különbség. Nézd a kaput, a keletkező árnyékokat.
Lehet, hogy én vagyok nagyon szőrszálhasogató, hogy ennyi különbséget is észreveszek, és nem törődöm bele, de ott van akkor is.
-
rumkola
nagyúr
Uhhhh jóvan, Már tiszta ideg voltam, mert azt hittem nem kapja meg a vulkán apit ez a játék.
Ez akkora játék és akkora szuperszónikusan jó engine, hogy meg kell kapnia a vulkánt és ezt ki kell hírezni a PH!-n.
Úristen. -
Hobbbyt
őstag
Annak idején azt hittem, hogy ez a játék egy vizuális orgia lesz.. erre kiderült, hogy a lassan 10 éves CNC 3 is tudta már ezt a szintet..
-
#85552128
törölt tag
Én meg direkt megnéztem és bizony betölti, az általad linkelt képen is főleg az árnyékok hiányoznak - amiket betölt a pár másodperces várakozás után - ha nem akkor lehet nálad a baj és indítsd újra teljesen a játékot...
Persze lehet beszélni a semmin továbbra is, meg burkoltan utalni arra, hogy a DX12-es verzió a szuper és a DX11 csak trükkök miatt gyorsul
Érdekes módon a nagyobb siteok közül senki nem vette észre, hogy rondább lenne a grafika lassan egy hét után sem. Leírom még egyszer a Digitalfoundry összehasonlító videóján ami több eltérő helyről készült ugyanolyan a grafika, azt nézd ne jancsi meg pisti home made videóját amiben a legnagyobb különbség inkább a kontraszton figyelhető meg. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kisbalázs #15 üzenetére
Nézd az FP16->R11G11B10 csere nem egy rossz dolog. Ezt az AMD találta ki még 2008 körül. Aztán az NV is elkezdte "ha ők csinálják, akkor mi is alapon". Ma már az AMD ezt nem használja, mert a GCN óta nincs hasznuk belőle. Ezért használják a fejlesztők az FP16-ot a mostani konzolokon, mert GCN-en nem gyorsabb az R11G11B10. Az NV-nél azonban ez még mindig gyorsabb. Nem mondanám azt, hogy ez olyan dolog, amit az FX-eknél csináltak, ez inkább egy tipikusan hasznos optimalizálás, hiszen láthatod, hogy nem sokan veszik észre, amíg egymás mellé nem rakod az eredményeket.
(#18) Firestormhun: Ezt direkt megnéztem, mert a support is azt mondta, hogy várjak pár percet. De nem az asset a baj, hanem effekt, így nem ért semmit. Aztán lezárták a ticketet azzal, hogy a DX12-es verzió jó.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Firestormhun #18 üzenetére
Igen ~15 mp SSD-ről is mire teljesen alkalmazza a játék az új beállításokat. Bevallom őszintén ezt először én is "bevettem" már a bugreport topic is kész volt, a képek is fel voltak töltve amikor feltűnt, hogy nem úgy van az
-
Firestormhun
senior tag
válasz
#85552128 #17 üzenetére
Scaling képeknél is csak azért van különbség, mert a videóbeállítások megváltoztatása után kell egy fél perc amíg újratölti/cacheli az asseteket a játék. Újratöltés befejeztével nincsen semmi különbség effektekben.
Nem tudom miért olyan nehéz kipróbálni és megtapasztalni dolgokat, mint adhoc süvítő ostobaságokat írogatni fals dolgokról. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Multiadapter támogatás... Manapság ennek van számottevő felhasználói bázisa?
Amúgy a "gyorsult a program futtatásának sebessége." az olyan mint a Legényanyában a "fellendíteni a mezőgazdaság fellendülését".
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van sajnos.
Egyrészt ott a scaling probléma DX11-ben.
Scaling On - Scaling Off
A scaling kikapcsolása kikapcsol mást is, pedig DX12-ben ez nem történik meg ilyen formában. Erre annyi a válasz, hogy használd a DX12-t, de majd javítják.A másik egy felhasználói összevetés:
[link]
Ezt megkérdeztem szintén és volt a válasz, hogy nem miattuk van, hanem a driver rontja le a képminőséget GeForce-on. A hogyanról nincs adat. Valszeg az történik, amit sayinpety írt itt: [link]
Az a régi R11G11B10-es formátumtrükk a Maxwell óta tényleg hasznos, mert kétszerezi a sebességet a formátum használatánál, és alig okoz minőségromlást. Ráadásul a DX11 miatt le is cserélhető, míg DX12 alatt erre nincs lehetőség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Rengeteg levelet küldtünk a fejlesztőknek. Eddig nem sok haszna volt. Bármilyen DX11-es grafikai hibát kérdeztünk az volt a válasz, hogy majd egyszer javítva lesz, addig is DX12-ben jól működik. Annyit már írtak, hogy NV-n nem ők limitálják a DX11-es képminőséget a DX12 módhoz képest, hanem a meghajtó, és ezen nem tudnak változtatni.
Totál védekező kommunikációra vannak beállva, pedig nem támadom őket, csak információt akarok. -
X Factor
addikt
Nem feltétlen a Vulkan API miatt, de a fejlesztők Így gondolkodnak. Mindenkinek csak kellemetlen a backward compatibility egy legacy OS-re, aminek már lejárt a main supportja és az extended is csak 2020-ig tart. Most is leginkább azért van rá lehetőség, mert a folyamatban lévő fejlesztések olyan Engine-l, környezettel mennek, amik még pre w10 dx12 jöttek létre.
Ott a jó példa az Elite, ahol már pedzegetik, h. meg is szűntetik a 32bit dx10 támogatást, mert csak hátráltat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Két játék van ezzel a motorral. Az egyik az Offworld Trading Company, de ott még egy nagyon kezdetleges motorverziót használtak, emiatt sok funkció nem is működik, viszont a játékmenet nem is igényli ezeket. A másik játék pedig az Ashes of the Singularity.
Jelenleg négy projektet fejleszt a Stardock erre a motorra. Az egyik biztosan a Star Control remake, ami a fő projekt. Valószínűleg a négy közül lesz egy új Sins of a Solar Empire, mert erre volt utalás. A többi projekt titok. Annyit tudni ezekről, hogy az új lehetőségek miatt új IP-ket akarnak, mert mostantól nem köti a kezüket a technológia.
-
Duck663
őstag
"Az Ashes of the Singularity esetében egyébként nem feltétlenül van értelme a Vulkan leképező beépítésének. Legalábbis a felhasználók nézőpontjából, hiszen aki explicit API-n keresztüli hardverelérést akart, már rég telepített egy Windows 10-et."
A fészkes fenét! Egy halom felhasználó vár (köztük jómagam is) a Vulkán API-ra Windows 7 alatt, hogy ne kelljen telepíteni azt a förmedvényes Windows 10 nevű kémprogramot! Ha így gondolkodnak a fejlesztők akkor az nagyon nagy kibaszás a felhasználókkal! Inkább a Vulkan API-n kívül az összes többit kellene mellőzni!!!
-
Nem fogok hazudni, maga a játék teljesen hidegen hagy (szubjektív véleményem, hogy kb mindenkit a portálon
).
Viszont, az már sokkal jobban érdekelne, hogy milyen játékokat várhatunk ezzel a motorral.
Abu, tudsz egy listát dobni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Béta iOS-t használók topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Xbox Series X|S
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! R9 3900X / RX 6700XT / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest