- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- 3D nyomtatás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Vezetékes FEJhallgatók
- Androidos tablet topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Marvinyo
aktív tag
-
Marvinyo
aktív tag
A kiadó kiadja a játékot, a fejlesztő (meglepetés jön!) pedig fejleszti. A többit a fenetudja hányezer oldalas szerződés részletezi, és szerződésenként változik. De alapvetően a kiadó zsebrevágja a profitot, a fejlesztő meg kap amennyi jut (nem amennyi jár...).
Hogy min spórol? Fejlesztőeszközök, munkamódszerek, programnyelvek. Jóval szélesebb, könnyebben kezelhető, gyorsabb, és a háttérben sok munkát elvégző rendszerek vannak már.
Terjesztés, digitális kiadás fizikai helyett, ezek mind mind óriási spórolások.Persze léteznek kiadó-fejlesztők (indie-k például, vagy a nagyobbak közül pl. CD Projekt) de valahogy ők a 60 dollárért is olyat tesznek le az asztalra, ami érdekes módon megéri, és valamiért még profitot is termel, különben nem csinálnák.
A játékipar a sziget fesztivál lett. Állandóan megy a sírás, hogy "jajj, éppen nullszadóra jövünk ki, brühühü", de mégse áll a földbe egyik síró-pityogó se (EA, Activison...).
Szóval ez a "rég száz eurónak kéne lennie egy játéknak" összegileg, meg állításilag is egy hatalmas hasraütés kategória, jobban nem kívánok vele foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Marvinyo
aktív tag
"Értelek, hogy te inflációtagadó vagy, böszme kettősmércével (hátpersze hogy drágul a paradicsom! az ott természetes!) ezzel meg én nem tudok mit kezdeni."
Én meg azzal, ha hazudsz, és a számba adsz olyat, amit nem mondtam. Viszontlátásra!
Szerk.:
Azt jóindulatúan elfelejted, hogy érdekes módon a sírópityogó EA-Activision bandánál van a lootbox mánia a 60-80 dolláros indulóár mellett, amiért általában kapsz egy adatbázis upgradeet.Valamiért például a többi kiadót én még nem láttam sírni, hogy "brühühü, éhen fogunk halni, ha nem emeljük 100 euróra a játék árát!!!"
Valamiért a Codemasters se sír az 55 eurós F1 2019 indulóárral. De a Forza sorozatnál se láttam, hogy az M$ (pedig ha valakik, ők aztán szeretik a pénzt) "bakker, csődbe megyünk emiatt a játék miatt".
Na, persze lehet csak én nem olvastam el a világ összes cikkét.
[ Szerkesztve ]
-
Marvinyo
aktív tag
válasz MeszesKPT #53 üzenetére
A Codemasters miért is rossz példa? Évente kijön, 10 autó kifejezetten részletes modellel, a szabályváltozások miatti fejlesztéssel, plusz még egy kicsivel is, és 55 euró, plusz egy opcionális, játékmechanikája minimális hatású DLC. Nincs lootbox, nincs surprise mechanics, nincs season pass.
Vagy azért, mert a Dirtnél van kb. két tucat kb. 1 dolláros DLC-jük? WOW. Még azokkal is messze vagy a 100 eurós alapártól.A Frontierrel és a CO-val pedig a lehető legrosszabb példákat hoztad.
A Cities:Skylines alapjáték 28 euró (jelenleg akciósan 7). Emellett kábé talán fél-egy évente kijön egy DLC, ami behoz valami teljesen újat ~12 euróért. Jelen pillanatban akció nélkül kb. 180 euró ha mindent megveszel a nulláról. Ezért kapsz cirka 4 év fejlesztést, ami évente ~45 eurót jelent. Hangsúlyozom, akció nélkül. És mivel 4 éve nem állnak le, gondolom nekik ez legalább annyira megéri, mint Gerendainak három nullszadós fesztivált szervezni.
(A Planet Coaster 3 éve jött ki, és most áll a Deluxe Bundle 104 eurón, tehát ott durván évi ~34 euróval lehet számolni)
(azt meg ne mond, hogy tíz vagy húsz éve ilyen részletgazdag játék ugyanennyibe került volna, mert sem a SimCity sem az RCT nem nyert, és nem a hardver miatt)
A Witcher 3, ha jól emlékszem eredeti áron a két DLC-vel volt 70 euró. A CD Projekt földbe is állt, épphogy ki tudták fizetni az utolsó száraz zsömlét a legutolsó alkalmazottnak. Ja, várjámá, mégse.
Cserébe kijön évente az összes sportjáték 60/70 euróért, nagyjából csak egy új adatbázissal, és mellé még vegyél loot boxot, mert hát szegény játékkiadó csődbe megy.
Az NBA 2kXX szintén tökéletes érv. A baj az, hogy nekem. Szerinted az NBA 2k19-be mi került olyan sokba, hogy az 50 eurós (jelenleg steamen, akció nélkül, de gondolom 60 volt eredetileg) alapár mellett többszáz dollárt kelljen VC-re költeni és reklámokat nézni? Még ha a nulláról kellett volna felépíteni, azt mondom talán. De a 2k18-hoz képest?
Te tényleg elhiszed, hogy míg a két példaként felhozott Planet Coaster és a Cities:Skylines gyakorlatilag a nulláról felépített játék 100-200 euróért (évek alatt, ismételném), addig az NBA 2k19 valódi ára 100 euró? Csak mert tavaly LeBron háromszáz csilliárd poligonból állt, de a játékosok elvárják (nem...), hogy idénre már tízezer csilliárd legyen, jövőre meg négymillió csilliárd?
[ Szerkesztve ]
-
Marvinyo
aktív tag
És bocsánat a dupláért, de (nem kicsit) kifutottam az időből.
Az NBA 2k19-ből több mint 9 millió fogyott el. Vegyünk 50 dolláros árat, és tegyük fel, hogy ennek a felét azért megkapják a steam és az adók után. Az annyi mint 225 millió dollár. Kevésnek hangzik? A GTA V fejlesztési ÉS reklámköltsége mai áron 285 millió dollár.(forrás).
És akkor most őszintén:
Szerinted az NBA 2k19 fejlesztési, reklám, és liszensz költsége került ennyibe?Szóval még mindig ott tartunk, hogy érdekes, hogy az összes lootbox, DLC, surprise mechanics, etc. nagyjából itt fordul elő:
- Ingyenes játékok
- Az alapárnál lényegesen olcsóbb játékok
- G#ci kiadók, nulla költségű játékai[ Szerkesztve ]
-
Marvinyo
aktív tag
válasz #54625216 #57 üzenetére
Bár már rég foglalkoztam MMO-kkal de szerintem ez icipicit csúsztatás. A WoW "egyedüli" "különlegessége" hogy havidíj ÉS a játék maga is fizetős. Illetve azért skinek, névváltoztatás és valós pénzért való gold vásárlás nélkül is a mai napig tökéletesen játszható.
De ez igazából részletkérdés, a Blizzardot se hallani, hogy (oké, azon kívül, hogy már rég nem 11 millióan WoWoznak) sírna.
Az igazi gáz a következő:
- FIFA (és stb.) lootbox mánia. Mai napig nem értem hogy fajulhatott el csak ez csak a fifa esetén több tíz (száz?) millió dolláros üzletté.
- Amit pl. a már említett NBA 2K is csinál. Az egyik legnépszerűbb játékmód ahol csak egy játékost irányítasz. Na, ha jól emlékszem a 2k17-nél (de a 18-nál biztosan!) már eljutott a játék oda, hogy teljes ár mellé van választásod:
Farmolsz (és szenvedsz) nagyjából 200 mérkőzést, vagy még egyszer beleteszel a játékba ~60 dollárt, hogy egyáltalán használható legyen a játékosod.
A 19-be meg már nézz reklámokat is.Na, ez az ami kinyitja az ember zsebében a bicskát. Mert amíg én pl. a World of Tanksal is eljátszom prémium lőszer és account nélkül, vagy az Overwatchot csak megvettem 1x és azóta egy forintot nem látott tőlem a Blizz, vagy a Path of Exile-t ami ugye ingyenes teljesen, addig vannak amíg konkrétan játszhatatlanok amíg nem tolsz bele még 1-2-200x annyi pénzt mint amibe eredetileg került.
És ennek ellenére nagyjából kizárólag azt olvasod, hogy az EA lelőtte ezt a fejlesztést ("a játékosok nem tudják mit akarnak" jeligével), a 2K amazt... onnan, ahol van pénz dögivel.
[ Szerkesztve ]
-
Marvinyo
aktív tag
válasz MeszesKPT #66 üzenetére
"A Frontier és CO játékokra azért többféleképpen lehet tekinteni. Számomra csak a DLC-kel együtt képviselnek teljes játékot. Ergo vagy várok év(ek)et vagy veszem azokat sorban, de akkor megint csak nem 60€-ba került nekem a játék. De működik az üzleti modelljük és hiszem, hogy azért, mert az alap játék annyira jóra sikerült. Meg is érdemlik a dicsőséget.
Számomra az ETS2/ATS ilyen például vagy a LOGistICAL sorozat, ahol sokadjára is megveszem szinte ugyanazt, mert annyira élvezetes az alap koncepció."
Oké, de akkor sosem vásároltad meg a teljes játékot. Most sem. Sőt, nem létezik teljes játék náluk
Viccet félretéve, szerintem nézd meg azt, amit a SimCity kínált (ha jól emlékszem szintén 60 eurós alapáron), ahhoz képest amit a C:S alapjáték kínál. Már akkor jobb volt a C:S mint a SimCity. Olcsóbban.
Gondolj bele abba, hogy az elmúlt pár évben hány teljes árú játékot vásároltál, és úgy fejezted be / hagytad ott, hogy "basszus, de jó ez a játék, de bárcsak lenne benne XYZ is! Na, majd a folytatásban hátha!"?
A C:S erre alapoz. Az alapjáték még a fos AI-jával is jó, de modokkal pláne. És folyamatosan akció van, nem csak Steam Sale-eken, hanem amikor kijön egy új DLC a régiek 20-75%-al esnek. Én tartom, hogy a C:S még mindig nem a Sziget fesztivál, hogy hobbiból, nullszaldósra működik.
A Planet Coaster 3 év DLC-jével van a 100 eurós határ felett, amiről rinyál a másik fórumtárs. De majd ha 100 euró lenne az alapár, akkor biztos ezt a 3 évnyi DLC-t is belefejlesztették volna mielőtt kiadják. Te sem gondolod ezt komolyan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Yettel topik
- PlayStation 5
- Xbox tulajok OFF topicja
- Wise (ex-TransferWise)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Eredeti játékok OFF topik
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...