Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Whysperer #191 üzenetére

    680nak a 7970 az ellenfele. itt svédeknél a 680 átszámolva kb 10kval drágább, de fogyasztásban jobb, meg ma debütált.

    beálltak az árak.

    csucsbicep: 6950nek bőven elég egy 500as táp.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    hardocp: első 5760x1080as teszt. nagyon úgy néz ki a 680 szépen bírja a 6m pixelt is, szóval szépen skálázódik felfelé.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz priti #127 üzenetére

    5760 határeset. pár játéknak elég egy 6950/7850 is (Shift2t pl úgy nyúzom), Crysis 1.2, Stalker SoC, Metro2033, ezekhez szerintem kevés egy kártya. ha a 6950 2gb <15-20fpst megy átlagban, akkor oda 7970/680 se elég. más kérdés, hogy a részletesség lehúzásával eszméletlenül sokat lehet nyerni, Metro2033nál a very high és a medium között olyan 3-4szeres eltérés fpsben. kinézetben meg alig valami.

    abban meg igazad van, hogy három kijelző árban annyira azért nem vészes, fullHD EIPSekből (ips236/2312hm) össze lehet rakni egy hármast egy 7970/680 árából.

    jozsef m.: köszi! néztem egyébként widescreengamingforumot is, elvileg lesz valamikor ott is teszt. ők meg ugye csak multimonitorral foglalkoznak, szóval emiatt is érdekesek.

    szab.tam: sőt, még heat spreaderje is van, szóval kompatibilis a hűtőrendszereddel;).

    DjDanee87: szerintem arra gondol, hogy gyakorlatilag egy pár (néven nevezve: Crysis, Metro2033, Stalker CoP, MW3 multi zoommal és 64fővel, határeset F1 és Dirt3) játékon kívül mindenben 1080pben legalább 80, de inkább 120fpsnek kell lennie. gyakorlatilag értelmetlenül erősek ilyen felbontásokba.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz priti #300 üzenetére

    teljesen igazad van. én eljutottam oda, hogy többet bencheltem vele, mint amennyit játszottam. ja mellesleg unalomba fulladt és nem vittem végig... crysis legalább játéknak jó volt.

    inkább amiatt hoztam fel, mert van kb 5 játék, ami 1080pben is már lassú, de a többinél már egy fele ennyibe kerülő 7850es is bőven tol 60fpst, stabilan. viszont, 5760x1080ban már árnyalódik a kép, Shift2 még jó, Deus Ex nagyon nagyon határon AA/AF nélkül is, többet meg nem volt időm benchelni a kártyát. viszont pl Heroes6nál se vagyok biztos, hogy stabil lesz. itt jönne ki amit mondasz, hogy 1600p, vagy 3xFHD, mert egy 30"as árából már kijön három 23"mas.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Cybertrone #529 üzenetére

    nézd meg rendesen azt a tesztet. avp alatt tök jól skálázódik, majdnem négyszer gyorsabb a 7970 5760 4AFben, mint egyedül (110 vs 30fps). batmanhez friss a driver (két gpu fölé egyik se megy), BF3ban megint 350%ot tud 4 7970 egyhez képest, Crysis2ben 7970 csak két GPUig skálázódik amd oldalon, de a 680 300% fölött van négy gpuval és gyanús, hogy CPUlimites (nagyob FoVvel pár esetben előbb jön a CPUlimit is, pl nfs shift három monitorral megfeküdt egy húzott q6600on procilimittel, amikor egy monitoron még ment gyönyörűen).

    metro2033 megint skálázódik 4 gpuig 7970en (680on csak kettőig, de friss a driver), skyrim meg eléggé fura, de ott már a három kijelző meghajtásának is örülni kell. driver majd talán javít.

    frissek a kártyák, 3-4way setupok meg ritkák, szóval először a kétkártyás rendszereket hozzák rendben driveresen, utánna jöhet minden más. két kártyáig pedig minden gyönyörűen skálázódott.

    FHD illetve medium szerintem jó, legalábbis összevetni. FHD medium / FHD ultra / 5760 medium / 5760 ultra már szépen mutatja, hogy a kártyától mi várható, hogy skálázódik. a nem skálázódás is természetesen eredmény. FHD medium talán túlzás, de pl egy 69x0/78x0 már csak úgy bírja el 5760ban pl a Metro2033mat, szóval összevetés miatt jó.

    echterion: igaz, de összevetés miatt érdekes lehet, hogy mégis mennyivel gyorsabbak a kártyák. 120Hzs monitort használó gamereknek egy monitorra is bőven kellhet a kakaó.

    illetve akár csak összevetni is érdekes. marketingértéknek sem rossz, halo productok nem feltétlenül a saját eladásaikkal generálják a profitot, az alsóbb szegmens eladásaiban is segíthetnek.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz dezz #586 üzenetére

    volt már ilyen rövid távú megoldás a 9600gt személyében. volt is nagy meglepetés, amikor jött a középkategóriás kártya, általában hozta a 3870et (3870 mondjuk pár esetben sokkal gyorsabb volt, de az ritkán fordult elő) és ott volt a 8800gt nyakában.

    mondjuk egy csúcskategóriás kártyának azért 3-4 évet bírnia kéne. aztán remélhetőleg nem úgy fognak kompenzálni, hogy egy teljesítmény szempontjából korántsem optimális irányba viszik el a játékok fejlesztését, mint az anno történt a Crysis/Metro esetben. bár azt meg kell hagyni, a Crysis mai napig nagyon jól néz ki.

    Attix82: a 24 low az még jó eredmény:). nekem sikerült már olyan space shoot em up klónt írnom, ami 5sec/framet csinált egy húzott q6600on. csak egy lassú algoritmus, meg kellőképpen bugos memkezelés kell, és nagyon könnyű lassú kódot írni.

    Metro már bőven van optimalizálva (különben diavetítene bármin), de lehetne még rajta mit reszelni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz prime_adam #632 üzenetére

    gtx580al csak két kijelzőt tudsz egyszerre meghajtani*. van egy spec modell, ami tud hármat, de az is csak 50hzn tudja az 1080pt. egyébként normál esetben három kijelzőhöz mindenképpen SLI kell.

    680al megy három kijelző, memóriával is jobban áll, de az meg gpgpura gyengébb.

    *erre van egy spec megoldás, nevezetesen egy 8400gs második kártyának, kijelzőt meghajtani, miközben az 580 számol. de ez korántsem tökéletes megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz TTomax #641 üzenetére

    elég stabilnak tűnnek pedig, AA nélkül megvan a 60. 80as AVGvel szerintem nem lehet baj minFPSsel sem.

    namost, AAt ki kell lőni a jobb fpsért (azzal megint 50-60 körül lennél), de szerintem ekkora "kijelző"nél nem feltűnőek a recék (sokkal több a képi info, embernek kevésbé van kapacitása recéket keresni... mondjuk ez saját tapasztalat, lehet másnál máshogy van). bár nekem három 21,5"ösöm van, aminél alapból eléggé picik a pixelek. 24"esnél lehet picit láthatóbb lenne mondjuk.

    három 2412hm lenne a cél?

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz TTomax #646 üzenetére

    hm, ips226vről váltottál?

    pivot szerintem határeset. sokkal szélesebb nem lesz a látótér, de szerintem zavaróbbakká válhatnak a vonalak. sajnos nekem az LGk nem tudnak pivotot, szóval úgy nem tudtam kipróbálni a rendszert.

    vram limittel kapcsolatban küldök privit.

    egyébként nekem is picit gazdaságosnak tűnik, legalábbis az áráért mindenképpen. 7870el kapcsolatban 6970ek ára talán esni fog, inkább fogyasztásban van csak különbség. eléggé magas lett az áruk.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz TTomax #649 üzenetére

    :) ja, 2412 jobb lesz, szerintem multimonitorral kell minimum ips/pva panel, tn a célra kb alkalmatlan. nekem az egész pici 21,5ösökkel is majdnem 150centi széles a rendszer, ami hatalmas betekintési szögeket jelent.

    jaja, nem véletlenül ritka a pivotos használat:)

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #827 üzenetére

    pontosan, 3870el anno néztem, hogy milyen rosszul skálázódik a Crysis. 6950 2GBvel duplájára ugrott a prociterhelés a q6600@3.0val. ja, a 3870 szintén 40-60% között mozgott, szóval néztem is, hogy ez így hogy, mégis hol a limit. (fsb, mem, vinyó -4giga rammal is swappelt, 8al már nem- volt gyanús, utólagosan elnézve talán Vram is).

    CPUlimit egyébként érdekes. q6600@3.0 + 6950 2gbvel pl Metro2033 1080p high már cpulimites volt, very high határeset, very high + DoF egyértelmű GPUlimit. i5-760al gyári 2.93 és 3.52 között nem volt különbség highon sem.

    Dirt3nál a két proci között kb másfélszeres volt a különbség ultrán, mondjuk azt csak 3840x1024en néztem, és az eléggé nagy field of view pár esetben eléggé érdekesen rendezi át a bottleneckeket (pl számolni kell a fákat oldalirányba is, extrém esetben háromszoros cpu igény). arra nem igazán számítottam, hogy 3840es felbontáson még CPUlimitbe botlok egy szem 6950el, pláne nem úgy, hogy még bőven játszható fpstartományban voltam.

    Shift1 szintén hasonló volt, 3870el ment szépen 1280x1024ben a q6600@3.0val, aztán amikor néztem 3840x1024ben a 6950el megdöbbenve tapasztaltam, hogy pár helyen kegyetlenül beszaggat.

    "A 680 viszont pont ott segít majd, ahol az 5870-em megállt: a nyers erőben."
    pontosan. "cpu limit" téma szerintem túl van értékelve, arról nem is beszélve, hogy van bőven más bottleneck is a rendszerben. szerintem pl 4 giga ram sokkal inkább lehet szűk, mint egy q9550 (a témaindító hozzászólás kapcsán ez senkinek nem tűnt fel, pedig pár játéknak már 2008ban se volt elég ennyi memória).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz gbors #836 üzenetére

    köszi a megerősítést.

    crysisnek volt 64bites exéje (nem véletlenül), én azzal használtam. később, 8g rammal láttam 3,5gigányi foglalt memóriát is vele.

    priti én három hetente takarítom, de ez az alulról szellőző ház átka. poén, hogy valamennyi por még így is bejut, pedig átálltam neutrális szellőztetésre időközben (alulnyomással még az ajtó résein is elég levegő mozgott, hogy az 5.25ös takarók porosodjanak).

    egyébként 200Wos vidkarihoz jól szellőző ház kell. annál meg jön a por. ezekután szerintem siralmas, hogy milyen házakat adnak "csúcs"konfigokhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák