Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz MeszesKPT #38 üzenetére

    Pontosan. Ha két hardverhez közös platform tartozik, akkor mindig a gyengébbet veszik alapul, mert azzal érnek el szélesebb piacot. Ez már a C64 időszakban is így volt, alig volt natív C128 alkalmazás, mert úgyis C64 kompatibilis, tehát minek.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz MeszesKPT #53 üzenetére

    Olyan nincs, hogy "beragadt" ár. Versenyképes meg versenyképtelen ár van.

    Az összes pénzlehúzó trükközés csak átmeneti válságjelenség, mert a nagy kiadók vízfejekké nőttek, képtelenek eladható játékokat gyártani, ezért túlhype-olják a kifutó félben lévő húzócímeiket és az utolsó cseppig kisajtolják belőlük, amit lehet.
    Ez önfelszámoló stratégia, mert a vásárlók idővel beárazzák, hogy az a 60 nem 60 és a "trükkök százait" alkalmazó cégek idővel rengeteg ügyfelet fognak veszíteni. De akkor már más topmanager lesz az élükön, a mostaniak meg még felvehetik az év végi bónuszt, mert versenyképtelen termékekkel is tudták tartani az előirányzott bevételt.
    Erről szól ez az egész, nincsenek beragadt árak, meg növekvő költségek amik miatt "kénytelenek" trükközve lehúzni a felhasználóikat.

  • Marvinyo

    aktív tag

    válasz MeszesKPT #53 üzenetére

    A Codemasters miért is rossz példa? Évente kijön, 10 autó kifejezetten részletes modellel, a szabályváltozások miatti fejlesztéssel, plusz még egy kicsivel is, és 55 euró, plusz egy opcionális, játékmechanikája minimális hatású DLC. Nincs lootbox, nincs surprise mechanics, nincs season pass.
    Vagy azért, mert a Dirtnél van kb. két tucat kb. 1 dolláros DLC-jük? WOW. Még azokkal is messze vagy a 100 eurós alapártól.

    A Frontierrel és a CO-val pedig a lehető legrosszabb példákat hoztad.

    A Cities:Skylines alapjáték 28 euró (jelenleg akciósan 7). Emellett kábé talán fél-egy évente kijön egy DLC, ami behoz valami teljesen újat ~12 euróért. Jelen pillanatban akció nélkül kb. 180 euró ha mindent megveszel a nulláról. Ezért kapsz cirka 4 év fejlesztést, ami évente ~45 eurót jelent. Hangsúlyozom, akció nélkül. És mivel 4 éve nem állnak le, gondolom nekik ez legalább annyira megéri, mint Gerendainak három nullszadós fesztivált szervezni.

    (A Planet Coaster 3 éve jött ki, és most áll a Deluxe Bundle 104 eurón, tehát ott durván évi ~34 euróval lehet számolni)

    (azt meg ne mond, hogy tíz vagy húsz éve ilyen részletgazdag játék ugyanennyibe került volna, mert sem a SimCity sem az RCT nem nyert, és nem a hardver miatt)

    A Witcher 3, ha jól emlékszem eredeti áron a két DLC-vel volt 70 euró. A CD Projekt földbe is állt, épphogy ki tudták fizetni az utolsó száraz zsömlét a legutolsó alkalmazottnak. Ja, várjámá, mégse.

    Cserébe kijön évente az összes sportjáték 60/70 euróért, nagyjából csak egy új adatbázissal, és mellé még vegyél loot boxot, mert hát szegény játékkiadó csődbe megy.

    Az NBA 2kXX szintén tökéletes érv. A baj az, hogy nekem. Szerinted az NBA 2k19-be mi került olyan sokba, hogy az 50 eurós (jelenleg steamen, akció nélkül, de gondolom 60 volt eredetileg) alapár mellett többszáz dollárt kelljen VC-re költeni és reklámokat nézni? Még ha a nulláról kellett volna felépíteni, azt mondom talán. De a 2k18-hoz képest?

    Te tényleg elhiszed, hogy míg a két példaként felhozott Planet Coaster és a Cities:Skylines gyakorlatilag a nulláról felépített játék 100-200 euróért (évek alatt, ismételném), addig az NBA 2k19 valódi ára 100 euró? Csak mert tavaly LeBron háromszáz csilliárd poligonból állt, de a játékosok elvárják (nem...), hogy idénre már tízezer csilliárd legyen, jövőre meg négymillió csilliárd?

    [ Szerkesztve ]

  • arty

    veterán

    válasz MeszesKPT #66 üzenetére

    "Codemastersnél az F1 sorozatot pont nem követem, de GRID 2-höz sok DLC jött ki. Aztán nem sokkal később megjelent az Autosport, ahol a content 80%-a ismétlés volt, plusz megint egy rakat DLC. Dirt Rally 1 zseniális volt, a 2-höz most éppen 17 DLC érhető el, nem egy olyan tartalommal, ami az első részben alapból benne volt.

    Codemasters mindig is értett a korábbi tartalmak újrahasznosításához, de én is hibás vagyok, mert támogattam is őket ebben (ez van ha multis címekkel akar játszani az ember)."

    Ott a gond, hogy egy kalap alá veszed a Codemasters újrahasznosítását, dlc mizériáját mondjuk a COD-éval. Utóbbi miatt előbbit is bünteted... egy ideig megteheted, aztán majd nem jön több rally játék (tőlük), nyomhatod a milestone hulladékát, mert nem lesz más.

    Egy COD-ból elmegy 15 millió példány, így a dlc valóban a vásárlók utolsó utáni megfejése, hiszen az alapjáték is bőven behozta az árát és "elég" profitot termelt (persze mivel profitból sosem elég....jön a dlc...).

    A Dirt Rallyból elment 300 ezer anno. Ez tudod mire elég? Csődre :)
    A konzolos kiadással még lehetett kicsit tupírozni a dolgot, de rájöttek, hogy ilyen csekély eladások mellett nem jön ki a matek, ergo "árat kell emelni". Javárj, azt nem lehet, az kőbevésett 60 eur. Marad a szezonpassz... (vagy ahogy itt a közgazdászok látják: betlürojál multilövöldét kell csinálni, vagy ami épp eladható)

    Aztán ha jól megbüntetted a codemaster féléket, ahol a RÉTEGJÁTÉKOK készülnek, bezárnak és mehetsz fesztiválozni vagy codozni - mert az activision nem bukik bele a "büntetésedbe", attól nem kell félned.

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz MeszesKPT #70 üzenetére

    csak és kizárólag a dirt rallyról beszéltem, a dirt1-2-3-4 eladásait nem tudom hogyan alakultak és utóbbi nem is rétegjáték széria, a d4-nek pedig szezonpassza sincs, amire ki lehetne akadni - nyilván te se azt emlegetted fel ;)

    ha neked a pályaverseny kiváltja a rallyt, oké.... :)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Marvinyo

    aktív tag

    válasz MeszesKPT #66 üzenetére

    "A Frontier és CO játékokra azért többféleképpen lehet tekinteni. Számomra csak a DLC-kel együtt képviselnek teljes játékot. Ergo vagy várok év(ek)et vagy veszem azokat sorban, de akkor megint csak nem 60€-ba került nekem a játék. De működik az üzleti modelljük és hiszem, hogy azért, mert az alap játék annyira jóra sikerült. Meg is érdemlik a dicsőséget.

    Számomra az ETS2/ATS ilyen például vagy a LOGistICAL sorozat, ahol sokadjára is megveszem szinte ugyanazt, mert annyira élvezetes az alap koncepció."

    Oké, de akkor sosem vásároltad meg a teljes játékot. Most sem. Sőt, nem létezik teljes játék náluk :))

    Viccet félretéve, szerintem nézd meg azt, amit a SimCity kínált (ha jól emlékszem szintén 60 eurós alapáron), ahhoz képest amit a C:S alapjáték kínál. Már akkor jobb volt a C:S mint a SimCity. Olcsóbban.

    Gondolj bele abba, hogy az elmúlt pár évben hány teljes árú játékot vásároltál, és úgy fejezted be / hagytad ott, hogy "basszus, de jó ez a játék, de bárcsak lenne benne XYZ is! Na, majd a folytatásban hátha!"?

    A C:S erre alapoz. Az alapjáték még a fos AI-jával is jó, de modokkal pláne. És folyamatosan akció van, nem csak Steam Sale-eken, hanem amikor kijön egy új DLC a régiek 20-75%-al esnek. Én tartom, hogy a C:S még mindig nem a Sziget fesztivál, hogy hobbiból, nullszaldósra működik.

    A Planet Coaster 3 év DLC-jével van a 100 eurós határ felett, amiről rinyál a másik fórumtárs. De majd ha 100 euró lenne az alapár, akkor biztos ezt a 3 évnyi DLC-t is belefejlesztették volna mielőtt kiadják. Te sem gondolod ezt komolyan.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák