Még ősszel megkapja a Vulkan API-t az Ashes of the Singularity

A Nitrous videojáték-motor egy ideje már tartalmazza a támogatást, de eddig kellett várni az első bevetésre, ami egy fontos teszt a Stardock számára.

A Nitrous videojáték-motorra épülő Ashes of the Singularity leginkább a DirectX 12 implementációról híresült el, a fejlesztők tartják magukat a korábbi ígéretükhöz, miszerint támogatni fogják a Vulkan API-t is. Ezt a legfrissebb információk szerint az 1.5-ös frissítésben teszik meg, ami még ősszel megjelenik, az aktuális tervek szerint legkésőbb november legelején.

Ezzel az 1.5-ös frissítéssel érkezik még számos optimalizálás, amit a DirectX 12 és a Vulkan leképező is megkap, vagyis a program általánosan gyorsabban fog futni. Ennek az optimalizálásnak egy része már bekerült a szeptemberi frissítésbe, amit érezni is lehetett, hiszen gyorsult a program futtatásának sebessége.

A Vulkan leképező egyébként ugyanazt a képminőséget állítja majd elő, amit a DirectX 12-es leképező, de nem lesz benne a több GPU-s működéshez szükséges, explicit multiadapter támogatás, így ez a Microsoft API-jának a privilégiuma marad. Ugyanakkor a Vulkan leképezőhöz nem kell majd Windows 10 operációs rendszer, így akár Windows 7-tel is futtatható lesz. A DirectX 11 leképező továbbra is megmarad, de ez nem kap komolyabb optimalizálást, és a Vulkan elérhetősége mellett nincs is sok értelme a használatának.

Az Ashes of the Singularity esetében egyébként nem feltétlenül van értelme a Vulkan leképező beépítésének. Legalábbis a felhasználók nézőpontjából, hiszen aki explicit API-n keresztüli hardverelérést akart, már rég telepített egy Windows 10-et. Persze az ígéret az ígéret, a fejlesztőknek ezt érdemes betartani, de a frissítés sokkal inkább egy teszt számukra, mivel Nitrous videojáték-motor Vulkan módját még sosem próbálták ki nagyobb felhasználóbázison. Ez pedig fontos tapasztalat lehet, mivel a Stardock az Oxide Games stúdiót nem a hír témáját adó stratégiai játékért, hanem a Nitrous videojáték-motorért támogatta. Többek között a 90-es évek elején nagy sikereket elért Star Control sorozat felújítását is erre a rendszerre építve végzik el, és innentől kezdve minden projekt alapja a Nitrous lesz. Emiatt kifejezetten fontos kiértékelni, hogy melyik explicit API használatával járnak a legjobban, ugyanis ez alapvetően meghatározhatja a jövőbeni fejlesztéseiket.

Előzmények

Hirdetés