- ZIDOO médialejátszók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hisense LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Akkor nem lenne minimális a képtörés (ill. különbség a részek között), ha a monitor képfrissítése is többszáz Hz lenne. Így, hogy csak 60(-75) Hz, minél több az fps, annál több törés jelenik meg a képen. A két rész közötti különbség az fps-től és a mozgás sebességétől függ. De még ha kicsi is itt a különbség, a kép teteje és alja között már jelentős.
Fura, hogy te nem látod, látnod kellene. Nem lehet, hogy valami olyan játékkal játszol, ami úgy oldja meg ezt, hogy sok frame-et számol (így sűrűn veszi figyelembe az irányítást is), de ezek közül mindig csak 60-at jelenít meg?
-
huskydog17
addikt
Attól, hogy te nem érzékeled a képtörést, másnak még nagyon is szúrhatja a szemét. Én lassú (30 FPS környéke) és nagyon gyors (60 FPS felett) képsebesség mellett is szinte azonnal kiszúrom a képtörést. Sok játék esetén a játékos a jelenséget úgy fogja fel, úgy érzékeli, hogy számára mintha a játék mikroakadásokat eredményezne a magas FPS szám ellenére. Képtörés nélkül és tökéletes szinkron esetén a játékok sokkal "folyékonyabbá" válhatnak. Nálam legalábbis ez a helyzet. Azonnal (vagy legfeljebb néhány perc elteltével) észreveszem, hogy a játékban aktív-e a V-sync vagy sem. Egy új, számomra ismeretlen játékot mindig úgy kezdek, hogy a beállításoknál aktiválom a függőleges szinkront függetlenül attól, hogy milyen gyorsan megy a játék a gépemen. Na persze 10-15 FPS sebesség esetén valóban nincs értelme, hiszen ez már szinte diavetítés, itt gyakorlatilag állóképeket lát a user. Ahogy azt SylverR kolléga említette, nagy képsebesség mellett is brutálisan tud törni, sőt ott inkább jellemző, mint alacsony sebesség mellett. A tapasztalt szemek azonnal képesek kiszúrni a jelenséget. Rengeteg olyan játékos van, akik egyenesen undorítónak tartják a képtörést, köztük vagyok én is, nem véletlen lett mára alapkövetelmény egy AAA címben.
Attól, hogy te nem használod a diskurzus tárgyát képező funkciót, még igenis nagyon hasznos funkcióról van szó. Nem mindenki HC gamer, ráadásul már legalább ezerszer el lett mondva, hogy ez nagyon szubjektív dolog. Ez azonban nem lehet mentség egy játékfejlesztő stúdió számára sem arra, hogy kihagyják a címből ezt a funkciót, na persze itt elsősorban komolyabb, úgynevezett AAA címekre gondolok. Itt csak Abu-t tudom idézni (nem szó szerint), akivel tökéletesen egyet értek: Mára a V-Sync és a Triple Buffering két olyan alapkövetelmény lett, hogy minden értelmes fejlesztőgárdának mondhatni kutyakötelessége implementálni a játékaiba.
Ezt a témát szerintem totál felesleges tovább boncolgatni úgy érzem.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
SylverR
senior tag
-
lenox
veterán
Lehet, hogy csinal valami processinget a monitor (nem lehet, hanem biztos), de tearinget egy consumer monitor biztos, hogy nem detektal abbol a celbol, hogy kiszurje. Lehetne ilyet csinalni, csak nincs semmi ertelme. Te mire hasznalnad? Ha mondjuk 70 fps-sel tud a geped egy jatekot renderelni, akkor egyik kep sincs meg teljes egeszeben, ilyenkor nem rakna ki semmit a monitor? Vagy ha mondjuk 55 fps-sel tud, akkor nagyon ritkan van egy teljes kep, neha valtozna, amit latsz, ennek sincs semmi ertelme...
-
KTTech
veterán
-
huskydog17
addikt
Amint azt mondtam, nem vagyok szakértő a témában, a képmegjelenítési dolog csak a saját teóriám volt, így nem tudok tovább állást foglalni az ügyben.
A 120 Hz-es monitor esetében pedig a duplázott függőleges frekvencia nem oldja meg a képtörés jelenségét, ráadásul 60-nál több FPS totál felesleges számomra. Amúgy miért kardoskodsz annyira a 120 Hz-es függőleges frekvencia mellett játékok esetében? Mi olyan előnye van egy 120 Hz-es kijelzőnek játék terén, amit nem tud egy 60 Hz-es? Itt a 3D-t felejtsük el az nem játszik, azon kívül!
LCD kijelző esetében (nem 3D tartalom esetén) és fix 60 FPS mellett totál felesleges egy 120 Hz-es kijelző meglátásom szerint.Miért használt alkatrész árakra alapozol? Ott persze, hogy minden olcsóbb, de az lényegtelen. Ami lényeges az az új termék ára.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Szerintem a monitornak semmi köze a képtöréshez, mivel annak elektronikája azt a jelet rakja össze, amit a GPU küld neki. A kép pont a VGA-nál törik szét. Ezt a kijelző csak megjeleníti, hogy ezt az információt kapta. Az igaz, hogy nem vagyok jártas monitorok elektronikájában, ez csak az egyéni teóriám.
A 120 Hz-es függőleges frekvenciának pedig csak 3D tartalom esetén van értelme számomra és mivel én nem foglalkozom egyáltalán 3D tartalommal (nem is érdekel), így a 120 Hz-es monitorok számomra abszolút lényegtelenek, ráadásul horror áron vannak.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Nem monitorhiba okozza a képtörés jelenségét, de ez a cikkben is egyértelműen le van írva a cikkben az extrák résznél:
"A monitorok állandó képfrissítéssel dolgoznak, miközben a képkockák számítása a program futtatása során közel sem állandó. A probléma ott keletkezik, amikor a frame bufferben található információ a kijelző frissítése közben változik, ugyanis ilyenkor a megjelenítő felső részében a régi, míg az alsó részében az új képkocka információja látható valahol egy töréssel a képen, ami esetenként igencsak zavaró lehet. Erre találták ki a vertikális szinkront, ami összehangolja a rendszer működését, így a kijelzőre kikerült tartalom mindig egy képkockáról származik."
A jelenséget egyébként bárki könnyedén észreveheti, csak nem mindenkit zavar, ezért mondom mindig, hogy a képtörés jelensége meglehetősen szubjektív dolog.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
KTTech
veterán
Nem, '92-ben 240-es volt '95-ben vettem a 1.3GB-set (most meg összességében van 16,5TB, igaz ebből sok nem használható rész, a RAID5/ZFS tömbök miatt + a 160GB-s SSD) ... de a sebessége mai szemmel nézve mindkettőnek a nevetséges kategóriába esett. Igaz akkoriban ennyi is elég volt az akkori felhasználási körnek.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Háááát... a DOS jóval nagyobb szívás volt (PC-m 1992 óta van) + ott nem voltak igazán erőforrásigényes dolgok olyan szinten mint ma. Az 1.3GB-s HDD-men az olvasási sebesség volt 1.3MB/s körül, az írási alatta... Cserébe volt szívás a driverekkel, vagy éppen a nem létező driverekkel játékokon belül. Meg hogy épp mit támogatott az adott release és mit nem... vagy éppen miért nem indul, miért fagy le az AM386-on amikor az i386 gond nélkül viszi...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
mint az lejjebb le lett írva, egyénfüggő a dolog. a rángatás alatt azt értem, hogy nem érzékelem folyamatosnak a játékot - nem szemmel is látható akadásról van szó (ami legalább 200-300ms), hanem sokkal rövidebbről. akkor igazán zavaró, ha amúgy nagyon folyamatos a játék (pl. F1 2010).
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
-
FireKeeper
nagyúr
igen, megfogtad a lényeget elbeszélünk egymás mellett szóval asszem amíg valamelyikünket fel nem vesznek a VTX3D-hez, hogy kiderítse hol és hogy gyártatnak, addig ennek a vitának semmi értelme.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
FireKeeper
nagyúr
az esetleg nem merült fel benned, hogy a VTX nem azért olcsó, mert szarszutyok alkatrészekből összerakott selejtes gané ellenőrizetlen kártyákat forgalmaz, hanem mondjuk mert kevesebb kiegészítőt, szoftveres körítést, garanciát ad a kártyáihoz?
vagy mondjuk ott az Asus, akinek a zsebében van a DirectCU, meg ROG, meg még tökömtudja hány játékosoknak jól hangzó brand, ezért az asus megteheti, hogy ugyanazt a kártyát eladja drágábban. ugyanazt, csak asus matricával, asus dobozban, asus kiegészítőkkel, asus driver cd-vel, asus illattal, asus feeling-gel. a VTX-nek ilyen nincs, ő nem teheti meg, hogy drágán adja a ref cuccot, mert neki nincs neve a piacon, pont az ilyen sztereotípiák miatt. neki muszáj olcsón adni.szó se róla, én sem vagyok épp járatos a gyártásban, nem tudom, hogy a VTX-nek van-e saját tulajdonú videókártya gyára, de szerintem nincs. vagy refkártyát gyártatnak, vagy külön NYÁKot terveznek, de azt is bérgyártóval csináltatják. innentől kezdve meg ugyanolyan mint a többi gyártó, az árkülönbség nem csak a termék minőségétől, hanem a mögötte álló brand milyenségétől is függ.
amúgy meg persze hogy tisztában vagyok vele, hogy mennyi meg mennyi probléma felmerülhet egy ilyen cucc gyártásánál, villamosmérnök hallgatóként van egy kis rálátásom. de ha jól emlékszem ezzel kapcsolatban én soha semmit nem is írtam, itt most azon megy a vita, hogy a VTX kártyák mögött fizikailag milyen gyártósor áll. te állítod, hogy szar, én állítom, hogy nem olyan szar, abban viszont egyetértünk, hogy a gyártás milyen érzékeny folyamat, és mennyire fontos a minőségellenőrzés.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Pug
veterán
Ha készen kapná
Pedig nagyon gyakran megesik nézz utána
Ettől függetlenül természetesen azt állítani, hogy a VTX3D összes kártyája tökéletes, mind azt hogy hulladék, egyaránt hülyeség. Szóval szerintem felesleges védened a nem túl megalapozott álláspontját. Tipikusan hasonló, mint mikor valaki egy hibás termék után általánosítva "szarnak" tartja a teljes adott szériát, vagy ne adj isten az adott márka égisze alatt született összes terméket.
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
ennyi erővel akár azt is mondhatnád, hogy nem szabad venni videókártyát. elvégre is még a legnevesebb gyártónál lehet szarul beállított gépsor.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
proci985
MODERÁTOR
teljesen igazad van. én eljutottam oda, hogy többet bencheltem vele, mint amennyit játszottam. ja mellesleg unalomba fulladt és nem vittem végig... crysis legalább játéknak jó volt.
inkább amiatt hoztam fel, mert van kb 5 játék, ami 1080pben is már lassú, de a többinél már egy fele ennyibe kerülő 7850es is bőven tol 60fpst, stabilan. viszont, 5760x1080ban már árnyalódik a kép, Shift2 még jó, Deus Ex nagyon nagyon határon AA/AF nélkül is, többet meg nem volt időm benchelni a kártyát. viszont pl Heroes6nál se vagyok biztos, hogy stabil lesz. itt jönne ki amit mondasz, hogy 1600p, vagy 3xFHD, mert egy 30"as árából már kijön három 23"mas.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
5760 határeset. pár játéknak elég egy 6950/7850 is (Shift2t pl úgy nyúzom), Crysis 1.2, Stalker SoC, Metro2033, ezekhez szerintem kevés egy kártya. ha a 6950 2gb <15-20fpst megy átlagban, akkor oda 7970/680 se elég. más kérdés, hogy a részletesség lehúzásával eszméletlenül sokat lehet nyerni, Metro2033nál a very high és a medium között olyan 3-4szeres eltérés fpsben. kinézetben meg alig valami.
abban meg igazad van, hogy három kijelző árban annyira azért nem vészes, fullHD EIPSekből (ips236/2312hm) össze lehet rakni egy hármast egy 7970/680 árából.
jozsef m.: köszi! néztem egyébként widescreengamingforumot is, elvileg lesz valamikor ott is teszt. ők meg ugye csak multimonitorral foglalkoznak, szóval emiatt is érdekesek.
szab.tam: sőt, még heat spreaderje is van, szóval kompatibilis a hűtőrendszereddel.
DjDanee87: szerintem arra gondol, hogy gyakorlatilag egy pár (néven nevezve: Crysis, Metro2033, Stalker CoP, MW3 multi zoommal és 64fővel, határeset F1 és Dirt3) játékon kívül mindenben 1080pben legalább 80, de inkább 120fpsnek kell lennie. gyakorlatilag értelmetlenül erősek ilyen felbontásokba.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
W.Wilson
aktív tag
Én ebben a tesztben is csak két játékot látok, ahol 100 vagy afeletti fps érték van fullhd-ban, nem értem miért lenne értelmetlen ezt nézni.
%-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel
-
TGWH
őstag
Nem tudom, nem mondhatjuk erre, hogy a gamer réteg teteje? Hisz szépen visz mindent... A következő lépés úgyis a feleslegesen sok pénz beleölése lenne...
3 monitor terjed persze, de ez akkor most egy új felső kategória, vagy egy különc réteg, a még pénzesebbek?
Kellene egy szavazás, hogy kit érdekelne ez a 3 monitoros teszt, mert ahogy nézem, a játékosok egy kisebb részét. Ha az általam használt felbontásnál nagyobbon simán megy, szerintem nem lesz gondom a 7850-nel sem, igaz több pénzt nem szánnék rá.Szeretném harsogni kétkedők fülébe, Szeretném égetni reszketők lelkébe, Lángbetűkkel írni véres magyar égre: Ez a hit a fegyver, hatalom és élet, Ezzel porba zúzod minden ellenséged, Ezzel megválthatod minden szenvedésed. E jelszót, ha írod lobogód selymére, Ezt, ha belevésed kardod pengéjébe
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Értjük, és le lesz tesztelve, de most az volt a lényeg, hogy megjelenjen a cikk időre. Később megnézzük nagyobb terheléssel is.
A driver az nagyon számít. A legtöbb teszt maradt az első Catalyst drivernél, ami megjelent a HD 7970-hez. Azóta láttuk, hogy mennyit változott a helyzet. Majd később erre a driverkérdésre is visszatérünk még. Egyelőre itt várakozni tudunk csak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox Series X|S
- Villanyszerelés
- EA Sports WRC '23
- Fűzzük össze a szavakat :)
- ZIDOO médialejátszók
- Rufus
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Windows 11
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- SAPPHIRE RX 7900 XTX 24GB GDDR6X NITRO+ GAMING OC VAPOR X - Új, tesztelt - Eladó! 360.000.-
- EVGA Nvidia GTX 1080 Ti FTW3 ICX 11Gb
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- XFX Speedster SWFT 319 RX6800 ingyen foxpost box
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest