Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Szerintem a monitornak semmi köze a képtöréshez, mivel annak elektronikája azt a jelet rakja össze, amit a GPU küld neki. A kép pont a VGA-nál törik szét. Ezt a kijelző csak megjeleníti, hogy ezt az információt kapta. Az igaz, hogy nem vagyok jártas monitorok elektronikájában, ez csak az egyéni teóriám.
A 120 Hz-es függőleges frekvenciának pedig csak 3D tartalom esetén van értelme számomra és mivel én nem foglalkozom egyáltalán 3D tartalommal (nem is érdekel), így a 120 Hz-es monitorok számomra abszolút lényegtelenek, ráadásul horror áron vannak.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
priti
addikt
válasz huskydog17 #895 üzenetére
Hibáról senki nem beszél. Én sem. Az tény hogy aszinkron az FPS és a panelfrissítési freki. Ezt mindenki érti. Még én is. Csak szerintem onnan hogy a VGA kimenetén megjelenik egy frame már nem a VGA dönti el, hogy mikor és mivel frissüljön egy monitorban egy panel. Ez tipikusan az a meló amit mindkét oldalon meg lehet oldani, mert a VGA kimenete és a -mondjuk így- a panelmeghajtó elektronika is a panel előtt van és csak az a lényeg, hogy a panelre egy frame kerüljön. Valszeg fel lehet ezt ismerni. Nemtom hogy oldják meg konkrétan, de azért a monitor is benne van a pakliban erősen.
Akit ez komolyan zavar az inkább vegyen finom minőségű 120Hz-es monitort sas szeméhez, minthogy más megoldásokkal pöcsöljön, mert a monitort nézi, nem a VGA-t. Szerintem. de ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz. A vertikális szinkron ingyen van. Nekem nincs rá szükségem 60Hz-es képfrissítés mellett sem, de be lehet kapcsolni. huá
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
SylverR
senior tag
válasz huskydog17 #897 üzenetére
Én éreztem ezt az input laggot. Még a 90-es években, mikor a Test Drive első két részével játszottam. De ott hozzálehetett szokni, és a játék részévé vált.
Nem!
-
huskydog17
addikt
-
BeLucZ
addikt
válasz huskydog17 #895 üzenetére
engem pl 1-2 kivételtől eltekintve nem zavar, oda se figyelek és észre se veszem, a beviteli input laggra jobban allergiás vagyok, ha késik az egér reakcio a v sync miatt, én szeretek 100 fps+ al játszani, sokkal dinamikusabb meg jó még a szar motor is elfogadható sok fpssel
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Nem monitorhiba okozza a képtörés jelenségét, de ez a cikkben is egyértelműen le van írva a cikkben az extrák résznél:
"A monitorok állandó képfrissítéssel dolgoznak, miközben a képkockák számítása a program futtatása során közel sem állandó. A probléma ott keletkezik, amikor a frame bufferben található információ a kijelző frissítése közben változik, ugyanis ilyenkor a megjelenítő felső részében a régi, míg az alsó részében az új képkocka információja látható valahol egy töréssel a képen, ami esetenként igencsak zavaró lehet. Erre találták ki a vertikális szinkront, ami összehangolja a rendszer működését, így a kijelzőre kikerült tartalom mindig egy képkockáról származik."
A jelenséget egyébként bárki könnyedén észreveheti, csak nem mindenkit zavar, ezért mondom mindig, hogy a képtörés jelensége meglehetősen szubjektív dolog.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
priti
addikt
Á az a GTA4 olyan, mint egy folyó. Nem lehet kétszer ugyanabba a programba belépni. Szerintem már az sem tudja mit csinál az a szoftver, aki írta Olyan nálam még nem volt, hogy az a játék úgy fusson, ahogy én azt elképzeltem. Nagyon jó volt, mint játék, de mint szoftver... hááát aprónyit érdekesen korrelál a grafikus menü a valósággal... ennyi erővel azt is be lehetne ott állítani, hogy milyen ruhát veszel fel holnap.
Hardverlesen
-
KTTech
veterán
Nem, '92-ben 240-es volt '95-ben vettem a 1.3GB-set (most meg összességében van 16,5TB, igaz ebből sok nem használható rész, a RAID5/ZFS tömbök miatt + a 160GB-s SSD) ... de a sebessége mai szemmel nézve mindkettőnek a nevetséges kategóriába esett. Igaz akkoriban ennyi is elég volt az akkori felhasználási körnek.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
priti
addikt
Szerintem annak semmi értelme, mert ha olyan a környezet, hogy pillanatokra akad, akkor vsync-el is akad meg anélkül is. A képszakadásról meg nem a VGA tehet. Szerintem nincs olyan konfig, ami tudja garantálni a fix 60FPS-t. Nem létezik, max akkor tudja relatíve tartósabban nyomni ha egyébként 200FPS-ed is simán lenne, csak szoftveresen limitálod, de akkor meg pláne felesleges szerintem limitálni, mert sokkal jobb az FPS tenger versenyezni, tehát a vsync az elmélet magasságában el is hal nálam. Meggyőződésem, hogy a tearing a monitor panel meghajtó elektronika hibája. (ha egyáltalán létezik még én már nagyon régen nem láttam)
Ha bekapcsolod a vsync-et azaz a folyamatos draw-ot elkezded blinkelni, rendszerszinten a folyamatosságot megszakítgatod abból szerintem nem lesz reccenésmentes végeredmény, max egy szar monitor kevesebbszer hibázik és kevesebb lesz a képtörés, de lesz helyette más baj.
Egyáltalán biztos vagy benne, hogy képtörést látsz és nem csak micro lag például valami háttérben futó szar okán induló HDD seek miatt?
Ha gyakran töri a képet neked akkor próbáld meg, hogy mindent kikapcsolsz a monitoron, ami a képpel bármit is csinál és a natív felbontásával kínáld meg annyi FPS-el amennyi csövön kifér. Ilyenkor az input lag-ot is csökkented a monitoron, ami meg versenyzésnél nem árt, mivel keményen benne van a reakcióidőben, amit a DB/TB viszont elméletben növel. Ha minden képjavítás vagy hasonló sallang kinyomása után a natív felbontásán töri a monitor a képet szerintem add el a csába vagy legalább próbálj ki más megjelenítőket is mielőtt megfeszülsz a géped beállításával.(#890) KTTech
Akkora HDD-d volt '92-ben? Mi volt az valami quantum? Nekem egy 212MB-os WD caviar volt egy 386DX40-ben. Soha semmi gondom nem volt, csak 4MB ramom volt és állandóan újra kellett indítani a gépet két játék között, mert hol az EMS volt kevés, hol az XMS, így indítómenüvel high-oltam meg umb-oltam ezerrel..
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
KTTech
veterán
Háááát... a DOS jóval nagyobb szívás volt (PC-m 1992 óta van) + ott nem voltak igazán erőforrásigényes dolgok olyan szinten mint ma. Az 1.3GB-s HDD-men az olvasási sebesség volt 1.3MB/s körül, az írási alatta... Cserébe volt szívás a driverekkel, vagy éppen a nem létező driverekkel játékokon belül. Meg hogy épp mit támogatott az adott release és mit nem... vagy éppen miért nem indul, miért fagy le az AM386-on amikor az i386 gond nélkül viszi...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
priti
addikt
Ja tom miről beszélsz, én G27-el tolom néha a dirt3-at, de nem akad, viszont ha alapon marad a gép, akkor néha csinálja ezt a mikrolagot vagy mi a szar ez, hiába van kismillió FPS. Fixáld a PCI-E frekit 100-ra meg a RAM-CPU arányt állítsd arra, ahol a legalacsonyabb órajellel indul a ram és abban az arányban találj valami egészséges órajelet. Lapozófájl meg szerintem egy meghajtóra bőven elég a többin tiltsd le, engem mindig az szivat, de valami nem kerek a tiltással se Windows téren, jó lenne tudni hol lehet azt rendesen megölni, mert hiába tiltom le x partíción hogy csak a C:\ -n legyen lapozófájl, ha 10% alá megy a szabad hely a másikon egyből érezni, pedig elvileg köze sincs ahhoz az adatpartícióhoz... és a mai világban a 10% kb. ~190GB hely a 2TB-os vinyón. A torrent meg melózik, szóval jön a cucc, de amikor már csak 50GB hely van a két teráson az már horror, pedig másik HDD-re van telepítve a win is meg a gém is, szóval tuti odalapoz a win arra a HDD-re vagy talán a defrag küzd ennyire, de könyörgöm 50GB nehogymár kevés legyen a defragnak... én nemtom mi a nyomora, de simán láthatóan szarabbul futnak a játékok, ha nem csinálsz minden meghajtón elég helyet. Ilyenkor sírom vissza a DOS-t. Azt még el tudtam dönteni annó, hogy himem.sys vagy emm386.exe legyen az indítómenüben, a hangkarit meg belőtte az ember kézzel oszt csá. Más gond nem volt. Itt meg találd ki, hogy mi a szar baja van, csak előtte tanulj meg VGA drivert, meg win7 kernelt írni, mer' az nem árthat, mielőtt elkezdesz nyomozni
Hardverlesen
-
nagyúr
mint az lejjebb le lett írva, egyénfüggő a dolog. a rángatás alatt azt értem, hogy nem érzékelem folyamatosnak a játékot - nem szemmel is látható akadásról van szó (ami legalább 200-300ms), hanem sokkal rövidebbről. akkor igazán zavaró, ha amúgy nagyon folyamatos a játék (pl. F1 2010).
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
priti
addikt
válasz McCartman #884 üzenetére
Vinni vitte, csak nem ment. Kiléptem a játékból, hogy szar a tuning vagy valami nem kerek, mondom megnézem már GPU-Z-ben, hogy tényleg átnyomta e az órajelet, mert annyira nem látszott semmi. Mondom biztos valami béta afterburnert szedtem le vagy mittommár mivel húztam, de egy pillanatra meggyőződésem volt, hogy tuti valami gáz lesz és ez a genyó kártya alapon megy.
Például Witcher2-őt ha gyári beállításon hagyod a telepítés után, akkor bekapcsolva van valami felesleges szar a grafikus menüben és emiatt a 6870-el alap GPU órajelen be-be lassul néha keményen, fogtam kiléptem, TRIXX, csúszka fel és egyből jó lett. Látszik, hogy állítottam. Persze aztán csak kikapcsoltam valamit a graf menüben (amiből semmi sem látszott a 40"-os fullHD TV-n,) már nemtom mi volt az, de utána alap GPU órajellel is repült az a szar, szóval tök felesleges húzni, amiatt se kell, csak furcsa, hogy az NV karival akármibe léptem be nem volt az az érzésem, hogy "na hogy meglökte az OC a VGA-t." Vinni vitte pedig az emelt órajelet és tutira nem az volt, hogy már a nagyon magas FPS miatt nem látszott a különbség, mert hát a 6870 se sokkal erősebb, mondjuk OC-val az enyém picit ráver a ref. 5870-re, nem sokat, de azért erősebb, mint a 460 volt tuningostúl.Hardverlesen
-
priti
addikt
Csak kiváncsiságból... mi "rángat" neked? Mert erről egy gém jutott eszembe:
"Van egy játékom. Idegennek hívom. Ráülök a kezemre és ha teljesen elzsibbadt kiköpülöm magam."
Viccet félretéve fogalmam sincs miről beszéltek. Nekem semmi gondom nincs egy 6870-el. Mellette a CPU egy i7860@4GHz. Ne kérdezzétek miért van a CPU húzva. Fogalmam sincs, miért kergetem. Megszokásból.
Viszont AMD feldobta a minap, hogy elérhető újabb, frissítsem a drivert. Erre feldobta a hetes sorozathoz készült drivert és apró kockás lett vele a játék, mintha ramhibás lenne a VGA, tehettem vissza a régit. Ez volt az első kibacás AMD-től kb. mittom vagy 2-3 éve, amúgy nekem soha semmi gondom nincs. Kizárásos alapon csak a hűtés lehet, mert nekem a VGA-kon is víz szokott lenni.
Volt 2x 5770, 460, most 6870, szóval ezen a teljesítményszinten rugózom egy ideje és mindegyik megoldás tök stresszmentes volt. A 460 volt egyedül lassabb, mint gondoltam. Egy 1GB-os Gigabyte Windforce hűtős kártya volt, de valahogy akármit csináltam vele lassabb volt, mint az 5770CFX vagy a 6870. Húzva is. Mindkettő veri OC-van a referencia 5870 teljesítményét. Igaz egyedül a 460-on maradt a léghűtés, mert kicsi volt a blokk a GPU-ra, de léggel is felment rendesen, de valahogy szerintem túrót nem ér annál a tuning, ott valami más a baj. Nem nagyon éreztem játékokban a különbséget.Hardverlesen
-
huskydog17
addikt
Akkor jól gondoltam. Amúgy a Triple Buffert ahogy látom kizárólag OpenGL alatt lehet forszírozni a Catalystban. D3D esetében orbitális nagy gáz volna. Gondolom a mostani modern játékokban alapértelmezetten aktív ez a funkció, már ha van benne, mivel a TR-n kívül más játékban nem igazán láttam a beállítások menüben TB opciót.
Egyébként manapság a saját, belső V-Sync implementálásának a hiánya számomra A legnagyobb bűn. Amelyik fejlesztőgárda nem rak a játékába saját V-Sync-et, azt úgy szívesen elküldeném melegebb éghajlatra!gbors: Én TB nélkül tapasztalatok nagyon ronda szaggatásokat, erre az egyik legszebb példa a Tomb Raider 8. epizódja, azaz az Underworld. Ebben a játékban ha kikapcsolod a TB-t, akkor hiába kapsz 60 FPS-t, úgy akad, hogy csak na! Azonban ha bekapcsolod a TB-t, akkor gyönyörűen, folyékonyan megy 60-on.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Zeratul
addikt
-
nagyúr
na ja, de engem az nem vigasztal, ha ő üvölt sz***s közben, nekem meg rángat a game amúgy a triple buffer sem mindig megoldás, stabil 45fps körül pl. kitűnő microlag érzete van persze, az egyetlen tökéletes megoldás, ha fix 60fps felett van minden.
#878: de igen, de ugye nem csak AAA játékok vannak, és nem csak mostaniak.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #878 üzenetére
Szarjon süncsaládot az a fejlesztő, aki nem rak ilyet bele egy mai programba. A TB-nél nincs jobb alternatíva a problémára. Meg eleve nincs lehetőség ezt driverből felülírni egy DX11-es programnál a WDDM 1.1-es felületen belül. Az MS rengeteg dolgot megtiltott a WDDM-mel, amit az XPDM még engedett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz huskydog17 #869 üzenetére
ez nagyon egyénfüggő. én pl. jobban viselem a tearinget, mint azt, hogy a vsync miatt duplán jelennek meg egyes frame-ek. konkrétan a double bufferinges megoldástól golyózik a szemem. ezért nálam van értelme az adaptív vsync-nek.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
04ahgy
nagyúr
-
SylverR
senior tag
Onnan szűrte le, hogy butaságot beszélsz. Az AMD drivereivel legutoljára 2002 körül volt baj. Azóta rengeteget fejlődtek... A jelenlegi driverek minőségét ugyan saját kézből nem tudom, de csak hozzá nem értőktől hallok rá panaszt. Cuda nélkül is lehet grafikai számításokat végezni, és az esetek többségében energiahatékonyság terén, pont, hogy az AMD jár élen. Most fordult a kocka kivételesen, mert a 680 jobb. De valszeg a 256 bites memóriavezérlő miatt...
[ Szerkesztve ]
Nem!
-
huskydog17
addikt
Az előző hozzászólásban elfejtettem megemlíteni egy dolgot:
Oliverda, Abu: Lehet róla szó, hogy a jövőben a tesztekben feltüntetitek a játékok pontod verziószámát is? EZ fontos volna, hiszen sok játéknál az utólagos javítófoltok akár komoly sebességtöbbletet is képesek előcsalni a játékból. Ezt csak azért mondom, mert van olyan külföldi csapat (most nem nevezném meg őket), akik valamilyen oknál fogva nem frissítik a játékokat, vagy pedig nem frissítik a táblázatot, de ez mindenképp trehányságra utal. Remélem ti nem estek ebbe a hibába és mindig a játékok legfrissebb verzióit tesztelitek. Ezt jó lenne valahol jelezni a cikkekben, hogy melyik játékprogram melyik verzión volt a teszt alatt. Ez csak egy javaslat a jövőbeni cikkek minőségének javítására.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
huskydog17
addikt
"Valójában legyen szó Adaptive Vsyncről vagy hagyományos vertikális szinkronról, rég rossz, ha a program futtatási sebessége a kijelző frissítése alatt van."
Számomra ez volt a cikk egyik leglényegesebb kulcsmondata, ami szent igaz. Én valamiért nem látom értelmét ennek az Adaptive V-sync-nek, mivel egyrészt normálisan megírt játékok alapból tartalmaznak saját V-Sync megoldást, a másik ok pedig, hogy ha a játék sebessége a monitor frissítésének sebessége alá esik, még úgyis csúnyán tud törni a kép. Mivel én azon felhasználók közé tartozom, akik semmilyen formában nem tolerálják a képtörés jelenségét, így én mindig, minden játék alatt bekapcsolom a V-Sync opciót.
Egy dolog még nem világos ezzel az új featue-rel kapcsolatban:
Ha a driver-ben aktiváljuk ezt az Adaptive V-Sync-et és a játékban pedig aktiváljuk a saját megoldást, akkor az Adaptive így is ki tudja kapcsolni a játék belső megoldását? Melyik lesz az erősebb?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
kabanka
aktív tag
Örülök hogy ezt szűrted le ebből Amúgy van ati kártyám is és teljesen meg vagyok elégedve vele ha van normál driver de az jó sebességben is eltér de hiába vennék újabb atit ha nem tudja azt amit az nv és itt most nem arról beszélek hogy az egyiknek zöld a színe a másiknak piros... remélem már leesett. Játékra mindegyik alkalmas nem? De azon felül mit kapsz a pénzedért?
[ Szerkesztve ]
kabankaWorks - Esküvők és rendezvények filmezése!
-
-
kabanka
aktív tag
Nekem volt atim is és nvidia is jelenleg nvidia van, folyamatosan azt látom hogy mindenki versenyezteti eleve az hogy nem egyidőben jelennek meg a felek kártyái ezért folyamatosan valaki Válaszol a konkurencia kártyáira viszont ne feledjétek azt el hogy ati ide vagy ooda ha játszol vegyél atit és több mindent csinálsz és költséghatékonyságot nézel nvidia, hogy miért? Mert ott a Cuda ami verhetetlen és nem kis dolgok épülnek rá megkönnyítve grafikai munkákat számításokat miegymás akár egy jóval olcsóbb kártyánál is mint egy csúcskártya... Ezért váltottam Atiról nv-re mert többet kínált hasonló árkategóriában. Ráadásul az Atinál sok volt a driverhiba.... meg mindenhez a folyamatos hotfixek...nemáár.
Az nvidia bizonyíték arra hogy a vga nem csak játékra használható, habár vannak az amdnek is kezdeményezései viszont jópár évvel le van maradva ilyen szinten és támogatottságban is.
kabankaWorks - Esküvők és rendezvények filmezése!
-
Jack@l
veterán
válasz hugo chávez #835 üzenetére
Luxmark mindkettővel számol (ezért is olyan lassú):
Converting float to double will incur a huge speed penalty. We only use double when float has accuracy issues that cannot be overcome with algorithm tweaking.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Valakinek a teljesítmény kell, nem értem a nagy összesugdosást, meg hülye volt kifejelzéseket...
Megtzehette, megvette, használja, jól megy. Nekem se kéne 60 fps-nél több, mert ennyit visz a monitor. Ha megvan, nem rohadt mind1 hogy mi pakolja alá? De tegyük fel kijön később egy BF3x2 garfikájú játék, mit fogtok csinélni az i7-el, mert neki ugyanezzel a procival is jobban fog menni jóval, mint a felső középkategórás vga-tokkal...A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
- = Zk = -
félisten
én a Run-nal próbálkoztam, de...
- Bf3 jobban leköt
- most vmiért nem akaródzik elindúlni.." Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
kpal
nagyúr
válasz - = Zk = - #861 üzenetére
Jó oda aza karid Lesem állandóan netet mert csak a Grid 2 érdekel régóta nincs egy játék sem ami úgy lekötne amint a Grid azért várom nagyon .
-
- = Zk = -
félisten
én Bf3 alá vettem a 6950-et, viszonylag elfogadható, de van ennél jobb is ...
részletkérdés.... meg az is, hoyg a legutóbbi patch-csel elb.szták a játékomat -.-Grid2:
semmit az ég egy adta világon
Te voltál a reményem, hátha van vmi szaftos infód..." Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
kpal
nagyúr
válasz - = Zk = - #858 üzenetére
Grid2 röl infó nem tudsz barátom ?
-
- = Zk = -
félisten
Grid 2 alá kéne Mesterem?
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
sith-hun
csendes tag
Szép, részletes teszt!
Köszönöm! -
kpal
nagyúr
Mikor jön a 680 Matrix ,infó van??
-
KAMELOT
titán
Szép kis teszt lett. Minden a helyén van. GTX680 + teljes rendszer maxon terhelve 269W.
Az már szép kis telejsítmény.
Ára kemény MSI N680GTX-PM2D2GD5 140 000ft ami persze a boltban a legolcsóbb.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
proci985
MODERÁTOR
köszi a megerősítést.
crysisnek volt 64bites exéje (nem véletlenül), én azzal használtam. később, 8g rammal láttam 3,5gigányi foglalt memóriát is vele.
priti én három hetente takarítom, de ez az alulról szellőző ház átka. poén, hogy valamennyi por még így is bejut, pedig átálltam neutrális szellőztetésre időközben (alulnyomással még az ajtó résein is elég levegő mozgott, hogy az 5.25ös takarók porosodjanak).
egyébként 200Wos vidkarihoz jól szellőző ház kell. annál meg jön a por. ezekután szerintem siralmas, hogy milyen házakat adnak "csúcs"konfigokhoz.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Fitzgerald
veterán
3 év múlva megveszem 25k-ért.
-
hugo chávez
aktív tag
"Szóval az Intel legjobb mérnökei dolgoznak rajta..."
Miért, az Itaniumon nem azok dolgoztak? (Amúgy, de jó volna tudni, hogy vajon hány milliárdot öltek bele eddig az Itaniumba... )
(#848) dezz:
"Csak néhány % tranyót lehet ezzel megspórolni."
Hát ez az, hogy én is így gondolom és, ha tényleg így van, akkor kérdés az, hogy ezért a párszázaléknyi tranzisztormegtakarításért érdemes-e ennyire kiherélni a 32 bites teljesítményt? Mert szerintem nem, de majd kiderül.
"Bár összetettebb feladatoknál valószínűleg relatíve többet lehet majd kihozni a peakből a gyakorlatban..."
Különösen akkor, ha maradtak a ringbusnál...
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
priti
addikt
Még mindig látni olyat, hogy valaki úgy vállal garanciát egy konfigra, hogy leragasztja a gépházat, így az oldallap leszerelése a garancia elveszítésével jár, de a hardverek meg egy hulladék lovkosztos házban vannak. Az ilyen forgalmazót kéne első körben elhajtani valahová...
Most aki van olyan khm tájékozatlan, hogy így ezt elfogadja az be is tartja és itt a baj.
Ha csak a kis szájával tüdőből ráfúj néha már akkor sem tudná azt elérni, amiről recska beszél. Ahhoz az kell, hogy szét se szedje a házat soha. Én is láttam már hasonlót, ráadásul az ilyen szöszös dzsuva 2 ujjnyi vastagon. Tényleg be tud állni a venti is tőle simán. Mondjuk a legdurvább gép amit életemben láttam egy raktárban volt. Szétszedtem, dobtam egy hátast, modom ez meg mi a ff.. mire a csávó: "Az barátom? Az kérlek szépen targonca gumi. Állandóan pörgünk a targoncákkal a gumi meg kopik, innen a fekete por." Ja mondom az gyönyörű. VGA? Ugyan már! A PCI slot nem látszott az alaplapon! Az milyen? Ja és ment a gép, amikor odaértem, csak arra panaszkodtak, hogy néha lefagy.Hardverlesen
-
dezz
nagyúr
válasz hugo chávez #835 üzenetére
Erm, a kiinduló számoknál (ahol is 297 és 3009-re emlékeztem) kicsit kerekettem.
(#837) Abu85: Csak néhány % tranyót lehet ezzel megspórolni.
Akármit csinálnak, a Knights Corner mindenképp jóval kevésbé lesz jó peak FLOPS/chipterület és peak FLOPS/fogyasztás tekintetében, a kis x86 magjaival, mint egy számolóegységek százait, ill. hamarosan ezreit tartalmazó GPU... Bár összetettebb feladatoknál valószínűleg relatíve többet lehet majd kihozni a peakből a gyakorlatban, de az már kétséges, hogy összességében ez több lehet, mint pl. a GCN-nél...
-
04ahgy
nagyúr
Jah, a user (aki mellesleg nem hogy a gépét, de még a lakását sem takarítja) meg csodálkozik hogy fagy a gép.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
-
priti
addikt
Ha valakinek nincs otthon kompresszor és még a háza sem szűr, akkor pár hét után gyönyörűen nézhet ki a VGA Ha abból indulok ki, hogy a házventik mögött a szűrő mit fog meg nálam... nem győzöm havonta öblítgetni. Olvasva itt az előttem párral szólót, hogy a legszebb hűtési megoldások egyike... hát azért kiváncsi vagyok mit szólna, amikor egyadta szar egy phantom teteje, akkor is olyan szép e
Hardverlesen
-
mghltm
addikt
szerintem is a legszebb hutesi megoldasok, de legjobban a 8800 bliss tetszik
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
mghltm
addikt
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
lenox
veterán
Az sem mellekes, hogy GF104 es GK104 csak 8 multiprocesszort tartalmaz, GF110 16-ot, a Tahiti meg 32-t. Szoval amikor eljutunk oda, hogy tul vagyunk a multiprocesszoron beluli sokkon, hogy alig jutnak az sp-k adathoz, akkor jon meg, hogy a Tahiti 4-szer annyi multiprocesszoron futtatja ugyanazt a feladatot. Annyi trukk azert meg van, hogy a Tahitinel elvileg egy kernel csak a shared memory felet hasznalhatja, szoval ennyi elonye talan van az nvidianak, de kb. ki is merult. Az a fura nekem, hogy egyebkent egy duplazott gf110 28 nm-en tok jo lenne/lett volna uj memvezerlovel, akar 384 biten, akar 512 biten, es ezt nem latom at, de szerintem siman meg lehetne csinalni. Szoval szerintem ha ennel barmiben gyengebb lesz az uj chip, akkor az csalodas...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #835 üzenetére
Az való igaz, hogy az SP számítás ebből nem profitál, de a HPC-piacon a DP a lényeges. Az 1:1 DP főleg a tranzisztor szintjén előnyösebb. Nem mindegy a rendszer tervezésénél, hogy 32 és 64 bitre is koncentrálsz, és akkor 2:1 DP lesz. Vagy csak a 64 bitre koncentrálsz, és akkor a 32 bit veszít a sebességből, de tranyót spórolsz összességében. Itt arra kell gondolni, hogy a Fermi két CUDA maggal csinálta a DP-t és egyel az SP-t. Ha olyan CUDA magokat építesz, amelyek teljesen DP képesek, akkor az összességében kevesebbe kerül. A HPC-piacon főleg a DP számít, az SP teljesítmény inkább másodlagos.
Elég sok idejük volt a Knights Corner fejlesztésére. Ha nem rakták össze, akkor tényleg lehúzhatják a WC-n a projektet, de több forog itt kockán, mint ez a lapka és a HPC-piac. Szóval az Intel legjobb mérnökei dolgoznak rajta, mert a Skylake-be ez a fejlesztés jelentené az "IGP-t". Nem lehetetlen a Larrabee ötletére támaszkodni. Az AMD a GCN-nel megcsinálta azt, amit az Intel nagyjából elgondolt. Igaz persze, hogy nem x86-tal, és a Larrabee-ben is ez a legnagyobb gond, de ezt meg kell oldani. Innen már nincs visszaút, mert egy új alapokra helyezett projekt túl időigényes. Az biztos, hogy a Knights Ferry jó tapasztalat volt. Ott látni lehet a hibákat. Azokra pedig biztos van megoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz proci985 #834 üzenetére
a Penryn-nel (meg az elődeivel) a fő probléma az FSB-n keresztüli kapcsolat a memória és a CPU között. az ego-s játékokat egyértelműen ez fogja vissza, és a crysis-nál is jellemzően ez a platform oldali limit oka.
a 4G memória nemigen lehet szűk keresztmetszet - 32-bites .exe-k csak 2G-t tudnak megcímezni.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
hugo chávez
aktív tag
Valószínűleg az én készülékemben van a hiba, de én továbbra sem látom annak az értelmét, hogy mehet az 1x64 bit, de nem mehet a 2x32, hanem csak az 1x32.
Hát, én valahogy szkeptikus vagyok a Knights Cornerrel kapcsolatban, mint már írtam, nekem olyan Itanium"szaga" van a dolognak, na mindegy, majd meglátjuk, remélhetőleg még idén mindkét gyártó teríti a lapjait.
(#824) dezz:
"Pl. a LuxMark is SP alapú"
Vagy úgy! Én abban a hitben voltam, hogy DP. Pedig a HD 7870 és a GTX 580 viszonyából kikövetkeztethettem volna, hogy itt bizony 32 bitről van szó...
"a Tahiti a 7970 esetén ~16%-kal nagyobb chipterületen 26%-kal tud többet"
Bár szinte lényegtelen, de, hogy védjem egy kicsit a GK104-et, még ha a Wikis 352 mm2-rel számolok, akkor is inkább 20% az a "16%-kal nagyobb", ha pedig a PH!-s 365 mm2-rel, akkor 24%-kal, a "26%-os" peak teljesítményelőny pedig valójában inkább csak 22% körüli.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
proci985
MODERÁTOR
pontosan, 3870el anno néztem, hogy milyen rosszul skálázódik a Crysis. 6950 2GBvel duplájára ugrott a prociterhelés a q6600@3.0val. ja, a 3870 szintén 40-60% között mozgott, szóval néztem is, hogy ez így hogy, mégis hol a limit. (fsb, mem, vinyó -4giga rammal is swappelt, 8al már nem- volt gyanús, utólagosan elnézve talán Vram is).
CPUlimit egyébként érdekes. q6600@3.0 + 6950 2gbvel pl Metro2033 1080p high már cpulimites volt, very high határeset, very high + DoF egyértelmű GPUlimit. i5-760al gyári 2.93 és 3.52 között nem volt különbség highon sem.
Dirt3nál a két proci között kb másfélszeres volt a különbség ultrán, mondjuk azt csak 3840x1024en néztem, és az eléggé nagy field of view pár esetben eléggé érdekesen rendezi át a bottleneckeket (pl számolni kell a fákat oldalirányba is, extrém esetben háromszoros cpu igény). arra nem igazán számítottam, hogy 3840es felbontáson még CPUlimitbe botlok egy szem 6950el, pláne nem úgy, hogy még bőven játszható fpstartományban voltam.
Shift1 szintén hasonló volt, 3870el ment szépen 1280x1024ben a q6600@3.0val, aztán amikor néztem 3840x1024ben a 6950el megdöbbenve tapasztaltam, hogy pár helyen kegyetlenül beszaggat.
"A 680 viszont pont ott segít majd, ahol az 5870-em megállt: a nyers erőben."
pontosan. "cpu limit" téma szerintem túl van értékelve, arról nem is beszélve, hogy van bőven más bottleneck is a rendszerben. szerintem pl 4 giga ram sokkal inkább lehet szűk, mint egy q9550 (a témaindító hozzászólás kapcsán ez senkinek nem tűnt fel, pedig pár játéknak már 2008ban se volt elég ennyi memória).[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
KTTech
veterán
Majd talán egyszer, mert a fotó feldolgozáshoz az lesz a következő (és kizárólag Intel, mert a Lightroom azt szereti igazán - egy i7 3770K talán majd a későbbiekben, de lehet, hogy Haswell lesz belőle).
De azt nem úszom meg ennyiből mint ezt a cserét, és még elfogadható az a 4-5mp amíg kiszámol egy 21Mpixeles RAW-ot, addig nem nagyon töröm magam...Kompromisszumot meg nem kötök, mert kb. annyit költök a 680-ra, mint más egy belépőnél is gyengébb VGA-ra... ár/teljesítményben ez a legjobb választás számomra.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
tombar
senior tag
egyébként még mindig ott a lehetőség h eladja a lap cpu kombót, aztán beruház egy ivyra vagy bullra. viszont ha ez megfelel neki és úgy érzi h nem kell effektíve kompromisszumot kötnie, akkor véleményem szerint nem járt rosszul.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
tombar
senior tag
ha mind2töknek uo cpuja van, akkor miért nem csináltok tesztet cpu limites játékokkal ill. jól optimalizáltakkal. nem bántásból mondom, de az így érzem úgy érzem számadatok vagyis tények nélkül igen csak urban legend beütésű. tényleg ne vegyétek sértésnek, csak rossz olvasni.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
KTTech
veterán
Én is... az a tapasztalatom, hogy az 5870 igen harmatos a proci mellé... A 680 viszont pont ott segít majd, ahol az 5870-em megállt: a nyers erőben.
A VGA egyébként nem feltétlenül a CPU miatt pihizik... (főleg amikor a CPU épp elunja magát... és 25-30% közt van a terhelése)
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
BeLucZ
addikt
tapasztalatból beszélek ember
nem a semmiből veszem ezeket a dolgokat, egy két vga igényes programon kívül nagyon dühítő volt látni ahogy pihizik a vga, és az még csak 580 volt, most meg 480 van, de anno az 5850nél is voltak finomságok, gagyi konzolportoknál mindig platform limit van és ezek vannak nagy többségben manapság -
Abu85
HÁZIGAZDA
A LuxMarknak más nem fekszik. Az lehet a gond, amit Lenox mond.
David Kanter csinált egy táblázatot a különböző lapkák multiprocesszorairól:
Látható, hogy a Kepler compute-ra nem túl acélos ebben a konfigurációban. A BW/FLOP értékekben mindkét Fermi konfigja jobb, a GCN meg egyenesen más kategória a szétválasztott L1 és LDS gyorsítótárral. Az van amit Lenox mond. Kevés a bandwith a compute-ra ... legalábbis ez a leglogikusabb magyarázat. Egyszerűen játékra készült a lapka.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
válasz hugo chávez #730 üzenetére
"Kérdés, hogy pl. a "komplex fizikához", amit említettél, kell-e a DP, vagy elég a SP?"
Valószínűleg elég az SP, de itt valójában nem ez a kérdés, hanem az, hogy a peak FLOPS-ából mennyit lehet kihozni összetettebb számításoknál. Pl. a LuxMark is SP alapú, mégis nagyon lassan fut rajta...
"azért elég komoly, mert a GF114 tud ~1.26 TFLOPs-ot SP-ben, a GK104 meg ~3 TFLOPs-ot"
Komoly, de pl. a Tahiti a 7970 esetén ~16%-kal nagyobb chipterületen 26%-kal tud többet -- amiből összetett számításoknál is jóval többet lehet kihozni.
(#728) siriq: Jópár!? Itt leginkább egy ember savazta a Bulldozert és végülis nem is lett olyan rossz, mint amilyennek be akarta állítani.
(#746) tiborandras: Egy 60 Hz-es LCD-re is küldheti a képet a videokártya 200 fps-sel, ilyenkor jön a tearing, amikor is több frame-ből is megjelenik néhány sor a képernyőn.
(#749) RECSKA: Lényegében ugyanúgy frissít az LCD is, mint a CRT (föntről lefelé egyenként a sorokat), csak itt a következő frissítésig látható marad a képtartalom. (Hacsak nincs black-frame-insertion, de ez monitoroknál a jövő zenéje.) Ha a videokártya hamarabb küldi az új képkockát, mint hogy a monitor végzett volna az előző megjelenítésével (és készen állna az új fogadására), akkor az új felülírja a régit az belső kép-bufferben, aminek az lesz az eredménye, hogy a megjelenő kép több különböző képkocka részleteiből (pár soraiból) fog összeállni. Ez a tearing.
Ennek elkerülésére szolgál a V-sync (az új képkockák küldésének a [mindig működő] vertikális szinkronhoz való igazítása), ami viszont lekorlátozza az fps-t 60-ra, pontosabban az adott megjelenítő frissítési rátájára -- de ez ugye sokszor lassítja az adott játékprogram inputokra való reagálását is.
(#819) Zeratul: Szerintem ezek nem tudnak mindent, amit a CCC -- legalább is ami pl. a videós, LUT, scaling és port-beállításokat illeti.
[ Szerkesztve ]
-
SylverR
senior tag
+1
Driver, hozzá egy ATT, azt csókolom.Amúgy nem értem, miért fikázzák ennyien a Catalystet. Nekem soha nem volt bajom az ATi drivereivel.
Azonban tudok 3 játékot is, ami 3 nVidia kártya alatt is baromkodott. Mindhárom régi. Szóval még csak azt se lehet mondani, hogy túl régi drivert raktam volna fel.Nem!
-
- = Zk = -
félisten
-
- = Zk = -
félisten
valamiből nekik is kell vmit szerezni, biznyicelni
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
Cybertrone
veterán
Ha nem buzizza az ember a catat nincs annak baja... viszont erzekenyebb! Nem kell minden heten frissiteni, baszogatni... ilyen szempontbol az Nv driver jobb... Amugy a bugok minden programban megtalalhatoak!
"Pisztolycsővel a szájában az ember magánhangzókban beszél" ~Harcosok klubja! Origin: Cybertrone, Steam:nLali85 * HTC One X white...
-
KTTech
veterán
nV-vel sok-sok éves tapasztalatom volt (Geforce2MX-ig visszamenőleg, ami mai napig működik az egyik otthoni gépben, ami csak netezésre van használva egy PIII Tualatinnal párban), csak a GTX260 után az 5870-es volt, mert jó áron el tudtam adni a 260-at (balek volt a vevő, akit a haverom talált, igazából úgy hívott fel a haver, hogy eladtam a kártyát az új árán, megfelel? és ekkor volt kb. 1 éves... nem tiltakoztam ellene ), és akkor nem igazán volt jó nV alternatíva, így tettem egy próbát...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz - = Zk = - #811 üzenetére
Ebben van valami
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
veterán
válasz - = Zk = - #811 üzenetére
Sajnos eléggé rászoktak, hogy azzal vágják haza a cuccokat, hogy jajjj de jó, jött új cucc, legariztatom.... A picsájukba dugnám, és jól ....
Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
- = Zk = -
félisten
nekem is van....villanyszámlának hívják kicsiny hazánkban....
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
KTTech
veterán
És ha nem 30%-on, hanem 100%-on fog menni, akkor mi van...? hmm?
Mert pl. most az 5870-en nem CPU, hanem erősen VGA limitem van még 1366x768-on is... legalábbis az általam játszott játékokban, és még az AA be sincs kapcsolva. MP egyébként se nagyon érdekel... Ha nem velem egy hálózaton levő emberekkel játszok, akkor a pingidő úgyis viszonylag magas, és ez jobban zavar, mintha a GPU pihenne (hiába van nekem 2-3ms-es pingem, mert LAN-on, optikai hálózat végén ülök, ha másik hálózatból érkező ellenfélnek 50-80-100ms... A Crysis Wars-nál ez kergetett idegbajba leginkább).
Akikkel meg MP-t szoktam nyomni, azoknál még az 5870-es kártya is sok volt... mert nem erőművekkel nyomulnak. Nekem se lenne annyira lényeges ez a kártya, mert nem HC gamer vagyok, csak ebből a pénzből ezt éri meg megvennem (AMD-t meg nem veszek, elég volt ez az 5870-es bőven... nem a tudása miatt, hanem a driverekkel sz*pok folyamatosan, különösképp a GPU gyorsításos böngészők alatt, amikor képes kiakadni a driver full-3D-módban és csak újraindítás segít... Ja, és ha overclockolok, akkor a HDMI kimeneten szinkronhibás a jel, remek...).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
TTomax
félisten
Igen úgy gondolja... de elővehetjük a GTA4-et meg a skyrimot is....és egyre több ilyen konzolport lesz majd a jövőben...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
pmheros
őstag
-
Cybertrone
veterán
Ha megvannak a kapcsolatok, és az eredeti árát le lehet vásárolni az nem csalás... fogalmazzunk úgy hogy ritka, és inkább csak benfenteseknek lehetséges!
"Pisztolycsővel a szájában az ember magánhangzókban beszél" ~Harcosok klubja! Origin: Cybertrone, Steam:nLali85 * HTC One X white...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Garanciális EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit Videokártya
- ASUS Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 256bit (ROG-STRIX-RX580-O8G-GAMING) Videokártya
- Garanciális ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC 20GB GDDR6 Videokártya
- BONTATLAN! ASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- AKCIÓ! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest