Új hozzászólás Aktív témák
-
bunfi
őstag
Mi nem az? A tesztkörnyezet. A Windows 7 használata "torzíthatja" a kapott adatokat, hiszen a windwos 8 képes döbbenetes javulást honzni, mint ebben az esetben (ahol még a Mantle sem szólhat bele, mert nVidia GPU-n teszteltek). Miért a 2,5 éves Sandy Bridge architektúrára alapult a tesztrendszer? Milyen korrelációban van egy 200 ezer forintos dedikált grafikus kártya egy 50 ezer forintos APU-val? Semmire nem világítottak rá, csak menő grafikonokan prezentáltak a nagy semmiről, mert ha ez tényleg ekkora javulást jelent az optimalizációban, akkor eddig mit szúrtak el a driverekben? Vagy mi olyasmi van a Thiefben, ami ennyire érzékeny lenne, hogy az új driverrel 4 egész fps-sel jobban fut? Egyébként 4 fps pedig megdöbbentően kevés esetben számít szignifikáns különbségnek. Trollkodni pedig a link címzésével trollkodtál.
-
bunfi
őstag
Szerintem nem kellene troll hangon megnyilvánulni. Az utolsó bekezdés nagyon érdekes volt számomra, amelyben összehasonlítják a 780Ti grafikus kártyát, az APU-k teljesítményével. És ezzel mégis hová akarnak kilyukadni? Vagy azzal, hogy egy nagyon látványos grafikonon szemléltettek 4 fpsnyi különbséget? Se füle, se farka az egész prezentációnak és a legkevésbé sem reprezentatív.
-
sayinpety
tag
PC-n elore kell csomagolni, mert az api a konzol mukodest nem lenne kepes feldolgozni. Tapasztalataim szerint a legjobb modszer, ha PC-n az api gyengesegeire optimalizalsz. A hardver optimalizalasra nem marad penz, de tobbet nyersz az api optimalizalassal, mint forditva.
Az uj konzolok sokat egyszerusitenek. Az xBox One hlsl programjai futtathatok PC-n. Nagyon keves modositas kell csak, hogy jo legyen.A felhasznalo jobb jatekot kap, ha nem kell szenvedni az api gyenge hatekonysagaval. Menj el egyszer a gdc-re. Rengeteg programozoval talalkoztam, es ugyanazokkal a problemakkal szembesulnek mint en. Sokan OpenGL-t is probaltak. Az eredmenyek nagyon jok voltak, csak a glsl miatt dobtak. En ezert nem kezdtem bele. APIt nem nehez cserelni, de a hlsl programokat atirni glsl-be mar koltseges, melos, nem eri meg. A Mantle mar megeri, mert hlslt hasznal.
Ram tartozik hol dolgozok. -
nem, nem így. extrém párhuzamos környezetben (gpu) nem teheted meg azt, hogy ahogy jön egy adat a cpu-tól, betáplálod a gpu-ba. csoportosítani, csomagolni kell, hogy ha jön 10 millió adat, akkor az ne 10 millió külön utasításként fusson be a gpu-ba. AI ugyanez. Adva van 10 ezer egység. ha végigiterálsz mindengyiken, kiszámoltatod az AI cselekvését (batch), kirajzoltatod (batch), kinyomod a lövés és robbanás effekteket (batch), végül nyomsz rá utóeffektet (batch). A végeredmény 40-60-100 ezer batch, lásd Star Swarm. Dx-en ez így 10 fps, mantle-en 30.
És mi van ha 20, 30, 50 ezer egységet akarunk? A dx 20k batch-nél elhal.
-
sayinpety
tag
Van szukseg. A batch performance a jo minusegu grafika kulcsa.
Hagy dontse mar el a piac, hogy mit akar. Elmondom a d3d11-gyel senki sem elegedett. Folyton csak a teljesetmenyre optimalizalunk, de nem a hardver jobb kihasznalasaert, hanem azert hogy mukodjon az api. Akarmilyen hihetetlen van egy kerete minden programfejlesztesnek. Azt a penzt probaljuk a leheto legjobban elkolteni, es ma legalabb haromszor tobb penz szanunk (mi biztos) grafikai fejlesztesre mint kellene. Ez nem a jobb grafikaert van, hanem az eredeti elgondolas megvalositasaert. Munkam soran belefutottam mar amikor nem tudtam jobb sebesseget hozni. Ujra kellett rajzoltatni majdnem mindent, mert nem jol volt optimlizalva a draw callokra. Mar a gondolattol is kiraz a hideg, hogy az artist nem szabadon rajzol, hanem a batch performancet tartja szem elott. Ennek nem igy kell lennie. Ma mar erre nagyon figyelunk, de mindig van olyan, hogy valamit ujrrarajzoltatunk. Ez extra kultseg. Sokkal jobb helye is lenne annak a penznek, de nem tudjuk oda rakni, mert nem mukodik jol az api. A Mantle a legjobb ami a piaccal tortenhet. Sokkal olcsobb lesz a fejlesztes, sokkal gyorsabban van egy gyors kodod es olyan helyekre kultheted a penzt, ahova valo.
Ma sokat kritizaljak a jatekokat, hogy beta allapotban jonnek ki. Errol csak a d3d11 tehet. Elviszi a penzt az api optimizing, csak ugy van eselyunk befejezni a jatekot, ha kiadjuk hamarabb. Az eladasokbol lesz penz javitasra. -
Konzol játékokban van ennyi rajzolási parancsi, mivel ott nem probléma, nem figyelnek arra hogy a lehető legkevesebb legyen, nem szervezik csak úgy a dolgokat, a logikát, stb hogy az kevés batch-el járjon. Konzolon tudtommal megteheted hogy parasztosan fogalmazva végigiterálsz az egységeken, mindegyiken lefuttatod az ai-t meg a rajzolást, meg az effekteken dettó. Megteheted, mert nem probléma a batch count. Viszont ha ezt dx-re akarod hozni, ott már át kell sok dolgot szervezni, csoportosítani kell hogy a lehető legkevesebb batch-be beleférjen. Egész más logikát igényel, egész más szervezést és felépítést.
A mantle amellett hogy jobban skálázhatóvá teszi a rendszert, tehermentesíti a proci magjait (azaz elosztja azt a terhelést amit eddig egy mag kapott), mivel sok batch countot kezel, így nem kell átszervezni a konzolos appot hogy leszorítsák a bach countot és hogy gond nélkül fusson dx-en is. A dx is erre lő, viszonylag magas batch count, jobb cpu terheléselosztás. Az opengl meg már tudja, ha megfelelően van használva.
Én eddig meg vagyok elégedve a mantle teljesítményével, amit nálam, saját szememmel tapasztaltam. Nekem ennyi elég.
-
Laja333
őstag
Még mindig jobban hiszek a saját szememnek mint az ilyen megkérdőjelezhető eredetű teszteknek. És a legjobb ebben az, hogy olyanok kezdenek el okítani, akik CSAK random oldalakról szerzett "tapasztalatok" után nyilvánítanak véleményt. Sosem értettem miért van az, hogy azt a céget savazzák, akik a fejlődés irányába haladnak. A másik céget, az elavult VGA-jával, akiket csak és kizárólag a zsebük érdekli, na azokat meg isteníteni kell, mert hú de milyen innovatív egy helyben topogni.
Visszatérve BF4+Mantle-re... Ha gondolod képekkel is alá tudom neked támasztani, hogy ugyan azon a mapon, ugyan azon beállításokkal (fullhd, ultra, 90 LOD) DX alatt 50-70 FPS, Mantle alatt pedig 90-110. A Thieftől ne is beszéljünk, ahol poénból megduplázta Mantle az FPS-t.
És akkor hol járunk még? Még csak pár hónapos a newborn. -
PPatrik
aktív tag
Jobb lett volna ha ezt a tesztet nem látom... ez elszomorító. Hol van a 9-szeres teljesítmény, amit ígéretek? Meg a 10-szer annyi rajzolási parancs?
Szerintem nem fektettek elég időt és pénzt a mantle átiratba... ez a gondom nekem ezzel, rengeteg pénzt kellene befektetni,hogy minden előnyét kihasználják.Egyébként a mantlet úgy jelentették be, hogy nem csak a percről csökkenti a terhelést, hanem több rajzolási parancsot lehet majd kiadni és csökkenti a driver/api által csinált plusz terhelést, csökkenti a késleltetést.
Viszont az biztos, hogy piacot nagyon jól felrázta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Keresek Zebra TC20 TC21 vagy valamilyen hasonló kaliberű 1D és 2D vonalkódok olvasására alkalmas pda
- Samsung Galaxy S10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022, 100% Akksi
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor,MS3409
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

És akkor hol járunk még? Még csak pár hónapos a newborn.


