Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Marvinyo

    aktív tag

    válasz arty #44 üzenetére

    A kiadó kiadja a játékot, a fejlesztő (meglepetés jön!) pedig fejleszti. A többit a fenetudja hányezer oldalas szerződés részletezi, és szerződésenként változik. De alapvetően a kiadó zsebrevágja a profitot, a fejlesztő meg kap amennyi jut (nem amennyi jár...).

    Hogy min spórol? Fejlesztőeszközök, munkamódszerek, programnyelvek. Jóval szélesebb, könnyebben kezelhető, gyorsabb, és a háttérben sok munkát elvégző rendszerek vannak már.
    Terjesztés, digitális kiadás fizikai helyett, ezek mind mind óriási spórolások.

    Persze léteznek kiadó-fejlesztők (indie-k például, vagy a nagyobbak közül pl. CD Projekt) de valahogy ők a 60 dollárért is olyat tesznek le az asztalra, ami érdekes módon megéri, és valamiért még profitot is termel, különben nem csinálnák.

    A játékipar a sziget fesztivál lett. Állandóan megy a sírás, hogy "jajj, éppen nullszadóra jövünk ki, brühühü", de mégse áll a földbe egyik síró-pityogó se (EA, Activison...).

    Szóval ez a "rég száz eurónak kéne lennie egy játéknak" összegileg, meg állításilag is egy hatalmas hasraütés kategória, jobban nem kívánok vele foglalkozni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák