- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- OLED monitor topik
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- Milyen videókártyát?
- Hardver vagy nem hardver, az itt a kérdés
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Vezetékes FEJhallgatók
- RAM topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem mondtad?! Folyamatosan érvelsz a 60 usd ár mellett, az érveimre egy szót nem írtál. Maradjon annyi, mert CSAK. (jabocs! javult a fejlesztői környezet, és ennyi volt az "érv" - a granturismos leírás az 1 db autómodellről szóra sem érdemes, igaz?)
lootbox, mikró, dlc, seasonpass, gold edition, stb mára kvázi MINDENKINÉL, nem csak EA/Activision sajátosság... ez a "megoldásuk": bújtatott áremelés.
és sír "mindenki", nem lehet az EA-t, Activisiont kiemelni (csak ők a legnagyobbak, ergo a leghangosabbak is, ill. az általuk nyilatkozott visszásságok keltenek legnagyobb visszatetszést -> médiafigyelmet -> klikket)nem minden kiadó/fejlesztő sír? jah, ők szép csendben lehúznak és/vagy csődbemennek és/vagy egyenbattleroyale-t készítenek....
a codemasters is kipakolja a játéka egy részét dlc-be, seasonpassba, stb.
nézz már rá kérlek a Dirt Rally 2 steam értékeléseire, ennek kapcsán.... vagy hogy kapott e náluk második lehetőséget az Onrusht készítő banda, mivel olyan jól megy a kiadónak, hogy simán belefér 1-1 buktanem, repültek a cégtől.... és ha bebukik még 1-2 franchise náluk, akkor lesz még szélnekeresztés/kiadóbezárás....
-
Marvinyo
aktív tag
"Értelek, hogy te inflációtagadó vagy, böszme kettősmércével (hátpersze hogy drágul a paradicsom! az ott természetes!) ezzel meg én nem tudok mit kezdeni."
Én meg azzal, ha hazudsz, és a számba adsz olyat, amit nem mondtam. Viszontlátásra!
Szerk.:
Azt jóindulatúan elfelejted, hogy érdekes módon a sírópityogó EA-Activision bandánál van a lootbox mánia a 60-80 dolláros indulóár mellett, amiért általában kapsz egy adatbázis upgradeet.Valamiért például a többi kiadót én még nem láttam sírni, hogy "brühühü, éhen fogunk halni, ha nem emeljük 100 euróra a játék árát!!!"
Valamiért a Codemasters se sír az 55 eurós F1 2019 indulóárral. De a Forza sorozatnál se láttam, hogy az M$ (pedig ha valakik, ők aztán szeretik a pénzt) "bakker, csődbe megyünk emiatt a játék miatt".
Na, persze lehet csak én nem olvastam el a világ összes cikkét.
-
válasz
#54625216 #46 üzenetére
Elfelejted, hogy az a növekvő összbevétel sokkal több játékból is jön össze, ill. mikrotranzakciókból, lootboxokból IS, ami kvázi NEM JÁTÉK(BEVÉTEL), hanem rossz helyre sorolt szerencsejáték.
És ezen az egyre telítettebb piacon kellene a 60 dolláros játékodból egyre többet eladnod (hiszen a költségeid növekednek!).... nem reális. Illetve ha ez nem reális elvárás (nem lesz a semmiből plusz 2 millió vásárlód), akkor pedig az árat kell(ene) növelni... mert VALAMIT azért tenni kéne
De az áremelkedés FUJ. Azt csak a paradicsomnak nézzük el.
Egyébként pedig lehet ragaszkodni a 60$ indulóhoz, de akkor meg a lootboxok, game as service, multionly, battleroyaleonly térnyerése miatt nem kéne sírni (én inkább ezek miatt sírok). Ugyanígy a "nincsújítás, fűrészpor, unalmas" kritikák sem jogosak 60$ mellett, hiszen szűkülő proft mellett ne várj kockázatvállalást se...
-
A fejlesztő kerül többe, amit a kiadó fizet. Ez a kettő elég szorosan összefügg, szerintem könnyen belátható.
És te azt mondod, hogy a fejlesztő/kiadó NE érvényesíthesse az áraiban a megnövekedett költségeit...(a kiadó-fejlsztő kapcsolatát igen leegyszerüsítve sikerült leírnod, a valóságban megállapodás kérdése, hogy a fejlesztő miből-mennyit-hogyan részesül... míg a kockázat (merthogy nem csak tuti profit van ám) ~mindíg a kiadóé)
20 éve 20 embernek vetted meg a fejlesztőezközt, ma 200-nak.
Az üzleti szoftverek ára inflációkövetően nőtt, ott nincs beragadás 60 dolcsira.
A hardverek ára sem épp csökkenő tendenciát mutat, számtalan új technológiára is költeni kell (pl autóversenynél a pályát laserscannelni kell, régen ez nem volt "alapkövetelmény").
Több ember -> több overhead (projektmanagerek, vezetői hierarchia, hr, stb).
A steam is elvisz 30%-ot (vagy kevesebbet, ha jók az eladásaid) a profitból, ill. mondjuk ubisoftnál a saját uplay üzemeltetése sincs ingyen (nyilván azért olcsóbb, mint kivinni a boltba a cédét), konzolon továbbra is általában létező alternatíva a fizikai példány.
Marketing fontossága (ára), mára kb a legfontosabbA fejlesztőezközök "fejlődésére" remek példa: Gran Turismo automodellezés
"In GT and GT2, both for PS1, a designer spent a day to model a car. In GT3 and GT4, for PS2, the same worker spent a month modeling the same car due to the increased amount of polygons. In GT5 for PS3, they require six months to do the same job," Yamauchi explained.
És mára a ps3 gt5 modelljeit jócskán meghaladtuk minőségben... a játékosok (autó) darabszám elvárása is az egekben... szerintem egyszerű szorzással belátható, hogy SOKKAL drágább egy Gran Turismo Sport, mint a Gran Turismo első része volt, tök mindegy, hogy a modellt a jobb fejlesztőeszközzel pontosabban és egyszerűbben modellezed. (mármint ha a minőség 20 éve konstans lenne, akkor lenne egyszerűbb a mai környezetben a modellezés....)
EA, Activision nem állt a földbe, de ott nem is 60$ egy játék.Tulajdonképpen az igazi bevétel nem is az alapárakból jön össze, hanem a déelcé és lútbox zabáló nagyhalakból
Akinek nincs bejáratott pénznyomdája, az meg simán földbeáll - vagy csak bezárja a vezsteséges studióit. Ilyet azért biztosan láttál márÉrtelek, hogy te inflációtagadó vagy, böszme kettősmércével (hátpersze hogy drágul a paradicsom! az ott természetes!) ezzel meg én nem tudok mit kezdeni.
-
#54625216
törölt tag
"ill. konkrétumok esetleg, hogy min tud spórolni, ami ellentételezi az inflációt, a munkaerő drágulását, stb?"
Nem kell spórolnia. A játékpiac brutális bővülése lazán ellentételezi az inflációt.
2007 és 2017 között az USA-ban kb. 18% volt az infláció. Ehhez képest a játékipar összbevétele - inflációval korrigálva - ~68 milliárd dollár volt 2007-ben, 2017-ben pedig ~109 milliárd.
Tehát a játékipar - inflációval korrigált (!) - bevétele 62%-al növekedett úgy, hogy közben a játékok végfelhasználói ára nem változott.A kiadóknak nem a végfelhasználói ár és az infláció okoz gondot, hanem a piac változása, amire nem mindegyikük reagál megfelelően vagy elég gyorsan.
Pl. 1994-ben az USA játékiparának bevétele 14 milliárd USD volt, de ebből 7 milliárd, azaz a fele az arcade üzletágból jött. Az erre specializálódott kiadók aztán idővel vagy alkalmazkodtak a változó felhasználói szokásokhoz (lanpartyk, konzolok, handheld, mobil, stb.) vagy becsődöltek.
Amit most a nagy PC-s és konzolos kiadók csinálnak a játékosbázis pofátlan lefejésével (mikrotranzakciók, előfizetések, lootboxok, személyes adatokkal bizniszelés, stb.), az tipikus pánik reakció a piaci változásokra.
-
Marvinyo
aktív tag
A kiadó kiadja a játékot, a fejlesztő (meglepetés jön!) pedig fejleszti. A többit a fenetudja hányezer oldalas szerződés részletezi, és szerződésenként változik. De alapvetően a kiadó zsebrevágja a profitot, a fejlesztő meg kap amennyi jut (nem amennyi jár...).
Hogy min spórol? Fejlesztőeszközök, munkamódszerek, programnyelvek. Jóval szélesebb, könnyebben kezelhető, gyorsabb, és a háttérben sok munkát elvégző rendszerek vannak már.
Terjesztés, digitális kiadás fizikai helyett, ezek mind mind óriási spórolások.Persze léteznek kiadó-fejlesztők (indie-k például, vagy a nagyobbak közül pl. CD Projekt) de valahogy ők a 60 dollárért is olyat tesznek le az asztalra, ami érdekes módon megéri, és valamiért még profitot is termel, különben nem csinálnák.
A játékipar a sziget fesztivál lett. Állandóan megy a sírás, hogy "jajj, éppen nullszadóra jövünk ki, brühühü", de mégse áll a földbe egyik síró-pityogó se (EA, Activison...).
Szóval ez a "rég száz eurónak kéne lennie egy játéknak" összegileg, meg állításilag is egy hatalmas hasraütés kategória, jobban nem kívánok vele foglalkozni.
-
mi az hogy "minden"? konkrétan?
ill. konkrétumok esetleg, hogy min tud spórolni, ami ellentételezi az inflációt, a munkaerő drágulását, stb?kiadnák, mert hátha... vagy majd a dlc... vagy a mikrotranzakció... stb stb stb.
kiadnák, mert ebből élnek, de ez nem jelenti azt, hogy nem állnak (eddig/végül) földbe projektek, kiadók, fejlesztők... -
Marvinyo
aktív tag
-
mi a különbség?
kinek növekednek a költségei az infláció, drágább munkaerő, drágább technologiák által?félre ne érts: undorító a legnagyobb kiadók mai gyakorlata, tényleg hányok az ipar nagyrészétől, de azért azt be kell látni, hogy mára kb a játékok ára nem emelkedett egyedül az évtizedek(!) alatt....
-
válasz
janeszgol #35 üzenetére
ha ennyire nem érdekel a játék, akkor nem nyitóáron veszed a konzolt és probléma megoldva
a stadiád 5 év alatt kb a konzol árába kerülne és a végén nincs semmid (csak egy streamelt minőséget tudó "kontrollered" (se?) )
(#37) Marvinyo : pofátlanság az inflációt figyelembe venni? és csak a játékfejlesztőknek az? "túl régóta" 60$ egy játék, ezt sajnos be kell látni.... (persze lehet h amúgy is lenne lootbox és dlc és mikró, ki tudja)
-
-
MeszesKPT
őstag
Jobb is ha nem lesz egy lassabb változat, mert akkor a stúdiók arra fejlesztenének, a "pro" változat pedig csak egy upscale-t kapna.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
janeszgol #32 üzenetére
Onnan, hogy a konzolpiacon ami 399$ felett kezdett az nem fogyott. Jelenleg, ha mindkét gyártó elmegy 499$-ig, akkor fogyhatnak a gépek (nincs alternatíva), viszont lassabban fog beindulni a generáció, mivel lassabban fogynak majd és lassabban érik el "kritikus tömeget". A PS3 és az Xbox One is ráfizetett a drágább rajtra. PS3 esetében hiába volt benne minden jóság. A gépek jelentős része 399$ alatt fogy. Sőt inkább 299$ alatt ezen a piacon.
-
janeszgol
félisten
válasz
hombre[EU] #34 üzenetére
Igen ez igaz. A Stadiánál én is húztam a szám, hogy az előfizetés mellé még meg kell vennem teljes áron is a játékokat, de ha itt ilyen 250+ ezerbe kerülnek a konzolok, akkor lehet értelmes ajánlat a Stadia.
Már csak azért is, mert én pl nem játszom mindig. Vannak olyan hónapok, amikor egyáltalán nem. Akkor az előfizum szüneteltetem (nyilván a játékaim megmaradnak), és ha majd megint kell, akkor újra előfizetek. A konzol meg ott porosodik az asztalomon. -
hombre[EU]
veterán
válasz
janeszgol #32 üzenetére
A lélektani határról fogalmam sincs, de szerintem most kell a konzolgyártóknak az egyik legolcsóbb dobozt (a hw-hez képest) kihozni. 2020-21 mindenki a nagy cloud-gaming boomra számít és az emberek komolyan számításba vehetik,hogy vegyenek-e egy dobozt 6-700 dollárért vagy béreljenek a neten havi ~$10-ért egy highend hardwaret vagy késōbb ennél is olcsóbban ..
Most még mind nevetünk pl. a Stadian, de el lehet rontani a console launchot annyira,hogy egy szimpatikus alternatíva legyen több millió ember számára. -
janeszgol
félisten
-
janeszgol
félisten
válasz
hombre[EU] #4 üzenetére
Egyszer már írtam a fórumon, hogy pár évvel ezelőtti egyik újságban (talán a GS volt) pont erről volt szó, hogy mennyi lenne a játékok reális árazása, és akkor jött ki valami 24 ezer ft körüli rá.
Ugye kell a minél jobb hang (mostanában ebben fognak majd sokat fejlődni a játékok), a grafika, MI stb, ilyen multi mode, olyan keresztplatform stb. Ezek újabb és újabb berendezéseket kívánnak, illetve szakembereket. Lehet ma már a 100 euró lenne a reális minimum ár. -
macman507
aktív tag
Nem mondanám feleslegesnek, hiszen az ilyen részletek sokat hozzátesznek az élményhez, csak már feleslegesnek tartják ezeket valamiért. Nem csak a GTA-ban, szinte mindegy melyik mai játékot vesszük elő.
Az V. résszel nem sokat játszottam már, de ha újításokat hoz, attól még a régi dolgokat nem kéne elhagyni.
Pl.: https://youtu.be/kflKvqZEQ2I
https://youtu.be/rwA2OaVsbtsMég:
https://www.youtube.com/watch?v=mQ1YMeY07xI
https://www.youtube.com/watch?v=getp6QCcdqg -
kikikirly
senior tag
válasz
hombre[EU] #22 üzenetére
"Ehhez hasonló tömérdek részletességet várok a nextgentōl.,,
Igazat szóltál,szívemből szóltál. -
hombre[EU]
veterán
válasz
kikikirly #19 üzenetére
Off: a DaysGone-ban némelyik hulla elég sokáig megmarad (nulla fizikával), olvastam olyat is,hogy a játék elején megölt egyedek hullái még az endgame-ben is ott vannak. Szóval volt egy "ismerōs" holttest,amely mellett többször is elmotoroztam és az egyik alkalommal egy freaker majszolgatta
az úgy nekem jólesett,ha scriptelt event,ha nem akkor is. Ehhez hasonló tömérdek részletességet várok a nextgentōl.
-
kikikirly
senior tag
Meg lehetne azt csinálni generálással is.Legyen meg az illuzó azt kész,objektum számok terén elég jól állunk, van lehetőség a változatos berendezésre,irodát 4-5 féle sablon szobával berendezni,lakásokat és így tovább.Vagy írni egy random szoba generátort,azért ezek sem megválaszolhatatlanok.Nem kell itt minden biz baszt tökéletesen kidolgozni mint azt egy Main Story helyszínen.Abba igazad van hogy elég huszadrangú kérdés,így is hatalmas bejárható területek vannak,változatos design-al.
-
kikikirly
senior tag
válasz
macman507 #16 üzenetére
Egyről beszélünk.
Nem értek a játékfejlesztéshez de józan paraszti ésszel átgondolva nem kizárólag hardverek jelentik a problémát.PL. AC Origins-Odusseybe is el tűnik a vérnyom szinte azonnal,pedig elég jól megcsinálták a vér effekt átmenetét a talajra.Valahogy kétlem hogy a sík bloodsplattering textúrától futna ki a játék a rajzolási parancsokból/Telne meg a memória stb. Valszeg úgy állnak az egészhez, minek oda az a vérnyom,csak ,,eszi" az erőforrásokat.ÉS mindenhez így állnak hozzá ezért tűnik el szinte minden azonnal.Ha ez igaz, erősebb hardverek ezen nem feltétlen fognak segíteni, eluralkodott a mérnöki szemlélet,már pedig olyan kreativ folyamatnak mint a videó játék fejlesztés nyilvánvalóan nem tesz jót.
Mai fejlesztők nem játszanak,mivel ez a munkájuk simán benne van hogy azon kívül heródtjuk van az egésztől.
Megmagyarázna sok mindent. -
DudeHUN
senior tag
válasz
macman507 #16 üzenetére
Ahhoz, hogy ilyen játékokban minden házba be tudj menni és még ki is legyen dolgozva... na ahhoz annyi ember kellene, ami egy GTA esetében is már a "túl sok" kategóriába esik. Nem minden hardveres korlát ma sem. Az asset gyártás és a tartalom, ami nagyon nagy falat tud lenni.
-
macman507
aktív tag
A mai hardver árakat nézve, még egy 250 ezres konzolnak is lenne értelme.
GTA V-öt a IV-el összehasonlítva ilyen téren inkább visszafejlődés van, legalábbis ami a golyónyomokat illeti pl az autón. Az V-ben van az, hogy a lövés nyoma nem látható az autón. A IV-ben ilyen gond nem volt, ott mindig látni lehetett, meg még talán a korábbi részekben is.
És ez csak egy az ilyen részletekből, ami sok mai játékból hiányzik, ami a régiekben már benne volt.
Azt gondoltam régen, hogy mára olyan dolgok lesznek, hogy minden házba be tudunk menni és belül is ki van dolgozva, részletes rombolás, ami nem csak abból áll, hogy sóderré válik a betonház, és összeomlik az egész egy lövéstől, miután belelősz rakétával...Hang téren is sokkal előrébb kéne már járni. És ezek helyett tudjuk mi van...
-
#16939776
törölt tag
A hardver és a streaming között hova teszik le a hangsúlyt? Esetleg jól időzített akciókkal hintáztathatják, és inkább mindkettőért fizetni fog a user, le ne maradjon valamiről
Microsoft nagyon jó ebben.
-
satz18
őstag
Nem sok értelme lenne most. Talán majd megint 2-3 év múlva, ha az AMD kijön egy új fejlesztéssel. Ryzen alapokon sokkal jövőbiztosabbak lesznek az új konzolok remélhetőleg.
-
kikikirly
senior tag
Részemről 250K-ig nyugodtan elmehetnek ha kapunk érdemi fejlődést,értsd leképzésen való rejcolás helyett végre elkezdenek dolgozni fizikán, komplexebb sérülés modellezésen,harcok nyomai se tünjenek el 30secen belül(vér,lövésnyom falakon,testeken,töltényhüvely stb.).Én ezeket várom a next Gentől, lényegébe PS4 generáció ebből szempontból elég keveset lépett előre PS3 érához képest.
A beígért jobb hangzás kifejezetten tetszik. -
Carlos Padre
veterán
Amúgy is eszement dolog volt mégtovább fregmentálni az xbox vonalat, nem is tudom kinek juthatott eszébe. Már így is három van, az újakkal meg lett volna öt, amire optimalizálni kell, ps oldalon meg három. Persze, hogy a fejlesztőknek nem tetszett.
-
GodGamer5
addikt
Rájöttek, hogy nincs szükség gyengébb konzolra, mivel örüljünk, ha az erősebbel kihúzzuk a 4-5 évet...
-
oriic
HÁZIGAZDA
Kérdés, hogy megússzuk-e 200k alatt a hazai árat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A friss híresztelések szerint a vállalat törölte a Lockhart kódnevű fejlesztést, amely egy gyengébb és olcsóbb verzió lett volna.
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest