- OLED TV topic
- Majdnem mindenki a TSMC 2 nm-es node-jára vágyik, de van egy nagy probléma vele
- Autós kamerák
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Fali konzol lapos tévékhez
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED monitor topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- TCL LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
aragorn1000
csendes tag
Új videó. Itt már be van kapcsolva az Async Compute.
Link -
psypunk
csendes tag
válasz
Menthirist #46 üzenetére
Jogos
-
Az eddig is volt, és nem benchmark, hanem kiírja a framerate adatokat, low-ban csak fps-t, mediumban a drivereket is, high-ban meg már átlagolt frame time-okat meg hasonlókat is.
Benchmark egy olyan teszt, ami minden egyes alkalommal ugyanúgy fut le, hogy össze lehessen mérni az elért teljesítményeket.
-
-
zef
tag
válasz
->Raizen<- #38 üzenetére
Nem kell hinni bármilyen jutyúkos videónak...
Még ha gyorsult volna is, akkor is akadozik NV alatt vsync engedélyezése mellett (nálam 1070-en), de mások kiszúrták a stuttert vsync nélkül is. Ez a jelenlegi Vulkan támogatás az AMD-sek privilégiuma per pillanat
-
távcsőves
senior tag
Akkor ebben a játékban, most müködött a "copy paste" amit a low level api egyik előnyének jeleztek. (Ok, csak AMD-n , de akkor is.) Jó ideig tartott, de csak ez lesz végre az álltalános. Async compute kb mekkora sebbeség többletett hozhat még? Azért érdekel, mert ha ekkora sebeséget kipréselnek a nem prémium kártyából, lehet az a VR mégiscsak elérhetőbb lesz.
-
antikomcsi
veterán
válasz
->Raizen<- #38 üzenetére
Szerintem nem zavarja, mert az általa linkelt tesztben a 970 semmit nem gyorsult.
-
Raggie
őstag
válasz
->Raizen<- #38 üzenetére
Hol?
(vagy én más grafikonokat nézek??
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek Windowson nagyon gyors OpenGL drivere van, szóval attól nem tud gyorsulni. Ez azóta gyors, amióta újraírták, illetve a Doom eleve specifikus OpenGL kódokat használ gyártónként, hogy minden ki legyen belőle hozva. A gyorsulást az AMD-nél nagyrészt a GPUOpen shader intrinsics hozza, mert nem mindegy, hogy a hardver a normál vagy a gyors kódot futtatja. Az RX 480 esetében ugye nem aktív az aszinkron compute (csak TSSAA mellett működik), tehát az arra vonatkozó gyorsulás csak a következő patch-ben érkezik.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Menthirist #32 üzenetére
Pontosan, Nagyon hajaz a quake 3-ra. A power up-ok a nagyon erős fegyverek, az ugrabugra meg a dobbantók..
-
-
.LnB
titán
Megvettem első héten. Még mindig nem nyomtam végig. Sőt 3.-4. pályánál tartok. De nem rossz, hangulatos. Csak van más. Viszont a multi az retek, borzasztó retek, egy semmi, pfúújjj.
(#32) Menthirist Mindenki ezzel jön, kivagyok ettől, hogy a Quake-hez hasonlítják. Ha Quake lenne imádnám!
Nem ez nem Quake. Köze nincs hozzá. PM-ben elmagyarázom mert itt off.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol rokonság annyit segít, hogy azok a gyors kódok, amelyeket shader intrinsics-kel lehet használni ki vannak dolgozva konzolra, így azok egyszerűen másolhatók (az API mindegy). Ezért hozta DX11/DX12/Vulkan API-ra ezeket a kiterjesztéseket az AMD, meg még jön is újítás a második körben. Ha nem lenne konzol kidolgozott gyors kódokkal, akkor ezzel PC-n sem törődnének. Már a gyártó nem törődne azzal a lehetőséggel, hogy felkínálja a kiterjesztéseket.
-
Raysen623
addikt
Itt az első vélemény: nem játszottam eddig az új DOOM-al. Ha pedig mégis úgy adódna, akkor tudomásul veszem, hogy a 760-as bizony egy régebbi darab és nem fogja ezt tudni. Röviden nem rinyálok érte.
Ráadásul az sem nem igazán érdekel, ha nem megy 80 fps-el hanem csak 50-60 között.
-
Raggie
őstag
válasz
->Raizen<- #17 üzenetére
Nagyjából egyetértek ezzel. Egyébként én azt remélem, hogy kicsit feljebb jön most ebben az évben az AMD is szoftveres téren emiatt(az új API-k jobb támogatása). Leelőzni csupán ezzel nyilvan nem fogja az Nvidia-t, de legalább talán utoléri.
Tényleges kizárólag azért remélem ezt, mert már nagyon jót tenne a VGA-knak egy kis verseny. Szinte stagnálás van már évek óta. Pár évvel ezelőtt mostanra már kb kétszer erősebb VGA-kat vártam, mint amik most vannak...
-
válasz
távcsőves #20 üzenetére
A Vulkannak semmi köze a konzolokhoz tudtommal. Tehát a konzol rokonság semmit nem hoz ebben az esetben, itt kifejezetten az uarch az, ami miatt gyorsulni tud a játék futtatása.
Szerk: Utánanéztem, így hirtelen nem találtam rá megbízható, egyértelmű utalást, hogy a Vulkan futna PS4-en vagy XBOne-on. Amit idéztél, az azt sugallja, hogy a konzolon használt funkciót, ami a Radeon hardverben van, a Vulkan ki tudja használni.
Abu, most van Vulkan a konzolokon vagy nincs?
#26: Köszi!
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #17 üzenetére
Cikket elolvasva nekem az jött le, a legtöbbet az hozta AMD vga-n, hogy "konzol rokonok". Nem folytattom, mert Abuthizmus lesz a vád ellenem.
"Az ID Software az AMD Vulkan API-hoz használt kiterjesztésein keresztül áthozta a konzolokon alkalmazott eljárásokat PC-re, így fontos kiemelni, hogy a GCN architektúrára épülő Radeonokon minden esetben specifikus kód fut, vagyis nem a szabványos SPIR-V shadereket alkalmazzák. Ezt nem lehet kikapcsolni, ugyanis ha a rendszer érzékeli a szükséges kiterjesztéseket a Vulkan API inicializálásakor, akkor rögtön a specifikus, úgynevezett gyors kódokra vált. A specifikus jelleg miatt ezek a kódok csupán az AMD GCN-en üzemképesek, így más gyártó hardvere a normál, szabványos kódra van korlátozva."
-
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
számomra a legvalószínűbb az a scenárió, hogy nagyon-nagyon ki van gyúrva a dx11 driverük (ezt már több fejlesztő is elmondta). a dx12 és a vulkan alatt viszont nagyon sok minden átkerült a driverből a játékokba, amire már nincs közvetlen hatásuk, és nem is tudnak mindent áttolni a fejlesztőkön.
mindemellett úgy tűnik, hogy az egyik dx12/vulkan feature-rel, az aszinkron feladatvégrehajtással problémáik is vannak. kicsit úgy tűnik, mintha az parancsproci nem lenne képes több feladatot kiadni, mint soros módban. vagy azért, mert ennyire képes, vagy azért mert nincs minek. -
->Raizen<-
veterán
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Mert az nvidia a jelennek tervez, az amd a jövőnek. Nem párhuzamos adatfeldolgozásra van kitalálva a maxwell az async compute is inkább lassít rajta, minthogy gyorsulást hozna, 2-ből két játéknál tiltják is (warhammer, tomb raider). Az id-ban legalább van hajlandóság, hogy maxwell-en és pascalon is dolgozzanak, hogy hozzon egy kis előnyt. De ezek nem olyan hátrányok ami miatt megérné most lecserélni a 9xx szériát, mert mire natív dx12 portok jönnek ki az 2-3 év. A ryse of tomb raider is xbox360 portból fércelt, tákolt dx12-es leképezőt kapott.
-
-
Mooka-Miki
senior tag
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Az a baj, ha erre itt valaki érdemleges választ adna neked akkor jöhetnének a moderátorok dolgozni, mert nem kicsit "csúszna el" a topik a flém irányába.
Keress rá az új nVidia és AMD kártyák megjelenésekor kijött cikkekre itt a PH-n, ahol a kártyák architektúráját elemezték. -
Oliverda
titán
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Inkább vedd a fáradtságot, és olvass el pár ezzel kapcsolatos cikket...
-
solasola
csendes tag
Nagyon örvendetes, hogy kijött végre egy Vulkan-t komolyan használó játék. Az még inkább, hogy látható haszna is van.
Most már csak azt kell kivárni, hogy valamelyik Linux porting studió megállapodjon velük és megcsinálja a Linux-os portot, mert emiatt azért nem telepítek Ablakocskákat.
Valakinek valami tapasztalat arról, hogy a Vulkan-os vagy OpenGL-es verzió hogy megy Wine alatt?
-
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Ez a cikk és a topikja nem a DX12-ről szól.
A témához:
Kíváncsi vagyok, hogy az Nv tulajoknak mindez hogy jön át:
1. Már megint egy fejlesztő stúdió, aki kihagyja az NV kártyákat a fejlesztésekből.
2. Basszus, az Nv alig fejleszt valamit, a Pascal is csak a kisebb csíkszélesség miatti órajel emelkedés miatt lett gyorsabb a Maxwellnél. Ez elgondolkodtatott...
3. Nem érdekel különösképpen, így is megvan a magas FPS.
Szerk: Flémkeltő volt a hsz, átfogalmaztam.
Várom az Nv tulajok véleményét!
-
Raggie
őstag
válasz
RoyalPredato #8 üzenetére
Mert az NV szarik az új API-k támogatására(mind szoftveresen mind hardveresen). Ezt szajkózza a PH már egy jó ideje.
-
RoyalPredato
csendes tag
Egy hozzáértő szaki PM-ben elmagyarázná gyorstalpalóban, hogy NVidia miért nem remekel DX12 alatt pontosan?
/ 980Ti "Dx12 Ready" fut nálam. -
Örvendetes. Kicsit úgy tűnt, a DX12 elnyom mindent, de ezek szerint mégsem.
-
Xaels
félisten
Várható rövid teszt mennyit hoz a konyhára? Minden GCN-es Radeon-t érint a javulás vagy itt is vannak kompromisszumok mint Dx12-nél?
-
En 30 fpst nyertem Doomban a Vulkannal !
Igy kell ezt csinalni, good job !
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Majdnem mindenki a TSMC 2 nm-es node-jára vágyik, de van egy nagy probléma vele
- Autós topik
- Óvodások homokozója
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Diablo IV
- BestBuy topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest